Europcar introduceert elektrische voertuigen in zijn Belgische vloot
Een primeur op de korte termijn verhuurmarkt
Europcar, Europees marktleider in autoverhuur, verruimt zijn Belgische vloot met 10 elektrische voertuigen en biedt deze in avant-première aan trouwe Thalysklanten aan.
Dankzij zijn partnershap met de groep PSA Peugeot Citroën kan Europcar vandaag de Peugeot Ion, een elektrisch voertuig van de nieuwe generatie, op de korte termijn verhuurmarkt brengen. De stedelijke, geruisloze en 100% elektrische Peugeot Ion kan tot 150 km afleggen na een oplaadbeurt en dit zonder de minste CO2-uitstoot. Dankzij zijn uiterste wendbaarheid laat hij toe de stad op een veilige, handige en meer duurzame manier te verkennen. Met deze elektrische voertuigen vergroot Europcar zijn « groene vloot » die reeds hybride modellen (zoals de Toyota Prius) en voertuigen met een lage CO2-uitstoot (zoals het Blue Motion Gamma van Volkswagen et de Eco2 van Renault) bevat. Europcar investeert eveneens in de ontwikkeling van de oplaadinfrastructuur en huldigt gelijktijdig de eerste twee elektrische oplaadpunten in bij haar agentschappen aan het Brusselse Zuidstation en Brussels Luchthaven.
Thalys en Europcar ijveren reeds geruime tijd samen voor een meer innovatieve en duurzame mobiliteit. Het zijn dan ook de trouwe Thalys-klanten die als eersten van dit nieuwe huuraanbod mogen genieten. Thalys is de ideale partner om dergelijke milieuvriendelijke voertuigen te promoten.
Om hun klanten te sensibiliseren voor de mobiliteitsuitdagingen van morgen, starten Thalys en Europcar een groot zomerspel, een juist of fout kwis over mobiliteit en milieu. Er zijn mooie prijzen te winnen, ondermeer een ecotoeristisch verblijf. Te ontdekken tot 31 augustus op de website van beide partners.
CONTIGO® LANCEERT DE GEÏSOLEERDE DRINKFLES& VOEDSELBOX VOOR KINDEREN -PERFECT OM MEE NAAR SCHOOL TE NEMEN
Voor kinderen die te groot zijn geworden voor een zuigbekertje, maar niet om te morsen, lanceert Contigo®, een toonaangevende producent van innoverende mokken en flessen voor onderweg, twee nieuwe BPA-vrije producten: de AUTOSEAL® Kids Scout drinkfles, een roestvrijstalen drinkfles met vacuümisolatie en de Kids Scout voedselbox, eveneens in roestvrij staal en met vacuümisolatie. Beide producten voor kinderen houden drankjes en voedsel doeltreffend op temperatuur tot lunchtijd. Zo zijn de kinderen blij en hoeven de ouders niet langer ongerust te zijn.
De meeste andere geïsoleerde lunchboxen zijn van kunststof gemaakt en bewaren hun temperatuur maar één of twee uur. Maar de Contigo drinkfles en voedselbox houden de melk koel en de lunch warm van s ochtends tot s middags. Het zijn bovendien de enige kinderdrinkfles en lunchbox met vacuümisolatie die probleemloos in de vaatwasser kunnen. Ze hebben eveneens een anti-slip bodem voor meer stabiliteit op tafel of aanrecht.
De drinkfles van 330 ml en de voedselbox van 300 ml zijn groot genoeg om de kinderhonger te stillen, terwijl ze toch netjes in de boekentas passen. Beide producten zijn gemaakt van dubbelwandig 18/8 roestvrij staal (18% chroom en 8% nikkel). Ze zijn uiterst duurzaam en opgewassen tegen actieve en mobiele kinderen.
De voedselbox is zo ontworpen dat kinderen het deksel met zachte greep gemakkelijk kunnen open- en dichtdoen, terwijl de box handig om vast te houden is. Perfect voor slaatjes, soepen, pastas en alle favoriete lunchmaaltijden van kinderen. Het ergonomische handvat ligt perfect in de hand en dankzij het unieke reliëfdeksel met zachte randen kunnen zelfs jonge kinderen de box moeiteloos open- en dichtdoen. RVH.
Met zeepdispenser Sento is het heel eenvoudig en schoon handen wassen. Het pompje zorgt precies voor de juiste dosering zeep terwijl het anti-slip rubber aan de onderzijde zorgt voor stabiliteit en krasbestendigheid. Er is ook een hangende versie welke eenvoudig kan worden bevestigd met het nie wieder bohren systeem. Hierdoor wordt de ondergrond niet beschadigd en hangt de zeepdispenser toch stevig aan de muur. Er is trouwens een hele reeks aan badkamer accessoires die met deze unieke techniek bevestigd kunnen worden. RVH.
Inhoud zeepdispenser: 130 ml of 180 m. Verkrijgbaar in mat of gepolijst roestvrijstaal.
Nastrovje Potsdam lanceert het nieuwe label Velvet Kitten. Deze collectie dankt haar naam aan haar zachte, fluwelige materialen. Denk verleidelijke lingerie, cosy homewear en verrassende maar draagbare luxe voor elk moment. Een heel vrouwelijke, softe stijl waar je zo voor valt. Geraffineerde modellen, fijne details en een opvallend design bieden een brede keuze zodat elke Velvet Kitten-fan zichzelf kan terugvinden in haar onderste laagje. Het dieren- en plantenrijk vormen een belangrijke inspiratiebron voor de herfst-wintercollectie van Velvet Kitten 2011.
Mariposa: Vlinders fladderen van de ene naar de andere herfstbloem. Hun felle kleuren worden verlicht door het schijnsel van de maan. De speelse prints krijgen een luxueuze wending dankzij details in kant en mooie strikken. Jurken, tops en sweaters met kap ogen sexy dankzij inzetstukken van satijn.
Olive Branch: Deze lijn in olijftinten is geïnspireerd op etnische bloemenprints. Kragen en manchetten worden uitgevoerd in bloemenprints. De gipsy look wordt nog versterkt door sierstiksels en kwastjes.
Dahlia: Bladeren en klimop nemen ons mee naar Scandinavië. De laatste herfstbloemen in fel oranje, geel en blauw sieren grijze tops en rokken. All-over prints van dwarrelende herfstbladeren versieren broeken en hemden. RVH.
In Zuid-Tirol, de verrassende regio in de Italiaanse Dolomieten, staan de bergen zowel letterlijk als figuurlijk centraal. De beste tijd om deze te ontdekken is dan ook de zomermaanden, wanneer het in de dalsteden behoorlijk warm kan worden en de koelte van de hoger gelegen almen lokt. In de voetsporen van berglegende Reinhold Messner zijn de Dolomieten te bedwingen door iedereen met een minimum aan fysieke conditie.
Reinhold Messner was de eerste die alle toppen boven de 8.000m beklom zonder extra zuurstof. De Zuid-Tiroler mag dus terecht een berglegende genoemd worden. Naar aanleiding van de opening van zijn vijfde bergmusea MMM Ripa in juli, kunnen avonturiers uitzonderlijk samen met hem op stap in de Dolomieten. Hotel Cevedale**** in Solda/Sulden biedt een bijzondere zomerpromotie aan waarbij Messner wandelaars meeneemt in de bergen rond Solda en tijdens een multimediashow zijn belevenissen deelt.
Zin in meer? Globo Alpin biedt gespecialiseerde trekking packages aan voor bergavonturiers. Wie zowel de wonden van WWI als het betoverende landschap van de legendarische Tre Cime/Drei Zinnen wil ontdekken, kan deelnemen aan een zesdaagse trektocht over Sextener Dolomieten. De tocht wordt georganiseerd in kleine groepjes van vier tot acht deelnemers onder toezicht van een professionele berggids. Overnachten doe je in berghutten. Deze trektocht wordt georganiseerd van 26/06/2011 tot 24/09/2011. www.globoaplin.com
Eerst even oefenen kan in de gloednieuwe Salewa Cube, de grootste in- en outdoor klimhal van Italië in Bolzano/Bozen met maar liefst 1.850m indoor klimplezier en 190m outdoor faciliteiten. De klimhal opende in mei 2011. www.salewa-cube.com
De smaak te pakken gekregen? www.trekking.suedtirol.info biedt wandelingen en tochten om zelf een actieve vakantie in het door Unesco bekroonde landschap van de Dolomieten samen te stellen. RVH.
SodaStream lanceert drie nieuwe smaken vol Zuiderse zon: Mexican Lime, Florida Grapefruit en Valencia Orange. Heerlijke citrussmaken, die nu tijdelijk in beperkte reeks verkrijgbaar zijn. Ontdek de sprankelende verfrissing van limoen, pompelmoes en sinaasappel, maar zonder milieubelastende flessen en blikjes: heerlijke ecofrisdranken met een superkleine CO2-voetafdruk.
Milieuvriendelijk genieten
SodaStream is hét merk voor wie milieubewust door het leven wil gaan. Met SodaStream drankenmakers maak je van gewoon kraantjeswater in een oogwenk frisdrank en bruiswater. Zonder energie te verbruiken, zonder afval te creëren en zonder dat je nog flessen moet aanslepen. De bubbels komen uit een hervulbare koolzuurgascilinder die overal verkrijgbaar is. De speciale drukbestendige PET-flessen gaan ongeveer drie jaar mee en de geconcentreerde siropen zitten in flesjes die goed zijn voor 9 tot 12 liter frisdrank. Het verschil met retourflessen of wegwerpverpakkingen over een dergelijke periode betekent een gigantische besparing op energie voor productie, distributie, transport en recycling.
Siropen
SodaStream biedt een waaier van siropen van fruitig en licht bruisend tot fris en sterk bruisend. Van tonic tot energy drink, van orange tot pink grapefruit of cassis. Je vindt het allemaal in een heel breed aanbod. Alle siropen bevatten standaard 50% minder suiker dan reguliere frisdranken én er zijn ook lightvarianten te verkrijgen. De siropen zitten in kleine plastic flesjes die bij het pmd-afval mogen. RVH.
Kleur is de leidraad van de Banana Moon collectie. Alle kleuren van de regenboog komen aan bod. In effen versie of in motieven, van paisleyprints tot exotische bloemen. De brede waaier van modellen zorgt ervoor dat elke vrouw het juiste badpak voor haar figuur en haar mood vindt.
Xtra Life LYCRA®, de nieuwe vezel in de badmode, maakt komaf met badpakken die na verloop van tijd hun vorm en steun verliezen. Bovendien is deze vezel chloorbestendig zodat de badpakken langer mooi blijven.
Xtra Life LYCRA® is een elastaanvezel en wordt altijd in samenstellingen met andere vezels gebruikt, goed voor een unieke elasticiteit die kan uitgerokken worden tot het zevenvoud van zijn oorspronkelijk lengte om daarna weer zijn oorspronkelijke vorm en lengte aan te nemen. De LYCRA® Xtra Life vezel biedt comfort, steun, bewegingsvrijheid en een goede vormvastheid.
Alle natuurlijke en synthetische vezels kunnen met LYCRA®.gecombineerd worden. 2% lycra volstaat al om bovenkledij een goede elasticiteit te bezorgen. Voor de badmode wordt er 20 à 28 % gebruikt.om een perfecte elasticiteit en vormvastheid te bekomen.
Fashionistas die het exclusief willen, vinden in de diverse collecties van Banana Moon unieke modellen in unieke kleuren. RVH.
Erperheide viert zijn 30ste verjaardag. Vlaams vice-minister-president Geert Bourgeois woonde de ceremonie bij en schonk een maaskei als onderdeel van een mini Stonehenge als verjaardagscadeau. Deze mini Stonehenge is een natuurlijk klim- en klauter speelelement opgebouwd uit 30 maaskeien. Sinds de opening in 1981 heeft het park in het Limburgse Peer naar schatting 21 miljoen overnachtingen op zijn naam.
Erperheide was het eerste Center Parcs-park buiten Nederland. Van bij het begin was het een begrip in de recreatieve sector in België en speelde het een voortrekkersrol. Erperheide houdt zijn pioniersfaam in eer door te blijven investeren in vernieuwing. In 2010 verwelkomden de 884 medewerkers 224.000 gasten. Het aantal cottages op het 44 hectare grote park is in de loop van de jaren uitgebreid van 450 naar 616.
In belangrijke mate met en onder impuls van het Center Parcs management is Peer toeristisch op de kaart gezet. De federale overheid erkende onze gemeente zelfs als toeristisch centrum, met faciliteiten op zon- en feestdagen inzake openingsuren. Samen met Lommel, waar Center Parcs geïnspireerd door het succes van Erperheide het park De Vossemeren bouwde, behoort Peer vandaag tot de top 10 van de Belgische toeristische sector, legt burgemeester Kelchtermans uit.
De samenleving verandert tegen een hoog tempo en het toerisme evolueert mee, benadrukt James Mennekens, CEO Toerisme van de Pierre & Vacances Center Parcs Group. Center Parcs wil vooroplopen door voortdurend te zoeken naar manieren om onszelf opnieuw uit te vinden en tegelijkertijd trouw te blijven aan wat Center Parcs groot heeft gemaakt. Een cruciaal element van ons beleid is het streven naar duurzaam ondernemerschap. In de manier waarop we bouwen, de natuur respecteren, parken inpassen in de natuurlijke omgeving, de manier waarop we verantwoord met afval en energie omgaan. Wij investeren in grootschalige projecten, maar tegelijkertijd lopen er tientallen projecten op het gebied van duurzaamheid. Ook hierin wil Center Parcs een voortrekkersrol vervullen en een voorbeeld zijn voor de hele branche. RVH.
De herfst van 2011 belooft een spectrum van nieuwe en spannende trends die onze steeds hoger gespannen modeverwachtingen vervullen. Het vuur en de kracht van Primark ontsteken met een sterk verlangen naar nieuwigheid en verandering. De collecties bewegen op het ritme van talrijke referenties met grote aandacht voor kleur en retro-invloeden. De paradoxale mode van het nieuwe seizoen mixt en matcht complex met rock, retro met glamour, sexy met wild en excentriek met minimalistisch.
De trend van felle kleuren zet zich verder met een look van heldere kleurvlakken voor de koudere maanden. Denk aan eenvoudige outfits in diepe herfstkleuren, krachtig blauw, felrood, gebrand goud, kelly- en tealgroen, en heldere Crayola-tinten. Stoffen, en in het bijzonder wolmixen, staan dit seizoen centraal. Zwart is terug in dunne stoffen als chiffon en kant waaraan een flinke dosis ruwheid is toegevoegd.
Er zijn talloze vintage-invloeden zoals een aanhoudende herbeleving van de jaren 1960, alsook een herwerking van de jaren 1970 in glamoureuze vormen met een uitbarsting van intense, kristalheldere herfstkleuren in de naden en kleurvlakken in plaats van de immer heersende prints. De invloeden maken dankbaar gebruik van het lollykleurenpalet, terwijl tegelijkertijd een ruwheid naar boven komt met een terugkeer naar meer aardse kleuren in een romantische stijl.
De blouse duikt dit seizoen steeds weer op. Vul uw garderobe meteen aan door een blouse aan uw must-haves toe te voegen. Denk daarbij vooral aan brede mouwen en fijne strikken. Hemdjurken zijn opnieuw van de partij, terwijl spijkerbroeken op de ingeslagen hippieweg blijven en brede pijpen dit seizoen onontkoombaar zijn. Enkelbroeken en oversized kledingstukken in doffe kleurtinten zijn dit seizoen ook bepalend.
Stijlen en silhouetten kennen een zeker eclecticisme dat tot uiting komt in de drie hoofdthemas: Urban Dreamer, Pop Culture en Wild Romance.
Urban Dreamer : staat in het teken van een uniform van verzorgde, functionele kledingstukken in looks die tijdloze eenvoud uitstralen en het lichaam moeiteloos omsluiten. Zachte, vrouwelijke texturen worden gecombineerd met functionele details voor een stedelijke toets.
Pop Culture : naar de levendige kleuren en de manier waarop prints en texturen met elkaar botsen. Preppy snitten zijn jong en eclectisch. Ruitenpatronen in felle kleuren en met retroprints komen op een leuke en rebelse wijze met elkaar in aanvaring.
Wild Romance : vertelt het verhaal van een ruwe bolster die ons vereert met haar natuurlijke schoonheid door stoffen met een grove textuur maar in glamoureuze vormen, waaronder hemdjurken, midirokken, broeken met platte plooi en het heel belangrijke, op de jaren 1970 geïnspireerde overhemd in chiffon. RVH.
Eerste internationale weglooparmband voor kids - gerust op reis met Mondial Assistance
Wat doe je als je kind verloren loopt in een land waar je de taal niet (goed) spreekt? Hoe geraak je zo snel mogelijk weer bij je gevonden zoon of dochter? Mondial Assistance pakt als eerste bijstandsverlener uit met de internationale weglooparmband. Simpel, slim en leuk.
Het polsbandje heeft een unieke ID-code en ziet er tof uit dankzij de Studio 100 print. Bumba voor de allerkleinsten, Mega Mindy en Piet Piraat voor grotere kids. Hetarmbandje met bijhorende Mondial Asisstance Kids verzekering kost 15 per kind per jaar. Het is online te koop bij de makelaar en in het reiskantoor en de Thomas Cook Travel Shops. Het wordt enkele dagen later thuis geleverd. Wie het koopt in een Thomas Cook Travel Shop kan het meteen meenemen. RVH.
Terwijl de meeste Belgen nog volop genieten van zomerse temperaturen maakt Pierre & Vacances zich nu al op voor een opwindende skiwinter en kondigt de start aan van de verkoop van vakanties in het winterseizoen 2011-2012. Gasten kunnen vanaf nu op www.pv-holidays.be een wintersportvakantie boeken in de mooiste wintersportgebieden van Frankrijk.
Pierre & Vacances biedt zeer betaalbare comfortabele appartementen in meer dan 40 prachtige skigebieden in de Franse Alpen en Pyreneeën waarvan de meeste op een hoogte van meer dan 1.800 meter liggen. Hoe vroeger boeken, hoe aantrekkelijker de aanbiedingen. www.pv-holidays.be.
Bovendien hoeven wintersporters zich geen zorgen te maken over de weersomstandigheden. Zo biedt Pierre & Vacances ook in 2011 haar gasten de Sneeuw Garantie op alle wintersportvakanties. Dit biedt de mogelijk een verzekering af te sluiten, waarbij de vakantie bij geen of te veel sneeuw kan worden geannuleerd. Dit betekent dat zij niet langer hoeven te wachten tot het wintersportseizoen begint om in te schatten in welke gebieden voldoende sneeuw aanwezig is. Met de Sneeuw Garantie - die geldig is voor de aanvang van het verblijf - is het mogelijk nu al te boeken. De annulering geldt voor het verblijf en alle extra voorzieningen die zijn gereserveerd.
Iedereen die gebruik wil maken van de vroegboekingen van Pierre & Vacances kan ook een keuze maken uit het nieuwe aanbod van Pierre & Vacances voor het winterseizoen 2011-2012. Ter illustratie drie nieuwe accommodaties in het prachtige en volledig herontwikkelde wintersportgebied Avoriaz: een aanvulling op het aanbod van Pierre & Vacances Premium. Bovendien zijn Arcs 1950 en Avoriaz 1800 uitgebreid met talrijke Welness-voorzieningen en zijn de resorts Val Thorens, Le Tania en Val dIsere vernieuwd. RVH.
Toen Claudio Buziol in 1981 zijn replay-collectie lanceerde, was het vooral een avontuur en een grote gok om de casual denim kledij als up-to-date te promoten.
Het label is ondertussen uitgegroeid tot een absolute voltreffer dat in elke winkel die zich als modebewust wil catalogeren aanwezig is. Om de fans te plezieren lanceert het label, nu 30 jaar later, een limited-edition in een speciale denim capsule, een capsule die 4 items bevat, nl. een paar 5 zakkenjeans en een heren- en een dameshemd. Van deze capsule worden slechts 500 stuks geproduceerd.
De items uit de capsule worden ook in aparte packages verkocht, tezamen met 2 bandanas, small en large, en een Replay gordelriem. De officiële presentatie van de replay 30 years capsule heeft plaats tijdens de Bread&Butter-show in Berlijn. RVH.
Toen Claudio Buziol in 1981 zijn replay-collectie lanceerde, was het vooral een avontuur en een grote gok om de casual denim kledij als up-to-date te promoten.
Het label is ondertussen uitgegroeid tot een absolute voltreffer dat in elke winkel die zich als modebewust wil catalogeren aanwezig is. Om de fans te plezieren lanceert het label, nu 30 jaar later, een limited-edition in een speciale denim capsule, een capsule die 4 items bevat, nl. een paar 5 zakkenjeans en een heren- en een dameshemd. Van deze capsule worden slechts 500 stuks geproduceerd.
De items uit de capsule worden ook in aparte packages verkocht, tezamen met 2 bandanas, small en large, en een Replay gordelriem. De officiële presentatie van de replay 30 years capsule heeft plaats tijdens de Bread&Butter-show in Berlijn. RVH.
Illycaffè: summer cocktails voor zwoele zomerdagen
Illycaffè lanceert twee nieuwe zomercocktails voor de zwoele zomerdagen.
Voor de Espresso Fichi, behoeft men 30cc illy lungo espresso, 30g agrimontana vijgenjam en 8 ijsblokjes.
Men giet de illy espresso in de blender en voegt er zowel de ijsblokjes als de vijgenjam aan toe. De ingrediënten ruim 30 seconden mixen en alles zorgvuldig in een kleine Illy Freddo gieten. Heerlijk.
De tweede creatie is een Espresso Albicocca. Hiervoor zijn nodig: 40 cc sterke illy double espresso, 5 cc vloeibare suiker, 20g agrimontana abrikozenjam en 4 à 5 ijsblokjes.
Na de bereiding van de sterke dubbele espresso, giet men deze in de blender en voegt de andere ingrediënten toe, mengen gedurende 30 seconden en voorzichtig in een kleine Illy Freddo gieten. Smakelijk. RVH.
Duurzaam toerisme: Shandrani produceert eigen drinkwater
Shandrani Resort & Spa lanceert een groots initiatief om het milieu te beschermen:het hotel heeft een toestel geïmporteerd om water te filteren. Het water wordt doeltreffend gezuiverd, gebotteld in herbruikbare glazen flessen en opgediend als bruisend of niet-bruisend.
Vorig jaar consumeerden de gasten van Shandrani Resort & Spa in totaal 385.372 plastic flessen lokaal mineraalwater, maar eigenlijk bestaat mineraalwater niet in Mauritius. Het gaat om mechanisch gefilterd en gezuiverd water dat in plastic flessen wordt verkocht. Dat heeft uiteraard een negatieve invloed op het milieu, want plastic is pas na zon 40 jaar volledig afgebroken.
Het nieuwe toestel filtert en zuivert water. Tijdens dat proces werd duidelijk dat dit kostbare systeem heel wat voordelen inhoudt. Zo wordt de uitstoot van koolstofdioxide verminderd doordat het water niet meer met vrachtwagens moet worden geleverd uit het centrum van het eiland en kan er drastisch bespaard worden op het vlak van opslag, koeling en handling. Het meest vanzelfsprekende voordeel is uiteraard de positieve impact op het milieu en de beperking van het gedumpte plastic.
Dit nieuwe toestel bij Shandrani is voorzien van een actieve koolstoffilter die het water zuivert en desinfecteert. Het resultaat is kristalhelder water zonder enige geur of onzuiverheden. Bovendien wordt bij dit proces een natuurlijk koelgas gebruikt dat de opwarming van de aarde niet in de hand werkt.
Algemeen directeur Jean-Louis Pismont omschrijft dit project als volgt: Iedereen heeft het over milieuverantwoordelijkheid en wij onderzochten dan ook vanzelfsprekende manieren om doeltreffend het milieu te beschermen zonder al te grote investeringen. Hotels produceren heel wat afval en moeten manieren vinden om hun impact op het milieu te beperken. Dat hebben wij met succes gedaan. RVH.
Elettra Rossellini, dochter van Isabella Rossellini en kleindochter van Ingrid Bergman, is het gezicht van Gant Collection.
Deze afzonderlijke lijn van het kledingmerk GANT bestaat uit zeer elegante stuks voor dames. De collectie is volledig geproduceerd in Europa en is vervaardigd uit luxematerialen met oog voor detail in de afwerking.
Kortom, een collectie waar een geraffineerde en intelligente vrouw als Elettra zich goed in voelt, maar niet alleen zij, het is een collectie waar ook andere dames zich prima in voelen. RVH.
Het agentschap Toerisme Vlaanderen ontwikkelde OntdekVlaanderenNU, een digitale informatielaag op het augmented reality platform Layar. Toeristen met een smartphone kunnen via deze applicatie actuele informatie over Vlaanderen opvragen en gebruiken tijdens hun bezoek. De laag wordt dagelijks bijgewerkt en bevat nu al meer dan 28.000 nuttige adresjes in Vlaanderen en Brussel.
Zowel binnenlandse als buitenlandse bezoekers worden graag op de hoogte gehouden van de bezienswaardigheden en evenementen van hun bestemming. Ze kunnen daarvoor uiteraard een beroep doen op de klassieke toeristische infokantoren, maar de opmars van de mobiele telefonie biedt nu nog meer onthaalmogelijkheden. Mobiele browsers, zoals het open platform Layar, maken het mogelijk om met een smartphone actuele informatie op te vragen in je onmiddellijke omgeving. Daarbij wordt de waarneembare werkelijkheid aangevuld met een extra digitale informatielaag, de zogenaamde augmented reality.
Toerisme Vlaanderen bracht alle toeristische informatie samen in één Layar-laag: OntdekVlaanderenNu. Geïnteresseerde gebruikers krijgen op hun mobiel toestel toegang tot locatiegebaseerde informatie die wordt toegevoegd aan het camerabeeld. De laag bevat maar liefst 28.000 nuttige toeristische adresjes in Vlaanderen en Brussel, gegroepeerd volgens 17 categorieën en 70 themas. De gegevens worden dagelijks bijgewerkt, maar OntdekVlaanderenNU is nu al de meest volledige toeristische AR-laag voor Vlaanderen en Brussel.
Om toegang te krijgen tot de digitale informatielaag, moet je over een smartphone beschikken waarop je de AR-applicatie Layar installeert. ( website m.layar.com.) Voorlopig bestaat de OntdekVlaanderenNu-laag enkel in het Nederlands. Toerisme Vlaanderen werkt momenteel volop aan een Engelstalige versie om ook internationale toeristen de kans te geven om Vlaanderen digitaal te ontdekken. RVH.
Dolce Summer Escape biedt tot 50% korting aan op het goedkoopste aanbod
Dolce Hotels & Resorts stelt Dolce Summer Escape voor : een korting tot 50% op het goedkoopste aanbod per nacht, voor twee volwassenen en hun kinderen tot 12 jaar, ontbijt inbegrepen. Het aanbod geldt in de deelnemende hotels tot en met 30 september 2011.
Vele Dolce-bestemmingen zoals Provence, Sitges, Brussel, Chantilly, Las Vegas, Aspen of Napa Valley bieden spas, golfterreinen, luxueuze kamers, overdekte zwembaden, een parking en een gratis Wi-Fi, alsook verscheidene andere diensten. De meeste Dolce-adressen zijn gelegen in een oase van wouden, tuinen, parken of wijngaarden.
Dolce Summer Escape toont duidelijk een grote interesse voor families die van een groen weekend willen genieten of gewoon van een vakantie waar men tot rust kan komen.
Dolce Hotels and Resorts, een private onderneming bestaande uit 27 prestigieuze hotels, resorts en conferentiehotels in Noord-Amerika en Europa en met hoofdzetel in Montvale, New Jersey, werd opgericht in 1981. Het bedrijf met als meerderheidsaandeelhouder Broadreach Capital Partners telt wereldwijd meer 4000 medewerkers. Meer informatie is beschikbaar op www.dolce.com.
De portefeuille van Dolce omvat vestigingen in België, Frankrijk, Spanje, Duitsland, New York, Connecticut, Nevada, New Jersey, Massachusetts, Pennsylvania, Maryland, Georgia, Michigan, Minnesota, Texas, Colorado, Californië en Ontario.
Als leider in de meetingindustrie treedt Dolce elk jaar op als gastheer voor een 30.000-tal evenementen en 4 miljoen klanten wereldwijd. De stichter van het bedrijf ontwikkelde het concept congrescentrum en het complete vergaderarrangement (Complete Meeting Package) die nu beiden door de International Association of Conference Centers als norm worden beschouwd.
De visie van de onderneming bestaat erin een inspirerende omgeving te creëren die mensen samenbrengt. Het bedrijf wil zijn gasten pure verwennerij bieden, zijn medewerkers uitdagen, zijn eigenaars belonen en fungeren als rolmodel in zijn omgeving. RVH.
Dat Voetbalclub Beerschot het over een andere boeg gooit is meer dan duidelijk. Voorzitter Patrick Vanoppen kiest resoluut voor verandering op het Kiel: sportief, organisatorisch en nu ook met PALM ! De club kiest namelijk voor een partnership met PALM Breweries, Vanoppen bereikte een akkoord voor de volgende zes jaar.
PALM is the best Beer-schot aldus de voorzitter. Het nieuwe bestuur wil dat de supporters terug centraal staan, binnen deze klantgerichte strategie hoort ook een nieuwe brouwer. Vanaf de eerste gesprekken voelden we ons perfect bij de directe aanpak en de daadkracht van PALM, wanneer men mekaar goed aanvoelt en er op anticipeert zit het goed, op die manier kan men tot een degelijk partnership op langere termijn komen. Een samenwerking met Beerschot moet een win-win overeenkomst zijn. Het is, samen met de brouwerij, onze intentie de naamsbekendheid van en de sympathie voor PALM mee te verhogen, .
Naast PALM zullen op het Kiel straks ook de andere bieren van PALM Breweries, zoals ESTAMINET Premium Pils, die onlangs de gouden medaille op de Brewing Industry International Awards 2011 in London wegkaapte, maar ook RODENBACH en de abdijbieren van Steenbrugge worden geschonken. RVH.
De visserijsector heeft samen met VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, voor de 23ste keer een Vis van het Jaar gekozen. Met deze actie waarbij elk jaar een andere vis onder de aandacht wordt gebracht, wil men de consument bewust te maken van het rijke visaanbod in België.
Dit jaar werd opnieuw gekozen voor pladijs of schol die reeds in 1990, 1998 en 2001 eenzelfde nominatie kreeg toebedeeld. Niettegenstaande de pladijs vrij gekend is bij de consument, wordt hij slechts door 8 % van de gezinnen gekocht. Hij kan dus best nog wat ondersteuning gebruiken. Voor de visserij is hij enorm belangrijk. Op Europese schaal is hij de belangrijkste platvis voor de visserij. In aanvoergewicht is pladijs zelfs de belangrijkste vissoort in België.
De actie Vis van het Jaar begint op het moment dat het seizoen van de pladijs start. De kwaliteit van de vis is dan optimaal en de aanvoer neemt toe.Pladijs is het ganse jaar door beschikbaar maar vanaf juni tot einde oktober is hij culinair op zijn best, het visvlees wordt veel steviger van structuur en smakelijker. Vanaf juni gaan de vissers ook selectief vissen op pladijs, de topaanvoer wordt gewoonlijk gerealiseerd in de zomermaanden.
In de zomermaanden vind je meer en meer pladijs op de menukaarten van onze gastronomische restaurants. De trend naar lokale en authentieke seizoensproducten zet zich daar door.
Traditiegetrouw komt er ook dit jaar een nationale horecawedstrijd voor professionele chefs en wordt de viskok van het jaar gekozen. De finale van de wedstrijd vindt plaats in november tijdens Horeca Expo in Flanders Expo Gent. RVH.