Na het succes van Natalie Portmans campagne voor 'Miss Dior Cherie',
koos de modegigant als nieuw gezicht opnieuw voor een 'Black
Swan'-actrice. De lentecollectie voor 2012 van Dior zal namelijk
gepromoot worden door niemand minder dan Mila Kunis.
Het Franse modehuis gaf al enkele van de campagnebeelden vrij, die
gemaakt werden door topfotograaf Mikael Jansson. Op de zacht verlichte
foto's poseert de 28-jarige actrice met de nieuwste 'Miss Dior'-handtas.
Mila zelf draagt een kort, zwart jurkje en uiteraard torenhoge hakken.
Voor
een meisje dat zichzelf beschrijft als het 'jeans en T-shirt'-type, is
dit een grote stap. "Eerlijk gezegd begin ik nog maar net te leren wat
mode is", vertelde ze aan WWD. "In het dagelijkse leven draag ik niet de
meest vrouwelijke stukken, maar ik hou wel van het vrouwelijke gevoel
op de rode loper."
De actrice is dan ook ontzettend tevreden over
de samenwerking met het Franse Modehuis. "Wat Dior doet is zo
geraffineerd, vrouwelijk en mooi", vertelde ze. En dat gevoel is
wederzijds, want ook Dior spreekt vol lof over Mila. "Mila Kunis is een
erg getalenteerde, jonge actrice. Haar rol in 'Black Swan' was
opmerkelijk, ze heeft echt veel in haar mars", vertelde Delphine Arnault
van Dior aan WWD.
Het is natuurlijk
niet de eerste keer dat Dior een beroep doet op een bekende actrice,
want eerder werkte het modehuis ook al samen met onder andere Natalie
Portman, Marion Cotillard, Jude Law en Charlize Theron.
"Stichter
Christian Dior ontwierp in zijn tijd verschillende filmkostuums en
onderhield persoonlijke relaties met actrices zoals Marilyn Monroe,
Marlene Dietrich, Liz Taylor en Grace Kelly. Voor ons is het dus
natuurlijk om die traditie verder te zetten", legde Arnault uit.
Of
Mila Kunis de succesvolle campagnes van haar voorgangers zal evenaren,
valt nog af te wachten, maar er is goede hoop voor Dior. Recent bleek
namelijk nog dat tijdschriften met Mila Kunis op de cover verkopen als
zoete broodjes. Zo verkocht Cosmopolitan met Mila's gezicht vorig jaar
maar liefst 1,7 miljoen exemplaren, terwijl ze voor GQ voor de beste
oplage van het jaar zorgde (met 205.000 verkochte tijdschriften).
De campagne voor Dior wordt later deze maand gelanceerd in China, daarna volgt de rest van de wereld. (br.hln)
De afgelopen dagen gonsde het van de geruchten in de modewereld over
een samenwerking tussen John Galliano en de Spaanse modeketen Zara. Maar
wat blijkt nu? Het gaat om een wel erg vroege aprilgrap van een Spaanse
modeblog.
"Het bericht dat Galliano voor ons zou ontwerpen, verscheen op 28
december op een Spaanse modeblog en is een eigen leven gaan leiden op
het internet", vertelt een woordvoerder van het Spaanse hoofdkantoor van
Zara in de krant Het Laatste Nieuws. "28 december, de dag van de
Onnozele kinderen, is in Spanje vergelijkbaar met 1 april in België."
Desalniettemin
werd het nieuws overgenomen door verschillende Spaanse en Italiaanse
modewebsites en op Twitter. Zij spraken over een eerste samenwerking van
Zara met een bekende ontwerper, in navolging van onder andere H&M.
Bovendien
had het de comeback moeten worden van de modekoning. John Galliano was
namelijk jarenlang de hoofdontwerper van modehuis Dior, maar werd vorig
jaar in februari ontslagen. De aanleiding daarvoor waren de racistische
uitspraken van de ontwerper, waarvoor hij een voorwaardelijke
veroordeling kreeg.
Galliano bleef echter niet bij de pakken
zitten en maakte onlangs bekend dat hij in maart een webshop zal openen
met kleren van zijn eigen label. Een samenwerking met een grote
winkelketen komt er (voorlopig?) niet. (br.hln)
Volgende lente bij Zara: ontwerpen van John Galliano?
Volgende lente bij Zara: ontwerpen van John Galliano?
Het gonst van de geruchten in de modewereld over een samenwerking
tussen designer John Galliano en de Spaanse modeketen Zara. De
voormalige ontwerper van Dior zou zelfs al een collectie ontworpen
hebben voor volgende lente.
Het nieuws staat te lezen op verschillende Spaanse en Italiaanse
modewebsites en op Twitter, maar werd voorlopig nog door geen van beide
partijen bevestigd of ontkend.
Als de geruchten kloppen, dan
wordt het de eerste samenwerking van Zara met een bekende fashion
designer. De winkelketen treedt daarmee in de voetsporen van H&M,
die recent nog met Donatella Versace werkte.
John Galliano was
jarenlang de hoofdontwerper van modehuis Dior, maar werd vorig jaar in
februari ontslagen. De aanleiding daarvoor waren de racistische
uitspraken van de ontwerper, waarvoor hij een voorwaardelijke
veroordeling kreeg.
Galliano bleef echter niet bij de pakken
zitten en maakte onlangs bekend dat hij in maart een webshop zal openen
met kleren van zijn eigen label. En nu zou er dus ook de samenwerking
met Zara zijn... Wordt zeker vervolgd! (br.hln - foto afp)
Kortingen tot 70 procent op eerste dag wintersolden
Kortingen tot 70 procent op eerste dag wintersolden
De Nieuwstraat in Brussel.
De winterkoopjes zijn vandaag van start gegaan met stevige kortingen
van 50 tot 70 procent, vooral op de duurdere stukken winterkledij.
Winkels kampen met veel overschotten na een mindere verkoop tijdens het
laatste kwartaal van vorig jaar, zegt Peter Vandenberghe van Comeos, de
federatie van de Belgische handel en diensten.
Hoewel de
koopjeswetgeving eigenlijk enkel van toepassing is op textiel en
lederwaren, profiteren volgens Vandenberghe ook andere winkels, zoals
bijvoorbeeld elektroketens, gretig mee van de opkomst van koopjesjagers
om hun waren af te prijzen.
Het winderige weer zal volgens
Vandenberghe dinsdag wellicht geen noemenswaardig effect hebben op de
opkomst. Slecht weer, zoals tijdens de voorbije zomerkoopjes, speelt wel
in de kaart van winkelcentra en straten met een dichte concentratie
winkels. "Het huidige zachte maar weliswaar winderige weer zal wellicht
geen groot effect hebben", aldus Vandenberghe. (br.hln foto belga)
Niets zo irriterend als wijde poriën. Ze
geraken gemakkelijk verstopt, veroorzaken puistjes en mee-eters en
verpesten zo je gehele look. Wij zetten enkele tips op een rijtje om die
wijde poriën tegen te gaan.
Wijde poriën zijn niet het gevolg
van een levens- of eetstijl. Het is simpelweg genetisch bepaald, net als
de kleur van je ogen of de vorm van je mond. Je voedselgewoonten
veranderen heeft dan ook geen nut. Het geheim voor het onderhouden van
je wijde poriën is reinigen. Zo verwijder je talg en vuil en voorkom je
zwarte puntjes die uitmonden in kratertjes.
Ga drie
keer per week over een erg warm badje hangen met een handdoek op je
hoofd. De stoom zorgt ervoor dat je poriën diep gereinigd worden en er
geen vuil achterblijft. Gebruik daarna een lotion die je huid doet
samentrekken en werk af met een crème die je poriën vult. Deze brengt
het nodige vocht in, maar zorgt er eveneens voor dat je poriën minder
zichtbaar worden.
Een keer per week onderwerp je je huid aan een
grondige peeling, gevolgd door een kleimasker. De klei zorgt ervoor dat
de extra talg verwijderd wordt en de talgproductie bovendien verminderd
wordt. Ook de keuze van je make-up kan een aardig handje helpen. Kies
niet voor vette, dekkende make-up, maar ga voor een poeder op basis van
mineralen.
Een blik in de kristallen fashionbol: zijn dit de trends voor 2012?
Een blik in de kristallen fashionbol: zijn dit de trends voor 2012?
We love fashion en het einde van het jaar is niet alleen ideaal voor
een terugblik op de modewereld, maar uiteraard ook voor een vooruitblik.
Hier volgen de verwachte trends voor het komende jaar! Eens benieuwd of
de voorspellingen ook werkelijkheid zullen worden...
Heel wat grote designers maken handig gebruik van de wereldwijde Fashion
Weeks om een inkijkje te scheppen in wat de komende lente- en
zomercollecties te bieden hebben.
Van daaruit gaat de bal aan
het rollen... Welke elementen worden opgepikt en overgenomen door de
(betaalbare) ketens of anders: welke modetrends gaan de etalages in onze
winkelstraten overspoelen in 2012? Welke blijven beperkt tot de
Hollywoodster en de royalty?
Back to the 50's
Denk
eens even terug aan de supervrouwelijke looks van Hitchcock blondines
met elegante zandlopervormen en perfecte kapsels. Of aan gedurfde
schouderlijnen, uitlopende rokken met veel zwier én kleur zoals ze
gedragen werden door iconen als Marilyn Monroe (die ook in de filmwereld
weer helemaal terug is!).
Wat brengen de 50's nog mee? Heel veel
motieven: bloemen, vlekken, strepen en abstracte patronen... Alles komt
terug! 2012 belooft een fifties revival te worden.
1 modehuis
dat hier alvast goed mee weg is, is Prada. Begin deze maand lieten ze de
lente- en zomercollectie zien op de catwalk van de Fashion Show in
Tokyo. Een dieprode, fleurige plooirok die hoog in de taille zit
afgewerkt met een motiefrijke jas op knielengte met hoekige schouders.
Of
het eerste voorbeeld dat boven de Hitchcockiaanse blondine mag pronken.
Een witte rok die wel heel veel doet denken aan Monroe, in combinatie
met een typische 50's jas met bredere, opvallende schouders, op
knielengte en bezaaid met een leuk, abstract patroon.
Flapperjurken
Gucci flapperjurk
We
gaan zelfs nog verder terug in de tijd ... naar de jaren '20. Zowel
Gucci, Alberta Ferretti als Etro pakken uit met zwierige flapperjurken
die gekenmerkt worden door omzoomde details en een verlaagde taille die
in fashiontermen 'drop-waisted' wordt genoemd.
Hier zie je een
voorbeeld van zo'n flapperjurk ontworpen door modehuis Gucci. Zwierig is
het ontwerp in elk geval en wat ook duidelijk in het oog springt is de
taillering net boven de heupen, 'drop-waisted' dus. Ook het zoomwerk
onder de gourkleurige band is duidelijk zichtbaar. Een 20's revival in
2012, wie had dat gedacht?
Neon, macaron & diep in de zee
Als
de felgekleurde jeansrage je dit jaar wist te bekoren, dan mag je
alvast een gat in de lucht springen want voorspeld wordt dat we het
komende jaar nog feller zullen doen. Geïnspireerd op neon zal dat
vertaald worden in fluorescerend geel, groen, orange en roze. Ook
kleurrijk, maar heel wat minder flashy zijn de macaronkleuren: mooie
perziktinten, koel pistache en citroengeel.
Blauw, zo
hemelsblauw! De lentecollecties van heel wat ontwerpers zouden
gedomineerd worden door het thema 'water'. Diepe blauwtinten,
golfpatronen en borduurwerk geïnspireerd op alles wat onder water leeft
... het wordt verwacht voor 2012.
Marni goes crazy
Marni for H&M
Je
weet het of je weet het niet, maar H&M en modehuis Marni hebben de
koppen bij elkaar gestoken om te komen tot een licht geschifte collectie
met grafische prints, felle kleuren en heel wat juwelen. De ontwerpen
zouden maart 2012 in de winkels liggen en als we de voorspellingen mogen
geloven, gaan ze impact hebben!
Eens kijken naar een paar
voorbeeldjes: felgeel met bollen en veel aandacht voor kleine details,
zoals het kraagje. Het tweede voorbeeld toont dan weer een grafisch
ruitjespatroon, gekke boorden en een bizar maar leuk kleurenpalet.
Fans
van juwelen zullen hun hart kunnen ophalen want de armbanden en
oorbellen zijn goed vertegenwoordigd in de Marnicollectie voor H&M.
Zo zouden ze veel gebruik gemaakt hebben van plexiglas voor het
ontwerpen van deze collectie juwelen. In dit voorbeeld zijn de oorringen
wel buitenproportioneel.
Een trend die misschien niet voor
iedereen bestemd is, maar allicht wel liefhebbers zal kunnen bekoren.
Wij wachten alvast in ongeduld af of deze samenwerking echt een grote
impact zal hebben op de modebeleving in 2012.
Queen Victoria
...
Beckham! De koningin van de Britse modewereld zou in 2012 haar
fashionpower alleen maar zien groeien. Dit jaar kreeg ze op de British
Fashion Awards, trots de titel van beste modemerk op haar naam.
Het
bedrijf van Victoria Beckham is erg winstgevend, in het eerste
kwartaal van 2011 zou ze bijna 18 miljoen opbrengst hebben gemaakt, die
van een jaar worden op meer dan 70 miljoen geschat.
Celebs zijn
er in elk geval dol op want sinds de start van haar ontwerprage in 2008
zijn al heel wat bekende dames gespot met outfits van Posh, waaronder
Demi Moore, Eva Longoria, Cameron Diaz, Gwyneth Paltrow, Drew Barrymore,
Elle Macpherson en Kate Winslet. Dit
donkerblauwe ontwerp is alvast 1 van de vele uit haar lentecollectie
voor 2012. Benieuwd of ze komend jaar van haar modetroon gestoten
wordt...
Peplum
Peplum - McQueen
Als je hier nog
nooit van gehoord zou hebben, even een korte defenitie: peplum is Grieks
voor tuniek en gaat terug tot 500 voor Christus. In de 19e eeuw werd
deze term gegeven aan een type overrok dat ter hoogte van de heupen werd
aangebracht.
In de jaren rond 1940 werd het opnieuw populair in
de vrouwenmode. De peplum zoals we het vandaag kennen is dus eigenlijk
ook een revival uit de 50's, waar het een toevoegsel werd van
aansluitende jasjes.
Wat deze uitwaaierende peplum betreft,
loopt designer McQueen alvast op kop, maar ook in andere internationale
collecties mogen we deze 'overrokjes' verwachten als afwerking van
jassen, rokken of zelfs afzonderlijk verkrijgbaar.
Als we 1 celeb
mogen uitkiezen die deze trend allicht zal oppikken, zal het Duchess
Kate Middleton wel zijn. Ze is een groeiend stijlicoon en de invloed die
ze uitoefent op modetrends heeft zelfs al een eigen naam gekregen: het
Kate-effect. Benieuwd of ze ook de peplum viraal zal laten gaan in het
Verenigd Koninkrijk.
Buitensporige prints
Dolce & Gabbana
De
laatste trendvoorspelling voor 2012 is een alomtegenwoordige want bijna
elk groot modehuis pakt uit met extravagant veel printgebruik: van
bloemen tot groenten en van tribalmotieven tot futuristische hyperprint.
Als
voorbeeld kozen wij alvast del 'vegetarische' ontwerpen uit de lente-
en zomercollectie van Dolce & Gabbana. Fleurig, kleurrijk en vooral
overvol met prints. Tomaten, ajuinen, ... geen groente ontsnapt aan de
printgekte bij D&G.
Wij wachten alvast vol spanning af of
deze voorspellingen waarheid worden in het nieuwe jaar. De
Nina.be-redactie wenst jou bij deze graag een fantastische start van
2012.(br;hln)