Stella McCartney voor Adidas: modellen en make-up verboden
Stella McCartney voor Adidas: modellen en make-up verboden
Adidas wilde voor de collectie ontworpen door Stella McCartney geen klassieke catwalkshow opvoeren, de stijlvolle sportkledij werd daarom door atletes en niet door de gebruikelijke modellen in Londen voorgesteld. De dames maakten wel indruk door het uitvoern van gevaarlijk ogende stunts als zwemmen in een tank en bengelen aan het plafond.
De meisjes van McCartney droegen haast geen make-up, maar vertoonden een natuurlijke gloed, zo eentje die je krijgt na vijf minuten zweten in het fitnesscentrum. Ook het haar moest goed blijven zitten tijdens de sportsessies van de atletes, dus ook dat werd eenvoudig gehouden. Denk aan strakke dotjes en paardenstaarten, een spray met wat glans werkte het geheel af. Op de nagels ging zwarte of beige nagellak.
Wat de creaties zelf betreft zagen we hippe badpakken met uitsparingen aan de taille die in een watertank werden voorgesteld, de wielrensters straalden in kleurrijke mouwloze truien met kap en de yogadames toonden het beste van zichzelf in pasteltinten, leggings met daarover een shortje, strakke body en een kort truitje.
Stella zelf was iets minder sportief, maar wel uiterst hip in een jurkje met slangenprint uit haar eigen collectie voor volgende zomer. (br.hln)
Naomi Campbell draagt zelfde Versacejurk 21 jaar later
Naomi Campbell draagt zelfde Versacejurk 21 jaar later
21 jaar later nog steeds in dezelfde (strakke) jurk passen: het is niet iedereen gegeven. Maar topmodel Naomi Campbell wel: ze droeg deze zwarte bondage Versacejurk naar een gala in New York. 21 jaar voordien showde ze de jurk voor een campagne van Aterlier Versace.
Op de foto's is te zien hoe het supermodel na al die jaren nog geen grammetje is bijgekomen: ze heeft nog steeds hetzelfde moordlijf als toen.
Ze droeg de jurk voor het eerst toen ze amper 22 was maar nu, op 43-jarige leeftijd, heeft ze nog altijd niets om zich over te schamen. Het gevolg van goede genen en een stralende huid, maar ook van strikt diëten, stevig sporten en elk kwartaal een detoxkuur.
"Ik eet geen gluten en geen vlees. We worden allemaal ouder, alles verandert en beweegt. Er zijn natuurlijke manieren om te sporten, en ik vind dat belangrijk om de zaken op hun plaats te houden", zei ze aan Oprah Winfrey.
Accessoires Naomi droeg de jurk wel minder dramatisch dan de campagnefoto: in plaats van grote gouden oorbellen en armbanden, koos ze voor een dunne diamanten armband en kleinere diamanten oorringen.
Ook het kapsel is opvallend anders: geen ingewikkeld opgestoken kapsel, maar een korte strakke bob. (br.hln)
Fashion Week New York: welke collecties moet je zeker bekijken?
Fashion Week New York: welke collecties moet je zeker bekijken?
Ralph Lauren
De modeweek in New York zit erop, tijd om een klein overzicht te geven van de collecties die zeker de moeite waard zijn. We selecteerden er acht uit de wilde zee van modeshows.
1) Victoria Beckham
De hoofdcollectie van Victoria Beckham was eenvoudig, maar van topkwaliteit. Zwierige rokjes, ruitjesmotieven en een sportieve touch maken de collectie elegant, draagbaar en flatterend voor veel verschillende mensen.
Een van onze favoriete looks is deze roestroze jurk met witte onderrok en nette riem. Fun, vrolijk, gemakkelijk en jong: wat wil een mens nog meer?
2) Tommy Hilfiger
Voor de echte fashionista's is deze collectie misschien te eenvoudig en niet creatief genoeg, maar de eenvoud en de vele vrolijke zomerkleurtjes vonden wij net aantrekkelijk.
Hilfiger ontwerpt voor de 'all American boy and girl': sportieve, jonge, fitte mensen. Maar dit jaar kwam er een dimensie bij: de collectie was meer ontspannen, casual, niets moet alles mag-stijl.
Bovendien gaf Tommy zijn modellen bikinibroekjes waarvan de knoopjes openstonden: een subtiele hint dat het gedaan moet zijn met dat maatje nul?
3) Monique Lhuillier
Het zal wel het kleine meisje in ons zijn, maar de jurken van Monique Lhuillier kunnen ons altijd opnieuw bekoren. Akkoord, ze verrast nooit echt, maar het niveau is wel constant, draagbaar en het resultaat is altijd schitterend.
We voorspellen veel van deze jurken te zien op het komende rode loper-seizoen, zoals altijd.
4) Zac Posen
De collectie van Zac Posen was wisselvallig maar wel interessant. Hij ontwierp een grote jurkencollectie, waarvan sommige wel voor prinsessen leken, en andere voor vogelverschrikkers. Ook al zijn het niet allemaal toppers, de designer wist wel te boeien.
5) Hervé Leger
De strakke bandenjurken hebben afgedaan, maar de optische illusie leeft nog voort. Hervé Leger maakte allemaal jurken die vorm tonen door gebogen lijnen.
6) Ralph Lauren
Ralp Lauren trok de kaart van de eenvoud: jurken in vrolijke snoepkleuren en zwart/witte gesofisticeerde ensembles. Het is moeilijk deze Ralph Lauren collectie niet in de armen te sluiten, al is het maar omdat hij zo heerlijk normaal is.
7) DKNY
Een collectie voor het jonge volkje, al kunnen we ook appreciëren dat ontwerpster Donna Karan haar zomercollectie ook heeft voorzien op regen.
8) Reem Acra
Een glamoureuze collectie met veel goud, maar ook veel warmte van een dieporanje. Bovendien combineerde hij stippen met vichyruiten en het was niet eens half lelijk (br.hln)
De beste tips en lessen van de New York Fashion Week
De beste tips en lessen van de New York Fashion Week
De modeweek in New York zit er officieel op. Amerikaanse designers, modejournalisten en modellen kunnen nu even uitblazen na een hectische week waarbij fashionista's met nieuwe trends, creaties van aanstormend talent en lelijke modegedrochten om de oren geslagen worden.
1. Alexander Wang is de populairste Designer Alexander Wang lokte heel wat sterren als Kanye West, Kerry Washington en Solange Knowles naar de catwalk. De creaties onder zijn eigen naam verkopen erg goed nu hij sinds kort voor het modehuis Balenciaga werkt, gaat het hem helemaal voor de wind.
2. Victoria Beckham is populairste vrouw De Amerikaanse designer met Belgische roots Diane Von Furstenberg zat jarenlang op de troon als koningin van de Amerikaanse mode-industrie. Ze werd er dit jaar echter van gestoten door niemand minder dan Victoria Beckham.
3. Niemand eet normaal De snacks die voor modellen en fashionista's op de modeweek in New York door de beugel kunnen zijn hippe gerechten als tempura, kreeftbroodjes, maar de meesten beperken hun voeding tot voornamelijk sapjes. Ook posten veel modellen foto's van het hippe gebakje 'de cronut' op Instagram, maar niemand eet deze caloriebommen ook echt.
4. Rita Ora is een echte fashionista De Britse zangeres Rita Ora maakte indruk op de catwalk voor DKNY, maar ook backstage maakte ze indruk met haar zelf samengestelde outfits.
5. Pastel = trend Suikertinten als zachtroze en blauw maakten indruk bij Alexander Wang, ook Prabal Gurung stuurde deze tinten de catwalk op.
6. Oversized jurk van Posh wordt popaulair Victoria Beckham stelde in een eigen creatie een van haar collecties voor: ze ging voor een midijurk met verlaagde taille die vijf maten te groot leek uit haar Victoria by Victoria Beckhamlijn. Maar ook bij de collectie van de Olsen tweeling voor hun eigen merk The Row zagen we heel wat grote jurken.
7. Opvallen met rok Volgende lente maak je indruk met een rok. Combineer een opvallend model, bijvoorbeeld gouden exemplaar, met een eenvoudige top. Bij Altuzarra stonden rokken in het middelpunt van de belangstelling, bij voorkeur met een dijhoge split. (br.hln)
London Fashion Week brengt Britse economie zo'n 120 miljoen euro op
London Fashion Week brengt Britse economie zo'n 120 miljoen euro op
Vivienne Westwood neemt het applaus in ontvangs na haar show tijdens de London Fashion Week in februari
Het modecircus werd gisteren opgedoekt in New York en gaat vanaf vandaag weer van start in de Britse hoofdstad. De London Fashion Week zou volgens de British Fashion Council naast heel wat mode inspiratie voorzien ook zo'n 100 miljoen pond (118,92 miljoen euro) opbrengen aan de Britse economie.
Volgens de British Fashion Council zijn het dus niet alleen de modehuizen die profiteren van de internationale aandacht die de modeweek met zich meebrengt, maar de gehele Britse economie. Het vijf dagen durende evenement zou ongeveer 100 miljoen pond injecteren in de economie.
Dit geld komt van de bestellingen die internationale klanten plaatsen bij de modehuizen en hun uitgaven aan vluchten en accommodatie ter plaatse. "Het zijn opwindende tijden voor Londen" zegt Helen David, hoofd van de afdeling vrouwenkledij in Harrods. "We mogen bekende designers zoals Tom Ford en Burberry een podium geven maar ook nieuwe innoverende designers krijgen een kans." (br.hln - foto photo news)
Daarom weerde Tommy Hilfiger celebs van zijn eerste rij
Daarom weerde Tommy Hilfiger celebs van zijn eerste rij
Normaal staan mode-ontwerpers te springen om (de juiste) celebs op de eerste rij te krijgen voor hun modeshows: celebs brengen immers pers met zich mee. Niet Tommy Hilfiger: "De focus moet op de mode liggen, niet op de celebs."
"Ik hou niet van al die drama in de modewereld. Ik doe liever mijn ding zonder drama."
De eerste rij moet natuurlijk wel gevuld worden, en dat deed de Amerikaanse ontwerper met familieleden, beruchte journalisten en stylisten.
Overigens was er wel een celeb aanwezig: Anthony Kiedis van de Red Hot Chili Peppers.
Hilfiger was niet de enige die celebs weerde of beperkte: Oscar de la Renta deed iets gelijkaardigs. Hij beperkte de gastenlijst tot iedereen die er 'moest' zijn, en geen persoon extra. "Waarom 20 miljoen mensen vragen die geen enkel verband hebben met de kleren?"
De twee hebben een punt, maar ze hebben natuurlijk ook wel al een stevige basis onder en een sterk merk achter zich. (br.hln)
Ontwerper ontkent (zichtbaar) plagiaat van Murielle Scherre
Ontwerper ontkent (zichtbaar) plagiaat van Murielle Scherre
Murielle
Scherre wist niet wat ze zag toen ze attent werd gemaakt op de
overeenkomsten tussen één van haar eigen beha's en die op de catwalk bij
Nicky Zimmermann in New York. De Belgische ontwerpster van lingeriemerk
La Fille d'O postte op Instagram een foto van haar creatie naast die
van Zimmermann. De gelijkenissen zijn niet te negeren maar Nicky
Zimmermann ontkent: "Ik heb nog nooit van het merk gehoord of die
lingerie gezien."
Specifiek gaat het om speciaal (en herkenbaar)
gebruik van beugels in lingerie en badpakken. Het is het meest zichtbaar
bij de zwarte beha die Murielle postte.
Het verschil tussen
Scherre en Zimmerman zit in 2 kleine details: de beha van Murielle
Scherre is naadloos, die van Zimmerman niet. Tweede verschil: waar de
beugels elkaar raken voorziet Zimmerman een klein horizontaal stukje.
Niet voldoende verschil om van een eigen ontwerp te kunnen spreken, zo
lijkt het wel.
Twitterreacties Murielle neemt het
(schijnbaar?) sportief op: "Bedankt om mij gratis catwalk exposure te
geven", luidt de commentaar bij de Instagramfoto en op Twitter. Eerder
postte ze nog een andere foto van het Zimmermann-ontwerp met de
commentaar: "Oops. Copycat."
Vogue Australië noemde de zwarte
combo bij Zimmermann 'Het badpak dat je moet hebben'. Murielle
antwoorrdde: "Of je moet het origineel komen bekijken bij La fille d'O."
Dat werd opgepikt door anderen, onder wie 'Fashion Fondue' die zei:
"Niet het eerste ontwerp dat Zimmermann kopieerde en waarschijnlijk ook
niet het laatste."
Modesite Styleite pikte het verhaal op: "Het
is onmogelijk te ontkennen dat het stuk van Zimmermann bijna exact
dezelfde is als die van La Fille d'O. Maar plagiaat is tricky. Vooral
omdat Zimmermann al eventjes bezig is met de kopie."
Cover De
site wijst op een cover van Harper's Bazaar waarop Rosie
Huntington-Whiteley poseert in een wit badpak met lange mouwen en,
jawel, ook de kenmerkende beugelvorm. Het stuk was onderdeel van
Zimmermann Resort 2014, die eerder dit jaar in New York werd
voorgesteld.
"Als de beschuldiging van plagiaat klopt, dan kunnen
potentieel veel mensen behoorlijk boos zijn", meldt de site. Daarmee
bedoelen ze de mode-editors die het design ophemelden als eigen werk,
terwijl het elders geleend is.
Een lokkertje? Frockwriter
meent nog dat de beha een 'lokstuk' zou kunnen zijn: een opvallend
ontwerp dat de aandacht trekt, voor een kleine mediastorm zorgt en
uiteindelijk nooit in productie wordt gebracht... maar ondertussen het
merk wel op de kaart heeft gezet.
Dat zou een vuile maar
plausibele truc zijn als het maar om één ontwerp zou gaan, of slechts in
één show zou terugkomen. Maar het feit dat het idee al in twee
collecties werd verwerkt én toegeschreven wordt aan een jurkje dat Miley
Cyrus vorig jaar droeg, doet vermoeden dat het om méér dan lokkertjes
gaat. Al lijkt het sluitinkje bij Miley Cyrus nauwelijks op het stuk
waar het plagiaat aan wordt toegeschreven.
Ontwerper reageert Claims
waar de ontwerpster het niet mee eens in. Aan Frockwriter laat ze
weten: "De suggestie dat we een beha gekopieerd hebben is teleurstellend
en onwaar. Ik heb nog nooit van het merk gehoord of hun lingerie
gezien. De gelijkenissen zie ik ook wel, maar dat wij dit gekopieerd
zouden hebben is nonsens. We hebben jaren gespendeerd aan het creëren
van onze eigen U- en V-beugels, het is iets dat we de voorbije seizoenen
hebben laten evolueren en dat in onze zwem- en gewone kledij is
verwerkt.
"Hetzelfde ontwerp is gebracht door Harper's Bazaar en
enkele jaren geleden droeg Miley Cyrus een bodysuit (sic) met een vorige
variant. We werken heel hard aan de ontwikkeling van onze ideeën. Om
dan iemand te hebben die opspringt zonder deftig om commentaar te vragen
en media-aandacht te zieken en tegelijk onze merknaam te besmeuren is
teleurstellend."
"Te zien in Australië" Een duidelijke sneer
naar Murielle Scherre. Toch zou Nicky Zimmermann beter eerst deftig
hebben onderzocht wanneer haar idee is ontstaan en wie het naar de
tekentafel bracht. Het ontwerp van Murielle Scherre is tien jaar oud, en
wordt wereldwijd verkocht, ook in Australië.
"Het is
waarschijnlijk dat een van de ontwerpers bij Zimmermann het idee heeft
gezien in een Australische lingeriewinkel waar La Fille d'O wordt
verkocht", meent Scherre zelf. Nicky Zimmermann heeft waarschijnlijk
niet de tijd genomen elke werknemer en mede-ontwerper te ondervragen
over hun inspiratiebronnen.
Scherre is niet van plan het erbij te
laten: "We gaan vragen aan Zimmermann om de beha niet op de markt te
brengen. Deze beha, Naughty, bestaat al tien jaar en is ons best
verkopende model. Het is alsof je een Levi's 501 zou nameken", zegt ze
aan De Morgen. Zet Zimmermann toch door, dan volgen er gerechtelijke
stappen. (br.hln)
Jessica Alba droeg in New York al twee keer een bootcut jeans. Vergeten hoe je dat draagt, na jaren van skinny jeans? Dit kan je leren van Jessica:
Les 1: kies een broek die past
Toegegeven, de geschikte jeans vinden kan een frustrerende zoektocht worden. Maar de energie betaalt zich dubbel en dik terug want dan heb je een broek die comfortabel is én je flatteert.
Les 2: Hoge taille
Hoera voor iedereen die geen strakke buik heeft: de lage taille is uit. Al moet je wel weer wennen aan de 'ingepakte' buik.
Les 3: IN de broek
Jarenlang werden topjes en hemden boven de broeksrand gedragen. Die tijden zijn (weer) voorbij: je stopt je hemd of wijde topje nu in de broek. Draag er een los, niet-geknoopt hemd boven voor een extra casual effect (of wat extra warmte).
Les 4: platformzolen
Alsof de hoge taille en het ingestopte topje nog niet voldoende zijn: verleng je benen nog een beetje door er platformzolen onder te dragen.
Les 5: jeans op jeans mag
Jarenlang was 'the canadian tuxedo' een fashion faux pas om u tegen te zeggen, maar dit jaar mag het weer. En als zelfs Jessica Alba een jeanshemd met een jeansbroek combineert...
Les 6: Riem niet vergeten
De manier om een topje in de broek te dragen is door de riem niet te vergeten: het is een extraatje dat de outfit afmaakt. (br.hln)
Collectie Olivier Theyskens had niet getoond mogen worden
Collectie Olivier Theyskens had niet getoond mogen worden
Modejournaliste Cathy Horyn van de New York Times windt er geen doekjes om: "De laatste collectie van Olivier Theyskens was beter in de kast blijven hangen."
"De hele collectie was banaal, er was niet nagedacht over of energie
gestoken in een nieuwe manier om laagjes te dragen, laat staan over
ontwerp."
Cathy Horyn zag geen outfits maar 'aparte
kledingsstukken' met de obligate laagjes of een Rochas-ruffle (een van
Theykens' vroegere werkgevers). "Zijn idee was gauw uitgeput, dus gooide
hij er nog wat belachelijke jurken bij in felle kleuren."
"Olivier
Theyskens is nochtans goed opgevoed. Hij heeft gewerkt bij Rochas en
Nina Ricci en zit nu bij Theory om het merk een beetje edge bij te
brengen. Eerste werkte dat goed, maar nu lijken zijn collecties wel het
werk van een amateur." (br.hln - foto getty)
Rihanna pakt uit met blauwe lipstick en doorzichtig topje
Rihanna pakt uit met blauwe lipstick en doorzichtig topje
Rihanna was duidelijk van plan om op te vallen gisterenavond, bij de lancering van haar nieuwe collectie voor River Island in Londen. De zangeres droeg voor de gelegenheid blauwe lippenstift en een doorzichtig zwart topje uit de nieuwe kledinglijn.
Dat laatste combineerde ze gelukkig met een zwart-wit baseballjasje, zodat er toch nog iets verborgen bleef. Als broek droeg de zangeres een aansluitende jeans, aangevuld met een blinkende riem rond haar middel. Die paste goed bij de metalen ketting rond haar nek.
De look werd verder afgewerkt met een paar zwarte sandalen met naaldhak en een bruin enveloppentasje.
Ook opvallend is het nieuwe kapsel van Rihanna. Vooraan lijkt er niets veranderd, maar achteraan heeft de zangers tegenwoordig een vrij lange 'mullet' of tapijtje hangen.
Ook topmodel Cara Delevingne, die voor de gelegenheid mee kwam feesten met Rihanna, droeg kleren uit de nieuwe collectie. Zij had gekozen voor een geel oversized baseballshirt, dat dienst deed als jurkje.
Rihanna zelf is alleszins erg trots over de ontwerpen. "Ik heb letterlijk alles ontworpen wat ik zelf wil dragen, exact hoe ik het wil dragen", zei ze eerder.
De nieuwe collectie zal in twee keer uitkomen. De sportievere stukken voor de herfst liggen vanaf morgen in de winkel, op de feestoutfits voor de eindejaarsdagen is het wachten tot november. Fans in België kunnen terecht in de 'River Island'-winkel in Antwerpen. (br.hln)
De vuistregel van de meeste ontwerpers is: "Ik maak wat ik zelf graag zou dragen." Dat is voor Victoria Beckham niet anders. "Ik ben de beste reclame", zei ze altijd. Maar dan moet je wel het juiste uit je collectie kiezen...
Van de meer dan 20 jurken die ze creëerde voor 'Victoria by Victoria Beckham' koos ze de jurk met het hoogste tentgehalte. De jurk bestaat uit een dikke stof, is oversized en door de verhoogde taille is het silhouet nogal rond. Alsof je een zwanger buikje van zeven maand zou willen verstoppen.
De modellen kregen consequent platte sandalen aan, maar Victoria zélf droeg de jurk met torenhoge enkellaarsje, wellicht om te vermijden dat ze eruit zou zien als een dwerg zonder benen.
Als wij Victoria waren geweest, hadden we een andere jurkje uit haar eenvoudige collectie gekozen. (br.hln)
Rihanna slaat de bal mis tijdens modeweek New York
Rihanna slaat de bal mis tijdens modeweek New York
Rihanna viel op bij de openingsshow van de New Yorkse modeweek bij Pier 25, maar wel om de foute redenen. De zangeres slaagde er (alweer) in een outfit vakkundig te verknoeien. Rihanna haalt wel vaak de pers met foute outfits... zou ze het expres doen?
Deze keer droeg Rihanna een leuke zomerjurk in lichtpaars. De jurk had een paar eigenaardige trekjes (de rok die maar onder de heupen begint bijvoorbeeld), maar was duidelijk niet de slechtste keuze die Rihanna maakte.
Ze combineerde de jurk met zwarte nylons met zwarte stippen en platte schoenen met verhoogde zool. Die laatste zijn getipt als herfsttrend voor 2013 , maar dat wil niet zeggen dat je ze zomaar bij alles kan combineren. De jurk verdiende beter.
Zou ze het expres doen?
Ook de accessoires van Riri waren op zijn zachtst gezegd merkwaardig: een band rond de nek, een grote veren oorring, en lange donkerrode nagels.
Nochtans zijn er van die onbewaakte momenten waarop de outfit van Rihanna vlekkeloos is. De losse rode jurk tijdens de afterparty van Alexander wang bijvoorbeeld: chique, sexy en zorgeloos: dat is Rihanna ten voeten uit. (br.hln - foto's getty)
Ze komen weer dichterbij: die korte dagen waarbij het al om 17u00 donker is en iedereen verstopt gaat onder muts of paraplu. Je garderobe ziet er dan ook vaak wat sober uit met veel grijs, bruin en zwart, maar een vleugje kleur is absoluut nodig! Wat je zeker in huis moet halen deze winter, zijn stuks in dé kleur van het najaar: vieux rouge!
Vieux rouge of zachtroze is één van de belangrijkste trends voor deze winter. We spotten het op de catwalks bij onder andere Céline, Miu Miu, Mulberry en Carven. Dé jas voor deze winter is trouwens de roze wollen jas van Carven, gespot in allerlei modebladen en blogs.
Maar ook voor wie geen kleine 700,- over heeft voor een jas zijn er alternatieven genoeg. Vieux rouge spotten we onder meer bij Ted Baker, Zeb, Vila en Miss Selfridges. (br.hln)
De witte laarzen maakten in 2006 furore als de zogenaamde 'fuck-me-botjes'. Nu is dit sexy schoeisel helemaal terug, ze waren namelijk alomtegenwoordig op de catwalk bij Chanel en andere bekende modehuizen. We leren je alvast hoe deze met stijl te dragen.
Radiopresentator Peter Van De Veire maakte de witte laarzen een zestal jaar geleden ontzettend populair bij de Vlaamse dames door 'fuck-me-botjes' te noemen. Dit seizoen passen ze perfect bij de trendy zwart-witlook en daarom zijn ze een musthave voor deze herfst. Modekeizer Karl Lagerfeld combineerde het vooral met witte jurken voor Chanel, maar een zwart-witte outfit oogt erg strak zonder dat je er ordinair uit gaat zien.
De Duitse designer combineerde het schoeisel ook met een zwarte rok, top (bij voorkeur uit tweed) en een tijdloze parelketting.
Echte waaghalzen gaan voor een retrolook met dijenhoge laarzen, maar dan trek je wel alle aandacht naar je benen. Enkellaarsjes zijn makkelijker te dragen en dus heel wat veiliger dan witte dijenhoge exemplaren. Isabelle Marant tekende witte knielaarzen en combineerde deze met een lichtgekleurd kort rokje. (br.hln)
Scarlett Johansson showt haar rondingen in Venetië
Scarlett Johansson showt haar rondingen in Venetië
Scarlett Johansson bracht gisteren heel wat sexappeal op de rode loper van het Filmfestival in Venetië. De 28-jarige actrice pakte er uit met een jurk van Versace, die vooral haar rondingen in de verf zette.
Vol zelfvertrouwen poseerde Scarlett voor de fotografen in de lange, zwarte en aansluitende jurk. De afzakkende mouwtjes zorgden ervoor dat de nadruk op het decolleté van de actrice kwam te liggen.
Scarlett maakte haar look compleet met schoenen van Roger Vivier en een opvallende halsketting van Bulgari, die haar decolleté nog extra benadrukte. Een opgestoken kapsel en weinig make-up werkten af.
Scarlett werd op de rode loper vergezeld door Jonathan Glazer, de regisseur van haar nieuwste film 'Under the Skin'. Eerder op de dag werd ze gespot met partner Romain Dauriac, een Franse journalist. Met hem vormt ze ondertussen 10 maanden een koppel. (br.hln)
Een klassieker die in elke kleerkast moet hangen, is de rok met een A-lijn. Los van je leeftijd, lichaamsbouw of maat: deze rok flatteert elke vrouw. Het model is tijdloos en niet weg te denken van de rode loper, de catwalk, de werk- én de dansvloer.
Rokken met een A-lijn hebben een flatterende snit die de nadruk legt op de taille, terwijl de stof stijlvol openvalt over de heupen en de dijen. "Vinde gij mijn gat niet te dik in deze rok?", mag je met dank aan de A-lijn dan ook volledig schrappen uit je vragenlijst.
Vrouwen met een kleine gestalte krijgen misschien het gevoel dat dit model hun benen korter doet lijken, maar het komt puur aan op het vinden van de juiste lengte. Durf dus gerust voor een korter exemplaar te gaan. Grotere dames houden dan weer beter hun keuze in het midden: niet te lang en niet te kort.
Hoe je het ook draait of keert, deze rok kan voor iedereen en eigenlijk ook overal. Door de grote waaier aan kleuren en prints, kan je moeiteloos 'A-rokken' vinden die geschikt zijn voor op het werk, voor een avondje stappen of voor een chique feest. (br.hln)
Braziliaans topmodel Gisele Bundchen werd uitgeroepen tot het gezicht van de herfstcampagne van Zweedse kledingketen H&M. Maar de schoonheid laat het niet bij poseren alleen, ze heeft een nummer ingezongen om de campagne te ondersteunen.
Voor H&M mogen we ons deze herfst/winter verwachten aan stoere kledingstukken in donkergroene tinten, hemdjurken, dikke gebreide truien, ultrastrakke broeken en laarzen. Gisele is vanaf 12 september wereldwijd op straat, televisie, magazines en websites te bewonderen. Ook dan zal ze debuteren als zangeres met een cover van het nummer 'All day and all of the night' van The Kinks. Dit kan je downloaden op iTunes om geld in te zamelen voor UNICEF en deze hulporganisatie te steunen bij de vaccinatie van kinderen. Het model is in elk geval enthousiast over de samenwerking met de modeketen. "Ik ben dol op deze najaarscollectie en dat ik zo kan helpen geld in te zamelen voor het goede doel is nog beter." (br.hln)
Hete schaar belooft het einde van gespleten puntjes
Hete schaar belooft het einde van gespleten puntjes
Hoewel de technologie al even blijkt te bestaan, is deze slimme
schaar nu pas hot in beautyland. Amerikaanse stylisten claimen dat de
Jaguar TC Thermocut voorgoed komaf maakt met gespleten puntjes omdat de
uiteinden opwarmen tot 150 graden en zo de puntjes afsluiten om de
natuurlijk vochtigheid te vangen.
Lange lokken mooi en gezond houden is altijd een uitdaging, zeker
wanneer de puntjes gemakkelijk droog zijn en splitsen. Stylist Arsen
Gorgov claimt dat gewone kappersscharen de boosdoener zijn omdat ze de
puntjes van de haren openzetten. Door de uiteinden te knippen met een
warme schaar, zou de natuurlijke vochtigheid niet zo snel ontsnappen,
wat meteen ook zorgt voor meer volume.
Op het eerste zicht ziet
de Jaguar TC Thermocut eruit als eender welke andere kappersschaar. Het
grote verschil is het zwarte bakje waaraan de schaar verbonden is.
Hiermee wordt namelijk de temperatuur geregeld. Fijn haar wordt minder
heet geknipt als dik, en hoe groter de schade, hoe warmer de knipbeurt.
Volgens
Gurgov is de Duitse uitvinding ideaal omdat klanten de hitte helemaal
niet voelen. Je kan het vergelijken met een krultang. "Het is dé
oplossing voor mensen die de lengte van hun lokken niet willen opgeven
om de schade te herstellen", klinkt het. De temperatuur van de schaar is
echter niet het enige dat de hoogte inschiet, ook de prijs voor deze
hete knipbeurt stijgt aanzienlijk. In het salon van Gurgov tellen klanten er meer dan het dubbele van een gewone snit voor neer. (br.hln)
Italianen zijn de best geklede Europeanen. Dat vinden ruim 12.000 ondervraagde Europese vakantiegangers, zo blijkt uit onderzoek van vakantiewebsite Zoover.
In totaal vindt 35 procent van de ondervraagden dat Italianen de beste kledingsmaak hebben. De tweede plek is voor de Fransen, op de voet gevolgd door de Zweden. Het minst onder de indruk waren de deelnemers van de Poolse kledingstijl. Ook de Duitsers en Grieken scoren slecht in het onderzoek. (br.hln)