Inhoud blog
  • Josh V opent allereerste brandstore
  • Bourgondië op een andere manier ontdekken
  • Musthaves voor de zomer
  • CKS SS24
  • Van een koffiedate tot ...
  • Yiko collectie
  • Le monde est-il 'comic'
  • 111 jaar VZUG
  • Muyu collectie
  • Litouwse tradities
  • Quick-Step make-ôver
  • All-over natuursteen
  • Terug naar school
  • Betoverende elegantie
  • Aalto tafels en banken
  • Buiten water?
  • Watches & wonders: drie elegante meesterwerken
  • Swatch Neon collectie keert terug
  • Olympéa Le Parfum
  • Invictus Parfum
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    29-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corendon & kids

    Corendon zet kinderen centraal met Kids&Co

     

     

     

     

    Touroperator Corendon start met een nieuw concept, speciaal voor kinderen: Kids & Co. In mei vertrekt de eerste Kids &Co vlucht vanop Schiphol en zullen mascottes Loeloe en Tijger het speciale Kids & Co-toestel officieel dopen met (kinder-) champagne.

     

    Met Kids & Co richt Corendon zich op de allerkleinste vakantievierders van 0 tot 3 jaar (Baby & Co) en op oudere kinderen tot 12 jaar. De allerkleinsten krijgen van Corendon alles wat zij nodig hebben. Van een flessenwarmer tot kinderstoel en babybed. Voor oudere kinderen is er een ervaren, Nederlandstalig animatieteam die met hen waterspelletjes spelen, knutselen of naar de mini-disco gaan. Het Kids & Co

    animatieteam staat de hele dag (6 dagen per week) voor de kinderen klaar, zodat de ouders ook aan hun rust toekomen. Over de kosten hoeven ouders zich geen zorgen te maken, want de animatie, drankjes en maaltijden zijn bij Kids & Co allemaal inbegrepen in de reissom.

     

    Tot dusver noteerde Corendon reeds 10 000 boekingen voor Kids & Co. De boekingen zijn vrijwel gelijk verdeeld over de zeven vakantieparken van Kids & Co op Kos, Rhodos en Kreta in Griekenland, Bodrum en Antalya in Turkije en de Algarve in Portugal.

     

    Dat Kids&Co verdergaat dan de traditionele animatie blijkt uit initiatieven als het Kids & Co vakantielab, waar kinderen kunnen bedenken hoe het hotel nog leuker gemaakt

    kan worden. Het beste idee vind je volgend jaar terug in de Kids & Co hotels. Met Kids & Eco betrekt Corendon de jongste vakantieganger dan weer bij het milieu, de omgeving van het hotel en de fauna en flora op de bestemming.

     

    Kids & Co is voor de Belgische vakantieganger boekbaar voor de vakantieparken in

    Bodrum, Antalya en Kreta. RVH.

    www.kids-co.nl - www.corendon.be

     





    29-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Graskaas

    Graskaas vanaf eind mei één maand in de winkel

     

     

    Milde en romige Noord-Hollandse Gouda met kwaliteitskeurmerk van het Rode Zegel

    Nog even geduld, maar het loont de moeite! Vanaf eind mei kan je een hele maand genieten van graskaas, de Noord-Hollandse kaas die je kunt herkennen aan het kwaliteitskeurmerk van het Rode Zegel en aan zijn zachte, romige smaak natuurlijk. Een seizoensgebonden delicatesse voor elke kaasliefhebber!

     

    Geen graskaas zonder koeien of sappig lentegras... Na een lange winter in de stal mogen de Noord-Hollandse koeien straks weer volop van het buitenleven proeven. En dat betekent: jong, mals gras met een minder vezelige structuur.

     

    Precies dat voedzame gras zorgt voor een bijzondere melk (romig en met zachter melkvet) die de typische smaak van graskaas geeft: lentefris. Deze jonge kaas smaakt milder en smeuïger . Later op het jaar, als de koeien het verse gras weer gewend zijn, wordt de kaas meer uitgesproken en steviger.

     

    Omdat graskaas zo’n specifieke samenstelling heeft, ligt deze kaas slechts één keer per jaar in de winkel, ongeveer één maand lang. En krijgt hij het kwaliteitskeurmerk van het Rode Zegel. Mis dus straks je exclusieve portie graskaas niet!

     

    Noord-Hollandse Gouda is een 48+ kaas in verschillende leeftijden van jong tot overjarig. Elke kaas wordt met de grootste zorg gemaakt volgens eeuwenoude methodes. En krijgt vervolgens het enige echte Rode Zegel. Dit staat garant voor topkwaliteit en traditie. Alleen kaas van een Noord-Hollandse kaasmaker, gemaakt met Noord-Hollandse melk van plaatselijke koeien, mag het zegel dragen. De Beschermde Oorsprongsbenaming of l’Appelation d’Origine Protégée garandeert dat de kaas uniek is in de wereld. Als u kaas koopt, let dan op het Rode Zegel: hét kwaliteitszegel voor echte Noord-Hollandse Gouda. RVH.

    www.rodezegel.be





    28-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diner van de Belgische wijnbouwers

    Het Diner van de Belgische Wijnbouwers

     

     

     

     

    Het jaar van de gastronomie Brusselicious bereikt zijn kruissnelheid! Na het Brusselicious ontbijt en de Tram Experience komen nu de themadiners aan bod. Een uitgelezen ogenblik om een unieke ervaring te beleven terwijl u van heerlijke gerechten geniet op de meest ongebruikelijke plekjes van Brussel. Op zaterdag 14 april 2012 kunt u in het Trammuseum aanschuiven voor het eerste diner met als thema: het Diner van de Belgische Wijnbouwers.

     

    VISITBRUSSELS organiseert in het totaal 8 themadiners gedurende het Brusselicious-jaar. Diversiteit en kennis maken met nieuwe dingen staan daarbij centraal. Het is niet alleen de bedoeling om lekker te gaan eten, de bezoekers krijgen ook de kans om dat in een uniek kader te doen. De themadiners worden verbonden met een specifiek Brussels evenement. Zo worden diners georganiseerd om het 150-jarig bestaan van Les Misérables te vieren, de 90ste verjaardag van Toots Thielemans en nog veel meer.

     

    Bij wijze van opening van de derde editie van de Belgovino-beurs, die op 15 april in het Trammuseum wordt gehouden, kunnen de wijnliefhebbers – zowel amateur- als beroepsoenologen – in avant-première komen proeven van de wijnen van de Belgische producenten. Heel wat domeinen worden ook in het buitenland door landgenoten uitgebaat, voornamelijk in de streek rond Bordeaux. 

    Na een cocktail en een bezoek aan de beurs zelf kunt u aanschuiven voor de heerlijke maaltijd bereid door chef Lionel Rigolet van het restaurant Comme Chez Soi, in het gezelschap van de Belgische  wijnbouwers. Zij nemen plaats aan uw tafel. Conversatie, gezelligheid en nieuwsgierigheid troef tijdens deze avond.

     

    De ticketverkoop is nu geopend voor het publiek. Als bezoeker mag u deze unieke ontmoeting met de Belgische wijnbouwers niet missen! RVH.

    www.brusselicious.be

     

    28-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balade 25!

     

    Balade viert 25 jaar licht plezier!

    Wanneer Belgische knowhow en innovatie een succesverhaal worden

     

    Dit jaar is het 25 jaar geleden dat het Belgische merk Balade het licht zag in het dorpje Goé in de Hoge Venen. Nog een merk van zuivelproducten? Ja, maar niet zomaar een merk! Balade heeft het beeld van de Belgen over boter en andere zuivelproducten drastisch veranderd. Het merk combineert tongstrelend genot met lichtheid. Balade heeft een leiderspositie op de markt van de lichte room en boter veroverd en viert dit jaar zijn 25ste verjaardag samen met de consumenten.

     

    Om 25 jaar knowhow en innovatie rond genot en lichtheid te vieren, lanceert Balade twee verjaardagsacties voor zijn consumenten die lopen tot 31 maart.

     

    25 jaar… genot: Balade heeft een heerlijke samenwerking op touw gezet met meester-patissier Marc Ducobu, die de visie van Balade deelt: moderniteit, innovatie, plezier en lichtheid. Deze twee toppers uit de Belgische smaakwereld hebben samen 25 verjaardagstaarten ontwikkeld, uiteraard overheerlijk én lekker licht! Met amper 150 kcal per portie bevatten deze taarten 50 % minder calorieën dan een klassieke taart. Liefhebbers van de Balade-producten maken kans om zo’n taart te winnen. Balade nodigt het uit om een originele, pakkende, tedere of overheerlijke verjaardagswens na te laten op de (nieuwe) website www.balade.be. Inschrijven kan tot zaterdag 31 maart! De 25 origineelste boodschappen worden beloond met een exclusieve taart die aan huis wordt geleverd in de week van 2 april.

    .

    25 jaar… lichtheid: ook in de winkels wordt er een wedstrijd georganiseerd. Tot eind maart kunnen consumenten die zich laten verleiden door een van de 12 deelnemende producten (te herkennen aan het ‘25 jaar’-logo) hun ‘lichte’ ervaring verlengen. Ze kunnen namelijk een van de 25 luchtballonvaarten voor 4 personen winnen.

     

    In amper een kwarteeuw tijd heeft het Belgische merk Balade de Europese botermarkt op zijn kop gezet. In 1987 slaagde het merk erin om echte boter op de markt te brengen zonder de minpunten van boter. De Balade-boter was geboren: een halfvolle boter met twee keer minder vetgehalte dan een klassieke boter en dus even licht als smeermargarines. Maar dat was niet het enige voordeel: Balade heeft de unieke smaak van echte, verse boter en is uiterst goed smeerbaar, ook als ze pas uit de koelkast komt.

     

    In 1990 was de boter van Balade de enige boter met een verlaagd cholesterolgehalte, dankzij een unieke voorsprong in de voedingssector, waarvoor het bedrijf een wereldwijd patent aanvroeg. Vandaag is Balade dé referentie op het vlak van lichte melkproducten, met dank aan de ontelbare innovaties op de markt van de boter, de room, de kant-en-klare sauzen en die van de chocoladepasta. RVH.

    www.balade.be

     

     









    27-03-2012 om 16:20 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mignonette

    Côte d’Or: Mignonnette Double Lait

     

     

     

    Zowel de Mignonnette als de Double Lait kennen een rijke geschiedenis. Oorspronkelijk gecreëerd als proevertje voor de Wereldtentoonstelling van 1935, groeide de Mignonnette onmiddellijk uit tot een iconisch product en werd het zo deel van de Belgische identiteit.

     

    De Double Lait, voor het eerst in de winkel in 1937, is sinds zijn lancering uitgegroeid tot de favoriete pralinésmaak van vele chocoladeliefhebbers. Met de Mignonnette Double Lait brengt Côte d’Or nu een nieuwigheid op de markt, waarbij twee vaste waarden uit onze kindertijd gecombineerd worden in een heerlijke chocoladecreatie. De elegantie van de Mignonnette en de zachtheid van Double Lait zorgen voor een perfect samenspel van verschillende smaaksensaties, een waar genot om te degusteren.

     

    Het verenigen van de twee sterproducten uit de jaren 30 vormt een unieke sensatie. Een heerlijke Mignonnette gecombineerd met een fijn laagje smeuïge Double Lait: het samenbrengen van twee verschillende texturen met een intense smaakexplosie als resultaat! Vanaf het moment dat een eerste hap wegsmelt in de mond zal elke ‘chocoholic’ onmiddellijk verkocht zijn!

     

    Om een Mignonnette uit de verpakking te halen heeft ieder een bepaalde gewoonte: sommigen doen de verpakking heel voorzichtig open om niet te kreuken, anderen kunnen niet wachten en scheuren snel het papiertje los, en nog anderen willen het openen van de verpakking zo lang mogelijk laten duren … Daarna volgt dan het degusteren van de chocolade: eerst de hoekjes afbreken en laten wegsmelten in de mond alvorens te beginnen aan de rest, het mooi in twee breken voor een optimale intensiteit, het eventjes onderdompelen in een tas koffie… Elk geniet van de Mignonnette op een verschillende manier. De verpakking, daarentegen, is sinds de lancering hetzelfde gebleven. Een stukje geschiedenis dat dus al meer dan 75 jaar lang door elk van ons in stand wordt gehouden. RVH.

    Mignonnette Double Lait – 21 Mignonnette  - 3.39€







    25-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquariaz, waterparadijs in de bergen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aquariaz, het grootste waterparadijs in de bergen.

     

     

     

    In juli 2012 opent in skioord Avoriaz 1800 het grootste waterparadijs in de bergen: Aquariaz, een realisatie van de groep Pierre & Vacances -­Center Parcs.

     

    Het waterparadijs, dat op een zeer knappe manier de typische architectuur van dit vakantieoord combineert met de sfeer van een exotisch landschap, heeft een totale oppervlakte van 2400m².

     

    Jacques Labro, architect van het vakantieoord, ontwierp ook dit complex. De architectuur sluit perfect aan bij de andere gebouwen in de omgeving, zodat het waterparadijs vlot in het skioord integreert. Het 17 meter hoge gebouw heeft grote glazen wanden die uitkijken op de vallei. Door de vensters kan het zonlicht overal binnenvallen. Verder is er een vrij uitzicht op de skiërsboulevard en de verschillende skipistes.

     

    Een paradox tijdens de wintersport: een tropisch waterparadijs in de bergen! Deze realisatie midden in Avoriaz 1800 is een nooit eerder gezien concept. De tropische sfeer wordt onder meer gecreëerd door een grote groene ruimte. Omdat de temperatuur varieert van 29° in het hoogseizoen tot 13° wanneer het station gesloten is, was het belangrijk om plantensoorten te kiezen die tegen zulke sterke schommelingen bestand zijn. Soorten die men aantreft op de Kilimanjaro, bijvoorbeeld.

     

    Jean Henkens, bioloog en landschapsarchitect van Center Parcs, sloot een overeenkomst met een boomkwekerij in Thailand voor meer dan 1570 planten, waarvan 183 bomen, goed voor meer dan 260 soorten. De exotische planten komen zeer mooi tot hun recht tussen de rotsen en de houtsculpturen.

     

    Een eerste deel, de Waterboom, is  speels en kleurrijk, speciaal voor de allerkleinsten.  Een tweede deel is bedoeld voor de waaghalzen: van meer dan 10 meter hoog glijd je hier via een spectaculaire halfpipe op een grote band naar beneden. Een derde deel is het centrale zwembad, voor alle leeftijden. RVH.

    13-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    12-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toerisme Vlaanderen

    Toerisme Vlaanderen focust op Rusland

     

     

     

    Toerisme Vlaanderen opent een vertegenwoordigingskantoor in Moskou, Rusland. De bedoeling is om een stevige voet aan de grond te krijgen op deze sterk groeiende markt. In de toekomst wil Toerisme Vlaanderen via dit kantoor ook de verblijfstoeristen uit St-Petersburg benaderen.

     

    De opening van het nieuwe kantoor kadert in de BRIC-strategie uit de Beleidsnota Toerisme 2009-2014 van Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois: “Het is belangrijk dat Vlaanderen zich wereldwijd steeds sterker positioneert en het internationaal imago van Vlaanderen versterkt op nieuwe markten met toeristisch potentieel. De opening van het vertegenwoordigingskantoor in Rusland is hier een mooi voorbeeld van,” aldus de toerismeminister.

     

    Sinds deze week is het vertegenwoordigingskantoor van Toerisme Vlaanderen op de

    Russische markt dus een feit. Toerisme Vlaanderen doet hiervoor een beroep op TMI

    Consultancy, een internationaal toerisme-, PR- en marketingagentschap dat terugkijkt op een ruime ervaring van 12 jaar in bestemmingsmarketing. Met deze aanpak wil het agentschap de awareness over en de positionering van Vlaanderen en Brussel op de Russische markt kwalitatief verder uitbouwen.

     

    Dat Russische toeristen de weg naar Vlaanderen en Brussel kennen, blijkt onder meer uit de sterke verhoging van de overnachtingscijfers over de laatste jaren. Uit de

    vergelijking van de eerste 10 maanden van 2010 en de eerste 10 maanden van 2011

    (voorlopige cijfers), blijkt een zeer duidelijke stijging van meer dan 33%. Bovendien maakt de toename van het aantal rechtstreekse vluchten tussen Vlaanderen en Rusland onze bestemming een stuk toegankelijker. RVH.

    www.toerismevlaanderen.be

     

     

    12-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pot vol mosselen

    Pot vol mosselen

    Belgische designer Nedda El-Asmar ontwerpt mosselpot voor Demeyere

     

     

     

    De nieuwe mosselpot van Demeyere? Die zou niet misstaan in een museum! Designer Nedda El-Asmar ontwierp een speelse pot met mosselschelpen als grepen. Mooi én makkelijk, want dankzij de specifieke technologie van Demeyere haal je het beste uit elke mossel!

     

    De mosselpot die Nedda El-Asmar voor Demeyere ontwierp, is een lust voor het oog: elegant en verfijnd tot in de details. Zo zijn de grepen geïnspireerd op mosselschelpen. De mosselpot is alvast een leuke blikvanger op tafel. Geen wonder dat de Belgische ontwerpster al heel wat leuke designprijzen in de wacht sleepte.

     

    Bovendien is de mosselpot bijzonder gebruiksvriendelijk. Doordat hij extra breed en laag is, kan je er makkelijk uit eten. En de schelpen, die verzamel je gewoon in het omkeerbare deksel. De Demeyere-pot is gemaakt van roestvrij staal en voorzien van

    een 3 lagige capsulebodem van 3 mm dikte. Deze bodem verzekert een goede warmtegeleiding en zorgt ervoor dat je de pot kan gebruiken in de oven en op alle vuren, inclusief inductie.

     

    Mosselen natuur, met witte wijn, look of Provençaals... met Demeyere kan je elke gast op zijn/haar favoriete mosselbereiding trakteren. Het perfect sluitend deksel houdt de warmte in de pan. Met een inhoud van 2,3 liter kan je er bovendien meer dan 1 kg mosselen in bereiden. Deze nieuwe mosselpot, aanbevolen verkoopprijs 79 euro, is te verkrijgen in de betere kookwinkel. RVH.

    www.demeyere.be

     





    11-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cycleurs

    Cycleur de Luxe, pionier in Vélocouture, stelt nieuwe schoenencollectie lente/zomer 2012 voor

     

     

     

    Cycleur de Luxe heeft zijn eigen Vélocouture-lijn sinds 2010 en is daarmee een trendsetter in een van de snelst groeiende “communities” ter wereld, het wielrennen. Met de lente/zomercollectie 2012 is Cycleur de Luxe al aan zijn derde seizoen toe.

     

    “Met Cycleur de Luxe gaan we voor pure nostalgie en trekken we de kaart van de Vlaamse wielercultuur,” vertelt Patrick Vanneste, brein achter het merk. “Cycleur de Luxe wil die specifieke sfeer en hype van toen meegeven in zijn actuele schoenencollecties.”

     

    De collectie van Cycleur de Luxe is sportief, mannelijk en eigentijds. Ze barst van karakter, oogt zowel hip als authentiek met een knipoog naar de oude fietsschoenen van weleer. Typerend zijn de V-vorm van het inzetstuk met veterogen, de hoekige tong en het geperforeerde leder. Qua design grijpen we terug naar de vintage stijl, maar dan wel met de beste kwaliteit voor wat betreft de gebruikte ledersoorten en de afwerking. De volledige collectie is in Portugal met de hand vervaardigd.

     

    Cycleur de Luxe ontstond in 2010 toen Patrick Vanneste, als amateurfietser en verdeler van verschillende schoenenmerken, de authentieke wereld van de Flandriens en het snelgroeiende modegebeuren in de wielersport opmerkte. Overal, van Taipei over Parijs, Londen en New York, ontmoette hij gepassioneerde wielerfans die hun uniek arsenaal aan materiaal en collectors’ items wilden delen.

     

    Cycleur de Luxe wil niet alleen ode brengen aan de Flandriens van weleer, maar ook aan iedereen die zich op een sportieve manier een weg door het leven baant. In het bijzonder richt Cycleur de Luxe zich tot de levensgenieters die hun wielersportpassie als een levensvisie beschouwen.

     

    Cycleur de Luxe is de pionier in Vélocouture sinds 2010. Het lifestyle schoenenmerk heeft als doel de nostalgie, hype en passie van het wielrennen te weerspiegelen in zijn hedendaagse schoenencollecties. RVH.

    www.vannestelifestylegroup.com en www.cycleurdeluxe.com





    11-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sofitel SO Bangkok

    Sofitel SO Bangkok

     

     

     

    De Franse hotelketen Sofitel opende op 28 februari een nieuw luxe resort in de Thaïse hoofdstad Bangkok, het Softel So. Met het ‘So’ label geniet het hotel niet alleen van een erg centrale ligging, maar beantwoordt het eveneens aan alle moderne designfacetten.

     

    Het interieur van het hotel en de 238 kamers en suites werd uitgetekend door architect Smith Obayawat en 5 award winnende interieurarchiteten met een subtiele toets van het Franse mode-icoon Christian Lacroix. Centrale thema’s in het interieur zijn de 5 levenselementen: water, aarde, hout en metaal krijgen elk vier verdiepingen en de lobby toebedeeld. Het vijfde en laatste element ‘vuur’ blijft voorbehouden voor de keuken en alle in het hotel aanwezige restauratieblokken.

    De inbreng van Christian Lacroix zorgt voor de Franse toets van het Sofitelgebeuren, hij is eveneens verantwoordelijk voor het logo van het hotel ‘een levensboom’ en zorgde voor de inrichting van de Club Lounge op de bovenvedieping.

     

    Top technology zorgt ervoor dat de gasten altijd bereikbaar zijn voor de buitenwereld, maar reikt eveneens een helpende hand in het businesscentrum. Sofitel SO Bangkok biedt een perfecte cohseie tussen culturen, fashion, meetings, smaken en individuele behoeften en biedt de gasten een unieke ervaring.

    www.sofitel.com

    10-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Accor Brazilië

    Novotel Porto Alegre Aeroporto

     

     

    Het Novotel Porto Alegre in het 150ste hotel van de Accorgroep in Brazilië en werd net tegenover de internationale luchthaven ingeplant. Eigen aan de Novotelbrand biedt ook dit hotel een uitgebreide meeting en event infrastructuur met een duidelijk accent op kleine en middelgrote vergaderingen.

    Met gratis Wi-Fi voor klanten, webcorners met Mac computers en vrije internet-toegangen beantwoordt het volkomen aan de standaards die de groep voor dit type hotels vooropstelt. Businessman en –women kunnen net als de families gebruik maken van het wellnesscentrum.

    Het eerste hotel van de groep werd onder de Novotelvleugels 34 jaar geleden geopend in Sao Paulo Morumbi. De 150 hotels zijn gespreid over alle brands van de groep, die in 2011 maar liefst 9 hotels, 1300 kamers, in Brazilië opende. De target is tegen 2015 globaal 250 hotels in Brazilië te bezitten, waarvan 25 ibis budget units. Wellicht geen ijdele hoop aangezien reeds 80 projecten werden goedgekeurd en zich in een realisatiefase bevinden.

    10-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Megavino

    Megavino 2012 - Trammuseum – Brussel - Zondag 15 april 2012

     

     

     

    Na het onverhoopte succes van vorig jaar, stelt Vino Magazine de derde editie voor van Belgovino, het salon van de Belgische Wijnbouwers zonder Grenzen. Op dit salon krijgen de bezoekers niet alleen de gelegenheid meer dan honderd wijnen van Belgische wijnbouwers te proeven, ze kunnen zich ook laten meevoeren door de mooie verhalen achter deze wijnen.

     

    Belgische wijnliefhebbers en Belgische verdelers tonen steeds meer interesse voor wijn gemaakt door Belgen. De onderliggende gedachte is dat wanneer een Belg wijn maakt, hij dat goed doet en met passie. In België, een zogenaamd niet-producerend wijnland, hebben we een betere wijnkennis dan in producerende landen, waar de producenten enkel de wijnen uit eigen streek kennen. Het helikopterperspectief maakt dat Belgische wijnbouwers een hogere kwaliteitsstandaard hebben. Ze willen niet zomaar wijn maken, ze willen de best mogelijke wijn maken. Het resultaat kan iedereen komen proeven op zondag 15 april.

     

    Nieuw bij deze uitgave die onder de vleugels van Brusselicious plaatsvindt, is dat het salon voorafgegaan wordt door een gezellig galadiner waarbij men samen met de Belgische wijnbouwers de voeten onder tafel kan schuiven om lekker te proeven en bij te praten.

     

    Plaats: Trammuseum - Avenue de Tervuren 364b -1150 Brussel

    Datum salon : Zondag 15 april, van 11 tot 18 uur - Toegansprijs: 10 €/persoon

    www.belgovino.be

    09-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vittel, nieuwe fles ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    NIEUWE FLES: NIET HELEMAAL HETZELFDE, NIET HELEMAAL ANDERS ...

     

     

     

    VITTEL schenkt al jarenlang veel aandacht aan zijn verpakkingen en levert inspanningen om de impact ervan op het milieu te verkleinen. Met deze vernieuwing wil VITTEL zijn gebruik van olie verlagen en een hernieuwbare bron van plantaardige oorsprong aanwenden.

     

    De waterfles is in alle opzichten identiek qua kwaliteit, chemische zuiverheid, productbescherming en recycleerbaarheid, alleen de samenstelling van de PET-fles verschilt. VITTEL zet zich al meer dan 10 jaar in om de ecologische voetafdruk van zijn verpakkingen te verkleinen. Vandaag innoveert VITTEL met een eco-concept: vanaf begin 2012 zullen alle VITTEL-flessen van 1L, 50cl en 33cl voor 30% bestaan uit materiaal van plantaardige oorsprong.

     

    Sinds 1992 worden de waterflessen van VITTEL gemaakt van PET (polyethyleentereftalaat). Om PET te produceren zijn er twee componenten nodig: tereftaalzuur (70% van de molecule) en mono-ethyleenglycol (30% van de molecule). Vandaag is het mogelijk om mono-ethyleenglycol (MEG) te winnen uit melasse, het overblijfsel van de omzetting van riet in suiker ter vervanging van olie. Melasse is een bijproduct in de rietsuikerproductie dat, omgezet in ethanol, al wordt gebruikt om geestrijke dranken of brandstof te maken. De productie van melasse vergt geen extra landbouwgrond, veroorzaakt geen ontbossing en treedt niet in concurrentie met andere voedingsgewassen. De mono-ethyleenglycol van plantaardige oorsprong die VITTEL gebruikt, wordt geproduceerd in India door Indian Glycols op basis van melasse uit lokaal suikerriet.

     

    Deze nieuwe fles is deels van plantaardige oorsprong, maar nog altijd 100% recycleerbaar. Ze volgt dus hetzelfde sorteer- en recyclageproces als de huidige fles.

    En VITTEL kijkt nog verder: Nestlé Waters cofinnanciert de leer- en onderzoeksstoel van de Ecole des Mines van Parijs voor Bioplastic. De leerstoel bestudeert de mogelijkheden van materialen die afkomstig zijn van hernieuwbare grondstoffen om op termijn een 100% olievrije fles te creëren. RVH.

    www.vittel.be

     

     

     

    08-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mignonnette double lait

    Côte d’Or: Mignonnette Double Lait

     

     

     

    Zowel de Mignonnette als de Double Lait kennen een rijke geschiedenis. Oorspronkelijk gecreëerd als proevertje voor de Wereldtentoonstelling van 1935, groeide de Mignonnette onmiddellijk uit tot een iconisch product en werd het zo deel van de Belgische identiteit.

     

    De Double Lait, voor het eerst in de winkel in 1937, is sinds zijn lancering uitgegroeid tot de favoriete pralinésmaak van vele chocoladeliefhebbers. Met de Mignonnette Double Lait brengt Côte d’Or nu een nieuwigheid op de markt, waarbij twee vaste waarden uit onze kindertijd gecombineerd worden in een heerlijke chocoladecreatie. De elegantie van de Mignonnette en de zachtheid van Double Lait zorgen voor een perfect samenspel van verschillende smaaksensaties, een waar genot om te degusteren.

     

    Het verenigen van de twee sterproducten uit de jaren 30 vormt een unieke sensatie. Een heerlijke Mignonnette gecombineerd met een fijn laagje smeuïge Double Lait: het samenbrengen van twee verschillende texturen met een intense smaakexplosie als resultaat! Vanaf het moment dat een eerste hap wegsmelt in de mond zal elke ‘chocoholic’ onmiddellijk verkocht zijn!

     

    Om een Mignonnette uit de verpakking te halen heeft ieder een bepaalde gewoonte: sommigen doen de verpakking heel voorzichtig open om niet te kreuken, anderen kunnen niet wachten en scheuren snel het papiertje los, en nog anderen willen het openen van de verpakking zo lang mogelijk laten duren … Daarna volgt dan het degusteren van de chocolade: eerst de hoekjes afbreken en laten wegsmelten in de mond alvorens te beginnen aan de rest, het mooi in twee breken voor een optimale intensiteit, het eventjes onderdompelen in een tas koffie… Elk geniet van de Mignonnette op een verschillende manier. De verpakking, daarentegen, is sinds de lancering hetzelfde gebleven. Een stukje geschiedenis dat dus al meer dan 75 jaar lang door elk van ons in stand wordt gehouden. RVH.

    Mignonnette Double Lait – 21 Mignonnette  - 3.39€









    07-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cahorswijnen in chocoladeglas

    Cahorswijnen degusteren in chocoladeglas.

     

     

    In 2008 zorgde de UIVC, de vereniging van wijnboeren van de Cahorsstreek voor een revolutionair eigen glas, waarbij het middenstuk tussen voet en kelk door een ring werd gevormd die de permanente zorg voor betere producten symboliseert. Sedertdien werden ruim 150.000 van deze glazen verkocht aangezien hun presentatie wonderwel samengaat met deze wijnen.

    2012 werd opgestart met een andere revolutionaire nieuwigheid onder het motto ‘Malbec in black’. De wijnen krijgen immers de toenaam van ‘zwarte wijnen’ toegemeten wat de producenten op het idee bracht om het ringvormige glas een gans apart tintje mee te geven. Het resultaat werd een zwart chocoladekleurig glas. Facet waarmee meteen de binding tussen chocolade en wijn wordt gemaakt.

    Het is immers al langer geweten dat er erg goede smaakassociaties bestaan tussen wijn en chocolade. Zwarte chocolade krijgt de echte cacaosmaak mee en geeft de nodige diepgang aan het product. Door de creatie van donker gekleurde glazen verhoogt de geheimzinnigheid van de wijnen en vormen de diepe smaken een absoluut genoegen voor de smaakpapillen. Complexiteit, souplesse en tannines kunnen op deze manier naar waarde worden geschat.

    Fijnproevers kunnen voor 15€ in de Villa Cahors Malbec 6 hoogwaardige wijnen in de nieuwe chocoladeglazen degusteren. De artisanale glazen kunnen desgewenst worden aangekocht aan 10€ per stuk, een exclusief glas om thuis volop na te genieten.

     

     

    07-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rhône en 4 deel 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Rhône en 4:/2

     

     

     

    Het wijngebied van de Gigondas wordt omzoomd door de Dentelles de Montmiral en bestaat voornamelijk uit kalkgronden die de Grenache een bijzondere mineraliteit meegeven die uitmondt in geraffineerde wijnen met een fris karakter. Dit zorgt meteen voor een serieuze diepgang met lange bewaartermijnen, wat niet wegneemt dat ook de jonge wijnen zeer aantrekkelijk zijn. De kalkgronden geven echter ook voldoende steun aan de teelt van de Syrah en Mourvèdre.

     

    De wijnboeren staan hier gekend voor hun koppig temperament dat tegelijk gastvrij en discreet is. Zij streven naar het behoud van de essentiële kenmerken van hun terroirs, zijn geduldig en zorgen voor uitmuntende bergwijnen. De cru Gigondas bestaat reeds meer dan 40 jaar en wordt geteeld op ruim 1250 ha. Met een opbrengst van 36hl/ha, globaal 40.000hl per jaar, is dit een van de laagste producties in Frankrijk wat niet wegneemt dat het resultaat uitvloeit in fruitige wijnen, licht houterig maar feilloos evenwicht.

     

    Het agrilo-zand ontsnapt niet aan de erosie waardoor een grote verscheidenheid een kenmerk wordt, de wijnranken moeten niet alleen de felle zomerse hitte trotseren, maar moeten tevens afrekenen met de mistralwinden, globaal kunnen ze toch op zowat 2800 zonuren per seizoen genieten.

     

    De rode wijnen gaan van rubis tot donker granaat, zorgen voor een fruitig boeket in de neus, soms met een tikkeltje rijp zwart fruit. In de mond hebben ze een krachtig, aromatisch palet met delicate kruidige toets en zijn een mooie complexe wijn.

    De rosé wijnen vertegenwoordigen slechts 1% van de globale productie, maar zorgen voor een verrassende ampleur in de mond met een parfum van amandelen.

     

    De eerste degustatietoetsen van de jaargang 2010 geven alvast aanwijzingen voor een krachtige, elegant wijn met verrassende frisheid die een mogelijke lange bewaarperiode laat doorschemeren. 

    www.gigondas-vin.com

     

    De Vacqueyraswijnen dragen sinds 1990 een AOC label en worden voornamelijk in het zuidelijke deel van de Rhônevallei geteeld. Deze regio geniet nog voor een groot deel van de uitlopers van de Dentelles de Montmiral en heeft dus vruchtbare ondergronden. Globaal staan hier ruim 1390 ha wijngaarden die goed zijn voor een jaarproductie van 44.000hl met een gereglementeerde productie van 36hl/ha.

     

    In tegenstelling met de andere regio’s van de Rhônevallei worden hier zowel voor de witte als voor de rode wijnen, meerdere druivenrassen weergevonden. Algemeen mag men evenwel stellen dat Vacqueyras symbool staat voor eerder krachtige wijnen die een mooie balans uitstralen.

     

    De rode en rosé wijnen worden bekomen door de druivenrassen Grenache Noir, Syrah, Mourvèdre en Cinsault. In de neus zorgen ze meestal voor een complex geheel met o.m. rode vruchten, zijn genereus en tonen bij de bewaarwijnen ook toetsen van vijg. In de mond proeven ze onmiddellijk als een volle krachtige wijn met subtiele vleugjes van witte peper die evenwel moet wijken voor de rode vruchten. Toch blijft ondanks de complexiteit van deze wijnen, het evenwicht mooi bewaard.

    De roséwijnen geven in de neus een mooi parfum en fris boeket, terwijl ze in de mond toch voldoende generositeit uitstralen die gepaard gaat met charme en frisheid met aantrekkelijk einderesultaat.

     

    De witte wijnen zijn divers, hebben een zekere frisheid al kunnen hier eerder moeilijk algemene conclusies worden getrokken, mede door de veelheid aan gebruikte druivenrassen: Grenache Blanc, Bourboulene, Clairette, Marsanne, Russanne en Viognier. RVH.

    www.vacqueyras.tm.fr

     

     

     

    06-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Canada culinair

    Ontdek de belangrijkste gastronomische producten van Canada

    in Sofitel Brussels “Europe” en “Le Louise"

                           

     

     

    Van 13 tot 17 februari 2012 staat Canada, en dan vooral de kwalitatie gastronomische producten,  in de schijnwerpers in de Sofitel-hotels van Brussel!

     

    In het kader van een reeks initiatieven ter bevordering van de Canadese gastronomie in 2012 werken de ambassade van Canada en de hotels Sofitel Brussels Europe en Sofitel Brussels Le Louise samen om enkele van de belangrijkste producten van de Canadese gastronomie onder de aandacht te brengen.

    ‘s Middags en ‘s avonds zullen de chefs van Sofitel Brussels Le Louise en Sofitel Brussels Europe volgens hun smaak en creativiteit een menu samenstellen met vier Canadese producten met wereldfaam: kreeft, rund, bizon en zwarte kabeljauw (“sablefish”).

     

    Een samenwerking tussen Sofitel en de ambassade van Canada lag voor de hand. Sofitel Europe verwelkomt immers talrijke Canadese delegaties en de chef van Sofitel Le Louise, dhr. Tjaco van Eijken, maakt deel uit van de delegatie van Franstalige chefs die uitgenodigd zijn om hun culinaire ervaringen te delen met chefs uit Québec, tijdens het evenement “Montréal en lumière”. Dit evenement zal van 16 tot 26 februari plaatsvinden in Montréal, met speciale aandacht voor de gastronomie uit Wallonië en Brussel. “We zijn verheugd van het prestige en de uitmuntendheid van Sofitel te mogen genieten om deze prachtige producten voor te stellen en de kwaliteit van onze landbouw te tonen”, aldus Zijne Excellentie de Heer Louis de Lorimier, ambassadeur van Canada in Brussel.

     

    Tijdens deze week zullen de chefs van Sofitel Europe en Sofitel Le Louise de meest befaamde producten van de Canadese gastronomie in de schijnwerpers plaatsen: kreeft uiteraard, maar ook rund, bizon en een grote nieuwigheid voor het Belgische publiek: zwarte kabeljauw.

     

    De zwarte kabeljauw leeft in de diepe wateren van de Noordelijke Stille Oceaan, op een diepte van 300 tot 2700 m. Deze soort onderscheidt zich door zijn donkere, fluweelachtige huid en zijn parelwitte vlees. Zijn hoge gehalte aan olie en in het bijzonder aan omega-3 zorgt voor een zachte textuur en een rijke en smeuïge smaak.

     

    Bizon behoorde al tot de basisvoeding ten tijde van de precolumbiaanse beschavingen in Noord-Amerika. De bizon was met uitsterven bedreigd aan het einde van de 19e eeuw, maar in het begin van de jaren ’90 slaagden Canadese fokkers er weer in om een aanzienlijke kudde op te bouwen. In tegenstelling tot het ruwe beeld dat de wilde Canadese bizon met zijn dikke vacht oproept, is het vlees fijn, mager en zeer lekker.

     

    Het Canadese rund is het resultaat van Britse en Europese rassen, befaamd om de superieure kwaliteit van hun vlees. Tot de populairste rassen in Canada behoren Angus, Hereford, Charolais en Simmental. Deze rassen zijn bekend om hun doorregen, mals en smakelijk vlees.

     

    De Canadese kreeft hoeft ongetwijfeld niet meer te worden voorgesteld. De zuivere en koude wateren van Canada garanderen hun absolute kwaliteit.

     

    Om deze typisch Canadese producten, bereid door de getalenteerde en creatieve chefs van het Sofitel, te ontdekken en te proeven, kunt u uw tafel reserveren in:  Sofitel Brussels Europe  tel 02 235 51 00 Canadees menu aan € 28 (2 gangen) en € 38 (3 gangen) of bij Sofitel Brussels Le Louise tel 02 514 22 00. RVH.

     







    06-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Left bank Bordeuax

    The Left Bank Bordeaux cup

     

     

    Maar liefst acht oenologische en Amerikaanse universiteitsteams hebben in het Frans Consulaat Generaal in New York deelgenomen aan de selectieproeven van de Commanderie du Bontemps. Doel van de wedstrijd was een plaatsje te bemachtigen in de internationale finale die in juni in Bordeaux wordt georganiseerd.

    De eerste proef onder het toeziend oog van Grand Maître Emmanuel Cruse was een test over de theoretische kennis van de Médoc, Graves, Sauternes en Barsacwijnen. Nadien volgden drie verschillende blind degustaties waarbij fijngevoeligheid, subtiele smaakgevoelens en getrainde smaakpapillen de verschillen moesten aantonen.

    Uiteindelijk sleepten de Wharton Business school of the University of Pennsylvania en de University of Chicago school of Business, een finaleticket uit de brand.

    De finale georganiseerd op 28 juni in het Château Lafite Rotschild in Pauillac, wordt betwist tussen 15 hogescholen en universiteiten uit Europa, Azië en Amerika. De wedstrijd loopt onder het voorzitterschap van Baron Eric de Rotschild.

    De uitstraling en het belang van de grote wijnen van de ‘rive gauche de Bordeaux’ wordt door dit interculturele treffen verder uitgedragen, een ontmoeting en een wedstrijd die draaien rond de gemeenschappelijke passie “wijn”.

     

     

    06-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rhône en 4/ deel 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Rhône en 4:

     

     

     

    De wijnen uit de Rhônevallei rusten op vier belangrijke pijlers, nl Crozes-Hermitage, Gigondas, Saint Joseph en Vacqueyras.

     

    Crozes-Hermitage is een prestigieuze cru uit deze vallei met een verleidelijke elegantie en met ruim 1430 ha wijngaarden ook de grootste appellatie van de Côte du Rhône. De aanplantingen bevinden zich hoofdzakelijk op keigronden uit de ijstijdperken Riss en Würms, soms gemengd met wit zand, soms ook bedekt met een laagje graniet met loess.

     

    De AOC Crozes-Hermitage werd reeds in 1937 toegekend en bevindt zich in het hart van het heuvellandschap van de Drôme. Toch moeten de wijnranken hun vruchtbare gronden delen met abrikozen- en perzikenboomgaarden. De jaarlijkse productie bedraagt zowat 60.000 hl waarvan 56.000 hl rode wijn en heeft een maximale opbrengst van 45hl/ha. De Syrahdruif speelt een hoofdrol en zorgt als nobel en autochtoon ras voor verfijnde rode wijnen. De rode wijn is hier enkel van de Syrah afkomstig; niet alleen de Syrah maar ook de Marsanne – edelmoedige witte wijnen – en de Roussanne – eerder geraffineerde witte wijnen evenals de boomgaarden genieten van de delicate zonnestralen die toch kwitsig over het landschap worden uitgestrooid.

     

    De rode wijnen geven een grote diversiteit in het glas, zijn meestal zacht met leuke en aangename florale toetsen zonder daarom van hun robuust karakter in te boeten. Het zijn mooie foodpairingwijnen die voor leuke verrassingen kunnen zorgen bij konijn, gevogelte en charcuterie, een pittig gevoel etaleren bij diverse kazen, maar vooral hun karaktereigenschappen etaleren bij eend, rood vlees en wild.

    De witte wijnen bieden ook florale toetsen maar vooral frisheid, zijn eerder droog van aard en passen perfect bij gegrilde vis.

    www.vins-rhone.com

     

    De wijnen van Saint Joseph doen terugdenken aan het vroeger verleden waarbij de Franse koningen voor de nodige pracht en praal zorgden en hierbij de wijnen bijzonder rijkelijk lieten vloeien. Een van de voorlopers van de Saint Josephwijnen is de Vin de Mauves, een wijn die liederlijk aan een lokale patroonheilige St Joseph werd aangemeten.

     

    Hierbij werd evenwel geen rekening gehouden met de Jezuïeten die ook deze wijn dronken. Zij vonden het ongehoord dat de wijn zo maar aan een patroonheilige werd toegewezen zonder de wijn zijn naam droeg. De wijn werd dan ook prompt herdoopt, een beslissing die zonder al te veel hinder ook de goedkeuring van de koningen kreeg.

     

    De regio waar de Saint Joseph, officiële appellatie sinds 1956, wordt geteeld bestaat uit vrij sterk hellende terrassen, die volop van de zon genieten al moeten de gronden af en toe wel enige drainage meekrijgen. Het is een langgerekte strook van zowat 50km die de verbinding maakt tussen Condrieu en Cornas.

     

    Hier wordt de rode wijn uitsluitend gemaakt van 100% Syrahdruiven op een oppervlakte van zowat 1200 ha, goed voor een jaarlijkse productie van 40.000 hl, 90% van de wijnen zijn rood, de rest bestaat uit witte wijnen. De rode Saint Joseph krijgt een stabiele dieprode kleur en is eerder aromatisch. De witte wijnen op basis van Roussanne en Marsannedruiven bezitten een evenwichtige smaak, evenwel met variërende structuren. RVH.

    www.vins-rhonecom

     

    05-03-2012 om 21:48 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Silken photo award

    11TH SILKEN PHOTO AWARD

     

     

     

     

    Het Hotel Silken Berlaymont is een hotel dat zich sinds meerdere jaren volledig aan de fotografische kunst heeft gewijd en ondertussen een collectie van 450 werken heeft samengesteld. Sinds meer dan 11 jaar organiseert het hotel een fotowedstrijd, de Silken Photo Award, voor amateurs en professionele fotografen.

     

    De « Silken Photo Award » wedstrijd, die is ontstaan in 2001, beloond de beste serie van 6 foto’s die vervolgens worden gebruikt om de deuren van de kamers van een volledige verdieping te decoreren. De winnaar van deze wedstrijd ontvangt een prijs van 2000€, en opent eveneens het nieuwe seizoen van foto tentoonstellingen in de Zoom Gallery van het hotel.

     

    Aan de 11e editie namen meer dan 40 fotografen deel uit o.m. België, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Ierland, Italië, Nederland, Spanje en Griekenland. De jury kende de « Silken Photo Award 2012» toe aan de Belgische fotograaf Filip Santens. Vooral de levendigheid en frisheid van het onderwerk, de eenheid van de kleuren en de grote kwaliteit van de uitvoering van de serie “Flower en Power” wist de jury te overtuigen.

     

    Met de expositie, « Flower and Power », probeert Filip Santens de aandacht van de kijker te trekken en hem te ontroeren om zo de schoonheid van de natuur en alles wat ons omringt te herontdekken. « Flower and power » loopt in de Zoom Gallery van het hotel tot 16 april 2012.

     

    Dit Brussels hotel, in 1996 geopend en in juli 2005 hernoemd naar Hotel Silken Berlaymont Brussels, heeft zich altijd onderscheiden door de belangstelling in kunst en cultuur, meer bepaald in de fotografische kunst. Van lobby tot kamers, via restaurant en vergaderzalen, worden de bezoekers verrast door werken van internationaal beroemde Europese fotografen.

     

    Op basis van een origineel idee van overleden Heer Jacques Hollander, heeft het hotel zich een permanente collectie aangeschaft van 450 werken gerealiseerd door 130 grote namen uit de Europese fotografiewereld met éénzelfde groot thema : “De fotografie, een visie van de Europese cultuur”. De bekendste zijn o.a. de Spanjaard Tony Catany, de Zweed Lars Tunbjörk of nog de Belg Pierre Radisic.

     

    De Zoom Gallery: werd in 2001 geopend en ontvangt elk trimester een nieuwe fototentoonstelling met als thema ”De fotografie, een visie van de Europese cultuur”. Dit concept biedt de bezoekers de mogelijkheid schitterende clichés te ontdekken over gebeurtenissen op het “oude continent” en geeft het hotel een unieke artistieke dimensie. RVH.

     

    Hotel SILKEN BERLAYMONT Brussels

    Boulevard Charlemagne 11-19 – 1000 Brussel - www.hoteles-silken.com

    05-03-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!