Waarom celebs een eigen schoenencollectie lanceren
Halle Berry (Deichmann.com)
De tijd waarin elke hippe celeb een eigen parfumlijn lanceerde, lijkt
definitief voorbij te zijn. Wie nu wil tonen dat hij of zij echt
meetelt, moét een schoenencollectie op de markt brengen. Zijn ze dan
echt allemaal verzot op schoenen? Of is er meer aan de hand?
De (nog lang niet) laatste sterrencollectie is die van Halle Berry, die
vroeger ook al een eigen geurtje lanceerde. Zij creëerde een
schoenenlijn voor Deichmann Shoes, '5ths Avenue by Halle Berry'.
De lente- en zomercollectie bevat 40 paar 'limited edition' schoenen, met voornamelijk sleehakken.
"Elke
vrouw houdt van schoenen. Mijn collectie is dus een droom die uitkomt",
zei Halle net zoals haar vele voorgangers. "Het is alsof je met een
slecht kapsel en verkeerde schoenen ook geen echte vrouw bent", vindt
zij.
"Schoenen drukken ook een statement uit: ze kunnen sexy
zijn, geven aan waar je naartoe gaat, drukken je stemming uit én zijn
het ultieme accessoire", gaat 45-jarige actrice verder. "Schoenen zijn
een uitdrukking van wie je bent."
Maar
of we inderdaad Halle's persoonlijkheid in de schoenen kunnen zien,
lijkt ons twijfelachtig. Nochtans geeft zo wat elke celeb aan dat ze "de
schoenen zelf ontworpen hebben". Dat ze inspraak krijgen zal wel
kloppen, maar uiteindelijk komt het initiatief toch van de winkelketens
zelf.
Zo werkte Deichmann Shoes bijvoorbeeld zes maanden geleden
al samen met Cindy Crawford. Daarnaast is er ook Mint.com, die een
'eigen' collectie gaf aan zowel Rachel Bilson, Mary Kate & Ashley
Olsen, Kate Bosworth als Jessica Simpson. Stylistpick.com deed
hetzelfde, met een schoenenlijn voor Cheryl Cole.
Een
opvallende gelijkenis tussen de vele schoenencollecties vinden we in de
goedkope prijs. Schoenen van Halle Berry koop je al vanaf 36 euro, die
van Rachel Bilson kosten 60 euro en voor een Cheryl Cole betaal je zo'n
90 euro. Zo bereiken de winkel ketens natuurlijk een groot publiek.
Onze
conclusie: een nieuwe hype bij celebs, ja, maar wel op initiatief van
de winkelketens. Draagbare ontwerpen, een betaalbare prijs en een
bekende persoon die zijn naam en gezicht aan het product wil geven. Of
het nu kleren, parfums of schoenen zijn, dat werkt altijd. (br;hln)
|