Als je de laatste make-uptrend wil volgen, dan moet je vooral de nadruk leggen op je lippen. Niet met een blinkende gloss, maar wel met een speelse, matte lippenstift in een opvallende kleur.
Op de catwalk was het al duidelijk: felle matte kleuren en opvallende roze tinten zijn in, net als intens fuchsia, fluo-oranje, koraalrood en frambozenrood.
En dat is goed nieuws, want felle lippen zijn een goede manier om je look een volledig nieuwe touch te geven. Belangrijk is dat je zeker niet vergeet om de rest van je make-up simpel en fris te houden. Zeker als je niet gewoon bent van felle kleuren te gebruiken, moet je kiezen voor een zeer matte tint, want dat maakt het resultaat wat zachter.
Het geheim van een perfecte matte look is het vinden van een tint waar je je goed bij voelt. Als je twijfelt, is het een goed idee om te kiezen voor een tint met als ondertoon een kleur waarvan je weet dat die aansluit bij je huidskleur.
Als je een huid hebt met een koele ondertoon en je wil een statement maken, dan ga je het best voor tegengestelden. Dat wil zeggen dat je een warmere tint moet kiezen voor een maximale impact. Als je daarentegen een warme ondertoon hebt, dan is het een goed idee om te kiezen voor een perzikachtige kleur of voor koraalrood.
Durf je toch niet helemaal voor mat te gaan? Gebruik dan eerst een satijnen lippenstift van de door jou gekozen kleur. Breng die aan zoals gewoonlijk en wrijf daarna uit met een zakdoekje. Zo krijg je een semi-mat resultaat dat veel vrouwen wel durven te dragen.
Als je echt trendy wil zijn, dan moet je eigenlijk kiezen voor tweekleurige lippen. "Daarvoor neem je eerst een lippotlood om je tuberkel (in het midden van je bovenste lip) ronder en voller te maken, terwijl je het midden van je onderlip vermijdt", luidt het advies van make-upartieste Janine Bird. "Daarna neem je een lippenborstel en breng je de matte lipstick aan van in de hoeken naar het midden van je lippen."
"Daarna gebruik je je wijsvinger om een tweede kleur aan te brengen in het midden van je lippen. Dat doe je in een hartvorm, waarbij de bovenkant de tuberkel is en de onderkant het midden van je onderlip. Wrijf daarna zachtjes uit met je vinger", luidt het advies. (br.hln)
Eerste plus-size catwalkshow ooit op New York Fashion Week
Eerste plus-size catwalkshow ooit op New York Fashion Week
Voor het eerst in de 70-jarige geschiedenis van de New York Fashion Week zal een plus-size designer zijn ontwerpen mogen showen op de catwalk. De eer is weggelegd voor Cabiria, een Amerikaans merk dat vrouwenkledij voor de maten 40 tot 52 maakt.
Eden Miler, ontwerpster en creatief directeur bij Cabiria, is uiteraard "ontzettend verheugd" over het debuut van haar label op de modeweek in New York. "Het is ons doel om gezien te worden als de andere labels, niet als het buitenbeentje", vertelde ze aan Fashionista.
De kledinglijn werd vorig jaar gelanceerd, met als doel om meer "eigenzinnigheid, sensualiteit en luxe in de plus size wereld te brengen". Goedkoop is het niet, want de prijzen beginnen bij 180 dollar (of zo'n 135 euro).
Cabiria werd uitgekozen als een onderdeel van de presentatie van het 'Fashion Law Institute', die ongeveer anderhalf uur zal duren. Susan Scafidi, die Cabiria selecteerde, is ervan overtuigd dat alle modellen op de catwalk er geweldig zullen uitzien. "Hopelijk zullen andere ontwerpers ook volgen, zowel voor esthetische als voor gezondheidsredenen", klinkt het bij haar.
De aankondiging zal ongetwijfeld met gejuich onthaald bij heel wat mensen, want de kritiek op het 'dunne ideaal' in de mode-industrie wordt steeds groter. "Mode lijkt te eindigen eens je dikker bent dan maat 40", klonk het onlangs nog bij Tim Gunn, mentor bij Project Runway. Volgens hem zijn er te weinig opties op de markt voor 'echte vrouwen' in de 'echte wereld'.
Ook Eden Miler van Cabiria zelf kreeg al overweldigende positieve reacties van mensen met een maatje meer. Met nog minder dan een week voor haar debuut maken die reacties haar "ongelofelijk opgewonden", maar voelt ze naar eigen zeggen ook een "grote druk".
De lente- en zomercollectie van 2014 van Cabiria wordt op 6 september gepresenteerd in het Lincoln Center in New York. Wij zijn alvast benieuwd. (br.hln)
Belgisch model met androgyne look klaar om door te breken
Belgisch model met 'androgyne look' klaar om door te breken
Het Bosnische androgyne model Andrej Pejic heeft concurrentie, en wel van onze landgenoot Maarten Convens. De internationale modellenwebsite models.com noemt de in Parijs geboren zoon van een Duitse mama en Belgische vader nu al 'de man van het moment'.
Hoewel Convens pas onlangs werd gescout via Facebook, voelt hij zich al
langer thuis in de fashionindustrie. Zo studeerde hij mode aan de
Antwerpse Koninklijke Academie. Voorlopig schuift hij het studeren even
aan de kant om zich volop te kunnen concentreren op zijn eigen
modellencarrière.
Het grote talent van Maarten lijkt hem te
zitten in het androgyne, een look waarbij een soort van verwarring wordt
gecreëerd tussen man en vrouw. De modewereld is er nog steeds gek op.
De Bosniër Andrej Pejic schopte het dankzij zijn gelijkaardige sterkte
al tot op de catwalk bij Jean Paul Gaultier.
Wie benieuwd is naar meer foto's van Maarten, kan ze bekijken via deze link. (br.hln)
Welke celebs zijn dol op hun W-tas van Louis Vuitton?
Welke celebs zijn dol op hun W-tas van Louis Vuitton?
Louis Vuitton heeft nog eens een hit te pakken: de W-handtas valt enorm in de smaak bij celebs.
Dianna Agron droeg een tas en jurk van Louis Vuitton tijdens een
fotoshoot voor het merk eerder dit jaar in Italië. De jurk nam ze alvast
mee naar huis (en droeg ze onlangs in New York), met de tas is ze in het echte leven (nog?) niet gespot.
"Ik
hou me meestal nogal op de achtergrond maar toen Louis Vuitton me
kleedde voelde ik me stout en prachtig terzelfdertijd. Als actrice
bepaalt wat ik draag hoe mensen over me denken. Er zich macht in mode",
vertelt de Glee-actrice aan Glamour.
De klassieke bruine versie is de populairste, maar niet bij Sarah Jessica Parker,
die zich een kanariegeel exemplaar aanschafte (of liet opsturen...).
Het is wel dé manier om een uiterst casual outfit op te fleuren!
De echte fan is Reese Witherspoon: ze kan de tas gewoonweg niet thuis laten!
Of ze nu gaat shoppen, naar een meeting moet of zich naar de yogales haast: Reese pakt haar 'W' altijd en overal mee.
Ze is niet de enige: ook Jessica Alba werd er mee gespot tijdens een shoptrip, Uma Thurman op de luchthaven. (br;hln)
Wil je minder geld uitgeven tijdens het shoppen? Draag dan hoge hakken
Wil je minder geld uitgeven tijdens het shoppen? Draag dan hoge hakken
Ben jij op zoek naar een gemakkelijke manier om minder geld uit te geven tijdens het shoppen? Draag dan hoge hakken!
Hakken helpen minder geld uit te geven, niet omdat je er pijnlijke voeten van krijgt (en dus minder lang shopt) maar wel omdat lopen op hoge hakken en evenwichtsoefening is.
"Wie zich bewust is van zijn evenwicht, denkt meer na over een aankoop. Ze kiezen niet het goedkoopste, maar ook niet het duurste", concludeerden marketingprofessor Jeffrey Larson en Darron Billeter van de Brigham Young University (Utah).
Voor wie absoluut niet kan lopen op hakken of geen zin heeft in verzwikte enkels met dank aan de kasseien in onze winkelstraten, is er gelukkig goed nieuws: het 'evenwichtseffect' op je uitgeefgedrag is er ook na het gebruik van een roltrap, de Wii Fit of een yogales.
Het belang van evenwicht bij aankopen is een nieuw onderzoeksveld. Voordien werd vooral gekeken naar de rol van warmte, kleuren en geuren of honger.
"Mensen moeten zich bewust worden van hoe fysische krachten een invloed kunnen hebben op onze denkpatronen. Het loont om stil te staan bij aankopen en te denken: is dit echt wat ik wil, of beinvloeden de schoenen die ik draag mijn keuze", aldus professor Billeter. (br.hln)
Wie met de seizoenswissel graag geniet van een nieuw haarkleurtje kan hier alvast wat inspiratie opdoen. Kleurenspecialist Jennifer J. van cosmeticagigant Wella geeft de trends voor de herfst prijs.
Om te beginnen is het belangrijk dat je mikt op een natuurlijke verschijning. "Probeer niets te doen dat je in de boekjes hebt gezien, maar dat misschien niet klikt met je haartype en je karakter. Er zijn heel veel opties om je look pittiger te maken met een kleurtje en toch naturel te blijven", stelt Jennifer.
Blond Hoewel alle tinten blond populair blijven in het najaar, spannen de goudachtige kleuren de kroon. Voor highlights kies je best voor drie tot vier tinten lichter dan de rest van je haar. Positioneer ze ook zodanig dat ze je gezicht een mooi kader geven.
Bruin Voor vrouwen met bruine lokken is dimensie van belang. Je kan deze diepte creëren door warmere, rode highlights aan te brengen. Rijk, donker haar met gedurfde toetsen voor veel beweging en textuur is dus de boodschap. Let wel, de highlights horen niet aan de wortel te beginnen voor deze trend.
Rood Rijke koperkleuren zijn helemaal in deze herfst. Wie graag wat highlights aanbrengt, doet dat beter subtiel. Rood is namelijk al stralend en rijk op zich. "Fijne highlights worden best willekeurig over het hele haar aangebracht. Gebruik ook een gloss voor een intensere kleur", besluit Jennifer. (br.hln)
Lady Gaga haalde heel wat outfits uit de kast voor haar optreden op de MTV Video Music Awards. Ze bracht haar nieuwste single 'Applause' en transformeerde van een futuristische non naar een vinnige Venus.
1. Bij aankomst op de rode loper hield Lady Gaga het
relatief braaf en sober in een lange lederen jurk met fijne bandjes en
een diepe, v-vormige decolleté. Een zwarte pruik, minimalistische
make-up, zwarte laarzen en een subtiel handtasje vervolledigden de
outfit.
2. Eens op het podium werd Gaga weer
haar excentrieke zelf in een bizarre witte creatie met ontplofte
schouders en een vierkant rond het gezicht. We kunnen het niet beter
omschrijven als een futuristische, kubistische non.
3. Toen de stijve habijt verdween, verscheen een zwarte catsuit bedekt met glimmende bergkristallen.
4. Een
danser hulde Lady Gaga vervolgens in een blauwe wikkelrok met bijhorend
vestje en een platinablonde pruik. Het jasje had bombastische schouders
en de glitters gaven het geheel een prettig gestoorde discovibe.
5. Dat
ze niet vies is van een beetje bloot, bewees Lady Gaga nog maar eens
met haar laatste outfit. Als een pasgeboren Venus verscheen ze met een
schelpenbeha en bijhorend piepklein slipje voor de apotheose van haar
'Applause'. (br.hln)
Als de temperatuur zakt, neemt het aantal kledinglagen bij vrouwen toe. Hierdoor keldert na een zomerse piek vaak ook het gevoel van sexappeal bij dames. Warm hebben krijgt dan plots de prioriteit. Onderstaande tips helpen je de kou te bestrijden en toch mannelijke aandacht te krijgen.
Je hoeft er natuurlijk niet altijd als een seksbom uit te zien of jezelf helemaal bloot te geven. Soms draait het er ook om wat je niet laat zien of wat je onder die dikke jas draagt. Voor een avondje uit kun je best voor een warme mantel gaan met daaronder een luchtige feestjurk. Laat je hiervoor inspireren door de film noir. Met een creatie die doet denken aan een nachtjapon met wat kant of hier en daar transparante stukken zit je goed. Pareltjes zorgen voor een glamoureus accent. Daarover trek je een wollen of bonten mantel aan. Hoge hakken maken het sexy geheel helemaal af. Modehuizen als Prada, Pucci of Louis Vuitton toonden al op de catwalk hoe het moet.
Een andere duidelijke trend is grunge, je kapsel en make-up mogen dus wat slordig zijn, net als in de jaren 90. Ga voor een satijnen jurkje in combinatie met een lederen of bonten jas. Durfallen kiezen voor ruiten en pakken uit met visnetkousen en stoere laarzen. Echt sexy is een aspect kiezen dat je blootgeeft en de rest te bedekken. Denk aan een klein stukje taille tussen een wollen broek, een kort gebreid truitje en een dikke jas of een stukje dij tussen je dijenhoge laarzen en kort rokje. Een andere optie is een blazerjasje waar je niets onder aantrekt voor een diep decolleté, vooral die laatste look was erg populair op de catwalkshows. Niet geschikt voor op kantoor, maar het kan wel na de werkuren. Je kan ook je blouse van overdag uittrekken om na het werk nog een glas te gaan drinken.
Bij Prada waren de ontblote schouders erg populair. Je kan ook de knoopjes van een losse blouse ver genoeg open zetten zodat je je schouders laat zien. Bij Prada gebeurde dit vooral met breiwerk, maar je kan het ook bij jurken en cardigans uitproberen. Als laatste is de rok met split een evidente keuze en deze winter zijn vooral lederen modellen erg populair. Zo heb je het lekker warm met een stoere toets. (br.hln)
Bedrijf Marlies Dekkers maakt doorstart na faillissement
Bedrijf Marlies Dekkers maakt doorstart na faillissement
MD Group BV, het bedrijf van lingerieontwerpster Marlies Dekkers is failliet. De rechtbank in Rotterdam heeft het faillissement uitgesproken. Het bedrijf maakt nu met behulp van een nieuwe investeerder een doorstart.
Marlies Dekkers werd wereldberoemd dankzij haar opvallende beha's met bandjes die boven de cups uitsteken. De Rotterdamse werd in 2007 niet alleen uitgeroepen tot 'zakenvrouw van het jaar', maar won ook in New York de CILA Award voor 'Best Fashion lingerie'. Begin 2008 ontving Dekkers uit handen van de burgemeester van Parijs de 'Creator of the Year Award'.
MD Group heeft nu een overeenkomst met investeerder Karmijn Kapitaal om met gezonde en veelbelovende onderdelen een doorstart te maken. Marlies Dekkers zal daarbij zelf lid van de directie van de nieuwe onderneming worden. Gevolg van de doorstart: een aantal winkels zal worden gesloten en de verkoop zal voornamelijk via de eigen webshop en online winkels plaatsvinden. "Met deze doorstart kunnen 35 van de ongeveer 100 arbeidsplaatsen behouden blijven", meldt het bedrijf.
In de nieuwe situatie blijven nog zes 'marlies|dekkers'-winkels open, in Amsterdam (Berenstraat), in Rotterdam, Maasmechelen, Breda, Utrecht en Antwerpen. De overige winkels worden gesloten.
"We zitten nu toch sneller in deze situatie dan verwacht. Vooral voor de medewerkers die hun baan verliezen doet dit natuurlijk heel erg pijn. Zij hebben zich met hart en ziel voor mijn zaak ingezet en daarvoor ben ik ze heel erg dankbaar", zegt Marlies Dekkers in een reactie. "En hoewel het dus een moeilijke dag is, heb ik gemengde gevoelens. Ik ben namelijk ook heel blij dat Karmijn is ingestapt en gezamenlijk de doorstart wil maken. We hebben goed met elkaar de strategie kunnen vaststellen, die voor het grootste deel is gebaseerd op internet. Wij merken al langer dat daar de groei zit, ook voor mijn producten. Met behoud van twee eigen winkels en franchise winkels denken we een goed aanbod voor onze klanten te hebben, zeker ook internationaal." MD Group BV, het bedrijf van lingerieontwerpster Marlies Dekkers is failliet. De rechtbank in Rotterdam heeft het faillissement uitgesproken. Het bedrijf maakt nu met behulp van een nieuwe investeerder een doorstart.
Marlies Dekkers werd wereldberoemd dankzij haar opvallende beha's met bandjes die boven de cups uitsteken. De Rotterdamse werd in 2007 niet alleen uitgeroepen tot 'zakenvrouw van het jaar', maar won ook in New York de CILA Award voor 'Best Fashion lingerie'. Begin 2008 ontving Dekkers uit handen van de burgemeester van Parijs de 'Creator of the Year Award'.
MD Group heeft nu een overeenkomst met investeerder Karmijn Kapitaal om met gezonde en veelbelovende onderdelen een doorstart te maken. Marlies Dekkers zal daarbij zelf lid van de directie van de nieuwe onderneming worden. Gevolg van de doorstart: een aantal winkels zal worden gesloten en de verkoop zal voornamelijk via de eigen webshop en online winkels plaatsvinden. "Met deze doorstart kunnen 35 van de ongeveer 100 arbeidsplaatsen behouden blijven", meldt het bedrijf.
In de nieuwe situatie blijven nog zes 'marlies|dekkers'-winkels open, in Amsterdam (Berenstraat), in Rotterdam, Maasmechelen, Breda, Utrecht en Antwerpen. De overige winkels worden gesloten.
"We zitten nu toch sneller in deze situatie dan verwacht. Vooral voor de medewerkers die hun baan verliezen doet dit natuurlijk heel erg pijn. Zij hebben zich met hart en ziel voor mijn zaak ingezet en daarvoor ben ik ze heel erg dankbaar", zegt Marlies Dekkers in een reactie. "En hoewel het dus een moeilijke dag is, heb ik gemengde gevoelens. Ik ben namelijk ook heel blij dat Karmijn is ingestapt en gezamenlijk de doorstart wil maken. We hebben goed met elkaar de strategie kunnen vaststellen, die voor het grootste deel is gebaseerd op internet. Wij merken al langer dat daar de groei zit, ook voor mijn producten. Met behoud van twee eigen winkels en franchise winkels denken we een goed aanbod voor onze klanten te hebben, zeker ook internationaal." (br.hln)
Het is goed om te weten welke kleuren het best passen bij je haarkleur en teint. De juiste tinten doen namelijk wonderen voor je uitstraling. Ontdek hier welk kleurenpalet je als brunette moet koesteren.
Iets dat voor alle brunettes geldt, is dat je bijna altijd zal stralen in juwelentinten. Denk aan smaragdgroen, saffierblauw en diepe paarsachtigen.
Om de rest van je kleurenpalet samen te stellen moet je vooral kijken naar je teint. Is die warm of eerder koud? Het wil niet zeggen omdat je een lichte huidskleur hebt dat je geen warme teint kan hebben. Kate Middleton is hiervan het perfecte voorbeeld.
Brunettes met een warmere teint (à la Kate Middleton, Halle Berry en Selena Gomez) kiezen best voor aardachtige kleuren als mokka, terracotta, oranje en geel, zoals abrikoos.
Brunettes met een koudere teint (Angelina Jolie, Zooey Deschanel, Jinnifer Goodwin) mikken best op scherpe contrasten. Denk aan kobaltblauw, felrood, diep donkerroze en zelfs zwart. Kortom kleuren die echt stralen op je huid. Het klinkt misschien verrassend maar ook wit zorgt op een koudere teint voor de nodige dramatiek. (br.hln)
Handtassen draag je tegenwoordig niet meer over je schouder, maar steek je tegenwoordig onder je arm als een clutch, ook de grotere exemplaren. Daarnaast mag je voor opvallende materialen als bont en veren gaan. Qua kleuren zit je goed met eenvoudig zwart en wit.
Op de catwalk bij modehuizen als Proenza Schouler en Céline zagen we heel wat handtassen die als clutch onder de oksel geklemd wordt. Deze zelf heeft ook nog niet afgedaan, ga voor een enveloppemodel zoals Louis Vuitton, Givenchy en Burberry de catwalk hebben opgestuurd.
Een piepkleine handtas, de zogenaamde 'pillbox', was hip bij Christopher Kane, Valentino en Chanel. Echt praktisch is het niet, maar het kan bijvoorbeeld wel voor een avondje uit met vriendinnen.
Een grote handtas uit leder die aan een dokterstas doet denken, is een klassieker die geschikt is om mee naar kantoor te gaan. Je kan al je benodigdheden en snacks hierin kwijt. Ga voor vintage om helemaal trendy voor de dag te komen.
Wat materialen betreft, kun je voor bont gaan. Dit materiaal was populair bij Louis Vuitton, Valentino en Philip Lim. Qua kleuren zit je naast zwart/wit ook goed met aardse, natuurlijke kleuren als bruin en grijs. Neonkleurtjes zijn stilaan aan verdwijnen, donkere tinten zijn iets eleganter en makkelijker te combineren. (br.hln)
Rode lippen maakt vrouwen zelfzekerder, dat ontdekten vorsers aan de universiteit van Manchester. Deze kleur wordt geassocieerd met warmte, positieve energie en motivatie.
Ook rode lippen zijn officieel tot de meest sexy kleur verkozen door wetenschappelijk onderzoek. Rode lipstick trekt de aandacht naar de mond, vooral bij het andere geslacht. Ze volgden de oogbewegingen van 50 mannen die verschillende beelden van vrouwen bekeken, daaruit blijkt dat mannen zich langer focussen op degenen die rode lipstick droegen. Ze staarden 7,3 seconden naar rode, 6,7 seconden naar roze lippen en 2,2 seconden naar dames zonder lipstick.
Een Franse studie toonde aan dat serveuses met rode lippen op het werk 50 procent van hun shift fooi kregen van mannelijke klanten, wie bruine, roze of geen lipstick droeg, kreeg maar 30 procent van de tijd fooi. Achteraf zeiden de deelnemers dat ze deze dames meer geld gaven omdat ze hen aantrekkelijker vonden.
Marilyn Monroe was een van de eerste vrouwelijke sterren die de kracht van rode lipstick volledig benutte. Maar ook heel wat moderne sterren volgen haar voorbeeld: Rita Ora, Rihanna en Gwyneth Paltrow zijn alvast grote fans.
Toch is het niet eenvoudig om de perfecte rode lippen te creëren. Velen denken ook dat dit niet geschikt is voor elke vrouw of leeftijd. Jonge dames staan echter het best met rode gloss. Deze reflecteert het licht, zodat je lippen hier voller mee lijken. Mattere tinten blijven langer zitten en kunnen perfect voor een werkdag.
Als je de hele avond knalrode lippen wil, gebruik dan een speciale lipstick met een langdurig effect. Deze make-up kan wel je mond uitdrogen, hou dus een gloss bij de hand om af te werken. Veel dames vrezen dat rood niet bij hun huidtint past, toch bestaat er een juist type van rood voor iedereen. Vrouwen met koele ondertonen staan best met een blauwe variant, oranje-bruine tinten werken goed voor warme types. Als je aders aan je pols blauw lijken, ben je een koel type. Als ze groen zijn, heb je een warme teint. Wanneer je rode lipstick draagt, hou je de rest van je make-up best eenvoudig. Breng dan een minimum aan mascara en blush aan.
Om te voorkomen dat je lipstick uitloopt, kun je eronder een lijntje met een lippotlood trekken. Dit maakt ook je look iets verfijnder. Ga voor een kleurtje in dezelfde kleur als je lipstick, het is niet de bedoeling dat je het lijntje echt ziet. (br.hln)
Deze jeansbroeken mogen nu niet in je kleerkast ontbreken
Deze jeansbroeken mogen nu niet in je kleerkast ontbreken
Van donkere skinny jeansbroeken tot gescheurde exemplaren en geborduurde modellen, dit zijn de denimtrends van deze herfst. Of je nu een outfit nodig hebt voor een stoer avondje stappen of je er mee naar kantoor moet, de keuze is zo groot dat je zeker een model vindt dat bij je past.
De donkere skinny jeans is een blijver deze herfst. Je kunt het makkelijk combineren met een oversized gebreide trui, een casual hemd of zelfs een stoer lederen jasje. Met hoge hakken krijg je een afslankend effect, maar je kan deze broek ook in je laarzen stoppen.
Een stoerdere look krijg je met de gescheurde skinny jeans. Deze stijl is niet alleen flatterend, maar ook cool. Voor een nonchalant maar vrouwelijke resultaat combineer je met sneakers met verborgen hak en een stijlvolle sweater. Een gelijkaardige trend is de stoere motorjeans met ritsen en patchworkeffect. Zorg er wel voor dat de nadruk op de broek blijft liggen, dit doe je met een neutrale t-shirt of wollen trui.
Een leuke afwisseling voor het klassieke blauw en zwart is grijs. Je lijkt groter wanneer je in dezelfde tinten blijft, dus je combineert best met andere grijze stukken. Werk af met een zwarte hoed om het geheel wat te breken.
Echte fashionista's gaan voor een glanzende jeansbroek. Dit is een iets aangenamere variant dan leder, je hebt keuze uit heel wat verschillende felle kleurtjes. Het glamoureuze effect maak je helemaal af met stiletto's, op kantoor kun je ze met ballerina's combineren. Helemaal trendy zijn glanzende broeken in goud, zilver of koper. Je kan dit overdag dragen met enkellaarsjes en een losse wollen trui, 's avonds ruil je ze om voor een blazer en hoge pumps.
Jarenlang hadden jeansbroeken met versieringen als strass, parels en kanten patronen een kwalijke reputatie, deze zijn nu helemaal van weggeweest. Je outfit moet wel speels blijven, dit doe je door te combineren met losse items.
De lentetrend van de tuinbroek blijft ook deze herfst. Ga voor het contrast met een classy hemd en hoge hakken, je kan er ook lederen laarzen op dragen.
De brede broek is ook een must have deze lente. Dit is iets moeilijker om te combineren dan de skinny jeans, maar met een blouse met opvallend patroon en torenhoge hakken zit je goed.
Het klassieke jeansjasje verliest nooit aan stijl, dit seizoen zijn vintage exemplaren helemaal trendy. Dit is het perfecte kledingstukken voor bij maxijurken en rokjes. Een chiquer effect krijg je met een blazer uit jeans. Zorg wel dat je een model koopt dat perfect aansluit, draag hieronder je zwarte skinny jeans en je oogt meteen elegant. Wie gewaagd uit de hoek wil komen, trekt een mouwloze vest uit denim aan. Hieronder draag je een zijden of gebloemde jurk. (br.hln)
In Shibuya, Tokyo kunnen vrouwen hun bh's gewoon uit een automaat
halen alsof het een blikje bier of een zakje M&M's zou zijn. De
redenering achter de uitvinding is dat niemand zo nog ongeduldig moet
wachten op een verkoopster.
Iedereen weet dat een goede pasvorm fundamenteel is voor mooie, goed
ondersteunde borsten. Hoewel de automaat voorzien is van een matentabel,
lijkt het gebrek aan pasmogelijkheden voor heel wat vrouwen een groot
probleem. Er wordt dan ook gesproken van een zuivere publiciteitsstunt
van lingeriemerk Walcoal en niet van een briljant idee met een toekomst.
De
manager van de winkel waar de bh-automaat zijn debuut maakte, ziet het
zo: "De kracht van deze automaat is dat klanten razendsnel naar hun maat
kunnen kijken en een beha kopen. Niemand moet wachten op een
verkoopster om de juiste maat te vragen. Ze hoeven eigenlijk zelfs niet
te praten met het personeel, tenzij de automaat hun geld zou opeten".
De
reacties van Japanse vrouwen klinken in ieder geval niet positief. "Een
beha kopen zonder te passen? Onmogelijk!", klinkt het. Anderen vinden
het concept behoorlijk beschamend en louche. Toch zagen sommigen er ook
het nut van in: "Zo kunnen mannen die graag lingerie dragen snel en
anoniem bh's kopen", luidt de gedachtengang. "Geen kopzorgen als je eens
een dag je beha vergeten bent", klonk het nog.
Als er dan al een ondergoedautomaat moet komen, lijken vrouwen meer voordeel te zien in eentje met slipjes. (br.hln)
's Werelds oudste topmodel (85) kan iedereen verleiden
's Werelds oudste topmodel (85) kan iedereen verleiden
's Werelds oudste supermodel (85 jaar alstublieft) treedt nog één keer groots op de voorgrond. De Britse Daphne Selfe showt de nieuwe herfst- en wintercollectie voor modeketen TK Maxx. De boodschap: gevoel voor stijl is niet afhankelijk van je leeftijd of je kledingmaten.
Daphne Selfe is eigenlijk het anti-model. Mannequins zijn meestal jong, hebben geen rimpels, beschikken over een ideaal gewicht en kampen niet met medische problemen.
Voor Daphne Selfe gelden deze vuistregels niet. Zij verstopt haar ouderdom niet. Toch is zij heel mooi, schrijven media vol bewondering over 'het oude model'. En zij is bovendien nog zeer succesrijk in zakendoen, wordt eraan toegevoegd.
Zij is ideaal voor de Europese modeketen TK Maxx die een nieuwe markt ziet liggen: de wat oudere, zelfbewuste vrouw. In de Britse krant Daily Mail maakt de uiterst ervaren Daphne Selfe meteen reclame voor TK Maxx: Je moet er echt naartoe gaan als je je fit voelt en vol energie zit, daar is de keuze groot.e
Ze weet wat ze moet zeggen, na een loopbaan van zeven decennia, talloze catwalks, reclamecampagnes en paginagrote foto's in hoog glanzende kleurenmagazines.
Met haar lange zilvergrijze haar en haar als stralend omschreven ogen is zij vandaag de dag zelfs succesrijker dan in haar jonge jaren.
Haar loopbaan begon in de jaren '50. Destijds werden andere eisen gesteld aan het uiterlijk van een model. Vrouwen moesten er vooral gezond uitzien. Dat was haar op het lijf geschreven, merkt het tijdschrift Stylebook op.
Selfe was sportief, had een smalle taille, een roze gezicht. Een ideale combinatie om, zoals dat toentertijd ging, in warenhuizen te werken door bontjassen te tonen. En ook bijvoorbeeld reclame te maken voor bier.
Daphne Selfe werkte onder meer voor Dolce & Gabbana. In 2010 koos Wolfgang Joop haar voor een campagne. Zij wordt niet als een oma gepresenteerd, maar als een mondig persoon die iets heeft mee te delen. Zij gebruikt geen botox, laat zich niet liften, gebruikt geen opbouwende spuiten, aldus Stylebook.
Haar gezicht vertoont rimpels, veel rimpels, en ook haar decolleté, aldus Stylebook, en haar armen. Maar dat is meteen haar kracht, wordt gezegd: zij is attractief en interessant voor de modewereld die door de waan van jeugdig zijn wordt geregeerd. (br.hln)
België krijgt eigen winkel van Christian Louboutin
België krijgt eigen winkel van Christian Louboutin
Volgens De Tijd gaat de wereldberoemde schoenenontwerper Christian Louboutin binnenkort een winkel openen in België. Wie geen grote fan is van webwinkels kan dus weldra met geld gaan gooien op locatie. Waar de winkel precies komt en wanneer deze opent, blijft voorlopig nog onbekend.
In De Tijd staat te lezen dat de 50-jarige Louboutin een bvba zou hebben
opgericht in Brussel en van plan is een fysieke winkel te openen op
Belgische bodem.
Iets meer dan een jaar geleden lanceerde de bedenker van de iconische rode zool ook al een Europese webshop, waar je de gegeerde schoenen kan uitkiezen per maat, kleur en hakhoogte.
(br.hln)
De jaarlijkse Pirellikalender staat berucht voor het verzamelen van
de mooiste vrouwen uit mode-industrie op een ietwat provocerende manier.
Samen met gerenommeerde fotografen en stylisten zetten ze de schoonheid
van het vrouwelijk lichaam in de verf. Om de 50ste verjaardag te
vieren, laten ze de expliciet naakte concepten helemaal links liggen en
mikken ze op stijl en elegantie, samen met topmodellen als Miranda Kerr,
Alessandra Ambrosio en Helena Christensen.
Eenvoud siert, dat maken deze voorproevertjes van de 50ste
Pirellikalender duidelijk. Fotografen Patrick Demarchelier en Peter
Lindbergh mochten zich uitleven in een eenvoudige studio met topmodellen
Alessandra Ambrosio, Helena Christensen, Karolina Kurkova, Alek Wek,
Miranda Kerr en Isabeli Fontana.
De foto's nemen je mee naar
iconische beelden uit de jaren 90, toen Cindy Crawford, Linda
Evangelista en Naomi Campbell het nog voor het zeggen hadden in
modeland. Sexy lingerie zonder een hint van vulgariteit, loshangende,
witte hemden met bijpassend slipje en pluizige, zwarte rolkraagtruien
geven een heel ander de beeld dan de expliciet naakte foto's die Pirelli zo berucht maakten.
De volwaardige fotoshoot zal op 21 november onthuld worden in Milaan. (br.hln)
Rosalia Mera, die mee aan de wieg stond van modeketen Zara, is gisteren op 69-jarige leeftijd overleden. De rijkste vrouw van Spanje werd getroffen door een herseninfarct tijdens haar vakantie op het eiland Menorca.
Mera begon haar carrière in 1963 met het maken van kamerjassen voor vrouwen. Zeven jaar later opende ze met haar toenmalige man, Amancio Ortega, een eerste Zara-winkel. Tegen 2012 omvatte het uitgebouwde Inditex-imperium acht merken - waaronder ook Massimo Dutti en Bershka -, goed voor een omzet van 15,9 miljard euro.
Het fortuin van Mera wordt geschat op 5,5 miljard dollar. Ortega, die 59,3 procent van Inditex in handen heeft, is met 56,9 miljard dollar de vierde rijkste man op aarde, aldus Bloomberg-cijfers. (br.hln)
Daarom staan de benen van Cara Delevingne vol vlekken op de catwalk
Daarom staan de benen van Cara Delevingne vol vlekken op de catwalk
Cara Delevingne (21) is in geen tijd een van de meest gevraagde modellen ter wereld geworden, maar naar verluidt denkt de Britse erover na om de modewereld vaarwel te zeggen. De oorzaak is haar gevoeligheid voor psoriasis, een chronische auto-immuunziekte die zorgt voor rode geïrriteerde vlekken op het hele lichaam. Vooral als ze last heeft van stress, zoals tijdens de modeweken, duiken die op.
De rode vlekken werden afgelopen februari al gespot tijdens de show van Versace op de Fashion Week in Milaan. Toen werd eerst aangenomen dat het ging om blauwe plekken, tot Cara tweette: "Ga weg psoriasis, je bent niet leuk."
"De rode vlekken verschijnen enkel tijdens de modeweken, maar dat is natuurlijk het slechtste moment van het jaar om vol rode vlekken te staan", aldus het model.
Op de modeweek in Parijs, afgelopen maart, moedigde niemand minder dan Kate Moss de jonge Cara aan om medisch advies te vragen. "Kate zag me voor de show van Louis Vuitton, terwijl ze bezig waren om mijn korstjes weg te schminken", aldus Cara. "Kate zei: 'Dit is vreselijk. Waarom gebeurt dit? Ik moet je helpen'. Achteraf bracht ze me naar een dokter."
Dat de psoriasis vooral tijdens de modeweken opduikt, is niet verwonderlijk. De ziekte wordt immers aangewakkerd door een onregelmatig leven, stress en een gebrekkige nachtrust. En laat rusten nu net niet de sterkste kant zijn van Cara. Het jonge model is een zelfverklaarde workaholic, die beweert dat ze niet kan ontspannen, zelfs niet als ze op vakantie is.
Naar verluidt heeft Cara omwille van de huidziekte nieuwe carrièreplannen gemaakt, die beter zijn voor haar huid. "Ik wil muziek maken, ik wil acteren en zingen. Ik wil iets doen dat mijn huid niet doet uitbarsten." Het model deed al wat ervaring op met een bijrol in 'Anna Karenina' en deed volgens de geruchten auditie voor een rol in de verfilming van het erotische 'Fifty Shades of Grey'.
Cara is niet de enige celeb die te maken heeft met psoriasis. Eerder bekende ook Kim Kardashian
al dat ze de huidziekte heeft, en wordt er gefluisterd dat ook Britney
Spears er last van heeft. Wereldwijd zou 2 procent van de bevolking
psoriasis hebben.
Tips Voor deze mensen is
het extreem belangrijk om hun huid goed te verzorgen. Helemaal genezen
kan je nooit, maar er zijn wel een aantal tips die verlichting kunnen
brengen bij psoriasispatiënten.
"Het is ontzettend belangrijk dat
mensen met psoriasis hun huid beschermen tegen overmatige straling van
de zon. Als je daar te lang aan blootgesteld wordt, kan de bestaande
psoriasis verergeren én kan er een nieuwe uitbarsting ontstaan", aldus
dermatoloog Stephen Stone.
Andere tips: - Probeer verwondingen, zoals snijwondes en insectenbeten, te vermijden. - Behandel de psoriasis, alleen zo kan de jeuk verdwijnen. -
Probeer niet te krabben. Als je dat wel doet, verergert de psoriasis.
Om de jeuk te verlichten, kan je een koud kompres aanbrengen of
medicatie vragen aan je dermatoloog. - Vergeet niet om je huid elke
dag te bevochtigen. Dat doe je door overdag een vochtinbrengende lotion
aan te brengen. Daarbovenop breng je 's avonds best nog een crème of
zalf aan voor je gaat slapen.
"Als je last krijgt van je
gewrichten of je psoriasis is zeer omvangrijk, dan moet je een
dermatoloog bezoeken. Het is immers bewezen dat psoriasis ook de rest
van je gezondheid kan treffen, inclusief je hartgezondheid", besluit dr.
Stone.
(br.hln)
RED Valentino opent tweede flagship store wereldwijd in Antwerpen
RED Valentino opent tweede flagship store wereldwijd in Antwerpen
Na
de opening van een eerste flagship store in Milaan, zal RED Valentino
ook een winkel openen in Antwerpen. Daar wordt vanaf half september de
kledij- en accessoirecollectie herfst/winter 2013-2014 gepresenteerd.
Het design van de 85m² grote boetiek werd gerealiseerd door Maria Grazia Chiuri
en Pierpaolo Piccioli en heeft een echte Red Valentino stijl. Beide
zijn bij het project betrokken om een soort sprookjeswereld te creëren.
Helder wit is het verenigende thema. Hedendaagse verlichting zal de textuur van de witte muren en metalen details benadrukken.
De
opening van de RED Valentino monobrand store, in samenwerking met
modeagentuur Fashion Club 70, is voorzien op 12 september in de
Schuttershofstraat 13 te Antwerpen. (br.hln)