De ferrymaatschappij Norfolkline die vaart tussen Duinkerke en Dover is gestart met een nieuwe, heel bijzondere service voor zijn passagiers. Onder de noemer Chill on the Channel kunnen de reizigers tijdens de twee uur durende overvaart genieten van een ontspannende hoofd, nek, en bovenrugmassage. Dat gebeurt door gediplomeerde masseurs en tegen een prijs die elke gast zelf kan bepalen. De doorsnee reiziger betaalt 8, soms iets meer.
De service wordt op alle drie de ferrys van Norfolkline aangeboden bij afvaarten om 10u, 12u en 14u vanuit Duinkerke en Dover. Aan boord van het schip worden de reizigers over de nieuwe service geïnformeerd.
Een vakantie richting Engeland, met een ferry van Norfolkline, kan dus vanaf nu super-ontspannend beginnen. Voeg daarbij de grote ruimte, het comfort en de kindvriendelijkheid van de schepen. Ook de vertrekhaven is een bijkomende troef. Duinkerke, minder ver dan Calais, is makkelijk bereikbaar via autosnelwegen. En tot slot kan aan een tarief van 12 euro per persoon (15 indien men aan boord boekt) een upgrade verkregen worden naar een Eerste Klas ticket.Men mag prioritair aan boord rijden zodat men ook eerst kan ontschepen. Er zijn exclusieve zitplaatsen voorzien in een luxueuze ruimte metgratis WIFI, ideaal voor zakenreizen of voor ontspanning. Er zijn gratis kranten beschikbaar en men wordt verwend met gratis thee, koffie en frisdranken. Reizen met Norfolkline is een beleving op zich! RVH.
Toerisme Vlaanderen bekroont beste thesis over toerisme
Vicky Steylaerts, zopas afgestudeerd als master in toerisme, heeft de prijs van Toerisme Vlaanderen voor de beste toeristische thesis ontvangen. Toerisme Vlaanderen wil op deze manier toerismestudenten extra stimuleren om een kwalitatief eindwerk af te leveren.
Een mooi voorbeeld is Vicky Steylaerts. Voor haar thesis over de intermediaire toeristische rol van taxichauffeurs op het eiland Gozo, beloonde Toerisme Vlaanderen haar met een Vlaanderen Vakantieland-cheque van 250. Tijdens het wetenschappelijke onderzoek dat Vicky opzette, had ze heel wat gesprekken met de plaatselijke taxichauffeurs. Het viel me op hoe hun feitelijke kennis van het eiland relatief beperkt was. Maar zodra ze over hun eigen leven begonnen te vertellen, kwam er veel interessants naar boven. Met veel gusto geven ze bijvoorbeeld details
over de eigen keuken. Daar ontdekte ik een toeristisch potentieel in dat nog niet ontgonnen is.
De Vlaamse toeristische sector hotels, touroperators, reisagenten, vraagt al langer naar een verdere professionalisering. Het toerisme als onderdeel van een groter economisch verhaal is immers veel te lang onderschat. De Vlaamse Raad voor het Toerisme maakte enkele jaren terug al duidelijk dat het toerisme in Vlaanderen voor belangrijke uitdagingen stond en dat er nood was aan een universitaire opleiding. Mede door de financiële ondersteuning van Toerisme Vlaanderen, startte de Katholieke Universiteit Leuven 5 jaar geleden met de eerste Vlaamse toeristische opleiding op universitair niveau.
Om een gevarieerd en kwalitatief onderbouwd studietraject aan te bieden, werkt de KUL samen met verschillende andere universiteiten en hogescholen. Het programma levert hierdoor academisch getrainde experts in het toerisme op.
Toerisme Vlaanderen bevordert het vrijetijds- en zakentoerisme in en naar Vlaanderen en Brussel. Als agentschap van de Vlaamse Gemeenschap, staat het in voor de kwaliteitsvolle ontwikkeling van het toeristische aanbod. De kerntaken van Toerisme Vlaanderen zijn de promotie en marketing van Vlaanderen als een toeristische bestemming, de ondersteuning en uitbouw van het toeristische aanbod en toerisme in het bereik van iedereen brengen.RVH.
Master in het Toerisme - Afdeling Sociale en Economische Geografie - Celestijnenlaan 200 - 3001 Heverlee - Tel. 016 32 24 42
Met de nieuwe collectie ORAC Basixx tekent decoratiespecialist ORAC voor een nieuwe generatie kroonlijsten, zowel in design als in technologie. Resultaat is een creatieve en budgetvriendelijke collectie die je alle vrijheid geeft om sfeer te creëren binnenshuis. Van keuken tot woonruimte, van slaapkamer tot badkamer.
Een kroonlijst brengt meteen sfeer in huis. De profielen van ORAC Basixx, de standaardlijn binnen het overkoepelende merk ORAC DECOR, breken dan ook de kale overgang tussen plafond en muur. Daarbij zijn ze niet alleen functioneelhandig om bijvoorbeeld oneffenheden weg te werkenmaar ook licht decoratief.
De negen kroonlijsten van ORAC Basixx zijn onderverdeeld in drie groepen die zowel traditionele als moderne interieurs aanspreken. Stuk voor stuk zijn het lichtgewicht profielen, sterk en duurzaam dankzij de hoogwaardige polystyreen (lage densiteit) Durofoam.
ORAC Basixx staat dan ook voor een nieuwe generatie kroonlijsten, niet alleen in design maar ook in technologie. Zo zorgt de aangepaste extrusietechnologie voor randscherpe profielen, waardoor je betere schaduweffecten krijgt. Ook de afwerking is doordacht: de kroonlijsten hebben al een hoogkwalitatieve primerlaag, waardoor je minder moet verven, de verf egaler spreidt en beter hecht. Aan de achterkant van het profiel is ook een ingewerkte V-groef voorzien, zodat je de lijm gemakkelijk kan aanbrengen en uitstrijken. RVH.
Alle kinderen, groot en klein, houden van de Britse clubstijl (Brit Club). Engeland inspireert de mode met wollen stoffen, Schotse ruiten en verschillende tweedkwaliteiten. De combinatiekleuren zijn ook bij dit modethema voor groot en klein hetzelfde. Chilirood, marine, blauw, wolwit, antraciet en zwart vormen de basis.
Grote kinderen
Voor de tienermeisjes mag de mode iets pittiger zijn. London is de inspiratiebron en geeft met typische motieven als Big Ben en een vleugje punk het eerder klassieke thema de finishing touch. Shirts en andere basics ondergaan een facelift door het gebruik van nieuwe details aan de hals. Capuchons spelen nog steeds een grote rol. Zij krijgen door nieuwe voeringen van teddy, imitatiebont, fleece of stoffen met ruitdessins een nieuw gezicht.
De jeansbroeken zijn over het algemeen donker van kleur, maar ook met used-effecten. Nieuw en passend bij het thema zijn broeken van katoenen stretch. De inspiratie uit Engeland met grote ruitdessins in combinatie met streep-, rombus- en pied-de-poule-dessins wordt door de tienerjongens gebruikt voor een stoere motorcycle stijl. Zo worden klassiek design en motieven uit de bikerwereld opgefrist met een portie Brit chic. Zwarte bikerjacks in lederlook, nonchalante sweatshirts, gevoerde vesten, geraffineerde geruite hemden en donkere jeansbroeken vormen de zwaartepunten van dit thema. RVH.
De kleuren en dessins van het Brit Club thema voor de kleine meisjes stemmen grotendeels overeen met die van de grote meiden. De belangrijkste kleur rood wordt vlot gecombineerd met roze, felroze en diverse grijze tinten. De look wordt gekenmerkt door een veelzijdige dessinmix. Applicaties of borduursels met hondenmotieven zijn geliefde details. Kleine versieringen met ruitdessin of pied-de-poule sieren broeken, rokken, shirts, vesten en spencers.
De kleine jongens voelen zich erg stoer in een bikerjack in lederlook en een donkere jeans. Sweatshirts met streep-, ruit- of fantasieprints zijn belangrijke combinatie-items. Ruit- en rombusdessins spelen ook bij de kleine jongens een centrale rol. Deze motieven vinden we dan ook op flanellen voeringen van jacks, aan de binnenkant van broekbanden en als applicatie op sweatshirts, truien en spencers. De sterkste kleur is rood in combinatie met electric blue en grijs. RVH.
Ben je een fervente thee-drinker en hou je van de heerlijke aromas van Twinings? Dan zijn de Tea for Two T-shirts van het Italiaanse merk Vintage 55 een absolute must!
Prince of Wales, Earl Grey, Lady Grey, English Breakfast en Darjeeling zijn de heerlijke geuren waarmee de T-shirts geparfumeerd zijn. Ook de prints verwijzen naar een typische Tea for Two-time. Een leuk detail is dat de labels van de T-shirts theezakjes zijn. RVH.
Voor de locatie van zijn eerste vestiging koos Adagio de buurt van het Koninklijke Munttheater uit, in het centrum van Brussel. Het Aparthotel van 140 appartementen wordt ondergebracht in de grondig gerenoveerde Anspachgalerij, die in het najaar van 2009 klaar zal zijn. Er is een ruim aanbod zijn van diensten, zoals opgemaakte bedden bij aankomst, handdoeken, dagelijkse schoonmaak, internetaansluiting. Andere diensten worden à la carte aangeboden: ontbijt, wasserij, droogkuis,
Door de unieke ligging tussen de Grote Markt, de Nieuwstraat en het Sint-Katelijneplein is Adagio Brussels Centre Monnaie het gedroomde adres voor professionele reizen en culturele uitstappen.
Onze levensstijl verandert, en daarmee ook het consumptiepatroon en de noden van de klanten. Het zakelijk cliënteel heeft steeds meer nood aan verblijven van langere duur; bij het vrijetijdscliënteel stijgt de vraag naar herhaalde korte verblijven. Er is dus een groeiende vraag naar verblijfplaatsen die woonklaar zijn. Om aan deze vraag te beantwoorden, biedt Adagio volledig ingerichte appartementen aan met à la carte hoteldienstverlening.
Deze gemakkelijk bereikbare verblijfplaatsen zijn echte, comfortabele leefruimtes, waar de gasten net als thuis in alle vrijheid en autonomie kunnen verblijven. Tegelijkertijd zijn hun rust en veiligheid gegarandeerd dankzij de Adagioteams en hoteldiensten ter plaatse.
Het zakelijk cliënteel zal de centrale ligging in Brussel weten te waarderen, op een boogscheut van het internationale station Brussel-Zuid en van het Europese kwartier. De cultuurtoerist zal genieten van de nabijheid van de Grote Markt, het Magritte-museum, het Paleis voor Schone Kunsten en de karakteristieke buurten zoals de Vismarkt. De shopaholic vindt zijn gading in de Anspachgalerij, de Koningsgalerij of de Nieuwstraat. s Avonds zorgen het Grand Casino Brussels en de overvloed aan restaurants en bars in de omgeving voor de nodige animatie.
Adagio City Aparthotel Brussel biedt degressieve tarieven, die afnemen met de lengte van het verblijf. Adagio Brussels Centre Monnaie biedt bovendien speciale openingsprijzen per appartement die geldig blijven tot eind 2010.
Adagio City Aparthotel is de nieuwe keten van Aparthotels die in oktober 2007 ontstond met een joint venture tussen de groepen Pierre & Vacances en Accor. Het merk staat voor standingvolle (driesterren) appartementen met à la carte hoteldiensten, voor middellange en lange verblijven in het hart van de grootste Europese steden. Adagio City Aparthotel telt momenteel 23 Aparthotels met meer dan 3000 appartementen, van studio tot driekamerappartement, in Aix-en-Provence, Annecy, Toulouse, Bordeaux, Marseille, Monaco, Parijs, Straatsburg,Basel en Rome. Tegen 2012 wil de keten meer dan 100 Aparthotels omvatten, dit en volgend jaar staan openingen in Berlijn, Brussel, Marseille, München, Nantes et Wenen op het programma. RVH.
Philips werd bekroond met twee prestigieuze productawards van de European Imaging & Sound Association (EISA). De Philips 9704 lcd-televisie van 46 werd uitgeroepen tot European LCD TV 2009-2010. De combinatie van de Philips Cinema 21:9 lcd-televisie en de Philips blu-raydiscspeler BDP9100 werd bekroond met de prijs van European Home Theater Innovation 2009-2010.
Robert Smits, executive vice president & business unit leader Television, Philips Consumer Lifestyle: Philips is ontzettend blij en trots met deze prijzen in twee EISA-categorieën dit jaar; deze awards bevestigen de reputatie die we al jaren genieten voor onze uitstekende beeldkwaliteit en onze innovaties die geïnspireerd zijn op de consument en zijn noden. De Cinema 21:9 televisie, gekoppeld aan de blu-raydiscspeler, vormt een heuse innovatie in de sector. Deze combinatie voldoet immers aan de wens van de consument om thuis die bijzondere ervaring van een bioscoopzaal te herscheppen. Onze 9704 lcd-tv biedt een beeld van topkwaliteit plus internetconnectiviteit in een fraai design.
Met zijn 9704 lcd-televisie van 46 heeft Philips de hoogste prijs in de categorie van de televisies weggekaapt dankzij de adembenemend scherpe beelden.De 9704 lcd-televisie van 46 biedt het beste prestatieniveau in termen van scherpte, vloeiende beelden en contrast. Dit model pakt ook uit met andere baanbrekende Philipstechnologieën, waaronder internetconnectiviteit met Net TV, Perfect Pixel HD engine, Perfect Natural Motion, en het meeslepende Ambilight Spectra-systeem.
De Philips 46PFL9704 is beschikbaar in België vanaf september 2009 voor de prijs van 2799 .
European Home Theater Innovation: Philips Cinema 21:9 & blu-raydiscspeler BDP9100
In de EISA-categorie Home Theater Innovation, is Philips bijzonder trots op de prijs die het in de wacht heeft gesleept voor de ultieme thuisbioscoopbeleving van s werelds eerste lcd-televisie in cinemaverhouding, en bijbehorende blu-raydiscspeler. Met Cinema 21:9kijk je thuis naar films net als in de bioscoop en precies zoals de regisseur ze bedoeld had en biedt thuis dé meeslepende cinematografische kijkervaring bij uitstek. De films worden afgebeeld in een breedte-hoogteverhouding van 21:9 op het Full HD-scherm van 56 inch. De Philips blu-raydiscspeler BDP9100 optimaliseert deze cinemabeleving door een prachtige beeld- én klankkwaliteit te bieden, naast een nieuwe functie voor ondertitelverschuiving, wat garandeert dat de schermverhoudingen gevrijwaard worden en de ondertitels op de ideale plaats op het scherm verschijnen.
De Philips Cinema 21:9 is beschikbaar in België voor de prijs van 3999 . De blu-raydiscspeler BDP9100 is beschikbaar voor de prijs van 399 . RVH.
Delta Light brengt designoplossingen voor een sfeervolle badkamer
Baden in licht... Delta Light brengt designoplossingen voor een sfeervolle badkamer. De badkamer een rustoord bij uitstek? Absoluut. Een sfeervolle plek waar je écht kan genieten? Helemaal. Als specialist in architecturale verlichting maakt Delta Light je badkamer nog aantrekkelijker met een nieuw assortiment verlichtingsarmaturen. Stuk voor stuk technisch geavanceerde designproducten die je doen baden in de juiste lichtsfeer.
Net als de keuken is de badkamer een meer dan functionele plek geworden in huis. Je rust er uit van een drukke dag of verwent jezelf met een uurtje wellness. Kortom, sfeer mag vandaag niet meer ontbreken in de badkamer. En geen sfeer zonder het juiste lichteffect natuurlijk.
Specifiek voor de badkamer ontwikkelde Delta Light een nieuwe reeks verlichtingsarmaturen ontwikkeld met een IP-waarde van minstens 44. Het accent ligt op eenvoud en essentiële vormen, met pure kleuren en materialen: chroom, wit en aluminium gecombineerd met polycarbonaat. Naast elegante vormen is ook het lichteffect belangrijk, niet alleen voor de juiste sfeer, maar ook aangepast om alle functionele taken uit te oefenen. Voornaamste licht is de verlichting aan de spiegel, douche en bad. Daarna kan je aanvullen met lichtarmaturen die de badkamer extra warmte geven.
LED-verlichting is niet meer weg te denken uit de badkamer. Zo kan je met LEDs in en rond de douche of het bad, of met LED-strips als indirecte lichtlijn subtiele accenten en extra cachet aanbrengen in de ruimte. Via dimming het lichtniveau laten dalen, verzekert ook altijd gezelligheid en intimiteit, te vergelijken met het effect van kaarslicht. Ook indirecte verlichting via uplighting draagt bij tot een aangenaam en warm effect.
Wat de algemene verlichting betreft, moet je letten op voldoende hoge verlichtingssterkte. Spots uitgerust met halogeenlampen met een brede lichtbundel zijn ideaal. Inbouwspots kan je makkelijk boven het bad of de douche plaatsen. Bij spiegelverlichting is het dan weer belangrijk om schaduwwerking te vermijden en de persoon te verlichten, niet de spiegel. Met het uitgebreide designaanbod van Delta Light ben je alvast zeker van een functionele, sfeervolle én aantrekkelijke verlichting. RVH.
De Casablanca-collectie biedt modebewuste mannen perfect op elkaar afgestemde combinatiemode, bestaande uit vrij combineerbare kledingstukken met een bijzonder styling. Een ontspannen, nonchalante casual look, ingebonden in een trendy modethema, geeft de afzonderlijke outfits een bijzonder flair. De slank afkledende en nauwsluitende silhouet van Casablanca en de afwerking van de kledingstukken met liefde voor details, onderscheidt de collectie van de overige herenmode.
Het Casablanca modethema Very British heeft zijn oorsprong in het swinging London van de jaren tachtig. Opgestikte clubemblemen, een nieuw geïnterpreteerde vlag van Engeland als print op shirts, en klassieke rombusdessins voor fijn gebreide truien behoren tot de typische kenmerken van dit thema.
Tot het kleurenbeeld behoren mokkabruin, chilirood, zwart, zilver, donkerblauw, wit, gemêleerd grijs en bordeaux. RVH.
Award-winnende kookpottenlijn NEO wordt uitgebreid met een wok
BergHOFF, producent van hoogwaardige keukenuitrusting aan betaalbare prijzen, breidt de NEO lijn verder uit met een wok met deksel. De kenmerken van de Neo lijn zijn perfect terug te vinden bij de wok: blinkende afwerking, de typische rechte handvaten en de minimalistische look.
De wok met deksel is de nieuwste aanvulling bij de succesvolle award-winnende kookpottenlijn Neo. De kookpotten zijn een mooi voorbeeld van innovatie. Design experten van heel de wereld werden gecharmeerd door deze lijn en honoreerde deze 18/10 kookpottenlijn met prijzen zoals de "Red Dot Design Award", de "Design Preis Deutschland", de "Good Design Award" en het "Henry van de Velde Label".
Dezelfde uitstraling kan nu ook teruggevonden worden in de nieuwe wok. De wok en het deksel zijn vervaardigd uit 18/10 roestvrij staal. De vernieuwende look zet creatieve geesten aan het denken...De 14cm vlakke bodem verhit zeer snel. De Neo kookpot is geschikt voor in de vaatwasser en alle soorten warmtebronnen, ook inductie..RVH.
Het lijkt op het eerste zicht op een goocheltruc, maar schijn bedriegt in dit geval niet. Giet een beetje water op een compacte Napkin® Cool en in een paar seconden verschijnt een aangenaam zacht vochtig reinigingsdoekje. De samengeperste viscose absorbeert in geen tijd water en wat op een dik pepermuntje leek, ontrolt zich als een verfrissingdoekje van 25 op 25 centimeter.
Bijzonder handig voor het restaurant en een stijlvolle vervanger voor de al te vaak gebruikte citroendoekjes die onfrisse geuren nalaten en bij herhaling in talloze restaurants niet op hun plaats zijn.
Het Italiaans ontwerp is ditmaal sant in eigen land en een hype in vele restaurants. Bij het begin of einde van de maaltijd krijgen de gasten een dergelijk doekje aangeboden. De restaurantverpakking bevat 500 stuks, 10 geurflesjes en een 12-tal schoteltjes. Op een elegante manier wordt er al dan niet aromatisch water over gegoten.
Sinds kort zijn de Napkin® Cool ook in een blisterverpakking voor particulier gebruik beschikbaar. Een blister bevat 8 stuks en is een handig middel om zich met weinig water intens te verfrissen. Een compacte set, 3.19, voor de handtas, de auto of gewoon voor onderweg. RVH.
Bollinger is één van de enige huizen die zijn productie volledig controleert. Het aankopen van kant en klare wijnen sur lattes zoals commerciële merken, is volledig uitgesloten.
Met 157 ha wijngaard kan Bollinger 2/3de van zijn behoefte aan druiven dekken, tegen gemiddeld 11% voor andere Champagnehuizen. De rest wordt rechtstreeks beleverd door wijnboeren, die sinds lang een partner van Bollinger zijn. Bollinger zweert bij een culture raisonnée en een strenge selectie van de druiven bij de oogst. Een goede kennis van de oorsprong van de druiven is een prioriteit en staat borg voor kwaliteit.
De Pinot Noir ligt aan de basis van de assemblages Bollinger. Deze druivensoort brengt vinositeit, complexiteit en kracht. De gemiddelde samenstelling van de assemblages voor de Special Cuvée voor la Grande Année en RD is 60 tot 65% Pinot Noir, 25 tot 35% Chardonnay en 15% Pinot Meunier.
Bollinger houdt eraan kurk te gebruiken tijdens de rijping voor La Grande Année, R.D. en de magnums de réserve. De kurk geeft de mogelijkheid een uitwisseling te krijgen met zuurstof die in het voordeel is van de ontwikkeling van de aromas. Deze eigenschap van de kurk komt pas goed tot zijn recht na 3 à 4 jaar bewaring in de kelder. Deze manier van werken is evenwel uitzondering geworden in Champagne.
Bollinger past een kleine dosering toe, in het algemeen 7 à 9 gram suiker per liter voor de Special Cuvée en La Grande Année en slechts 3 à 4 gram suiker per liter voor R.D. ( categorie Extra Brut). De wijnen rusten gedurende drie maanden na de dégorgement. Bollinger maakt bovendien zijn wijnen pas vrij als ze echt klaar zijn om gedegusteerd te worden.
Een nauwgezet respect voor de 10 Champagnegeboden zorgt ervoor dat de wijnen Bollinger als een hoogstaande kwalitatieve Champagne wordt geroemd. RVH.
Verfijn je dagelijkse bereidingen met de nieuwe liquide bouillons van Lacroix
Een boeiende bouillon, de nieuwe Lacroix. De kunst van het toevoegen, proeven, nog een beetje erbij Met Lacroix Bouillon du Chef ben jij de chef-kok, elke dag opnieuw. Verken de drie smaken - groenten, kip en kalf - en breng je eigen persoonlijke smaak in al je gerechten: van soep en stoofpotje over wok en pasta tot quiche en marinade. Klaar om deze gesmaakte innovatie te proeven?
Lacroix, culinaire innovatie
Met een marktaandeel van 64% staat Lacroix al jaren synoniem voor kwalitatieve fonds. Met Bouillon du Chef bewijst het culinaire merk opnieuw dat gastronomie en gemak hand in hand kunnen gaan. Waar fonds, als culinaire basis voor een saus, onmisbaar zijn bij de bereiding van een feestelijk diner, kan je met Bouillon du Chef elke dag aan de slag.
Lacroix Bouillon du Chef is een verfijnde bouillon, gemaakt op basis van de beste ingrediënten. Een smaakverfijner die al je bereidingen extra pit geeft. Zo pak je op een doordeweekse dag moeiteloos uit met een culinaire creatie, chef-waardig. Ideaal dus om je thuis elke dag chef te voelen!
Bouillon du Chef: handig, lekker én leuk. Lacroix Bouillon du Chef is er met groenten, kip en kalf. Drie smaken maar oneindig veel toepassingen: om gerechten op smaak te brengen, wokbereidingen te verfijnen, pasta-en rijstschotels te kruiden of je quiches en marinades een meer uitgesproken accent te geven. Bouillon du Chef is vrij van kunstmatige smaakversterkers en heeft een lager zoutgehalte dan de gemiddelde bouillonblokjes.
Bovendien is Bouillon du Chef even handig als leuk. Je kan de smaakverfijner rechtstreeks toe voegen aan het gerecht, zelfs in koude bereidingen zoals eieren bij quiche of tortilla of vers gehakt bij balletjes in tomatensaus. Lacroix stelt twee soeplepels bouillon per 500 ml voor, maar geeft de chef uiteraard carte blanche om te doseren naar eigen creativiteit. En laat nu net dat zo leuk zijn: beetje toevoegen, proeven, nog een beetje erbij tot het perfect is! Met Bouillon du Chef geniet je volop van de kunst van het proeven. RVH.
Richtverkoopprijs: Bouillon du Chef Lacroix, 180 ml: 3,29 euro
Celebrity Cruises schuwt de vernieuwingen niet. Zo introduceerde de maatschappij destijds als eerste een wellnesscentrum op haar schepen, kajuittypes die het midden hielden tussen een stijlvolle hut en een suite, en restaurants waar gerechten aan tafel werden bereid. Vorig jaar nog stelde de rederij met de Celebrity Solstice het eerste cruiseschip met een versgemaaid grasveld voor.
Met Celebrity Select Dining lanceert de rederij vandaag een nieuw programma van flexibel dineren. Daarbij kunnen de gasten dag per dag beslissen hoe laat ze tussen 18 u en 21u30 het avondmaal in het hoofdrestaurant wensen te gebruiken. Meer nog, ze kunnen al minstens een maand vóór het inschepen online het tijdstip van hun voorkeur doorgeven. Daarbij is het perfect mogelijk dat ze de ene dag vroeg dineren om een show bij te wonen en de volgende dag langer van de bestemming willen genieten en een later tijdstip kiezen, eventueel in het gezelschap van vrienden of kennissen.
Het reserveren gebeurt via www.celebritycruises.com/celebrityselectdining tot vier dagen vóór het vertrek van de cruise. Ook aan boord kunnen de gasten nog steeds hun voorkeur te kennen geven, uiteraard op basis van de beschikbaarheid.
Celebrity Select Dining wordt vanaf 26 september 2009 ingevoerd aan boord van de Celebrity Equinox. In de daaropvolgende maanden wordt het programma geleidelijk uitgerold naar de andere schepen. Vanaf eind februari is Celebrity Select Dining beschikbaar over de hele vloot, met uitzondering van het megayacht Celebrity Xpedition dat het jaarrond in de Galapagoseilanden vaart. RVH.
I AM, het Belgische designermerk brengt voor de tweede keer exclusief met JBC een zeer bijzondere kindercollectie. Deze tweede I AM Boys&Girls-collectie barst opnieuw van de creatieve details en brengt topkwaliteit aan zeer democratische prijzen. RVH.
De I AM Boys&Girls-collectie is in alle JBC-winkels aanwezig.
VIAGE, een opmerkelijk nieuw entertainmentconcept voor Brussel!
Het recent geopende Anspach wordt vanaf begin 2010 de thuishaven van VIAGE, een uniek entertainmentcomplex
Managing Director Andrew Webb presenteert het nieuwe 'VIAGE' entertainmentcomplex dat begin 2010 zijn deuren zal openen in het recent geopende Anspach, als een baanbrekend nieuw concept. Niet alleen voor Brussel en België, maar voor heel Europa.
In aanwezigheid van de Brusselse Burgemeester Freddy Thielemans, verklaarde Andrew Webb in zijn toespraak: "Wij lanceren een fantastisch nieuw concept en een nieuw merk dat we kunnen onderbrengen in een aantrekkelijk entertainmentcomplex onder de naam VIAGE. Het zal gaan om een veelzijdig complex, het eerste in een nieuwe generatie van dergelijke centra en daardoor een primeur voor België en de stad Brussel."
De om en bij de 14.000 m2 zullen worden ingenomen door een zeer verscheiden vrijetijdsaanbod met cafés en restaurants voor het hele gezin, plaatsen om te onstpannen en om te spelen. Daarnaast komt er een evenementenzaal met een capaciteit van 1.000 personen, waar weldra nationale en internationale artiesten zullen worden verwelkomd.
"De gekleurde bollen in ons logo staan symbool voor een sprankelende ervaring, bijna zoals de bubbels in een glas champagne. De verschillende kleuren verwijzen naar de diversiteit in het aanbod van VIAGE", aldus nog Andrew Webb.
VIAGE Brussels wordt het eerste van een nieuwe generatie van entertainment- en gamingcomplexen voor de eigenaars C.A.I.. VIAGE Brussels zal in de stad zorgen voor honderden arbeidsplaatsen en een belangrijke bijdrage leveren tot de openbare financiën van de Stad en het Gewest. RVH.
Nieuwe toeristische projecten voor actieve vakanties aan zee
Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois investeert 1,4 miljoen euro in zes nieuwe toeristische projecten aan de kust. Het gaat om een eerste reeks projecten die dit jaar een impulssubsidie krijgen in het kader van het Kustactieplan van de Vlaamse overheid. Samen met de financiering door de initiatiefnemers zorgt dit voor een nieuwe injectie in het kusttoerisme van in totaal ruim 4,5 miljoen euro. De geselecteerde projecten maken de kust aantrekkelijker als bestemming voor actieve vakanties en stimuleren er het verblijfstoerisme. Meest in het oog springend is de bouw van een nieuw bezoekerscentrum in het Zwin.
Het mooie weer brengt al een zomer lang heel veel toeristen naar de Vlaamse kust. Een sterke zomer betekent echter niet dat de toeristische sector aan de kust op haar lauweren kan rusten. "Om op te boksen tegen de groeiende internationale concurrentie moet de kwaliteit van het toeristisch aanbod aan de kust permanent blijven verbeteren", zegt toerismeminister Bourgeois. "We moeten blijven streven naar innovatieve en creatieve toeristische projecten die de Vlaamse kust op de kaart zetten als een attractieve vakantiebestemming voor jong en oud, het hele jaar lang. Enkel zo kunnen we zorgen voor een bloeiende toeristische sector aan de kust, die zorgt voor welvaart en jobs in eigen streek."
Met de impulssubsidies in het kader van het Kustactieplan maakt de Vlaamse overheid daar werk van. De projectoproep 2009 focuste op het verruimen van het verblijfstoerisme en het creëren van een actieve, belevingsvolle kust. Die doelstelling uit zich ook in de zes geselecteerde projecten:
Met een nieuw bezoekerscentrum versterkt het Provinciaal Natuurpark Zwin zijn onthaalfunctie. Het centrum wordt de grote toegangspoort voor bezoekers van het Zwin en een tegelijk smaakmaker voor toeristen aan de Vlaamse kust. Een masterplan voor de renovatie van het Bloso-centrum en een studie voor de ontwikkeling van 'alle weer'-infrastructuur rond water en yachting leggen de basis voor ambitieuze toeristische projecten in Nieuwpoort. Er komt met financiële steun uit het Kustactieplan ook een kustwandelroute met knooppuntenbewegwijzering, een permanente erfgoedzoektocht langs het traject van de kusttram en een grondig toegankelijkheidsonderzoek van het bestaande fietsnetwerk aan de kust. RVH.
break the rules! have fun, be sexy, and feel luxurious.
distinct men have the attitude.
Een gezonde huid en een energieke look in een mum van tijd, aangepast aan de noden en het drukke professionele leven van elke man? Het kan!
De 4VOO Business treatment (uitspraak for vous) is een ideale break voor de man met een gevulde agenda. De aangepaste anti-stress behandeling (30 minuten ontspannen) geeft hem in NO-TIME een fysieke en mentale opkikker. Mooi meegenomen is een energieke en gezonde huid. De Business treatment bekoort elke hedendaagse man!
Mens skin care centra: Snel en effficiënt, de nieuwste trend! In een aantal gerenommeerde mannensalons kan hij tijdens de middagpauze of voor/na het werk, zelfs zonder afspraak binnenwandelen voor een supersnelle touch up behandeling. Kleine ongemakken zoals rokershuid, wallen en kringen, vermoeidheidstekenen, vale, doffe, ongezonde en bleke huid, nefaste gevolgen van een jet-lag zijn in 10 minuten verleden tijd. Deze krachtige en korte mannenverzorging geeft de huid een energieboost, een sportieve, gezonde en mannelijke look en brengt de huid terug in balans. Geen loze reclamebeloftes, maar onmiddellijk zichtbaar en duurzaam resultaat. Time is money! Wil hij zijn afspraak perfect timen kan hij in een aantal centra 24/24u online in de agenda van de skincoaches reserveren.
4VOO Skincoach: Dé specialist in mannenverzorging. De skincoaches kennen als geen ander de behoeftes van de mannenhuid. Met de nodige wetenschappelijke kennis passen deze specialisten de vereiste technieken en innovaties toe die de mannenhuid nodig heeft. De behandelingen worden steeds individueel aangepast aan zijn persoonlijke levensstijl en de producten bevatten enkel ingrediënten van de allerhoogste kwaliteit.
Menevents: Dont be the last to know! De mens skin care centra zijn regelmatig partner op allerlei evenementen en speciale acties die op de website worden aangekondigd. RVH.
De Casablanca collectie heeft een moderne uitstraling, die zich vanaf de herfst van 2009 maandelijks in verschillende trend- en kleurthemas presenteert. Perfect op elkaar afgestemde kledingstukken en modieuze basics over het algemeen casual, maar wel met een vrouwelijke uitstraling vormen harmonische outfits, die telkens op een thema betrekking hebben. Om spanning te creëren is het belangrijk dat sportieve en vrouwelijke kledingstukken onderling gecombineerd worden.
Een modieuze Bohemian look met invloeden uit de Oost-Europese folklore drukt zijn stempel op het modebeeld van dit Folk thema. Het spelen met diverse prints, zoals ornamentele minimals, borduurprints met Russische invloeden, Paisley- en ruitdessins, en ton sur ton ornamenten staan in het middelpunt.
Forest Walk presenteert een natuurverbonden en outdoor deugdelijke weekendlook van intens groene kleuren en warme bruine tinten in combinatie met lila en seringenpaars. Als inspiratiebron dienen het bos, houtstructuren, bladeren en plantversieringen. De warme, licht glanzende jas met de smalle jeans en de bijpassende coltrui zijn perfect voor een heerlijke wandeling in het bos. Bij de dessins zien we vooral bij de multicolour streepdessins op pullovers spannende verbindingen tussen alle kleuren van dit thema. RVH.