Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

12-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Is Alice Dellal nieuwe gezicht Chanel?

Is Alice Dellal nieuwe gezicht Chanel?


http://img818.imageshack.us/img818/5098/alicedellal.jpg


Karl Lagerfeld zou een nieuwe muze hebben gevonden. Niemand minder dan de rockchick Alice Dellal zou het nieuwe uithangbord van Chanel worden.


Eerder mochten toppers als Jerry Hall, Lily Allen, Blake Lively en Diane Kruger bij Chanel aantreden. In het voorjaar van 2012 zou die eer weggelegd zijn voor Alice Dellal. De vrouw straalt pure rock-'n-roll uit met haar half afgeschoren kapsel, maar zou toch de peperdure handtassen van het Franse modehuis gaan promoten. Van een tegenstelling gesproken…



12-12-2011 om 21:44 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
11-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chanel kleurt Oosters

Chanel kleurt Oosters


http://img18.imageshack.us/img18/7040/chanelhi.jpg


Chanel stelde onder grote belangstelling zijn Pre-Fallcollectie 2012 voor. En dat bleek er meteen eentje te zijn vol Oosterse invloeden.

Karl Lagerfeld houdt van verrassingen. Om zijn Pre-Fallcollectie voor te stellen, zette hij de modejournalisten aan een ronde tafel. De modellen flaneerden voor hen in zijn nieuwste creaties. En die bleken meteen een Oosters toetsje te bezitten.

Naast het alombekende Chanel-tweed en parels koos de 'Kaiser' voor glitters, glanzende stofjes en Bollywoodversierseltjes. Vernieuwend, maar niet echt 'Chanel' ten voeten uit. (br.she - beeld photo-news)



11-12-2011 om 19:34 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het maatpak is weer hip bij jongeren

Het maatpak is weer hip bij jongeren


http://img835.imageshack.us/img835/4760/maatpak.jpg


Jonge mannen investeren best in een maatpak. Dat is de boodschap die modehuizen naar jongelingen uitsturen. En die boodschap lijkt aan te slaan, want maatpakken zijn hipper dan ooit.

Iedere net-afgestudeerde, zichzelf respecterende jongeman heeft een getailleerd maatpak in zijn kast hangen. Dat is de boodschap die modehuizen als Hugo Boss, Burberry London en Ralph Lauren de wereld insturen. Hugo Boss gaat zelfs nog verder en stelt een gehele marketingcampagne gericht op jonge studenten op. Ze adverteren in studentenkranten en organiseren zelfs seminaries waarin ze uitleggen wat de dos en don'ts bij een sollicitatiegesprek zijn. Voorlopig beperken die cursussen zich tot universiteiten in het buitenland.

"Op het einde van het seminarie geven we de mannen een Hugo Boss-kaarthouder cadeau met daarin een kortingskaart voor de aankoop van een maatpak, hemd en das. Jongemannen van in de 20 zijn enorm belangrijk voor ons. Ze kopen hun eerste pak en kunnen zo vertrouwd raken met ons huis. Wanneer het eerste pak hen bevalt, zullen ze al sneller bij ons blijven", vertelt Hugo Boss-voorzitter Mark Brashear tegen WWD.

Ook de winkel Bloomingdale's bevestigt de trend: "Jongeren kopen steeds vaker een maatpak jasje en combineren het met een jeans of een short. Maar ook het maatpak op zich kent een populariteitsgroei." (br.she - beeld photo news)


11-12-2011 om 15:46 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
09-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De schoenencollectie van Cheryl Cole: hoge hakken, geen pijn

De schoenencollectie van Cheryl Cole: hoge hakken, geen pijn

http://img830.imageshack.us/img830/3668/schoenencollectie.jpg
Cheryl met haar 'Ri Ri'-schoenen, waarvoor ze zich inspireerde op Rihanna


Hoewel Cheryl Cole ermee opschept dat ze zelfs op de allerhoogste hakken kan lopen, beseft de zangeres dat niet iedereen geniet van het dragen van pijnlijke stiletto's. Voor haar eerste collectie focuste Cheryl zich dan ook vooral op het comfort van de schoenen, maar ook op veelzijdigheid.

Haar collectie voor Stylistpick.com bevat dan ook schoenen voor alle gelegenheden, van verschijningen op de rode loper, via feestjes in het weekend tot schoenen voor dagelijks gebruik.

"Ik denk dat iedereen een handvol hakken verwachtte die er wat anders uitzagen, maar zo zit ik niet ineen", liet Cheryl weten. "Ik wil dat elk meisje iets vindt in mijn collectie, wat ze ook doet of hoe ze zich ook voelt."

De acht paar schoenen die Cheryl ontwikkelde moesten dan ook echt draagbaar zijn. "Ik heb zelf een paar Louboutins die enorm pijnlijk zijn, maar ik probeer mijn voeten er zachtjes in te laten glijden en draag ze af en toe voor een paar minuten", vertelde ze aan Grazia.

Om te vermijden dat dit ook bij haar schoenen zou gebeuren, koos Cheryl voor stoffen van een hoge kwaliteit en een lederen afwerking, met speciale aandacht voor het comfort. 

Cheryl wilde ook absoluut betrokken zijn bij alle aspecten van het proces. "Van details zoals de teenvorm en de versieringen tot de verpakking, ze werkte overal aan mee", vertelde een woordvoerder van Stylistpick.com.

Bovendien verzon Cheryl voor elke schoen een naam, die haar inspiratiebronnen verraden. Zo heten de stilettolaarzen met luipaardprint 'Ri Ri', naar medezangeres Rihanna en kregen elegante stiletto's de naam 'Your Royal Hotness', naar Pippa Middleton.

Zelf heeft Cheryl maar liefst 2.000 paar schoenen, die ze overall in haar huis bewaart. Daar komen nu dus nog 8 paar schoenen van zichzelf bij, en er zijn ook al plannen voor een nieuwe collectie. De schoenen zijn verkrijgbaar op Stylistpick.com en kosten 90 à 140 euro. (br.hln)


09-12-2011 om 14:46 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
08-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De duurste handtas ter wereld: deze Birkin is een huis waard

De duurste handtas ter wereld: deze Birkin is een huis waard


http://img259.imageshack.us/img259/3856/birkin.jpg
Twee tassen uit de Birkincollectie.


Een handtas van het Franse modehuis Hermès werd voor het recordbedrag van 151.490 euro geveild.

Het gaat om een rode handtas uit krokodillenleder van 30 cm, de dure prijs is te wijten aan gouden en diamanten afwerking. De huidige eigenaar wenst anonienm te blijven. De directeur van de afdeling luxe-accessoires Matt Rubinger van het veilinghuis: "Dit is een uitzonderlijk voorbeeld van een van de meest bijzondere handtassen, dit was zeker een buitengewoon bedrag. De opbrengst heeft onze verwachtingen overtroffen." 

Ook nog andere handtassen van hetzelfde modehuis leverden bij dezelfde veiling uitzonderlijke hoge bedragen op. De Matte Brighton Blue Porosus Crocodile met palladiumafwerking werd voor 84.606 euro verkocht, de Shiny Braise Red Porosus Crocodile Birkin Bag ging voor 71.247 euro onder de hamer de Ultra Rare Himalayan Crocodile Birkin Bag leverde 60.103 euro op.

De Birkin is erg populair bij celebs als Beyoncé, Victoria Beckham en Serena Williams, ondanks de gigantische prijskaartjes. Voor het basismodel ben je al snel 8.000 euro kwijt. Er bestaat ook een ontzettend lange wachtlijst voor dit accessoire, waardoor het voor de gewone mens haast onmogelijk is er eentje op de kop te tikken. (br.hln)


08-12-2011 om 17:58 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Graatmager model in Vogue zet meisjes aan tot anorexia

Graatmager model in Vogue zet meisjes aan tot anorexia


http://img812.imageshack.us/img812/5961/karliekloss.jpg


De Italiaanse Vogue zette op het decembernummer het Amerikaanse topmodel Karlie Kloss naakt op de cover. Hoewel velen haar prachtige lichaam bejubelen, verschijnt het beeld op sites die anorexia aanmoedigen.

Vorige week lag de decembereditie van de Italiaanse Vogue in de winkel, de 19-jarige Karlie Kloss prijkt naakt op de cover, maar ook binnenin is haar lichaam meermaals te zien. De provocatieve beelden lokten heel wat controverse uit, velen vonden haar te jong om zich zo bloot te geven.

De hoofdredactrice van het modemagazine noemde haar 'The New Body' waarmee ze 'The Body' Elle Macpherson van haar troon stoot. Nu duikt het beeld echter op verschillende pro-anorexia websites op. Karlie dient als zogenaamde 'thinpsiration' voor meisjes die willen afvallen op een ongezonde manier. Vooral een beeld waarop Kloss een kort shortje draagt en haar buikspieren showt blijkt erg populair te zijn. Er werd ook al beweerd dat aan de foto geprutst werd met photoshop, maar dat wordt door Vogue ontkend.


Topmodel Karlie Kloss in Vogue Italia.
Topmodel Karlie Kloss in Vogue Italia.


Het magazine reageerde snel op de negatieve commentaar, het beeld werd al van de site gehaald. Ze maakten zich zorgen dat het lichaam van deze voormalige danseres meisjes zou aanmoedigen niet meer te eten. Deze hetze komt namelijk slecht uit voor het magazine, ze voerden onlangs nog champagne tegen gevaarlijke pro-anorexia websites.

"Vogue strijdt tegen anorexia. De modewereld wordt altijd als een van de grote schuldigen aangeduid van eetstoornissen bij tienermeisjes. Onze initiatieven bewijzen dat we klaar zijn om hier iets aan te doen", aldus Franco Sozzani.

Moeten magazines twee keer nadenken over wat ze op de cover zetten en welke invloed ze op jonge meisjes hebben of is dit soort gedrag van tienermeisjes onvermijdelijk? (br.hln)


08-12-2011 om 13:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
07-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prémaman zoekt overnemer

Prémaman zoekt overnemer


http://img196.imageshack.us/img196/8186/premaman.jpg


Prémaman zit in slechte papieren en zou volgens insiders een overnemer zoeken.

Enkele jaren geleden pakte Prémaman nog uit met grootse plannen om uit te breiden, maar anno 2011 lijkt daar weinig van over te zijn gebleven. De economische crisis en bijtende concurrentie van ketens als Zara en H&M zorgden ervoor dat het bedrijf een zwaar verlies van 2.4 miljoen euro leed.

Prémaman had in 1970 reeds 100 winkels, en was erg geliefd omdat ze zowel kledij voor mama als kind in huis hadden. De laatste jaren is het imago van het bedrijf echter wat oubollig geworden. In 2010 werd de toen nog zwangere Ann Van Elsen nog aangesproken als uithangbord voor de keten. (br.she -beeld photonews)


07-12-2011 om 17:56 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
06-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Echte hoofden op valse lichamen bij H&M

Echte hoofden op valse lichamen bij H&M


http://img42.imageshack.us/img42/1787/62792095.jpg


De lichamen van de meeste modellen die H&M online laat zien, zijn zo virtueel als de site zelf. Ze zijn voor 90% computergefabriceerd aangezien enkel de hoofden nog afkomstig zijn van 'echte' vrouwen. Dit doet uiteraard nog een schepje bovenop alle discussies over de onrealistische maten en schoonheidsidealen in de modewereld. Als zelfs levende modellen al niet meer volstaan...wat zegt dat dan over de toekomst van het vrouwelijk zelfbeeld?

Het feit dat H&M dit hoofdengeplak toepast voor hun online promo, werd voor het eerst opgemerkt door het Zweedse Aftonbladet. Je hoeft geen Zweeds te verstaan om te zien wat hier aan de hand is, de beelden spreken voor zichzelf.

Zo zie je dat deze 4 online modellen krak hetzelfde lichaam hebben (zie bovenaan dit artikel voor een vergelijkende studie). Beetje bevreemdend niet? Ze waren wel zo 'multicultureel correct' om toch minstens 1 model een donkere huid te geven.

Al goed dat H&M niet in ontkenningsmodus wegzinkt, want de modeketen heeft deze virtuele praktijken bekend: "Het is geen echt lichaam, het is 100 procent virtueel en gemaakt met de computer. We nemen foto's van de kleding op de poppen die ook in de winkels te zien zijn en geven er vervolgens een menselijke verschijning aan. We doen dit puur om met de kledij te pronken", zegt de persverantwoordelijke voor H&M, Hacan Andersson.

Ja, want kleren zien op een realistisch vrouwenlichaam zou zo een storend element in beeld zijn wanneer je online aan het winkelen bent... Hilarisch eigenlijk, want je kan op de website de kapsels van de hoofden veranderen en je pop voorzien van alle kledingstukken die je zelf wilt. Alleen aan verschillende lichaamstypes hebben ze duidelijk nog niet gedacht...

Maar niet zo snel H&M... je kan niet alles verbergen achter de kledij. Het doet namelijk de ronde dat de winkelketen simpelweg niet tevreden is met de modellen die ze voorgeschoteld krijgen. Een tijdje geleden kwam dit nog maar eens pijnlijk aan bod toen Donatella Versace niet met 'echte' vrouwen wilde samenwerken voor haar H&M-collectie, terwijl de keten zichzelf net wil verkopen als toegankelijk voor elke vrouw.

Hell Vaagland van de 'Norwegian Broadcasting Corporation' ziet het zo: "Dit illustreert de torenhoge esthetische eisen die op het vrouwelijk lichaam worden geplaatst zeer goed. Het is zelfs zo schrijnend dat H&M niemand kan vinden met het perfecte lichaam en gezicht om hun bikini's te verkopen".

Nu zitten we opgescheept met valse, computergegenereerde modellen die ongetwijfeld een doorn zullen zijn in de ogen van ontelbare onwetende vrouwen. Het is een oneindige strijd dames en nog maar eens een signaal dat modellen echt niet bekeken mogen worden als het perfecte plaatje van ideale schoonheid. (br.hln)



06-12-2011 om 00:00 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
05-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de gewatteerde opajas met ruitpatroon

De gewatteerde opajas met ruitpatroon


http://img836.imageshack.us/img836/1788/opajas.jpg
Deze doorstikte jassen zijn te koop bij Asos.com.


Het is een favoriet bij vissers en grootvaders: maar de gewatteerde jas met doorstikt ruitpatroon is de must-have bij celebs deze winter.

Hoewel we dit mode-item lang met jagers en bossen associeerden, zien we de gewatteerde jas nu op podia, de rode loper en andere hotspots van celebs.  Onder meer bekende fashionistas als Alexa Chung, Angelina Jolie en Fearne Cotton zijn fan, dit kan verklaren waarom de verkoop met 435 procent steeg. Zij gaan voor modellen van het modelabel Barbour, maar het origineel komt van het bedrijf Lavenham en was oorspronkelijk bestemd voor paardrijders. Ook de kinderversies zijn erg populair, die waren al in juni en september uitverkocht.

Expert in mannenkledij Matt McCormack zegt dat de verkoop voor deze mannenversie tevens met 32 procent steeg. Mannelijke fans zijn rapper Tinie Tempah.

Het voordeel is dat dit kledingstuk niet veel kost, de reden waarom het in de Britse grootwarenhuisketen Selfridges uitverkocht is. McCormack: "Er is een nieuwe generatie die echt het vakmanschap van weleer apprecieert. Ook met het huidige warme weer is deze jas de perfectie optie als je geen zin hebt om een zware mantel te dragen." (br.hln)


05-12-2011 om 18:45 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste collectie van Amy Winehouse is nu te koop

De laatste collectie van Amy Winehouse is nu te koop

http://img847.imageshack.us/img847/9071/amywinehousen.jpg


Het Britse modehuis Fred Perry verkoopt vanaf nu een selectie uit de lijn die de overleden zangeres Amy Winehouse tekende. Dit valt samen met de lancering van het laatste album van deze soulstem 'Lioness: Hidden Treasures'.


Een jurkje getekend voor Amy Winehouse voor Fred Perry.

Een jurkje getekend door Amy Winehouse voor Fred Perry.




Naar aanleiding van de uitgave van haar laatste album legt Fred Perry vandaag een kleine selectie van de laatste kledinglijn die zangeres hielp te ontwerpen in de winkels. De opbrengst gaat naar de Amy Winehouse Foundation. Gelukkig voor ons Belgen zullen de stuks ook via FredPerry.com verkrijgbaar zijn.

Een woordvoerder van het merk: "De designs zullen de liefde van Amy voor de fifties en art deco reflecteren. Ik ben vooral enthousiast over de exclusieve print met iconische retrovoorwerpen als cadillacs, jukeboxen, zonnebrillen in roze, blauw en zwart."


05-12-2011 om 14:11 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
04-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo laat je sexy (maar stijlvol) je lingerie piepen

Zo laat je sexy (maar stijlvol) je lingerie piepen


http://img440.imageshack.us/img440/7530/lingerie.jpg


Sommige vrouwen slagen er in een stukje kant van hun beha te laten zien en dit een glamoureuze sexy draai aan te geven. De actrice Jessica Szohr, bekend uit Gossip Girl, deed dit onlangs op de rode loper. Ze droeg een mooie blauwe beha onder een blouse met diepe decolleté. We geven enkele tips om deze trend met stijl te kopiëren.

1. Draag een goede beha die veel steun en bedekking geeft. Een te losse blouse en een slechte beha verhogen het gevaar op ontblote tepels, wat sowieso ongepast is.

2. Kies een felle of vrouwelijke kleur. Een mooie tint maakt het minder 'sletterig'.

3. Doe niet te veel knoopjes los. Hou het op de bovenste drie. Gebruik een mini-veiligheidsspeld die je net onder de beugel van de beha aanbrengt, om ongelukjes te voorkomen. (br.hln)



04-12-2011 om 19:57 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
03-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Is dit de enige vrouw die wegkomt met horizontale strepen?

Is dit de enige vrouw die wegkomt met horizontale strepen?


http://img11.imageshack.us/img11/374/rosiehuntingtonwhiteleyt.jpg

Een tip die alle stylisten geven, is horizontale strepen te vermijden. Maar topmodel Rosie Huntington-Whiteley negeert dit duidelijk en bewijst dat hier ook helemaal geen reden voor is. Ondanks het onflatterende patroon, ziet de 24-jarige schoonheid er nog steeds slank uit.

De 24-jarige ster uit de film Transformers bewees in Parijs op de opening van een winkel van het Britse modehuis Burberry dat ze slanker dan ooit is in een knielange jurk met gestreepte rok en een blauw topje. Het model, dat ook al voor het lingeriemerk Victoria's Secret werkte, verlengde haar figuur met zwarte stiletto's. Haar slanke taille werd beandrukt met een opvallende riem. Haar make-up hield ze natuurlijk en minimaal met wat lipgloss, haar lokken waren losjes.


http://img705.imageshack.us/img705/8440/rosiehuntingtonwhiteleyih.jpg


Het model was relatief onbekend in de modewereld tot Burberry Agyness Deyn verving door Rosie. Sinds juli is ze het gezicht van het nieuwste parfum Body van dit modehuis.(br.hln - foto's getty)

03-12-2011 om 14:51 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
01-12-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delvaux haalt modetopper binnen

Delvaux haalt modetopper binnen


http://img526.imageshack.us/img526/7224/delvaux.jpg


Delvaux heeft Christina Zeller aangesteld als nieuwe product & merchandising directrice. Dat meldt het huis zelf via een communiqué.

Christina Zeller deed eerder al ervaring op bij tophuizen als Karl Lagerfeld, Christian Lacroix en Givenchy. De nieuwe aanwinst komt er nadat het Belgische Delvaux werd overgenomen door fung Brands Limited. "Doordat Fung Brands aandeelhouder werd van de oudste producent van luxelederwaren ter wereld, is het Huis Delvaux op zoek gegaan naar nieuw talent om zijn ambitieuze ontwikkelingsdoelstellingen te kunnen verwezenlijken", laat het luxelederwarenhuis weten.



01-12-2011 om 22:39 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
30-11-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergeet zwart & goud: waarom geen Schotse ruit voor de feestdagen?

Vergeet zwart & goud: waarom geen Schotse ruit voor de feestdagen?


http://img64.imageshack.us/img64/7638/schotseruit.jpg


Het blijft een klassieker onder de ruitjespatronen, wat Burberry ook probeert: de Schotse ruit. Met de eindejaarsperiode in zicht wordt er traditioneel gegokt op zwart, goud en glitters voor de feestdagen... maar waarom geen geruit jurkje?

Ruitjes zijn al het hele jaar populair, maar de traditionele Schotse ruit (rode achtergrond, gekleurde vierkanten) past het best bij de feestdagen. De trend komt weer bovendrijven nadat een pofjurkje van McQ, de 'goedkope' lijn van Alexander McQueen, een echte hit werd bij celebs.

Emma Watson, Rihanna, Cheryl Cole maar ook de Amerikaanse tiener Chloe Moretz en Katherine Jenkins kozen al allemaal voor het geruite, speelse jurkje dat zich gemakkelijk laten aanpassen.

http://img35.imageshack.us/img35/622/jurkjeo.jpg
De jurk van de lijn McQ, te koop bij Selfridges.


Een extra wit kraagje maakt het extra 'braaf', een lederen vest erover maakt de outfit dan weer stoer. Gecombineerd met hoge pumps, stoere laarzen of elegante sneakers: het kan allemaal. Voor extra 'pofeffect': draag er een zwarte onderrok onder!

De jurk zelf kost zo'n 540 euro en is te koop bij Selfridges, maar verwacht wordt dat de nieuwste it-jurk snel zal uitverkocht zijn.

Voor wie liever geen jurken draagt, zijn er ook andere manieren om de Schotse ruit te verwerken in je feestoutfits, zoals een jas (1000 euro) en een driekwart broek voor 320 euro. In februari 2012 opent McQ een eigen winkel in Londen. (br.hln)


30-11-2011 om 15:32 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
29-11-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na Versace maakt Italiaans modehuis Marni lijn voor H&M

Na Versace maakt Italiaans modehuis Marni lijn voor H&M


http://img823.imageshack.us/img823/7910/marlia.jpg
Een stuk uit de lentecollectie van Marni.


Het Italiaanse modehuis Marni heeft een lentecollectie ontworpen voor de Zweedse modeketen H&M.


De collectie zal vanaf 8 maart te koop zijn via het internet en in zowat 260 winkels wereldwijd. In België zullen de spullen in enkele filialen terechtkomen, zegt woordvoerster Marianne Nerinckx van H&M België en Luxemburg.


http://img406.imageshack.us/img406/9941/marli2.jpg


De stichter en creatieve directeur van Marni, Consuelo Castiglioni, tekende voor de Zweedse keten een lentecollectie voor mannen en vrouwen. Dit bevat niet enkel kledij maar ook accessoires, aan budgetvriendelijke prijzen zoals we van H&M gewend zijn. Het modehuis staat bekend om eenvoudige ontwerpen met een simpele snit, de aandacht gaat vooral naar opvallende prints. Als het in de stijl van de afgelopen lentecollectie is, mogen we ons verwachten aan plooirokken, chique broeken, jurken en veel breiwerk. Met de samenwerking wil Castiglioni een jonger publiek aanspreken.

In het verleden werkte de Zweedse modeketen al samen met modehuizen als Versace, Sonia Rykiel en Lanvin. Welke winkels de collectie van Marni zullen verkopen, kon de woordvoerster nog niet zeggen. (br.hln - foto's afp)


29-11-2011 om 15:49 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
28-11-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het stijlicoon van elke vrouw: haar beste vriendin

Het stijlicoon van elke vrouw: haar beste vriendin


http://img802.imageshack.us/img802/8571/vriendinnen.jpg


Wat een mooie trui heb jij aan! Of: ik ben echt verliefd op je handtas! We geven allemaal wel eens een complimentje aan een vriendin over een leuke outfit, maar daar blijft het niet bij. Veel vrouwen geven toe dat ze de stijl van een vriendin proberen na te bootsen door dezelfde kledingstukken te kopen.

Bij veel vrouwen is de kleerkast dus gevuld met kleren die ze voor het eerst bij een vriendin of collega zagen. Dat blijkt uit een onderzoek dat uitgevoerd werd op vraag van kledingwinkel New Look.

Eén op de twee vrouwen is voortdurend bezig met het vergelijken van hun eigen stijl met die van hun schijnbaar modebewustere vriendinnen. Gemiddeld zijn er ongeveer 12 items in onze kleerkast waarvoor we ons lieten inspireren door vriendinnen.

Bovendien hebben veel vrouwen ook minstens 5 identiek dezelfde kledingstukken. Een derde van de ondervraagde vrouwen gaf zelfs toe dat ze een volledige outfit van een vriendin durven te kopiëren.

"We weten al langer dat vrouwen zich op modevlak laten inspireren door bekende stijliconen, maar blijkbaar houden ze ook hun eigen vriendinnen nauwlettend in het oog", zegt woordvoerder Peter Robinson. "Vrouwen worden constant geconfronteerd met nieuwe stijlen en kleuren, dus is het normaal dat ze nood hebben aan inspiratie."

Hoewel een gekopieerde vriendin zich in eerste instantie misschien geflatteerd voelt, is het nabootsen ook vaak een aanleiding tot ruzies. Eén op de tien vrouwen vindt het namelijk erg vervelend als een vriendin een gelijkaardig kledingstuk koopt.

De meeste vrouwen zijn zich daar goed van bewust. Zes op de tien vrouwen geeft namelijk aan dat ze zich wel regelmatig baseren op de kledingstijl van een collega, maar dat ze eerst nagaan of de persoon in kwestie er geen problemen mee heeft.

Ten slotte is het ook zo dat veel vrouwen voor dezelfde winkels kiezen als hun vriendinnen. Zo proberen ze geen identieke stijl, maar wel een gelijkaardige look te creëren.

Dat gebeurt vooral bij vrouwen die jonger zijn dan 35 jaar. Zij willen wel dezelfde stijl als hun vriendinnen, maar blijven trouw aan zichzelf door een eigen touch te geven aan hun outfit.


28-11-2011 om 21:39 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De zonnebril met bontje

De zonnebril met bontje

http://img714.imageshack.us/img714/7504/zonnebrilmetbontje.jpg


Soms zien we trends passeren, die zelfs wij wat verregaand vinden. Zo geschiedde het ook met de nieuwste zonnebril van Alexander Wang.

Alexander Wang pakt dit najaar uit met een exclusieve zonnebril voor de koukleumen onder ons. De beentjes van het brilletje kunnen namelijk versierd worden met een zwart of wit (naargelang de kleur van je montuur) bontje. Heerlijk warm rond de oren. Al lijkt de look ons iets te apart.

Voor een bril van Wang met bontje tel je 799 dollar neer. De zonnebril is voorlopig enkel verkrijgbaar in Amerika. (br.she - foto Alexander Wang)


28-11-2011 om 14:30 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
26-11-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen met rondingen zeer bewuste shoppers

"Vrouwen met rondingen zeer bewuste shoppers"


http://img59.imageshack.us/img59/7793/caroemerald.jpg
Curvy stijlicoon - Caro Emerald 


Beautywebsite Styletoday.nl deed een rondvraag bij 789 'curvy' lezeressen, allemaal vrouwen met een kledingmaat tussen 40 en 46. Zowat 50 procent van deze dames is perfect gelukkig met hun lichaam, hoewel dat niet wil zeggen dat ze zorgeloos shoppen, want over passende kleding denken ze liever 10 keer na.

Toch willen 77 procent van deze dames liever 3 kilo kwijt omdat voor het vinden van stijlvolle kledij, de buik en taille altijd probleemzones blijken te zijn en daarom ook echt een doorn in het oog. 20 procent wil ook graag smallere heupen en voor een kleine 3 procent zijn de armen de probleemzone bij uitstek.

Het onderzoekje peilde verder ook nog naar de inspiratiebronnen waar de 'curved' of 'inbetween' vrouw (want zo worden dames tussen maat 40 en 46 ook benoemd) naar gaat kijken voor stijltips.

Het absolute stijlicoon voor Nederlandse dames blijkt Caro Emerald te zijn, gevolgd door Linda de Mol en Fiona Hering. 71 procent van de 789 vrouwen kijkt verder vooral naar modebladen, 64 procent plukt ideetjes uit websites.

Ook het winkelgedrag werd uiteraard ondervraagd. Hieruit bleek dat voor 37 procent van de dames, shoppen in de winkel zelf nog altijd de favoriete manier is om hun kleerkast te spijzen met nieuwe kledij. 51 procent wisselt dit dan weer graag af met online winkelen. Vooral webwinkels als H&M, Zalando en ASOS doen het goed.

Minst tevreden waren de vrouwen eigenlijk over het advies dat ze krijgen in winkels. Niet meer dan 25 procent kon nog zeggen dat ze best wel goede tips krijgt tijdens het shoppen. Niet verwonderlijk dat nog eens bijna 20 procent gewoon helemaal niet geholpen wilt worden als ze winkelen, om ergernis te vermijden. (br.hln)


26-11-2011 om 15:47 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeg het met ... pluimen!

Zeg het met ... pluimen!



Voor wie het nieuwe jaar trendy wil inzetten, hebben we een leuke tip. Of ze nu verwerkt zijn in je kleren, haren of juwelen, pluimen en veren zijn hot in 2012! Chanel en Alexander McQueen zijn al jaren fan, maar nu gaan ook andere designers ermee aan de slag.

1. Kleren
Er zijn tegenwoordig heel wat leuke, vaak zwarte, kleedjes te koop, die afgezet werden met (nep)veertjes. Die geven aan je outfit een glamoureus en stijlvol effect en zijn daarom uitermate geschikt voor de feestdagen.

Je kan natuurlijk ook kiezen voor een gewoon kleedje of rok en die outfit afwerken met een gevederd jasje.

Wie echt niet houdt van de kriebelende pluimpjes, kan ook kiezen voor de verenprint. Die geven een leuke illusie én bestaan ook in opvallende kleurtjes.

2. Haar
Enkele maanden geleden doken onder andere Selena Gomez en Hilary Duff al op met speciale 'veren'extensions, maar zo ver hoef je eigenlijk niet te gaan.

Er zijn bijvoorbeeld ook heel wat leuke speldjes te koop die werden afgezet met (kleurrijke) veertjes.

En ook op mutsen, hoedjes en haarbanden vind je vaak pluimpjes terug. Zo geef je een extra touch aan, maar heb je het tegelijkertijd ook lekker warm!

3. Accessoires
Eén accessoire-trends van het najaar zijn lange en opvallende juwelen, en daar horen uiteraard ook pluimen bij. Je vindt ze zowel op halskettingen als op oorringen, kleurrijk of zwart. Een aanrader!

En ook in het handtassenassortiment vind je zeker enkele exemplaren met leuke veertjes. Vooral de zwarte modellen zijn een leuk idee voor de feestdagen, maar ook lichtroze hoort er zeker thuis.

Wat natuurlijk niet mag ontbreken in dit lijstje, zijn schoenen. Volledig gevederde schoenen zien we niet helemaal zitten, maar een paar leuke accentjes kunnen natuurlijk wel. 
(br.hln - foto asos.com)



26-11-2011 om 15:37 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-11-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom het einde van de hoge hak niét in zicht is

Waarom het einde van de hoge hak niét in zicht is


http://img845.imageshack.us/img845/4315/hogehak.jpg


Vroeger werd door de Gentse professor Gaus al eens een link gelegd tussen economische voorspoed en modetrends, zoals kleurvoorkeur en snit. Een theorie die later genuanceerd moest worden, maar het blijft een populair verband. Nu wordt gekeken naar de hoogte van de hak als economische indicator: hoge hakken wijzen op harde economische tijden. Maar is het einde van de hoge hak echt in zicht?

Dat voorspelt IBM toch, op basis van een analyse van discussies bij bloggers, Twitteraars en internetcommentatoren de laatste vier jaar. 2012 wordt geen gemakkelijk jaar, en toch wordt voorspeld dat de hakken minder hoog zullen worden. Tegen alle 'historische verbanden' in dus.

"In 2009 werd de terugkeer van de torenhoge hak met veel opwinding aangekondigd. Sindsdien is het enthousiasme steeds minder geworden. In 2011 merkten veel commentatoren op hoe gemakkelijk 'kitten heels', hele kleine hakjes, wel niet zijn."

Verrassend, ook voor de experten bij IBM. "Normaal gezien worden de hakken hoog en blijven ze hoog in tijdens van economische crisis. Uitspattingen in de mode zijn een soort vlucht van de sombere realiteit", zegt professor Travis Davis.

Niet nu dus, nu zou de hakhoogte weer dalen. "De economische crisis zou wel eens lang kunnen gaan duren. Dus zoeken ze meer comfort in hun leven en zijn ze minder geïnteresseerd in uiterlijk vertoon." Dus worden de hoge hakken verstopt: ze zullen niet meer dagelijks naar het werk gedragen worden, maar enkel nog voor speciale gelegenheden.

Mooie theorie, maar wij geloven het niet. Het probleem met deze analyse is drievoudig. Ten eerste: de invloed van hoge hakken op de maatschappij wordt schromelijk overschat. Ja, alle celebs dragen ze en alle modebladen spreken erover.

Maar de gewone vrouw, die met drie kinderen van hot naar her moet rennen tussen boodschappen, werk en verjaardagsfeestjes door, draagt ze nooit. Dat is nog altijd de meerderheid van de vrouwelijke wereldbevolking. Tussen de takes door, dragen ook actrices gewone slippers of ballerina's. Voor het comfort, natuurlijk.

Daaruit volgt, ten tweede, dat de vrouwen die de hakken dragen een ander soort job hebben dan de 'gewone' vrouw: meer betaald, met meer aanzien... precies de groep die de economische crisis minder zal voelen en die dus geen nood zal hebben aan comfort of 'realistisch' uiterlijk vertoon.

Tot slot werd de meest logische link niet onderzocht: de gemiddelde hakhoogte in de winkels, van de verkochte schoenen én van de vrouw in de straat, gekoppeld aan de op- en neergang van de beurzen.

Dat zou een veel betrouwbaarder beeld opleveren dan analyses van enkele modeblogs. Hoe toonaangevend ze theoretisch ook zijn, de echte mode wordt nog altijd bepaald door de shoppers. Kijk maar naar colour-blocking: dé (celeb)trend van de zomer... en geen weldenkende vrouw die ermee over straat kwam, toch?

Om een lang verhaal kort te maken: wij voorspellen dat de hakhoogte in modemagazines en op rodelopers blijft wat ze is: hoog. Want dat oogt mooi, dat spreekt aan en dat is net als alle andere dure mode onbereikbaar. Net als de hakhoogte van de gewone, hardwerkende vrouw: praktisch tot laag.  (br.hln - foto ap)



24-11-2011 om 21:25 geschreven door fashionista


» Reageer (1)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!