Foto
Inhoud blog
  • 1000 7
    Zoeken in blog

    Toren roept haan
    Cursiefjes onder de kerktoren.
    Humoristisch, kritisch en soms cynisch.
    31-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.901 Houtlab

    901 HOUTlab

    Op 2 mei 2019 werd een gloednieuw en uniek museum geopend in Plantentuin Meise!  Op interactieve wijze kun je er kennis maken met alle aspecten van hout: van duurzaam bouwmateriaal dat mee het klimaat helpt stabiliseren tot de microscopische geheimen die de eigenschappen van hout verklaren.
    De Plantentuin beheert belangrijke historische houtcollecties, in totaal ongeveer 7.500 houtmonsters van boomsoorten van over de hele wereld.  De historische kern van deze collectie, ca. 4.500 houtmonsters, bestaat uit collectiestukken behorend tot het voormalige Bosmuseum. Dit museum bevond zich in de Brusselse Kruidtuin en werd in 1902 officieel geopend. Na de verhuis van de Plantentuin van Brussel naar Meise werd het Bosmuseum nooit heropgebouwd. De collectiestukken zijn na meer dan een halve eeuw vanonder het stof gehaaldOp de foto zie je een 5 ton wegende schijf van een 2000 jaar oude mammoetboom (Sequoiadendron) met een diameter van meer dan 4 meter, geschonken door de Verenigde Staten bij de ontmanteling van het Amerikaans paviljoen de Wereldtentoonstelling van 1958

    31-05-2019 om 08:27 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.900 Publicaties

    900 Publicatties

    Via uitgever gedrukt

    Meise, onder de toren van St.-Martinus
    Meise, onder de toren van St.-Brixius-Rode
    Madeleine in De waanzin van Charlotte Jos Pauwels e.a.

    Digitaal

    C.L.

    Interactieve verbale leerprocessen in het A.A.AC.ZC.-talenpracticum C.L.
    Interactive verbal learning processes in the A.A.AC.SC. – language laboratory C.L.
    Kwaliteitsrevolutie in het onderwijs De Cuyper Jef C.L.
    Logboek AVC  Jos Chabert cl Meise De Cuyper Jef C.L.
    Aanvankelijk lezen De Cuyper Jef 1966 – 2014
    Nederlands cl I
    Basiswoordenlijst Nederlands cl 1
    Leerplan Nederlands aan anderstaligen niveau 0
    Leerplan Nederlands aan anderstaligen niveau 1
    Leerplan Nederlands aan anderstaligen niveau 4

    Erfgoed

    Dialect van Meise De Cuyper Jef Sib
    Herman Boon pr.
    Het leven is te kort om klein te zijn Liber amicorum Herman Boon pr. De Cuyper Jef Sib
    Jeugdraad Meise 50 De Cuyper Jef Sib 2015
    KMGSBL 1903 De Cuyper Jef Sib
    Liber amicorum Jos Chabert
    Madeleine en de keizerin De Cuyper Jef Sib
    Meise Jan Van den Eynde update De Cuyper Jef Sib
    Meise, St.-Brixius-Rode
    Stamënees in Meise De Cuyper Jef Sib
    Toren riep haan De Cuyper Jef Sib
    Beiaarden Meise met CD-rom De Cuyper Jef Sib
    Muurschilderingen in Meise Sib 2015 Jef L. DC
    Jeugdraad Meise 50 Sib 6.9.2015 Jef L. DC
    Reuzen Jan en Mie Meise Sib 2015 Jef L. DC
    Cultuur in Meise Sib 2015 Jef L. DC

    Literatuur

    Gedichten van Jef Lettens De Cuyper Jef Sib
    Wild places haiku’s over het boek van Robert Mac Farlane De Cuyper Jef Sib

    Eindwerk
    Terreinstudie Buitenweide Meise CVN De Cuyper Jef

    Verkeersdelicten van 16-18 jarigen V.U.B. Jef L. DC

    USB

    Berla

    Baron van der Linden d’Hoogvorst verschillende auteurs update
    Brochure toneel versie 9 maart 05 Piet De Cuyper
    Keizerin Charlotte en Meise Bettesone Achiel
    Sint – Sebastiaansgilde Rode Meise Van Hoeck, De Cuyper Jef, Van den Troost
    Oorlogsdagboek W.O. II van Peter Huygens De Cuyper Jef Sib


    Natuur

    Terreinstudie Berenput Meise De Keersmaeker André CVN

    24-05-2019 om 08:37 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.899 KLank

    899 Klank

    Klank

     

     

     

    Afrodisiac

     

     

     

    Beiaard

     

     

     

    de Melio

     

     

     

    Dierickx

     

     

     

    E.U. hymne

     

     

     

    Golfbreker

     

     

     

    JVC-MN-P 4

     

     

     

    Lettens Jos

     

     

     

    Ley

     

     

     

    Loge

     

     

     

    Meise-Waalre

     

     

     

    Neefs Louis

     

     

     

    Stamënees

     

     

     

    Teck ressen

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    DID

    28

     

     

    SIB

    9

     

     

    JVC

    11

     

     

    OEF

    3

     

     

    ITA

    11

    AVSG

    SSSS/

    BLI

    24

     

     

    NED

    8

    AVSG

     

    DUI

    5

     

     

    NED

     

    uitspraak

     

    ENG

     

    Jc

    V.Herrweghe

    ENG

    5 demo

     

     

    St.-Elooi

    2

     

     

    HSHA

    1

    test

     

    AACC

    1

     

     

    DUI

    1

    Carchon

     

    NED 5

    1

    demo

     

    2 ?

    6

     

     

    17-05-2019 om 08:32 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.898 Foto's

    898 Fotobestand
    AVC237
    Beiaard296
    Chabert17
    Chiro188
    Crypte45
    Erfgoed196
    Fanfares50
    Gemeente33
    H. Boon pr.83
    Imde65
    Jaarmarkt23
    Jeugdraad52
    KMGSBL14
    Kunst61
    Landbouw366
    Lenaerts19
    Madeleine12
    Meise na 1978626
    Meise 1197
    Meise 292
    Meise 355
    Meise 4144
    Meise 584
    Meise 670
    Meise 785
    Meuzegem2
    Muziek2
    Natuur280
    Niewelaan38
    Oppem144
    O.S.308
    O.S.adm.99
    Plantentuin784
    Politiek126
    Postkaarten71
    Reuzen257
    Rode365
    Rossem45
    Scans Meise406
    Speelpleinen14
    Spil40
    St.-Anna212
    St.-Elooi208
    Stamboom53
    Stamboom60
    Stamboom19
    Stamenees1
    Toren261
    Westrode12
    Wolvertem16
    W.wonderen76
    W.parochie12
    W.verenigningen29
    W.mensen13
    W.cultuur2
    W.feesten154
    W.bibliografie17220

    10-05-2019 om 00:00 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.897 Fotopresentaties

    Fo. Pr.
    AVC MSJ
    Chiro
    Herman Boon pr.
    Ikebana
    Meise
    Meise Eddy
    Meise, na 1976
    O.S. 2.5.2012
    Plantentuin Meise
    Privé 2009-2011
    St.-Annakapel
    St.-Annaprocessie
    Stamënees
    Toren roept haan
    Wolvertem

    03-05-2019 om 08:33 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.896 Foto's

    896 Foto’s

    Fotobestand

    AVC

    237

    Beiaard

    296

    Chabert

    17

    Chiro

    188

    Crypte

    45

    Erfgoed

    196

    Fanfares

    50

    Gemeente

    33

    H. Boon pr.

    83

    Imde

    65

    Jaarmarkt

    23

    Jeugdraad

    52

    KMGSBL

    14

    Kunst

    61

    Landbouw

    366

    Lenaerts

    19

    Madeleine

    12

    Meise na 1978

    626

    Meise 1

    197

    Meise 2

    92

    Meise 3

    55

    Meise 4

    144

    Meise 5

    84

    Meise 6

    70

    Meise 7

    85

    Meuzegem

    2

    Muziek

    2

    Natuur

    280

    Niewelaan

    38

    Oppem

    144

    O.S.

    308

    O.S.adm.

    99

    Plantentuin

    784

    Politiek

    126

    Postkaarten

    71

    Reuzen

    257

    Rode

    365

    Rossem

    45

    Scans Meise

    406

    Speelpleinen

    14

    Spil

    40

    St.-Anna

    212

    St.-Elooi

    208

    Stamboom

    53

    Stamboom

    60

    Stamboom

    19

    Stamenees

    1

    Toren

    261

    Westrode

    12

    Wolvertem

    16

    W.wonderen

    76

    W.parochie

    12

    W.verenigningen

    29

    W.mensen

    13

    W.cultuur

    2

    W.feesten

    154

    W.bibliografie

    1

    7220

    26-04-2019 om 00:00 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.895 8 mm

    895 8mm

    AVC Talenpracticum
    AVC Rik Degraef
    AVC Talenbeurs
    AVC Demonie
    Brugge                 https://www.youtube.com/watch?v=MObwMt02nuI
    Buxman               https://www.youtube.com/watch?v=vjUIGGajjR8
    CVP                     https://www.facebook.com/Plantentuin/videos/563180460769038/
    Duiven
    GYM                    https://www.facebook.com/Plantentuin/videos/880300005506583/
    Hanenkap Klos    https://www.youtube.com/watch?v=UjItioJ-lcw
    J.M. De Roover
    Jogging
    Jos à Paris            https://www.youtube.com/watch?v=GvEQVLFfpIk
    Kermis                 https://www.youtube.com/watch?v=epfsyqa0rnk
    Klein Brabant      https://www.youtube.com/watch?v=MI5QJ5198E4
    Patclub Kerstb.    https://www.youtube.com/watch?v=ExOzlBbOREU
    Patclub Circus     https://www.youtube.com/watch?v=ExOzlBbOREU&t=281s
    Patclub Crea        https://www.youtube.com/watch?v=CnJqD-pyLlQ
    Patklub Natuur
    Robertville          https://www.youtube.com/watch?v=b0dCCDp9FMo
    SPL NCC            https://www.youtube.com/watch?v=ztEBCPjk6Lc
    ST.-Witz              https://www.youtube.com/watch?v=bz12hgJ8v_Y

    19-04-2019 om 09:18 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.894 Duurzaam

    894 Duurzaam

    De metalen voor windmolens en elektrische auto’s zijn massaal nodig.
    Ze worden gewonnen via de mijnen in Kongo (kobalt), Zuid – Afrika (4), Rwanda (lithium) en China (6).  Maar daar worden mensenrechten en milieu niet belangrijk bevonden.  Daarom zou het beter zijn ze te recyclen.  Bovendien zou de ontginning in Europa (bvb. Zweden) in de hand kunnen gehouden worden.  Maar daar stootte men op verzet van actiegroepen : not in my back yard!

    12-04-2019 om 09:14 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.893 VTR

    893 VTR

    Ik bezit nog 7 banden van mijn eerste filmopnamen :

    1. Scènes uit een huwelijksleven 16.11.1980 Kris Kras Meise met Jeanne Streulens en Louis Dierickx
      AVC november 1980 – 81 maa. 450 D2A F3A
    2. Klassen AVC Meise november 1981 1982  don..
    3. Klassen AVC Meise november  vrijdag
    4. MT 15.1.1981 EVD Exploitatie VDE I  9 10 Klassen AVC Meise november 1980 – 81 andere dagen 15 jaar Crea oefenband
    5. Professor Engels 15.1.1981 I
    6. Professor Engels II
    7. Professor Engels III 

    Er was mij vroeger beloofd de kosten voor digitalisering te dragen door de gemeente.  Maar de toestellen hiervoor waren stuk bij de firma.
    Bij het digitaliseren van recenter materieel stootte ik op de Nederlandse firma Van Eck die een offerte deed.
    Ik vroeg aan de gemeente, het CVO en de VZW Erfgoed Berla om de kosten te dragen

    05-04-2019 om 08:31 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.892 Kwaliteitsrevolutie

    892 Kwaliteitsrevolutie

    Door een toeval kon ik deelnemen aan de presentatie van de “Kwaliteitsrevolutie” van Tom Peters.
    Toen ik na een dag brain-stormen in het AVC kwam, was ik een gelukkig man.  Ik had er de bevestiging gevonden van mijn ideeën en de uitwerking ervan in het AudioVisueel Centrum, mijn levenswerk.
    Ik heb in een eindwerk “management in het onderwijs” de Kwaliteitsrevolutie aangepast voor het onderwijs.
    Wij hebben toen alle slogans van dit type management vertaalde in de aangeleerde talen en in alle lokalen aangebracht.

    29-03-2019 om 08:31 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.891 Cybernetica

    891 Cybernetica

    Didactica cybernetica is een eigen didactisch profiel dat wij stelselmatig uitwerkten voor taalonderwijs aan anderstaligen.
    Het staat uitvoerig beschreven in http://www.avc-jos-chabert-cl.jouwweb.nl       

    1. De aan te leren taal is de voertaal, altijd.
    2. Native speaker heeft prioriteit als hij beschikbaar is, life of opgenomen.
    3. Voorrang van de gesproken taal d.i. voorrang voor het spreken door alle studenten
    4. Geschreven taal in functie van de gesproken taal.
    5. Geen theorie, maar functioneel taalonderwijs.  Leer de studenten, wat ze zullen gebruiken.
    6. Basiswoordenschat d.w.z. geen onnodige ballast, ook in hogere niveaus.  Dit is echte aanpassing aan het niveau van alle studenten.  Uitgaan van de student.
    7. Democratische opstelling : iedereen is gelijkwaardig.
    8. Reikwijdte vergroten :
    8.1. Zoveel mogelijk, maar doordacht, audiovisueel en interactief werken d.w.z. uitgaan van authentieke situaties (prioritair life) met aanwending van een brede waaier van alle mogelijke audiovisuele (of multimediale ) middelen buiten tekst.
    9. Professioneel didactisch werk leveren d.w.z. het hele didactische proces grondig afwerken;
    10. Fouten voorkomen ("Van alle fouten van de opvoedelingen, is de opvoeder de oorzaak" , uit "Het Mierenboekje" van Salzmann).

    22-03-2019 om 08:50 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.890 AACC

    890 AACC

    Inoefenen deden we in het Audio Actief Actief Comparatief Zelfcorrectief talenpracticum.  Tijdens een langdurig onderzoek konden wij de werking bijstellen en verfijnen.  Het onderzoek werd beschreven in :                                                                                                                     https://jefdecuyper.wordpress.com/
    Wij waren de enigen die uit het analoog talenpracticum systeem Ley het maximum haalden.  Het systeem werd digitaal geprogrammeerd door de firma Divace in Finland.

    15-03-2019 om 08:36 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.889 AVSG

    889 AVSG

    Aanleren van een taal aan anderstaligen gebeurt volgens de principes van de AudioVisuele Structureel Globale methode.  Dat is ons inziens de beste internationaal gereputeerde werkwijze.
    Het is simpel : men leert op het 0 – niveau in het begin enkel spreken en luisteren.  Men gebruikt daarvoor dialogen uit het werkelijke leven gekoppeld aan beelden.
    Met lezen en schrijven en zeker de theorie begint men later, als die geen negatieve  invloed meer hebben op het vlot en correct spreken.

    08-03-2019 om 08:41 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.888 CVO

    888 CVO

    Het AVC Meise, Strombeek en Jette had een gespecialiseerd centrum voor talen aan anderstaligen moeten blijven met Informatica als sluitsteen!
    De objectieve meerwaarde in Meise gerealiseerd luiddde

    AVSG

    AACC

    EVAcl

    Kwaliteitsrevolutie

    Maar ze ging helaas teloor.
    Het centrum had toonaangevend kunnen blijven.  Mits betere onderhandelingen had ze hoofdschool kunnen zijn voor de regio.  Maar nu wordt ze opgeslorpt door het CVO Vilvoorde of wordt het CVO NW Brabant ?

    01-03-2019 om 08:37 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.887 Thee

    887 Thee

    Thee maakt men met bladeren van de struik Camelia sinensio.
    Voor witte thee gebruikt men de witte knoppen.  Die worden gedroogd in de zon of de oven.
    Groene thee komt van de geplukte bladeren die een stoombehandeling krijgen.
    Bij zwarte thee worden de bladeren volledig geoxideerd waardoor ze een bruine kleur krijgen.
    Oolongthee houdt het bij gedeeltelijke oxydatie.
    Je maakt groene en witte  thee best met water op 80 graden.  De andere mogen op 100 graden.  Bij het trekken komen de polyfenolen, cafeïne entheanine vrij.

    23-02-2019 om 09:16 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.886 Azolla

    886 Azolla

    De sierlijkste plant in onze wateren heet Azolla.  Maar dit plantje heeft bijzondere eigenschappen.  50 miljoen jaar geleden koelde de Noordpool aanzienlijk af.  Het plantje kan broeikasgassen uit de atmosfeer halen en opslaan.  Men noemt dat het Azolla evenement.
    Men kan het inzetten voor biodiesel en milieuvriendelijk veevoeder.
    De kracht van Azolla zit hem in het blad.  De onderste kant heeft de vorm van een boot en drijft.  Het bovenste staat als een zeil en vangt licht.  Er is een holte in het blad bewoond door een bacterie (cyanobacterie).  Die vangt stikstof uit de lucht, zet het om en geeft het terug aan de plant.  Dat geeft het een enorm concurrentievoordeel.
    Men kan van de Azolla ook Azollaburgers maken : een plantaardige variant van de hamburger.

    15-02-2019 om 08:41 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.885 Koffie

    885 Koffie


    Heeft zijn roots in Ethiopië.
    Het wetenschappelijk personeel van de Plantentuin Meise is wereldvermaard voor het onderzoek van koffie.  Zo  vonden ze via DNA onderzoek in het herberium een koffiesoort die van nature geen cafeïne bevat.
    De schimmel koffieroest belaagt de koffieplant.  Hij heeft ook te lijden onder een kever, de koffieboorder .
    In Midden Amerika vinden we de  Arabica .  Die kan niet tegen de volle zon, en hoge temperatuur.
    Bij rondleidingen van studenten wordt de koffievrucht getoond.  Daar is veel variatie in : o.a. rood, twee bonen …

    08-02-2019 om 08:47 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.884 Vrijheid

    885 Vrijheid

    Toen ik mijn kleindochter afhaalde op school, vertelde ze mij dat ze gedichtendag hielden.  Zij citeerde een gedicht dat ze leerden.  Het thema is “vrijheid”.
    Wat ze niet wist was wat Meise op het gebied van poëzie betekent.
    In de jaren tachtig startten wij de Jules Van Campenhoutprijs voor poëzie en een jaar later hielden wij poëzieshows in 7 talen in het AVC.
    Toen de dienst cultuur de prijs afnam daalde het peil snel tot een plaatselijke prijs. 
    Ik zette ons initiatief verder met “Poëzie in de vitrien” en bracht goede gedichten aan op de uitstalramen van winkels.

    Later hernamen wij poëzie in 7 talen in de toen nog Nationale Plantentuin Meise.  Het motto was ”Liefde in de Plantentuin”.  Wij brachten rond de Oranjerievijver de mooiste liefdesgedichten uit de wereldliteratuur.
    De JVC – prijs werd om wlle van besparingen en onbegrip, afgeschaft.

    De Akademie van Meise heeft een afdeling Woord en daar wordt nog aan poëzie gedaan.

    01-02-2019 om 08:55 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.883 Spijbelen

    883 Spijbelen

    Via een bericht op facebook gaan de tieners nu spijbelen voor het klimaat!
    Zouden ze eerder niet beter en objectief geïnformeerd worden?
    Bovendien zouden ze beter op woensdagnamiddag of tijdens het week-end betogen.  Neen?  Ze brossen liever ten koste van hun eigen opleiding.  Amusement en festivalitis zijn niet ver weg.
    De Vlaamse regering ontving hun.  Dat is een goedkeuring.  Waar gaan we naartoe.  Dit is verloedering van hiërarchie en gezag.
    De scholen die er een didactische uitstap van maken zijn hypocriet.

    Ik vraag mij af of ze niet door een of andere politieke beweging gemanipuleerd worden?  Zo onnozel zijn ze hopelijk niet!

    25-01-2019 om 08:51 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.882 Douglas

    882 Douglas

    De douglas spar werd in 1827 door David Douglas ingevoerd van de USA naar UK
    Plantenverkeer verloopt in twee richtingen : van buiten uit naar ons en van ons naar elders.  Door het toenemende vrachtverkeer en via de havens en de luchtvaart wordt dat bevorderd.
    Zo kreeg ik van een collega zaden die ingevoerd werden in de luchthaven.  Zij werden in beslag genomen.  Ik gaf ze aan de toenmalige directeur van de Plantentuin om ze op naam te brengen.  Deze dienst wordt nog steeds geleverd aan de douane.  Maar ik heb er verder niets meer van gehoord.
    Men noemt dat Invasieve Planten.  In Zuid Amerika werden zo Europese planten ingevoerd zoals witte klaver en populier.

    18-01-2019 om 08:43 geschreven door Jef De Cuyper

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Foto

    Archief per week
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!