Rihanna pakt uit met blauwe lipstick en doorzichtig topje
Rihanna pakt uit met blauwe lipstick en doorzichtig topje
Rihanna was duidelijk van plan om op te vallen gisterenavond, bij de lancering van haar nieuwe collectie voor River Island in Londen. De zangeres droeg voor de gelegenheid blauwe lippenstift en een doorzichtig zwart topje uit de nieuwe kledinglijn.
Dat laatste combineerde ze gelukkig met een zwart-wit baseballjasje, zodat er toch nog iets verborgen bleef. Als broek droeg de zangeres een aansluitende jeans, aangevuld met een blinkende riem rond haar middel. Die paste goed bij de metalen ketting rond haar nek.
De look werd verder afgewerkt met een paar zwarte sandalen met naaldhak en een bruin enveloppentasje.
Ook opvallend is het nieuwe kapsel van Rihanna. Vooraan lijkt er niets veranderd, maar achteraan heeft de zangers tegenwoordig een vrij lange 'mullet' of tapijtje hangen.
Ook topmodel Cara Delevingne, die voor de gelegenheid mee kwam feesten met Rihanna, droeg kleren uit de nieuwe collectie. Zij had gekozen voor een geel oversized baseballshirt, dat dienst deed als jurkje.
Rihanna zelf is alleszins erg trots over de ontwerpen. "Ik heb letterlijk alles ontworpen wat ik zelf wil dragen, exact hoe ik het wil dragen", zei ze eerder.
De nieuwe collectie zal in twee keer uitkomen. De sportievere stukken voor de herfst liggen vanaf morgen in de winkel, op de feestoutfits voor de eindejaarsdagen is het wachten tot november. Fans in België kunnen terecht in de 'River Island'-winkel in Antwerpen. (br.hln)
De vuistregel van de meeste ontwerpers is: "Ik maak wat ik zelf graag zou dragen." Dat is voor Victoria Beckham niet anders. "Ik ben de beste reclame", zei ze altijd. Maar dan moet je wel het juiste uit je collectie kiezen...
Van de meer dan 20 jurken die ze creëerde voor 'Victoria by Victoria Beckham' koos ze de jurk met het hoogste tentgehalte. De jurk bestaat uit een dikke stof, is oversized en door de verhoogde taille is het silhouet nogal rond. Alsof je een zwanger buikje van zeven maand zou willen verstoppen.
De modellen kregen consequent platte sandalen aan, maar Victoria zélf droeg de jurk met torenhoge enkellaarsje, wellicht om te vermijden dat ze eruit zou zien als een dwerg zonder benen.
Als wij Victoria waren geweest, hadden we een andere jurkje uit haar eenvoudige collectie gekozen. (br.hln)
Rihanna slaat de bal mis tijdens modeweek New York
Rihanna slaat de bal mis tijdens modeweek New York
Rihanna viel op bij de openingsshow van de New Yorkse modeweek bij Pier 25, maar wel om de foute redenen. De zangeres slaagde er (alweer) in een outfit vakkundig te verknoeien. Rihanna haalt wel vaak de pers met foute outfits... zou ze het expres doen?
Deze keer droeg Rihanna een leuke zomerjurk in lichtpaars. De jurk had een paar eigenaardige trekjes (de rok die maar onder de heupen begint bijvoorbeeld), maar was duidelijk niet de slechtste keuze die Rihanna maakte.
Ze combineerde de jurk met zwarte nylons met zwarte stippen en platte schoenen met verhoogde zool. Die laatste zijn getipt als herfsttrend voor 2013 , maar dat wil niet zeggen dat je ze zomaar bij alles kan combineren. De jurk verdiende beter.
Zou ze het expres doen?
Ook de accessoires van Riri waren op zijn zachtst gezegd merkwaardig: een band rond de nek, een grote veren oorring, en lange donkerrode nagels.
Nochtans zijn er van die onbewaakte momenten waarop de outfit van Rihanna vlekkeloos is. De losse rode jurk tijdens de afterparty van Alexander wang bijvoorbeeld: chique, sexy en zorgeloos: dat is Rihanna ten voeten uit. (br.hln - foto's getty)
Ze komen weer dichterbij: die korte dagen waarbij het al om 17u00 donker is en iedereen verstopt gaat onder muts of paraplu. Je garderobe ziet er dan ook vaak wat sober uit met veel grijs, bruin en zwart, maar een vleugje kleur is absoluut nodig! Wat je zeker in huis moet halen deze winter, zijn stuks in dé kleur van het najaar: vieux rouge!
Vieux rouge of zachtroze is één van de belangrijkste trends voor deze winter. We spotten het op de catwalks bij onder andere Céline, Miu Miu, Mulberry en Carven. Dé jas voor deze winter is trouwens de roze wollen jas van Carven, gespot in allerlei modebladen en blogs.
Maar ook voor wie geen kleine 700,- over heeft voor een jas zijn er alternatieven genoeg. Vieux rouge spotten we onder meer bij Ted Baker, Zeb, Vila en Miss Selfridges. (br.hln)
De witte laarzen maakten in 2006 furore als de zogenaamde 'fuck-me-botjes'. Nu is dit sexy schoeisel helemaal terug, ze waren namelijk alomtegenwoordig op de catwalk bij Chanel en andere bekende modehuizen. We leren je alvast hoe deze met stijl te dragen.
Radiopresentator Peter Van De Veire maakte de witte laarzen een zestal jaar geleden ontzettend populair bij de Vlaamse dames door 'fuck-me-botjes' te noemen. Dit seizoen passen ze perfect bij de trendy zwart-witlook en daarom zijn ze een musthave voor deze herfst. Modekeizer Karl Lagerfeld combineerde het vooral met witte jurken voor Chanel, maar een zwart-witte outfit oogt erg strak zonder dat je er ordinair uit gaat zien.
De Duitse designer combineerde het schoeisel ook met een zwarte rok, top (bij voorkeur uit tweed) en een tijdloze parelketting.
Echte waaghalzen gaan voor een retrolook met dijenhoge laarzen, maar dan trek je wel alle aandacht naar je benen. Enkellaarsjes zijn makkelijker te dragen en dus heel wat veiliger dan witte dijenhoge exemplaren. Isabelle Marant tekende witte knielaarzen en combineerde deze met een lichtgekleurd kort rokje. (br.hln)
Scarlett Johansson showt haar rondingen in Venetië
Scarlett Johansson showt haar rondingen in Venetië
Scarlett Johansson bracht gisteren heel wat sexappeal op de rode loper van het Filmfestival in Venetië. De 28-jarige actrice pakte er uit met een jurk van Versace, die vooral haar rondingen in de verf zette.
Vol zelfvertrouwen poseerde Scarlett voor de fotografen in de lange, zwarte en aansluitende jurk. De afzakkende mouwtjes zorgden ervoor dat de nadruk op het decolleté van de actrice kwam te liggen.
Scarlett maakte haar look compleet met schoenen van Roger Vivier en een opvallende halsketting van Bulgari, die haar decolleté nog extra benadrukte. Een opgestoken kapsel en weinig make-up werkten af.
Scarlett werd op de rode loper vergezeld door Jonathan Glazer, de regisseur van haar nieuwste film 'Under the Skin'. Eerder op de dag werd ze gespot met partner Romain Dauriac, een Franse journalist. Met hem vormt ze ondertussen 10 maanden een koppel. (br.hln)
Een klassieker die in elke kleerkast moet hangen, is de rok met een A-lijn. Los van je leeftijd, lichaamsbouw of maat: deze rok flatteert elke vrouw. Het model is tijdloos en niet weg te denken van de rode loper, de catwalk, de werk- én de dansvloer.
Rokken met een A-lijn hebben een flatterende snit die de nadruk legt op de taille, terwijl de stof stijlvol openvalt over de heupen en de dijen. "Vinde gij mijn gat niet te dik in deze rok?", mag je met dank aan de A-lijn dan ook volledig schrappen uit je vragenlijst.
Vrouwen met een kleine gestalte krijgen misschien het gevoel dat dit model hun benen korter doet lijken, maar het komt puur aan op het vinden van de juiste lengte. Durf dus gerust voor een korter exemplaar te gaan. Grotere dames houden dan weer beter hun keuze in het midden: niet te lang en niet te kort.
Hoe je het ook draait of keert, deze rok kan voor iedereen en eigenlijk ook overal. Door de grote waaier aan kleuren en prints, kan je moeiteloos 'A-rokken' vinden die geschikt zijn voor op het werk, voor een avondje stappen of voor een chique feest. (br.hln)
Braziliaans topmodel Gisele Bundchen werd uitgeroepen tot het gezicht van de herfstcampagne van Zweedse kledingketen H&M. Maar de schoonheid laat het niet bij poseren alleen, ze heeft een nummer ingezongen om de campagne te ondersteunen.
Voor H&M mogen we ons deze herfst/winter verwachten aan stoere kledingstukken in donkergroene tinten, hemdjurken, dikke gebreide truien, ultrastrakke broeken en laarzen. Gisele is vanaf 12 september wereldwijd op straat, televisie, magazines en websites te bewonderen. Ook dan zal ze debuteren als zangeres met een cover van het nummer 'All day and all of the night' van The Kinks. Dit kan je downloaden op iTunes om geld in te zamelen voor UNICEF en deze hulporganisatie te steunen bij de vaccinatie van kinderen. Het model is in elk geval enthousiast over de samenwerking met de modeketen. "Ik ben dol op deze najaarscollectie en dat ik zo kan helpen geld in te zamelen voor het goede doel is nog beter." (br.hln)
Hete schaar belooft het einde van gespleten puntjes
Hete schaar belooft het einde van gespleten puntjes
Hoewel de technologie al even blijkt te bestaan, is deze slimme
schaar nu pas hot in beautyland. Amerikaanse stylisten claimen dat de
Jaguar TC Thermocut voorgoed komaf maakt met gespleten puntjes omdat de
uiteinden opwarmen tot 150 graden en zo de puntjes afsluiten om de
natuurlijk vochtigheid te vangen.
Lange lokken mooi en gezond houden is altijd een uitdaging, zeker
wanneer de puntjes gemakkelijk droog zijn en splitsen. Stylist Arsen
Gorgov claimt dat gewone kappersscharen de boosdoener zijn omdat ze de
puntjes van de haren openzetten. Door de uiteinden te knippen met een
warme schaar, zou de natuurlijke vochtigheid niet zo snel ontsnappen,
wat meteen ook zorgt voor meer volume.
Op het eerste zicht ziet
de Jaguar TC Thermocut eruit als eender welke andere kappersschaar. Het
grote verschil is het zwarte bakje waaraan de schaar verbonden is.
Hiermee wordt namelijk de temperatuur geregeld. Fijn haar wordt minder
heet geknipt als dik, en hoe groter de schade, hoe warmer de knipbeurt.
Volgens
Gurgov is de Duitse uitvinding ideaal omdat klanten de hitte helemaal
niet voelen. Je kan het vergelijken met een krultang. "Het is dé
oplossing voor mensen die de lengte van hun lokken niet willen opgeven
om de schade te herstellen", klinkt het. De temperatuur van de schaar is
echter niet het enige dat de hoogte inschiet, ook de prijs voor deze
hete knipbeurt stijgt aanzienlijk. In het salon van Gurgov tellen klanten er meer dan het dubbele van een gewone snit voor neer. (br.hln)
Italianen zijn de best geklede Europeanen. Dat vinden ruim 12.000 ondervraagde Europese vakantiegangers, zo blijkt uit onderzoek van vakantiewebsite Zoover.
In totaal vindt 35 procent van de ondervraagden dat Italianen de beste kledingsmaak hebben. De tweede plek is voor de Fransen, op de voet gevolgd door de Zweden. Het minst onder de indruk waren de deelnemers van de Poolse kledingstijl. Ook de Duitsers en Grieken scoren slecht in het onderzoek. (br.hln)
Wil jij dreadlocks, dan heb je twee keuzes. Of je laat je eigen haar permanent tot dreadlocks omvormen, of je laat er tijdelijk kunstdreads inplaatsen.
Eerste taak: cancel al je afspraken voor de rest van de dag. Je zit al vlug 4 tot 8 uur bij de kapper. Maak een goede keuze: wil je dunne of dikke dreadlocks, mooi geordend of nochalant, met middenstreep of zigzagpaadje?
Een streng van je haar wordt getoupeerd. Dit wil zeggen dat ze met een kam naar je hoofd toe kammen, in tegengestelde richting dan normaal dus. Hierdoor gaat het haar wat omhoog staan. Op deze manier wordt je hele hoofd gedaan.
De strengen worden op wikkels gedraaid en (meestal) gepermanent. Na deze behandeling mag je je haar één tot drie maanden niet met shampoo wassen. Je mag het wel spoelen. Conditioner is altijd verboden!
Om je gloednieuwe dreads te helpen groeien, rol je ze best regelmatig met wat dreadwax in je handpalmen.
Doe mij maar kunstdreads. Dit duurt ongeveer twee uur, en je haar moet minstens 7 cm lang zijn. De kunstdreads worden aangebracht met een vlechtje. Als je lang haar hebt, wordt je haar ingevlochten. De plukken vals haar of eigen haar worden daarna afgezet met elastiek. Als alle dreadlocks geplaatst zijn, wordt elke dread afzonderlijk gestoomd zodat hij krimpt.
Voordeel bij deze techniek is dat je de dreadlocks eindeloos kunt hergebruiken. Je kunt ze dus een paar maanden in de kast leggen als je het even beu bent. Als ze net geplaatst zijn, kun je dreadlocks twee tot drie maanden dragen. (br.she)
Als je de laatste make-uptrend wil volgen, dan moet je vooral de nadruk leggen op je lippen. Niet met een blinkende gloss, maar wel met een speelse, matte lippenstift in een opvallende kleur.
Op de catwalk was het al duidelijk: felle matte kleuren en opvallende roze tinten zijn in, net als intens fuchsia, fluo-oranje, koraalrood en frambozenrood.
En dat is goed nieuws, want felle lippen zijn een goede manier om je look een volledig nieuwe touch te geven. Belangrijk is dat je zeker niet vergeet om de rest van je make-up simpel en fris te houden. Zeker als je niet gewoon bent van felle kleuren te gebruiken, moet je kiezen voor een zeer matte tint, want dat maakt het resultaat wat zachter.
Het geheim van een perfecte matte look is het vinden van een tint waar je je goed bij voelt. Als je twijfelt, is het een goed idee om te kiezen voor een tint met als ondertoon een kleur waarvan je weet dat die aansluit bij je huidskleur.
Als je een huid hebt met een koele ondertoon en je wil een statement maken, dan ga je het best voor tegengestelden. Dat wil zeggen dat je een warmere tint moet kiezen voor een maximale impact. Als je daarentegen een warme ondertoon hebt, dan is het een goed idee om te kiezen voor een perzikachtige kleur of voor koraalrood.
Durf je toch niet helemaal voor mat te gaan? Gebruik dan eerst een satijnen lippenstift van de door jou gekozen kleur. Breng die aan zoals gewoonlijk en wrijf daarna uit met een zakdoekje. Zo krijg je een semi-mat resultaat dat veel vrouwen wel durven te dragen.
Als je echt trendy wil zijn, dan moet je eigenlijk kiezen voor tweekleurige lippen. "Daarvoor neem je eerst een lippotlood om je tuberkel (in het midden van je bovenste lip) ronder en voller te maken, terwijl je het midden van je onderlip vermijdt", luidt het advies van make-upartieste Janine Bird. "Daarna neem je een lippenborstel en breng je de matte lipstick aan van in de hoeken naar het midden van je lippen."
"Daarna gebruik je je wijsvinger om een tweede kleur aan te brengen in het midden van je lippen. Dat doe je in een hartvorm, waarbij de bovenkant de tuberkel is en de onderkant het midden van je onderlip. Wrijf daarna zachtjes uit met je vinger", luidt het advies. (br.hln)
Eerste plus-size catwalkshow ooit op New York Fashion Week
Eerste plus-size catwalkshow ooit op New York Fashion Week
Voor het eerst in de 70-jarige geschiedenis van de New York Fashion Week zal een plus-size designer zijn ontwerpen mogen showen op de catwalk. De eer is weggelegd voor Cabiria, een Amerikaans merk dat vrouwenkledij voor de maten 40 tot 52 maakt.
Eden Miler, ontwerpster en creatief directeur bij Cabiria, is uiteraard "ontzettend verheugd" over het debuut van haar label op de modeweek in New York. "Het is ons doel om gezien te worden als de andere labels, niet als het buitenbeentje", vertelde ze aan Fashionista.
De kledinglijn werd vorig jaar gelanceerd, met als doel om meer "eigenzinnigheid, sensualiteit en luxe in de plus size wereld te brengen". Goedkoop is het niet, want de prijzen beginnen bij 180 dollar (of zo'n 135 euro).
Cabiria werd uitgekozen als een onderdeel van de presentatie van het 'Fashion Law Institute', die ongeveer anderhalf uur zal duren. Susan Scafidi, die Cabiria selecteerde, is ervan overtuigd dat alle modellen op de catwalk er geweldig zullen uitzien. "Hopelijk zullen andere ontwerpers ook volgen, zowel voor esthetische als voor gezondheidsredenen", klinkt het bij haar.
De aankondiging zal ongetwijfeld met gejuich onthaald bij heel wat mensen, want de kritiek op het 'dunne ideaal' in de mode-industrie wordt steeds groter. "Mode lijkt te eindigen eens je dikker bent dan maat 40", klonk het onlangs nog bij Tim Gunn, mentor bij Project Runway. Volgens hem zijn er te weinig opties op de markt voor 'echte vrouwen' in de 'echte wereld'.
Ook Eden Miler van Cabiria zelf kreeg al overweldigende positieve reacties van mensen met een maatje meer. Met nog minder dan een week voor haar debuut maken die reacties haar "ongelofelijk opgewonden", maar voelt ze naar eigen zeggen ook een "grote druk".
De lente- en zomercollectie van 2014 van Cabiria wordt op 6 september gepresenteerd in het Lincoln Center in New York. Wij zijn alvast benieuwd. (br.hln)
Belgisch model met androgyne look klaar om door te breken
Belgisch model met 'androgyne look' klaar om door te breken
Het Bosnische androgyne model Andrej Pejic heeft concurrentie, en wel van onze landgenoot Maarten Convens. De internationale modellenwebsite models.com noemt de in Parijs geboren zoon van een Duitse mama en Belgische vader nu al 'de man van het moment'.
Hoewel Convens pas onlangs werd gescout via Facebook, voelt hij zich al
langer thuis in de fashionindustrie. Zo studeerde hij mode aan de
Antwerpse Koninklijke Academie. Voorlopig schuift hij het studeren even
aan de kant om zich volop te kunnen concentreren op zijn eigen
modellencarrière.
Het grote talent van Maarten lijkt hem te
zitten in het androgyne, een look waarbij een soort van verwarring wordt
gecreëerd tussen man en vrouw. De modewereld is er nog steeds gek op.
De Bosniër Andrej Pejic schopte het dankzij zijn gelijkaardige sterkte
al tot op de catwalk bij Jean Paul Gaultier.
Wie benieuwd is naar meer foto's van Maarten, kan ze bekijken via deze link. (br.hln)
Welke celebs zijn dol op hun W-tas van Louis Vuitton?
Welke celebs zijn dol op hun W-tas van Louis Vuitton?
Louis Vuitton heeft nog eens een hit te pakken: de W-handtas valt enorm in de smaak bij celebs.
Dianna Agron droeg een tas en jurk van Louis Vuitton tijdens een
fotoshoot voor het merk eerder dit jaar in Italië. De jurk nam ze alvast
mee naar huis (en droeg ze onlangs in New York), met de tas is ze in het echte leven (nog?) niet gespot.
"Ik
hou me meestal nogal op de achtergrond maar toen Louis Vuitton me
kleedde voelde ik me stout en prachtig terzelfdertijd. Als actrice
bepaalt wat ik draag hoe mensen over me denken. Er zich macht in mode",
vertelt de Glee-actrice aan Glamour.
De klassieke bruine versie is de populairste, maar niet bij Sarah Jessica Parker,
die zich een kanariegeel exemplaar aanschafte (of liet opsturen...).
Het is wel dé manier om een uiterst casual outfit op te fleuren!
De echte fan is Reese Witherspoon: ze kan de tas gewoonweg niet thuis laten!
Of ze nu gaat shoppen, naar een meeting moet of zich naar de yogales haast: Reese pakt haar 'W' altijd en overal mee.
Ze is niet de enige: ook Jessica Alba werd er mee gespot tijdens een shoptrip, Uma Thurman op de luchthaven. (br;hln)
Wil je minder geld uitgeven tijdens het shoppen? Draag dan hoge hakken
Wil je minder geld uitgeven tijdens het shoppen? Draag dan hoge hakken
Ben jij op zoek naar een gemakkelijke manier om minder geld uit te geven tijdens het shoppen? Draag dan hoge hakken!
Hakken helpen minder geld uit te geven, niet omdat je er pijnlijke voeten van krijgt (en dus minder lang shopt) maar wel omdat lopen op hoge hakken en evenwichtsoefening is.
"Wie zich bewust is van zijn evenwicht, denkt meer na over een aankoop. Ze kiezen niet het goedkoopste, maar ook niet het duurste", concludeerden marketingprofessor Jeffrey Larson en Darron Billeter van de Brigham Young University (Utah).
Voor wie absoluut niet kan lopen op hakken of geen zin heeft in verzwikte enkels met dank aan de kasseien in onze winkelstraten, is er gelukkig goed nieuws: het 'evenwichtseffect' op je uitgeefgedrag is er ook na het gebruik van een roltrap, de Wii Fit of een yogales.
Het belang van evenwicht bij aankopen is een nieuw onderzoeksveld. Voordien werd vooral gekeken naar de rol van warmte, kleuren en geuren of honger.
"Mensen moeten zich bewust worden van hoe fysische krachten een invloed kunnen hebben op onze denkpatronen. Het loont om stil te staan bij aankopen en te denken: is dit echt wat ik wil, of beinvloeden de schoenen die ik draag mijn keuze", aldus professor Billeter. (br.hln)
Wie met de seizoenswissel graag geniet van een nieuw haarkleurtje kan hier alvast wat inspiratie opdoen. Kleurenspecialist Jennifer J. van cosmeticagigant Wella geeft de trends voor de herfst prijs.
Om te beginnen is het belangrijk dat je mikt op een natuurlijke verschijning. "Probeer niets te doen dat je in de boekjes hebt gezien, maar dat misschien niet klikt met je haartype en je karakter. Er zijn heel veel opties om je look pittiger te maken met een kleurtje en toch naturel te blijven", stelt Jennifer.
Blond Hoewel alle tinten blond populair blijven in het najaar, spannen de goudachtige kleuren de kroon. Voor highlights kies je best voor drie tot vier tinten lichter dan de rest van je haar. Positioneer ze ook zodanig dat ze je gezicht een mooi kader geven.
Bruin Voor vrouwen met bruine lokken is dimensie van belang. Je kan deze diepte creëren door warmere, rode highlights aan te brengen. Rijk, donker haar met gedurfde toetsen voor veel beweging en textuur is dus de boodschap. Let wel, de highlights horen niet aan de wortel te beginnen voor deze trend.
Rood Rijke koperkleuren zijn helemaal in deze herfst. Wie graag wat highlights aanbrengt, doet dat beter subtiel. Rood is namelijk al stralend en rijk op zich. "Fijne highlights worden best willekeurig over het hele haar aangebracht. Gebruik ook een gloss voor een intensere kleur", besluit Jennifer. (br.hln)
Lady Gaga haalde heel wat outfits uit de kast voor haar optreden op de MTV Video Music Awards. Ze bracht haar nieuwste single 'Applause' en transformeerde van een futuristische non naar een vinnige Venus.
1. Bij aankomst op de rode loper hield Lady Gaga het
relatief braaf en sober in een lange lederen jurk met fijne bandjes en
een diepe, v-vormige decolleté. Een zwarte pruik, minimalistische
make-up, zwarte laarzen en een subtiel handtasje vervolledigden de
outfit.
2. Eens op het podium werd Gaga weer
haar excentrieke zelf in een bizarre witte creatie met ontplofte
schouders en een vierkant rond het gezicht. We kunnen het niet beter
omschrijven als een futuristische, kubistische non.
3. Toen de stijve habijt verdween, verscheen een zwarte catsuit bedekt met glimmende bergkristallen.
4. Een
danser hulde Lady Gaga vervolgens in een blauwe wikkelrok met bijhorend
vestje en een platinablonde pruik. Het jasje had bombastische schouders
en de glitters gaven het geheel een prettig gestoorde discovibe.
5. Dat
ze niet vies is van een beetje bloot, bewees Lady Gaga nog maar eens
met haar laatste outfit. Als een pasgeboren Venus verscheen ze met een
schelpenbeha en bijhorend piepklein slipje voor de apotheose van haar
'Applause'. (br.hln)
Als de temperatuur zakt, neemt het aantal kledinglagen bij vrouwen toe. Hierdoor keldert na een zomerse piek vaak ook het gevoel van sexappeal bij dames. Warm hebben krijgt dan plots de prioriteit. Onderstaande tips helpen je de kou te bestrijden en toch mannelijke aandacht te krijgen.
Je hoeft er natuurlijk niet altijd als een seksbom uit te zien of jezelf helemaal bloot te geven. Soms draait het er ook om wat je niet laat zien of wat je onder die dikke jas draagt. Voor een avondje uit kun je best voor een warme mantel gaan met daaronder een luchtige feestjurk. Laat je hiervoor inspireren door de film noir. Met een creatie die doet denken aan een nachtjapon met wat kant of hier en daar transparante stukken zit je goed. Pareltjes zorgen voor een glamoureus accent. Daarover trek je een wollen of bonten mantel aan. Hoge hakken maken het sexy geheel helemaal af. Modehuizen als Prada, Pucci of Louis Vuitton toonden al op de catwalk hoe het moet.
Een andere duidelijke trend is grunge, je kapsel en make-up mogen dus wat slordig zijn, net als in de jaren 90. Ga voor een satijnen jurkje in combinatie met een lederen of bonten jas. Durfallen kiezen voor ruiten en pakken uit met visnetkousen en stoere laarzen. Echt sexy is een aspect kiezen dat je blootgeeft en de rest te bedekken. Denk aan een klein stukje taille tussen een wollen broek, een kort gebreid truitje en een dikke jas of een stukje dij tussen je dijenhoge laarzen en kort rokje. Een andere optie is een blazerjasje waar je niets onder aantrekt voor een diep decolleté, vooral die laatste look was erg populair op de catwalkshows. Niet geschikt voor op kantoor, maar het kan wel na de werkuren. Je kan ook je blouse van overdag uittrekken om na het werk nog een glas te gaan drinken.
Bij Prada waren de ontblote schouders erg populair. Je kan ook de knoopjes van een losse blouse ver genoeg open zetten zodat je je schouders laat zien. Bij Prada gebeurde dit vooral met breiwerk, maar je kan het ook bij jurken en cardigans uitproberen. Als laatste is de rok met split een evidente keuze en deze winter zijn vooral lederen modellen erg populair. Zo heb je het lekker warm met een stoere toets. (br.hln)
Bedrijf Marlies Dekkers maakt doorstart na faillissement
Bedrijf Marlies Dekkers maakt doorstart na faillissement
MD Group BV, het bedrijf van lingerieontwerpster Marlies Dekkers is failliet. De rechtbank in Rotterdam heeft het faillissement uitgesproken. Het bedrijf maakt nu met behulp van een nieuwe investeerder een doorstart.
Marlies Dekkers werd wereldberoemd dankzij haar opvallende beha's met bandjes die boven de cups uitsteken. De Rotterdamse werd in 2007 niet alleen uitgeroepen tot 'zakenvrouw van het jaar', maar won ook in New York de CILA Award voor 'Best Fashion lingerie'. Begin 2008 ontving Dekkers uit handen van de burgemeester van Parijs de 'Creator of the Year Award'.
MD Group heeft nu een overeenkomst met investeerder Karmijn Kapitaal om met gezonde en veelbelovende onderdelen een doorstart te maken. Marlies Dekkers zal daarbij zelf lid van de directie van de nieuwe onderneming worden. Gevolg van de doorstart: een aantal winkels zal worden gesloten en de verkoop zal voornamelijk via de eigen webshop en online winkels plaatsvinden. "Met deze doorstart kunnen 35 van de ongeveer 100 arbeidsplaatsen behouden blijven", meldt het bedrijf.
In de nieuwe situatie blijven nog zes 'marlies|dekkers'-winkels open, in Amsterdam (Berenstraat), in Rotterdam, Maasmechelen, Breda, Utrecht en Antwerpen. De overige winkels worden gesloten.
"We zitten nu toch sneller in deze situatie dan verwacht. Vooral voor de medewerkers die hun baan verliezen doet dit natuurlijk heel erg pijn. Zij hebben zich met hart en ziel voor mijn zaak ingezet en daarvoor ben ik ze heel erg dankbaar", zegt Marlies Dekkers in een reactie. "En hoewel het dus een moeilijke dag is, heb ik gemengde gevoelens. Ik ben namelijk ook heel blij dat Karmijn is ingestapt en gezamenlijk de doorstart wil maken. We hebben goed met elkaar de strategie kunnen vaststellen, die voor het grootste deel is gebaseerd op internet. Wij merken al langer dat daar de groei zit, ook voor mijn producten. Met behoud van twee eigen winkels en franchise winkels denken we een goed aanbod voor onze klanten te hebben, zeker ook internationaal." MD Group BV, het bedrijf van lingerieontwerpster Marlies Dekkers is failliet. De rechtbank in Rotterdam heeft het faillissement uitgesproken. Het bedrijf maakt nu met behulp van een nieuwe investeerder een doorstart.
Marlies Dekkers werd wereldberoemd dankzij haar opvallende beha's met bandjes die boven de cups uitsteken. De Rotterdamse werd in 2007 niet alleen uitgeroepen tot 'zakenvrouw van het jaar', maar won ook in New York de CILA Award voor 'Best Fashion lingerie'. Begin 2008 ontving Dekkers uit handen van de burgemeester van Parijs de 'Creator of the Year Award'.
MD Group heeft nu een overeenkomst met investeerder Karmijn Kapitaal om met gezonde en veelbelovende onderdelen een doorstart te maken. Marlies Dekkers zal daarbij zelf lid van de directie van de nieuwe onderneming worden. Gevolg van de doorstart: een aantal winkels zal worden gesloten en de verkoop zal voornamelijk via de eigen webshop en online winkels plaatsvinden. "Met deze doorstart kunnen 35 van de ongeveer 100 arbeidsplaatsen behouden blijven", meldt het bedrijf.
In de nieuwe situatie blijven nog zes 'marlies|dekkers'-winkels open, in Amsterdam (Berenstraat), in Rotterdam, Maasmechelen, Breda, Utrecht en Antwerpen. De overige winkels worden gesloten.
"We zitten nu toch sneller in deze situatie dan verwacht. Vooral voor de medewerkers die hun baan verliezen doet dit natuurlijk heel erg pijn. Zij hebben zich met hart en ziel voor mijn zaak ingezet en daarvoor ben ik ze heel erg dankbaar", zegt Marlies Dekkers in een reactie. "En hoewel het dus een moeilijke dag is, heb ik gemengde gevoelens. Ik ben namelijk ook heel blij dat Karmijn is ingestapt en gezamenlijk de doorstart wil maken. We hebben goed met elkaar de strategie kunnen vaststellen, die voor het grootste deel is gebaseerd op internet. Wij merken al langer dat daar de groei zit, ook voor mijn producten. Met behoud van twee eigen winkels en franchise winkels denken we een goed aanbod voor onze klanten te hebben, zeker ook internationaal." (br.hln)