Als we de geruchtenmolen mogen geloven, dan wordt zangeres Lana Del Rey (26) het nieuwe gezicht van modeketen H&M.
Dat komt niet echt als een verrassing, want in januari sloot Lana al een contract af met 'Next Model Management'. En dat zou haar nu ook een eerste - meteen grote - campagne opleveren.
"Momenteel is ze bezig met een fotoshoot voor H&M in New York", vertelde een bron aan de New York Post.
H&M zelf bevestigde het nieuwtje nog niet, want "zij geven geen commentaar op geruchten". Een ontkenning is dat natuurlijk ook niet.
Met de nieuwe job zou de jonge zangeres alleszins een grote stap zetten in de modewereld, waarin ze al langer cirucleert.
Zo was ze eerder al de eregaste van Mulberry op de Londense Fashion Week, met wie ze ook samenwerkte voor 'The Del Rey'-handtas.
Daarnaast gebruikte Christopher Kane haar 'Video Games' voor één van zijn shows en was ze aanwezig op het Met Gala. Dat is in Amerika één van de belangrijkste mode-evenementen van het jaar, vergelijkbaar met de Oscars in de filmwereld. (br.hln)
Dit is de perfecte look voor een geslaagde sollicitatie
Dit is de perfecte look voor een geslaagde sollicitatie
Als tiener kan het geen kwaad om altijd strakke jurkjes te dragen of een simpele jeans met T-shirt, maar eens je aan het werkleven begint is dat voorgoed verleden tijd. Zeker op een sollicitatie moet je het beste van jezelf tonen. Hou daarom rekening met de onderstaande tips.
1. Haar Veel tienermeisjes zweren bij ultralange lokken, die steevast bestempeld worden als het meest sexy kapsel. Je mag echter niet vergeten dat zo'n kapsel je ook erg jong maakt.
Lang haar is natuurlijk geen probleem, maar je lokken mogen maximaal tot net boven je borstkas komen. Door enkele 'highlights' in je kapsel te brengen, zorg je voor een frisse look.
2. Make-up Vergeet de donkere 'smokey eyes', want die verbergen je ogen en geven je een onbetrouwbare look. Kies liever voor kleuren die goed aansluiten bij de natuurlijke kleur van je ogen.
3. Kledij Je hoeft je eigen persoonlijkheid en je voorliefde voor leuke kleedjes niet af te zweren, maar je moet ze wel op de juiste manier combineren. Werk bijvoorbeeld niet af met gekleurde panty's, maar hou die neutraal.
Ga voor een kleedje dat niet te kort is en niet te veel van je decolleté onthult. Te verhullend is echter ook geen goed idee, dus kies voor een open neklijn. Werk je outfit af met een blazer, die je later eventueel uit kan doen als je na het werk nog iets gaat drinken.
4. Accessoires Als het op juwelen aankomt, dan hou je het beter beperkt. Draag geen oversized oorringen of een arm vol bandjes. Beperk ook het aantal ringen rond je vingers en (eventuele) piercings.
Qua schoenen kies je het best voor een paar met een hak, maar geen torenhoge stiletto's. Zorg ervoor dat je je comfortabel voelt in je schoenen. Een bijpassende handtas geeft een afgewerkte look.
Wees ten slotte zuinig met je parfum, een klein vleugje volstaat. Daarnaast moet je zorgen voor netjes verzorgde en neutraalgekleurde nagels. (br.hln)
Het Franse modehuis Yves Saint Laurent krijgt een nieuwe naam. Dat heeft de nieuwe creatieve directeur, Hedi Slimane, beslist. Hij vindt dat er bij de nieuwe aanpak van het luxemerk ook een nieuwe naam hoort: Saint Laurent Paris. Het bekende logo YSL blijft wel bestaan.
De ontwerper nam in maart de fakkel over van Stefano Pilati als creatief directeur van het modehuis, en daar horen ook heel wat veranderingen bij. Niet alleen verandert hij de naam van het luxemerk, maar hij werkt ook aan een nieuw winkelconcept en nieuwe, jonge en moderne collecties.
Het laten vallen van de 'voornaam' Yves is niet een geheel onbekende zet. Eerder lieten ook luxemerken als Versace, Gucci, Chanel en Prada al hun voornaam vallen. Toch wordt verwacht dat de nieuwe naam wel wat controverse kan veroorzaken. Critici zeggen nu al dat het afbreuk doet aan de inspanningen van de 71-jarige oprichter van het modehuis, die in 2008 overleed.
Toch zal de volgende collectie, de eerste met Slimane als creatief directeur, zeker deze naam dragen. Die wordt in september voorgesteld in Parijs. Om verwarring te vermijden zal het bekende 'YSL'-logo echter wel op de producten van het luxemerk blijven staan. (br.hln)
De bekende Belgische modeontwerpster
Kaat Tilley is overleden. Dat meldt de VRT. Volgens een mededeling van
haar familie stierf ze heel onverwacht aan een virale infectie. Tilley
werd amper 52 jaar.
Met grote verslagenheid en immens verdriet
melden wij het plotse overlijden van Kaat Tilley, op de dag dat de zon
het hoogst in de hemel staat", laat haar familie weten.
"Haar
levenslange kruistocht voor schoonheid is abrupt afgebroken door een
virale infectie. Zij blijft verder leven in de harten van velen, net als
de wereld die ze met zoveel liefde en overgave gecreëerd heeft."
Kaat Tilley studeerde cum laude af aan de mode-academie in Antwerpen, met haar eindcollectie 'Mahler and Venice'.
"Kaat
Tilley heeft altijd haar stijl behouden: prinsessenjurken, etherisch,
romantisch", vertelde modejournaliste Veerle Windels aan Radio 1. En die
stijl werd bij heel wat beroemdheden gesmaakt. Zo ontwierp ze onder
meer outfits voor Barbra Streisand, Diana Ross, Naomi Campbell en Halle
Berry.
"Maar Kaat kende ook heel wat problemen. Ze had
verschillende zakenpartners en haar zaken gingen meermaals over kop",
aldus Windels. Zo gingen haar winkels in het najaar van 2010 failliet.
Daarna startte ze wel nog een nieuw modelabel op.
De jongste
jaren raakte Tilley echter meer bekend door haar schilderijen. "De
laatste jaren was ze niet meer zo met mode bezig. Ze leefde
teruggetrokken in haar huis, waar ze vooral schilderde", bevestigt Agnes
Goyvaerts, moderedactrice van De Morgen.
Ook zelf gaf Tilley aan
dat ze meer een schilderes was dan een modeontwerpster. "Als kind wilde
ik zangeres worden, en later danseres. Dan dacht ik eraan vroedvrouw te
worden, maar uiteindelijk ben ik gaan tekenen", zei ze ooit zelf.
"Tilley
maakte prachtige boeken met fijne, kleine tekeningen voor ze aan
collecties begon. Ze zag zichzelf niet als modeontwerpster, was helemaal
niet met trends bezig. Ze kwam ook na de generatie van de fameuze zes
van Antwerpenpen. De concurrentie was toen enorm groot, ze sprak daar
met enige bitterheid over", weet Goyvaerts.
"Ze is begonnen met
feest- en bruidskledij, maar viel buiten het modecircuit. Ze had een
winkel in de Koningsgalerij en maakte kostuums voor Zap Mama, MadreDeus.
Ze zat vooral in de kunstwereld. Zo zal ze dan ook herinnerd worden:
als iemand die in jaren negentig heel groot was en in een sfeer zat die
aansluit bij theater."
Op gezondheidsvlak kende Tilley ook
problemen, toen in 1989 kanker ontdekt werd. "Ik heb mijn kanker
vertaald in iets moois en goeds", zei ze daarover op de website van de
Vlaamse Liga tegen kanker. "Vroeger was ik gesloten en verlegen, nu durf
ik recht voor de raap mijn gedacht te zeggen. Nu stap ik op het
probleem af en terwijl ik het bij het nekvel grijp, zeg ik "O, is het
dat maar"."
Het overlijden van Tilley komt erg onverwacht. "Ik
schrok heel erg, gisteren op haar Facebook las ik nog dat alles klaar
was voor de verkoop van haar archief dit weekend. Het is totaal
onverwacht", aldus Agnes Goyvaerts.
Volgens de mededeling van
haar familie is Tilley overleden aan een virale infectie. De
modeontwerpster laat twee dochters achter. (br.hln)
Een voorproefje: de laatste designercollectie van H&M
Een voorproefje: de laatste designercollectie van H&M
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
De modewereld is alvast dolenthousiast over de samenwerking tussen Maison Martin Margiela en H&M. Het modehuis staat bekend om zijn experimentele en extravagante ontwerpen, met deze collectie wordt dus duidelijk dat de modeketen het vanaf komend herfst over een andere boeg gooit. We kregen alvast een voorproefje: een dik, gebreide rolkraagtrui.
De bijzondere lijn van Maison Martin Margiela, opgericht door de gelijknamige Belgische designer, ligt vanaf 15 november in de winkels van H&M. Er wordt druk gespeculeerd over de stukken, omdat we de voorbije collecties van het modehuis op zijn minst bijzonder en soms zelfs ondraagbaar kunnen noemen. Maar sinds het modehuis werd overgenomen door de groep Renzo Rosso, ging het echter voor een meer commerciële aanpak, wat de samenwerking met deze keten ook verklaart.
Voor de eigen wintercollectie werkte Maison Martin Margiela vaak met cameltinten, gelukkig zorgen mauve en rood voor kleur. Ook zagen we veel bont en leder, wol en zijde. Maar andere stukken leken eerder zo van het containerpark te komen omdat er net afval in verwerkt zat.
In de prêt-à-porter collectie lag de nadruk op opvallende kragen bij truien en jassen, het is dus niet verrassend dat het eerste beeld dat we van de budgetvriendelijke collectie voor H&M een trui met een dikke rolkraag is. Als het van Maison Martin Margiela afhangt draag je dit op een nonchalante strakke broek of een lange asymmetrische rok. Wat de jurken betreft zagen we veel strakke kimono's met een bijzondere snit, erg typerend voor dit modehuis dus. (br.hln)
Zo vermijd je ontsierende witte lijntjes bij het zonnen
Zo vermijd je ontsierende witte lijntjes bij het zonnen
Een bruin tintje doet die frisse zomerjurk net iets beter uitkomen, daar is haast elke vrouw het over eens. Maar niets is zo ontsierend als ingebrande witte lijntjes van je bikini of badpak. Vermijd deze beautyblunder met onderstaande tips.
Badpakken met uitsparingen aan de buik en asymmetrische bikini's zijn tegenwoordig erg hip, helaas zorgen ze er wel voor dat je niet mooi egaal bruint op het strand. Als je dan een strapless jurk hebt klaarliggen voor een feestelijke gelegenheid als een zomerbruiloft zijn die vreemde witte lijntjes helaas niet zo elegant. Als je weet dat je er tiptop moet uitzien in je feestoutfit, blijf dan de dagen ervoor uit de zon. Wil je toch ontspannen op het strand, zet je dan enkel in de schaduw en bedek je lichaam met donkere kledij. Witte stukken zijn voelen echter minder warm aan, maar ze voorkomen niet dat de zonnestralen je huid kleuren.
Het lijkt misschien een evidentie, maar wanneer je naakt zont, heb je geen last van lijntjes. De moeilijkheid is een goede plek te vinden waar je dit kan doen, een afgesloten plekje in je eigen tuin is een goede optie. Zorg er wel voor dat je jezelf, en zeker plekjes die niet vaak in de zon komen, goed insmeert met een hoge beschermingsfactor. Deze moet je minstens een halfuur op voorhand aanbrengen om te voorkomen dat de crème er snel afgaat.
Kies een bandeautopje zonder bandjes, nog beter is zwemkledij te dragen die de zon doorlaat. Dit zijn bikini's en badpakken gemaakt in een stof waarop een speciale weeftechniek is toegepast. Onder meer het merk Kiniki is gespecialiseerd in dit soort kleding en biedt fashionable modellen aan. Wanneer je dit draagt, is het nog ontzettend belangrijk je goed te smeren om zonnebrand en huidkanker te voorkomen. Deze stoffen beschermen namelijk niet tegen de schadelijke stralen van de zon. (br.hln)
Tweelingzusjes Olsen maken toffe collectie voor Stylemint
Tweelingzusjes Olsen maken toffe collectie voor Stylemint
Het gaat goed voor Ashley en Mary-Kate in modeland. Recent werden ze door Time Magazine op dezelfde hoogte geplaatst als Miuccia Prada, Coco Chanel en Christian Dior, in de top 100 van mode-iconen van de laatste 90 jaar. Nu zijn ook hun laatste creaties, speciaal ontworpen voor Stylemint, te verkrijgen via Stylistpick.com, waar ook Cheryl Cole haar schoenencollectie lanceerde.
Eind vorig jaar verscheen deze fashiontweeling nog op de cover van Vogue
als 'best-dressed' duo en op deze editie van de CFDA (lees: oscars in
modeland) gingen ze lopen met de award voor Womenswear Designer of the
Year.
Anders dan hun peperdure
handtassen, is de kledinglijn voor Stylemint zeer betaalbaar. De
collectie bestaat uit draagbare mode met topjes, t-shirts, truitjes,
kleedjes en rokken die vaak onder de 25 euro blijven.
Deze
nieuwe modecreaties zijn een mooie aanwinst voor het gamma van de
zusjes, dat ondertussen bestaat uit het succesvolle fashion label 'The
Row' en de eigentijdsje collectie 'Elizabeth and James'.
In
Amerika werd deze collectie een klein jaar geleden al gelanceerd en een
aantal celebs blijken best fan te zijn van deze losse, alledaagse
ontwerpen. Zo werden onder andere Rachel Bilson en Dakota Fanning al
gespot met Olsen designs. Je kan de volledige collectie bekijken (en wie
weet ook bestellen) op Stylist Pick.
(br.hln)
Christian Louboutin gaat deze zomer volledig voor zijn mannensegment. De schoenenontwerper opent een mannenboetiek in New York West Village, Los Angeles, Miami en Londen.
"Ik ben per ongeluk in de mannenschoenenindustrie gerold. Op een bepaald moment kwam er een vrouw langs die wel erg grote voeten had, ze wou een op maat gemaakte schoen. Ik had niet eens leesten die zo groot waren, maar maakte ze toch. Eenmaal ze ze paste vond ze de schoenen te groot lijken en ging ze gewoon weg. Ik was woest. Een vriendin hoorde het verhaal en vond het de perfecte schoenen voor haar man, zo is mijn mannenschoenenavontuur begonnen", aldus Louboutin tegen WWD. (br.she - foto fotn news)
Paraderen op torenhoge hakken, dat kan al eens fout lopen. Terwijl veel vrouwen de missie om het te leren al lang overboord hebben gegooid, verdienen anderen er hun brood mee. Een horizontale kennismaking met de catwalk is dan ook het laatste wat topmodellen willen meemaken.
Tja, 'gravity's a bitch' zo blijkt, want catwalkmodellen gaan wel vaker onderuit. Hoewel we oprecht meeleven met deze pijnlijke momenten, is het tegelijkertijd ontzettend moeilijk om de ramptoerist in onszelf te onderdrukken. Daarom delen we - onder het motto 'lachen is gezond' - toch deze recent op YouTube verschenen 'fail compilation' van vallende modellen. (br.hln)
Australische wetenschappers hebben in samenwerking met kunstenares Donna Franklin een kledinglijn ontworpen uit rode wijn. De collectie bestaat momenteel uit kleedjes, t-shirts en badmode. "Dit project geeft een nieuwe dimensie aan geweven textiel en zou in de toekomst wel eens mainstream mode kunnen worden", klinkt het.
Om deze textiel te creëren wordt een bacterie, genaamd 'acetobacter', toegevoegd aan wijn om het te transformeren tot azijn. Tijdens dit proces vormt zich geleidelijk aan een schuimachtige laag die vervolgens op een opblaasbare paspop gedroogd wordt om de gewenste vorm te krijgen.
Wanneer de lucht uit de pop wordt gelaten, ontstaat het kledingstuk. De focus ligt nu op het steviger maken van het gefermenteerde textiel, dat op dit moment nog heel gevoelig is voor scheuren. Bovendien moet de 'wijnstof', die de naam 'Micro be' meekreeg, nu nog vochtig gehouden worden tijdens het dragen.
"Door kunst en wetenschap te verweven met een beetje inventiviteit hopen we uiteindelijk een naadloos kledingstuk te produceren waar geen steekje aan te pas komt", verklaart leidinggevend onderzoeker Gary Cass. Bovendien kan deze 'gefermenteerde fashion' ook andere sectoren inspireren, zoals de geneeskunde en de architectuur. "Het enige wat je moet doen is je verbeelding en vindingrijkheid loslaten", aldus Cass. (br.hln)
In de modewereld gonst het van de geruchten over een nieuwe samenwerking tussen H&M en een topontwerper. Deze keer zou Maison Martin Margiela een betaalbare lijn creëren voor de Zweedse winkelketen.
Op die manier stapt het modehuis, dat opgericht werd door de Belgische modeontwerper Martin Margiela, in de voetstappen van onder andere Marni, Versace en Lanvin als partner van H&M.
De naam van Margiela komt als een verrassing, want H&M slaat op die manier een heel andere weg in. Het Franse modehuis staat namelijk vooral bekend om hun voortuitstrevende, androgyne, vaak experimentele ontwerpen. Een groot contrast dus met de eerdere namen, die veel groter waren én meer draagbare kledij leverden.
De geruchten over de samenwerking werden voorlopig nog niet bevestigd (of ontkend) door zowel H&M als Margiela, maar de modewereld lijkt overtuigd te zijn dat het het waar is. En als dat klopt, kijken wij alvast uit naar de collectie. (br.hln - foto afp)
Franse presidentsvrouw maakt budgettas razend populair
Franse presidentsvrouw maakt budgettas razend populair
Valérie Trierweiler schonk vorige maand een Vicky-tas van het Franse modemerk Le Tanneur aan Michelle Obama. Het hebbeding kost 'amper' 469 euro, maar is nu al uitgeroepen tot must have van heel wat Franse fashionista's.
Een beige leren tas met olijfkleurige vulling, niets speciaals en ook de prijs valt goed mee ten opzichte van de prijzige cadeaus van Hermès en co. Toch was het net dat cadeau dat Trierweiler overhandigde aan Michelle Obama tijdens de G8-top. Menig fotograaf legde het cadeau op de gevoelige plaat vast, waardoor het tasje plots enorm populair wed. Alleen al in het weekend van die bewuste top werd er voor 20.000 euro aan Vicky-tasjes besteld.
Dat Trierweiler fan is van Le Tanneur was al langer bekend, de vrouw loopt vaak rond met het tassenmodel Nina, ter waarde van 299 euro. (br.she)
Nadat we jaren rondzeulden met oversized handtassen, is het volgens fashionista's tijd voor een volledige ommekeer. De nieuwe it-bags zijn dan ook piepklein. Niet altijd even handig, maar met onderstaande tips lukt het jou ook om er ééntje te dragen.
De minihandtasjes zijn eigenlijk niets meer dan een portefeuille met een riem eraan. Niet echt praktisch natuurlijk, zeker niet als je gewend bent om alles in je handtas te proppen, van portefeuille en iPhone tot paraplu.
Maar echte fashionista's geven natuurlijk niets om praktisch en handig. Alleen mode telt.
En aangezien Mulberry, Lanvin en D&G hun exemplaren al op de markt brachten en celebs zoals Sarah Jessica Parker, Kate Moss en Alexa Chung fan zijn, kunnen ook wij niet achterblijven.
Zo draag je een minitasje
1. Kies Mini staat helaas niet gelijk aan goedkoop. Het 'VaVa Voom'-minitasje van Valentino kost bijvoorbeeld 1.050 pond (of 1.290 euro), hoewel het slechts 18 centimeter breed en 13 centimeter hoog is.
Jouw exemplaar hoeft natuurlijk niet zoveel te kosten. Ook in de 'gewone' winkels vind je tegenwoordig heel wat minitasjes. Kies voor een vorm die je leuk vindt en denk goed na of de kleur bij je zomerse kledij past. Met zwart en bruin speel je op veilig, maar met geel, groen, roze en oranje kan je een speelse touch toevoegen. Aan jou de keuze.
2. Selecteer In een minitasje passen enkel de belangrijkste dingen, dus moet je verstandig kiezen. Geld, je sleutels, gsm of smartphone, lippenstift en een klein spiegeltje, meer heb je niet nodig. Steek je cash geld en bankkaart(en) samen in een kaartendrager, dan heb je geen portefeuille nodig.
3. Probeer Huiver je bij de gedachte? Probeer je minitasje eerst uit in het weekend of op een avondje uit. Je zal versteld staan hoe weinig je eigenlijk nodig hebt en hoe goed het voelt om - letterlijk - een paar kilo's lichter te zijn.
4. Draag De meeste minitasjes zijn ontworpen om met een lange riem rond je lichaam te dragen, in een zorgeloze, meisjesachtige stijl. De perfect matchende outfits zijn dan ook zeer vrouwelijke kleedjes, of een simpele jeans met T-shirt of topje.
Broek met hoge taille bij Asos.com, de maxirok in jeans en oversized vest bij Mango.com.
Ook de klassieke jeans volgt de trends, je hebt dit seizoen heel wat nieuwkomers als de oversized vest uit denims, maar ook de vaste waarden als de skinnyjeans blijven. Daarom een handige handleiding van welke denimsoorten nu niet in je kast mogen ontbreken.
Vrouwen hebben vaak een haat-liefdeverhouding met hun jeansbroek, eens je een goed model hebt gevonden, is het een makkelijke outfitkeuze waarmee bijna altijd meteen goed zit. De zoektocht naar de perfecte jeans kan echter vaak lang en erg vermoeiend zijn. Deze zomer blijft de skinny in, maar er zijn nog heel wat andere stijlen waaruit je kan kiezen.
De hoge taille Balenciaga introduceerde de jeans met een hoge taille op de catwalk. Het voordeel hiervan is dat het je benen optisch verlengt, het nadeel is dat het je buikje benadrukt. Combineer met een strak topje en hoge hakken voor een afslankend effect.
De salopette De tuinbroek is helemaal terug, je vindt deze in zowel korte of lange versie. Dit oogt eerder casual, maar je kunt er een chique toets aangeven door voor luxueuze accessoires te gaan als een lederen riempje en sandalen met hoge hakken. Ideaal voor durfallen die wel eens van een mode-experimentje houden.
Sportieve jeans Een losse jeans in een luchtige stof is de ideale look voor op warme zomerdagen. Met een haremmodel zit je meteen goed. Combineer met een gebreide trui, hoge sandalen of sneakers met verborgen plateauzool.
Stoer vestje Het oversized, gebleekt vestje maakt een comeback uit de jaren 80. Dit is echter wel geen makkelijk te dragen trend. Combineer met een luchtig, vrouwelijk jurkje voor een stoere toets.
De maxirok Modehuis Balmain introduceerde de maxirok in denim op de catwalk. Gelukkig vind je ook heel wat goedkopere varianten in de grote winkelketens. Fleur je look op door een topje met pailletten en gladiatorsandalen te dragen.
Speciaal Ook bij qua kleur mag het deze zomer opvallen wat jeans betreft. Ga voor een gebleekt of metallic model. Maak het geheel af met een lederen jasje en hoge hakken en je kan zo trendy naar een zomerbarbeque. (br.hln)
Van modemisser tot trend bij de celebs: sneakers en rok
Van modemisser tot trend bij de celebs: sneakers en rok
Nu de sportschoen met verborgen sleehak een plotse trend is, rijst de vraag hoe je dit schoeisel best combineert, zeker op een warme zomerdag. Celebs als Diane Kruger en Kristen Stewart zijn alvast overtuigd dat je ze perfect met een rokje kunt dragen, terwijl dit vroeger als een van de grootste missers beschouwd werd.
Sneakers werden lang met tieners en weinig vrouwelijke looks geassocieerd. Dit seizoen, mede dankzij de opkomst van het model met sleehak van onder meer Isabel Marant, zijn ze niet alleen erg comfortabel, ze kunnen ook vrouwelijk zijn. Dat bewees actrice Diane Kruger toen ze gisteren een zomerjurkje met de populaire Converse-schoenen combineerde.
Nu Kristin Cavallari zwanger is draaien haar outfits helemaal rond comfort en isze helemaal fan van deze comfortabele schoenen. Leighton Meester slaagt er ook in cool te zijn in een chique jurk maar met sneakers. De Britse zangeres Lana Del Rey kruipt er elegant mee op het podium en Kate Bosworth draagt ze onder een losse maxirok. De grootste durfal is Kristen Stewart, zij waagde het om in haar stijlvolle kanten jurk aan met sneakers op de rode loper te verschijnen.
De nieuwe moderegel is dus dat sneakers perfect passen bij een zwierig rokje, of zelfs een enkellang model. Dit schoeisel geeft een stoere toets aan maxirokken in losse stofjes. De combinatie met een kokkerrok of strak minijurkje is echter minder geslaagd, dit doe je dus beter niet. (br.hln)
Jurken met een split verdwijnen in het niets bij de nieuwste creatie van Anthony Vaccarello. Die Belg ontwierp namelijk de split die pas stopt op je dij.
Hoe dat hebbeding dan toch blijft zitten? "Simpel: er zit een soort verborgen jumpsuit in. Het been komt via een gat, waar normaal een broekspijp zou zitten, naar buiten", vertelt Vaccarello aan New York Magazine.
Fans van de hoge splitjurk zijn onder meer topmodel Anja Rubik en Gwyneth Paltrow. (br.she - foto photo news)
Goed nieuws voor fashionista's, want nagellak is het nieuwste it-accessoire. Geen peperdure Hermès dus die de catwalk siert, wel nieuwe nagellakcreaties.
Nagellak voor mannen? Een musthave! Nagellak in alle kleurtjes van de regenboog, al passé! Wat nu echt hip is, is spelen met je nagellak. Het bekendste daarbij is het cracklé-effect, waarbij je over een gewone basisnagellak een extra laagje speciale lak smeert om hem te toen 'schiften'. Ben je nog kunstzinniger, dan zet je ware figuurtjes op je nagels, met behulp van tandenstokers om lijntjes in de lak te trekken terwijl hij nog nat is. Iets voor mensen met veel tijd, en het mag dan ook niet verwonderen dat het vooral de tienermeisjes zijn die er helemaal zot van zijn.
Wil je als drukbezette vrouw toch meegaan met de hype? Dan zijn er prachtige nagellakstickers, verkrijgbaar bij merken als OPI en ProNails, in de gekste prints. Leuk extraatje: zo'n stickers zijn een pak goedkoper dan een professionele manicure! Ook niet zo'n fan van al dat gekke gedoe? Dan is er nog de matterende nagellak: in plaats van de alom bekende glanstopcoat, kan je nu ook kiezen voor een topcoat, verkrijgbaar bij onder meer Bourjois, die je kleur matteert. Voor een extra stijlvol effect. (br.she - foto photo news)
Het Italiaanse modehuis Gucci plant een lijn van milieuvriendelijke schoenen voor zowel mannen als vrouwen.
Designer Frida Giannini creëerde de duurzame schoenenlijn 'Sustainable Soles' gemaakt van hernieuwbare grondstoffen. De schoenen voor dames zijn ballerina's in verschillende kleurtjes, met hippe bandjes en het bekende Gucci-logo. Het mannenmodel is een sneaker die je zowel in lage als hoge versie kunt krijgen. De buitenkant bestaat kalfsleder dat op milieuvriendelijke wijze gekleurd werd en het logo staat op een gerecycleerd label. Deze lijn is een onderdeel van de herfstcollectie van het merk, de schoenen worden tegen eind juni verkocht op de webshop en in de winkels van Gucci. Dit is niet het eerste milieuvriendelijke product van het modehuis. Vorig jaar maakte het modehuis al een bril uit plantaardige materialen. (br.hln)
De zon is sinds enkele dagen volop aanwezig, om die zongebruinde huid extra lang te behouden kan je beroep doen op een zelfbruiner. Wij zetten enkele handige feitjes en tips op een rijtje.
Zelfbruiners bestaan voor het grootste gedeelte uit DHA oftewel dihydroxyacetone. Dat is een suikerderivaat dat reageert met aminozuren in de huid en zo voor de bruine kleur zorgt. De intensiteit van de kleur is afhankelijk van de dikte van die huidlagen: hoe dikker hoe meer intens. Daarom moet je echt uitkijken als je zelfbruiner aanbrengt op je knieën, ellebogen en hielen.
In de nieuwste crèmes zitten extra mooimakers zoals erythrulose, die zorgt voor een extra egaal resultaat, vitamine E en andere antioxidanten om je huid nog meer op de zon voor te bereiden, jojobaextracten om de huid te hydrateren na een dagje zonnen en goudpareltjes of glansdeeltjes die de zongebruinde kleur extra leuk doen uitkomen.
Een zelfbruiner is overigens volledig veilig, maar weet wel dat het geen zonnecrème is en dus ook geen bescherming biedt tegen UV-stralen.
Wil je na het zonnebaden dus zelf aan de slag gaan, dan zijn hier enkele tips.
Was je zonnemelk eerst grondig weg, en scrub de lichaamsdelen waar je zelfbruiner wilt aanbrengen. Wrijf je gehele huid goed droog met een handdoek. Door die wrijving, krijgt je huid nog een laatste scrubbeurt. Smeer de zelfbruiner in een dun laagje en laat ze goed intrekken. Ben je een beetje verbrand? Dan kan je de zelfbruiner ook perfect mengen met aftersun lotion. Zo bruin je toch verder en verzorg je meteen je huid extra. Was steeds je handen na het gebruik van zelfbruiner. Na een paar uurtjes, net voor het slapengaan, kan je een extra voedende bodybutter aanbrengen. Die zorgt ervoor dat de huid 's ochtends straalt bij het ontwaken en weer helemaal gehydrateerd is voor een volgende zonsessie!
Heel wat zelfbruiners hebben een specifieke, volgens sommigen zelfs stinkende, geur. Die komt vrij door de DHA die op je huid inwerkt. Heel wat zelfbruiners gebruiken minder DHA om de geur te voorkomen, maar daardoor wordt de intensiteit van de zelfbruiner meestal ook beperkter. het is dus een keuze die je zelf moet maken tussen de twee minder goede eigenschappen van zelfbruiners! (br.she)
Met een unieke stijl overleef je als modeontwerper wel
"Met een unieke stijl overleef je als modeontwerper wel"
Na Walter Van Beirendonck en Mais il est où le soleil zit nu ook Olivier Strelli in nauwe financiële schoentjes. Eigen schuld dikke bult?
"Pakweg Dries Van Noten en Ann Demeulemeester scheren wel hoge toppen. Hun unieke stijl is veel moeilijker te kopiëren door de H&M's en Zara's van deze wereld. Die ketens zijn de echte concurrenten van Belgische ontwerpers", vertelt modedocent Bram Jespers in een krant van De Persgroep.
"Maar gelukkig hebben we nog altijd succesvolle Belgische ontwerpers in het buitenland en dat zal niet snel veranderen. Met zelfverklaarde fans als Nicole Kidman en Cate Blanchett heeft hij natuurlijk beroemde uithangborden, maar vooral zijn stijl maakt het verschil. Met zijn strakke, rechtlijnige ontwerpen heeft hij een toegankelijke, maar ook unieke signatuur. Die valt niet zo gemakkelijk te kopiëren door de H&M's en Zara's van deze wereld. Want onderschat de concurrentiële macht van deze massaketens niet. Ze hebben de voorbije jaren bij het modepubliek flink wat geloofwaardigheid gewonnen door samenwerkingen met topontwerp (br.she - beeld photo news)