Een blik in de kristallen fashionbol: zijn dit de trends voor 2012?
Een blik in de kristallen fashionbol: zijn dit de trends voor 2012?
We love fashion en het einde van het jaar is niet alleen ideaal voor
een terugblik op de modewereld, maar uiteraard ook voor een vooruitblik.
Hier volgen de verwachte trends voor het komende jaar! Eens benieuwd of
de voorspellingen ook werkelijkheid zullen worden...
Heel wat grote designers maken handig gebruik van de wereldwijde Fashion
Weeks om een inkijkje te scheppen in wat de komende lente- en
zomercollecties te bieden hebben.
Van daaruit gaat de bal aan
het rollen... Welke elementen worden opgepikt en overgenomen door de
(betaalbare) ketens of anders: welke modetrends gaan de etalages in onze
winkelstraten overspoelen in 2012? Welke blijven beperkt tot de
Hollywoodster en de royalty?
Back to the 50's
Denk
eens even terug aan de supervrouwelijke looks van Hitchcock blondines
met elegante zandlopervormen en perfecte kapsels. Of aan gedurfde
schouderlijnen, uitlopende rokken met veel zwier én kleur zoals ze
gedragen werden door iconen als Marilyn Monroe (die ook in de filmwereld
weer helemaal terug is!).
Wat brengen de 50's nog mee? Heel veel
motieven: bloemen, vlekken, strepen en abstracte patronen... Alles komt
terug! 2012 belooft een fifties revival te worden.
1 modehuis
dat hier alvast goed mee weg is, is Prada. Begin deze maand lieten ze de
lente- en zomercollectie zien op de catwalk van de Fashion Show in
Tokyo. Een dieprode, fleurige plooirok die hoog in de taille zit
afgewerkt met een motiefrijke jas op knielengte met hoekige schouders.
Of
het eerste voorbeeld dat boven de Hitchcockiaanse blondine mag pronken.
Een witte rok die wel heel veel doet denken aan Monroe, in combinatie
met een typische 50's jas met bredere, opvallende schouders, op
knielengte en bezaaid met een leuk, abstract patroon.
Flapperjurken
Gucci flapperjurk
We
gaan zelfs nog verder terug in de tijd ... naar de jaren '20. Zowel
Gucci, Alberta Ferretti als Etro pakken uit met zwierige flapperjurken
die gekenmerkt worden door omzoomde details en een verlaagde taille die
in fashiontermen 'drop-waisted' wordt genoemd.
Hier zie je een
voorbeeld van zo'n flapperjurk ontworpen door modehuis Gucci. Zwierig is
het ontwerp in elk geval en wat ook duidelijk in het oog springt is de
taillering net boven de heupen, 'drop-waisted' dus. Ook het zoomwerk
onder de gourkleurige band is duidelijk zichtbaar. Een 20's revival in
2012, wie had dat gedacht?
Neon, macaron & diep in de zee
Als
de felgekleurde jeansrage je dit jaar wist te bekoren, dan mag je
alvast een gat in de lucht springen want voorspeld wordt dat we het
komende jaar nog feller zullen doen. Geïnspireerd op neon zal dat
vertaald worden in fluorescerend geel, groen, orange en roze. Ook
kleurrijk, maar heel wat minder flashy zijn de macaronkleuren: mooie
perziktinten, koel pistache en citroengeel.
Blauw, zo
hemelsblauw! De lentecollecties van heel wat ontwerpers zouden
gedomineerd worden door het thema 'water'. Diepe blauwtinten,
golfpatronen en borduurwerk geïnspireerd op alles wat onder water leeft
... het wordt verwacht voor 2012.
Marni goes crazy
Marni for H&M
Je
weet het of je weet het niet, maar H&M en modehuis Marni hebben de
koppen bij elkaar gestoken om te komen tot een licht geschifte collectie
met grafische prints, felle kleuren en heel wat juwelen. De ontwerpen
zouden maart 2012 in de winkels liggen en als we de voorspellingen mogen
geloven, gaan ze impact hebben!
Eens kijken naar een paar
voorbeeldjes: felgeel met bollen en veel aandacht voor kleine details,
zoals het kraagje. Het tweede voorbeeld toont dan weer een grafisch
ruitjespatroon, gekke boorden en een bizar maar leuk kleurenpalet.
Fans
van juwelen zullen hun hart kunnen ophalen want de armbanden en
oorbellen zijn goed vertegenwoordigd in de Marnicollectie voor H&M.
Zo zouden ze veel gebruik gemaakt hebben van plexiglas voor het
ontwerpen van deze collectie juwelen. In dit voorbeeld zijn de oorringen
wel buitenproportioneel.
Een trend die misschien niet voor
iedereen bestemd is, maar allicht wel liefhebbers zal kunnen bekoren.
Wij wachten alvast in ongeduld af of deze samenwerking echt een grote
impact zal hebben op de modebeleving in 2012.
Queen Victoria
...
Beckham! De koningin van de Britse modewereld zou in 2012 haar
fashionpower alleen maar zien groeien. Dit jaar kreeg ze op de British
Fashion Awards, trots de titel van beste modemerk op haar naam.
Het
bedrijf van Victoria Beckham is erg winstgevend, in het eerste
kwartaal van 2011 zou ze bijna 18 miljoen opbrengst hebben gemaakt, die
van een jaar worden op meer dan 70 miljoen geschat.
Celebs zijn
er in elk geval dol op want sinds de start van haar ontwerprage in 2008
zijn al heel wat bekende dames gespot met outfits van Posh, waaronder
Demi Moore, Eva Longoria, Cameron Diaz, Gwyneth Paltrow, Drew Barrymore,
Elle Macpherson en Kate Winslet. Dit
donkerblauwe ontwerp is alvast 1 van de vele uit haar lentecollectie
voor 2012. Benieuwd of ze komend jaar van haar modetroon gestoten
wordt...
Peplum
Peplum - McQueen
Als je hier nog
nooit van gehoord zou hebben, even een korte defenitie: peplum is Grieks
voor tuniek en gaat terug tot 500 voor Christus. In de 19e eeuw werd
deze term gegeven aan een type overrok dat ter hoogte van de heupen werd
aangebracht.
In de jaren rond 1940 werd het opnieuw populair in
de vrouwenmode. De peplum zoals we het vandaag kennen is dus eigenlijk
ook een revival uit de 50's, waar het een toevoegsel werd van
aansluitende jasjes.
Wat deze uitwaaierende peplum betreft,
loopt designer McQueen alvast op kop, maar ook in andere internationale
collecties mogen we deze 'overrokjes' verwachten als afwerking van
jassen, rokken of zelfs afzonderlijk verkrijgbaar.
Als we 1 celeb
mogen uitkiezen die deze trend allicht zal oppikken, zal het Duchess
Kate Middleton wel zijn. Ze is een groeiend stijlicoon en de invloed die
ze uitoefent op modetrends heeft zelfs al een eigen naam gekregen: het
Kate-effect. Benieuwd of ze ook de peplum viraal zal laten gaan in het
Verenigd Koninkrijk.
Buitensporige prints
Dolce & Gabbana
De
laatste trendvoorspelling voor 2012 is een alomtegenwoordige want bijna
elk groot modehuis pakt uit met extravagant veel printgebruik: van
bloemen tot groenten en van tribalmotieven tot futuristische hyperprint.
Als
voorbeeld kozen wij alvast del 'vegetarische' ontwerpen uit de lente-
en zomercollectie van Dolce & Gabbana. Fleurig, kleurrijk en vooral
overvol met prints. Tomaten, ajuinen, ... geen groente ontsnapt aan de
printgekte bij D&G.
Wij wachten alvast vol spanning af of
deze voorspellingen waarheid worden in het nieuwe jaar. De
Nina.be-redactie wenst jou bij deze graag een fantastische start van
2012.(br;hln)
Kate Moss promoot juwelen met latex en blote borsten
Kate Moss promoot juwelen met latex en blote borsten
Kate Moss is het uithangbord voor de juwelenlijn Fred. En poseren, dat kan de blondine!
Moss is te zien met enkele ringen, oorbellen en halskettingen. En om al dat 'moois' extra tot zijn recht te laten komen ontbloot het model daar haar borsten voor en hijst ze zich in een latexbroek. Sluw meesterplan! (br.she)
Wie er tijdens de feestdagen op en top wil uitzien, moet ook kiezen
voor het juiste kapsel. Om je daarvoor wat inspiratie te geven, zetten
wij de 10 meest gewilde celebritykapsels op een rijtje. De topper is
duidelijk een snit met lange lokken en een pony, maar welke kies jij?
1. Olivia Wilde Actrice Olivia Wilde is al een
tijdje te zien met ontzettend lange lokken, afgewerkt met een leuke
froefroe. Meestal kiest Olivia voor stijl haar, maar ook de krullende
versie mag gezien worden. 2. Taylor Swift Ook
Taylor Swift houdt haar blonde lokken vrij lang, maar laat ze meestal
maar op één schouder vallen. Net zoals Olivia kiest de zangeres voor een
pony, maar zij houdt die lang, tot net over haar wenkbrauwen.
3. Kim Kardashian De
lokken van celebrityster Kim K. lijken wel een mix van de twee vorige
kapsels te zijn. Ze combineert de ultralange lokken van Olivia met de
lange pony van Taylor. Haar kapsel ziet er wel voller uit dan de twee
vorige.
4. Keira Knightley De carré waar
actrice Keira Knightley vorig jaar mee te zien was, is nog steeds erg
gewild. Het kapsel valt mooi rond haar gezicht, en de punten volgen haar
kaaklijn.
5. Hilary Duff De zwangere Hilary
Duff doet dan weer mee met de lange lokken met pony, maar kiest wel voor
een golvende variant. Door ook te kiezen voor een te lange pony, is het
kapsel van de zangeres wel erg vergelijkbaar met dat van collega Taylor
Swift.
6. Emma Stone In 2010 was Emma Stone
even blond, met lokken die net op haar schouder vielen. Ook zij kiest
voor een pony, maar steekt een deel van haar lokken op. Een goed idee,
want zo krijgt je losse kapsel toch een extra twist.
7. Katie Holmes Het
gewilde kapsel van mevrouw Cruise komt in de buurt van Keira's kapsel.
Ook haar carré volgt de kaaklijn en omringt mooi haar gezicht. Maar in
tegenstelling tot Keira bedekt Katie haar voorhoofd wel met een pony.
8. Jennifer Aniston De
stijl van Jennifer Aniston wordt door veel vrouwen nagebootst, en dat
geldt ook voor dit kapsel. Geen pony voor de actrice, maar wel lokken
die haar gezicht omringen.
9. Jessica Alba Ook
Jessica Alba koos een tijdje geleden niet voor een pony. Ze verkoos een
middenstreep, waardoor ook haar lokken rond haar gezicht vielen.
Opvallend is ook de stijle kapselkeuze, hoewel de actrice tegenwoordig
meestal voor krullen kiest. 10. Zooey Deschanel Zooey
Deschanel volgt op haar beurt de trend van de lange lokken in
combinatie met een pony. Door het achterste stuk van haar haar wat hoger
te zetten, geeft ze wel een persoonlijke touch aan het kapsel.
Wie één van de kapsels wel ziet zitten, kan hier een foto van zichzelf uploaden en de snit 'passen'. (br;hln)
Jurken Posh: gemaakt voor 72 euro, verkocht voor 1800 euro
Jurken Posh: gemaakt voor 72 euro, verkocht voor 1800 euro
De designerjurken van Victoria Beckham werden enthousiast onthaald op
de catwalks in Parijs en Milaan, heel wat celebrities zijn er fan van.
Maar haar peperdure ontwerpen zouden in bedenkelijke werkomstandigheden
gemaakt worden.
De komende lente- en zomercollectie wordt in elkaar gezet in een
bouwvallige fabriek in Oost-Londen, dat onthulde de Britse krant The
Daily Mail. Ongeveer 30 naaisters voornamelijk afkomstig uit Bengali en
Bangladesh werken er aan een loon van 9,5 euro per uur om kledingstukken
te maken die erg geliefd zijn bij Hollywoodsterren en rijke
fashionista's.
Het bedrijf
van Victoria Beckham is erg winstgevend, in het eerste kwartaal van 2011
zou ze bijna 18 miljoen opbrengst hebben gemaakt, die van een jaar
worden op meer dan 70 miljoen geschat. Posh begon in 2008 met het
ontwerpen van haar jurken. Sinsdien verschenen ze al regelmatig op de
rode loper, celebs als Demi Moore, Eva Longoria, Cameron Diaz, Gwyneth
Paltrow, Drew Barrymore en Elle Macpherson zijn er alvast fan van. Ook
zijzelf draagt ze regelmatig.
De
naaisters hebben nu al meer dan 1.500 jurken in elkaar gezet. De
fabriek wordt goed geleid, er is geen bewijs van wanbeleid. Maar Posh
zou het pand nog nooit hebben bezocht. Ze werkt er al drie jaar mee
samen. De eigenaars Chomok Ali en Allan Scot konden geen commentaar
geven zonder de toestemming van Posh. "Dat is de mode-industrie. We
verdienen niet genoeg om in een glamoureuze fabriek te werken. Er is een
rustperiode tussen de verschillende seizoenen, we hebben dus maanden
niets te doen voor het volgende begint."
Beckham
in haar speech toen ze een belangrijke Britse fashion Award in de wacht
sleepte: "Mijn collectie wordt door ervaren naaisters gemaakt met de
beste materialen. We verkiezen een Britse fabriek en trekken niet naar
het buitenland waar we het goedkoper kunnen laten doen. Onze prijzen
bewijzen dat we exclusief zijn, topkwaliteit en vakmanschap leveren,
mijn jurken zijn handgemaakt." Naast haar jurkenlijn staat ze ook aan
het hoofd van Victoria Beckham Denim, Victoria Beckham Eyewear en twee
parfums.(br.hln - foto's ap)
Courtney Love's nieuwe modelijn: 'Never The Bride'
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
Recent ging 'Stylelist' neuzen in de kast van Courtney Love om te
praten over fashion en te kijken waar ze inspiratie haalt voor haar
gloednieuwe modelijn 'Never The Bride', die ze samen met ontwerpster
Pippa Greenbank ontwikkelde in Londen.
Een opvallende rode draad in haar creaties is de grote liefde die
Courtney Love heeft voor onschatbare, antieke mode. Zelf bezit ze heel
wat stukken uit de vroege jaren '20 en haar nieuwe collectie is dan ook
opgebouwd uit echte vintage. Hoewel vooral Greenbank het drapeer- en
naaiwerk doet, krijgt elk stuk van 'Never The Bride' een persoonlijke
toets, een signatuur van Love zelf en heeft ze uiteraard veel inspraak
op ieder uniek ontwerp.
Zo
verklaart Courtney dat in de zoom van alle jurken een robijntje zal
worden genaaid met het woord 'cunt'. Op een van de jurken die ze de
'Kurt robe dress' noemt staat 'Tell me it doesn't hurt, tell me it
doesn't hurt', een zin die Love koppelt aan wat mensen tegen elkaar
zeggen tijdens het vrijen. Nogal bevreemdend misschien, maar goed
Courtney Love staat best bekend om haar gezonde gestoordheid.
Met
deze nieuwe modelijn mikt Courtney Love op een jong publiek: "Dit zijn
de outfits die ik zou dragen als ik jong genoeg zou zijn. Want nu zou ik
allicht lijken op Bette Davis
in 'Whatever Happened after Baby Jane?'. Ik weet nog dat ik ooit aan
'The Mercer' stond en dat Karl Lagerfeld me benaderde en zei: "Wat heb
jij nu in godsnaam aan? In die tutu ga je alvast geen mannen verleiden".
Toen realiseerde ik mezelf dat ik leek op Baby Jane Hudson en dat wil
ik nooit meer meemaken", deelt ze spottend met Stylelist.
Wie ook
graag eens wil neuzen in de kleerkast van Courtney Love kan kijken naar
onderstaand filmpje, waarin Scott Lipps een 'closet tour' maakt met
Love en praat over haar nieuwe modelijn.
Pijnlijke voeten? Dan wissel je toch gewoon van hak!
Pijnlijke voeten? Dan wissel je toch gewoon van hak!
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
Wat doe je als je een gemakkelijk paar schoenen nodig hebt om overdag
rond te lopen, maar 's avonds stiletto's wil dragen op een feestje? Een
paar schoenen meesleuren in je handtas? Fout! Vanaf nu neem je gewoon
extra hakken mee!
Day2Night Convertible Heels beweert dat ze de ideale schoen hebben
uitgevonden. Of je nu nood hebt aan een comfortabel of elegant paar, je
kan hun exemplaar overal dragen.
Ze bieden de schoenen aan met
vijf verschillende hakhoogtes, van 3,8 cm tot zelfs 8,9 cm. De
schoenzool is speciaal ontworpen zodat je zelf de hakken gemakkelijk kan
verwisselen.
Convertible-heels.com
Goedkoop zijn de schoenen niet, want voor één paar
betaal je normaal 230 euro. Volgens de ontwerpers is dat echter een
koopje, omdat je minder verschillende schoenen nodig hebt.
Voorlopig
bestaat er nog maar één versie van de schoen: een zwarte, blinkende
peeptoe met een riempje aan de enkel. Wie geïnteresseerd is, kan de
schoenen hier kopen. (br.hln)
Kate Moss gaat Brigitte Bardot achterna in sexy lingerie
Kate Moss gaat Brigitte Bardot achterna in sexy lingerie
Kate Moss voor Valisere.
Hoewel het buiten kouder lijkt te worden, heeft Kate Moss het niet
moeilijk zich warm te houden. Voor het merk Valisere poseert ze namelijk
in sexy lingerie en kousen, waaruit duidelijk blijkt dat de 37-jarige
nog steeds in vorm is.
Voor de campagne lijkt ze erg veel op Brigitte Bardot met een
nonchalante coupe en ligt ze zwoel in bed. Valisere is een lijn van
Triumph, het is niet de eerste keer dat Kate poseerde voor het merk.
Vorig jaar deed ze al een gelijkaardige campagne.
Het topmodel
kreeg onlangs wel heel wat kritiek voor het kopiëren van een
juweelcampagne. Ze droeg haar eigen collectie die ze ontwierp voor het
Franse merk Fred. Haar vele tatoeages waren de inspiratiebron voor
verschillende stukken die ze maakte. De campagne lijkt namelijk veel op
de voorstelling van de lentecollectie van het juwelenontwerper David
Yurman. Een woordvoerder legt uit: "De beelden van Fred lijken
schandalig veel op die van David Yurman van vorig jaar."(br.hln)
Met deze makkelijke trucjes lijk je slanker in je feestjurk
Met deze makkelijke trucjes lijk je slanker in je feestjurk
De combinatie van een sexy jurk en overvloedige feestmaaltijden zijn
vaak geen goede combinatie voor je sexappeal. Dankzij onze tips voor
optisch bedrog kun je je zelfvertrouwen een boost geven zonder dat je
hiervoor hoeft te zweten in het fitnesscentrum.
Experts zeggen dat 80 procent van de vrouwen de verkeerde behamaat
draagt. Om te voorkomen dat deze naar bovenkruipt en voor vetbandjes
zorgt, kies je best voor een model met brede banden, die uit stevig maar
rekbaar materiaal bestaat.
- Figuurcorrigerend ondergoed:
Het aanbod van lingerie dat je vetrolletjes strakker doet lijken is
groot. Dus je vindt vast en zeker iets dat bij je past. Om de juiste
maat te vinden, moet je minstens een grotere en een kleinere passen dan
je normale maat.
- Draag geen te strakke kledij:
Kies de juiste stoffen en vermijd materialen als licht breiwerk en
licht kasjmier, dit accentueert je probleemgebieden. Dikker katoen, grof
breiwerk en gevoerde stoffen zijn flatterender.
- Je natuurlijke taille:
Ga rechtstaan en buig je naar een kant. Het punt waar je romp plooit,
is je natuurlijke taille. Voor een flatterende look moet je tailleband
op dit punt of er net onderkomen.
- Accessoires:
Met een grote handtas lijkt je lichaam kleiner en leid je de aandacht
af van je heup en buik. Ook met andere opvallende details als een
frivole neklijn lijk je slanker.
Ook kan het helpen om in plaats
van een jurk twee aparte stukken te dragen. Dat is zeker het geval
wanneer je maat bovenaan erg verschilt van die van je onderlichaam. Dan
kun je de stukken in verschillende maten kopen en zullen deze ook beter
passen. (br.hln)
Het was dé wintertrend van 2010... de dijlaarzen. Nooit doorgebroken
bij 'de gewone vrouw' wegens te opvallend en te 'Vivian uit Pretty
Woman'. Maar Jennifer Hudson trok zich daar niets van aan, en droeg de
laarzen lekker toch.
Jennifer was een van de vele soulzangeressen die uitgenodigd was voor de Divas Night van zender VH1.
Ze
trok daarvoor een hyperkorte jurk met driekwart mouwtjes in oudroze
aan. De V-hals was te kort om als trendy diepe decolleté te tellen, maar
daar zitten de winterse temperaturen in New York waarschijnlijk voor
iets tussen. Op het borststuk waren bloemen aangebracht, rond de nek een
kunstig sjaaltje en aan de oren grote, gouden oorringen.
Maar
dat was niet wat de aandacht trok: de laarzen daarentegen wel. De
dijlaarzen van Jennifer waren in hetzelfde kleur als de jurk, wat de
monochrome outfit nogal eentoning maakte. Al kunnen wij ons wel
inbeelden dat er één groot voordeel bestaat aan de laarzen: het grootste
deel van de benen heeft warm...(br.hln - foto reuters)
Moest je geen stuk uit de collectie van Versace voor de budgetketen
H&M hebben kunnen bemachtigen, hoef je je geen zorgen te maken, er
is meer op komst. De wintercollectie krijgt een vervolg met een
cruiselijn die uit zomerkledij bestaat.
Het gaat om felle stukken met ludieke prints, maar ook lingerie en
strandkledij, allemaal ontworpen door Donatella Versace zelf. De
ontwerpster is alvast enthousiast: "Het is spannend om 2012 met iets
volledig nieuw te beginnen. De lijn bestaat uit mooie, elegante stukken
voor vrouwen en sterke kledij voor mannen. Dit is ideaal om het nieuwe
jaar met een vers gevoel te starten. Met H&M samenwerken was een
waar plezier. Ik ben blij dat ik deze lijn kon doen. Mijn ontwerpen
zullen enkel via het internet te bestellen zijn."
Het gaat om 38 stukken, 24 voor dames en 14 voor mannen, die vanaf 19 januari via hm.com
beschikbaar zullen zijn. Je hoeft dus geen schrik te hebben van
urenlang aanschuiven, zoals dat bij de vorige designercollectie van de
budgetketen het geval was.(br.hln)
Deze kan je kopen bij Asos, Aliexpress en Republic.
Dit jaar staat kerst in het teken van ouderwetse charme, en daar
horen ook een beetje cheesy gebreide patronen bij. Rendieren onder
andere, maar dé favoriet blijkt het sneeuwvlokpatroon te zijn.
De sterren zijn al helemaal 'mee': zowel Justin Bieber als Willow Smith
en 90210-actrice Shenae Grimes lieten zich al zien met het patroon op
een gebreid kledingstuk.
Ideaal voor een winterse sfeer én een
warm lichaam, want 'sneeuwvlokken' vind je onveranderlijk terug op dikke
gebreide truien, kousenbroek, mutsen, wanten en jurken.
Hoe draag je dit?
- Kies winterse kleuren, zoals beige en rood of wit en donkerblauw of zwart.
-
Zoals met alle motiefjes: overdaad schaadt. Hou het subtiel (in de
winterse accessoires) of combineer een jurk of trui met effen
broekkousen of een jeans. De broekkousen draag je dan weer beter op een
eenvoudige jurk of rok.
- Bepaal je stijl. Vermijd kitsch door
combinatie met een stoere lederen vest of laarzen; of ga voor het
wintergevoel door enkel gebreide kledij met elkaar te combineren.
Subtiel kan ook altijd door een t-shirt of trui te dragen op een
jeansbroek of een eenvoudige rok.
- Vergeet: sportieve schoenen. Dat neemt elke feestelijk gevoel weg!
Opvallende patronen zijn al een tijdje hip in het modelandschap. Zo
zagen we al streepjes, polkadots en geometrische patronen verschijnen.
Maar hét patroon van dit moment is ongetwijfeld de pied-de-poule of
hanenvoet.
Vooral de traditionele zwart-witversie, die we onder andere zagen
verschijnen bij Stella McCartney en Salvatore Ferragamo, doet het erg
goed.
Ook celebs zoals Gwyneth Paltrow en Kim Kardashian zijn
fan, want zij droegen onlangs een jas met het populaire patroon. Lady
Gaga ging nog een stapje verder en hulde zich van kop tot teen in kleren
met de print. Zowel haar hoed, bril, jurk, handtas als schoenen
vertoonden de hanenvoeten.
Natuurlijk is het er bij Lady Gaga,
zoals gewoonlijk, wat over en hoef je helemaal niet zo ver te gaan. Koop
een jas, kleedje of rok en probeer dat op verschillende manieren te
combineren. Een goeie tip: kies voor accessoires en schoenen in heldere
kleuren. Ook een mantelpakje is een aanrader, zeker voor op het werk.
Wie
de hanenpoten wel leuk, maar net iets te opvallend vindt, kan ook
kiezen voor accessoires met het patroon. Je vindt de pied-de-poule zeker
bij schoenen, hoedjes, sjaals, handtassen, enzvoort. Doen! (br.hln)
Wie zijn kleerkast voor volgend jaar al wat wil aanvullen, moet zeker
op zoek naar enkele rood-oranje kledingstukken. Volgens
kleurenspecialist Pantone is mandarijnrood namelijk dé kleur die
iedereen zal dragen in 2012.
Mandarijnrood of 'Tangerine Tango' wordt omschreven als een 'pittig
roodachtig oranje' en doet volgens Patone ook denken aan 'de mix van de
kleur van een zonsondergang, de levendigheid van rood en de warmte van
geel'. "De kleur is dramatisch en verleidelijk tegelijkertijd", vult
algemeen directeur Leatrice Eiseman aan.
De kleur is de opvolger
van het roze-oranje kamperfoeliekleur uit 2011. Op de catwalk van de
herfst-en zomercollecties zagen we het mandarijnrood bijvoorbeeld al
verschijnen bij Hermès, Alexander McQueen, Oscar de la Renta en Amanda
Wakeley.
Ook sterren zoals Beyoncé, Hayden Panettiere, Taylor
Swift en Selena Gomez volgen de trend al een tijdje, dus bij hen kan je
zeker inspiratie vinden.
Nog een goeie tip voor wie wil opvallen:
de kleur gaat perfect samen met de heldere juweelkleuren die dit
seizoen al zeer populair bleken te zijn. Wie het liever wat bescheidener
heeft, kan het mandarijnrood combineren met basiskleuren zoals zwart,
wit en beige. Doen! (br.hln)
Nadat Dior een einde maakte aan haar samenwerking met John Galliano was het gissen naar een geschikte opvolger. Eerder werd Marc Jacobs als grote kanshebber genoemd, maar nu kleurt de opvolging plots bijzonder Belgisch!
Niemand minder dan Raf Simons zou de nieuwe hoofdontwerper bij het Franse modehuis worden. Simons werkt sinds 2005 als creative director bij het Milanese modehuis Jil Sander, een functie die hij zo snel mogelijk zou moeten opgeven, moest hij de overstap naar Dior maken. (br.she - beeld photonews)
Karl Lagerfeld zou een nieuwe muze hebben gevonden. Niemand minder dan de rockchick Alice Dellal zou het nieuwe uithangbord van Chanel worden.
Eerder mochten toppers als Jerry Hall, Lily Allen, Blake Lively en Diane Kruger bij Chanel aantreden. In het voorjaar van 2012 zou die eer weggelegd zijn voor Alice Dellal. De vrouw straalt pure rock-'n-roll uit met haar half afgeschoren kapsel, maar zou toch de peperdure handtassen van het Franse modehuis gaan promoten. Van een tegenstelling gesproken
Chanel stelde onder grote belangstelling zijn Pre-Fallcollectie 2012 voor. En dat bleek er meteen eentje te zijn vol Oosterse invloeden.
Karl Lagerfeld houdt van verrassingen. Om zijn Pre-Fallcollectie voor te stellen, zette hij de modejournalisten aan een ronde tafel. De modellen flaneerden voor hen in zijn nieuwste creaties. En die bleken meteen een Oosters toetsje te bezitten.
Naast het alombekende Chanel-tweed en parels koos de 'Kaiser' voor glitters, glanzende stofjes en Bollywoodversierseltjes. Vernieuwend, maar niet echt 'Chanel' ten voeten uit. (br.she - beeld photo-news)
Jonge mannen investeren best in een maatpak. Dat is de boodschap die modehuizen naar jongelingen uitsturen. En die boodschap lijkt aan te slaan, want maatpakken zijn hipper dan ooit.
Iedere net-afgestudeerde, zichzelf respecterende jongeman heeft een getailleerd maatpak in zijn kast hangen. Dat is de boodschap die modehuizen als Hugo Boss, Burberry London en Ralph Lauren de wereld insturen. Hugo Boss gaat zelfs nog verder en stelt een gehele marketingcampagne gericht op jonge studenten op. Ze adverteren in studentenkranten en organiseren zelfs seminaries waarin ze uitleggen wat de dos en don'ts bij een sollicitatiegesprek zijn. Voorlopig beperken die cursussen zich tot universiteiten in het buitenland.
"Op het einde van het seminarie geven we de mannen een Hugo Boss-kaarthouder cadeau met daarin een kortingskaart voor de aankoop van een maatpak, hemd en das. Jongemannen van in de 20 zijn enorm belangrijk voor ons. Ze kopen hun eerste pak en kunnen zo vertrouwd raken met ons huis. Wanneer het eerste pak hen bevalt, zullen ze al sneller bij ons blijven", vertelt Hugo Boss-voorzitter Mark Brashear tegen WWD.
Ook de winkel Bloomingdale's bevestigt de trend: "Jongeren kopen steeds vaker een maatpak jasje en combineren het met een jeans of een short. Maar ook het maatpak op zich kent een populariteitsgroei." (br.she - beeld photo news)
De schoenencollectie van Cheryl Cole: hoge hakken, geen pijn
De schoenencollectie van Cheryl Cole: hoge hakken, geen pijn
Cheryl met haar 'Ri Ri'-schoenen, waarvoor ze zich inspireerde op Rihanna
Hoewel Cheryl Cole ermee opschept dat ze zelfs op de allerhoogste
hakken kan lopen, beseft de zangeres dat niet iedereen geniet van het
dragen van pijnlijke stiletto's. Voor haar eerste collectie focuste
Cheryl zich dan ook vooral op het comfort van de schoenen, maar ook op
veelzijdigheid.
Haar collectie voor Stylistpick.com bevat dan ook schoenen voor alle
gelegenheden, van verschijningen op de rode loper, via feestjes in het
weekend tot schoenen voor dagelijks gebruik.
"Ik denk dat
iedereen een handvol hakken verwachtte die er wat anders uitzagen, maar
zo zit ik niet ineen", liet Cheryl weten. "Ik wil dat elk meisje iets
vindt in mijn collectie, wat ze ook doet of hoe ze zich ook voelt."
De
acht paar schoenen die Cheryl ontwikkelde moesten dan ook echt
draagbaar zijn. "Ik heb zelf een paar Louboutins die enorm pijnlijk
zijn, maar ik probeer mijn voeten er zachtjes in te laten glijden en
draag ze af en toe voor een paar minuten", vertelde ze aan Grazia.
Om
te vermijden dat dit ook bij haar schoenen zou gebeuren, koos Cheryl
voor stoffen van een hoge kwaliteit en een lederen afwerking, met
speciale aandacht voor het comfort.
Cheryl
wilde ook absoluut betrokken zijn bij alle aspecten van het proces.
"Van details zoals de teenvorm en de versieringen tot de verpakking, ze
werkte overal aan mee", vertelde een woordvoerder van Stylistpick.com.
Bovendien
verzon Cheryl voor elke schoen een naam, die haar inspiratiebronnen
verraden. Zo heten de stilettolaarzen met luipaardprint 'Ri Ri', naar
medezangeres Rihanna en kregen elegante stiletto's de naam 'Your Royal
Hotness', naar Pippa Middleton.
Zelf heeft Cheryl maar liefst
2.000 paar schoenen, die ze overall in haar huis bewaart. Daar komen nu
dus nog 8 paar schoenen van zichzelf bij, en er zijn ook al plannen voor
een nieuwe collectie. De schoenen zijn verkrijgbaar op Stylistpick.com en kosten 90 à 140 euro. (br.hln)
De duurste handtas ter wereld: deze Birkin is een huis waard
De duurste handtas ter wereld: deze Birkin is een huis waard
Twee tassen uit de Birkincollectie.
Een handtas van het Franse modehuis Hermès werd voor het recordbedrag van 151.490 euro geveild.
Het gaat om een rode handtas uit krokodillenleder van 30 cm, de dure
prijs is te wijten aan gouden en diamanten afwerking. De huidige
eigenaar wenst anonienm te blijven. De directeur van de afdeling
luxe-accessoires Matt Rubinger van het veilinghuis: "Dit is een
uitzonderlijk voorbeeld van een van de meest bijzondere handtassen, dit
was zeker een buitengewoon bedrag. De opbrengst heeft onze verwachtingen
overtroffen."
Ook nog andere handtassen van hetzelfde modehuis
leverden bij dezelfde veiling uitzonderlijke hoge bedragen op. De Matte
Brighton Blue Porosus Crocodile met palladiumafwerking werd voor 84.606
euro verkocht, de Shiny Braise Red Porosus Crocodile Birkin Bag ging
voor 71.247 euro onder de hamer de Ultra Rare Himalayan Crocodile Birkin
Bag leverde 60.103 euro op.
De Birkin is erg populair bij
celebs als Beyoncé, Victoria Beckham en Serena Williams, ondanks de
gigantische prijskaartjes. Voor het basismodel ben je al snel 8.000 euro
kwijt. Er bestaat ook een ontzettend lange wachtlijst voor dit
accessoire, waardoor het voor de gewone mens haast onmogelijk is er
eentje op de kop te tikken. (br.hln)
Graatmager model in Vogue zet meisjes aan tot anorexia
Graatmager model in Vogue zet meisjes aan tot anorexia
De Italiaanse Vogue zette op het decembernummer het Amerikaanse
topmodel Karlie Kloss naakt op de cover. Hoewel velen haar prachtige
lichaam bejubelen, verschijnt het beeld op sites die anorexia
aanmoedigen.
Vorige week lag de decembereditie van de Italiaanse Vogue in de winkel,
de 19-jarige Karlie Kloss prijkt naakt op de cover, maar ook binnenin is
haar lichaam meermaals te zien. De provocatieve beelden lokten heel wat
controverse uit, velen vonden haar te jong om zich zo bloot te geven.
De
hoofdredactrice van het modemagazine noemde haar 'The New Body' waarmee
ze 'The Body' Elle Macpherson van haar troon stoot. Nu duikt het beeld
echter op verschillende pro-anorexia websites op. Karlie dient als
zogenaamde 'thinpsiration' voor meisjes die willen afvallen op een
ongezonde manier. Vooral een beeld waarop Kloss een kort shortje draagt
en haar buikspieren showt blijkt erg populair te zijn. Er werd ook al
beweerd dat aan de foto geprutst werd met photoshop, maar dat wordt door
Vogue ontkend.
Topmodel Karlie Kloss in Vogue Italia.
Het magazine
reageerde snel op de negatieve commentaar, het beeld werd al van de site
gehaald. Ze maakten zich zorgen dat het lichaam van deze voormalige
danseres meisjes zou aanmoedigen niet meer te eten. Deze hetze komt
namelijk slecht uit voor het magazine, ze voerden onlangs nog champagne
tegen gevaarlijke pro-anorexia websites.
"Vogue strijdt tegen
anorexia. De modewereld wordt altijd als een van de grote schuldigen
aangeduid van eetstoornissen bij tienermeisjes. Onze initiatieven
bewijzen dat we klaar zijn om hier iets aan te doen", aldus Franco
Sozzani.
Moeten magazines
twee keer nadenken over wat ze op de cover zetten en welke invloed ze op
jonge meisjes hebben of is dit soort gedrag van tienermeisjes
onvermijdelijk? (br.hln)