Wie zijn kleerkast voor volgend jaar al wat wil aanvullen, moet zeker
op zoek naar enkele rood-oranje kledingstukken. Volgens
kleurenspecialist Pantone is mandarijnrood namelijk dé kleur die
iedereen zal dragen in 2012.
Mandarijnrood of 'Tangerine Tango' wordt omschreven als een 'pittig
roodachtig oranje' en doet volgens Patone ook denken aan 'de mix van de
kleur van een zonsondergang, de levendigheid van rood en de warmte van
geel'. "De kleur is dramatisch en verleidelijk tegelijkertijd", vult
algemeen directeur Leatrice Eiseman aan.
De kleur is de opvolger
van het roze-oranje kamperfoeliekleur uit 2011. Op de catwalk van de
herfst-en zomercollecties zagen we het mandarijnrood bijvoorbeeld al
verschijnen bij Hermès, Alexander McQueen, Oscar de la Renta en Amanda
Wakeley.
Ook sterren zoals Beyoncé, Hayden Panettiere, Taylor
Swift en Selena Gomez volgen de trend al een tijdje, dus bij hen kan je
zeker inspiratie vinden.
Nog een goeie tip voor wie wil opvallen:
de kleur gaat perfect samen met de heldere juweelkleuren die dit
seizoen al zeer populair bleken te zijn. Wie het liever wat bescheidener
heeft, kan het mandarijnrood combineren met basiskleuren zoals zwart,
wit en beige. Doen! (br.hln)
Nadat Dior een einde maakte aan haar samenwerking met John Galliano was het gissen naar een geschikte opvolger. Eerder werd Marc Jacobs als grote kanshebber genoemd, maar nu kleurt de opvolging plots bijzonder Belgisch!
Niemand minder dan Raf Simons zou de nieuwe hoofdontwerper bij het Franse modehuis worden. Simons werkt sinds 2005 als creative director bij het Milanese modehuis Jil Sander, een functie die hij zo snel mogelijk zou moeten opgeven, moest hij de overstap naar Dior maken. (br.she - beeld photonews)
Karl Lagerfeld zou een nieuwe muze hebben gevonden. Niemand minder dan de rockchick Alice Dellal zou het nieuwe uithangbord van Chanel worden.
Eerder mochten toppers als Jerry Hall, Lily Allen, Blake Lively en Diane Kruger bij Chanel aantreden. In het voorjaar van 2012 zou die eer weggelegd zijn voor Alice Dellal. De vrouw straalt pure rock-'n-roll uit met haar half afgeschoren kapsel, maar zou toch de peperdure handtassen van het Franse modehuis gaan promoten. Van een tegenstelling gesproken
Chanel stelde onder grote belangstelling zijn Pre-Fallcollectie 2012 voor. En dat bleek er meteen eentje te zijn vol Oosterse invloeden.
Karl Lagerfeld houdt van verrassingen. Om zijn Pre-Fallcollectie voor te stellen, zette hij de modejournalisten aan een ronde tafel. De modellen flaneerden voor hen in zijn nieuwste creaties. En die bleken meteen een Oosters toetsje te bezitten.
Naast het alombekende Chanel-tweed en parels koos de 'Kaiser' voor glitters, glanzende stofjes en Bollywoodversierseltjes. Vernieuwend, maar niet echt 'Chanel' ten voeten uit. (br.she - beeld photo-news)
Jonge mannen investeren best in een maatpak. Dat is de boodschap die modehuizen naar jongelingen uitsturen. En die boodschap lijkt aan te slaan, want maatpakken zijn hipper dan ooit.
Iedere net-afgestudeerde, zichzelf respecterende jongeman heeft een getailleerd maatpak in zijn kast hangen. Dat is de boodschap die modehuizen als Hugo Boss, Burberry London en Ralph Lauren de wereld insturen. Hugo Boss gaat zelfs nog verder en stelt een gehele marketingcampagne gericht op jonge studenten op. Ze adverteren in studentenkranten en organiseren zelfs seminaries waarin ze uitleggen wat de dos en don'ts bij een sollicitatiegesprek zijn. Voorlopig beperken die cursussen zich tot universiteiten in het buitenland.
"Op het einde van het seminarie geven we de mannen een Hugo Boss-kaarthouder cadeau met daarin een kortingskaart voor de aankoop van een maatpak, hemd en das. Jongemannen van in de 20 zijn enorm belangrijk voor ons. Ze kopen hun eerste pak en kunnen zo vertrouwd raken met ons huis. Wanneer het eerste pak hen bevalt, zullen ze al sneller bij ons blijven", vertelt Hugo Boss-voorzitter Mark Brashear tegen WWD.
Ook de winkel Bloomingdale's bevestigt de trend: "Jongeren kopen steeds vaker een maatpak jasje en combineren het met een jeans of een short. Maar ook het maatpak op zich kent een populariteitsgroei." (br.she - beeld photo news)
De schoenencollectie van Cheryl Cole: hoge hakken, geen pijn
De schoenencollectie van Cheryl Cole: hoge hakken, geen pijn
Cheryl met haar 'Ri Ri'-schoenen, waarvoor ze zich inspireerde op Rihanna
Hoewel Cheryl Cole ermee opschept dat ze zelfs op de allerhoogste
hakken kan lopen, beseft de zangeres dat niet iedereen geniet van het
dragen van pijnlijke stiletto's. Voor haar eerste collectie focuste
Cheryl zich dan ook vooral op het comfort van de schoenen, maar ook op
veelzijdigheid.
Haar collectie voor Stylistpick.com bevat dan ook schoenen voor alle
gelegenheden, van verschijningen op de rode loper, via feestjes in het
weekend tot schoenen voor dagelijks gebruik.
"Ik denk dat
iedereen een handvol hakken verwachtte die er wat anders uitzagen, maar
zo zit ik niet ineen", liet Cheryl weten. "Ik wil dat elk meisje iets
vindt in mijn collectie, wat ze ook doet of hoe ze zich ook voelt."
De
acht paar schoenen die Cheryl ontwikkelde moesten dan ook echt
draagbaar zijn. "Ik heb zelf een paar Louboutins die enorm pijnlijk
zijn, maar ik probeer mijn voeten er zachtjes in te laten glijden en
draag ze af en toe voor een paar minuten", vertelde ze aan Grazia.
Om
te vermijden dat dit ook bij haar schoenen zou gebeuren, koos Cheryl
voor stoffen van een hoge kwaliteit en een lederen afwerking, met
speciale aandacht voor het comfort.
Cheryl
wilde ook absoluut betrokken zijn bij alle aspecten van het proces.
"Van details zoals de teenvorm en de versieringen tot de verpakking, ze
werkte overal aan mee", vertelde een woordvoerder van Stylistpick.com.
Bovendien
verzon Cheryl voor elke schoen een naam, die haar inspiratiebronnen
verraden. Zo heten de stilettolaarzen met luipaardprint 'Ri Ri', naar
medezangeres Rihanna en kregen elegante stiletto's de naam 'Your Royal
Hotness', naar Pippa Middleton.
Zelf heeft Cheryl maar liefst
2.000 paar schoenen, die ze overall in haar huis bewaart. Daar komen nu
dus nog 8 paar schoenen van zichzelf bij, en er zijn ook al plannen voor
een nieuwe collectie. De schoenen zijn verkrijgbaar op Stylistpick.com en kosten 90 à 140 euro. (br.hln)
De duurste handtas ter wereld: deze Birkin is een huis waard
De duurste handtas ter wereld: deze Birkin is een huis waard
Twee tassen uit de Birkincollectie.
Een handtas van het Franse modehuis Hermès werd voor het recordbedrag van 151.490 euro geveild.
Het gaat om een rode handtas uit krokodillenleder van 30 cm, de dure
prijs is te wijten aan gouden en diamanten afwerking. De huidige
eigenaar wenst anonienm te blijven. De directeur van de afdeling
luxe-accessoires Matt Rubinger van het veilinghuis: "Dit is een
uitzonderlijk voorbeeld van een van de meest bijzondere handtassen, dit
was zeker een buitengewoon bedrag. De opbrengst heeft onze verwachtingen
overtroffen."
Ook nog andere handtassen van hetzelfde modehuis
leverden bij dezelfde veiling uitzonderlijke hoge bedragen op. De Matte
Brighton Blue Porosus Crocodile met palladiumafwerking werd voor 84.606
euro verkocht, de Shiny Braise Red Porosus Crocodile Birkin Bag ging
voor 71.247 euro onder de hamer de Ultra Rare Himalayan Crocodile Birkin
Bag leverde 60.103 euro op.
De Birkin is erg populair bij
celebs als Beyoncé, Victoria Beckham en Serena Williams, ondanks de
gigantische prijskaartjes. Voor het basismodel ben je al snel 8.000 euro
kwijt. Er bestaat ook een ontzettend lange wachtlijst voor dit
accessoire, waardoor het voor de gewone mens haast onmogelijk is er
eentje op de kop te tikken. (br.hln)
Graatmager model in Vogue zet meisjes aan tot anorexia
Graatmager model in Vogue zet meisjes aan tot anorexia
De Italiaanse Vogue zette op het decembernummer het Amerikaanse
topmodel Karlie Kloss naakt op de cover. Hoewel velen haar prachtige
lichaam bejubelen, verschijnt het beeld op sites die anorexia
aanmoedigen.
Vorige week lag de decembereditie van de Italiaanse Vogue in de winkel,
de 19-jarige Karlie Kloss prijkt naakt op de cover, maar ook binnenin is
haar lichaam meermaals te zien. De provocatieve beelden lokten heel wat
controverse uit, velen vonden haar te jong om zich zo bloot te geven.
De
hoofdredactrice van het modemagazine noemde haar 'The New Body' waarmee
ze 'The Body' Elle Macpherson van haar troon stoot. Nu duikt het beeld
echter op verschillende pro-anorexia websites op. Karlie dient als
zogenaamde 'thinpsiration' voor meisjes die willen afvallen op een
ongezonde manier. Vooral een beeld waarop Kloss een kort shortje draagt
en haar buikspieren showt blijkt erg populair te zijn. Er werd ook al
beweerd dat aan de foto geprutst werd met photoshop, maar dat wordt door
Vogue ontkend.
Topmodel Karlie Kloss in Vogue Italia.
Het magazine
reageerde snel op de negatieve commentaar, het beeld werd al van de site
gehaald. Ze maakten zich zorgen dat het lichaam van deze voormalige
danseres meisjes zou aanmoedigen niet meer te eten. Deze hetze komt
namelijk slecht uit voor het magazine, ze voerden onlangs nog champagne
tegen gevaarlijke pro-anorexia websites.
"Vogue strijdt tegen
anorexia. De modewereld wordt altijd als een van de grote schuldigen
aangeduid van eetstoornissen bij tienermeisjes. Onze initiatieven
bewijzen dat we klaar zijn om hier iets aan te doen", aldus Franco
Sozzani.
Moeten magazines
twee keer nadenken over wat ze op de cover zetten en welke invloed ze op
jonge meisjes hebben of is dit soort gedrag van tienermeisjes
onvermijdelijk? (br.hln)
Prémaman zit in slechte papieren en zou volgens insiders een overnemer zoeken.
Enkele jaren geleden pakte Prémaman nog uit met grootse plannen om uit te breiden, maar anno 2011 lijkt daar weinig van over te zijn gebleven. De economische crisis en bijtende concurrentie van ketens als Zara en H&M zorgden ervoor dat het bedrijf een zwaar verlies van 2.4 miljoen euro leed.
Prémaman had in 1970 reeds 100 winkels, en was erg geliefd omdat ze zowel kledij voor mama als kind in huis hadden. De laatste jaren is het imago van het bedrijf echter wat oubollig geworden. In 2010 werd de toen nog zwangere Ann Van Elsen nog aangesproken als uithangbord voor de keten. (br.she -beeld photonews)
De lichamen van de meeste modellen die H&M online laat zien, zijn
zo virtueel als de site zelf. Ze zijn voor 90% computergefabriceerd
aangezien enkel de hoofden nog afkomstig zijn van 'echte' vrouwen. Dit
doet uiteraard nog een schepje bovenop alle discussies over de
onrealistische maten en schoonheidsidealen in de modewereld. Als zelfs
levende modellen al niet meer volstaan...wat zegt dat dan over de
toekomst van het vrouwelijk zelfbeeld?
Het feit dat H&M dit hoofdengeplak toepast voor hun online promo, werd voor het eerst opgemerkt door het Zweedse Aftonbladet. Je hoeft geen Zweeds te verstaan om te zien wat hier aan de hand is, de beelden spreken voor zichzelf.
Zo
zie je dat deze 4 online modellen krak hetzelfde lichaam hebben (zie
bovenaan dit artikel voor een vergelijkende studie). Beetje bevreemdend
niet? Ze waren wel zo 'multicultureel correct' om toch minstens 1 model
een donkere huid te geven. Al
goed dat H&M niet in ontkenningsmodus wegzinkt, want de modeketen
heeft deze virtuele praktijken bekend: "Het is geen echt lichaam, het is
100 procent virtueel en gemaakt met de computer. We nemen foto's van de
kleding op de poppen die ook in de winkels te zien zijn en geven er
vervolgens een menselijke verschijning aan. We doen dit puur om met de
kledij te pronken", zegt de persverantwoordelijke voor H&M, Hacan
Andersson.
Ja, want
kleren zien op een realistisch vrouwenlichaam zou zo een storend element
in beeld zijn wanneer je online aan het winkelen bent... Hilarisch
eigenlijk, want je kan op de website
de kapsels van de hoofden veranderen en je pop voorzien van alle
kledingstukken die je zelf wilt. Alleen aan verschillende lichaamstypes
hebben ze duidelijk nog niet gedacht... Maar
niet zo snel H&M... je kan niet alles verbergen achter de kledij.
Het doet namelijk de ronde dat de winkelketen simpelweg niet tevreden is
met de modellen die ze voorgeschoteld krijgen. Een tijdje geleden kwam
dit nog maar eens pijnlijk aan bod toen Donatella Versace niet met
'echte' vrouwen wilde samenwerken voor haar H&M-collectie, terwijl
de keten zichzelf net wil verkopen als toegankelijk voor elke vrouw.
Hell
Vaagland van de 'Norwegian Broadcasting Corporation' ziet het zo: "Dit
illustreert de torenhoge esthetische eisen die op het vrouwelijk lichaam
worden geplaatst zeer goed. Het is zelfs zo schrijnend dat H&M
niemand kan vinden met het perfecte lichaam en gezicht om hun bikini's
te verkopen". Nu zitten we
opgescheept met valse, computergegenereerde modellen die ongetwijfeld
een doorn zullen zijn in de ogen van ontelbare onwetende vrouwen. Het is
een oneindige strijd dames en nog maar eens een signaal dat modellen
echt niet bekeken mogen worden als het perfecte plaatje van ideale
schoonheid. (br.hln)
Het is een favoriet bij vissers en grootvaders: maar de gewatteerde
jas met doorstikt ruitpatroon is de must-have bij celebs deze winter.
Hoewel we dit mode-item lang met jagers en bossen associeerden, zien we
de gewatteerde jas nu op podia, de rode loper en andere hotspots van
celebs. Onder meer bekende fashionistas als Alexa Chung, Angelina Jolie
en Fearne Cotton zijn fan, dit kan verklaren waarom de verkoop met 435
procent steeg. Zij gaan voor modellen van het modelabel Barbour, maar
het origineel komt van het bedrijf Lavenham en was oorspronkelijk
bestemd voor paardrijders. Ook de kinderversies zijn erg populair, die
waren al in juni en september uitverkocht.
Expert
in mannenkledij Matt McCormack zegt dat de verkoop voor deze
mannenversie tevens met 32 procent steeg. Mannelijke fans zijn rapper
Tinie Tempah.
Het voordeel is dat dit kledingstuk niet veel
kost, de reden waarom het in de Britse grootwarenhuisketen Selfridges
uitverkocht is. McCormack: "Er is een nieuwe generatie die echt het
vakmanschap van weleer apprecieert. Ook met het huidige warme weer is
deze jas de perfectie optie als je geen zin hebt om een zware mantel te
dragen." (br.hln)
De laatste collectie van Amy Winehouse is nu te koop
De laatste collectie van Amy Winehouse is nu te koop
Het Britse modehuis Fred Perry verkoopt vanaf nu een selectie uit de
lijn die de overleden zangeres Amy Winehouse tekende. Dit valt samen met
de lancering van het laatste album van deze soulstem 'Lioness: Hidden
Treasures'.
Een jurkje getekend door Amy Winehouse voor Fred Perry.
Naar aanleiding van de uitgave van haar laatste album legt Fred Perry
vandaag een kleine selectie van de laatste kledinglijn die zangeres
hielp te ontwerpen in de winkels. De opbrengst gaat naar de Amy
Winehouse Foundation. Gelukkig voor ons Belgen zullen de stuks ook via FredPerry.com verkrijgbaar zijn.
Een
woordvoerder van het merk: "De designs zullen de liefde van Amy voor de
fifties en art deco reflecteren. Ik ben vooral enthousiast over de
exclusieve print met iconische retrovoorwerpen als cadillacs, jukeboxen,
zonnebrillen in roze, blauw en zwart."
Zo laat je sexy (maar stijlvol) je lingerie piepen
Zo laat je sexy (maar stijlvol) je lingerie piepen
Sommige vrouwen slagen er in een stukje kant van hun beha te laten
zien en dit een glamoureuze sexy draai aan te geven. De actrice Jessica
Szohr, bekend uit Gossip Girl, deed dit onlangs op de rode loper. Ze
droeg een mooie blauwe beha onder een blouse met diepe decolleté. We
geven enkele tips om deze trend met stijl te kopiëren.
1. Draag een goede beha die veel steun en bedekking geeft. Een te losse
blouse en een slechte beha verhogen het gevaar op ontblote tepels, wat
sowieso ongepast is.
2. Kies een felle of vrouwelijke kleur. Een mooie tint maakt het minder 'sletterig'.
3.
Doe niet te veel knoopjes los. Hou het op de bovenste drie. Gebruik een
mini-veiligheidsspeld die je net onder de beugel van de beha aanbrengt,
om ongelukjes te voorkomen. (br.hln)
Is dit de enige vrouw die wegkomt met horizontale strepen?
Is dit de enige vrouw die wegkomt met horizontale strepen?
Een tip die alle stylisten geven, is horizontale strepen te
vermijden. Maar topmodel Rosie Huntington-Whiteley negeert dit duidelijk
en bewijst dat hier ook helemaal geen reden voor is. Ondanks het
onflatterende patroon, ziet de 24-jarige schoonheid er nog steeds slank
uit.
De 24-jarige ster uit de film Transformers bewees in Parijs op de
opening van een winkel van het Britse modehuis Burberry dat ze slanker
dan ooit is in een knielange jurk met gestreepte rok en een blauw topje.
Het model, dat ook al voor het lingeriemerk Victoria's Secret werkte,
verlengde haar figuur met zwarte stiletto's. Haar slanke taille werd
beandrukt met een opvallende riem. Haar make-up hield ze natuurlijk en
minimaal met wat lipgloss, haar lokken waren losjes.
Het model
was relatief onbekend in de modewereld tot Burberry Agyness Deyn verving
door Rosie. Sinds juli is ze het gezicht van het nieuwste parfum Body
van dit modehuis.(br.hln - foto's getty)
Delvaux heeft Christina Zeller aangesteld als nieuwe product & merchandising directrice. Dat meldt het huis zelf via een communiqué.
Christina Zeller deed eerder al ervaring op bij tophuizen als Karl Lagerfeld, Christian Lacroix en Givenchy. De nieuwe aanwinst komt er nadat het Belgische Delvaux werd overgenomen door fung Brands Limited. "Doordat Fung Brands aandeelhouder werd van de oudste producent van luxelederwaren ter wereld, is het Huis Delvaux op zoek gegaan naar nieuw talent om zijn ambitieuze ontwikkelingsdoelstellingen te kunnen verwezenlijken", laat het luxelederwarenhuis weten.
Vergeet zwart & goud: waarom geen Schotse ruit voor de feestdagen?
Vergeet zwart & goud: waarom geen Schotse ruit voor de feestdagen?
Het blijft een klassieker onder de ruitjespatronen, wat Burberry ook
probeert: de Schotse ruit. Met de eindejaarsperiode in zicht wordt er
traditioneel gegokt op zwart, goud en glitters voor de feestdagen...
maar waarom geen geruit jurkje?
Ruitjes zijn al het hele jaar populair, maar de traditionele Schotse
ruit (rode achtergrond, gekleurde vierkanten) past het best bij de
feestdagen. De trend komt weer bovendrijven nadat een pofjurkje van McQ,
de 'goedkope' lijn van Alexander McQueen, een echte hit werd bij
celebs.
Emma Watson, Rihanna, Cheryl Cole maar ook de
Amerikaanse tiener Chloe Moretz en Katherine Jenkins kozen al allemaal
voor het geruite, speelse jurkje dat zich gemakkelijk laten aanpassen.
De jurk van de lijn McQ, te koop bij Selfridges.
Een
extra wit kraagje maakt het extra 'braaf', een lederen vest erover
maakt de outfit dan weer stoer. Gecombineerd met hoge pumps, stoere
laarzen of elegante sneakers: het kan allemaal. Voor extra 'pofeffect':
draag er een zwarte onderrok onder!
De jurk zelf kost zo'n 540 euro en is te koop bij Selfridges, maar verwacht wordt dat de nieuwste it-jurk snel zal uitverkocht zijn.
Voor
wie liever geen jurken draagt, zijn er ook andere manieren om de
Schotse ruit te verwerken in je feestoutfits, zoals een jas (1000 euro)
en een driekwart broek voor 320 euro. In februari 2012 opent McQ een
eigen winkel in Londen. (br.hln)
Na Versace maakt Italiaans modehuis Marni lijn voor H&M
Na Versace maakt Italiaans modehuis Marni lijn voor H&M
Een stuk uit de lentecollectie van Marni.
Het Italiaanse modehuis Marni heeft een lentecollectie ontworpen voor de Zweedse modeketen H&M.
De collectie zal vanaf 8 maart te koop zijn via het internet en in zowat
260 winkels wereldwijd. In België zullen de spullen in enkele filialen
terechtkomen, zegt woordvoerster Marianne Nerinckx van H&M België en
Luxemburg.
De stichter en
creatieve directeur van Marni, Consuelo Castiglioni, tekende voor de
Zweedse keten een lentecollectie voor mannen en vrouwen. Dit bevat niet
enkel kledij maar ook accessoires, aan budgetvriendelijke prijzen zoals
we van H&M gewend zijn. Het modehuis staat bekend om eenvoudige
ontwerpen met een simpele snit, de aandacht gaat vooral naar opvallende
prints. Als het in de stijl van de afgelopen lentecollectie is, mogen we
ons verwachten aan plooirokken, chique broeken, jurken en veel
breiwerk. Met de samenwerking wil Castiglioni een jonger publiek
aanspreken.
In het verleden werkte de Zweedse modeketen al samen
met modehuizen als Versace, Sonia Rykiel en Lanvin. Welke winkels de
collectie van Marni zullen verkopen, kon de woordvoerster nog niet
zeggen. (br.hln - foto's afp)
Het stijlicoon van elke vrouw: haar beste vriendin
Het stijlicoon van elke vrouw: haar beste vriendin
Wat een mooie trui heb jij aan! Of: ik ben echt verliefd op je
handtas! We geven allemaal wel eens een complimentje aan een vriendin
over een leuke outfit, maar daar blijft het niet bij. Veel vrouwen geven
toe dat ze de stijl van een vriendin proberen na te bootsen door
dezelfde kledingstukken te kopen.
Bij veel vrouwen is de kleerkast dus gevuld met kleren die ze voor het
eerst bij een vriendin of collega zagen. Dat blijkt uit een onderzoek
dat uitgevoerd werd op vraag van kledingwinkel New Look.
Eén
op de twee vrouwen is voortdurend bezig met het vergelijken van hun
eigen stijl met die van hun schijnbaar modebewustere vriendinnen.
Gemiddeld zijn er ongeveer 12 items in onze kleerkast waarvoor we ons
lieten inspireren door vriendinnen.
Bovendien hebben veel vrouwen
ook minstens 5 identiek dezelfde kledingstukken. Een derde van de
ondervraagde vrouwen gaf zelfs toe dat ze een volledige outfit van een
vriendin durven te kopiëren.
"We weten al langer dat vrouwen
zich op modevlak laten inspireren door bekende stijliconen, maar
blijkbaar houden ze ook hun eigen vriendinnen nauwlettend in het oog",
zegt woordvoerder Peter Robinson. "Vrouwen worden constant
geconfronteerd met nieuwe stijlen en kleuren, dus is het normaal dat ze
nood hebben aan inspiratie."
Hoewel
een gekopieerde vriendin zich in eerste instantie misschien geflatteerd
voelt, is het nabootsen ook vaak een aanleiding tot ruzies. Eén op de
tien vrouwen vindt het namelijk erg vervelend als een vriendin een
gelijkaardig kledingstuk koopt.
De meeste vrouwen zijn zich daar
goed van bewust. Zes op de tien vrouwen geeft namelijk aan dat ze zich
wel regelmatig baseren op de kledingstijl van een collega, maar dat ze
eerst nagaan of de persoon in kwestie er geen problemen mee heeft.
Ten
slotte is het ook zo dat veel vrouwen voor dezelfde winkels kiezen als
hun vriendinnen. Zo proberen ze geen identieke stijl, maar wel een
gelijkaardige look te creëren.
Dat gebeurt vooral bij vrouwen
die jonger zijn dan 35 jaar. Zij willen wel dezelfde stijl als hun
vriendinnen, maar blijven trouw aan zichzelf door een eigen touch te
geven aan hun outfit.
Soms zien we trends passeren, die zelfs wij wat verregaand vinden. Zo geschiedde het ook met de nieuwste zonnebril van Alexander Wang.
Alexander Wang pakt dit najaar uit met een exclusieve zonnebril voor de koukleumen onder ons. De beentjes van het brilletje kunnen namelijk versierd worden met een zwart of wit (naargelang de kleur van je montuur) bontje. Heerlijk warm rond de oren. Al lijkt de look ons iets te apart.
Voor een bril van Wang met bontje tel je 799 dollar neer. De zonnebril is voorlopig enkel verkrijgbaar in Amerika. (br.she - foto Alexander Wang)
Beautywebsite Styletoday.nl deed een rondvraag bij 789 'curvy'
lezeressen, allemaal vrouwen met een kledingmaat tussen 40 en 46. Zowat
50 procent van deze dames is perfect gelukkig met hun lichaam, hoewel
dat niet wil zeggen dat ze zorgeloos shoppen, want over passende kleding
denken ze liever 10 keer na.
Toch willen 77 procent van deze dames liever 3 kilo kwijt omdat voor het
vinden van stijlvolle kledij, de buik en taille altijd probleemzones
blijken te zijn en daarom ook echt een doorn in het oog. 20 procent wil
ook graag smallere heupen en voor een kleine 3 procent zijn de armen de
probleemzone bij uitstek.
Het
onderzoekje peilde verder ook nog naar de inspiratiebronnen waar de
'curved' of 'inbetween' vrouw (want zo worden dames tussen maat 40 en 46
ook benoemd) naar gaat kijken voor stijltips.
Het absolute
stijlicoon voor Nederlandse dames blijkt Caro Emerald te zijn, gevolgd
door Linda de Mol en Fiona Hering. 71 procent van de 789 vrouwen kijkt
verder vooral naar modebladen, 64 procent plukt ideetjes uit websites.
Ook
het winkelgedrag werd uiteraard ondervraagd. Hieruit bleek dat voor 37
procent van de dames, shoppen in de winkel zelf nog altijd de favoriete
manier is om hun kleerkast te spijzen met nieuwe kledij. 51 procent
wisselt dit dan weer graag af met online winkelen. Vooral webwinkels als
H&M, Zalando en ASOS doen het goed.
Minst
tevreden waren de vrouwen eigenlijk over het advies dat ze krijgen in
winkels. Niet meer dan 25 procent kon nog zeggen dat ze best wel goede
tips krijgt tijdens het shoppen. Niet verwonderlijk dat nog eens bijna
20 procent gewoon helemaal niet geholpen wilt worden als ze winkelen, om
ergernis te vermijden. (br.hln)