Continuing Expansion: Leonardo Hotels opent eerste hotel in Budapest
Na de realisatie van projecten in Duitsland, Israël, België en Zwitserland, kunnen reizigers en zakenlui voortaan ook in het Leonardo hotel in Budapest terecht. Hier werd het hotel ondergebracht in de lokalen van het voormalige Ramada hotel.
Budapest is een van de mooiste wereldsteden zegt Daniel Roger, General Manager
van Leonardo Hotels Europe.
Het viersterrenhotel Leonardo Budapest ligt amper 15 minuten buiten het stadscentrum en op enkele passen van de Donau, het maakt bovendien deel uit van het zakendistrict Ferencváro. Het hotel biedt 182 kamers en suites en zakenlui hebben de beschikking over een volledige business-verdieping. Hier staan o.m. drie conferencerooms, 120m², ter beschikking, ze zijn uitgerust met high-tech conferentie-apparatuur naast alle andere technische snufjes.
Het restaurant zorgt voor een internationale culinaire keuken, terwijl in de aanpalende bistro-bar het ontbijt wordt geserveerd. Hier kan men eveneens terecht voor een erg speciale wijndegustatie, typische koffiebereidingen en snacks. In de nieuwe uitrusting werd eveneens een fitness room en sauna voorzien.
Rafi Carmon, van 1998 tot 2011, verantwoordelijk voor het Sheraton Moriah hotel in Eilat, fungeert als general manager, hij was eerder verantwoordelijk voor Sheraton Four Points in Tiberias.
Budapest is aldus Daniel Roger de eerste faze van uitbreidingen die dit jaar worden gerealiseerd, de komende maanden volgen andere locaties waardoor de klanten van Leonardo over een volledig aanbod zullen beschikken.
Leonardo Hotels is de Europese tak van de Fattal keten die in 1998 door David Fattal in het leven werd geroepen, en is sinds 2007 actief op de Duitse markt. RVH.
Eerste Culinair Plein Meer met Mosselen tijdens Mosseldag Yerseke groot succes
Voor het eerst hebben acht restaurants tijdens de Mosseldag in Yerseke op zaterdag 20 augustus laten zien, dat er meer gedaan kan worden met mosselen dan deze alleen maar te koken.Traditioneel zijn er de gekookte mosselen te verkrijgen.
Dit jaar heeft de organisatie van de Mosseldag Yerseke, ook een culinair plein opgezet met andere mosselbereidingen. Zo waren er mosselen in de vorm van een bavarois, mossels met papilotte, Thaise mosselen, mossel steak met Zeeuwse paella en een mosselsoep.
Alle mosselgerechten konden worden geproefd. De mosselrecepten zijn verzameld in een speciaal hiervoor ontwikkeld receptenboekje. Dit boekje kon men afhalen op het culinaire plein. Om 10.30 uur werd het eerste exemplaar overhandigd aan de burgemeester van Reimerswaal, de heer Aeilt Jan Huisman.
Onder begeleiding van een vakkundige jury - bestaande uit mevrouw Karla Peijs (commissaris van de Koningin van Zeeland) en de heren Jan Huisman (burgemeester van Reimerswaal) en Cees van Liere (voorzitter van de Vrienden van de Zeeuwse Mossel) - zijn de drie beste gerechten uitgekozen. Op de eerste plaats was dit Strandrestaurant Our Seaside uit Renesse met Sushi gevuld met mosselen, zeekraal en lamsoren met 17,5 punten. Op de tweede plaats restaurant de Zeelandbrug uit Zierikzee met mosselsoep uit
Schouwen met 16 punten. En op de derde plaats restaurant Vis aan de Markt uit Scherpenisse met gewokte mosselen Mediterraanse stijl met 15,5 punten. De beoordeling vond plaats op basis van smaak en presentatie.
Het doel was om meer variatie in de bereidingswijze van dit mooie natuurproduct te presenteren. De bezoekers aan het Culinaire Plein hebben deze primeur met enthousiasme ontvangen.
De acht deelnemende restaurants waren: Restaurant de Zeelandbrug uit Zierikzee met Mosselsoep uit Schouwen, Restaurant t Kraaienest uit Wolphaartsdijk met Mossels en papilotte, ZijpeStijl seafood uit Bruinisse met Thaise mosselen, Strandrestaurant Our Seaside uit Renesse met Sushi gevuld met mosselen, zeekraal en lamsoren, Amadore Hotels & Restaurants met een Bavarois van mosselen, Catering Plat de Zélande uit Middelburg met Mossel steak met Zeeuwse Paella, Restaurant de Oesterbeurs uit Yerske met Mosselen op 3 manieren en Vis aan de Markt uit Scherpenisse met gewokte mosselen mediterraanse stijl.
Ondanks het feit dat een brand indertijd zowat 1/3 van de gebouwen vernielde, blijft het kasteel Verdignan, een landgoed uit de 18de eeuw, nabij Bordeaux, een indrukwekkende architecturale parel in het kanton Pauillac.
De oude cru medoc wijnen van het kasteel, geteeld op een uitzonderlijke terroir, zorgen voor een mooi rendement met leuke verrassingen. In hoofdzaak wijnstokken Cabernet Sauvignon zorgen voor een diepgaande smaakvariatie, mede dankzij een microklimaat waarvan de regio geniet. De domeinen van Château Verdignan grenzen aan de vermaarde wijndomeinen van St Estèphe, zodat kwalitatieve wijnen een logisch gevolg zijn.
De Château Verdignan 2003 is een cru bourgeois supérieur met rode opale kleur en grote densiteit. In de neus komen aromas van rood fruit tot ontwikkeling die een grote rijkdom laten vermoeden. In de mond, soepel en elegant, zorgt deze wijn bij afdronk voor een prettig en charmant samengaan van smaken en aromas. De wijn bezit kwalitatieve tannines die tegelijk delicaat en compleet zijn, maar toch een evenwichtige maturiteit en zeer aangename langdurige afdronk realiseren. Een voltreffer van formaat.
Château Verdignan 2003 maakt deel uit van het wijnfestival 2011 van Carrefour. Dit wijnfestival loopt in de hypermarkten Carrefour en Carrefour Planet van 14 september tot 1 oktober en omvat 350 wijnen. In de Carrefour market/GB, loopt het wijnfestival 2011 van 28 september tot 18 oktober, met een aanbod van 170 wijnen. RVH.
Zowel bij de Carrefour-hypermarkten als bij de Carrefour market/GB-supermarkten staan de maanden september en oktober opnieuw in het teken van de wijn. Vanaf 14 september gaat het wijnfestival 2011 van start en tot 18 oktober kunnen de consumenten bij Carrefour genieten van uitzonderlijke promoties.
Meer dan 500 wijnen en schuimwijnen, waarvan 120 bekroonde of door de beste wijngidsen geselecteerde wijnen, maken dit jaar deel uit van de selectie. Bovenden pakt Carrefour ook uit met een onuitgegeven selectie van Belgische wereldwijnen, met name wijnen die uit de 4 hoeken van de wereld komen, maar door uitgeweken Belgische wijnboeren ontwikkeld werden. Naast Franse wijnboeren zijn er eveneens producenten uit Portugal, Italië en zelfs Chili. Het wijnfestival 2011 rijmt dit jaar opnieuw met oenologisch plezier, zowel voor de kenner als voor de leek.
Het aanbod was nog ooit zo uitgebreid, met o.m. dank aan de expertise en het advies van topchef Jean-Piere Bruneau van het gelijknamige sterrenrestaurant in Brussel.
Frankrijk zal opnieuw als wijnland alomtegenwoordig zijn op het evenement, 75% van de wijnen komen immers van onze zuiderburen. Maar daarom worden andere wijnlanden niet verloochend, aangezien in totaal 12 wijnlanden deel uitmaken van het aanbod. Het wijnfestival staat vooral in het teken van de rode wijn, goed voor 78%, het aanbod witte wijnen bedraagt 20%, terwijl de promoties mbt tot rosé-wijnen, 2% bedragen.
Het segment van champagnes en andere schuimwijnen heeft in de afgelopen tien jaar een indrukwekkende groei gekend. In 2010 steeg het volume verkochte champagnes in België nog met 8%, ook de andere mousserende wijnen, cava, asti en prosecco hebben een forse groei gekend. Gezien de populariteit van dit segment beantwoordt Carrefour dan ook met een stevig promotioneel aanbod aan de verwachtingen van de klanten.
Meer dan 20 verschillende Champagnes en dit in verschillende formaten, maken deel uit van het aanbod, van de goedkoopste tot de meest prestigieuze en zullen aan bijzonder aantrekkelijke prijzen aangeboden worden. Andere Franse schuimwijnen, zoals de crémants, zullen ook vertegenwoordigd worden, en uiteraard zijn ook de Cavas en de Proseccos van de partij.
Het wijnfestival loopt in de hypermarkten Carrefour en Carrefour Planet van 14 september tot 1 oktober en omvat 350 wijnen. In de Carrefour market/GB, loopt het wijnfestival 2011 van 28 september tot 18 oktober, met een aanbod van 170 wijnen. Het festival omvat tal van speciale promoties zoals 2+1, 3+3, 1+1, en vele andere.
MONIER lanceert nieuwe productlijn zonnecollectoren MONIER ST en fotovoltaïsche systemen MONIER PV
Steeds meer mensen kiezen bewust voor groene energie: elektriciteit en warm water, opgewekt zonder uitstoot van CO2 noch andere stoffen die schadelijk zijn voor het milieu. Hernieuwbare energiebronnen, zoals bv. de energie die de zon genereert, vormen dan dé oplossing bij uitstek.
De zonne-energiesystemen van MONIER zijn speciaal ontwikkeld voor hellende daken die zijn bedekt met dakpannen. Ze tellen zowel zonnecollectoren waarmee water wordt verwarmd, als zonnepanelen die daglicht omzetten in elektriciteit.
Onder de naam MONIER ST introduceert MONIER een eigen productlijn zonnecollectoren en onder de naam MONIER PV worden fotovoltaïsche installaties op de markt gebracht. Niet zomaar als afzonderlijke producten an sich, maar als volledige zonne-energiesysteemoplossingen, aangepast aan en gemonteerd op of in het dak.
De MONIER ST-systemen omvatten het complete gamma zonnecollectoren, opslagvaten, boilers en buffers, pompen, regelaars, expansievaten etc, en zijn geschikt voor zowel ruimteverwarming als warmwatervoorziening.
De fotovoltaïsche MONIER PV-systemen zetten zonne-energie om in elektrische stroom zonder het milieu te belasten. De PV-systemen van MONIER kunnen worden geleverd inclusief omvormer(s) die ervoor zorgen dat de opgewekte zonnestroom (gelijkspanning) omgezet wordt naar wisselstroom. RVH.
Toilet butler MENOTO zorgt ervoor dat het toiletpapier altijd binnen handbereik is. De roestvrijstalen butler heeft plaats voor twee rollen toiletpapier en hij zorgt ervoor dat ook de toiletborstel bij de hand is waar nodig. Door de zware polystone voet staat de butler stevig op de grond. Deze toilet butler kan overal vrijstaand geplaatst worden. Zowel in het kleinste kamertje als in een ruime badkamer is MENOTO praktisch en mag hij gezien worden.
Hoogte: 72,5 cm - Maten van polystone voet: 15 x 20 cm - verkrijgbaar in: gepolijst of mat roestvrijstaal. RVH.
Ontdek de Yellow Vintage tour by Veuve Clicquot tijdens design september Brussels.
Van 8 tot 30 september 2011 vindt Design September Brussels plaats, waarbij een honderdtal afzonderlijke evenementen tegelijk wordt georganiseerd in de hoofdstad. Zo worden bruggen geslagen voor meer synergie tussen de verschillende onafhankelijke organisaties actief in de designwereld, die samen de creatieve dynamiek van Brussel kunnen tonen aan het brede publiek.
Zon vijftien galerijen gespecialiseerd in 20e-eeuws design pakken uit met boeiende tentoonstellingen rond uiteenlopende themas. Op 29 september staat de Yellow Vintage tour by Veuve Clicquot, gesponsord door het bekende champagnemerk, op het programma: een feestelijke wandeling die het publiek verschillende gespecialiseerde antiquairs laat ontdekken.
De interesse van het huis Veuve Clicquot voor design gaat al meer dan 230 jaar terug en vindt haar oorsprong in de constante verbetering van de kwaliteit van de wijnen en hun verpakking. Zo had Barbe-Nicole Clicquot Ponsardin zelf al oog voor design, want ze ontwierp haar eigen remuagetafel.
In de loop der jaren stelden nog tal van ontwerpers hun talent in dienst van het beroemde champagnehuis. Andrée Putman bracht bijvoorbeeld hulde aan la Grande Dame met een degustatiekoffer in hautecouture-uitvoering, geïnspireerd op de partys uit de jaren 80, zoals in Studio 54. Deze koffer met luxueuze geometrische vormen laat zich openklappen tot een exclusieve champagne-emmer.
Internationaal designtalent Karim Rashid verkent een universum van opgewekte en mystieke organische vormen. Hij speelt met nieuwe materialen en laat zich verrassen door nieuwe technologieën. In 2007 ontwierp hij de LoveSeat als herinterpretatie van de confident, een fauteuil uit de 18e eeuw. Deze reeks in beperkte oplage was een wereldwijd succes.
Nog heel wat andere ontwerpers hebben hun talent losgelaten op het huis Veuve Clicquot. Uit de recentste samenwerking vloeide een creatie voort van de Belg Mathias van de Walle: een opvouwbare champagne-emmer geïnspireerd op de traditionele Japanse papiervouwkunst origami. Dit accessoire past opgevouwen in elke zak, maar weerspiegelt toch het hoogstaande design van het champagnehuis.
Het huwelijk tussen Veuve Clicquot en design leidt voortdurend tot nieuwe reizen en nieuwe ontdekkingen. Schoonheid, complexiteit, esthetiek en innovatie zijn terug te vinden in elke fles van elk wijnjaar.
De samenwerking tussen het champagnehuis en Design September Brussels bezegelt dit mooie huwelijk eens te meer. RVH.
DE CRANBERRYOOGST, EEN UNIEK EN GRANDIOOS SPEKTAKEL
In september vangt in de Verenigde Staten de nazomer aan met de impressionante cranberryoogst. De dieprode bessen die op het wateroppervlak drijven met op de achtergrond de herfstkleuren van de omringende bossen en een stralende blauwe hemel zorgen voor een verbazingwekkend schouwspel. Ocean Spray, landbouwcoöperatie sinds 1930 en onbetwistbare speler inzake de cranberryoogst, maakt jaarlijks deel uit van dit spektakel en geeft zijn expertise door van generatie op
generatie. De cranberry, een bes doordrongen van geschiedenis en traditie, loont dus zeker de moeite om even bij stil te staan !
De cranberry groeit een dertigtal centimeter van de grond en is niet eenvoudig te plukken. Decennialang gebeurde de oogst met de hand, daarbij enkel geholpen door de picking-box, een soort van kist met rooster en een grote kam, waarmee de besjes konden worden verzameld zonder de takken waaraan ze hingen, te beschadigen.
De cranberry wordt geteeld in vijf deelstaten van de VS: in Massachusetts, Wisconsin, New Jersey, Oregon en Washington, maar ook in Canada. Ze wordt op twee verschillende manieren geteeld: de oogst door droge veengrond of door onderlopen veengrond. Voor de oogst op « droge veengrond », waarbij de bessen naar de verse fruitmarkt gaan, gebruikt Ocean Spray vandaag oogstmachines die lijken op grote grasmaaiers. Hoewel dit gemechaniseerde systeem nog steeds wordt toegepast, gebeurt het grootste deel van de oogst nu onder water, een methode die in de jaren 50 werd ontwikkeld in Wisconsin.
Ondanks wat algemeen wordt gedacht, groeien cranberrys niet onder water, maar dit speelt een belangrijke rol bij de oogst in zogenaamde ondergelopen veengrond. De dag voor de eigenlijke oogst zetten de producenten de droge veengrond onder ongeveer 45 cm water. De volgende dag worden de cranberrys van de struiken losgemaakt met haspels, die doen denken aan het gerei dat wordt gebruikt om eieren op te kloppen. De cranberrys, komen bovendrijven dankzij hun vier holle luchtzakken. De drijvende cranberrys, bijeengebracht met drijvende geleiders, vormen spectaculaire uitgestrekte scharlakenrode tapijten.
Deze harde, dieprode bes is vandaag de dag in talrijke vormen verkrijgbaar: vers, gedroogd, diepgevroren, als compote of als sap. Als je alle cranberrys die vandaag worden geteeld in Noord-Amerika achter elkaar zou plaatsen, dan bekom je 565 keer de afstand van Boston naar Los Angeles (hetzij 4.800 km) of dichterbij huis 10 000 keer de afstand Oostende-Aarlen.
De cranberry staat enerzijds voor een lokaal product en anderzijds voor een cultureel
erfgoed. En dit niet enkel in de Verenigde Staten en in Canada, want ook in Europa lopen steeds meer mensen warm voor deze bes.
Naast zijn specifieke karakter en unieke smaak beschikt deze bes over bepaalde gezondheidseffecten zoals het helpen bij de preventie van urinaire aandoeningen of blaasontsteking. RVH.
BuzziHub - Draaispil voor het sociale leven op kantoor
Flexwerken is vandaag dé trend. Met als gevolg: een grote nood aan modulaire en flexibele vergaderruimtes. BuzziHub, de nieuwste creatie van designer Alain Gilles, speelt perfect in op die behoefte.
Om je in een open ruimte grondig te kunnen concentreren sluit je beter je ogen en stop je je vingers in je oren. Je aandacht versplintert zich namelijk net zo ver als de ruimte reikt. Elk geluid, elke voorbijganger brengt je uit je concentratie. Kantoortuinen of openbare gebouwen kunnen op dat vlak een ware marteling zijn. De modulaire cocon van de BuzziHub vormt een veilige plek in de open kantooromgeving. Wie even alleen iets wil voorbereiden of alles op een rij zetten, neemt iPad, notities en laptop en gaat in de BuzziHub zitten.
Wie eenmaal in de comfortabele cocon zit, wil er niet snel weer weg! BuzziHubs zijn perfect om tegenover elkaar te plaatsen. Met twee of vier tegenover elkaar creëer je een soort vergaderlounge of -eiland, een plek waar je samenkomt om face to face informatie uit te wisselen.
BuzziBlinds zijn speelse kamerschermen die je toelaten verstoppertje te spelen met je omgeving: creëer zelf meer of minder openheid door de lamellen meer of minder open te zetten. Het spel is dubbelzijdig: hoeveel wil jij van je omgeving zien? Hoeveel laat jij aan hen zien?
De losse, veelzijdige, roterende en akoestische schermen zijn perfect voor zowel kantooromgevingen en open ruimtes als voor horecazaken en privévertrekken. Ontwerper Alain Gilles baseerde zich voor het design o.m. op de buitenzonwering die de Braziliaanse architect Oscar Niemeyer ontwierp voor zijn modernistische gebouwen in Brasilia.
De schermen zijn bekleed met BuzziFelt, een gelaagd ecovilt dat belangrijke geluidsreducerende en -absorberende eigenschappen bezit. De BuzziBlinds zijn ook nog eens mooi, aaibaar en verkrijgbaar in drie hoogtes en negen kleuren. RVH.
Nutcase fietshelmen kleuren steeds meer de straten!
I love my brain of hoe een helm ook cool kan zijn!
Tot voor kort werden fietshelmen vooral ontworpen voor sportieve fietsers. Deze helmen blinken uit in aerodynamica en ventilatie, soms zijn het zelfs pure technologische hoogstandjes. Maar daar vindt de dagdagelijkse fietser zich niet in terug! Dagelijkse fietsers blijven op hun honger zitten, en dragen daardoor vaak geen helm.
Fietshelm en veiligheid
Het vrijwillig, gemotiveerd en correct dragen van een fietshelm verhoogt aanzienlijk de veiligheid van de individuele fietser. Voor lichte en zware letsels samen kan helmdracht resulteren in een significante vermindering van de hoofdletsels met ongeveer één derde. (Bron themarapport fietsers BIVV - Belgisch Instituut VerkeersVeiligheid)
The most fun a helmet ever had
Nutcase staat voor kwaliteitshelmen met een grote variatie in kleurrijke designs: ook voor dit najaar zijn er weer tal van nieuwe designs beschikbaar! Zo vindt iedereen wel een Nutcase die bij zijn of haar persoonlijkheid past. De Nutcase Street helmen willen een vrolijk alternatief bieden voor iedereen die de fiets gebruikt voor zijn/haar dagelijkse verplaatsingen: kleine kinderen in fietsstoeltjes, fietskarren en bakfietsen, schoolgaande jeugd, jonge ouders die het goede voorbeeld willen geven, de woon-werk-fietsers en de elektrische fietsers
Street Gen2met Fidlock
Vandaag gaat Nutcase met de Street Gen2 helmen nog een stapje verder op het gebied van gebruiksgemak en veiligheid. De unieke en gepatenteerde magnetische sluiting van Fidlock kan jeeenvoudig met één hand openen en sluiten zonder gevaar voor pitsen van de huid zoals bij de klassieke sluiting.
De reflecterende logos rondom garanderen een verhoogde zichtbaarheid. Uiteraard voldoen de Nutcase Street helmen aan de Europese norm CE EN 1078 voor fietsen en skaten. RVH.
Een goede voorbereiding maakt het verschil, en dankzij allerhande keukenhulpjes gaat het koken en vooral de voorbereiding op het koken, veel gemakkelijker. BergHOFF lanceert 2 nieuwe keukenhulpjes om het je nog eenvoudiger te maken.
NEO 10-delige messenblok
De Neo messen serie wordt gekenmerkt door zijn eenvoud en kwaliteit. De messen zijn vervaardigd uit hoogwaardig roestvrij staal X30CR14, het zwarte messenblok is gemaakt uit polypropoleen. En het handvat is ook een blikvanger: de afwerking voelt zacht aan en het is een anti-sliphandvat.
Het messenblok bestaat uit kruidensnijder, schilmesje, universeel mes, uitbeenmes flexibel, trancheermes, broodmes, koksmes, snijplank, kruiden snijplank en een blok. Bovendien oogt een stevig en stabiel messenblok mooi op het aanrecht. De Neo messen zijn vanaf nu ook individueel verkrijgbaar.
NEO 7-delige Prep Chef Pro
Met deze Neo 7-delige Prep Chef Pro kan je naar hartelust gaan versnijden, versnipperen en hakken. Deze rasp bestaat uit 7 aparte onderdelen, waaronder 1 rubberen onderleggertje, 1 centraal deel en 5 snijkegeltjes voor het snijden in julienne, het hakken, versnipperen, wafelen en in schijfjes snijden.
Alle onderdelen zijn gemaakt uit 18/10 roestvrij staal en afgewerkt in een zinklegering. De vormen kan je heel eenvoudig vervangen en zijn gemakkelijk te reinigen. RVH.
Onder dit motto organiseert Fruitsnacks ook dit jaar weer haar Appelplukdag. Op zondag 9oktober 2011 is groot en klein welkom om zelf de handen uit de mouwen te steken.Voor slechts 0.50 per kilo, neem je je oogst mee naar huis. Of laat je er liever vers appelsap van persen ? Ook dat kan tijdens de Appelplukdag van Fruitsnacks !
Jaarlijks gooit Fruitsnacks haar deuren en boomgaarden wagenwijd open voor het publiek. Dit jaar kan je, op zondag 9 oktober, zelf komen ontdekken hoe het voelt om mee te draaien in de pluk. Je kan immers je eigen appelen komen oogsten. Voor slechts 0.50 per kilo mag je zoveel plukken als je wil !
Uniek aan onze Appelplukdag is dat je je pas geplukte appels kan laten persen tot overheerlijk vers appelsap. Mooi verpakt in een handige Bag in Box ! Na al dat harde labeur kan je heerlijk uitblazen op ons gezellig terras,dat ook dit jaar weer het bezoek krijgt van enkele muzikale gasten !
De geïnteresseerden kunnen gratis deelnemen aan de rondleidingen en zo ons bedrijf beter leren kennen. Uiteraard worden ook de kleinsten niet vergeten, eenmooie ballon latenplooien bij één van de clowns of kijken naar de ganzenfanfare! RVH. Fruitsnacks Mierhoopweg 34 . 3850 NieuwerkerkenTel 011/69.52.80
Fred Perry werkt regelmatig samen met artiesten of ontwerpers die een capsule collectie signeren onder de projectnaam Blank Canvas. Het merkt kondigt dan ook met veel plezier aan dat de Engelse pop art artiest Peter Blake enkele polos heeft ontworpen.
Zijn bekendste werk is het ontwerp van de lp hoes Sergeant Peppers Lonely Hearts Club band voor the Beatles. Net als het Britse merk heeft hij veel affiniteit met de muziekwereld.
Elk van de drie polos is gemaakt en gedrukt in Engeland op een beperkt aantal van 1000 stuks en wordt in een speciale doos verkocht. De kleuren grijpen terug naar de jaren 60, de handtekening van Peter Blake kan je in de zoom en achteraan in de hals terugvinden. Een must have voor Fred Perry fans. RVH.
True richness is to be happy prijkt als brandmerk op de Veggie-portefeuilles. Vijf modellen eveneens vervaardigd uit het milieuvriendelijke pvc en funky retropatroon bergen al uw spullen met gemak op.
I AM X-UPDATE:
Deze uniseks-tassencollectie is multifunctioneel. Voor het derde seizoen op rij kunnen deze tassen met gemak worden gebruikt voor werk, school of vrije tijd. Dankzij een sobere basis en stijlvolle vormgeving verloopt combineren met deze tassen moeiteloos en passen ze overal bij. RVH.
Bij uitgeverij Lannoo verscheen zopas 100x Noord-Engeland, een reisgids waarin journalist Dirk Musschoot, sinds decennia een bewonderaar en bezoeker van het Engelse noorden, de lezer meeneemt naar zijn honderd favoriete bestemmingen in die regio en hem ruim voorziet van logeertips en adresjes om lekker te eten en te drinken.
Het aanbod van Noord-Engeland is schier onuitputtelijk. Citytrippers kunnen naar de trendy steden Manchester, Liverpool, Newcastle/Gateshead, het middeleeuwse York of het decadente Blackpool. Liefhebbbers van woestelandschappen kunnen terecht in de Yorkshire Moors & Dales, het Lake District of Northumberland, waar de wandelmogelijkheden onbeperkt zijn. Ook aan de fietsers is gedacht, met onder meer een nieuwe fietsroute in de Yorkshire Wolds.
Hou je meer van kastelen, van brede zandstranden (of net steile rostkusten), van (kleine) musea of van pubs en restaurants met onvermoede culinaire aspecten: Noord-Engeland heeft het allemaal!
Wie met de tips van Dirk Musschoot aan de slag wil, vindt in P&O Ferries een uitgelezen partner. P&O Ferries vaart elke avond van Zeebrugge (enRotterdam) naar Hull, waardoor deze havenstad op de rivier Humber de perfecte toegangspoort is tot Noord-Engeland.
De Cruiseferry heeft alles aan boord om het de passagiers helemaal naar de zin te maken. Iedereen logeert in een comfortabele cabin. Er zijn winkels aan boord, restaurants, bars met live entertainment. Er is een bioscoop, een kinderspeeltuin en voor wie zich liever terugtrekt in een hoekje met een boekje een stille ruimte. Na een nacht varen ontscheep je s anderendaags s ochtends lekker uitgeslapen in Hull. RVH.
Stijn Helsen en JBC kleden Belgische atleten in Londen
Op 27 juli 2012 gaan de Olympische Spelen in Londen van start. Niet alleen de atleten bereiden zich volop voor, ook de fabrikanten die hun outfits ontwerpen, hebben nu al het startsein aan hun creatieve teams gegeven.
De Limburgse modeontwerper Stijn Helsen zal de officiële outfits van onze Belgische atleten ontwerpen en produceren die ondermeer zullen gedragen worden tijdens de openingsplechtigheid op 27 juli 2012. De atleten zullen gekleed gaan in een stijlvol bespoke maatpak. Geen wonder : Stijn Helsen heeft het kleermakersvak in de genen en vertegenwoordigt de derde generatie van de bekende Hasseltse kleermakersdynastie.
Daarnaast ontwerpt Stijn Helsen in samenwerking met de Belgische modeketen JBC de Athletic Games Collection die de atleten in het Olympisch dorp zullen dragen tijdens hun vrije tijd en die ook in de JBC-winkels zal te koop zijn. Deze gelimiteerde collectie bestaat uit T-shirts, hoodies, trainingspakken, sneakers, atletisch ondergoed in retro sportstijl en sportief-geklede items zoals een blazer, een hemd, jurkjes, bermudas en een chino pantalon.
Ik vind het een leuke uitdaging om samen te werken met JBC rond de Olympische Spelen die toch altijd een magisch sportgebeuren zijn. Ik heb het Olympische logo altijd al prachtig gevonden en ik denk dat het een zeer dankbaar element is om mee te werken. De collectie die ik voor JBC teken, zou ik omschrijven als veredelde sportswear. Ik ben ervan overtuigd dat ze zal aanslaan bij de jeugd, zegt Stijn Helsen.
JBC en sport gaan perfect samen. Voor de Olympische Spelen van Peking zorgde de Belgische keten al voor de casual outfits van de atleten. Sinds vorig jaar is JBC ook sponsor van de Borlées. Dat JBC een hart heeft voor de sport, is niet toevallig. Zowel Bart als Ann Claes zijn verwoede sporters. Ann loopt marathons terwijl Bart in zijn vakantie vaak op de fiets klimt. Deze zomer heeft hij deelgenomen aan de Dolomieten marathon. Bart heeft duidelijk de genen van zijn vader Jean Baptiste mee, die in de jaren zestig een verdienstelijke beroepsrenner was.
Tijdens de Spelen zullen de winkels helemaal de sfeer van de sport uitstralen en zullen er ook acties georganiseerd worden voor de klanten. Als modeketen voor het hele gezin wordt om naast de heren- en damescollectie ook een Olympische kindercollectie uitgebracht.
De casual collectie die Stijn Helsen voor JBC ontwerpt, zal niet alleen door de Olympische atleten gedragen worden, maar zal ook exclusief te koop zijn in de winkels zodat de klanten een designercollectie kunnen kopen aan democratische prijzen. RVH.
Dimitri Daniloff fotograaf van de Campari Kalender 2012
Campari heeft het hoofdpersonage van de nieuwe Campari kalender 2012 bekendgemaakt. Niemand minder dan Milla Jovovich zal op de nieuwe kalender prijken. De beelden worden vastgelegd door de Franse fotograaf Dimitri Daniloff. De veelzijdige Oekraïnse actrice, die eveneens topmodel, modeontwerpster én zangeres is, wordt de 13de ster van de beroemde kalender.
Na Benicio Del Toro als hoofdpersonage vorig jaar, heeft Campari met Milla Jovovich opnieuw voor een vrouwelijke ster gekozen. Milla Jovovich treedt op die manier in de voetsporen van andere ravissante actrices als Salma Hayek, Eva Mendes en Jessica Alba, de sterren van de vorige Campari kalenders.
Milla Jovovich stond al op de cover van honderden magazines en speelde in tal van films als The Fifth Element (1997), Ultraviolet (2006), Resident Evil en The Three Musketeers, die in première gaat op 14 oktober. Naast haar acteerprestaties en modellencarrière heeft Milla een grote passie voor muziek: zo schreef ze reeds verscheidene liedjes en albums, na haar debuut als singer-songwriter in 1994 met de
release van The Divine Comedy.
Over de vraag van Campari of ze het hoofdpersonage van de kalender wou worden zei Milla Jovovich het volgende: Ik was zeer enthousiast en vereerd toen ik hoorde dat ik mocht figureren in de nieuwe Campari kalender. De kalender staat bekend om zijn stijlvolle fotografie en het indrukwekkende lijstje van sterren die reeds hun gezicht leenden voor de kalender. Ik denk dat de mensen aangenaam verrast zullen zijn met het resultaat. Het zal hen zeer zeker aan het denken zetten.
Dimitri Daniloff is de fotograaf van dienst voor deze 13e kalender. Met zijn futuristische benadering zal hij grenzen verleggen om zo tot unieke beelden te komen. De Fransman won in 2003 een Gouden Leeuw in Cannes met een reclamecampagne voor Playstation. Zijn werk wordt bovendien tentoongesteld in het Museé des Arts Décoratifs in het Louvre in Parijs waar hij een nieuwe generatie fotografen vertegenwoordigt.
Bob Kunze-Concewitz, CEO van Gruppo Campari: De inspiratie en de stijl van de beelden voor de 13e Campari kalender maakt dat zowel Milla als Dimitri vanzelfsprekende keuzes waren.
De finale beelden en het verhaal van de kalender zullen in de herfst onthuld worden op een rode loper-event in Milaan. RVH.
Pierre & Vacances Center Parcs Group lanceert speciaal concept voor kinderen.
Met Kids Time lanceert de Pierre & Vacances Center Parcs Group een nieuw zomers concept volop entertainment en animatie dat speciaal is ontwikkeld voor kinderen. Je vervelen tijdens de zomervakantie is er niet meer bij, want dankzij dit gevarieerde programma komen kinderen jonger dan 10 jaar helemaal in de vakantiestemming. Kids Time wordt deze zomer in alle parken van Center Parcs en residenties van Pierre & Vacances aangeboden.
Jonge kinderen kunnen zich samen met hun ouders tijdens hun verblijf volop vermaken
met de activiteiten van het Kids Time-programma. Dit programma, waarmee zij zich urenlang kunnen amuseren, staat twee keer per week aan het einde van de dag op het programma.
Kinderen kunnen allerlei leuke prijzen winnen tijdens Kids Bingo. Het welbekende bingospel is op een manier geïnterpreteerd die perfect aansluit op de belevingswereld van kinderen. Tijdens de Kids Disco kunnen de voetjes van de vloer en kunnen ze zich op het ritme van de muziek heerlijk op de dansvloer uitleven. Uiteraard allemaal in een feestelijke omgeving met discoballen en een rookmachine. En als het eindelijk tijd is om naar bed te gaan, kunnen zij voor het slapen gaan luisteren naar een verhaal van de verteller.
De Kids Disco CD - speciaal samengesteld voor jonge kinderen - bestaat uit meeslepende muziek met eenvoudige en gemakkelijk te onthouden teksten. Op het ritme van de muziek spelen zij spelletjes en leren zij allerlei nieuwe dansjes zoals de knuffeldierendans, de ballonnendans of de limbo. Bovendien kunnen de kinderen tijdens deze spelletjes een leuke prijs winnen. Natuurlijk is er de mogelijkheid de Kids Disco CD mee naar huis te nemen. Deze is verkrijgbaar in de speelgoed-en souvenirwinkels in van de vakantieparken en residenties van de Pierre & Vacances Center Parcs Group.
Het Kids Time-programma kost 3,95 per kind voor deelname aan de drie activiteiten - Kids Disco CD : 9,95. RVH.
Pegase lanceert nieuw winterzonaanbod Vliegvakanties Middellandse Zee en Exotische vakanties.
Touroperator Pegase, specialist in luxevakanties, brengt haar nieuwe aanbod vliegvakanties Middellandse Zee en Exotische vakanties voor winter 2011-2012 op de markt. Pegase-klanten die op zoek zijn naar rust en ontspanning vinden deze winter hun gading in het ruime aanbod poolvillas.
De poolvilla met butlerservice: de perfecte onthaasting: heel wat Pegase-klanten zijn tegenwoordig op zoek naar absolute privacy in een eigen vakantievilla, gekoppeld aan een exclusieve butlerservice. Om zorgeloos te kunnen genieten van een luxueus vakantieaanbod zonder rekening te moeten houden met andere vakantiegangers, hoeft men niet eens ver te vliegen:
Op Tenerife biedt het Gran Melia Palacio de Isora***** voor rustzoekers een adults only Red Level Zone met tweepersoonsvilla's van 120 m² met oceaanzicht, jacuzzi, eigen tuin en zwembad met Balinese ligbedden. Een butler verzorgt het ontbijtbuffet aan huis en de reservaties voor de tai chi of pilateslessen en de dine around formule.
Ook in Agadir beschikt men over villa's met zwembad en butlerservice maar biedt men de mogelijkheid kinderen mee te nemen. Het Sofitel Royal Bay***** ligt aan het mooiste strand van Marokko, een prachtige baai met eucalyptussen en pijnbomen.
Ook in het reisboek Exoten heeft Pegase een uitgebreid aanbod poolvillas. Enkele smaakmakers:
The Bell Pool Villa*****, op 2 km van het strand van Kamala, één van de mooiste strookjes kust van Phuket/Thailand. Het is een kleinschalig resort met slechts 16 villa's en een doorgedreven service met opties als kooklessen of een privé-barbecue door de chef in je villa en een 24u/24u butlerservice.
Vanaf 17 november vliegt Pegase rechtstreeks met Thai Airways naar Bangkok met een doorvlucht naar Phuket. De drie vluchtdagen - dinsdag, donderdag en zaterdag - bieden de nodige flexibiliteit naar reisduur zodat de klant zijn Thailandreis helemaal op maat kan samenstellen.
Nieuw in het Mauritiusaanbod van Pegase zijn de Sofitel So poolvilla's***** in Bel Ombre, aan de zuidkust van het eiland. Het interieur is anders dan wat we op Mauritius gewend zijn: strak en heel gesofisticeerd en voorzien van de allerlaatste high tech snufjes. Men verblijft hier in een suite of in een villa voor 3 tot 6 personen met binnen- en buitenbad en -douche, Fat Boy en hangmat met zicht op zee.
Pegase klanten genieten van een heleboel extras. Voor alle vluchten met vertrek vanuit Brussels Airport kan men gebruik maken van de Fast Lane Security Check en de lounges. Bovendien wordt het golfmateriaal gratis vervoerd op alle vluchten. Bij vluchten van Thomas Cook Airlines wordt de klant op zowel Brussels Airport als Liège Airport verwend met een aparte check-in, krijgt men een upgrade naar 25 kg bagage en geniet men aan boord van de Premium Service, met een glaasje bubbels en een maaltijd samengesteld door Wout Bru. RVH.
De TC World of Women collectie, beter bekendals de lingerie collectie van Daphne Deckers, heeft een nieuwe invulling gegeven aan een lingerie lifestyle collectie voor het najaar van 2011. Naast lingerie zijn er enige nachtmode items in de collectie opgenomen, nieuw is dat er daarnaast ook een underwear lijn in dezelfde prints en kleuren verkrijgbaar is.De collectie is vanaf najaar 2011 verkrijgbaar bij diverse warenhuizen, lingerie speciaal zaken en ook via enige webshops.
Het WOW effect : De behas uit de collectie geven iedere vrouw een betoverend decolleté, doordat ze unieke L Shape® padding bevatten. Deze padding verschilt per cupgrootte en zorgt naast een opwaartse push tevens voor een zijwaartse push, waardoor een prachtig decolleté ontstaat.
Voor najaar 2011 is de collectie over 3 levermomenten verdeeld, 3 blokken. Deze 3 blokken hebben alle een thema: Black & White; English Garden en Spanish Rose.
Black & White ; hierbij spreekt de naam natuurlijk reeds voor zich, de artikelen zijn voornamelijk wit en zwart gekleurd. Wel op een zeer luxueuze wijze afgewerkt, te denkenvalt aan: aparte grove kantstoffen, schattige kleine kantjes, behas met een Bretons streepje of een prachtige all over kanten setje.
English Garden ; het kleurgebruik binnen dit thema is voornamelijk oud rozemet een speciale kleur paars gecombineerd. Roze strikjes, mooie kantjes en een rozen printje geven deze collectie een romantische uitstraling.
Spanish Rose ; met name zwart als basis kleur, opgefleurd met wit en rood. De artikelen hebben bv. rode kantjes, een rode rozen print, grove zwarte kantstof.
Wederom een heel nieuw beeld, met het vertrouwde WOW effect, welke op 3 levermomenten in het najaar van 2011 wordt aangeboden. RVH.