Alice Dellal stond al bekend als trash metal drumster en IT-girl. Maar nu mag de ster zich een nieuwe titel aanmeten: die van Chanel-muze.
Dellal krijgt de eer de nieuwe Boy-handtas van Chanel te promoten. En dat doet ze op haar eigen manier: met enkele rebelse kiekjes. Dellal is dit seizoen ook het uithangbord van Marc by Marc Jacobs. (br.she)
Cosmeticaproducent Estée Lauder heeft er een nieuwe muze bij. Niemand minder dan Arizona Muse wordt hun nieuwe uithangbord.
Muse werd vooral bekend dankzij haar vele modeshoots. Het Amerikaanse tijdschrift Vogue riep haar zelfs uit tot topmodel van het jaar. Muse zal alle nieuwe beautyshoots van Estée Lauder voor haar rekening nemen.
Ze stapt daarmee in de voetsporen van namen als Elizabeth Hurley, Joan Smalls en Liu Wen. (br.she)
1 op 3 modellen heeft last van ongewenste intimiteiten
1 op 3 modellen heeft last van ongewenste intimiteiten
De mode-industrie is een harde wereld, waar geen regels lijken te bestaan en jonge meisjes snel volwassen moeten worden. Zoals we weten leidt dat vaak tot eetstoornissen, maar daar blijft het niet bij. Uit een nieuwe enquête blijkt dat 8 op de 10 modellen blootgesteld worden aan drugs, terwijl bijna één op de drie meisjes klaagt over seksuele intimidatie.
De gegevens komen uit een rondvraag van Model Alliance, een groep die opgericht werd door de 29-jarige Sara Ziff. Samen komen ze op tegen seksuele intimidatie, pleiten voor een gezonde manier van eten en eisen aanvaardbare werkomstandigheden voor modellen.
De enquête werd uitgestuurd naar 241 werkende modellen, waarvan er helaas slechts 85 meisjes (anoniem) antwoordden. Een kleine steekproef dus, maar wel met verrassende resultaten.
Ongeveer 80 procent van de modellen zei namelijk dat ze tijdens hun carrière al blootgesteld werden aan drugs. Vooral cocaïne blijkt populair te zijn in de modellenwereld, want ongeveer 50 procent vertelde dat ze daar al mee in aanraking kwam.
Heel wat andere meisjes krijgen dan weer te maken met seksuele intimidatie. Zo voelde 28 procent zich al onder druk gezet om seks te hebben met iemand van het werk. Een bijkomende 29 procent kreeg ook al te maken met ongewenste seksuele intimiteiten.
Daarmee omgaan is niet gemakkelijk, en dat leidt bij veel modellen tot mentale problemen. 68 procent van de ondervraagde meisjes bekent namelijk last te hebben van depressies en angsten.
Dat is niet verwonderlijk, als je weet dat de meeste meisjes nog erg jong zijn als ze aan hun modellencarrière beginnen. Meer dan de helft begint namelijk al tussen 13 en 16 jaar.
Opvallend is ook dat ze niet veel steun krijgen van hun ouders. De meeste ouders vergezellen hun kinderen 'nooit' of 'zelden' naar een casting of fotoshoot. Dat verklaart waarom de meisjes zo kwetsbaar zijn, als kind in een wereld vol volwassenen. (br.hln)
Peperdure biggetjes stelen de show op Canadese catwalk
Peperdure biggetjes stelen de show op Canadese catwalk
Een tijdje geleden pakte Etam Lingerie op de catwalk uit met gekleurde poedels en slangen. Die trend werd gisteren verder gezet op de modeweek in Toronto, waar ook dieren de show stalen. Deze keer was de eer weggelegd aan kleine, schattige, maar vooral peperdure biggetjes. Eéntje kost al gauw 1.000 dollar (of 760 euro).
De minuscule varkentjes worden gefokt in Nieuw-Zeeland, maar verkocht door Amerikaanse leveranciers. Die bekennen dat het kleine gestalte van de varkens het resultaat is van genetische manipulatie. Hetzelfde geldt voor de strepen op hun rug.
De kleine biggetjes zijn in Amerika en Canada ontzettend populair en worden, ondanks de hoge kostprijs, verkocht als huisdier. Begrijpelijk, want de dieren zijn ontzettend schattig.
En dat is ook de reden waarom Korhani Home besloot om de biggetjes mee te nemen op de catwalk op de Toronto Fashion Week. Als accessoire vormden ze namelijk het ideale contrast voor de stoere look van de modellen.
Bovendien was de show op zich ook al opvallend, want Korhani Home is helemaal geen modelabel, maar een merk van binnenhuisdecoratie.
De modellen droegen dan ook geen jurken, maar waren gehuld in tapijten met zwarte, witte en rode ruiten. Die werden combineerd met op punk geïnspireerde kettingen en armbanden met spijkers.
Het is niet de eerste keer dat Korhani Home babydieren gebruikt in hun shows. Vorig jaar gebruikten ze al pluizige konijntjes op hun catwalk. Hetzelfde zagen we ook al bij Etam, met onder andere lammetjes, gekleurde poedels en slangen.
Schattig en leuk, maar dierenrechtenactivisten stellen zich natuurlijk vragen bij de trend. Worden de kleine dieren wel goed behandeld? En dan zwijgen we nog over de ethische problemen rond de genetische manipulatie van de biggetjes... (br.hln)
Het gescheurde jeansjasje is terug, maar dit keer volstaat het niet een oud exemplaar uit de kast te halen, fashionista's kopen een peperduur afgeleefd expemplaar.
Zangeres Rihanna heeft gescheurd denim officieel terug op de modekaart gezet. Ook op heel wat modeblogs is het nu erg populair en tijdens de verschillende modeweken droegen alle modellen en journalisten in deze klassieker uit de jaren '90. Dus als je voor komende lente slechts een item koopt, laat het dan een afgeleefd ogend jeansjasje zijn.
Je vindt dit kledingstuk in heel wat vormen en formaten, als je de stijl van Rihanna wil kopiëren, dan moet je wel diep in je buidel tasten. Haar exemplaar van het hippe merk Acne kost iets meer dan 500 euro. De reden achter dit hoge prijskaartje is dat elk jasje op een unieke manier gescheurd werd. Maar dat kan je natuurlijk zelf ook. De trend stopt echter niet alleen bij bovenstukken, ook een gescheurde broek kan komende lente perfect. Fans hiervan zijn actrice Elle Fanning en blogger Columbine Smille, zij durven het aan om hun jasje te combineren met een bijpassende jeans.
Een makkelijke manier om zelf zo'n hip jasje te creëren is door je kaasrasp boven te halen en je denim op deze manier er afgeleefd te laten uitzien.
Madonna is stevig bezig om de lifestylemarkt te veroveren. Na haar Material Girl-lijn samen met dochter Lourdes, lanceert ze in april een eigen parfum. Eind 2012 komt daar nog een schoenensegment bij.
De schoenen worden uitgebracht onder het label MG Icon, dat Madonna in 2010 oprichtte. De eerste collectie zal meer dan 60 verschillende looks bevatten. In de lijn vind je zowel ballerina's, hakjes als laarzen terug. Prijzen variëren tussen de 89 en 349 euro. (br.she - beeld photo news)
Laarzen tot over de knie: zo draag je ze in de lente
Laarzen tot over de knie: zo draag je ze in de lente
Het is weer tijd om je over-de-knie laarzen uit de kast te halen of een nieuw paar aan te schaffen. Dit type laars is namelijk de ideale schoen om de overgang te maken van winter naar lente, zeker als je zonder panty's naar buiten wil. Celebs zoals Miranda Kerr en Rihanna werden er deze week al mee gespot. Nu jij nog!
Wie de laarzen op de juiste manier wil dragen, moet rekening houden met de volgende vijf regels:
1. Plat Wie de laarzen overdag (en op het werk) wil dragen, kiest het best voor een plat paar, eventueel in 'paardrijstijl'. Als je toch niet zonder wat hoogte kan, ga dan voor een brede hak.
Want hoe mooi de stilettoversies ook zijn, je bewaart ze beter voor een avondje uit. Het is namelijk veel moeilijker om ze te combineren, zeker als je op het werk netjes voor de dag wilt komen.
2. Zwart De veiligste keuze is, zoals meestal, zwart. Niet alleen kan je die kleur met alles combineren, zwart is ook vaak goedkoper. Bruine 'over-the-knee-boots' zijn een goed alternatief, maar felle kleuren raden we zeker af. Die geven je namelijk een 'goedkope' look.
3. Combineer In de lente is het een must om je hoge, strakke laarzen te combineren met een kort, gelaagd jurkje. Zorg er wel voor dat er maximum anderhalve centimeter tussen de onderkant van je kleedje en de bovenkant van je laarzen zit. Een combinatie met een minirokje à la Julia Roberts in Pretty Woman is 'not done'.
Natuurlijk kan je de over-de-knie-laarzen ook dragen met een skinny jeans of legging. Je doet er wel goed aan om die te combineren met een los bovenstuk, dat je achterste bedekt. Kies bijvoorbeeld voor een lange trui, tuniek of boyfriend-jasje.
4. Simpel Hou de rest van je look (accessoires, make-up) zo simpel mogelijk. De laarzen zijn op zich al sexy genoeg om de show mee te stelen. Ze combineren met smokey eyes of een opvallende ketting, die ook om aandacht roepen, is dus wat van het goeie teveel.
5. Doen! Ten slotte is het ook belangrijk dat je de juiste hoogte kiest, zodat je je ook echt goed voelt in de laarzen. Zorg ervoor dat het bovenstuk van de laars net op de overgang van je knieschijf naar het begin van je dijen zit. Hoger (à la Rihanna) is - alweer - te goedkoop.
Als je voelt dat de laarzen echt goed zitten, zal je sowieso meer zelfvertrouwen uitstralen. Onthoud ook dat niet alleen superslanke, langbenige modellen ze kunnen dragen, maar dat iedereen er goed mee staat. Durven en doen is dus de boodschap! (br.hln - beeld photo news)
De keten H&M ligt onder vuur omdat het voor de promotie van de lijn van Marni een model gebruikte dat zo slank is dat ze veel weg heeft van een skelet.
De budgetvriendelijke keten kreeg klachten over het 26-jarige model Aymeline Valade, zo zou er uitzien alsof ze elk moment kan instorten. De vrouw draagt in de beelden een jasje met driekwartsmouwen en een kokerrok, die haar slanke taille en armen benadrukken. Sommigen zeggen dat het door de styling en de make-up van het model komt, ze zeggen dat haar bleke teint, holle kaken, donkere ogen en slordige kapsel haar een ongezonde look geven.
Een Britse moeder uit West-Londen Maria Rowntree wil haar dochter niet meer naar een filiaal van H&M meenemen. "Het is al erg genoeg dat modebladen een ongezond lichaamsbeeld stimuleren, maar dat had ik niet van een winkelketen als H&M verwacht."
Het modebedrijf verdedigde zichzelf door te zeggen dat ze niet bewust met graatmagere modellen werken. "Het was niet de bedoeling om mensen overstuur te maken met deze beelden, we zullen in de toekomst rekening houden met deze opmerkingen", aldus een woordvoerder. (br.hln)
Topmodel kan niet op hoge hakken lopen en valt op catwalk
Topmodel kan niet op hoge hakken lopen en valt op catwalk
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
In het wereldje van supermodellen gaat het er ongenadig aan toe. Vraag dat maar aan Pauline Hoarau, die als winnares van Elite Model Look een nieuw gezicht op de catwalk is. Tijdens de recente herfst- en wintershow van Anthony Vaccarello in Parijs ging het mis voor de jonge Française, die het aan hoog tempo op de catwalk lopen met hakken zo hoog als stelten duidelijk nog niet onder de knie heeft. Eerst moet ze al een pijnlijk grote afstand laten met het model voor zich, enkele tellen later gaat ze gewoon onderuit. Grappig om daarna te zien hoe het eerstvolgende model (ene Othilia Simon volgens de video) gewoon doorloopt, terwijl de twee volgende modellen in rij (Daria Strokous en Suvi Koponen) wel hulp bieden. Al willen ook dan de naaldhakken van Giuseppe Zanotti niet meewerken...
De lingerielijn van Dita Von Teese is voorgesteld. Daarover was de voorbije dagen nog wat commotie omdat Dita enkele volle modellen wou voor haar behasetjes.
Het ravissante model heeft (grotendeels) woord gehouden. De drie modellen die Dita mochten flankeren op de catwalk hadden rondingen op de juiste plekken, al waren twee van de drie modellen toch wel slank te noemen.
Borsten hadden ze in elk geval allemaal wél, en dat is onontbeerlijk bij de voorstelling van een lingerielijn. De voorgestelde beha's waren zowel praktisch als kleurrijk. Er werd duidelijk eerst aan comfort en steun gedacht.
Toch mogen ze ook gezien worden. Voor de avontuurlijke vrouw is er een setje met overtuigende luipaardprint. Voor de klassieke vrouw is er een gewoon setje in blauwgroen met kanten afwerken, en voor wie het wat passioneler mag, werd de rode satijnen beha met zwarte kant bedacht.
Dita zelf draagt een opvallende kanten beha met zwarte rand en opvallend hoge afronding.
Louis Vuitton heeft vriend en vijand verbaasd met zijn laatste modeshow. Hoofdontwerper Marc Jacobs liet 'simpelweg' een trein de catwalk opdaveren.
De show vond plaats op de binnenplaats van het Louvre in Parijs. Een idyllische bestemming. Zeker met een twist van Louis Vuitton erbij. Die zorgde voor een Oriënt Express-trein die het platform kwam opbulderen. Wat volgde waren modellen met Edwardiaanse hoeden, strak geweven jassen en tassen van paardenhaar. (br.she - foto photo news)
Marc Jacobs ligt weer onder vuur. Verschillende modellen beschuldigen de ontwerper ervan dat hij hen niet betaalde voor het showen van zijn ontwerpen op de catwalk. Bovendien laat hij de meisjes ook onmogelijk veel uren werken. De reactie van Jacobs? "Als ze niet met ons willen werken, dan moeten ze niet", liet hij op Twitter weten.
Alweer een zelfverzekerde uitspraak van de bekende fashion designer. Het
doet ons denken aan vorige maand, toen hij tegen alle regels in twee
meisjes van amper 14 de catwalk opstuurde. "Ik doe mijn shows op de
manier die ik wil, en niet op de manier van iemand anders", vertelde hij
toen aan de New York Times. Geen excuses of rechtzetting dus.
En
dat lijkt hij ook nu niet van plan te zijn, hoewel verschillende
modellen klagen over hoe hij hen behandelt. Eén van hen onthulde dat ze
niet betaald werd voor meer dan 30 uur werk tijdens de New York Fashion
Week.
Bovendien laat hij ook minderjarige meisjes na middernacht
werken, wat ingaat tegen de richtlijn van de 'Council of Fashion
Designers of America'. Jacobs is nochtans een belangrijk bestuurslid van
de adviesgevende raad.
"Eén nacht
moest ik voor Marc Jacobs looks uitproberen van zes uur 's avonds tot
twee uur 's nachts", onthulde de 17-jarige Hailey Hasbrook aan WWD. De
dag erna liet Jacobs het meisje terugkomen voor nog meer pasbeurten.
Haar modellenbureau, Elite, ging akkoord, maar benadrukte dat Hailey
klaar moest zijn om halfelf 's avonds.
"Toen ik daar aankwam
bleek echter dat er geen specifieke eindtijd voorzien was. Uiteindelijk
kon ik pas vertrekken om halfvijf 's morgens. En om acht uur moest ik al
bij een andere mode-ontwerper zijn."
Hailey
werd uiteindelijk geboekt voor zowel de 'Marc Jacobs' als de 'Marc by
Marc Jacobs' show. Daarvoor werd ze enkel betaald met 'ruilgoederen':
gratis kleren en accessoires. Het meisje benadrukte echter dat ze "daar
zeer blij mee was" en dat het team van Marc Jacobs "superleuk en
vriendelijk" is.
Het is niet ongewoon dat modellen met kleren
betaald worden, vooral op de New York Fashion Week. Onder de Amerikaanse
wet worden ze namelijk gezien als onafhankelijke freelancers. Daardoor
zijn ze niet beschermd door de basiswetten, waaronder het krijgen een
minimumloon.
Het resultaat is dat veel meisjes na een Amerikaanse
modeshow geld verschuldigd zijn aan hun modellenbureau, die reis- en
administratiekosten eisen. De meisjes hebben echter weinig keuze, want
invloedrijke designers kunnen hun carrière maken of kraken. En dat weet
Marc Jacobs maar al te goed.
(br.hln)
Circa 450 collectiestukken van de failliete modeontwerper Walter Van Beirendonck en de hele inboedel van zijn concept store worden online geveild. Dat meldt Het Laatste Nieuws.
Curator Anne-Marie Elants, die sinds het faillissement van drie weken geleden een manier zoekt om nog zo veel mogelijk schuldeisers te betalen, zag geen andere mogelijkheid. Ze onderhandelde een paar weken lang met kandidaat-kopers, maar die boden niet voldoende voor de inboedel van de concept store. De veiling gaat volgende week van start en duurt hooguit twee weken, luidt het bij veilinghuis Moyersoen uit Wilrijk.
"We bieden 392 kledingstukken aan en zowat zestig accessoires. De startprijs is voor elk item nul euro", luidt het. Ook de hele inboedel van de concept store wordt aangeboden, zoals paspoppen en winkelrekken. Het meest opvallende item is een acht meter lange, twee meter hoge polyester beer die als kast voor de kinderkleren diende. De beer, ontworpen door Van Beirendonck in 1998, zou zeker 36.000 euro waard zijn. Op 31 maart moet alles weg zijn.
Nog niet zo lang geleden zagen we op de catwalk een opvallend mode-accessoire opduiken: het harnas. Het gaat om een soort kruising tussen bretellen en een riem, dat je boven je kleren draagt. Niemand die toen dacht dat het ook in ons straatbeeld zou verschijnen. Maar nu blijkt dat het harnas wel eens de nieuwste trend zou kunnen worden.
Het was niemand minder dan Hervé Leger die met de harnassen uitpakte op New York Fashion Week in februari.
Het modehuis gebruikte ze als versiering op jurken en probeerde zo een extra touch te geven aan de collectie. Het resultaat was een 'Warrior Women'-look: sexy vrouwen die ten strijde lijken te trekken.
De harnassen waren allemaal vervaardigd in leder en kwamen in verschillende (basis)kleuren voor: zwart, wit, bruin en grijs. De meeste harnassen werden bovenaan (van schouders tot middel) gedragen, maar enkele ervan vielen ook rond het middel en de heupen.
Een 'SM-accessoire', werd het op verschillende modeblogs genoemd. Niet iets waar we in het dagelijkse leven mee zouden rondlopen. En nog: enkel geschikt voor celebs die wel eens een moderisico durven te nemen.
Iemand zoals Lady Gaga dus. En dat klopt, want de zangeres droeg al een soortgelijk harnas in haar videoclip 'Yoü and I'. Al was het dan met iets minder kleren eronder dan op de catwalk van Hervé Leger.
Maar één ding was voor iedereen duidelijk: het harnas zou niét gedragen worden door 'de gewone vrouw'.
Nog geen maand later blijkt echter dat het mode-accessoire toch ons straatbeeld zou kunnen veroveren. Het bewijs: het harnas wordt te koop aangeboden op betaalbare online modewinkels, zoals ook het populaire Asos.com. (br.hln - foto getty)
De Belgische modeontwerpster Véronique Leroy presenteerde afgelopen weekend haar nieuwste collectie tijdens de Parijse modeweek. En dat werd er meteen eentje vol basisstukken, die vlot draagbaar zijn.
Geen bizarre stofjes, rare combinaties of opvallende snits bij Véronique Leroy. Alles was uitermate draagbaar, enkel de rijglaarsjes en ander schoeisel zaten ultrastrak rondom de vrouwenlichamen. De iets strakkere jurkjes en broeken werden dan weer minder streng door losse cardigans.
Overheersende kleur was ook hier zwart, al werd er gewerkt met oranje accenten. (br.she)
Jean Paul Gaultier stelde zijn nieuwste modelijn voor tijdens de Parijse modeweek dit weekend. Maar alle aandacht ging naar de opvallende coupes van de modellen.
Uitgroei krijgt een heel nieuwe invulling dankzij Jean Paul Gaultier. De man liet de haren van de jonge meisjes op strategische plekken blauw, roze en zwart verven, waardoor het leek alsof ze een wel erg aparte kleur van uitgroei hadden. (br.she - foto photo news)
Dochter prinses Caroline van Monaco wordt gezicht van Gucci
Dochter prinses Caroline van Monaco wordt gezicht van Gucci
Charlotte Casiraghi, de 25-jarige dochter van prinses Caroline van Monaco en kleindochter van Grace Kelly, is aangesteld als het nieuwe gezicht van modehuis Gucci.
Amazone Charlotte draagt al twee jaar speciaal voor haar ontworpen ruiterskledij van kledij en heeft een goede band met het modehuis.
"Ze is het typevoorbeeld van de moderne royal wiens natuurlijke elegantie elke stijl overstijgt", zo werd ze in het verleden door de creatieve directeur van Gucci, Frida Giannini, bejubeld. Daarenboven sierde Charlotte in september vorig jaar de cover van de Franse Vogue, waarmee ze in de voetsporen van haar moeder trad.
Nieuw record: Hermèstas ter waarde van 1.5 miljoen euro
Nieuw record: Hermèstas ter waarde van 1.5 miljoen euro
Wie dacht een dure handtas in huis te halen met een Chanel of Dior, gaat raar opkijken. Hermès heeft een nieuwe tas gecreëerd. En vraagt daar maar liefst 1.5 miljoen euro voor.
De tassen zijn gemaakt in goud, kregen een krokodillenleder uitstraling en zijn bezet met 1.600 diamanten. Dat zorgt voor het expansieve prijskaartje. De tasjes zijn nochtans ultraklein. Fans moeten snel zijn want van elk model zijn maar 3 exemplaren verkrijgbaar.
De bekende juwelenontwerper Pierre Hardy mocht de ontwikkeling en productie voor zijn rekening nemen. (br.hln)
Niet voor eerst zien we op de catwalk opvallend harige (bont?) vesten verschijnen. Dries Van Noten kleurde die van hem geel, blauw en bruin; helemaal afgestemd op zijn collectie waarbij zwart de basis was en kleurrijke prints de eentoningheid doorbraken
De retrokoorts heeft ook toegeslagen bij het Canadese ontwerpersduo DSquared2. Op de catwalk in Milaan stuurden ze vrouwen met beehives, vlinderbrillen, driekwartbroeken, nauwe rokken en bontjassen de catwalk op. (foto getty)