We kunnen er niet meer omheen: sokken in sandalen zijn écht hip
We kunnen er niet meer omheen: sokken in sandalen zijn écht hip
Sokken in sandalen waren vroeger nog de grootste modeblunder aller tijden, maar tijden veranderen zo blijkt. De combinatie was te zien op menig modeshows, Rihanna deed eveneens vrolijk mee en voor het eerst zien we ook mensen op de straat overstag gaan.
Vergis je niet, in vele gevallen blijft de combinatie van sandaal en sok een absolute misser. Zo hoef je er niet eens aan te denken om ook maar enigszins praktische sandalen te dragen met sokken in, tenzij je een van de gezusters Olsen bent natuurlijk. Vergeet dus de combinatie Teva's (hoewel ook érg trendy tegenwoordig) met sokken in.
Voor vrouwen is het iets makkelijker, omdat zij hooggehakte sandalen kunnen dragen wat er al snel beter en modebewuster uitziet in combinatie met sokken. Opteer voor sokken in felle kleuren bij een simpele pump, maar ga voor een neutraler paar als je schoenen zelf al opvallend en/of druk zijn. Zichtbare glittersokjes zijn eveneens helemaal hot.
Mannen kunnen ook meedoen, al is het voor hen meteen een stuk moeilijker. Is je stijl erg casual en simpel en bestaat je kleerkast vooral uit T-shirts en jeansbroeken? Sla deze trend dan over. Als je wel mee bent met de laatste mode en je er sowieso geen graten in ziet om op te vallen, laat je dan gaan. Een fijne lederen sandaal met een effen paar sokken, combineert het mooist. (br.hln)
Staat kort haar je goed? Test het met deze kapperstruc
Staat kort haar je goed? Test het met deze kapperstruc
De korte bob is erg hip tegenwoordig, maar het blijft een wilde gok om je haren zomaar tot net onder je oren te laten knippen. Staat zo'n korte coupe je wel? Die onzekerheid is nu voorbij, met dank aan de "5,5 cm regel" van John Frieda, een professionele celebrity haarstylist. Het enige wat je nodig hebt is een potlood en een meetlat.
De 5,5 cm regel moet bepalen of je al dan niet wegkomt met een korte coupe, en is uitgedacht door de ervaren celebrity haarstylist John Frieda. Hij is ook het brein achter de gelijknamige kappersketen en haarproducten, en bedacht deze wiskundige formule: "De juiste haarlengte heeft alles te maken met de juiste hoeken. Ik heb verschillende gezichten bestudeerd, en ontdekte dat de hoek van het kaakbeen bepaalt of je beter met lang of kort haar staat," aldus Frieda.
Zo test je het zelf
Past een korte coupe bij jouw gezichtsvorm? Dat ontdek je zo. Neem een meetlat en een potlood. Leg het potlood horizontaal onder je kin. Plaats vervolgens de meetlat verticaal onder je oor. Meet nu het stukje tussen de potloodpunt en de meetlat, zoals je kan zien op de afbeelding onderaan. Meet dat stukje minder dan 5,5 cm, dan past kort haar à la Katie Holmes prima bij jouw gezicht. Meet het stukje meer dan 5,5 cm, dan hou je het beter op langere lokken zoals Jessica Alba.
Let op: de afbeelding onderaan hanteert inches als maateenheid. Laat je dus niet misleiden door de 2,25 inch op deze tekening, die gelijk is aan 5,5 cm. Een handig trucje dat je snel even kan toepassen voor je naar de kapper gaat. (br.hln)
Zo ziet jouw stoere jeansjasje er toch een tikje chique uit
Zo ziet jouw stoere jeansjasje er toch een tikje chique uit
Het jeansjasje is weer helemaal terug, en het is een heerlijk kledingstuk om nonchalant te dragen voor een casual-stoere look. Maar wat als je net een iets chiquer effect wil creëren, zonder meteen een warme, zwarte blazer aan te moeten? Met deze trucjes lukt dat, dat bewijzen celebrities zwart op wit.
1. Jeansjasje + rok/kleedje = casual-chique Een jeansjasje over een broek zorgt voor een stoere look, maar je kan het ook prima combineren met een zomers jurkje of rokje. Ruil je dunne cardigan bij warm weer gerust in voor het jeansvestje. Jeansjasjes passen prima boven T-shirt jurkjes, of rokken die net boven of net onder de knie komen. Niet alleen houdt het jasje je even warm als een dun truitje, het ziet er meteen een beetje deftiger uit zonder té chique over te komen.
2. Accesoires troef Een paar luxueuze stukken aan je outfit toevoegen kan het totale plaatje meteen wat meer stijl geven. Kies voor mooie juwelen, een opvallende zonnebril en haal je mooiste handtas uit de kast. Classy lady, coming through...
3. Romantisch en meisjesachtig Een jeansjasje hoeft jou niet noodzakelijk te transformeren in een brutale, zelfzekere dame. Gecombineerd met een wit jurkje of een zomerkleed met bloemetjesmotief kan je zelfs met jeans een romantische prinsessenlook creëren. Katie Holmes ziet er op deze foto een lieflijk meisje met een hoog knuffelgehalte uit, ondanks haar jeansvestje.
4. Gedurfde combinaties Durf buiten de lijntjes kleuren met je jeansjasje. Je denkt misschien wel dat boven een kokerrok altijd een blazer hoort, zeker voor nette dames. Maar probeer eens een jeansjasje, en het resultaat is veel leuker dan gedacht. De Spaanse actrice en presentatrice Pilar Rubio toont hier met haar gewaagde maar toch stijlvolle outfit hoe dat lukt. (br.hln)
Je raadt nooit van welk (spotgoedkoop) merk Beyoncé een jeans droeg
Je raadt nooit van welk (spotgoedkoop) merk Beyoncé een jeans droeg
Queen B shopt meestal niet in dezelfde winkels als wij, althans dat zou je toch niet verwachten van de best betaalde vrouw ter wereld. Maar afgelopen week werd ze gespot in een jeans van niemand minder dan ... H&M.
De broek in kwestie - die ondertussen volledig is uitverkocht in Amerika - heet de Skinny High Jeans. Het is een hoge taille model dat eigenlijk volledig opengescheurd is. Heel erg jaren negentig en dus heel erg nu. De broek kost slechts € 39,99 en is in ons land nog zowel online als in de H&M-winkels verkrijgbaar. (br.hln)
Vooral mannen (maar ook gedeeltelijk vrouwen) die rood dragen, komen agressiever en kwader over dan wanneer ze blauw of grijs dragen, dat blijkt uit een onderzoek van de Durham University. Omdat wij hier eigenlijk niets van geloven, sommen we drie redenen op waarom je net wél rood moet dragen.
1. Je lijkt aantrekkelijk We worden duidelijk om de oren geslagen met studies, want uit een eerdere studie van de Universiteit van Tilburg bleek net dat je in rode kledij net aantrekkelijk wordt gevonden, dan wanneer je andere kleuren draagt. Het zou de indruk wekken dat de persoon in kwestie hoger op de maatschappelijke ladder staat.
2. Je hebt meer overtuigingskracht Uit datzelfde onderzoek van de Universiteit van Tilburg, werden ook 48 mannen en vrouwen gevraagd om te onderhandelen over een bepaald onderwerp. De ene helft droeg een rood bovenstuk, de andere een wit. Wat bleek? Zij die rood droegen, wisten opvallend meer mensen te overtuigen dan de kandidaten in het wit.
3. Modebewust Daarnaast is rood ook gewoon een hippe kleur, die met veel andere (neutralere) kleuren erg mooi combineert. Tegenwoordig zien we veel oranje-rood, dat prachtig samen gaat met grijs, zwart en wit. Donkerblauw en rood staat dan weer erg stijl- en klassevol. (br.hln)
Dit is de it-zonnebril van het moment (inclusief lange wachtlijsten)
Dit is de it-zonnebril van het moment (inclusief lange wachtlijsten)
Je kan er bijna niet meer naast kijken op streetstyle foto's en op de Instagram-kiekjes van fashionista's: de Dior So Real zonnebril is letterlijk overal. Het hebbeding is ontworpen door Raf Simons voor Dior en heeft dus een Belgisch randje. Wil je zelf een exemplaar scoren? Dan kun je jezelf maar beter nu op de wachtlijst zetten, want de zonnebril is bijna overal uitverkocht. (br.hln)
De strapless trouwjurk heeft afgedaan, het sexy decolleté is in bij bruidjes
De strapless trouwjurk heeft afgedaan, het sexy decolleté is in bij bruidjes
Veel sexy bruidjes op de Bridal Fashion week in Barcelona, met het Russische model Irina Shayk als de meest opvallende verschijning. Als we naar de creaties van toonaangevende ontwerpers kijken, dan trouwen we volgend seizoen in diepe decolletés en speelse, korte jurken. Wie graag opvalt, gaat best voor goud.
Ontwerpers bij Atelier Pronovias, YolanCris en Rosa Clara lieten zich duidelijk inspireren door Beyoncé. Deze zangeres is dol op het zeemeerminmodel: een jurk die strak zit tot aan de knieën om te eindigen in een brede, lange sleep. Kanten details maken het helemaal af. Ga je voor sexy, dan pak je uit met een diep decolleté die tot aan de navel mag komen. Een kanten rugdetail oogt een tikje zediger. Irina Shayk had de eer het topstuk van Atelier Pronovias te mogen dragen.
Eén ding is duidelijk de strapless jurk heeft afgedaan. Bruidjes mogen experimenteren met kanten schouderbandjes of zelfs lange mouwen voor een klassieke look.
Bij Rosa Clara zagen we veel kortgerokte bruidjes op de catwalk. Volumineuze, openvallende stukken brengen de outfit in balans. Een beetje drama mag ook volgend trouwseizoen. Denk aan zware stoffen, veel verschillende texturen of een asymmetrische snit. Wil je voor het klassieke korset gaan, dan zorgen gouden tinten voor een moderne toets of creëer wat afleiding met borduursels. (br.hln)
De Zweedse modeketen H&M die je uiteraard kent om hun betaalbare trendstukken, komt met een gloednieuwe beautylijn op de proppen. De collectie zal in de herfst in de winkelrekken liggen en zal onder meer bestaan uit make-upaccessoires en producten, haarverzorgingsproducten en een lichaamsverzorgingslijn.
H&M staat gekend om razendsnel in te spelen op de modetrends en dat willen ze nu ook doorvoeren in hun beautylijn. De lijn zal elk seizoen veranderen en gebaseerd worden op de nieuwste trendkleuren en looks van dat seizoen. Wil je dus eens een extravagante make-uplook uitproberen? Dan kun je daar alles bij H&M voor kopen zonder blut buiten te wandelen. Een concept dat bijvoorbeeld Topshop ook al met succes toepast.
"We zijn heel erg trots dat we 'mode voor het gezicht' gaan abieden bij H&M. Het geeft ons de mogelijkheid om te experimenten met nieuwe kleuren en materialen en echt creatief bezig te zijn met beauty," vertelt Sara Wallander, concept designer bij H&M beauty.
De nieuwe beautylijn is vanaf dit najaar in meer dan 900 winkels van H&M te koop en is ook online verkrijgbaar. Ze zal bestaan uit 700 verschillende producten, die elk seizoen zullen worden aangevuld met speciale limited-editionproducten. Voor zij die graag groen smeren, zal er ook een consciouslijn zijn en voor de luxepoezen dan weer een premium beautylijn. (br.hln)
Hoe een joggingbroek overdag dragen zonder eruit te zien als een slons
Hoe een joggingbroek overdag dragen zonder eruit te zien als een slons
De joggingbroektrend leeft al een tijdje en blijft om de een of andere reden hangen. Vergis je niet, het gaat hier wel degelijk om een joggingbroek die je naar pakweg het werk draagt en waar je dus niet in gaat sporten. Verwarrend I know, daarom wat uitleg en tips.
ALTIJD hakken Draag er altijd en toujours en always hakken onder. Geen excuses hier, een joggingbroek is al zo comfortabel dat je moet compenseren met iets oncomfortabel aan je voeten. Je moet écht, want het is dus niet de bedoeling om eruit te zien alsof je net uit bed gerold bent.
Kies voor een luxueuze stof Niet dat katoenen joggingbroeken absoluut niet kunnen, maar ze zien er wel sneller sportief en niet elegant uit. Opteer daarom voor luxueuzere stoffen als kasjmier, wol en zijde. Die vallen mooier en zien er sneller uit als een klassieke pantalon, terwijl ze stiekem wel erg comfortabel zitten. Qua kleur zijn zwart en donkerblauw veilig en altijd goed, wit en (licht) grijs kunnen niet en prints zijn fashion forward.
Make-up en juwelen Opnieuw, kleed je op. Je hoeft echt niet per se te overdrijven met make-up en juwelen, maar doe liefst wel een béétje moeite. 'Sweatpants trend' op Google levert best veel voorbeelden op als je het na dit verhelderende artikel toch nog niet weet. (br.hln)
Deze Louis Vuitton grijpautomaat is een droom voor fashionista's
Deze Louis Vuitton grijpautomaat is een droom voor fashionista's
Gisteren vond de Louis Vuitton Cruise 2016 collectie plaats in het prachtige decor van Palm Springs. Blogster en columniste voor Het Laatste Nieuws Sofie Valkiers was - uiteraard - ter plaatse en toonde ons allen een jaloersmakend apparaat op Instagram: een grijpautomaat gevuld met goodies van Louis Vuitton. Halleluja.
De Cruise collectie zelf kreeg meer dan goede recensies, ontwerper Nicolas Ghesquière wordt dan ook al langer dan vandaag beschouwd als hét wonderkind van de modewereld. Toch was het vooral de grijpautomaat bomvol handtassen en portefeuilles van Louis Vuitton die ons opviel. Sofie Valkiers postte er een filmpje van op Instagram en liet ook nog weten dat ze na drie keer proberen ook daadwerkelijk een portefeuille wist te scoren. (br.hln)
Marks & Spencer feestelijk heropend in Brussel (inclusief ellenlange wachtrijen)
Marks & Spencer feestelijk heropend in Brussel (inclusief ellenlange wachtrijen)
De Britse warenhuisgigant Marks & Spencer heeft vandaag zijn flagshipstore in Brussel feestelijk heropend na veertien lange jaren afwezigheid in ons land. Nog voor het officiële openingsuur stonden al honderden mensen aan te schuiven voor de winkel in de Guldenvlieslaan. Het leek wel alsof er opnieuw een vestiging van Primark was opengegaan.
Het was een zwarte dag voor de shoppende mensheid toen Marks & Spencer veertien jaar geleden uit het Belgische winkellandschap verdween. Wegens financiële problemen besloot het warenhuis zich enkel nog te concentreren op hun land van oorsprong: Engeland. Maar onze gebeden zijn verhoord, want sinds vanmiddag is een gloednieuwe flagshipstore (her)opend. (br.hln)
De (tot nog toe) enige Belgische vestiging biedt een thuis aan meer dan 840 collecties, een uitgebreide voedingsafdeling en een koffiebar/café. (br.hln)
Cara en Pharrell schitteren samen in nieuwe campagne Chanel
Cara en Pharrell schitteren samen in nieuwe campagne Chanel
Al een tijdje deed het gerucht de ronde dat Cara Delevingne een single aan het opnemen was met Pharrell Williams. Daar blijkt niks van aan te zijn, maar de twee schitteren wel samen in Chanels Paris-Salzburg Pre-Fall 2015 campagne. Als moeder en vader van Karl Lagerfelds petekind Hudson Kroenig. Cute!
De campagne werd opgenomen in Parijs en geregisseerd door Karl Lagerfeld himself. Cara en Pharrell spelen de hoofdrollen en worden bijgestaan door Lagerfelds mini-muze Hudson Kroenig. Allen in - typisch Chanel - tweed voor een ietwat Oostenrijkse look.
Het is overigens niet de eerste keer dat Delevingne en Williams samenwerken. Vorig jaar schitterden de twee al in een glamoureuze Vogue-shoot en ze schitterden ook al samen in de Reincarnation-film, eveneens voor de Paris-Salzburg Pre-Fall 2015-campagne. (br.hln)
Fervente shoppers bij H&M zijn vrij van geest: dit zegt je favoriete modeketen over jou
Fervente shoppers bij H&M zijn vrij van geest: dit zegt je favoriete modeketen over jou
Als je graag gaat winkelen, dan is een bezoekje aan je lokale Zara of H&M wellicht een vaste weekendstop voor jou. Maar wat is je favoriete keten van ze allemaal? Die keuze blijkt volgens The Huffington Post heel wat over jou te zeggen.
Urban Outfitters Je hebt nog geen enkele editie van Rock Werchter en Pukkelpop gemist en je hebt een paar gescheurde boyfriend jeans voor elke dag van de week in je kast hangen. Je volgt de trends, maar het liefst zou je elke dag met een bloemenkrans en top met franjes buitenkomen. Je houdt ook erg van kunst en dat is duidelijk zichtbaar op je Instagram en Pinterest accounts.
Zara Je bent een trendsetter als Zara je favoriete winkelketen is, trends volgen laat je aan anderen over. Je was de eerste van je vrienden om die rare culottes te dragen, tegen de tijd dat zij de trend overwogen, had jij er al lang genoeg van. Hoewel zowat de hele wereld in Zara shopt, vragen je vriendinnen toch steevast waar je dat bepaald stuk vandaan hebt en hoe het komt dat zij zoiets nooit vinden.
H&M Loop je de H&M elk weekend plat? Dan hou je van reizen en ben je open van geest. Jij bent ook diegene die vaak kleren van je vriendinnen leent, maar daarna nooit meer teruggeeft. Gemeen maar ook wel slim tegelijk!
Forever21 Je verkiest kwantiteit altijd boven kwaliteit. Investeren in een duur stuk is niet aan jou besteed. Voor elke belangrijke gebeurtenis draag je een helemaal anderen outfit. Je kledingkast barst dan ook uit zijn voegen. Je volgt de trends eerder slaafs en je bent ze ook even snel weer beu.
Mango Komt de overgrote meerderheid van je kledingkast uit de Mango? Dan ben je trendy, maar tegelijkertijd ook nogal posh. Je loopt er altijd tot in de puntjes verzorgd bij, je laat niets aan het toeval over. Je handtas matcht met je riem en schoenen en je gouden juwelen gaan niét samen met zilver. Je bent ook altijd op tijd, je agenda is je beste vriend. (br.hln)
De Franse modeontwerper Jean-Paul Gaultier heeft gisterenavond Manneken Pis aangekleed, in de marge van 20 jaar Pride in Brussel, de hoogmis van de Belgische homogemeenschap. De festiviteiten rond die verjaardag zullen tot 17 mei duren.
Het kostuum van Gaultier is het 929ste voor het beroemde Brusselse standbeeld. De Franse ontwerper, tevens openlijk homoseksueel, koos voor een outfit in zwart-wit en een muts met horens, die het rebellaire karakter van het ketje dat op straat plast moet weerspiegelen. "Het was heel plezant en ik denk al aan het volgende. Manneken Pis heeft een air van ironie en humor die ongelofelijk is voor een nationaal monument. Parijs is erg snob, terwijl Brussel gekenmerkt wordt door een eenvoud die toch uniek is", aldus de bekende couturier.
Gaultier zag Manneken Pis voor het eerst toen hij zes jaar was, bij een bezoek aan één van zijn neefjes. Het beeldje was in zijn herinnering groter dan in werkelijkheid, getuigde hij. (br.hln)
Onderzocht: mannen in pak kijken anders naar de wereld
Onderzocht: mannen in pak kijken anders naar de wereld
Kleren maken de man, of daar gingen wij althans toch vanuit. Uit een onderzoek van de Columbia Universiteit blijkt nu echter dat kleren de kijk op de wereld van mannen verandert.
De studie onderzocht voornamelijk of formele kleren zoals een maatpak, de kijk op de wereld van mensen kan veranderen. "Wanneer mannen een kostuum dragen, voelen ze zich meteen machtvoller en dat verandert hun kijk op alles anders," vertelt Abraham Rutchick, een onderzoeker en psycholoog. Hoewel je zou denken dat het hen arroganter zou maken, is dat net niet het geval. Een kostuum maakt mannen net solidair en ook positiever ingesteld.
Mannen zouden ook minder impulsieve beslissingen maken en alles rationeler bekijken. Al zou kritiek ook bij mannen in pak harder aankomen, dan bij mannen in een alledaagse plunje. Volgens de onderzoekers is dat zowel het geval bij dagelijkse kostuumdragers als bij mannen die slechts een keer per jaar hun maatpak bovenhalen. (br.hln)
Must visit: Mooi, een festival over duurzame mode (zonder geitenwollensokken)
Must visit: Mooi, een festival over duurzame mode (zonder geitenwollensokken)
Er is de laatste tijd heel wat te doen rond duurzame mode, maar is het wel mogelijk om volledig duurzame kleren te kopen? 11.11.11 organiseert in samenwerking met DE Studio, MoMu, Doek vzw, Schone Kleren Campagne, stad Antwerpen en de provincie Antwerpen MOOI, een festival over duurzame mode. Voor eco-fashionista's zonder bakfietsen en geitenwollensokken.
Op 23 mei wordt DE Studio in Antwerpen omgetoverd in MOOI, een festival over duurzame mode. MOOI verzamelt initiatieven rond eerlijke mode onder één dak en wil zo consumenten informeren en sensibiliseren.
Tijdens de Fashion Talks kom je meer te weten over de impact van de kledingindustrie op het milieu en de maatschappij. Verschillende gastsprekers zoals Bruno Pieters en Ann Claes van JBC kaarten de wantoestanden binnen die industrie aan en de moeilijkheden die ze zélf ondervinden om hun duurzame visie trouw te blijven.
Duurzame initiatieven krijgen een prominente plaats in het programma. Consumenten - wij allemaal dus - krijgen te horen hoe we zelf een invloed kunnen uitoefenen op de modewereld via onze kleerkast.
Er is ook een markt, waar merken en organisaties met een aanbod van eerlijke kledij hun waar presenteren.
Opgelet voor de Fair Fashion Police! Twee agenten scannen de kleren van de bezoekers met de Fair Fashion app. Wie een onvoldoende scoort wordt doorverwezen naar de markt en de workshops. (br.hln)
Donatella Versace is het nieuwe gezicht van ... Givenchy
Donatella Versace is het nieuwe gezicht van ... Givenchy
Donatella Versace heeft geposeerd voor een nieuwe campagne van het Franse modehuis Givenchy. Een unicum in de modewereld, dat een ontwerper poseert voor de campagne van een concurrerend label.
Het lijkt een eerder vreemde zet van de immer opgespoten blondine Donatella, om de hoofdrol te spelen in de nieuwe campagne van het concurrerende label Givenchy. Maar de ontwerpster van Versace is al jaren goede vrienden met Ricardo Tisci, de hoofdontwerper van Givenchy. Het is dus een vriendendienst.
Het wereldberoemde fotografenduo Mert & Marcus fotografeerden de campagne. Carine Roitfeld, voormalig hoofdredacteur van de Franse Vogue, deed de styling. De campagne wordt in september gelanceerd. Modehuis Versace toonde wel al een preview op hun Instagramaccount. (br.hln)
Dit is de handtas die nu aan iedere fashionista's arm bengelt
Dit is de handtas die nu aan iedere fashionista's arm bengelt
Elk seizoen is er weer een nieuwe handtas die door de modewereld uitgekozen wordt als dé it-bag van het moment. Niemand weet nooit exact waarom, maar plots moét iedereen een beetje modebewust een exemplaar in huis halen. Maak kennis met de Faye van Chloé.
Het is niet de eerste keer dat het Franse modehuis Chloé een it-bag produceert. Eerst was er de Baylee tas, daarna Drew en nu dus de gloednieuwe Faye die tijdens de S/S15 show zijn debuut op de catwalk maakte. De handtas is (helaas) zowat overal uitverkocht, al kondigden ze bij Chloé aan zo snel mogelijk nieuwe Fayes te maken. (br.hln)
Deze luxemerken strijden zonder het zelf te beseffen tegen armoede
Deze luxemerken strijden zonder het zelf te beseffen tegen armoede
"Heb de elegantie om hen te helpen die niks hebben", dat is de boodschap van de Parijse liefdadigheidsorganisatie Aurore. Met een confronterende affichecampagne duwen ze de Parijzenaars met hun neus in de kloof tussen arm en rijk.
Yves Saint Laurent wordt Yves Sans Logement. Christian Dior gaat voortaan door het leven als Christian Dehors. En Jean-Paul Gaultier heet nu Jean-Paul Galère. Zwarte humor van de Franse ngo Aurore, die strijdt tegen armoede en die jaarlijks 13.000 kansarmen en daklozen bijstaat.
Duizenden affiches in Parijs zorgen dat de boodschap nog moeilijk te negeren is: de kloof tussen arm en rijk wordt veel te groot, ook in deze stad, doe er iets aan! De timing zelf is niet toevallig. Nu de winteropvang voor daklozen sinds eind maart gesloten is, moeten duizenden onder hen terug de straat op. De organisatie zelf spreekt over "zij die we niet meer zien, omdat we ze elke dag zien".
Of de luxemerken in kwestie zelf kunnen lachen met die scherpe parodie is een andere vraag. Aurore zegt geen toestemming gevraagd te hebben voor de actie. (br.hln)
Als er één designer op korte tijd ons landje totaal veroverd heeft, dan is het Michael Kors wel. Zijn Selma handtassen zijn immens populair, maar voor het komende zomerseizoen hebben we liever iets lichters aan onze arm bengelen. Zoals dit rode mini tasje bijvoorbeeld. Het past niet alleen binnen de huidige mini trend, het is ook nog eens aan 40% korting.
Mini is helemaal in tegenwoordig, en daar speelt Michael Kors met dit schoudertasje perfect op in. De leren schouderriem is verstelbaar en door de twee compartimenten hoef je nooit meer lang te zoeken naar je sleutels. Het formaat is niet alleen handig voor op vakantie, maar ook ideaal voor een avondje weg of een fancy feestje.
De textured leather shoulder bag haal je momenteel voor €162 in huis (in plaats van €270) (br.hln)