Een voltreffer voor deze herfst een zwart-witte outfit
Een voltreffer voor deze herfst een zwart-witte outfit
Actrice Zooey Deschanel toont hoe het moet.
Een voltreffer voor deze herfst: de combinatie van zwart en wit. Een
trend die realityster Kim Kardashian al lang doorheeft, zij droeg haar
gasten op dit te dragen voor haar huwelijk.
Onthoud dat dit zeker niet saai hoeft te zijn, met wat glitteraccenten
maak je je outfit wat feestelijker. Laat je inspireren door de ontwerpen
van designer Karl Lagerfeld, die zich liet gaan met pailletten.
Een witte blazer geeft een vrouwelijke toets aan het maatpak, combineer met een frivole, losse blouse.
Chique en toch zakelijk: de witte blazer met zwarte skinny jeans bij Mango
De trend is om deze lijn in heel je outfit consequent
door te trekken, denk aan schoenen, handtassen in zwart en wit, maar
ook je juwelen en zelfs je nagels zouden in deze tinten moeten. Wil je
het zwart-witte echt doorbreken, denk dan aan gewaagde kleuren als een
rode of een gele handtas.
Zwart-witte jurk bij Asos.com.
Toch zijn er enkele elementen waar je voor moet opletten,
zo kan niet iedereen een witte legging dragen. Maar als je er toch de
juiste vormen voor hebt, is dit een garantie op een geslaagde look.
Dames die onzeker zijn over hun billen, kunnen voor een brede broek
gaan, die tevens een hit is dit najaar. Een meer flatterende optie is
een jurk die beide kleuren in een druk patroon combineert. (br.hln)
Katja Retsin heeft een derde winkel geopend. En dat zorgde voor de nodige Bv-belangstelling.
Katja Retsin mag dan presentatrice af zijn bij de VRT, dat wil nog niet zeggen, dat ze het rustig heeft. Binnenkort start ze als freelance presentatrice voor enkele programma's en dit weekend opende ze haar nieuwste winkel in Maldegem. Die derde shop mocht op de nodige belangstelling rekenen. Onder de genodigden bevonden zich Veronique De Kock, Sabine De Vos, Stephanie Clerckx, Cilou Annys en Annelien Coorevits.
Het Canadese modehuis DSquared lanceert voor komende herfst de laars
en schaats ineen, een vreemd schoeisel waarvoor je meer dan 1000 euro
moet neertellen. Andere bizarre modellen zijn een laars van Prada die op
een beenprothese lijkt of pumps met pixels.
Hoewel DSquared de schaatsen op de catwalkshow voor de herfstcollectie
voor 2011 presenteerde, dacht geen enkele fashionista dat het merk deze
ook echt in productie zou brengen. Ze zien er niet makkelijk uit, dit
komt vooral door de torenhoge hakken. Door de constructie met het
schaatsijzer, die gelukkig een rubberen onderstel heeft, telt de totale
hoogte op tot 20 cm. Achteraan staat wel een scherpe punt waarmee je
veel schade lijkt te kunnen aanrichten.
De
kostprijs begint vanaf 1000 euro voor het korte model, de verkoop start
volgende maand in de winkels en online. Als de winter net zoals
afgelopen zomer wordt, dan zal dit schoeisel misschien nog van pas
kunnen komen om ons te verplaatsen zonder te vallen. Andere bizarre
stukken uit de collectie zijn transparante laarzen, genaamd Moulin
Rouge, waarin een grijze wollen sok bevestigd zit.
de Lady Vase van Noritaha Tatehana?
Nog een bijzondere laars is de Lady Vase
van de Japanse ontwerpster Noritaka Tatehana, deze plateauschoenen zijn
meer dan 5500 euro waard. Ze lijken, zoals de naam doet vermoeden, op
een vaas. Wij vermoeden dat het onmogelijk is om hierop te wandelen. We
zijn alvast benieuwd of we Lady Gaga hiermee gaan zien rondlopen,
aangezien ze een grote fan van deze schoendesigner is.
Gepixelde schoenen van Anrealage.
Een
ander bizar model zijn de pumps van Anrealage, ontworpen door Kunihiko
Morinaga. Ze ogen erg eighties en de 8-bit Nintendo diende als
inspiratiebron. Vooral de vorm van de hoge hakken trekt alle aandacht.
Is
het een pump, is het een beenprothese? Het is de nieuwste laars van het
Italiaanse modehuis Prada. Ze verlengden de typische 'Mary Janepump'
tot een laars met een stuk leder in huidskleur, wat een bijzonder
effect geeft. Hierdoor lijkt namelijk het op het eerste gezicht dat de
draagster valse benen heeft, 1100 euro voor een beenprothese is dan nog
goedkoop. (br.hln)
Het pasgetrouwde topmodel Kate Moss poseerde topless voor haar ex en
fotograaf Mario Sorrenti voor de volgende kalender van Pirelli. De
editie van 2011 draait om natuurlijke schoonheid.
De kalender komt pas officieel uit op 6 december, maar de Italiaanse
editie van het magazine Vanity Fair onthulde al enkele beelden van de
editie van 2012.
Het
37-jarige Britse model ging topless voor fotograaf Sorrenti, ze heeft
enkel een laken om haar heupen gewikkeld. Daarnaast zullen elf andere
topmodellen als Milla Jovovich en Lara Stone naast haar schitteren. Het
moet een bizarre situatie zijn geweest voor Moss, poseren voor haar ex
terwijl haar verloofde Hince toekeek. De shoot vond plaats in Murtoli in
Corsica. Sorrenti raakte bekend met zijn zwart-wit fotoshoots voor
Calvin Klein met Moss in de jaren '90. "Ik ontmoette Kate toen we
allebei aan het begin van onze carrière stonden. We zijn samen groot
geworden."
De kalender van 2012 moet een eerbetoon worden aan de natuurlijke, vrouwelijke schoonheid (br.hln - foto Vanity Fair)
De bloemenprints zijn al enkele seizoenen hot. Maar nu krijgen ze een herfstmake-over. De bloemen kleuren bruin en oranje en sommige krijgen zelfs een sneeuwlook. Maar hoe draag je die prints nu best?
Om de bloemenprint extra in de verf te zetten, kies je best voor een strak staartje of een scherp afgetekende dot.
Kies voor erg aansluitende, perfect passende kledij. Als je voor te hangerige blouses kiest, ga je al snel op je grootmoeder lijken.
Wil je er volledig voor gaan? Combineer je bloemenprint dan met een ander soort bedrukking. Ook andere soorten bloemenprints kunnen leuk staan in combinatie met deze herfstlook. Felgekleurde bloemen op je schoenen of handtas maken het geheel helemaal af. (br.she)
Wanneer je een Oscar de la Renta-boetiek binnenstapt, ben je gemiddeld 2.225 euro kwijt. De shop wordt daardoor meteen tot de duurste van Amerika uitgeroepen.
Giorgio Armani komt op een tweede plaats met een aankoop van gemiddeld 2.000 euro. De derde plaats wordt bekleed door de winkel Loro Piana in Boston, waar je gemiddeld 1.950 euro kwijt bent. De prijzen werden gebaseerd op de gebeurde transacties tussen april 2010 en mei 2011. (br.she - beeld photonews)
Chaneltranen of rood gezicht, probeer jij deze bizarre trends?
Chaneltranen of rood gezicht, probeer jij deze bizarre trends?
Rechts: tranen van Chanel, midden: zombies van Vivienne Westwood, rode gezichten bij Viktor & Rolf.
Het Franse modehuis Chanel onthulde onlangs foto's van de kampende
campagne 'Chanel Cocomation'. Hierbij viel de bizarre make-up erg op:
het Chanellogo onder de ogen. We zetten ook andere bizarre beautytrends
voor de herfst op een rijtje.
De creatief directeur van make-up bij Chanel werd gespot terwijl hij bij
het model Freja Beha Erichsen met een pincet een tijdelijke tattoo van
het Chanellogo onder haar ogen aanbracht. Door hun compositie lijkt het
alsof het meisje tranen van Chanel huilt. Een nogal erg
gewaagd en opvallend modestatement, lijkt ons. Dit is echter niet de
enige vreemde beautytrend van komend seizoen.
Bij toonaangevende modehuizen als Balmain, Balenciaga en Dries van Noten zagen we modellen met wit haar en een erg contrasterende zwarte pony. Lady Gaga, die overigens al elk mogelijk kapsel heeft gehad, waagde zich hier al aan.
Ook zijn opvallend gekleurde oogleden een trend. Make-upartiesten experimenteren met felgekleurde wenkbrauwen,
metallictinten oogschaduw en gigantische pailletten, dit in combinatie
felrode, glanzende rode lippen. Voeg daarbij nog eens bizarre
hoofddeksels als kubussen, en je krijgt een look waarmee je niet zomaar
op straat gaat.
Het Nederlandse ontwerpersduo Viktor & Rolf stuurde voor de modeweek in Parijs modellen met een rood gezicht de catwalk op. Vivienne Westwood ging voor angstaanjagende make-up die erg veel aan zombies doet denken. (br.hln)
Het is ook nooit goed: mollige modellen op catwalk krijgen kritiek
Het is ook nooit goed: mollige modellen op catwalk krijgen kritiek
Steeds meer modellen met een maatje meer verschijnen op de covers van
modebladen en catwalks, doordat de kritiek op de graatmagere modellen
toeneemt. Maar volgens sommige experts gaan sommige designers te ver,
wat ook weer een ongezond beeld bij meisjes zou stimuleren.
De Australische keten Myer hield eerder deze week een 'Big is Beautiful'
catwalkshow tijdens de modeweek in Sydney. Meisjes vanaf maat 44 tot 52
showden verschillende outfits voor tal van merken. Robyn Lawley, het
eerste mollige model dat in Vogue Australia verscheen, opende de show
met een zwarte assymetrische jurk. De meeste meisjes zagen er gezond
uit, maar sommige leken wat overgewicht mee te zeulen. Volgens critici
moedigden ze met de slogan 'Big is Beautiful' vrouwen aan een ongezonde
levensstijl vol te houden. Sommigen zeggen daarom dat dit initiatief
even erg is als het promoten van een maatje 0. De
Australische journalist Damian Woolbough noemt dit onverantwoord.
"Vrouwen van alle vormen en maten moeten in de mode-industrie
vertegenwoordig worden, maar deze dames zenden een even onverantwoorde
boodschap omtrent een gezonde voeding en sport uit als graatmagere
meisjes." Tam Fry van het 'National Obesity Forum' weerlegt dit en zegt
dat modellen met maatje 0 veel gevaarlijker zijn. "Mensen bestaan in
alle vormen en maten, het zou ontzettend verkeerd zijn te zeggen dat
deze modellen met overgewicht kampen." Toch
blijkt niet iedereen overtuigd te zijn dat dik mooi is, er waren 500
ticketjes beschikbaar voor de show, maar er werden slechts 64 verkocht.
Journaliste Edwina McCann: "De consument is niet zo geobsedeerd door een
maatje meer als de media. Klanten aanvaarden het feit dat een model,
net als een atleet bijvoorbeeld, een uitzonderlijk geval is, en er niet
uitziet als de doorsnee man of vrouw."
Wat denken jullie? Is het
nodig om modellen van alle maten en gewichten op de catwalk te tonen, of
is het logisch dat designers slanke dames kiezen omdat zij hun
ontwerpen er beter laten uitkomen? (br.hln - foto getty)
Enkele weken geleden raakte na de dood van Amy Winehouse bekend dat
de collecties die ze voor het Britse modehuis Fred Perry ontwierp na
haar dood toch verkocht zouden worden. Vandaag werd de herfstcollectie
voor 2011 gelanceerd.
Je kunt jezelf een Amy-outfit aanschaffen op de website van Fred Perry.
De merk vermeldt er wel bij: "Na lang beraad en met de goedkeuring van
haar familie hebben we besloten om de herfstcollectie van Amy te
verkopen. De bijdrage van de zangeres was gepassioneerd en toegewijd, ze
heeft duidelijk haar stempel gedrukt op elk stuk.
Een outfit uit de Amy Winehouse-collectie.
De
stijl van Amy is duidelijk herkenbaar in de collectie. Het bestaat uit
dertig retrostukken, minirokjes, strakke jurken, hippe cardigans,
truijurken, chique shorts en klassieke poloshirts. De accessoires zijn
hippe bowlingtassen, lederen handschoenen, aanstekers met kwastjes en
riemen. De volledige collectie kun je hier bekijken, prijzen starten vanaf ongeveer 70 euro.
Volgend jaar volgt er nog een zomercollectie. De opbrengst gaat naar de
Amy Winehouse Foundation, een goed doel opgericht door de vader van
Amy, om jonge mensen met een drugverslaving te helpen. (br.hln)
Rokken in alle mogelijke lengtes vind je bij asos.com.
De rok maakt deze herfst een comeback, gelukkig in tal van
verschillende stijlen, zodat je zeker iets vindt dat jouw figuur
flatteert. Het aanbod varieert van ultrakort tot enkellang, en alles
daartussen in.
De rok zorgt meteen voor een ultravrouwelijke look. Lang zette de jurk
de toon op de catwalk, maar aparte stukken maken nu opnieuw furore. Het
voordeel hiervan is dat je meer variëteit hebt. Daarom een stijlgids met
tips over hoe deze modellen te dragen en welk type jouw figuur
flatteert.
Mini De minirok brak door in de
sixties, om in de jaren '90 een comeback te maken. Deze herfst zijn
vooral onschuldige, flirterige modellen in. We zien vaak mini's die je
hoog in de taille draagt met plooien. Zoek naar een exemplaar met een
frivool detail: denk aan een ruiten-, sterren- of stippenprint. De mini
flatteert vooral wanneer je lange, slanke benen hebt. Maar gelukkig kun je met een ondoorzichtige panty al heel wat imperfecties verdoezelen. Vooral voor dames met een appelfiguur,
een zwaar bovenlichaam dus, is dit een aanrader. Maak dan wel dat je
met een losse blouse combineert, deze verdoezelt je imperfecties.
De kokerrok De
kokerrok is het imago van de secretaresse gelukkig kwijt, dit model
keert deze winter terug in stevige materialen als leder, of bezet met
studs. Bij het Britse modehuis Alexander McQueen kreeg dit een maritieme
look. Dames met een buikje blijven hier beter van weg, of brengen hun lichaam best in balans met een los topje. Ook wie onzeker is over haar heupen,
kan dit maar beter niet dragen. Of ga dan voor een donkere kleur,
zonder details die de aandacht naar dit gebied trekken. Het is echter
wel en aanrader voor wie graag wat meer vrouwelijke rondingen wil
creëren.
De midirok De lengte van dit seizoen
is de zwierige midirok met A-lijn. Draag met een strak topje, een los
model zal je namelijk optisch verdikken. Kies tevens voor een elegante hoge hak,
zo lijk je langer. En geniet tijdens het wandelen van het frivole
gezwier van je rok, ideaal om je zelfvertrouwen wat een boost te geven.
Kies voor een luchtige stof, met of zonder plooien, die over de heupen
valt en tot aan de knieën komt. Het voordeel van dit model is dat het alle figuren flatteert.
Maxi Als
laatste is er nog de maxirok, wat waarschijnlijk het moeilijkst te
dragen model is. Om een vrouwelijke hippielook te krijgen, kies je voor
een smal exemplaar met opvallende print, combineer je best met een grof
gebreide top en een riem in de taille. Deze rok houdt wel wat valkuilen
in voor dames met een kleine gestalte, zorg dan dat de
zoom niet op de grond sleept, want dan gaat het al snel slonzig lijken.
Hoge hakken of plateauschoenen hebben een verlengend effect. (br.hln)
'Oude' supermodellen schitteren op cover van Vogue
Supermodellen op leeftijd Eva Herzigova, Helena Christensen en
Claudia Schiffer stralen op de cover van de Spaanse Vogue. Ze
schitteren, letterlijk met sterren, in de collectie van Dolce &
Gabbana hoewel ze al lang de ideale modellenleeftijd al lang gepasseerd
zijn.
Vorige week bleek nog dat de modewereld steeds jongere modellen op de
covers van de bladen zetten. Meisjes jonger dan tien jaar moeten al sexy
poses in volwassen kledij aannemen. De Spaanse editie van Vogue lijkt
met zijn septembernummer de tegenbeweging te hebben ingezet door drie
ervaren modellen te laten poseren.
De drie maakten vooral furore
in de jaren '90. Herzigova is met haar 38 lentes de jongste van de
hoop, zij straalt in een strakke jurk met de populaire sterrenprint en
toont een slanke lijn kort na haar bevalling. Haar rokje komt dan wel
weer wat langer dan dat van de andere dames, waarbij de jurken op
strategische plaatsen openwaien en hun lange benen ontbloten. Schiffer
ziet er ontzettend goed uit op haar veertigste, maar de 42-jarige
Christensen moet zeker niet onderdoen voor haar jongere collega's.
Manolo Blahnik moest van Kate Moss 5 keer trouwschoenen veranderen
Manolo Blahnik moest van Kate Moss 5 keer trouwschoenen veranderen
Kate Moss eiste, net als de meeste andere bruidjes, de perfectie op
haar huwelijksdag. Daarom liet ze de wereldbekende schoenenontwerper
Manolo Blahnik vijf keer haar trouwsandalen aanpassen.
Manolo Blahnik maakte voor het huwelijk van topmodel Kate Moss een paar
van zijn Godichefac-sandalen speciaal op maat voor haar. Dit is een
sandaal met een wirwar van bandjes, voor de gelegenheid leukte hij het
model met diamanten op. Hij onthulde hoe zijn team 's nachts moest
doorwerken om het schoeisel exact te krijgen zoals Kate dat wilde voor
het feest.
Het bewuste model: de Godichefac-sandaaal.
"We hebben ze vijf keer opnieuw gemaakt om iets te
maken wat volledig naar de zin van het topmodel was. Mijn werknemers
zijn de beste vaklui. De sandaaltjes kwamen de dag op voorhand aan en er
waren te veel juwelen op de hak. Daarom moest er tot middernacht
gewerkt worden om dat te veranderen. Op de dag zelf verliep alles
probleemloos. Ik ken Kate al van toen ze klein was, het huwelijk was
schitterend, ze heeft veel présence", aldus de wereldberoemde ontwerper. (br.hln)
We zijn ons bewust van de gevaren van de zon, maar dat vervallen zonnecrème niet echt meer werkt, daar hebben we niet bij stilgestaan.
Maar liefst 71% van de Vlamingen smeert wel eens een vervallen zonnecrème op. Dat blijkt uit een rondvraag van Kruidvat. Wetenschappers waarschuwen echter voor de nadelen van oude crèmes. Doordat de houdbaarheidsdatum overschreden is, zijn heel wat crèmes niet meer in staat om optimaal te beschermen tegen de schadelijke zonnestralen.
Hoe je weet of je zonnecrème vervallen is? De meeste olies en crèmes zijn maar 12 maanden na opening houdbaar. (br.she)
Vijf manieren om vlechten te dragen zonder Heidi effect
Vijf manieren om vlechten te dragen zonder 'Heidi'-effect
Vlechten hebben een duf en saai imago. Het is iets voor kleuters of
seutjes, pornoactrices die Heidi spelen of diensters op de Bierfeesten.
Maar er bestaan wel degelijk manieren om de vlecht te dragen zonder er
truttig uit te zien. Op deze vijf manieren bijvoorbeeld...
1) Vlecht je froufrou Op voorwaarde dat je frou
lang genoeg is, kan een gevlechte frou een praktisch en trendy kapsel
worden. Je verstopt het staartpuntje onder de rest van je haar en klaar!
Probeer het wel nonchalant te houden.
2) Asymmetrisch De
populairste manier om een vlecht te dragen is asymmetrisch: de draagt
de vlecht langs één kant van het gezicht, meestal dezelfde kant als je
asymmetrische pony. Ook hier geldt: hoe nonchalanter, hoe beter. Dat mag
er zelfs een beetje slordig en geknoopt uitzien.
3) Roll with it Niet bepaald alledaags: een asymmetrische vlecht, verwerkt in een grote krul vooraan op het hoofd.
4) Subtiel detail Een supersmal vlechtje dat je als een haarband dwars over je hoofd legt, terwijl je de rest van het haar . Subtiel en eenvoudig.
5) Brede, wilde vlecht Ook
weer nonchalant: een brede, wilde vlecht, die je verkrijgt door de
haren eerst te bewerken zodat er ongestructureerde golven ontstaan en
daarna losjes te vlechten.
Karl Lagerfeld: "Zou moeite hebben met lelijke dochter
Karl Lagerfeld: "Zou moeite hebben met lelijke dochter"
Karl Lagerfeld heeft zelf geen kinderen, en dat is misschien maar goed
ook. De Duitse ontwerper vertelde aan Interview Magazine dat hij het
helemaal niet op prijs zou stellen als hij een lelijke dochter zou
hebben.
"Ik zou het moeilijk vinden om een lelijke dochter te
hebben", geeft Lagerfeld in alle eerlijkheid toe. De ontwerper voegt
eraan toe dat hij nooit plannen had om een gezin te stichten. "Goed voor
je kinderen zorgen zorgt voor een balans in je leven: het haalt je
verborgen talenten naar boven. Als ik een vrouw was, dan zou ik juist
heel veel kinderen willen. Maar als man ligt dat helemaal anders, voor
mij hoeft het gewoon niet."
Miss België in twee sexy jurken naar Miss Universe
Miss België in twee sexy jurken naar Miss Universe
Het is voor de eerste keer sinds lang dat Miss België niet met ontwerpen van de Limburgse designer Nicky Van Kets naar de schoonheidsverkiezing Miss Universe trekt.
Justine De Jonckheere zal ons land vertegenwoordigen in twee creaties van Riet Bleyaert: een rode, duidelijk Belgisch geïnspireerde jurk van Brugs kant en diamanten en een blauwe creatie met 3000 kristallen, blote buik en veel witte kant.
Justine vertrekt maandag op haar avontuur naar Brazilië, de Belgische schoonheid durft geen uitspraken over haar kansen te doen: "Met een plaatsje in de finale zal ik al heel tevreden zijn, maar ik vrees ervoor." (br.hln - foto's belga)
Scarlett Johansson en Hayden Panettiere ontwerpen schoenen voor het goede doel
Scarlett Johansson en Hayden Panettiere ontwerpen schoenen voor het goede doel
Vier jonge Hollywoodsterren sloegen de handen in elkaar met
schoenenontwerper Stuart Weitzman om schoenen te ontwerpen voor het
goede doel. Scarlett Johansson, Hayden Panettiere, Michelle Trachtenberg
en Olivia Palermo lieten het creativiteit de vrije loop, en ontwierpen
elke een schoen die hun persoonlijkheid weergeeft. De opbrengsten van de
zogenaamde Young Hollywood Cares Collection gaan naar een stichting
voor eierstokkanker.
De schoen van Scarlett Johansson is stevig en stijlvol tegelijk. Gemaakt
van rood glanzend leder, met een klein platform, hoge hak en veters kan
de schoen een formele outfit pit geven en een eenvoudige jurk
opwaarderen.
Olivia Palermo is een heel ander type en dat blijkt
ook uit haar schoen: een delicaat ogende stiletto, afgewerkt met satijn
en fuchsia veren en een elegant gekruist riempje. Zeer fashionable, maar
enkel nuttig als je een hele avond kan zitten denken wij.
Voor Hayden Panettiere mag het iets stoerder: haar zwarte enkellaars is een toonbeeld van minimalisme en is niet voor doetjes.
Michelle
Trachtenberg ontwierp een platformpump in blauw slangenleder, afgewerkt
met een rijtje diamantjes op de hiel en de hak.
Wie de schoenen
wil, moet naar de Verenigde Staten waar de schoenen vanaf 22 augustus
zullen te koop zijn in de winkels van Stuart Weitzman in New York,
Beverly Hills en Chicago. Breng ook de spaarcentjes mee, want de
schoenen kosten 425 dollar, behalve die van Hayden: 498 dollar. (br.hln)
De sleehakken van Zanotti waren de zomerschoenentrend onder celebs,
maar voor de herfst wordt een nieuwe trend gespot: klassieke pumps met
een 'neuslapje'.
Het ziet er een beetje uit alsof iemand de schoen heeft opgelapt, zoals
dat wel eens gebeurt met hemdsmouwen en broekpijpen: met een lapje stof
in een andere kleur over de gescheurde of verdunde plek.
Alle
grote schoenenmerken doen mee: Christian Louboutin natuurlijk, maar ook
Chanel, Yves Saint Laurent en Salvatore Ferragamo. Kim Kardashian, Keira
Knightley, Milla Jovovich, Mila Kunis, Emma Roberts en Jennifer Lopez
zijn maar enkele van de sterren die dit soort schoenen al droegen.(br.hln)
De trend van de mannelijke, stevige schoen van komende winter is
allemaal de 'schuld' van het Braziliaanse topmodel Gisele Bundchen. Ze
weigerde namelijk torenhoge hakken voor de show van Balenciaga te
dragen.
"We wilden voor de show graag topmodellen als Gisele, Amber Valletta en
Carolyn Murphy op de catwalk en ze zeiden nee tegen hoge hakken van meer
dan 11 cm. De dames waren het niet meer gewoon om op stiletto's te
lopen. Vooral Gisele was bezorgd, zij weigerde zo de catwalk op te
gaan", aldus de creatief directeur Nicolas Ghesquière. De designer
beweerde echter vlak na de show dat de schoenen haast het uitgangspunt
waren voor de collectie. Maar nu gaan de geruchten de ronde dat de
modellen dit bepaald hebben.
Een trendy mannenschoen voor vrouwen bij asos.com.
Maar blijkbaar is de mening van
Gisele belangrijk genoeg voor toonaangevende designers om hun collectie
aan te passen. Dit kan misschien de aanzet zijn voor een carrièrewending
van het topmodel. We hopen het alvast.
Lingerie voor vierjarige meisjes shockt Amerikanen
Lingerie voor vierjarige meisjes shockt Amerikanen
Drie meisjes promoten de collectie 'loungerie' van 'Jours Après Lunes'.
Het Franse merk 'Jours Après Lunes' promoot een nieuwe reeks
lingerie, beha's, hemdjes met kant en slipjes, bedoeld voor meisjes
vanaf vier jaar. Ter promotie poseren jonge kinderen in sexy houdingen,
volgens velen is dit ongepast voor hun jonge leeftijd.
Het merk heeft ook een collectie voor baby's, oudere tieners en dames. De ontwerpster noemt het 'loungerie',
een combinatie van lingerie en loungewear en is er trots op een eerste
soortgelijke collectie te maken voor kinderen en tieners.
Schaars
geklede meisjes die op een sofa liggen in gestreepte beha's en slipjes
met make-up en juwelen, zo wodt reclame gemaakt voor de loungerie. Op
een ander beeld liggen drie jonge meisjes samen te spelen met een
torenhoog kapsel à la Amy Winehouse, hun lippen felrood gekleurd. De
modeblog Fashionista is alvast tegen de campagne: "De beelden zijn zo
verontrustend omdat dit lingerie is voor mensen die waarschijnlijk nog
niet oud genoeg zijn om te weten wat lingerie is. Door de styling lijken
de kinderen net volwassen dames, terwijl er steeds vaker bij volwassen
modellen er alles aan gedaan wordt om er als jonge meisjes uit te zien."
De
Amerikaanse tegenstander Marilisa Racco: "Dit doet de bezorgdheid
omtrent de seksualisering van jonge meisjes rijzen. Het is schattig
wanneer kleine meisjes zich verkleden in de kledij, juwelen en hoge
hakken van hun mama, maar deze beelden zijn niet schattig. Een
vierjarige moet niet de poses van Brigitte Bardot gaan kopiëren. Een
beha bezet met parels is niet gepast voor een vierjarige."
Volgens
lingeriespecialist Luis Paredes zullen Europeanen minder aanstoot nemen
aan deze beelden: "De laatste tijd kwamen veel modemagazines en -merken
onder vuur te liggen omdat ze kinderen gebruiken in hun
fotoreportages." Vorige maand was er ook al heel wat te doen rond de
foto's van de tienjarige Thylane Blondeau voor de Franse Vogue. Ze droeg
sexy make-up en lag in erg suggestieve poses. De gemoederen laaiden zo
hoog op dat haar moeder, die een Franse tv-presentatrice is, haar
fanpagina op Facebook moest afsluiten. (br.hln)