Christian Louboutin brengt cosmeticalijn op de markt
Christian Louboutin brengt cosmeticalijn op de markt
Na schoenen en handtassen komt ontwerper Christian Louboutin nu ook met een cosmeticalijn. De inspiratie voor de nieuwe lijn is de legendarische Egyptische koningin Nefertiti, van wie het Neues Museum in Berlijn een beroemd kalkstenen beeld staat.
De schoenendesigner vindt dat beeld het mooiste dat hij ooit heeft gezien. "Ik heb wel een uur naar dat beeld staan staren. Ze is een perfecte schoonheid en ook haar make-up is perfect", vertelde hij aan Women's Wear Daily.
Louboutin ziet de make-uplijn als een logische uitbreiding van zijn label. "Make-up geeft vrouwen macht. En dat doen mijn schoenen ook.", aldus de Fransman, die onlangs zijn twintigste verjaardag in de modewereld vierde.
Voor de ontwikkeling van 'Christian Louboutin Beauté' werkt hij samen met het New Yorkse cosmeticabedrijf Batallure Beauty. Welke producten ze gaan ontwikkelen is nog niet bekend, maar volgens Louboutin wordt de collectie "anders en onverwacht".
Fans moeten wel nog even geduld hebben, want de eerste producten zijn pas eind 2013 verkrijgbaar. (br.hln - foto getty)
Met de zomer in het verschiet denken wij al volop aan de vele zomerse outfits die onze kant opkomen. Maar voor welk model kiezen jullie? Mini, midi of maxi?
Wanneer je voor een minirok kiest, vestig je alle aandacht op je benen. Het is dan niet nodig om ook je decolleté te benadrukken. Wil je klassevol voor de dag komen, dan combineer je je minirok of short met een blazer en zeker niet met pumps. Dat komt nogal goedkoop over. Ballerina's zijn dan weer wel een topper.
Midirokjes komen tot op de knie. Midibroeken staan dit seizoen dan weer synoniem voor hippe bermuda's. Rokjes van deze lengte combineer je best niet met tule of ruches. Zo vermijd je de ballerinalook. Ook topjes en accessoires in te opvallende kleuren laat je best achterwegen. Wel gepast zijn grote armbanden, halskettingen en oorbellen om een statement te maken. Omdat dit kledingstuk tot op de knie reikt mag je best een hakje dragen om de benen optisch te verlengen.
Onder de maxibroeken doen capri-exemplaren het dit jaar erg goed. Die broek stopt op je enkels, waardoor je dus best niet voor sneakers of te lange bovenstukken kiest. Die doen je al snel plomp overkomen. De maxirok combineer je dan weer best met een glittertopje of een marcel met sandaaltjes. (br.she)
Hugo Boss heeft een nieuw uithangbord. De eer is weggelegd voor niemand minder dan Gwyneth Paltrow.
De Amerikaanse actrice zal het nieuwe parfum Nuit Pour Femme promoten. De geur is geïnspireerd op de "elegantie en sensualiteit van de little black dress". Het parfum is in het najaar verkrijgbaar.
Paltrow is blij met de reclamecampagne. "Voor mij is de Boss-vrouw gedreven, ambitieus en vrouwelijk tegelijk - kwaliteiten die ik in het dagelijkse leven nastreef", aldus de 39-jarige actrice.
Haast elke vrouw wordt onzeker wanneer ze in bikini moet paraderen.
Gelukkig kun je door je troeven uit te spelen met het juiste model van
bikini stralen op het strand. We stelden een handige gids samen dat jouw
zoektocht naar de perfecte badkledij moet vergemakkelijken.
Grote borsten Wie slank gebouwd is, maar grote
borsten heef,t kan best een bovenstuk dragen dat alles netjes bedekt
maar ook een goede lift geeft. Een beugel is onmisbaar, het sexy effect
krijg je door een diep decolleté. Dit verkleint je boezem trouwens ook
optisch.
Buikje Krijg je dat buikje niet
weggewerkt in het fitnesscentrum? Je kunt deze zone camoufleren door een
badpak met fronsjes aan de buik te dragen, wat tegelijkertijd ook
trendy is. Een kleiner heupbroekje leidt de aandacht van je probleem
zone af en brengt de focus op de benen. Wie zich zorgen maakt over 'love
handles', gaat best voor een broekje met een omslag aan de taille.
Een bikini met zigzagpatroon bij Asos.com.
Kont Als je je kont wil verstoppen, kies je best voor een donker model, want dit verkleint optisch.
Kleine borsten Om
je boezem wat optisch te vergroten is een bandeaumodel een goede keuze.
Ook zijn franjes en fronsjes efficiënt om een boost aan je borsten te
geven. Daarnaast hebben drukke patronen ook voor een vergrotend effect.
Wie geen heupen of taille heeft, kan voor een badpak met uitsparingen
gaan, want dit creëert rondingen waar er geen zijn.
Kleine gestalte Een zigzagpatroon verlengt een kort bovenlichaam, een hoog uitgesneden broekje doet je benen dan weer langer lijken. (br.hln)
Ondergoedfabrikant Thriumph Japan heeft vandaag in Tokio de 'Bra Super Cool' voorgesteld. Deze beha zou vrouwen tegen de warmte beschermen. Triumph wil met de beha aantonen dat de Japanners inventief moeten zijn om energie te besparen.
De 'Bra Super Cool' bevat een gel die koud wordt in de diepvriezer, maar toch zacht blijft. Daardoor heeft de vrouw in de zomer een fris gevoel, aldus Triumph in een persbericht. De beha is bovendien versierd met een muntblaadje dat een frisse geur verspreidt, en een belletje dat lijkt op een traditionele windgong.
De beha en een bijbehorend minirokje komen niet in de handel, maar zijn gecreëerd om te tonen dat het belangrijk is inventief te zijn om energie te besparen. Nu alle kerncentrales in Japan gesloten zijn, dreigt een energietekort als de inwoners hun verbruik niet beperken.
De Japanse regering zei eerder dat de kerncentrales gesloten zullen blijven tijdens de zomer. Daarom bereidt de regering zich voor om restricties in te voeren rond energieverbruik teneinde onverwachte onderbrekingen op grote schaal te vermijden. (br.hln)
Het heeft lang geduurd, maar nu heeft ook het modeblad Vogue zich openlijk uitgesproken tegen graatmagere en te jonge modellen.
Alle hoofdredacteurs tezamen kondigden aan geen graatmagere modellen meer te gebruiken voor hun fotoshoots en ook te jonge modellen (onder de 16 jaar) voortaan te mijden. Dat doet het blad naar eigen zeggen "uit belang voor het welzijn van de lezers en de modellen". (br.she)
Genoeg: Hoedenmaker Christophe Coppens stopt na 21 jaar
Genoeg: Hoedenmaker Christophe Coppens stopt na 21 jaar
Christophe Coppens ziet het niet meer zitten en stopt zijn business na meer dan twintig jaar. "Ik heb keihard gewerkt, ik alles geprobeerd, maar de prijs is te hoog", zegt hij in De Morgen.
De zaken gingen al een tijdje niet goed, om niet te zeggen dat ze nooit goed gelopen hebben. "Ik ben eigenlijk van de ene crisis naar de andere gelopen. Ik ben er heel intuïtief aan begonnen, en er onmiddellijk heel hard ingevlogen. Het was moeilijk, ja, maar moeilijk is oké. Ik ben nu 42, en de laatste jaren werd het onmenselijk", vertelt de ontwerper aan de krant.
In januari was er nog hoop: er zou een kapitaalsverhoging komen en een winkel met showroom in Parijs. Maar het was niet te doen. En niet alleen bij hem. "Bij veel ontwerpers staat vandaag het water aan de lippen", klinkt het nog.
Zijn creaties werden gedragen door onze prinsessen en celebs zoals Rihanna en Moloko-zanger Roisin Murphy. Die laatste werd in januari nog opgevoerd ter promotie van de nieuwe lentecollectie. Maar dat mocht niet baten: hoeden spreken maar een klein publiek aan, en dat maakt de sector dus extra gevoelig aan crisissen (of nieuws trends). Deze laatste crisis was er te veel aan, en dus zegt Christophe Coppens: genoeg. Voor eens en voor altijd. (br.hln)
Styliste bij de Japanse editie van Vogue Anna Dello Russo, die bekend staat om haar flamboyante kledingstijl, gaat samenwerken met de budgetvriendelijke modeketen H&M voor een accessoirelijn.
Dello Russo trekt op de modeweken steeds alle aandacht met haar opvallende outfits, vaak zijn er meer foto's van haar dan van de modellen bij beaalde shows. H&M vroeg haar om haar overdreven, maar glamoureuze stijlgevoel. De fashionista tekende juwelen, zonnebrillen, schoenen en handtassen die ze vooral zelf zou willen dragen.
Verwacht je aan veel goud, turkoois en slangenprint. "Als styliste weet ik als je beste dat accessoires essentieel zijn, het is je persoonlijke toets aan een outfit. Ik ben erg blij met de samenwerking, het is de eerste keer dat een styliste hiervoor gevraagd wordt. Accessoires die je nergens anders vindt, dat wilde ik maken", aldus Dello Russo.
De lijn is vanaf 4 oktober beschikbaar in 140 winkels en op de webshop van H&M. In het verleden werkte de Zweedse keten als samen met Versace, Jimmy Choo en Marni.
De smoking mannelijk? Het kan ook vrouwelijk en sexy
De smoking mannelijk? Het kan ook vrouwelijk en sexy
Topmodel Chloe Sevigny, actrices Jessica Alba en Freida Pinto.
Voor de normale vrouw is het maatpak niet de meest voor de hand liggende outfitkeuze: we associëren het steevast met klassiek en mannelijk uit en niet meteen vrouwvriendelijk. Heel wat modellen op de catwalk en celebrities bewijzen echter wel dat wel fashionable, elegant en sexy kan zijn.
Dolce & Gabbana, Prada, Hakaan: al deze chique modehuizen proberen fashionista's te overtuigen dat het mannenpak ook voor vrouwen kan, en dat het sexy is. Gelukkig is het aanbod deze lente zo groot dat er voor elk wat wils is: kleurrijk en trendy, klassiek en chique, vrouwelijk en sexy. Een makkelijke manier om wat extra glamour uit te stralen is door net als Givenchy wat glitters en accessoires in metaalkleuren toe te voegen. Een kort jasje, zoals we zagen bij Yves Saint Laurent, is ideaal voor warme zomerdagen.
Het topmodel Chloe Sevigny gaat voor elegantie met een wit hemd en een beige maatpak, de vrouwelijke toets komt van haar kleine handtas. Wie vrolijke kledij verkiest kan voor een rood exemplaar gaan, net als de schoonheid Freida Pinto dat deed in een smoking van Gucci. De Amerikaanse actrice Lilly Collins straalt in een chique versie van Dolce & Gabbana. Of ga net als zangeres Florence Welch voor gewaagd met een gebloemd exemplaar van Moschino. Jessica Alba bewijst dat 'less is more' echt werkt. Ze steelt de show in haar eenvoudige smoking.
Wit is voor dames die erg zelfzeker zijn dat ze deze outfit vlekvrij kunnen houden, het staat wel garant voor instant klasse. Als je wil dat iedereen naar je kijkt, ga je voor een strak jasje en een aansluitende broek, combineer met een fleurige blouse. Frivole types zullen niet snel naar een smoking grijpen, maar onthoud dat dit deze look ook speels kan met een drukke bloemenprint of door de combinatie met kleurrijke accessoires. Denk maar aan schoenen in een fluokleurtje, kleurrijk hemdje en een opvallende handtas. Zelfs retroliefhebbers zullen hun gading vinden met een exemplaar met krijtstrepen, of een ruitenpatroon, net als topmodel Alexa Chung met haar smoking van Stella McCartney.
Meer dan de helft van de vrouwen loopt ontevreden het kapsalon uit. Hun versgeknipte haar is vaak veel te kort, ligt in een totaal verkeerde coupe of is slecht gestyled.
De grootste afknapper bij de kapper is volgens de vrouwen de overload aan commerciële praatjes. Een derde van de ondervraagden houdt er niet van wanneer kappers hen dingen proberen aan te smeren.
Ook onaangename lichaamsgeuren (27%), te veel kletsen (17%) of gewassen worden met te heet water (10%) scoren niet al te best bij de kappersklanten, meldt Styletoday. (br.she)
Modemuseum geeft 60.000 euro uit aan kleding Raf Simons
Modemuseum geeft 60.000 euro uit aan kleding Raf Simons
Het Hasseltse Modemuseum de eigenaar van meer dan honderd catwalkstukken van modeontwerper Raf Simons. We hebben minstens één, meestal twee unieke stukken van elke modeshow waaraan Simons meedeed van 1995 tot vandaag, zegt de trotse directeur van het Modemuseum, Kenneth Ramaekers. Het museum betaalde 60.000 euro voor de collectie.
Zo is er bijvoorbeeld de David Bowie T-shirt uit zijn allereerste collectie en de eerste en enige vrouwenoutfit die hij ooit uitbracht onder zijn eigen label.
Het prestigieuze Franse textielmuseum Les Arts Décoratifs en musea in Japan waren ook zeer geïnteresseerd in Simons collectie en waren bereid grof geld te betalen. Maar het geld kon Raf weinig schelen. verzekert Ramaekers. Omdat hij zelf Limburger in hart en nieren is, wilde hij dat zijn collectie hier bleef.
De collectie van Raf Simons zal tentoongesteld worden in de vaste collectie van het museum en in de expo De 20ste Eeuw Aangekleed, die zal lopen vanaf 23 juni 2012 tot en met 5 januari 2013. Daar zullen ook collecties van andere Limburgse modeontwerpers getoond worden. (br.she)
Gedaan met vloekende kleuren: deze zomer past bij elkaar
Gedaan met vloekende kleuren: deze zomer past bij elkaar
Outfits met drukke prints bij Prada, Stella McCartney en Louis Vuitton.
De laatste seizoenen was het in om zoveel mogelijk contrasterende kleuren in je outfit te stoppen. Hoe meer het geheel met elkaar vloekte, hoe beter. Maar nu stoppen fashionista's met een felpaarse rok en een oranje truitje te combineren, nu ga je voor een hele outfit in dezelfde print of kleur.
De Amerikaanse designer Marc Jacobs begon met de zijden pyjamatrend, daarna zagen we dit op de catwalk bij Stella McCartney, Louis Vuitton, Céline en Hermès. Denk aan een broek en een top in dezelfde drukke tropische print waarbij het lijkt alsof je net in je bed gaat kruipen. Deze zomer is de trend gelukkig makkelijker te dragen, met iets zwaardere broeken en topjes. We zagen deze outfits al in de winkelrekken hangen, dus het zal niet lang meer duren voor drukke prints in het straatbeeld opduiken.
Toch blijft deze trend moeilijk te dragen: lang werd een mantelpakje in een kleur als een teken van slechte smaak gezien. Aankoopster voor de Britse modeketen Whistles en mode-experte Jane Shepherdson is alvast een fan: "Deze look is erg fris en toch moet je er dapper voor zijn en op de een of andere manier zit er humor in. Ik dacht dat klanten bij die drukke prints enkel de broek of de blouse zouden kopen, maar ik zie heel wat fashionista's de hele outfit dragen."
De trend zal ook volgende winter blijven, het is dus de moeite waard om te investeren in zo'n opvallende outfit. Om te eighties te lijken suggereert Caren Downie van de modewebshop Asos voor een broek en top in dezelfde print te gaan. "Het is veel meer 'fashionable' dan een jurk. Toch is wel wat lef verreist om het met veel zelfvertrouwen te dragen. Wie twijfelt over de draagbaarheid van deze trend, denkt ook best eens aan de voordelen. Je wint belangrijke minuten die je anders zou verliezen met het samenstellen van je outfit, waardoor je toch ietsje langer in bed kunt blijven liggen." (br.hln)
De succesvolle modeontwerpster Sonia Rykiel lijdt al ruim 15 jaar aan de ziekte van Parkinson. In het boek N'Oubliez pas que je joue vertelt ze alles over haar goedbewaarde geheim.
"Ik wil mijn pijn niet tonen, ik heb me ertegen verzet, geaarzeld, ik heb geprobeerd om onzichtbaar te zijn en om te beweren dat er niets mis was. Maar het is niet langer mogelijk. Het is niet zoals ik ben", aldus Rykiel in het boek.
Wat fans niet weten is dat Rykiel al vele jaren met een stok moet lopen. Haar entourage zorgde er echter voor dat de fiere vrouw nooit met het item gefotografeerd werd.
Rykiel startte in de jaren 60 met het breien van truien. In 1995 liet ze het bedrijf achter de naam 'Sonia Rykiel' over aan haar dochter Nathalie. (br.she)
Perfect: een lichte stof, felle kleur en strak topje
Of je nu kiest voor fijne of dikke plooien, mini of maxi, een plooirok is dit seizoen niet uit je kleerkast weg te denken. En dat vinden wij een goede zaak, want met zo'n plooirok kom je overal elegant, vrouwelijk én luchtig voor de dag. Een aanrader!
De stijl werd vroeger altijd gezien als iets voor schoolmeisjes of secretaresses, maar dat is vandaag niet meer het geval. De plooirok was al hip op de catwalk, en dat krijgt ongetwijfeld een vervolg in ons straatbeeld. Want, in tegenstelling tot vele andere creaties, is de plooirok iets dat alle vrouwen ook echt kunnen dragen. Dat wist ook Marilyn Monroe al in haar tijd.
Ontworpen met de vrouwelijke vorm in gedachten, hebben de rokken een reeks dunne, scherpe plooien, die allemaal in dezelfde richting gedraaid zijn. Die geven je de mogelijkheid om vrij én elegant rond te zweven, in tegenstelling tot de strakke kokerrok en de heupvergrotende tulpenrok.
Daar komt nog eens bij dat de plooien ook erg flatterend zijn voor je benen. Bovendien zijn de trendy drukke prints en neonkleuren ideaal in combinatie met deze rokken. Die zorgen er namelijk voor dat de rok er niet 'gekreukt' uitziet, wat meestal het argument tegen deze rok is.
Zo volg je de trend 1. Door te kiezen voor lichte stoffen, voegen plooien volume toe, zonder dat je er zelf dikker uitziet. Aangezien de focus ligt op beweging, combineer je het best met een los bovenstuk en los haar. Platformsandalen met riempjes zorgen voor een coole, minder meisjesachtige toets.
2. Combineer niet met 'bouffant' of opgeblazen T-shirt of topje. In combinatie met het volume van de plooien zal je er veel dikker uitzien.
3. Draag geen broeken of shorts met plooien. Die blazen niet alleen je heupen op, maar zorgen ook voor een 'zakkerige' look.
4. Een geplooid jurkje is wel een goeie optie. Kies voor een exemplaar uit zijde of een andere lichte stof. Daardoor gaat het jurkje prachtig golven als je ermee rondloopt.
5. Strijk het rokje niet, want de stoom is niet goed voor de scherpe plooien.
Bikini passen is het slechtst voor humeur van dames
Bikini passen is het slechtst voor humeur van dames
Zelfs nog maar het gedacht van bikini's te passen kunnen passen, maakt vrouwen slecht gezind, ontdekten Australische psychologen.
Jezelf in een strakke bikini wurmen in een te warm pashokje onder onflatteus licht, haast elke vrouw heeft er een hekel aan. De onderzoekers lieten vrouwen bikini's passen. Bij het ene experiment moesten ze zich inbeelden dat ze op een strand liepen in dat kledingstuk, bij het andere moesten ze zich in een paskamer inbeelden. In een andere situatie moesten hetzelfde doen maar dan met een jeans en een trui. Na deze oefening vulden ze een vragenlijst in die peilde naar hun humeur, lichaamsbeeld en zelfobjectificatie. Dit is het gevoel dat anderen je als een object zien.
Niet verrassend voelden dames in badkledij zich niet goed over hun lichaam. Maar ze voelden zich het slechtst in de paskamer, niet op de plek waar ze ook door anderen beoordeeld werden. Dit betekent dat zelfobjectificatie een intern proces is. In een paskamer zijn heel wat elementen die objectificatie bevorderen: verschillende spiegels, felle lichten en het feit dat vrouwen zelf moeten beoordelen of de kledingstukken haar passen.
Zelfobjectificatie heeft namelijk heel wat gevolgen: je gaat er constant door denken aan je uiterlijk, je schaamt je om je lichaam, het vergroot de kans op eetstoornissen en depressie", aldus onderzoeker en psycholoog Marika Tiggeman aan de universiteit Flinders in Australië.
Tiggeman: "We dragen en passen dagelijks kledij, dit zijn aspecten van ons uiterlijk waar we controle over hebben, dat geldt niet voor onze kledingmaat of figuur." Zelfobjectificatie is niet makkelijk te voorkomen: de beste manier is door spiegels en vergelijking met anderen te vermijden. Concentreer je op activiteiten die de functie en niet je uiterlijk van je lichaam benadrukken zoals yoga of sport. (br.hln)
Vogue is de trendsetter, op zowat ieder vlak. Maar of ze met deze nieuwste shoot ook een hype lanceren, betwijfelen we.
Laetitia Casta mocht onder het alziende oog van de nieuwe Franse Vogue-hoofdredactrice Emmanuelle Alt fungeren voor de mei-cover. En dat moest er eentje worden met de nodige allure. Alt gaf een nieuwe betekenis aan de dierenprinttrend en zette een zwarte nepzwaan op Casta's hoofd. (br.she)
Mandarijnrood is de nieuwe trendkleur. Maar hoe combineer je alles nu best?
Tangerine is een van de felste kleuren van het moment. Ben je niet zo'n durver? Combineer de kleur dan met wit voor een trendy doch rustige look of zwart voor een rock & roll-uitstraling. Als je voor een combinatie met beige kiest, creëer je gegarandeerd een gesofistikeerde look. Bloemetjes- en fruitprints zorgen dan weer voor een romantische toets. Etnische, dieren-, of grafische prints maken het geheel weer erg jong.
Ben je een fleurig iemand die voluit voor kleur gaat, zorg dan voor een combinatie met roesttinten, geel, rood, roze of paars. (br.she - beeld photo news)
Pamela Anderson in sexy legging bij protest tegen zeehondenbont
Pamela Anderson in sexy legging bij protest tegen zeehondenbont
Ze heeft een lichaam waar menig vrouw jaloers op is, maar toch leek Pamela Anderson ietwat onzeker in haar huidkleurige legging toen ze gisteren over straat wandelde. De actrice, die bekend werd om haar rol in tv-serie 'Baywatch', is momenteel in Berlijn waar ze campagne voert voor dierenrechtenorganisatie PETA. De blondine reisde af naar de Duitse hoofdstad om bij het Ministerie van Technologie en Economie een handelsverbod op zeehondenbont af te dwingen.
Pamela, die ambassadrice is van de dierenrechtenorganisatie, droeg een schattige T-shirt met daarop een zeehond afgebeeld, fleurige sandalen en een huidkleurige legging. Maar terwijl ze door de straat wandelde, leek ze haar topje wat onhandig omlaag te trekken. Misschien wou ze de afbeelding van het dier op haar T-shirt benadrukken, al leek het er eerder op dat de blonde stoot zich wat ongemakkelijk voelde in haar legging. Nochtans is zo'n roze legging erg vrouwelijk en hoeft ze zich geen zorgen te maken om haar figuur.
De 44-jarige actrice poseerde vervolgens voor het Ministerie van Technologie en Economie. Ze overhandigde een verzoek van PETA aan de Duitse overheid, die nog steeds geen verbod op zeehondenbont hanteren. Maar toen Pamela de fotografen opmerkte, trok ze opnieuw haar T-shirt omlaag om haar vleeskleurige legging te bedekken.
Eerder deze week leek ze zich heel wat zelfzekerder en comfortabeler te voelen in haar outfits. Pam liet vandaag op sociaalnetwerksite Twitter overigens ook al haar steun aan de organisatie blijken met de tweet "Animals Are Not Ours to Abuse in Any Way". (br.hln)
Bang van een Hawaïaans hemd? Zo draag je het juist
Bang van een Hawaïaans hemd? Zo draag je het juist
Deze zomer draait het allemaal om felle kleuren, drukke prints en losse materialen. Een kledingstuk dat dit alles combineert, is zonder twijfel het Hawaïaanse hemd. En dat moet je dan ook hebben ... als je durft.
We konden het vorig jaar al op de catwalk zien. Want hoewel Prada al langer fan is van tropische prints, willen nu ook Stella McCartney, Riccardo Tsci en Peter Pilotto graag een revival van het zomerse shirt.
Het zogenoemde 'Aloha shirt' werd ontworpen in de jaren '30, toen een Chinese koopman hemden maakte van oude kimono's. Maar de stijl werd pas echt populair in de jaren '50, toen Elvis er één droeg op zijn iconische albumcover van 'Blue Hawaii'.
En nu is het Hawaïaanse hemd dus terug, en zelfs gedurfder dan ooit. Je vindt ze zowel voor mannen als vrouwen, als shirt of als kleedje, felgekleurd of iets minder opvallend.
Er is dus voor elk wat wils, en alles lijkt te kunnen. Toch is het belangrijk om rekening te houden met de onderstaande tips.
Zo draag je het juist
1. Wees voorzichtig, net zoals bij elke T-shirt met een drukke print. Combineer met een effen broek, short of rok in een neutrale kleur.
2. Ga op zoek naar de kleuren en prints die bij jouw persoonlijkheid passen. Wil je niet te veel opvallen? Kies dan voor een donkere versie.
3. Licht katoen is duidelijk het beste - en ook het meest authentieke - materiaal.
4. Een traditioneel Hawaïaans shirt heeft een kraag en korte mouwen, maar een mouwloos exemplaar is ook een goede keuze.
5. Laat je halskettingen en andere sieraden thuis, want deze look heeft geen extra versiering nodig. (br.hln)
Flamingo's, konijnen, vogels, vlinders of pony's: zowat elk dier met enige X-factor passeert dit voorjaar de revue in de nieuwe modecollecties. Kinderachtig? Helemaal niet, als je het slim aanpakt tenminste.
Een van de meest opvallendste trends dit voorjaar zijn de dierenprints. Van feloranje goudvissen die doorheen een doorzichtige cape zwemmen (Agnès b.), over flamingo's die op een luchtig kleedje fladderen (Vero Moda), tot pony's die over een hemd galopperen (Wildfox): je kan het zo gek niet bedenken of het siert wel een kledingstuk. "Er valt inderdaad niet langer naast de dierenprints te kijken", beaamt styliste Laura Van der Borght. "Heel wat modemerken pakken uit met kleedjes, topjes of truien met dieren erop. De een al subtieler dan de andere."
Is er dan ook een ranking in populariteit? Kan een vogel de modeminners meer bekoren dan pakweg een goudvis? "Toch wel", lacht Van der Borght. "Vooral zwaluwen en flamingo's zijn een heus succesnummer. Maar ook vlinders, paardjes en konijntjes doen het erg goed."
De accessoirewereld is eveneens volledig verknocht aan de diertjes, gaat de styliste verder. "Dieren en juwelen, dat is een echte match dit seizoen. Halskettingen met paardjes, tijgerringen, oorbellen in de vorm van een hert, het kan allemaal. Ook op handtassen, sjaaltjes, panty's en zelfs schoenen zien we de beestjes terugkomen."
Allemaal goed en wel, maar komen die dierenprints al niet snel kinderachtig over? "Het klopt dat zoiets vroeger alleen door jonge meisjes werd opgepikt", klinkt het. "Maar nu kunnen dierenprints gerust voor vrouwen van alle leeftijden - als je het maar slim aanpakt. Modemerk Ted Baker heeft bijvoorbeeld flamingo's laten printen op een chique blouse. Gecombineerd met een geklede kostuumvest is dat een perfecte outfit voor de dames onder ons."
En wat met de mannen? Komen ook zij weg met een flamingo op hun vest? "Bij mannen liggen dierenprints iets gevoeliger", geeft Van der Borght toe. "In Parijs en Milaan lopen alle mannen er al mee rond, maar bij ons in België is het nog even afwachten of ze dat aandurven. (lacht) Niet elke man komt er overigens mee weg. Je moet goed weten hoe de prints te combineren zonder dat het 'verkleed' overkomt."
Het lijkt er intussen steeds meer op dat de 'beestige mode' een blijver is. Afgelopen weekend zagen we op de Milaanse mannenmodeweek nog heel wat dieren op de catwalk voor volgende winter. Bij Jil Sander werden afbeeldingen van walvissen, dinosaurussen en vissen gespot, het Britse Burberry had het dan weer voor vossen. Van der Borght, die momenteel op de belangrijke Duitse modebeurs 'Bread and Butter' vertoeft om daar de wintertrends te spotten, bevestigt vanuit Berlijn dat de diertjes zich ook volgende winter zullen laten zien, "van zwaluwen en vlinders tot pinguïns".
"Waag de komende tijd zeker eens je kans met een dierenprint", geeft de styliste nog mee als tip. "Het is niet alleen trendy, maar het geeft je outfit ook een vrolijke toets. Zeg nu zelf, een uit de kluiten gewassen flamingo op je t-shirt doet toch alleen maar wonderen voor je humeur?" (br.she)