Volgepropte handtassen of lompe momentjes doen poedertjes verpulveren en lippenstift breken. Toch hoeft dit geen doodsvonnis voor je make-up te zijn. Met een beetje gepruts kan je nog maanden overleven met je gebroken goed.
Heb je net je favoriete lippenstift onthoofd? Gebruik dan een haardroger of lucifer om de twee delen opnieuw te versmelten. Verwarm eerst het restant dat nog aan je houdertje hangt en kleef er het tweede deel voorzichtig aan. Maak de zijkanten mooi glad en leg "de patiënt" in de koelkast om te verstevigen.
Lijkt de operatie onmogelijk? Transplanteer je lippenstift dan naar een nieuw houdertje, zoals een pillendoosje of eender welke andere, kleine opbergdoos met deksel. Pruts alle resterende lippenstift uit het houdertje en berg het samen met het afgebroken deel op in je uitverkoren doosje. Gebruik een haardroger om alles te versmelten tot een glad geheel.
Is je blush, poeder of oogschaduw ontploft? Om je make-up nieuw leven in te blazen, moet je de gebroken poedertjes in de eerste plaats fijnstampen, liefst in de oorspronkelijke houder. Voeg een paar druppeltjes zuivere alcohol toe aan het geheel om een mooi, egaal product te verkrijgen.
Als alternatief kan je verpulverd poeder ook omtoveren tot een barstvrije crème door simpelweg vaseline toe te voegen aan de fijngestampte massa. doe het eindresultaat in een nieuw doosje en koel het een uurtje in de koelkast. (br.hln)
Het ondergoedbedrijf 'Le Slip Français' maakt geurend ondergoed voor mannen. In Frankrijk zijn de geparfumeerde kledingstukken al erg populair, nu wil deze producent de wereld veroveren.
De aangenaam geurende slips voor mannen werden ontwikkeld door door Guillaume Gibault. Met het principe van crowdfunding willen de bedenkers genoeg fondsen verzamelen om de wereld met dit bijzondere kledingstuk te veroveren. Momenteel werd al 19.000 euro bij elkaar gesprokkeld.
De slipjes geuren dankzij microcapsules met het zelfgemaakt parfum van Gibault in het weefsel. Van zodra de drager zich beweegt, zal de slip het parfum vrijgeven, het effect blijft tot 30 wasbeurten.
Volgens de makers is het een zachte, mannelijke geur, gebaseerd op muskus en peren. Momenteel verkocht het bedrijf al 20.000 rode, witte, blauwe en zwarte slipjes in Frankrijk, nu willen de makers het ook in andere landen proberen. Er wordt verwacht dat de slipjes vooral een succes in Japan zullen zijn. Veel interesse is er in elk geval al wel voor deze slipjes. De bedenkers mikten 10.000 euro, maar haalden dus al veel meer op. (br.hln)
Moeilijkste trend van het seizoen: de gladiatorlaarzen
Moeilijkste trend van het seizoen: de gladiatorlaarzen
Ze waren alomtegenwoordig op de catwalk, zijn nu populair op rode lopers en niet meer weg te denken uit de winkelrekken: de kniehoge gladiatorsandalen. Een niet makkelijk te dragen trend, zeker voor kleine dames of types met stevige kuiten. Laat je helpen door onderstaande tips voor een geslaagde look.
Je hebt de gladiatorsandaal tegenwoordig in alle kleuren en vormen, dat gaat van klassiek zwart of bruin tot goud, zilver of glamoureuze versieringen met strass. Je hebt deze schoen ook in korte vorm, maar voor een echt trendy resultaat is een kniehoog exemplaar nodig. We zagen dit op de catwalk bij stoere modehuizen als Balenciaga en sterren als Rihanna, Rita Ora, Selena Gomez, Anne Hathaway en Kim Kardashian zijn alvast fan.
Laat je gaan met hoge hakken, riempjes, leder met prints of een futuristisch ontwerp. Voor een eenvoudig resultaat, ga je voor een minimum aan bandjes, durfals wagen het erop een wirwar van touwtjes tot aan de knie te dragen. Trendy maar comfortabel zijn platte sandalen, die combineren goed met een frivole zomerjurk, losse blouse of nonchalante jeansshort. Voor 's avonds kies je best een model met hak. Wat beter onder een cocktailjurk, ga voor de Griekse godinnenstijl, of chiquere outfit past. Deze schoen eist wel alle aandacht op, beperk dus de rest van je outfit tot een minimum.
Wie onzeker is over haar benen, vermijd best brede bandjes, want dit verzwaart je look. Ook dames met korte benen, blijven beter weg van deze trend, want dit doet je nog kleiner lijken. Fijner touwwerk kan wel, maar let wel op dat je hiermee niet overdrijft. (br.hln)
Witte bruidsjurk is uit, vrouwen trouwen nu in kleur
Witte bruidsjurk is uit, vrouwen trouwen nu in kleur
De lentecollectie van ontwerpster Vera Wang
Steeds meer jonge bruidjes willen niet langer trouwen in een traditionele witte bruidsjurk. Ze stappen liever in een roze, rode en zelfs blauwe outfit naar het altaar. Dat suggereert een Britse rondvraag.
Een kwart van de jonge dames tussen 18 en 24 jaar zijn niet van plan wit te dragen op hun huwelijksdag. Rood was het populairste alternatief voor een bruidsjurk, gevolgd door roze en blauw. Ook tal van designers van bruidsjurken experimenteren tegenwoordig met kleur. Ontwerpster Vera Wang, dé koningin van de dure bruidsjurken, lanceerde voor dit seizoen een lijn van rode jurken. Stilaan volgen celebs deze kleurrijke trend. Sterren als Jessica Biel en Reese Witherspoon durfden bijvoorbeeld voor roze op hun huwelijksdag te gaan.
Met lichte rozetinten trek je de veilige maar trendy kaart. Toch moet je voorzichtig zijn bij het kiezen van een kleur. Het is niet omdat groen je favoriete kleur is, deze tint je ook flatteert of mooi is voor een opvallende jurk. Vermijd ook de eenvoudige zwarte outfit, dit straalt veel somberheid uit en voor deze gelegenheid mag het wel wat vrolijk zijn. Erg trendy op de catwalk waren ook kleurrijke toetsen als een zwarte ceintuur of felle borduursels.
Gedragsexperte Pam Spurr heeft een verklaring voor deze opvallende trend: "Iedere bruid wil alle aandacht op haar trouwdag, maar vaak zijn het de flamboyante types die opteren voor een kleurrijke outfit. Ze willen opvallen door het onverwachte te doen. Het wijst ook op een creatief persoon die niet snel vergeten wil worden."
Mode-experte Emma Kniveton is echter niet helemaal overtuigd: "Ik denk niet dat we de witte bruidsjurk helemaal kunnen afschrijven. Op de meeste shows van de Bridal Fashion Week in New York zagen we toch nog veel wit. Maar ik moet wel toegeven dat er meer roze, rood en zwart in de collecties zaten." (br.hln)
H&M zwicht na drama in Bangladesh en belooft veilige fabrieken
H&M zwicht na drama in Bangladesh en belooft veilige fabrieken
De Zweedse winkelketen H&M heeft een overeenkomst getekend voor betere veiligheid in textielfabrieken in Bangladesh. "Geen arbeider hoort bang te zijn voor branden, instortende gebouwen of andere ongelukken", stelt de kledinggigant vandaag in een verklaring.
Meer dan een miljoen mensen ondertekenden de afgelopen weken wereldwijd petities die opriepen tot een overeenkomst om de veiligheid in de textielfabrieken te verbeteren. H&M neemt met zijn verklaring nu het voortouw en roept andere bedrijven op te volgen.
De overeenkomst is 5 jaar geldig en regelt onder meer onafhankelijke inspecties van gebouwen en de verplichting om gebouwen aan te passen in geval van gevaar. Ook het recht van vakbonden om arbeiders te informeren over hun rechten en veiligheid is erin opgenomen. In de kledingindustrie in Bangladesh werken 3 tot 5 miljoen mensen.
Drie weken geleden stortte een gebouw met onder meer textielfabrieken in. Dat kostte aan meer dan 1100 mensen het leven. (br.hln)
Kate Middleton schaamt zich er niet voor om haar outfits meerdere keren te dragen. Een maand geleden hulde ze haar zwangere buik in een jurkje met bolletjesmotief, afgelopen weekend trok ze diezelfde outfit aan voor de bruiloft van goede vrienden William Van Cutsem en Rosie Ruck Keene.
De jurk van de Britse modeketen Topshop droeg ze in april al bij een bezoek aan de Britse Warner Bros Studios, schrijft de Daily Telegraph vandaag. Britse dames kopieerden meteen massaal haar kledingstijl. Binnen enkele uren was de jurk online uitverkocht.
Kate ging samen met echtgenoot William naar de voltrekking van het huwelijk. De familie Van Cutsem is al jaren goed bevriend met de koninklijke familie. Een nichtje van de pasgetrouwde William Van Cutsem, Grace, was bruidsmeisje bij het huwelijk van Kate en William. Zij werd bekend omdat ze haar handen over haar oren legde tijdens het applaus voor de kus van het bruidspaar.
Het modehuis Proenza Schouler gaat voor het eerst een samenwerking aan met een retailer.
Proenza Schouler was jaren geleden een van de eerste merken die op Net-a-porter.com verkocht werden. En dat is het huis nooit vergeten. Anno 2013 vonden ze het tijd om de ondertussen gigantisch populaire webshop te bedanken, door middel van een collectie aan hen te wijden. De truien, shirts, blouses, rokjes en shorts zijn uiteraard enkel via net-a-porter verkrijgbaar en kosten tussen de 108 en 1196 euro. (br.she)
De Italiaanse modeontwerper Ottavio Missoni is op 92-jarige leeftijd overleden. Dat heeft een woordvoerster namens de familie gemeld. Missoni is de oprichter van het gelijknamige mode-imperium dat hij samen met zijn vrouw Rosita oprichtte en nu wordt gerund door zijn drie kinderen en kleinkinderen.
De voormalig olympisch hordeloper werd als ontwerper beroemd om zijn zigzagpatronen en was de eerste die modellen zonder bh de catwalk opstuurde. Hij richtte het modehuis op in 1953. Het merk, dat bekend staat om zijn uitbundige breisels met felle kleuren en strepen is erg populair bij beroemdheden.
De familie maakte vandaag bekend dat Missoni vredig is heengegaan. De datum van zijn begrafenis is volgens modemagazine Vogue nog niet bekend.
Zijn zoon Vittorio Missoni en diens vrouw worden trouwens sinds vrijdag 4 januari vermist. De marketingdirecteur van het modehuis en zijn echtgenote vlogen met een vliegtuigje voor de kust van Venezuela, toen het verdween van de radar. (br.hln)
Dikkerds niet welkom in winkels van Abercrombie & Fitch
Dikkerds niet welkom in winkels van Abercrombie & Fitch
Het hippe Amerikaanse merk Abercrombie & Fitch maakt geen vrouwenkledij groter dan large of broeken groter dan maat 40. Nu werd de keten, die ook een filiaal in Brussel heeft, beschuldigd van het bewust uitsluiten van dikke klanten.
Co-auteur van het boek 'New Rules of Retail' Robin Lewis zei dat de directeur Mike Jeffries geen dikke mensen wil in zijn winkel, enkel dunne en mooie klanten mogen er shoppen. "Jeffries wil niet dat zijn vaste klanten minder aantrekkelijke mensen in de kleren van Abercrombie & Fitch zien. Mensen die dit merk dragen moeten namelijk het gevoel krijgen dat ze deel uitmaken van de 'coole club'. Abercrombie & Fitch biedt wel mannelijke T-shirts in XXL aan, al is dat volgens mij om gespierde atleten aan te trekken."
De keten staat er om bekend knappe jongens en meisjes met strakke buikspieren schaars gekleed in de winkel rond te laten paraderen. Dat maakt het merk ontzettend populair bij jongeren: het is bijvoorbeeld niet uitzonderlijk dat er voor de deur een wachtrij van klanten staat. Jeffries zei in 2006 in een interview: "We nemen enkel aantrekkelijke verkopers in dienst, omdat we enkel coole sexy mensen willen lokken. Abercrombie & Fitch wil niemand anders aanspreken."
De visie van het merk zorgt wel voor heel wat tegenkanting. In 2004 werd het bedrijf aangeklaagd wegens discriminatie, omdat het enkel blanken in dienst zou nemen. In 2009 kreeg de Britse studente Riam Dean, die geboren werd zonder linker voorarm, ongeveer 9.000 euro van de arbeidsrechtbank. Ze werd door de managers van de winkel verplicht om in de stockruimte te werken, zodat klanten haar niet konden zien. Vorig jaar werd het personeel in het Milanese filiaal verplicht om driloefeningen tijdens het werk uit te voeren, om zo slank en mooi te blijven. Mannelijke werknemers moesten tien keer pompen, vrouwen moesten beenoefeningen doen.
Jeffries vindt het goed dat het merk kopers uitsluit. "In elke school zijn er populaire en minder populaire kinderen. Wie willen de eerste groep aanspreken. Heel wat mensen horen niet thuis in onze kledij en daarom mogen ze deze niet aantrekken. Sluiten we mensen uit? Zeker en vast." Door seks te gebruiken om kledij te verkopen, wil hij dat zijn trouwe klanten meer willen. "Door iedereen toe te laten, sluit je niemand buiten, maar dan maak je ook niemand enthousiast", besluit Jeffries. Het is nu maar de vraag of dit de juiste aanpak is. Voorlopig scoort deze houding goed, maar het aantal mensen met overgewicht blijft toenomen. Momenteel heeft 67 procent van de Amerikaanse consumenten namelijk maat 44 of meer en de kans is groot dat dat cijfer nog zal stijgen. (br.hln)
Van rode loper naar jouw kast: sterrenjurken die je zelf kunt kopen
Van rode loper naar jouw kast: sterrenjurken die je zelf kunt kopen
Wil je net als Kate Bosworth stralen in een jurk van het modehuis
Balmain als Bosworth, of net als topmodel Gisele Bundchen verleiden in
creatie van Vaccarello? Maandagavond flaneerden deze schoonheden nog in
schitterende outfits op het Met Ball, vandaag zijn dezelfde creaties al
online te koop. Het enige wat je hiervoor nodig hebt, is het perfecte
figuur en een gespekte bankrekening.
De sponsor van het Met Ball Moda Operandi
verkoopt een selectie van de rodeloperjurken die maandag te zien waren
op de rode loper in New York. Dankzij 'Spotlight' kun je bekendheden als
Gwyneth Paltrow kopiëren door exact dezelfde jurk te dragen. Vorige
week kon je bijvoorbeeld de onthullende creatie van Antonio Berardi
kopen waarmee Gwyneth heel wat media-aandacht kreeg, vooral omdat de
actrice hier duidelijk geen ondergoed onder aan had.
Nu kun je
13 verschillende looks van het Met Ball zelf kopen. Hoewel deze webshop
mooi klinkt, zijn er toch ook enkele minpuntjes aan dit initiatief. De
verkopers lijken te zijn vergeten dat de meeste dames niet als Emma
Watson over een gespekte bankrekening beschikken, ze hebben geen klein
fortuin over voor een jurk die je een keer kan dragen. Daarnaast heeft
ook niet iedereen tijd om te sporten met een personal coach die je
wekenlang klaarstoomt om dit soort onthullende outfits te dragen,
waardoor het effect van de mooie creatie een beetje verloren gaat.
Voor
de zwarte outfit van Prabal Gurung die Emma Watson droeg, mag je meer
dan 4.000 euro neertellen. De ultrakorte zwarte jurk van Gisele
Bundchen, ontworpen door Anthony Vaccarello, is 4.860 euro waard. Wie
zijn zinnen heeft gezet op de outfit van actrice Kate Bosworth, mag
alvast beginnen sparen. De vraagprijs van de jurk van Balmain Atelier is
21.500 euro. We raden deze dames ook aan nu alvast te beginnen trainen
en vasten, want niet iedereen beschikt van nature over dezelfde
gespierde stelten als deze actrice. (br.hln)
Waarom lenteschoonmaak van kleerkast goed voor je is
Waarom lenteschoonmaak van kleerkast goed voor je is
Regelmatig je kleerkast opruimen is niet
alleen goed voor je portemonnee, maar ook voor je welzijn omdat het tijd
bespaart en stress beperkt. We geven je alvast vijf goede redenen om
eens door al je kledingstukken te gaan en weg te smijten wat je niet
meer draagt.
De gemiddelde vrouw draagt 15 procent van haar
garderobe niet. Dat betekent dat ze ongeveer voor 4.500 euro aan
verkoopbare stukken in haar kast heeft hangen. Om te beslissen of je een
kledingstuk wil bijhouden of niet, vraag je zelf dan af of het
flatterend is qua materiaal, snit en kleur. Past het nu goed aan en niet
wanneer je 2 kilo afvalt? Kan mogelijke schade hersteld worden? Past
het bij je huidige levensstijl? Miskopen of dingen die niet meer passen
kun je verkopen op veilingsite eBay of een kledingruilfeestje
organiseren met je vriendinnen.
Een gemiddelde persoon verspilt
een halfuur tot een uur per dag om naar dingen als sleutels, documenten
of kledij te zoeken. Dit telt al gauw op. Een belangrijke
organisatiehulpmiddel is door alles een duidelijk plaatsje te geven.
Zorg daarom dat je riemen, handtassen en juwelen een eigen lade of
plekje in de kleerkast hebben, zodat je hier makkelijker aan kunt en je
een goed overzicht hebt. Zo ben je 's ochtends veel sneller klaar met
bij elkaar zoeken van de perfecte outfit.
Smijt alle spullen weg
die je enkel bijhoudt uit sentimentele redenen. Kleding uit slankere
dagen bijhouden, kan voorkomen dat je nog echt gelukkig wordt. Ook
stukken die bijvoorbeeld aan je ex doen denken, kunnen alleen maar
pijnlijk zijn. Bij de stukken die je eigenlijk niet meer passen of je
al zes maanden niet meer hebt gedragen, is het tijd om ze los te laten
en verder te gaan. Als je iets dit seizoen niet hebt aangetrokken, zul
je het dan een jaar later ook niet meer doen.
Velen denken dat
veel bezittingen je gelukkiger maken. Dit vooroordeel aanpakken, kan je
een boost geven aan je mentale gezondheid en je dus gelukkiger maken. Zo
kun je je concentratie en welzijn verbeteren. Hoe meer spullen je hebt,
hoe meer stress je krijgt om dit allemaal te betalen en te beschermen.
Wie minder heeft, moet ook minder organiseren. (br.hln)
Sexy Sylvie van der Vaart presenteert nieuwe bikinicollectie Hunkemöller
Sexy Sylvie van der Vaart presenteert nieuwe bikinicollectie Hunkemöller
Geen wonder dat het daar zo heet is, als je Sylvie van der Vaart languit op het strand ziet pronken voor de nieuwe bikinicollectie van Hunkemöller.
Het Nederlandse model ligt te zonnen op het strand in een sexy rozen bikini. De fotoshoot maakt deel uit van een reclamecampagne voor het ondergoedmerk Hunkemöller. De nieuwe collectie heeft de zeer toepasselijke naam 'Escape To Paradise' gekregen.
Op een andere foto is Sylvie te zien in een blauw en gouden bikini tegen een stel bewegende golven en een helder blauwe hemel. (br.hln)
Pijnlijke trend voor de ogen: de holografische print
Pijnlijke trend voor de ogen: de holografische print
Deze felle print met metallic toets is een gewaagde look en trekt alle
aandacht, niet geschikt voor muurbloempjes dus. Je maakt deze wat
stoerder met een muts, motorlaarzen of een korte topje. Hou je silhouet
wel gestroomlijnd en strak voor een geslaagd resultaat met een kokerrok
of skinny broek.
Echte waaghalzen voor de metallic trenchcoat
van Burberry, op de catwalk zagen we hier een kleurrijke stoet van. Wie
het liever wat eenvoudiger houdt, kan beter voor een accessoire met
holografisch effect gaan. Schoenen of handtassen maken dan je outfit net
wat boeiender en zijn iets makkelijker te combineren. De minst
opvallende manier om dit te dragen is echter door je nagels te lakken in
deze trendy kleurtjes.
(br.hln)
Niet alleen de royaltybladen, maar ook modeblad Vogue komt met een speciale editie rond de troonswisseling. Het tijdschrift heeft een foto van koningin Máxima op de Nederlandse cover van de uitgave staan en de tekst 'Máxima, The Birth of a Queen'.
Het nummer ligt vanaf vrijdag in de winkels en werd gisterenavond in Amsterdam feestelijk gepresenteerd tijdens het Vogue Queen's Ball.
Op de cover draagt Máxima, net als tijdens de inhuldiging, een jurk van Jan Taminiau. De ontwerper was aanwezig en nam het eerste exemplaar van de editie in ontvangst. (br.hln)
Het Amerikaanse tijdschrift Glamour heeft Kristen Stewart uitgeroepen tot de best geklede vrouw ter wereld. Ze loven de 23-jarige 'Twilight'-ster omwille van haar stoere 'rock chick'-stijl.
Stewart volgt hiermee zichzelf op. Ook vorig jaar pronkte ze immers na de poll van Glamour bovenaan het lijstje. Toen werd ze geprezen voor haar transformatie van "buitenbeentje naar stijlkoningin".
Net als vorig jaar, moet Emma Watson tevreden zijn met een tweede plaats, hoewel ze twee jaar geleden zelf nog helemaal vanboven stond. Victoria Beckham, die vorig jaar 'brons' pakte, is gezakt naar de 6de plaaats. Toch pijnlijk voor iemand die dagelijks met mode bezig is en een eigen kledingcollectie heeft.
Verrassend is dat de 23-jarige K-Stew ook de immer stijlvolle Kate Middleton (31) achter zich laat. De hertogin van Cambridge staat op de derde plaats. Verder vullen 'Spider Man'-actrice Emma Stone (4de) en Taylor Swift de top 5. De top 10 wordt nog aangevuld met Victoria Beckham (6), Cheryl Cole (7), Blake Lively (8), Katy Perry (9) en Beyoncé.
De volledige top 50 wordt gepubliceerd in de juni-editie van Glamour dat op 6 mei in de rekken ligt.
Eerste modellenwedstrijd voor vrouwen met maatje 40 (en meer) van start gegaan
Eerste modellenwedstrijd voor vrouwen met maatje 40 (en meer) van start gegaan
Hoewel we regelmatig schrijnende verhalen horen vanuit de mode-industrie (zoals modellen die papieren doekjes eten om niet bij te komen), gaat het tegelijk ook de goede kant op. In het Verenigd Koninkrijk heeft een modellenbureau immers de allereerste wedstrijd ooit gelanceerd voor vrouwen met een maatje meer. Alle dames die een 40 of meer hebben, mogen hun foto's inzenden.
De bijzondere wedstrijd gaat om een samenwerking van het 'plus-size'-magazine Slink en het modellenbureau Models 1. Via socialemedia roepen ze alle meisjes en dames met een maatje meer op om een foto van zichzelf te uploaden en op Instagram te zetten. Ze hopen vooral een uniek meisje te vinden die niet beantwoordt aan het stereotype van het super slanke model.
En de wedstrijd is een groot succes. In amper een week tijd, hebben ze immers al meer dan 300 kiekjes ontvangen. "Zomaar een modellenbureau binnenwandelen kan heel intimiderend zijn. Daarom willen we via deze weg graag onze deuren openzetten en de beginnerszenuwen wegnemen", aldus een verantwoordelijke van het agentschap. "Aangezien Instagram een bijzonder sterk netwerk is, lijkt het ons het ideale platform om modellen op te sporen."
Gids met tips Wie een kans wil maken, moet op Instagram een foto zetten met hashtag #MakeMeaModels1Curvy. De wedstrijd loopt nog tot begin juni. Om geïnteresseerden voor te bereiden, stelde Models 1 alvast een korte gids op met tips: (br.hln)
1. Heb vertrouwen om zowel een grote pruillip te tonen als een mooie lach. 2. Neem jezelf niet te serieus. 3. Duck faces zijn niet toegelaten! 4. Strek je nek een beetje en duw je kind lichtjes naar voor. 5. Kies een neutrale achtergrond. 6. Zorg dat er een goed, naturlijk licht is. 7. Lach ook met je ogen. 8. Zorg ervoor dat je persoonlijkheid naar voor komt. 9. Amuseer je en speel met de camera! Probeer je beste hoek te zoeken. 10. Wees niet bang om vooraf wat te proberen.
De beautytrends voor deze zomer: roze en jongenslook
De beautytrends voor deze zomer: roze en jongenslook
Valse wimpers, felle kleurtjes maar ook een jongensachtige look zijn de make-uptrends voor deze zomer. Dankzij onze tips weet je welke producten je moet aanschaffen en hoe je jezelf moet opmaken de komende maanden.
Een jongensachtige look lijkt op het eerste gezicht helemaal niet zo aantrekkelijk, maar denk aan het voordeel van de gewonnen tijd in de badkamer. De makkelijkste manier om dit te creëren is door te zorgen dat je huid egaal is, werk af met een mat poeder. Hieronder breng je best eerst een foundation aan. Hou je wenkbrauwen zacht maar gedefinieerd, door er een poeder op aan te brengen. Blijf ver weg van het potlood, dat effect is namelijk iets te sterk. Echte fashionista's gaan voor lichtere wenkbrauwen, maar dit eist wel heel wat zelfvertrouwen.
De contouren van je ogen werk je af met een licht poeder voor een natuurlijk resultaat. Kies een foundation of concealer die drie tot vier tinten donkerder is dan je huidskleur om op je ogen te smeren, je hoeft dus geen nieuwe oogschaduw te kopeN. Mascara is helemaal uit den boze. Als je toch echt niet zonder kan, ga dan voor een lichte bruine tint om je gezicht toch wat vrouwelijker te maken. Breng een roze crème op je wangen en neus aan. Op je lippen gaat een natuurlijkere tint of transparante lipgloss.
Een goede festivallook zijn fel opgemaakte ogen. Experimenteer met een neonkleur en voeg hier wat glitters aan toe. Brave dames kiezen voor een glitterende oogschaduw, durfallen gaan voor strassjuwelen. Een populaire kleur is roze, je mag zelfs roze mascara op je wimpers smeren. Dit is ook de enige tint waarmee je kan experimenteren op je lippen. Daarbij geldt hoe feller, hoe beter: denk aan fuchsia, barbie- of pioenroze. Nadat je de lipstick hebt aangebracht, moet je wel deppen met een papiertje voor een mooi resultaat.
Na enkele seizoenen van natuurlijke lengte, zijn lange, dikke wimpers terug in. Vaak zijn valse wimpers wat overdreven voor overdag, maar het kan wel perfect voor een avondje uit of een feestje. Smokey eyes maken maken je ogen helemaal af, een opvallend lijntje met een vloeibare eyeliner kan ook. (br.hln)
Meer dan de helft van de Britten heeft al ooit een gedragen kledingstuk teruggebracht naar de winkel, dat blijkt uit een recente enquête.
Jassen en schoenen zijn de vaakst teruggebrachte stukken, gevolgd door jeansbroeken, hemden, topjes en broeken. Een onthutsende 96 procent van de Britse shoppers heeft spijt van minstens een aankoop in het afgelopen jaar, heeft slechts 73 procent het afgelopen jaar een miskoop in winkel geruild. Hoewel slechts 56 procent een gedragen kledingstuk zou terugbrengen, zegt de rest dat ze dan met een schuldgevoel zouden kampen.
Een vrouw die deelnam aan het onderzoek legt uit waarom ze zo vaak iets terugbrengt naar de winkel. "Ik weet niet wat er mis met me is, maar in de winkel bedot ik mezelf door te denken dat ik een maatje kleiner nodig heb. Of alle spiegels in alle winkels waar ik kom zijn stuk. Als ik thuis kom, besef ik dat mijn aankopen. Dan moet ik ofwel kiezen tussen vermageren of het omruilen van de kledingstukken. Dan kies ik natuurlijk voor de makkelijkste optie." (br..hln)
De eerste keer dat je na de winter je blote benen moet showen in hotpants of een minirok, doet bij heel wat vrouwen het angstzweet uitbreken. Dankzij onderstaande tips hoef je je geen zorgen meer te maken over jouw bleke benen of cellulitis.
- Drukke prints leiden de aandacht af van het feit dat jouw benen niet zo bruin en gespierd zijn als je zou willen. Dit betekent dat je bovenaan wel best voor een eenvoudige top gaat.
- Onderschat de kracht niet van een goede scrub om je huid te laten stralen. Gebruik drie keer per week een scrubgel op een vochtige huid en smeer vervolgens een vettige crème. Zeker 's avonds mag je hier wat extra aandacht aan besteden. Dan gaat je huid namelijk in herstelmodus. Als je aan de slag gaat met een zelfbruiner, dan krijg je dankzij een scrub als voorbereiding een egaler kleurtje. Een zelfbruiner is deze lente een goede investering, want het verstopt bleke en droge benen. Kies voor het beste resultaat eentje dat gradueel voor een bruinere teint zorgt. Dit verbergt namelijk alle tekenen van een winterhuid.
- Enkellaarsjes zorgen niet enkel voor een stoere toets, deze houden je voeten ook warm tijdens minder tropische dagen in het koude België. Daarnaast zijn ze de ideale manier om verwaarloosde wintervoeten te verstoppen.
- Een langere rok, de zogenaamde midirok, die tot in de helft van je kuiten komt is een beter idee om je blote benen deze lente aan de wereld te introduceren dan een minirok.
- Een pedicure in de lente is geen overbodige luxe, zeker niet na zo een lange, strenge winter. Voetspecialisten weten perfect hoe dit lichaamsonderdeel klaar te stomen voor sexy sandaaltjes. Onverzorgde nagels of eeltplekken doen namelijk afbreuk aan je mooie zomerschoenen.
- Een hak doet de spieren van je kuit mooi uitkomen en heeft een verlengend effect op je benen.
- Dit trucje komt van catwalkmodellen: laat je benen glanzen. Breng een crème met glans aan op de voorkant van scheenbenen, dit verlengt en geeft je been vorm. Dames met een bleke teint gaan best voor een roze tint.
- Beige nagellak is flatterende voor handen en voeten. Het geeft een warmere toets aan je huid. Kies een kleurtje waarbij het lijkt alsof je geen nagellak draagt. Hou de nagellak als test tegen je hand, de kleur die het dichst tegen je eigen teint aanleunt, is de perfecte keuze.
- Een capribroek toont een van de smalste delen van je lichaam: de enkel. Met dit kledingstuk krijg je een zomers gevoel zonder dat je jezelf in een short moet wurmen. (br.hln)
Rosie Huntington-Whiteley eert ontwerper door zijn jurk te dragen op diner
Rosie Huntington-Whiteley eert ontwerper door zijn jurk te dragen op diner
De 23-jarige model Rosie Huntington-Whiteley heeft gisteren bij een exclusief evenement in London ervoor gekozen om de Amerikaanse ontwerper Michael Kors te eren. En hoe kan dat beter dan door zijn creatie te dragen?
Het diner in het Londense Café Royal werd georganiseerd door gastvrouw Alexandra Shulman, hoofdredactrice van het blad Vogue.
Model Rosie kwam op het evenement opdagen in een mooi zwart kleedje met gele bladmotief zonder schouderbandjes. Om haar hals droeg ze een hartenketinkje. Het flatterende jurkje kostte een kleine 1.300 pond.
Later op de avond tweette de blondine: "Dankjewel @michaelkors voor deze prachtige avond."
Rosie Huntington-Whiteley is de vriendin van acteur en 'actionman' Jason Statham. (br.hln)