Mode is vaak onvoorspelbaar, maar verloopt toch bijna altijd binnen
bepaalde grenzen. Bijna, want er zijn altijd ook een of twee gekke
ontwerpers die het hele establishment door elkaar schudden. In New York
2008 waren dit ongetwijfeld Betsey Johnson en Diane Von Furtsenberg.
Diane Von Furstenberg
was daarbij de normaalste van de twee. Haar kleuren en silhouetten
waren niet té uitbundig. Maar de hoofdbanden die ze de modellen liet
dragen, versierd met bloemetjes en lange linten riepen beelden op van
traditioneel geklede Oost-Europese volksdansmeisjes. Of het een hit
wordt valt nu moeilijk te voorspellen, maar gezien de focus deze zomer
op haarbanden met linten is de kans niet ondenkbeeldig dat de trend
toch zijn weg naar Hollywood en het straatbeeld vindt.
Voor Van
Furstenberg overheersen dan ook etnisch getinte prints in rood, oranje
en paars. De collectie bestond grotendeels uit korte jurken, soms
deftig, maar meestal nocnhalant, die zeer geschikt lijken voor het
flaneren op een warme lente- of zomerdag in een hippe stad of aan het
strand.
Betsey Johnson is de échte freak. Zelf
dankte ze haar publiek in een gifgroene, euh, jurk, waardoor ze op een
dike, overjaarse elf leek. Haar radslagen en strakke, helblonde bob
hielpen dat imago niet vooruit. Johnson gaf haar modellen dezelfde
haarstijl mee, maar in andere kleuren, zoals paars, blauw en roze. Ook
haar fameuze 'geboeide bruiden'.
In haar niet-bruidscollectie
is er moeilijk een lijn te trekken, behalve de ruches. Bijna elke rok
en jurk heeft er! Daarnaast zijn ook de ouderwetse bloemetjesprints, de
doodskoppen en de bolletjesprints opvallend. En het feit dat haar
modellen mochten bewegen, alsof de kledij hen inspireerde. Voorwaar een
verfrissend idee. (br.nina)
Jacqueline Kennedy blijft de meest elegante First Lady die de Verenigde
Staten heeft gekend sinds 1960, blijkt uit een peiling die gisteren is
gepubliceerd in Women's Wear Daily.
Ook
de potentiële First Ladies Cindy McCain en Michelle Obama staan op de
lijst. De vrouw van de Republikeinse presidentskandidaat John McCain
staat op twee en de vrouw van Barack Obama op drie.
Hillary Clinton, vrouw van Bill Clinton, die van 1993 tot 2001 president was, staat op een tiende plaats.
1.100
personen werden ondervraagd over de indruk die zij hebben van de stijl
van de presidentsvrouwen sinds het presidentschap van John Kennedy
(1961-1963).
Verkiezingen
Hillary Clinton,
gekend om haar broekpakken in felle kleuren, maakt vaak grapjes over
haar duistere blik op mode. Zeven procent van de ondervraagden vindt
haar elegant, tegenover 48 procent voor Jacqueline Kennedy (Onassis,
Bouvier), 36 procent voor Cindy McCain en 28 procent voor Michele Obama.
De
vrouwen van de twee kandidaten voor de verkiezingen in 2008 besteden
erg veel tijd en zorg aan hun uiterlijk en hebben favoriete ontwerpers.
Cindy
McCain, de rijke erfgename van het bierdistributiebedrijf Hensley,
beschouwt ontwerper Oscar de la Renta als een van haar vrienden. Op de
Republikeinse conventie begin september droeg ze een van zijn jurken
met een waarde van 3.000 dollar en diamanten oorbellen van 280.000
dollar, aldus modeblad Vanity Fair.
Michelle Obama heeft dan
weer een voorkeur voor jongere ontwerpers zoals Maria Pinto uit Chicago
of Thakoon, een jonge ontwerper uit New York.
Andere First Ladies
Nancy
Reagan, vrouw van voormalig president Ronald Reagan (1981-1989), staat
op een vierde plaats in het klassement, gevolgd door Laura Bush, vrouw
van huidig president George W. Bush, Pat Nixon, vrouw van Richard Nixon
(1969-1974), Rosalyn Carter, vrouw van Jimmy Carter (1977-1981), Betty
Ford, vrouw van Gerald Ford (1974-1977) en Barbara Bush, moeder van de
huidige president en vrouw van George H.W. Bush (1989-1993).
Jacqueline Kennedy overleed in 1994, Pat Nixon in 1993. (br.hln))
Roze, blauw, sneeuwwit, met hartjes of kristallen: laptops hebben het
stadium van alleen maar zwart of zilver allang achter zich gelaten. HP
gaat nu nóg een stapje verder.
Tijdens de New York Fashion Week presenteerde HP namelijk deze
'Vivienne Tam Special Edition'. Vivienne Tam is een bekende
modeontwerpster uit New York die verantwoordelijk is voor het design
dat de behuizing van deze opvallende notebook siert.
Over het
innerlijk van dit notebook wil HP minder kwijt. Het enige dat
bekendgemaakt is, is dat het een minimodel gaat worden. Of dat 8 of 10
inch betekent is nog niet duidelijk. Wanneer de laptop op de markt komt
is ook nog een raadsel. Misschien wordt het oktober, zoals sommige
internetbronnen zeggen, of toch op zijn vroegst volgend jaar januari,
zoals weer anderen beweren. We wachten af. (br.computer idee)
Nipple slip bij de badpakken van Hervé Léger by Max Azria.
BCBG by Max Azria.
Max Azria.
Drie collecties toonde Max Azria op de New York Fashion Week: Hervé
Léger, BCBG en zijn eigen collectie. De raakvlakken was het unicolore
kleurgebruik , en de voorliefde van de Joodse Tunesiër voor lijnen en
stroken.
Dat viel het meest op bij zijn collectie voor Hervé Léger,
die grosso modo uiteenviel in 2 delen: badmode en cocktailjurken. De
badpakken leken het meest op bondagekunstwerkjes, waarbij het doel is
om gezien te worden. Of ze op de plaats blijven bij de minste beweging
is de vraag, één 'nipple slip' toonde alvast van niet. Hét accessoire
was een grote, donkere zonnebril, waarbij de ogen totaal niet zichtbaar
zijn en je gezicht half verstopt wordt. Niet voor zonnekloppers, deze
collectie!
De mini-jurken waren indrukwekkend
eenvoudig, zowel qua kleuren (pastel), stoffen en snit (rechttoe,
rechtaan, zonder franjes). Allen volgen ze de lijn van het lichaam, een
beeld dat wordt versterkt door het gebruik van vloeiende lijnen,
stroken en linten door Azria. Het geheel oogt gewoon mooi.
BCBG deelt
met Hervé Léger de korte jurken, maar de stijl is helemaal anders.
Losser, nonchalanter, met af en toe een wapperend stukje extra stof dat
niet afgeknipt is geraakt. Vaak met een V-nek, en de decolleté eindigt
in de buurt van de navel. Riemen zijn een onontbeerlijk accessoire, net
als een paar (torenhoge) hakken. Hemelsblauw, felrood, wit en grijs
zijn de overheersende kleuren.
In zijn eigen collectie
overheersen sobere, subtiele kleuren, zoals wit en grijs, lichtblauw en
nauwelijks waarneembaar roze. Ook hier vooral jurkjes, met gedrappeerde
stof en een onmisbare riem. Heel geschikt voor feestjes, op zwoele
zomeravonden. Hopelijk zijn dat er volgend jaar heel wat meer dan nu.
(br.hln)
Hervé Léger scoort bij de Hollywood-actrices, of liever: zijn jurken
doen dat. Steeds vaker zijn ze te zien op rode lopers en in series. De
laatste die met een jurk van Hervé Léger scoort is Lindsay Lohan. Op de
set van de Amerikaanse serie 'Ugly Betty' werd ze gezien in een
donkerblauwe minijurk, opgebouwd op brede, horizontale stroken, die op
de borst een v-vorm krijgen en de wijde v-hals volgen.
Andere draagsters Eerder
dit jaar werd ook actrice Rachel Bilson in een witte halterjurk gezien
op de rode loper. Blake Lively droeg er een op de set van Gossip Girls,
nu al een toonaangevende serie wat betreft mode.
Hayden
Pannettiere droeg een donkerroze bij de opening van het restaurant van
Eva Longoria en zangeres Joss Stone liet zich verleiden door een
regenboogversie. Ook Maria Sharapova, Rachel Weisz en Elle McPherson
lieten zich onlangs in een Hervé Léger opmerken. En nu wil iedereen in
Hollywood er een dragen.
Kort, spannend en speciaal Wat
maakt deze jurken zo speciaal dat iedereen ze plots wil? De jurken zijn
per definitie kort, spannend en weinig verhullend. Karakteristiek zijn
de banden, stroken en lijnen die in de ontwerpen verwerkt worden, en zo
zowel de lijn als het silhouet bepalen.
Voor iedereen En
belangrijker: als je er het lichaam voor hebt, schijnt iedereen hem te
kunnen dragen. Oud, jong, blond, brunette, met los of opgestoken haar:
het gaat allemaal. Wel horen er onveranderlijk hoge hakken en weinig
extra juwelen bij. Een rode loper in de buurt hoeft niet eens, in een
sober kleur kan deze jurk zelfs op het gemiddelde cocktailfeest.
Ook ontwerper Max Azria scoorde met zijn collectie voor Hervé Léger afgelopen week op de modeweek in New York. (br.Nina)
Kate Moss heeft haar zevende collectie voor de Britse budgetketen
Topshop voorgesteld. Uit de zwart-wit campagnefoto's valt over de
kleuren niet veel op te maken, maar des te meer over de look.
De
collectie bevat enkele flirterige (korte) jurkjes, die gecomineerd met
een zwarte legging en enkellaarsjes worden gedragen. Daarmee slaat Moss
de nagel op de kop wat betreft de heersende wintertrends. Voor de
koukleumen zijn er ook lange broeken, enkele truien en een blouse met
lange mouwen. Wie de controverse niet schuwt, kan ook altijd over
straat met de (valste) bontjas.
De Daily Mail noemt het Moss'
commercieelste collectie tot nu toe, maar de vraag is of dat ook zo is.
Een skinny jeans of een ultrakort dun diep gedecolleteerd jurkje staat
nu eenmaal niet iedereen. (br.hln)
Lingeriemerk Agent Provocateur doet haar naam alle eer aan met haar
nieuwste campagne. Provocerend, ongegeneerd, orgastisch, episch: de
campagne is het allemaal. De foto's zijn net schilderijen: drukke
taferelen van jonge, krachtige dames in sexy lingerie die elkaar
betasten, bespringen, strelen en druiven en kersen voederen. Net
momentopnames van gigantische orgieën: even decadent en barstensvol
seksuele spanning.
Peaches Tussen
alle kronkelende vrouwenlijven valt af en toe een man (een albino
bijvoorbeeld) en een bekend gezicht te bespeuren. Peaches, de dochter
van sir Bob Geldof bijvoorbeeld, die Kate Moss opvolgt als gezicht voor
het merk. Geldof kon niet bepaald lachen met de nieuwste stunt van zijn
19-jarige dochter, na een onverwachte trouwpartij en een
zelfmoordpoging.
Maar Agent Provocateur is in de wolken.
"Peaches is perfect voor ons: jong, knap en met een scherp kantje, dat
duidt op mogelijk gevaar. Ze is spannend." En de lingerie is ook
spannend.
Doorzichtig, zwart en kant Veel
doorzichtig kant, op de beha's, de al bij al kuise slips, de kousen en
jarretellen. Zwart overheerst, net als nononsense kapsels en bloedrode
lippen, wat past bij het donkere, troebele sfeertje dat ze proberen te
scheppen. De accessoires, zoals glanzende lakschoenen en een
parternoster maken het af.
Agent Provocateur weet als geen ander
dat lingerie een imago nodig heeft. Vlijmscherp, een tikje gevaarlijk,
uitdagend en krachtig: voor deze vrouwen maakt Agent Provocateur
lingerie. Lingerie om te heersen en beheersen, om te verleiden en om
zelf verleid te worden. (br.hln)
Op zoek naar wat rock in je garderobe? Ga dan voor een tregging, een
soort kruising tussen een broek en een legging. Ze zijn gemaakt van
steviger, dikker materiaal maar zijn net zo aansluitend als de gewone
legging. Ze zijn te vinden in lederen, metallic, glans- of
glittervarianten.
Celebs Kate Moss en Victoria Posh zijn helemaal wild van de supersmalle treggings in bijvoorbeeld PVC, glitter en leer.
Styling Een
goede combinatie is een must als je er niet te 'trashy' of 'te disco'
wil uitzien. Sowieso trek je met de glanzende of lederen variant alle
aandacht. Tracht bijgevolg de bovenstukken sober te houden. Met een
mooi topje en leuke schoentjes erbij, ben je weer helemaal 'in' dit
najaar. (br.Nina)
De Italiaanse modeontwerpster Mila Schön is gisteren op 91-jarige
leeftijd overleden. Schön ontwierp elegante, tijdloze kleding zonder
franje. Ze begon in 1958 in een atelier in Milaan en opende acht jaar
later haar eigen boetiek aan de Via Montenapoleone, een van de chicste
winkelstraten van Milaan.
Jackie Kennedy Binnenkort
wordt in Milaan een overzichtstentoonstelling geopend van de kleding
die Schön de afgelopen vijftig jaar maakte. Tot de klanten van Schön
behoorde het mode-icoon Jackie Kennedy. Ze ontwierp ook kleding voor
het cabinepersoneel van luchtvaartmaatschappij Alitalia. (br.hln)
Steeds meer Belgen kiezen ervoor om zich te kleden met reeds "gedragen"
kleding. Dat blijkt uit het succes van heel wat tweedehandswinkels.
Sommige zagen hun omzet dit jaar al met 50 procent stijgen. Eén van de
oorzaken daarvan is de stijgende levensduurte.
Niet
alleen de winkels doen gouden zaken. Ook zoekertjeswebsites delen in de
groei van de tweedehandsmarkt. Nooit werden er zoveel "webshops" voor
reeds gedragen kledij geopend als de voorbije twaalf maanden.
We zagen het op de catwalk bij Dior, Chloe, Stella McCartney, Ralf Lauren, Cavalli, Versace en
Marc Jacobs enz...in al zijn tinten en nu vind je het in de rekken: paars.
Deze kleur staat symbool voor geluk, rijkdom en royaliteit en is dus de
ideale keuze als je voor chic wil gaan. Zeker als je het ziet op
stoffen als fluweel of satijn.
Chloe
Alle tinten Gelukkig
vind je paars in alle mogelijke varianten, van lila tot lavendel en van
violet tot pruimpaars. Zo kan elke vrouw deze trend kan dragen. Elk
kledingsstuk heeft zijn paarse versie: schoenen, tassen, jassen en
jurken. Felpaars beleeft deze herfst zijn modehoogtepunt. Maar voor
stoffen als satijn of suède, kom je veel lavendel en lila tegen. Ook
het fruit komt aan bod: denk aan druiven, pruimen, aubergines maar
eveneens felle kleuren die meer naar het roze neigen.
Aferretti
Combineren Paars
is dus een geweldige optie als je voor chic wil gaan, maar kies dan wel
voor een zachtere tint. De combinatie die bijna iedereen staat is met
rood en blauw. Ben jij eerder een durfal, draag het dan met zwart of
fuchsia. Neigt je kledingsstuk eerder naar bordeaux, vermijd dan een
combinatie met zwart, chocoladebruin en olijfgroen. Wat wel gaat is
roodbruin, roest, oranje en rood. Je kiest best niet voor een look
helemaal in het paars. Draag dus ofwel voor paarse accessoires of een
paarse jurk. Antraciete accessoires geven je outfit extra cachet.
Ralf Lauren
Galliano
Wie staat met wat? Vrouwen
met een donkere huidskleur, staan mooi met lavendel en lila. Heb je een
bleke huid en blond haar, kies dan voor diepe kleuren als pruimpaars,
maar ook bordeaux zal je doen stralen. Violet flatteert vrouwen met
donker haar en lichte huid. Roodharigen kiezen best voor een blauwig
paars.
Wonderbra heeft samen met de burleske danseres en model Dita Von Teese een lingerielijn ontwikkeld. Het is een gelimiteerde collectie die vanaf 23 september in heel Europa verkrijgbaar is.
Von Teese is het boegbeeld van de nieuwe retrocollectie in jaren veertig-stijl. Ze bestaat uit drie lijnen: Multi-Teese, Spot-Teese en Satin-Teese.
Volgens de verleidelijke danseres is sexy lingerie niet iets wat je per definitie voor een minnaar moet aantrekken. "Je moet het vooral voor jezelf doen," zegt zij. "Het heeft eigenlijk niets met verleiding of met mannen van doen, maar alles met het omarmen van je eigen vrouwelijkheid."
Van plan om binnenkort naar de kapper te gaan, zodat je helemaal klaar
bent voor de herfstmode? Bekijk dan onderstaande kapseltrends en doe al
meteen inspiratie op. Ze zijn ofwel lang of heel kort, een tussenmaat
is er niet. Je hebt keuze genoeg, want er zijn heel wat verschillende
stijlen. Maar nonchalance domineert de herfstkapsels, snel en makkelijk
haar dus.
Chignon De
chignon is eigenlijk een chique versie van een dotje. Maar het mag wel
iets nonchalanter dan de klassieke chignon. Gelukkig voor ons vrouwen,
kun je dit kapsel makkelijk zelf creëren. Neem je haar in een staart,
draai het en steek het vast. Je kiest er zelf voor of je het hoog of
laag doet. Je kunt ook voor je je chignon maakt, je kapsel wat extra
krul geven met de tang.
Vlechten Als je
kapsel lijkt op dat van Heidi in Tirol, ben je verkeerd bezig. Het is
de bedoeling dat je een rockvariant creëert. Je kan dit doen door te
creperen of de vlechten op je hoofd vast te spelden met hippe
accessoires als leren speldjes.
Strak Deze
look vraagt heel weinig onderhoud. Je kamt je haar straknaar achter wat
gel of wax. Vervolgens maak je een glanzende, gladde staart. Hij moet
wel laag in je nek hangen. De ideale look voor een lange werkdag.
Middenscheiding Draag
je je haar liefst het los, dan opteer je deze herfst best voor een
middenscheiding. Dit kapsel krijg je zo voor elkaar en vraagt weinig
onderhoud. Je droogt je haar simpelweg stijl en glad.
De bob Dit
kapsel is populair bij heel wat fashionable sterren. Brits topmodel
Agyness Deyn draagt hem heel kort en ook Katie Holmes liet haar wat
langere bob kortwieken. Het enige probleem is dat dit kapsel heel
weinig vrouwen staat. Denk dus goed na voor je hier aan begint en vraag
advies aan je kapper.
Natuurlijke krullen De
grote, grove of bohokrullen zijn weer helemaal in. De beste look krijg
je met een nonchalant, natuurlijk ogend kapsel. Het moet lijken alsof
je net uit je bed bent gestapt.
Kuif De
kuif is terug. Je mag weer een staart, chignon of vlecht combineren met
een soort van Elviskuif bovenop je hoofd. Dit is het ideale
partykapsel. (ep)(br.Nina)
De witte blouze kan op vele manieren gedragen worden.
Trenchcoat in fleurige versie.
Er zijn zo van die kledingstukken die niet onderhevig zijn aan trends
en mode. Stukken die jaren geleden werden ontworpen door beroemde
designers, en vandaag nog steeds een plaats verdienen in onze
kleerkast. Tijdloze creaties die onmisbaar zijn om er steeds stijlvol
en stralend uit te zien.
1. Het maatpak Ontwerper
André Courrèges was een van de eerste ontwerpers die vrouwen de broek
lieten dragen. Een hele revolutie, want tijdens de jaren zestig was het
immers 'not done' om niet in jurkjes rond te lopen. Het inspireerde
Yves Saint Laurent tot de creatie van het vrouwelijke maatpak. Broeken
werden plots wel populair. De huidige maatpakken zien er nog
vrouwelijker, nog stijlvoller en eleganter uit.
2. Zwarte pantalon Liever
geen maatpak? Draag dan zeker een zwarte pantalon. Combineer het met
een feestelijk topje en je bent klaar voor feestjes. Wil je er zakelijk
uitzien, combineer je met een jasje. Koop er één van goede kwaliteit,
dan gaat hij langer mee.
3. Trenchcoat Thomas
Burberry ontwierp de eerste trench coat in 1901, een regenjas voor
legerofficiers. Vanaf toen kreeg het jasje meteen heel wat aanzien en
klasse. Hollywoodsterren als Audrey Hepburn, Greta Garbo, Angelina
Jolie and Jessica Simpson doen het kledingstuk alle eer aan. Beige en
zwart worden tegenwoordig voorbijgestoken door fleurige tinten,
waardoor een regendagje nooit meer donker oogt.
4. Een perfecte jeans Een
goed zittende jeans mag niet ontbreken en kan zowel overdag als 's
avonds op bewonderende blikken rekenen. Soorten en maten zijn er
voldoende. Net daar schuilt vaak het probleem, niets is zo moeilijk als
het perfecte jeanspaar te vinden. Wie de perfecte broek gevonden heeft,
koopt er maar beter twee. Probeer eens een andere tint. Donkere jeans
staat iedereen en zorgt er voor dat alles wat je er bij draagt er wat
duurder uitziet.
5. Zwarte pumps Carrie
Bradshaw uit Sex and the City zal het zeker beamen: zwarte pumps zijn
essentieel in de schoenenkast. Past bij alles en goed voor alle
gelegenheden. Ga op zoek naar kwaliteit, comfort en duurzaamheid. Iets
dikkere hakken zijn handiger om mee te lopen, maar hoge hakken zien er
dan weer zeer flatterend uit.
6. Tanktops Tanktops
zijn veelzijdige basisstukken en goed in alle omstandigheden. Tijdens
hete zomerdagen doen ze dienst, maar ook als pyjama of om in te
sporten, staan ze geweldig.
7. Witte blouse Een
klassieker die altijd stijlvol oogt, is de witte blouse. Gecentreerd,
met of zonder franjes of als basic onder een trui. Een aansluitend
shirt staat ook mooi onder een sweater of blazer, maar kan evengoed
gedragen worden over een gewone t-shirt. Met een paar mooie accessoires
fleur je het geheel zo op.
8. Nauwe rok Christion
Dior bracht het op de markt, Marilyn Monroe was er gek op en nog steeds
doet de kokkerrok elke vrouwensilhouet stralen. Lengte en vormen kunnen
elk seizoen variëren, maar het geheel oogt steeds stijlvol en gekleed.
Probeer enkele centimers boven de knie, dat maakt het figuur mooier.
Neutrale kleuren zijn ok, maar wees niet bang om ook met andere tinten
te spelen?
9. Zonnebril Zin in een
glamourlook? Koop een zonnebril. Ze vallen op en geven je tegelijk die
mysterieuze, stijlvolle look. Jacqueline Kennedy was een van de eersten
die er mee mocht pronken, intussen maken de brillen elke outfit af. De
oversized monturen zijn weer helemaal in en de klassieke pilotenbrillen
blijven scoren.
10. Zwarte jurk Geen beter
basisstuk dan een zwart jurkje. Het zwarte jurkje is de perfecte
oplossing voor wie er vlug stijlvol en mooi wil uitzien en niet meteen
weet wat te dragen. Ga wel op zoek naar de juiste jurk, ééntje die jouw
figuur flatteert en doet stralen. Of zoals Coco Chanel, die de 'little,
black dress' ontwierp, zelf zei: "Look for the woman in the dress. If
there is no woman, there is no dress." .
Wil je er niet
overdressed uitzien, draag er dan een paar stoere laarzen of
slippertjes onder. Mag het iets meer, draag je er hakjes onder en mooie
sieraden bij. Of kies een kort jasje in een felle kleur. (br.Nina)
Het Britse topmodel Kate Moss schittert in de vorm van een gouden
standbeeld en stapt zo in de voetsporen van Egyptische koninginnen en
mythologische godinnen. Moss is een mode-icoon en is al jaren populair
bij de paparazzi. Ze is in het verleden al vereeuwigd in brons,
geschilderd met olie en gefotografeerd over de hele wereld.
Het
standbeeld wordt in oktober onthuld in het British Museum. Het beeld
heeft een waarde van 1,8 miljoen euro en is het werk van kunstenaar
Marc Quinn. De foto hiernaast geeft ons al een glimp van de gouden Kate
Moss, maar voor een duidelijk beeld moeten we wachten tot de opening
van de expositie.
De Daily Mail heeft wel al een beschrijving
van het beeld. Zo zal Kate Moss te bewonderen zijn in een yogapositie,
met haar benen achter haar hoofd.(br.hln)
Prada heeft de 16-jarige Ymre Stiekema gestrikt als gezicht voor de Linea Rossa collectie 2009. De Groningse Ymre woont nog bij haar ouders, maar gaat binnenkort de wereld over als het gezicht van het Italiaanse modehuis. Noord-Nederland lijkt hofleverancier van piepjonge modellen.
De nieuwe baan voor Ymre betekent serieuze concurrentie voor Doutzen Kroes. Quote zette Doutzen in juni dit jaar op plaats 81 in de 100% selfmade lijst, met een vermogen van 6 miljoen. Forbes becijferde dat de Friese schone in 2007 $6 miljoen bij elkaar poseerde. Met een beetje mazzel kan Ymre haar studieschuld in één keer aflossen maar dan moet ze wel eerst even de havo afronden.
Ymre is niet helemaal een onbekende in de modewereld eerder harkte ze een contract van 100.000 bij elkaar dankzij een tweede plaats in de finale van de Elite Model Look in Praag. Het is overigens niet de eerste keer dit jaar dat Prada hengelt in de vijver van piepjonge Nederlandse modellen. Begin 2008 liep de 19-jarige Cato van Ee al shows voor Prada en voor Miu Miu.
Sproetjes zijn weer sexy, dat zegt althans modebijbel Vogue. Terwijl
het vroeger iets was dat celebs probeerden te verbergen, mag je
tegenwoordig weer te koop lopen met je sproetjes.
Celebs met sproetjes Vele
sterren als Lindsay Lohan, Sienna Miller, Jennifer Aniston en
supermodel Lily Cole zijn trots op hun sproetjes. Ze bedekken ze niet
langer met make-up en schitteren met hun natuurlijke vlekjes. Hiermee
bewijzen deze sterren dat uniciteit en individuele schoonheid
aantrekkelijker is dan een perfect gezicht waar photoshop en plastische
chirurgie aan te pas kwam.
Uitdagend Blijkbaar
zijn ook mannen tevreden met deze nieuwe ontwikkeling: "Sproetjes
moeten omarmd, gekust en aangeraakt worden", zegt toonaangevend
Amerikaans journalist Alex Bilmes. "Sproetjes zijn uitdagend. Als je
ziet iemands sproetjes in het gezicht heeft, ga je je vragen stellen
over de rest van het lichaam. Hoe zien de rug, buik en billen er dan
uit?"
Twee soorten Er zijn twee soorten
sproetjes. Natuurlijke en sproetjes die ontstaan door zonnebrand.
Natuurlijke sproetjes zijn gewoonlijk klein, bruin en rond. Ze ontstaan
door een teveel aan melanine op een plekje in de huid. Ze komen het
vaakst voor bij mensen met een lichte huid, voornamelijke roodharigen.
Maar ook bij mensen met een donker huidtype kunnen ze hebben. Ze zijn
vaak erfelijk, als ze vaak in je familie voorkomen, heb jij ook de
neiging ze te krijgen. Maar ze hebben ze kunnen verdwijnen als je ouder
wordt. Sproetjes als gevolg van zonnebrand zijn groter en
onregelmatiger qua vorm.
Schade Toch wil
dermatologisch expert Jane Lewis waarschuwen voor deze trend. "Bekende
mensen met sproetjes zijn ongetwijfeld mooi, maar we mogen dit niet
zomaar promoten als trend. Sproetjes zijn vaak een teken van schade aan
de huid door de zon. Als je geboren werd met sproetjes, heb je door je
gevoelige huid extra bescherming tegen de zon nodig.
Sproetjes tekenen Heb
je niet het geluk natuurlijke sproetjes te hebben, kun je dezelfde truc
toepassen die vrouwen in de jaren '60 gebruikten. Zij tekenden
sproetjes op het gezicht met lichte, bruine eyeliner. Maar als je er
niet als een clown wil bijlopen, stellen we voor dat je de techniek
thuis verschillende keren oefent. (br.Nina)
98,5 procent van de Vlamingen heeft een spijkerbroek
De jeansbroek mag dan al 135 jaar bestaan, ze is
populairder dan ooit. Ruim 98 procent van de Vlamingen draagt
regelmatig een jeans. Zes op de tien hebben twee tot vijf
spijkerbroeken in de kast, een op de tien maakt 'sochtends zelfs zijn
keuze uit meer dan acht stuks.
In Nederland raakten vorige week de resultaten bekend van een onderzoek
naar het dragen van spijkerbroeken. Daaruit bleek dat zo'n 95procent
van onze noorderburen wel eens een jeans draagt. Uit de rondvraag op
onze site (waarop zo'n 1.600lezers reageerden) blijkt dat Vlamingen nóg
trouwere jeansdragers zijn: 98,50procent draagt jeans.
Ubbe
Descamps, communicatiemanager van jeansspeciaalzaak Brooklyn, schrikt
niet echt van het resultaat. Jeans zijn nu eenmaal tijdloos en
onverslijtbaar. 'Even, in de jaren tachtig, kende de jeans bij ons een
dipje en werd er op neergekeken door de Millet-generatie. Nu zijn de
jeans weer een hip kledingstuk dat in alle uitvoeringen, kwaliteiten en
prijzen op de markt is. Van de lage kwaliteit voor 30 tot 40euro tot de
designerjeans van 200euro. Jeans is het soort product geworden waarvan
je er niet langer eentje hebt. Het komt vaker voor dat klanten twee tot
drie broeken tegelijk kopen, in verschillende uitvoeringen.'
Dat
wordt bevestigd door onze enquête: bijna twee op de drie (66,32procent)
Vlamingen zegt twee tot vijf jeans te hebben, één op de vijf
(21,65procent) heeft vijf tot zeven stuks en ruim elf procent kan er
elke dag van de week een andere aan wegens meer dan acht exemplaren op
de plank.
Merken zijn, zo blijkt uit onze rondvraag,
amper voor de helft van de jeansdragers belangrijk. 'Vooral jongeren
kiezen merkbewust', zegt Frank De Vuyst. 'Zij gaan voor trendy labels
als Replay terwijl oudere en klassiekere klanten eerder voor de
traditionele merken gaan en vaak uitkomen bij vaste waarden als
Wrangler en Levis.'
Ook Descamps noemt jeans een
jongerenproduct, iets wat onze enquête bevestigt gezien de plus
55-jeansdrager met slechts 9procent zwaar ondervertegenwoordigd blijft.
'Toch merk je een evolutie. Voor steeds meer oudere mensen is jeans
vanzelfsprekend. Logisch, wie jong was in de rock 'n roll-jaren vijftig
en zestig neemt de jeans uit die jaren mee. Er is dus nog een grote
toekomst voor de jeans weggelegd.'
Gevraagd naar het
waarom van jeans antwoordt bijna de helft van de ondervraagden dat
jeans makkelijk zitten. Nog pluspunten: je kan er overal mee komen en
een jeans is nagenoeg onverslijtbaar.
Nog opvallend
in onze enquête: niet eens drie procent kiest voor jeans uit
modeoverwegingen. 'Verwondert me niet', zegt Descamps. 'Jeans is een
product dat er altijd is geweest en zo wordt het ook gezien door de
jongere generatie. Net zoals wie na 1990 is geboren zich geen wereld
zonder internet kan voorstellen, hoort jeans er gewoon bij. Bovendien
slaagt jeans erin zichzelf almaar opnieuw uit te vinden. Er is een
constante trendevolutie waarin de muziek een grote rol speelt. Wat pop-
en rockidolen dragen, daar spiegelen jongeren zich aan.'
En wat is tegenwoordig dan hot
in jeansland? 'Voor mannen jeans met extreme wassing, maar géén gaten',
zegt Frank De Vuyst. 'Bij de dames maken in de stof geperste rimpels,
parels en stiksels furore.' Ubbe Descamps wijst dan weer op de pasvorm:
'De nauwaansluitende skinny jeans doet het goed, hoewel er signalen zijn dat de wijdere pijpen aan een comeback bezig zijn.'(br.Het Nieuwsblad)
Janet Jackson komt met een eigen lingerielijn. De zangeres, die
bekendstaat om de uitdagende outfits die ze tijdens haar shows draagt,
lanceert de collectie in november onder de naam 'Pleasure Principle'.
Ze heeft de setjes zelf ontworpen in samenwerking met een Australische
couturier.
Satijn en kant De
lingerielijn, die voor iedereen betaalbaar moet zijn, bestaat uit
verschillende kleurrijke satijnen en kanten ontwerpen. "Voor iedere
vrouw zit er wel iets bij", vertelt de zangeres tegen het Amerikaanse
tijdschrift Us Weekly. Bovendien zijn alle setjes fijn te dragen. "Ik
heb er een hekel aan als lingerie niet comfortabel zit. Pasvorm en
comfort waren het uitgangspunt."
Passie De
42-jarige zangeres werkte soms tot midden in de nacht door aan de
collectie, die vernoemd is naar het gelijknamige nummer van Jackson uit
1987. "Lingerie is een passie voor mij", beweert de artieste. "Ik zou
het niet kunnen als ik er niet voor honderd procent voor ga." (br.hln)
Thuis vallen alle remmingen weg. Om alle preutse gevoelens te bannen,
kunnen luxueuze en verleidelijke setjes helpen. Denk aan bustiers,
jarretels, satijn, glansstoffen, veertjes en heel veel zwart. Sexy kant
ziet er verleidelijk uit en is eigenlijk altijd in de mode. Combinaties
met rood, goudkleur en glansmaterialen maken de glamourlook dit seizoen
compleet.