Cuisipro ontwikkelt nieuwe generatie raspen met glijvlaktechnologie
Van verleidelijke chocoladekrullen over dunne plakjes parmezaan tot sappige wortelschijfjes. Een rasp in de keuken maakt heel wat gerechten verrassender en verfijnder. Rapper gezegd dan geraspt? Niet meer met de nieuwe generatie raspen van Cuisipro! De uitgebreide collectie combineert vlijmscherpe geëtste lemmeten met een innovatieve glijvlaktechnologie. En zo schaaft Cuisipro alle concurrentie op een hoopje
Het geheim van de nieuwe glijvlaktechnologie een internationaal octrooi werd aangevraagd zit in het unieke groevenpatroon, gelijkmatig verdeeld over de volledige lengte van het snijvlak. De Cuisipro-raspen combineren zo twee troeven. Het groevenpatroon vermindert de weerstand zodat je makkelijk kan raspen, terwijl de uitgestrekte groeven de lemmeten verlengen zodat je een groter snijoppervlak krijgt. Meer raspen met minder moeite dus.
De raspen hebben een stevige, ergonomische antislipgreep en antislipuiteinden voor meer stabiliteit en veiligheid. De smalle en platte raspen beschikken daarnaast over een afdekking met maateenheden (Amerikaans en metrisch) die je op de rasp kan klikken. Bevestig aan de achterkant van de rasp om de ingrediënten op te vangen en af te meten. Of klik de afdekking op het snijgedeelte om de rasp veilig op te bergen.
Van grove rasp voor groenten tot kleine schaaf voor chocoladekrulletjes, de Cuisipro-collectie is compleet. In totaal zijn er 14 nieuwe raspen met glijvlaktechnologie: 5 smalle raspen, 6 platte raspen, een luxueuze dubbele rasp, een molenrasp met twee trommels (grof en parmezaan) en een torenrasp met 4 zijden.
Materiaal: roestvrijstalen raspgedeelte met kunststof antislipgreep. RVH.
Wie nu al staat te popelen om volgende zomer op vakantie te vertrekken, is bij Thomas Cook op het juiste adres. Sinds deze week is namelijk het Thomas Cook aanbod vliegvakanties voor volgende zomer boekbaar bij elke reisagent. Nog nooit kwam een touroperator zo vroeg op de markt voor een volgend seizoen.
De trend om steeds vroeger en vroeger op de markt te komen zet zich voort. Nog nooit zo vroeg kwam een touroperator op de markt met zijn producten voor volgende zomer dan Thomas Cook. Jonge gezinnen vormen de motivatie voor de touroperator.
Jonge gezinnen hebben vaak specifieke vragen die erg in trek zijn: grote kinderkamers of 2 aansluitende kamers. Wie als eerste boekt, is in dat geval zeker van zijn vakantie.
Vroeg boeken betekent ook voordelig boeken, hotels bieden namelijk tal van kortingen voor wie al vroeg beslist om zijn vakantie vast te leggen. Deze kortingen gaan tot maar liefst 100 per persoon per week. Voor volgende zomer pakt Thomas Cook ook opnieuw uit met super voordelen voor families met kinderen. In tal van hotels kunnen kinderen ook gratis verblijven. RVH.
De wintercollectie van DaKine zorgt voor een uitgebreid assortiment mogelijkheden. Sunpacks, surfpacks, street packs, skate packs, re-gen collection en reistassen beantwoorden aan de noden van iedereen die zich al dan niet regelmatig- met enige bagage moet verplaatsen, voor iedereen die wil sporten, voor iedereen die op reis vertrekt.
De diverse modellen zijn uitgerust met heel wat extras zoals organisers, laptop opbergvak, zonnebril opvangvak, koelvak, flexibele handvatten eva. RVH.
Tijdens de World Travel Awards (WTA), een internationale prijs voor de reisindustrie, gehouden inAntalya (Turkije), is de stad Lissabon in de prijzen gevallen. Voor de tweede keer op rij mag de hoofdstad van Portugal zich de beste short break bestemming van Europa noemen.
Lissabon heeft de populaire wereldsteden Londen, Madrid, Parijs, Praag, Rome, Venetië, Oslo, Istanbul en Tallinn achter zich gelaten en de Oscar van de reisindustrie gewonnen. Via de website: www.worldtravelawards.comheeft een groot aantal professionals vanuit de hele wereld hun stem uitgebracht.
De centraal gelegen luchthaven, waar zowel low cost als full service maatschappijen elkaar ontmoeten, maakt van de Portugese hoofdstad een aantrekkelijke bestemming voor zowel zakenlui als toeristen. Vanaf het vliegveld is het centrum gemakkelijkte bereiken met openbaar vervoer of taxi waar de bekende historische en pittoreske wijken verkend kunnen worden. Lissabon is een stad met vele gezichten. Ronddwalen in de oude wijken Alfama, naar hartenlust shoppen in dewinkelbuurt Chiado, smullen van de uitgebreide Portugese keuken of het bruisend uitgaansleven verkennen in Bairro Alto, het kan allemaal.
Vanuit België is het gemakkelijk om in Lissabon te komen. Vanaf Zaventem duurt de vliegreis naar Lissabon slechts drie uur. Diverse maatschappijen bieden vluchten naar Lissabon aan, waaronder TAP en Brussels Airlines met 5 rechtstreekse vluchten per dag. De lente tot en met de herfst zijn de beste perioden voor een bezoek aan Lissabon en omgeving. Lissabon heeft ook zachte winters en is daarom ook geschikt als citybreak bestemming voor de winter.
Naast deze bijzondere onderscheiding is Lissabon ook voor de tweede keer genomineerd in drie internationale categorieën: Beste wereldbestemming (World Leading Destination), cruisebestemming (World´s Leading Cruise Destination) en cruisehaven (World´s Leading Cruise Port). Op 7 november worden de winnaars van de 17de editie van de internationale World Travel Awards bekend gemaakt tijdens een gala in Londen.
De beste short break bestemming van Europa is in de running voor de titel van Beste Bestemming van de Wereld naast zestien finalisten waaronder steden als Londen, Malediven, New York, Rio de Janeiro en Sydney. In de categorie Beste Cruisebestemming gaat Lissabon de concurrentie aan met de Bahamas, Kopenhagen, Istanbul, Miami, Shangai en Stockholm. Behalve Lissabon strijden twaalf finalisten zoals Kaapstad, Kopenhagen, Istanbul en Miami onder andere voor de prijs van Beste Cruisehaven. RVH.
Zin om je kerst- of skivakantie met een leuke, frisse en aantrekkelijke reiskoffer te vervolledigen? Het Xmas aanbod van Rimowa zit boordevol verrassingen. RVH.
Liefde en Koffie voor de Internationale Lavazza campagne
De échte Italiaanse espressbeleving door Armando Testz Agency
Vanaf januari 2011 zullen er op de belangrijkste luchthavens en steden wereldwijd fotos prijken die espressoliefhebbers ook het hart doen verwarmen: romantische, subtiele suggesties van de liefde, uiteraard met koffie in de hoofdrol, en die indirect de Italian way of life uitstralen.
De fotos voor Lavazzas nieuwe internationale reclamecampagne zijn van de hand van de beroemde Amerikaanse portretfotograaf Mark Seliger, en werden gekozen uit Lavazzas 2011 Kalender Falling in love in Italy. De fotograaf wijdde één foto uitsluitend aan Lavazza a Modo Mio, het capsule- en espressosysteem gelanceerd door Lavazza in 2007. De reclamecampagen werd ontworpen door het bureau Armando Testa onder de recreative leiding van Michele Mariani.
Het thema Falling in love in Italy is een verhaal dat Lavazza al jaren brengt, verteld door een reeks van internationale fotografen in reclamecampagnes, vooral in de wereldwijd vermaarde kalender.
Drie kalenderfotos ( Napels, Toscane en Venetië), werden gekozen om de sfeer en sensualiteit van een verliefd koppel weer te geven, die Seliger weet te vangen tegen de perfecte achtergrond van cult Italiaanse landschappen. Daarin drukt de Lavazza-espresso, zowel als ingrediënt als hoofdrolspeler de romantische sfeer en de Italiaanse manier van leven uit. Dit laatste element is onlosmakelijk verbonden met het karakter en de beleving van het merk, wat Seliger heeft uitgelegd door in elk shot een Lavazza-espresso te integreren.
Net als in eerdere internationale Lavazza-campagnes, laat de 2011-campagne het publiek genieten van fotos met hoge artistiek waarde. Ze zijn een soort openluchttentoonstelling die de glamoureuze, verleidelijke wereld van de Lavazza-koffie doeltreffend schildert. De beelden worden versterkt door de pay-off, The real Italian espresso experience die niet alleen de Lavazza-traditie en haar gevoel van thuishoren onderstreept, maar ook de drang naar vernieuwing en internationaliteit, allemaal vervat in het espresso-ritueel waarvan Lavazza zich de vaandeldrager mag noemen. RVH.
Lunch Garden steekt haar restaurants in een nieuw kleedje
Lunch Garden evolueert. Stap voor stap krijgen alle restaurants een trendy make-over in het kader van een grondige vernieuwingsoperatie. Dankzij een modernere inrichting van zijn restaurants wil Lunch Garden de klant nog beter aanspreken in een aangename omgeving. Het restaurant in Sint-Agatha-Berchem beet de spits af.
We maken het allemaal wel eens mee: geen tijd of zin om zelf te koken door onze overvolle agenda. Dan rekenen we erop om tegelijk snel en gezond buitenhuis te kunnen eten. Lunch Garden biedt al jarenlang dé ideale oplossing, met zijn formule van lekkere, evenwichtige gerechten aan een betaalbare prijs. Bovendien heeft Lunch Garden een sterke reputatie opgebouwd wat betreft de lievelingsgerechten van de Belg (zoals de vol-au-vent en de steak met frieten).
Bij de uitwerking van zijn vernieuwingsoperatie is Lunch Garden uiteraard trouw gebleven aan deze basisformule. Het kader waarin de klant, vaak in familieverband, komt eten wordt nu een stuk aangenamer, frisser zeg maar. Het nieuwe concept voert gerichte en functionele wijzigingen in de aankleding van de restaurants door, maar brengt geen grote omwenteling. Bovendien zal Lunch Garden ook nieuwe producten (zoals pastas en allerlei wok- en grillgerechten) lanceren. Tot slot krijgen de technische installaties een grondige opknapbeurt met het oog op energiebesparing.
De nieuwe inrichting combineert op ideale wijze snel tafelen en gezelligheid in een eigentijds kader. De nieuwe fauteuils en tafeltjes scheppen een aangename, huiselijke sfeer die ervoor zorgt dat men lekker ontspannen kan bijpraten met familie en vrienden. Het nieuwe winkelconcept wil bij klanten vooral het beeld beklemtonen van een plek waar men gezond en evenwichtig kan eten in een verlichte en energieke sfeer, zonder stresstoestanden.
De restaurants in de Galeria Inno concentreren zich daarnaast op de pauzemomenten. De klanten kunnen er terecht in een knusse koffiehoek voor een pauze tijdens het winkelen.
Annick Van Overstraeten, gedelegeerd bestuurder van Lunch Garden vertelt: Het is met trots dat ik dit nieuwe concept vandaag voorstel in Sint-Agatha-Berchem. Lunch Garden gaat voor een evolutie, geen revolutie. Met deze renovatie willen wij nog beter inspelen op de behoeften van onze klanten. RVH.
DE FEESTDAGEN SMAAKTEN NOG NOOIT ZO HEERLIJK ZOET MET DE NIEUWE CÔTE DOR EN LU COLLECTIE
Wat vliegt een jaar voorbij! Nog even en daar zijn de feestdagen weer! Tijd om te genieten van een feestmaal met familie en vrienden en tevens om heerlijke chocoladelekkernijen te delen. LU en Côte dOr komen met een nieuwe collectie speciaal voor de feesten waaronder 4 exclusieve geschenkdozen tegen een zacht prijsje.
De chocoladekoekjes verwelkomen 2 nieuwe smaken in beperkte editie: Fine & Intense Melk Hazelnoot en Biscuit Intense Melk. De feestelijke assortimentsdozen zijn ideaal als heerlijke afsluiter van een diner of als lekker extraatje om uw gastvrouw of gastheer te bedanken. Côte dOr verwent u ook met 2 exclusieve eindejaarsassortimenten van Mignonnette. en van Bouchées. Een ware streling voor het oog en voor de smaakpapillen!
In maart verenigden LU en Côte dOr hun expertise en lanceerden de allereerste chocoladekoekjes die de unieke smaak van LU koekjes combineren met het intense aroma van Côte dOr chocolade. Dit nieuwe gamma werd Intense gedoopt. De koekjes zijn een ongekend succes. Naast de bestaande Biscuit Intense Puur-Hazelnoot en Biscuit Intense Melk-Hazelnoot variëteiten wordt u de komende eindejaarsfeesten extra verwend met een nieuw recept in beperkte editie: de Biscuit Intense Melk, verpakt in een luxueuze metalen geschenkdoos.
Ook het assortiment Fine & Intense krijgt een kerstekindje! Naast Fine & Intense Puur-Orange en Fine & Intense Puur wordt Fine & Intense Melk-Hazelnoot als beperkte editie aan de bestaande variëteiten toegevoegd.
Côte dOr verwent dit eindejaar de Belgen met 2 exclusieve assortimenten van Mignonnette. en Bouchées. De Mignonnette. werd in 1935 gecreëerd in het kader van de wereldtentoonstelling in Brussel. Aanvankelijk werd Mignonnette gebruikt als staal om de Côte dOr producten te laten proeven. Het tabletje werd een onverwacht succes. Ontdek nu deze unieke uitvoering met 5 heerlijke chocoladevariëteiten: Melk, Hazelnoot, Mokka, 70%, Puur. Leuk extraatje: in de doos ontdekt u nuttige tips over het combineren van wijn en chocolade.
De Bouchées, in de volksmond ook wel eens muisjes genoemd, zijn één van de populairste Côte dOr chocolaatjes. De Côte dOr fabriek in Halle produceert dagelijks maar liefst 400.000 Boucheés! Het assortiment van 10 Bouchées met 4 verschillende variëteiten: Melk,Truffé,Wit en Hazelnoot, is een overheerlijke aanrader tijdens de eindjaarsfeesten.
De exclusieve Côte dOr en LU eindejaarscollectie is verkrijgbaar vanaf eind november. RVH.
Op 4 en 5 december openen de kasteelheren van het wijngebied Pessac Léognan, hun deuren voor het grote publiek.
Meteen een unieke gelegenheid voor gastronomen en wijnliefhebbers om een kijkje te nemen achter de schermen van dit wijngebid waar passie, geschiedenis en vakmanschap samenvloeien, maar ook om de diverse domeinen te ontdekken en het talent van de wijnboeren via hun assortiment te leren kennen.
Nieuwsgierigen kunnen hun kennis over het bordeels wijnpatimonium aanscherpen en de rijke kleurenpracht en uniek smaakpalet van de witte en rode wijnen uittesten. De appelatie Pessac Léognan strekt zich uit over een 10-tal gemeenten: Cadaujac, Canéjan, Gradignan, Léognan, Martillac, Mérignac, Pessac, St Médard dEyrans, Talence en Villenave dOrnon, en is goed voor een wijngebied van ruim 11.000 ha.
Naast de unieke ondergrond speelt ook het microklimaat waarvan de regio geniet een belangrijke rol in de groei en ontwikkeling van de druiven. In totaal maken 75 kastelen waarvan 16 Crus Classés de Graves, deel uit van dit wijngbied.
Aan de opendeurdagen nemen 41 kastelen, waarvan 5 Grand Crus, deel. Met de medewerking van het Syndicat van de Pessac Léognan wijnen, kunnen bezoekers wijnen en magnums van deze wijnen winnen.
Als extraatje bieden 7 kastelen: Château Bardins, Château Bouscaut, Château Carbonnieux, Château Couhins-Lurton, Château La Garde, Château Larrivet-Haut-Brion en Château Luchey-Halde, op 4 december een uniek degustatiemenu aan. Voor 60 krijgt men naast de wijnen een aantal aangepaste gerechten en hapjes aangeboden in een typische regionale en conviviale sfeer. RVH.
AMSTERDAM THE GRAND HEEFT HET BESTE INTERIEUR IN EUROPA
Nederlands vijfsterrenhotel wint begeerde internationale prijs
Sofitel Legend The Grand Amsterdam heeft de begeerde Villegiature Award gewonnen als Best Hotel Interior Design in Europe 2010 (hotel met het beste interieur in Europa 2010). De jury, die bestond uit prominente journalisten en hotelmanagers, besliste unaniem om The Grand te bekronen met deze titel. De voorbije jaren hebben we lang en intensief gewerkt aan het perfecte interieurontwerp voor ons hotel. We zijn dan ook enorm trots dat we deze prijs in ontvangst mogen nemen als erkenning voor onze inspanningen, zegt Robert-Jan Woltering, General Manager van The Grand.
De prijsuitreiking vond plaats in het Park Hyatt Paris Vendôme Hotel in Parijs in het bijzijn van alle genomineerden, de jury en een selecte groep eregasten, waaronder vele sponsors en Executive Managers van toonaangevende Europese luxehotels. De jaarlijkse Villegiature Awards werden in 2003 gelanceerd om de beste hotels in Europa in de bloemetjes te zetten. De jury maakte de winnaars van 2010 bekend in verschillende categorieën, waaronder Best Hotel Architecture in Europe, Best Terrace in a Hotel en Best Service in a Hotel. The Grand wist in de categorie voor het beste interieur onder andere Le Meurice in Parijs en Grand Hotel du Lac in Zwitserland achter zich te laten. Het Amsterdamse vijfsterrenhotel was de enige Nederlandse genomineerde in deze categorie en The Grand was zelfs het enige Nederlandse hotel in de hele wedstrijd.
Het interieur van The Grand is ontworpen onder leiding van de Franse architecte Sybille de Margerie. Voor het stijlvolle interieur van restaurant Bridges liet zij zich inspireren door de levendige kleuren van de bekende wandschildering van Cobra-kunstenaar Karel Appel, die te bezichtigen is aan de ingang van het restaurant. De rijke geschiedenis van het hotel is ook in de architecturale details verwerkt. Zo gebruikten studenten van de gerenommeerde Design Academy in Eindhoven beroemde personen die het gebouw in het verleden bezochten als inspiratiebron voor hun creatieve bijdragen aan de kamers, waaronder de 52suites, die elk beschikken over elegant meubilair en een verfijnde inrichting. De Margerie bracht Franse elegantie en pracht in het hotel, dat werd omgetoverd tot een waar stadspaleis. General Manager Robert-Jan Woltering ziet de prestigieuze Villegiature Award als een groot compliment. Het is een grote eer om deze prijs in ontvangst te mogen nemen na de ingrijpende verbouwing van de afgelopen jaren. Dit is een bijzondere erkenning van het uitzonderlijke en comfortabele interieur waarmee The Grand zich onderscheidt, zegt Woltering.
Een trendy design fruitmand is een esthetische aanvulling voor elk interieur. Het is daarbij een uitermate origineel cadeau, waar je iedereen een groot plezier mee kan doen. Het is ook een perfecte manier om je dagelijkse dosis fruit binnen hand bereik te hebben.
BergHOFF introduceert de tweedelige fruitmand 'Zeno' van Belgisch ontwerptalent Frederik Aerts. In deze fruitmand, vervaardigd uit inox en kunststof, kan je behoorlijk wat fruit kwijt. Niet enkel in de smaakvolle kom, maar ook in de strakke schaal kan je allerhande fruit leggen. Zo kan je verschillende fruitsoorten gescheiden houden waardoor het fruit lekker lang vers blijft en het rijpproces optimaal kan plaatsvinden. Je kan beide delen ook apart van elkaar gebruiken.
De smaakvolle kom heeft onderaan een afgevlakt oppervlak, waardoor het ook zonder de steun kan blijven staan. Heb je een leuk etentje gepland? Gebruik de strakke schaal als serveerschaal voor de aperitiefhapjes. Spannende film op televisie? Vul de schaal met een krokante portie nachos en pikante dipsaus. De mogelijkheden zijn eindeloos!
Over Frederik Aerts, designer van de gelauwerde Neo lijn
Veelzijdig Belgisch ontwerptalent. Zijn doorgedreven technische kennis en een sterk gevoel voor vorm laten hem toe zijn creativiteit ten volle te benutten. Zijn betrokkenheid bij het project van eerste schets tot afgewerkt product, en zelfs nog verder, garandeert unieke producten van hoge kwaliteit. In 2009 werd hij uitgeroepen tot een van de 40 beste ontwerpers ter wereld onder 40 jaar. Eerder won hij de Design Preis Deutschland, de Henry van de Velde Prijzen, de I.F. Product Design Award, de Good Design Award en de Red Dot Award. RVH.
THE RED AFFAIR: INTRIGE, PASSIE EN BENICIO DEL TORO
Sesto San Giovanni, 21 oktober 2010 Het Italiaanse aperitiefmerk Campari heeftin Milaan de nieuwe kalender 2011 voorgesteld. Speciaal voor de gelegenheid werd de rode loper uitgerold voor Benicio Del Toro, de ster van de nieuwe kalender, en voor Michel Comte, die de oscarwinnende acteur prachtig in beeld bracht. The Red Affair is al de twaalfde editie van de prestigieuze kalender.
Benicio Del Toro, geboren in Puerto Rico, is sinds het ontstaan van de Campari kalender het eerste mannelijke model. De kalender kreeg als titel The Red Affair. Benicio Del Toro speelt er de rol van een charismatisch kunstkenner die via verschillende mysterieuze berichtjes van het ene fascinerende avontuur in het andere rolt. Dit alles om het illegale circuit van kunsthandelaars te doorbreken en om een zeer mooie vrouw te redden. The Red Affair tracht zijn publiek te fascineren door middel van een pakkend en intrigerend cinematografisch verhaal, weergegeven in een opeenvolging van stilstaande beelden. Om dit te realiseren wou Campari een bekend acteur naast haar rode drankje opvoeren die evenveel passie en oprechtheid in een foto kon leggen zoals hij dat kan in een film. Benicio Del Toro leek dan ook geknipt voor de rol al was het poseren voor de camera een heel nieuwe ervaring.
Internationaal gelauwerd fotograaf Michel Comte maakte deze kalender in zijn gekende stijl: klassiek en direct. Hij heeft een cinematografische sfeer in de kalender gelegd door momenten van drama en intimiteit vast te leggen zoals deze zich voordeden. Michel Comte zocht in zijn productie vooral naar beelden die de verwachtingen overtreffen en passie en oprechtheid centraal zetten. Dit werd het best geïllustreerd in de voorlaatste scène, waar het vrouwelijke hoofdpersonage een glas Campari over haar vijand uitgiet.
Voor Camparis 150ste verjaardag koos Campari om het vaste patroon van zijn kalender te doorbreken. Het hoofdpersonage van de twaalfde editie werd voor de eerste maal vertolkt door een man. Benicio Del Toro werd zo de eerste Campari man ooit, en neemt de rol over van s werelds mooiste vrouwen, waaronder de ster van 2010 Bond girl Olga Kurylenko maar ook Salma Hayek, Eva Mendes en Jessica Alba.
Er zullen slechts 9,999 exemplaren van de Campari kalender in omloop gebracht worden. Deze worden niet verkocht, maar verdeeld onder de internationale vriendenkring van Campari. RVH.
Het unieke car2go mobiliteitsconcept start in Hamburg
Initiële vloot van 300 smart fortwo car2go edition klaar voor verhuur in het voorjaar van 2011. car2go, het nieuwe mobiliteitsconcept van Daimler, wordt in het voorjaar van 2011 gelanceerd in Hamburg. Dat werd aangekondigd in de Hanzestad door Daimlerdochter car2go GmbH en het in Hamburg gevestigde Europcar Autovermietung GmbH.
Vanaf het voorjaar 2011 zullen de inwoners van Hamburg overal en op elk moment in een auto kunnen stappen en wegrijden. In een eerste fase zullen er 300 smart fortwos worden ingezet voor het car2go-programma in de Hanzestad. Het gaat om tweezitters smart car2go edition modellen die worden uitgerust met gesofistikeerde telematica voor gedeeld autorijden en een zonnedak zoals dat in wereldpremière werd voorgesteld op het Parijse autosalon. De twee ondernemingen bundelen hun krachten in car2go Hamburg GmbH, hun eigen operationele onderneming waarin Europcar een meerderheidsbelang heeft.
Na de succesvolle lancering van car2go in Ulm (Baden-Württemberg, Duitsland) en Austin, de hoofdstad van Texas (USA), wordt Hamburg de eerste stad waar car2go wordt geïntroduceerd als onderdeel van de geplande internationale marktlancering. De lancering is gepland voor het einde van het eerste kwartaal 2011, te beginnen met 300 autos. Daarna zal de vloot verder uitgebreid worden naargelang de vraag. De Eerste Burgemeester van de Vrije en Hanzeatische Stad Hamburg, Christoph Ahlhaus, juicht het nieuwe mobiliteitsconcept toe: Ik ben verheugd dat wij de eerste stad ter wereld met meer dan een miljoen inwoners zijn die car2go introduceert. De mensen in Hamburg staan traditioneel zeer open voor nieuwe ideeën. Daarom ben ik ervan overtuigd dat car2go een groot succes wordt voor Hamburg en haar inwoners.
Overal vrij parkeren
Het gebied waarin de car2go autos kunnen gehuurd worden, hetzij spontaan, hetzij door vooraf te reserveren, zal initieel het centrum van Hamburg omvatten een gebied van ongeveer 65 vierkante kilometer. Bovendien maken de smart autos optimaal gebruik van de beschikbare parkeerruimte.
In tegenstelling tot klassiek autodelen en autohuren kunnen car2go autos overal in het werkingsgebied gevonden en onmiddellijk gehuurd worden door klanten zonder dat ze moeten reserveren. Aan het einde van de huur kunnen de autos geparkeerd worden in publieke parkings die onbeperkt parkeren toelaten. Ze kunnen ook achtergelaten worden op parkings van de stad of op plaatsen waar normaal een parkeerschijf moet worden gebruikt of waar parkeermeters staan zonder dat de schijf dient geplaatst te worden of zonder dat betaald hoeft te worden. De parkeerkosten worden verrekend in de huurprijs. Een car2go parkeren verloopt dus even zorgeloos als ermee rijden. RVH.
Jullie kennen haar nog niet, maar zij verafschuwt jullie nu al !
Draco maakte er in 2009 een echt zootje van. Dit jaar neemt Marva met haar weerzinwekkende monsters de touwtjes in handen. Na een lange trip vanuit Rusland strijkt Marva samen met haar woonwagen neer in Walibi voor het Halloween Monster Festival. De walgelijke Marva die jarenlang een befaamde circusartieste was, heeft ondertussen heel wat pluimen verloren. Deze oude dame is haatdragend, hypocriet, manipulatief De bezoekers zijn gewaarschuwd!
Dit jaar viert Walibi zijn 11de Halloween-editie. Hiermee bevestigt het park zijn pioniersplaats door 5 gethematiseerde zones, enkele vernieuwde zones, 3 haunted houses, 2 shows, 1 parade en 5 nocturnes aan te bieden !
Marva Land bevindt zich in het hartje van Walibi. De bezoeker wordt getrakteerd op angstaanjagende woonwagens, vogelverschrikkers en talloze kleurrijke maar walgelijke monsters. Draco Village : Omwille van de puinhoop die Draco vorig jaar veroorzaakte, besliste Marva om hem op te sluiten in een gruwelijke zone.
Clowns River : Marva waarschuwt: het is ontzettend leuk, vochtig en angstwekkend hier krijgt u ongetwijfeld kippenvel van. Zoo Terror : Misschien durft u wel een kijkje nemen in deze monsterzoo ? Wees wel voorzichtig, misschien komt u hier nooit levend uit.
Monster Circus by Marva : Marva drukt schaamteloos haar stempel op het Monster Circus : bloed, skeletten, een bos vol met monsters in dit haunted house kan niets haar tegenhouden. Halloween Explosia : Gekleurde confettis wordenoranje of zwart. De vlinders poppen zich om tot vleermuizen. Ook Marva zal verschijnen, wat had u gedacht ? Monsters in the street: Een 60-tal verschillende soorten monsters zullen zich allemaal verplaatsen op een wel vreemde manier .
Halloween in Walibi. Elk weekend vanaf 23 oktober, en iedere dag van 30 oktober tot 7 november van 10u. tot 18u. Halloween nocturnes tot 21u. op 31 oktober en op 1, 4 en 5 november.RVH.
Aalst doet smaakbom barsten tijdens Week van de Smaak
Dat Aalstenaars levensgenieters zijn die houden van feesten, lekker eten en drinken is geen geheim. Het is dan ook meer dan terecht dat Aalst dit jaar de titel Stad van de Smaak mag dragen. Tijdens de Week van de Smaak van 11 tot 21 november 2010 haalt de ajuinenstad het onderste uit de kookpot. Aalst laat iedereen meegenieten van haar rijke culinaire patrimonium en dit reikt verder dan enkel Aalsterse vlaaien en ajuinsoep.
Naar aanleiding van Aalst, Stad van de Smaak werd er zelfs een kookboek vol recepten en smakelijke anekdotes samengesteld. De Ajuinen mogen dan wel chauvinistisch zijn, ze staan ook open voor andere culturen. Zo vormt Spanje de rode draad doorheen de Week van de Smaak die maar liefst 102 activiteiten telt.
Filips II, de koning van Spanje,drukte vijf eeuwen geleden zijn stempel op Aalst door zijn lijfspreuk Nec Spe Nec Metu (zonder hoop noch vrees) aan te brengen op het belfort. De komst van de Spaanse koning en zijn gevolg is lang op de maag van de Aalstenaars blijven liggen. Maar met de tijd hebben ze zich met hun Spaanse verleden verzoend. Vijf eeuwen later kleurt Alosta zuiderser dan ooit. Op de rotonde op de Grote Markt staat een grote zwarte stier die de stad meteen in de olé olé-sfeer brengt. De Nieuwstraat waant zich even Las Ramblas en pakt uit met straattheater en heerlijke kraampjes waarlangs het fijn flaneren is. Van 11 tot en met 21 november worden allerlei Spaanse proeverijen gekruid met cultuur, van de verhalen van Don Quichote en een tentoonstelling van kunstige affiches die alle aspecten van Spanje in beeld brengen, over de poëzie van Garcia Lorca tot initiaties in flamencodansen.
Op 11 november start Week van de Smaak. Net op die dag vindt ook de Sint-Maartensjaarmarktplaats. Die lokt traditiegetrouw duizenden mensen naar Aalst. Sint-Maarten, de patroonheilige van de stad, deelt samen met zijn zwarte pieten lekkers uit aan de kinderen. Dit jaar verwacht Aalst nog meer bezoekers dan anders dankzij de vele activiteiten rond de Week van de Smaak. In de Pontstraat is er een markt met streekproducten. Ook het nieuwe kookboek Over vlaaien en ajuinsoep. Aalst in verhalen en recepten wordt er die dag voorgesteld.
Het goedgevulde programma wordt op 21 november afgesloten met een spetterend slotfeest dat al om 10 uur s morgens begint met workshops groenten en fruit inmaken in het ontmoetingshuis De Brug.
Om 15 uur kan je op de Grote Markt terecht voor openlucht kookdemos van sterrenkok Geert Van Der Bruggen van restaurant De Lijsterbes en Christer Elfving, de Zweedse tv-kok. Geert houdt van de natuurlijke keuken. Hij werkt vaak met vergeten groenten die hij koopt bij bioboerderij De Loods. Geert combineert streekproducten met exotische specerijen en past naast de traditionele kookmethodes ook de modernste technieken toe.
De programmabrochure Aalst, Stad van de Smaak 2010 kanafgehaald worden bij het Onthaal, het toerismekantoor in het belfort, het cultuurcentrum De Werf en t Gasthuys Stedelijk Museum. Je kan ook het programma online raadplegen. RVH. www.aalst.be/stadvandesmaak
Sint-Niklase stadhuis zoals u het nooit heeft gezien ...
Doorheen zijn rijkgevulde carrière verwierf bloemensierkunstenaar Daniël Ost wereldfaam. Dat de man echter ook zijn roots in het Waasland trouw blijft, bewijst hij eens te meer met een project in thuisstad Sint-Niklaas. Twee jaar na Daniël Ost @ Home, en met de eindejaarsfeesten in het vooruitzicht, zal hij van 11 tot en met 14 november 2010 opnieuw een ongeziene bloemen- en plantenpracht creëren. Deze keer wordt het stadhuis van Sint-Niklaas zijn droomdecor.
Het prachtige neogotische bouwwerk zal baden in een zee van bloemencreaties. Ook bij deze gelegenheid verwacht men duizenden bezoekers. In de originele bloemstukken zal u niet alleen de typische signatuur van de meester herkennen, u zal er ook inspiratie vinden voor de komende eindejaarsfeesten. Rijkversierde feesttafels, decoratieve en monumentale bloemendecoraties, maar ook kleine kunstige bloemsierstukken. U ziet vast wel enkele creaties naar uw smaak!
De stijl die DaniëlOst hanteert is zonder meer uniek te noemen. Dat is ook de reden dat tal van regeringen, vorstenhuizen, emiraten, wereldwijde organisaties en verenigingen een beroep doen op zijn creativiteit om bij diverse gelegenheden aangepaste bloemen- en plantendecoraties uit te werken. Als perfectionist laat hij niets aan het toeval over. Voor de geplande Christmas Days zullen ca. 25 Japanse leerlingen worden overgevlogen die dag en nacht, in de ateliers van DaniëlOst, alle voorbereidende werkzaamheden zullen uitvoeren met een engelengeduld en vooral met kennis van zaken. Op de tentoonstelling zijn tal van nieuwe bloemenvariëteiten te zien, verwerkt in betoverende creaties om bij weg te dromen.
Omdat de Daniël Ost Christmas Days samenvallen met de intocht van Sinterklaas in zijn residentiestad, zal de bloemensierkunstenaar ook hieraan aandacht besteden en enkele van de hoogstaande kwalitatieve fruitsoorten van Cibel verwerken in een heuse Sinterklaastafel die zal worden opgesteld in de vredeszaal.
DaniëlOst maakt voor al zijn creaties enkel en alleen gebruik van topmaterialen. De Belgische groothandel Agora verleent haar medewerking aan het unieke kerstproject en wordt de Agora Special Roses in heel wat kerstcreaties geïntegreerd. Deze rozen werden in opdracht van Agora geteeld door gespecialiseerde rozenkwekerij Wim Van Kampen uit Nederland. Tot de Agora Special Roses behoren zowel een collectie nostalgische rozen, als enkele nieuwe rozenvariëteiten. Nostalgische rozen zijn weer in, nadat ze de voorbije jaren uit de markt verdwenen waren als gevolg van een verschraling in het assortiment. Eén van de meest opvallende nieuwe soorten is ongetwijfeld Ivanhoe, een uitzonderlijk mooie warmrode roos met groen hart. Naast deze unieke look, is ook de lange levensduur van Ivanhoe een troef.
Data Publiekstentoonstelling : donderdag 11 november, vrijdag 12 november, zaterdag 13 november en zondag 14 november telkens van 10 tot 18 uur in hetStadhuis Sint-Niklaas - Grote Markt 1 - 9100 Sint-Niklaas. Inkomprijs 12 EURO (incl. 1 drankje per persoon) - kinderen jonger dan 12 jaar gratis. RVH.
De nieuwe glazen flessen van Bru laten elke horecatafel sprankelen.
Met haar zuivere en slanke lijnen ontplooit Bru nieuwe generatie, een uitgesproken moderne en tijdloze stijl glazen flessen - haar nieuwe design en haar unieke persoonlijkheid: elegant, praktisch en ecologisch. Boven alles vergeet zij haar eigen essentie niet. Haar inhoud blijft van een uitzonderlijke intrinsieke kwaliteit. Ontsproten uit de dieptes van de Ardennen, doet dit mineraalwater, uniek natuurlijk en licht bruisend aan de bron, ons patrimonium alle eer aan, en verrukt het alle gastronomen uit ons land.
De couverts zetten zich schrap, de borden doen hun porselein gonzen van plezier, de glazen wachten vol bewondering, en de servetten trappelen van ongeduld!De nieuwe glazen fles van Bru ! treedt na een afslankingskuur en een totale make-over van haar look, uit de schaduw.
Groot en slank, mooi geïnstalleerd op een voetstuk dat haar naam draagt, doet Bru onsversteld staan van haar nieuwe look. Als een waar decoratief tafelobject schittert haar design dat gevormd is uit zuivere en vereenvoudigde lijnen. Bru is veel meer dan een natuurlijk bruisend mineraalwater: ze maakt deel uit van de onmisbare accessoires voor een geslaagde maaltijd.
Omdat haar laatste verjongingskuur in 1994 was, heeft Bru haar een frisse uitstraling cadeau willen doen. Zo kan zij met haar onmiskenbare smaakvolle kwaliteit haar charmeoffensief naar de harten van duizenden gastronomen in België verder zetten. Ze heeft ook willen inspelen op de behoeftes van restaurateurs en klanten door hen een fles voor te stellen die makkelijk in de hand ligt en die voortaan, voor het formaat van 50 cl, een draaidop heeft die het openen nog makkelijker maakt, en toelaat de fles opnieuw te sluiten zodat haar enorm geapprecieerde bubbels bewaard blijven. Kortom tal van elementen die maken dat BRU als tafelwater in restaurant en brasseries nog meer dan vroeger een uitgesproken partner is. Bovendien werd om de ecologische voetafdruk zo optimaal mogelijk te reduceren,gebruik gemaaktvan gerecycleerd glas, verkleinen de etiketten en werd het gewicht duidelijk lichter.
Kwalitatief behoudt het BRU water alle eigenschappen. De subtiele smaak en een laag zoutgehalte waardoor de smaak van voeding behouden blijft zijn ongewijzigd, en door haar perfecte mineraal evenwicht (tussen magnesium en calcium vergelijkbaar met topwijnen), die gerechten en wijnen beter tot hun recht laat komen zonder de smaakherinnering te veranderen, is Bru in elke horeca-exploitatie de ideale tafelgenote. RVH.
MSC Cruises kondigt nieuwe winterroute aan voor 2011-2012 met deVerenigde Arabische Emiraten als nieuwe bestemming
MSC Cruises is trots om de Verenigde Arabische Emiraten aan tekondigen als een nieuwe bestemming voor het winterseizoen 2011-2012.
MSC Lirica zal deze route bevaren en zal gebaseerd worden in Abu Dhabials thuishaven voor haar drukke winterseizoen 2011-2012. De routebevat een volledig schema van 19 cruises van 8 dagen 7 nachten vanAbu Dhabi, met vertrekken op zondag van 30 oktober tot 4 maart 2012 envanaf Dubai met vertrekken op vrijdag van 28 oktober tot 9 maart 2012.
MSC Lirica zal stoppen in Masqat in Oman,Al Fujairah in de VerenigdeArabische Emiraten, in Bahrein met twee onvergetelijke nachten in AbuDhabi en Dubai in de Verenigde Arabische Emiraten.
Op 14 oktober 2011 vertrekt MSC Lirica vanuit Genua, Italië, voor een17 daagse-16 nachten maiden cruise naar Abu Dhabi, om haar eerste seizoen in de Verenigde Arabische Emiraten te starten.
MSC Cruises heeft momenteel de modernste vloot ter wereld, bestaandeuit elf schepen: MSC Magnifica, MSC Splendida en MSC Fantasia (degrootste schepen ooit gebouwd voor een Europese rederij), MSC Poesia,MSC Orchestra, MSC Musica, MSC Opera, MSC Lirica,MSC Sinfonia MSCArmoniaen MSC Melody. De vloot vaart het ganse jaar over deMiddellandse Zee en seizoensgebonden in Noord-Europa, de AtlantischeOceaan, de Caraïben, Noord-Amerika en Canada, Zuid-Amerika, deIndische Oceaan en Zuid- en West-Afrika.
MSC Cruises is de enigerederij ter wereld die in het bezit is van de Six Golden Pearls-award,die uitgereikt wordt door Bureau Veritas ter onderstreping van hethoge niveau van management en het beschermen van het milieu. Hetbedrijf kreeg ook de ISO9001 en ISO22000 certificering voor devoedselkwaliteit en veiligheid op alle aspecten van de catering,zowel aan wal als aan boord.MSC Cruises geeft daarnaast ook om hetwelzijn van kinderen en wil, als een verantwoordelijke marktleider,een positieve impact hebben in de regio's waar de rederij opereert. Omde betrokkenheid te onderstrepen ging het bedrijf onlangs een samenwerking aan met UNICEF betreffende een gemeenschappelijk project in Brazilië bedoeld om arme kinderen te voorzien van een goedeopleiding. RVH.
Opnieuw vijf traditionele streekproducten herkenbaar naar de consument.
Vier maal per jaar komt de Beoordelingscommissie Streekproducten binnen VLAM samen om de erkenningsaanvragen voor Vlaamse traditionele streekproducten te beoordelen. Deze ronde levert vijf erkenningen op : Hoegaardse mumbollen van bakkerij Swinnen in Hoegaarden, grijze boerenkop van keurslager De Koepoort in Haaltert, Vlaamse hoeveboter en hoevekarnemelk van Zuivelboerderij Baliehof in Jabbeke en klaaskoeken van bakkerij Santy-Decruynaere in Marke.
Synovate onderzocht in mei in opdracht van VLAM hoe Vlamingen streekproducten ervaren. De reacties zijn bijzonder positief. De Vlaming hecht veel waarde aan traditionele streekproducten en vindt het een goede zaak dat er een Vlaams erkenningslabel bestaat. Dit label geeft hun de garantie dat streekproducten authentiek zijn en ze kunnen de producten er ook makkelijker door herkennen. De Vlaming wil graag meer weten over de Vlaamse streekproducten en vindt dat overheden gerust nog meer inspanningen mogen doen om de producten meer op het voorplan te brengen.
Mumbollen Aangeboden als Hoegaardse mumbollen door Bakkerij Swinnen
Mumbollen of muntbollen zijn in Tienen en Hoegaarden een traditioneel streekproduct. Een Hoegaardse schoolmeester bewaarde het recept op basis van boter, suiker, honing en muntolie. Benny Swinnen zet de traditie verder met een recept waarbij de honing vervangen wordt door glucose. De bollen krijgen hun ouderwetse vorm in een 19de eeuwse suikerwals. Na volledige afkoeling worden ze gebroken en verpakt.
Vlaamse grijze boerenkop
Aangeboden als Haaltertse grijze boerenkop door Keurslager De Koepoort Grootvader De Rouck besloot reeds in 1937 de traditionele grijze boerenkop, zoals die gemaakt werd door de vrouw des huizes of de lokale slachter, op te nemen in zijn charcuteriegamma. Het is een eenvoudig recept op basis van varkenskoppen gekookt met groenten, tijm en laurier. Ook de kruiden zijn beperkt tot peper, zout en muskaatnoot. Naast de grijze kleur, staan de grove en vaste structuur garant voor een eerlijk product. Een mooi en zeer smakelijk voorbeeld van traditionele Vlaamse charcuterie. www.dekoepoort.be
Vlaamse hoeveboter
Aangeboden als Hoeveboter Baliehof door Zuivelboerderij Baliehof
De Vlamingen staan sinds de middeleeuwen bekend als boterliefhebbers. Hierover zijn niet alleen verschillende getuigenissen van buitenlandse reizigers, maar ook op onze schilderijen met tafel- en markttaferelen zie je vaak boter afgebeeld. Enkele Vlaamse streken hadden een grote boterfaam en zelfs specifieke botermarkten, we denken dan aan de Westhoek in West-Vlaanderen, Mol en omstreken in de provincie Antwerpen, het Pajottenland in Vlaams-Brabant of Haspengouw in Limburg.
Op het Baliehof te Jabbeke in het Brugse Ommeland worden volle verse melk en room licht gepasteuriseerd, daarna wordt een zuurselkweek toegevoegd, die zorgt voor een gecontroleerde verzuring gedurende één dag. Deze beide fasen zijn zeer belangrijk om de rijke smaak van boter te behouden. Vervolgens wordt de melk nog traditioneel gekarnd zodat de boterbolletjes samenklitten en zich afscheiden van de karnemelk. Vlaamse hoeveboter wordt minder bewerkt dan melkerijboter, daardoor is ze wat harder en zie je ook af en toe vochtbelletjes opduiken. Dit duidt op het ambachtelijke productieproces.
Vlaamse hoevekarnemelk/botermelk
Aangeboden als Hoevekarnemelk Baliehof door Zuivelboerderij Baliehof
Bij hoeveboter hoort natuurlijk ook hoevekarnemelk met zijn volle en lichtzure smaak. Naast een verfrissende drank was karnemelk vroeger ook basisvoedsel; dagelijks werd er karnemelksoep of karnemelkpap gegeten. Cauderlier, de Gentse kok die in 1861 het eerste Belgische kookboek schreef, vermeldde bij het recept van karnemelksoep Deze soep, in alle saisoen zeer goed, is in Vlaanderen zoo zeer bekend, dat ik deze regelen maar opneem, ten dienste der personen vreemd aan den lande.
Ook Larousse Gastronomique van 1938 vermeldt boter melk als een typisch product in de Belgische keuken. Hoevekarnemelk is een bijproduct van hoeveboter, een lichte pasteurisatie en een gecontroleerde verzuring van één dag zorgen voor de volle smaak.
Misschien kunnen ouderwetse karnemelkrecepten onze koks opnieuw inspireren? De taatjespap, dit is aardappelen met karnemelk en gebruinde boter, vindt reeds haar weg in de betere restaurants, maar waarom ook geen dessertje met karnemelkpap, appeltjes en kandijsuiker?
Klaaskoeken Aangeboden door Bakkerij Santy-Decruynaere
In Zuid-West-Vlaanderen, meerbepaald de streek rond Kortrijk, wordt Sinterklaas gevierd met klaaskoeken. Een traditie die ze delen met het naburige Henegouwen en Frans-Vlaanderen. Echter niet met de Westhoek of Tielt want daar is Sint-Maarten de heilige man.
Klaaskoeken, vroeger ook mantepeirden of klaaspeerden genoemd, zijn geen speculazen maar koeken in een zoete en licht gekruide sandwichdeeg. Oorspronkelijk waren het grote koeken van een paard, een man, een fiets, Ze werden enkel gebakken op 6 december en je betaalde per kilogram. Nu zijn de vormen kleiner en bakt de warme bakker ze tussen september en eind december. De klaaskoeken koop je echter nog steeds aan het gewicht.
Het Mercure Mechelen Vé versterkt de aanwezigheid van de groe Accor in Mechelen. Om het netwerk te vervolledigen en de groei te bestendigen, heeft Mercure een franchisecontract getekend met het Mechelse Hotel Vé, de tweede vestiging van het merk in Vlaanderen.
Mercure is een wereldwijde keten van midscale-hotels die elk hun eigen specifieke stijl en persoonlijkheid hebben. Mercure Mechelen Vé wordt het eerste hotel in de provincie Antwerpen dat een samenwerkingsovereenkomst met de Mercure-keten aangaat en zo het 17e franchisehotel van de groep Accor in ons land wordt.
Mercure Mechelen Vé (het vroegere Hotel Vé) is ondergebracht in een voormalige visrokerij uit 1923 en bevindt zich op de Vismarkt, ontegensprekelijk het gezelligste pleintje van Mechelen. Dit 4-sterrenhotel biedt 36 stijlvolle, moderne kamers en een vergaderzaal van 50m! voor maximum 20 personen, met uitzicht op de Sint-Romboutstoren en Lamot.
Dankzij de persoonlijke aanpak van de hoteleigenaars is een verblijf in Mercure Mechelen Vé een onvergetelijke ervaring, zowel voor de zakenreiziger als voor de toerist. Het hotel beschikt over een unieke industriële architectuur, stijlvol gecombineerd met hedendaagse kunst. Mercure Mechelen Vé toont een sterke verankering met Mechelen. Getuige hiervan zijn de smoelen-fotos van bekende Mechelaars in de gemeenschappelijke ruimtes en de stadsfotos in de kamers.
Dankzij deze vestiging in een bruisende stad in volle ontwikkeling wordt het geografische netwerk van het merk Mercure alsook dat van de groep Accor versterkt. Tegelijk kan het hotel de expertise van een belangrijke internationale groep, de bekendheid van het merk Mercure en de sterkte van de distributiekanalen ten volle benutten.
Dit project past binnen de groeistrategie van Accor, die vooral gebaseerd is op franchisesamenwerkingen om het hotelnetwerk verder uit te breiden: tegen 2015 wil de Groep immers meer dan 110 vestigingen hebben in België en Luxemburg.
Binnen de groep Accor staat Mercure reeds meer dan 35 jaar voor gastvrijheid en vakkennis in dienst van een verblijf op maat. In ruim 50 landen ter wereld beschikt Mercure over hotels met een persoonlijke stijl, niet alleen op het vlak van interieur maar ook qua dienstverlening. De hoteliers van de 690 Mercure-hotels zijn ware professionals in gastvrijheid: toegewijd en attent, met aandacht en een luisterend oor voor elke klant. Zo bezorgen zij hun gasten een aangenaam en ontspannend verblijf in een warme, gastvrije omgeving met optimaal comfort. RVH.