Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

18-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.100 jaar mannen- en vrouwenmode, wie heeft een betere stijl?

100 jaar mannen- en vrouwenmode, wie heeft een betere stijl?

Klik op de foto om de video te bekijken



De overzichtsvideo's over stijl en schoonheid zijn ondertussen niet meer op twee handen te tellen. Deze keer wordt de mannen- en vrouwenmode tegen elkaar uitgespeeld. Gaande van de James Dean-look voor heren in 1955 tot de tuinbroek voor dames in 1975. Wie heeft er meer stijl gehad in de afgelopen 100 jaar?

18-01-2016 om 10:15 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom worden ketens als Zara en H&M steeds duurder

Daarom worden ketens als Zara en H&M steeds duurder

http://static1.hln.be/static/photo/2016/6/6/12/20160114174732/media_xll_8317902.jpg

Wie af en toe eens bij budgetketens als H&M en Zara winkelt, heeft waarschijnlijk al opgemerkt dat de prijzen daar flink omhoog gegaan zijn de afgelopen jaren. Waar je vroeger bijvoorbeeld makkelijk een winterjas kon vinden onder de 50 euro, tel je daar nu al snel het driedubbele of meer voor neer. Refinery29 zocht uit hoe dat komt.

Alles in de wereld wordt duurder, dat heeft te maken met de inflatie. Zo betaalde je in 2001 nog zo'n 65 frank voor een brood (of omgerekend 1,65 euro), nu kost ons dat gemiddeld 2,20 euro. Ook kleren worden dus duurder, maar daar draait het hier niet om. Zo kun je nog steeds een T-shirt voor 9,99 euro kopen bij H&M en voor 29,99 euro wandel je Zara al buiten met een gloednieuw paar hakken aan je voeten. Goedkoper kan haast niet.

1.600 euro voor een jas
Waarom dan dit artikel? Omdat er naast die spotgoedkope items ook stuks bij deze zogenaamde budgetketens te koop zijn die fors duurder zijn. Had jij vijf jaar geleden immers gedacht dat je ooit 250 euro zou betalen voor een broek bij H&M of zelfs 1.600 voor een jas bij Topshop? Wij niet.

Aanvulling op designermode
Dat komt volgens Refinery29 gedeeltelijk omdat we mode van ketens niet meer als vervanging zien van designermode, maar als aanvulling daarop. Het is tegenwoordig geen schande meer om in een trui van Zara rond te lopen, óók niet voor modebloggers. Om aan de vraag van dit meer modebewuste publiek te blijven voldoen, zijn de ketens zelf ook uniekere stukken gaan creëren, die niet rechtstreeks gekopieerd zijn van ontwerpen op de catwalk. Uiteraard met een hoger prijskaartje, want zelf iets ontwerpen kost natuurlijk meer tijd dan iets exact van iemand anders overnemen.  

Betere kwaliteit
Maar ook de gewone man in de straat wil wel eens een trui dragen van wol in plaats van polyester of een jasje van leer in de plaats van nylon.  Om te vermijden dat ze die items van betere kwaliteit ergens anders zouden kopen, om daar dan misschien verkocht te geraken en niet meer terug te komen, moesten de ketens wel zelf iets ondernemen. Kwalitatievere stukken dus die van betere materialen gemaakt zijn.

Hoe meer variëteit, hoe hoger de verkoop
Al doen de ketens dit niet (alleen) om klanten te plezieren, ze verdienen er natuurlijk ook zelf aan. Want hoe meer verschillende consumenten je bereikt, hoe hoger de verkoop zal liggen. Met dit business model spreken ze zowat alle mogelijk klanten aan, gaande van jonge tienermeisjes tot oudere vrouwen met een hoger budget. Een economisch interessantere combinatie bestaat bijna niet voor een bedrijf. (br.hln)

17-01-2016 om 12:44 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
14-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Handig! Zo krijg je nooit meer ladders in je kousen

Handig! Zo krijg je nooit meer ladders in je kousen

http://static0.hln.be/static/photo/2016/2/2/13/20160114085413/media_xll_8316283.jpg

Of toch veel minder, want lompigheid, daar kunnen we helaas niets aan veranderen. Wél kan je je kousen er veel beter tegen bestand maken, door ze te versterken. Het enige dat je nodig hebt? Een koelkast en een plastic zak.

Hoe? Voordat je je panty de eerste keer aantrekt, leg je hem een nachtje in het vriesvak. Maak de panty een beetje vochtig en doe het in een plastic zak. Die leg je vervolgens een hele nacht in de vriezer. Na een dagje ontdooien kan je hem gewoon weer aan.

Waarom? De koude temperatuur zorgt ervoor dat de vezels in de stof van je panty sterker worden, waardoor die minder snel stuk gaat. Het proberen waard, toch? (br.hln)

14-01-2016 om 20:02 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
10-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen met een maatje meer kunnen nu ook in stijl sporten

Vrouwen met een maatje meer kunnen nu ook in stijl sporten

http://static1.hln.be/static/photo/2016/15/10/3/20160108161329/media_xll_8300583.jpg

Zowat elke grote modeketen heeft wel een plussizecollectie in het aanbod zitten, maar een sportlijn voor dames met een maatje meer ontbrak nog. Tot nu dan. De Amerikaanse budgetketen Forever 21 heeft namelijk de eerste plus size activewear collectie gelanceerd.

Geen beter moment om een sportcollectie uit te brengen, dan begin januari. De meeste mensen houden zich immers nu nog netjes aan hun goede voornemens, en we schreven al eerder over het belang van mooie sportkledij. Slim gezien dus van Forever 21.

Voor de campagne van deze collectie koos de keten Ashley Graham en Denise Bidot uit als modellen. Graham liep onder andere al tijdens de modeweek in New York en ze was ook het eerste plussize model in de campagne van Sports Illustrated. Ook Bidot schitterde eerder al in een weinig verhullende bikini voor Swimsuits For All.

De collectie zelf ziet er bijna identiek hetzelfde uit als de sportlijn in kleinere maten, alleen werden de stuks aangepast zodat ze mooier zitten op vrouwen met grotere maten. (br.hln)

10-01-2016 om 20:29 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dior blijft Belgisch: kunstenaar Rinus Van de Velde staat model

Dior blijft Belgisch: kunstenaar Rinus Van de Velde staat model

http://static0.hln.be/static/photo/2016/4/15/11/20160107122006/media_xll_8297171.jpg

Ondanks het vertrek van Raf Simons is de band tussen haute couturemerk Dior en ons land nog steeds niet verbroken. Voor de nieuwe Dior Homme campagne koos creatief directeur Kris Van Assche namelijk voor Belgische fotograaf Willy Vanderperre en kunstenaar Rinus Van de Velde.

De Vlaamse kunstenaar wordt vergezeld door de Brit Oliver Sim (zanger en bassist bij The XX), de Franse acteur Alain-Fabien Delon en het Deense model Victor Nylander. "Ieder van hen werd gekozen omdat ze een verschillend aspect van Dior Homme belichamen", legt Van Assche uit aan Women's Wear Daily. "In deze campagne ondergaat de Dior man een metamorfose tot een verzameling van Dior mannen - allemaal charismatisch en uniek."

Naast de foto's is het kwartet ook te bewonderen in de video 'Stranger in a room', genoemd naar een nummer van Jamie XX. Op die film is het echter nog wachten tot morgen, dan wordt de volledige campagne onthuld op de website van Dior. (br.hln)

10-01-2016 om 12:13 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze 3 topmodellen bewijzen dat er op schoonheid geen leeftijd staat

Deze 3 topmodellen bewijzen dat er op schoonheid geen leeftijd staat

http://static1.hln.be/static/photo/2016/4/4/5/20160108132709/media_xll_8300135.jpg

Voor één keer koos Balmain geen jonge veulens à la Kendall en Gigi uit als gezicht van hun nieuwste campagne, maar ze opteerden voor drie oudgedienden. Naomi Campbell (45), Cindy Crawford (49) en Claudia Schiffer (45) bewijzen in de lente/zomercampagne van het Franse modehuis dat ze nog lang niet moeten onderdoen voor de jeugd.

Het is nog maar twee maanden geleden dat de Balmain voor H&M-collectie over de toonbank ging, en het modehuis onder leiding van Olivier Rousteing slaagt er nu al opnieuw in om zich in de aandacht te werken. Naomi, Cindy en Claudia samen krijgen is dan ook geen sinecure.

De dames zitten al jaren in het vak, en ze zijn nog steeds een van 's werelds best betaalde modellen. En dat ondanks hun - in de modewereld - pensioengerechtigde leeftijd. In deze campagne maken ze alvast duidelijk dat ze het vak nog lang niet ontleerd zijn. Kijk maar mee naar de campagnebeelden, die werden geschoten door Steven Klein. (br.hln)

10-01-2016 om 12:09 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Franse couturier André Courrèges (92) overleden

Franse couturier André Courrèges (92) overleden

http://static0.hln.be/static/photo/2016/15/6/11/20160108194918/media_xll_8301191.jpg

De Franse couturier André Courrèges, symbool van de mode-revolutie in de jaren zestig, is gisteren op 92-jarige leeftijd overleden in zijn woning in Neuilly-sur-Seine, nabij Parijs. Dat heeft het naar hem genoemde modehuis meegedeeld. Courrèges was in de jaren '90 als couturier gestopt. Hij leed meer dan dertig jaar aan de ziekte van Parkinson.

Zijn stijl om met geometrische vormen en lijnen te werken, alsof ze met de passer en de geodriehoek waren getrokken, leverde hem in zijn topjaren bij de vakpers de bijnaam 'Picasso van de mode' op. Van opleiding was de couturier bouwkundig ingenieur. (br.hln)

10-01-2016 om 12:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chanel voert een Instagram-oorlog met ... Chanel

Chanel voert een Instagram-oorlog met ... Chanel

http://static0.hln.be/static/photo/2016/1/7/10/20160109100939/media_xll_8302450.jpg

Als het bekendste en populairste modehuis ter wereld, zou je denken dat ze bij Chanel wel degelijk alles hebben wat hun hartje begeert. Op een Instagram-naam na, helaas. Het couturemerk plaatst immers noodgedwongen foto's onder de account @chanelofficial, aangezien @chanel al behoort aan ... een twintigjarige dame uit Canada.

Chanel Bronin, ondertussen 20 jaar oud, is al sinds 2011 onder de naam @chanel te vinden op het social media platform, en dat is niet naar de zin van het modehuis.

Momenteel moet de Canadese namelijk hard knokken om de rechten op haar Instagram-naam te behouden. Haar account werd al eens verwijderd (het werk van modekoning Karl Lagerfeld?), om vervolgens twee weken later weer actief te zijn, minus twee foto's die misleidend zouden kunnen zijn (zoals een foto van een tekening met de bekende CC-logo).

Wij zijn alvast benieuwd hoe deze Instagram-oorlog afloopt. (br.hln)

10-01-2016 om 11:58 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
06-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgisch jeansmerk zet de modewereld op zijn kop

Belgisch jeansmerk zet de modewereld op zijn kop

http://static0.hln.be/static/photo/2016/10/11/7/20160104173516/media_xll_8289007.jpg

Vanaf deze maand is de Detox Denim van het Belgische mannenmerk Atelier Noterman te koop, en dat doet de discussie over de fel vervuilende jeansbroeken weer oplaaien in de media. Per kilo geproduceerde jeans worden immers honderden liters water verspild en talloze toxische stoffen geloosd in het ecosysteem. Een situatie die niet veel langer houdbaar blijft.

Duurzaamheid is een hot topic in de modewereld en merken gaan wereldwijd actief op zoek naar alternatieven om eerlijke collecties op de markt te brengen. De uiterst vervuilende denimindustrie bleef tot op heden buiten schot in dat bewustwordingsproces, mede door de grote populariteit van jeans. Maar daar komt stilaan verandering in, onder andere met Detox Denim van het Belgische label Atelier Noterman.

Verantwoorde jeans
Die lijn ecologische jeansbroeken hebben allemaal een milieuvriendelijke wassing gekregen die honderden liters water minder verbruikt dan de normale 600 liter water per broek. Normaal gezien wordt er ook permaganaat gebruikt, een erg toxische stof. Ontwerper Luc De Maeght ontwikkelde zelf een uniek ecologisch wasprocédé dat hetzelfde effect bereikt zonder toxische bleekmiddelen.

Toxische stoffen elimineren
"Je valt achterover van het rekensommetje van de waterverspilling die conventionele jeansmerken teweegbrengen," zegt De Maeght. Maar Detox Denim snoeit ook in het gebruik van elektriciteit tijdens de productie en zorgt ervoor dat er stukken minder toxische stoffen terechtkomen in het ecosysteem.

Dat doet het Belgische label door chitosan te gebruiken, een natuurlijke stof op basis van schaaldieren, in plaats van het typische, bijzonder giftige PVA om de jeans van hun indigokleur te voorzien.

Andere merken dragen ook bij
Atelier Noterman is trouwens niet de enige jeansproducent die probeert bij te dragen aan een betere wereld. Levi's kwam eerder al met een waterless-techniek, Girbaud en Replay gebruiken alleen nog lasers voor een 'gebruikte' uitstraling en MudJeans maakt nieuwe jeansbroeken van oude ingeleverde exemplaren.

Een Detox Denim is vanaf eind deze maand te koop voor 160 euro, bij onder andere Princess Blue in Antwerpen, Winch Store by Tiffanys in Gent en Lutex in Hasselt. (br.hln)

06-01-2016 om 18:17 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dolce & Gabbana lanceert collectie met hoofddoeken

Dolce & Gabbana lanceert collectie met hoofddoeken

http://static1.hln.be/static/photo/2016/10/2/8/20160106115827/media_xll_8293928.jpg

Het is voor vrouwen die hun lichaam wegens religieuze redenen bedekken niet gemakkelijk om ook nog eens modieus te zijn. Dolce & Gabbana brengt daar nu echter verandering in. Het modelabel lanceert een collectie met hoofddoeken en abaya's.

De Arabische website van Style.com kon als eerste aan de eerste beelden van de collectie geraken. De lijn bestaat uit een aantal hoofddoeken en bijpassende abaya's, lange jurken die de armen ook bedekken.

De stijl bestaat uit rijke prints, veel textuur en geborduurde kant, maar het zijn wel allemaal zeer draagbare stukken in vrij neutrale kleuren. Het merk maakt daarmee duidelijk dat ze investeren in deze belangrijke en grote doelgroep van vrouwen. Prijskaartjes zijn nog niet bekend, maar ze zullen het merk kennende niet min zijn.

Dolce is echter niet het eerste merk die een collectie hoofddoeken op de markt brengt. Ook Oscar De La Renta, Mango en Uniqlo maakten al een dergelijke lijn. (br.hln)

06-01-2016 om 18:15 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
27-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe loop je op hakken? (+ 7 andere meest gegoogelde modevragen uit 2015)

Hoe loop je op hakken? (+ 7 andere meest gegoogelde modevragen uit 2015)

http://static3.hln.be/static/photo/2015/13/15/3/20151227095441/media_xll_8271093.jpg

Als we het lijstje van Google met meest gestelde modevragen in 2015 erop na slaan kunnen we één ding concluderen: iedereen heeft al wel eens kledij-stress of twijfels, en we vragen het liever aan Google dan dat we het in de groep moeten smijten. Dit zijn de 8 meest gegoogelde modevragen van het afgelopen jaar, het antwoord krijg je er gratis bij van ons. Graag gedaan.

1. Hoe loop je op hakken?

Het is een vraag die vele vrouwen zich blijkbaar nog stellen, en de oplossing is heel eenvoudig. Ofwel is het een kwestie van oefenen (al dan niet met behulp van YouTube), ofwel wil het zeggen dat je gewoon geen fan bent van hakken. In dat geval kan de shopping van onze moderedacteur Timon voor platte schoenen soelaas bieden.

2. Wat trek ik aan op een eerste schooldag?

Deze vraag toont aan dat vooral het jonge volkje zich op internet begeeft voor stijladvies. Een concreet antwoord kunnen we hier niet op bieden, maar boven alles geldt: draag iets waar je je goed in voelt. Laat je verder inspireren door outfits van mensen die je zelf leuk vindt, en schuim het internet eens af naar toffe looks.

3. Hoe rafel je jeans uit?

Lichtjes versleten en met opzet uitgerafelde jeans waren een trend in 2015, en we wilden het allemaal massaal zelf ook doen. Dat gaat heel makkelijk: neem een scherpe (stof)schaar of breekmes en snijd horizontale strepen in je broek. Gebruik dan een pincet om de witte draadjes uit je broek te trekken. Door de jeans te dragen, zal het effect nog vergroten.

4. Hoe knoop je een hemdje op?

"Dat doe je niet, tenzij je onder de 15 jaar bent," is het droge antwoord van mode-assistente Van InStyle UK Emma Hargadon. Maar als je het toch wil doen is het erg eenvoudig. Laat de onderste knoopjes van je hemdje los tot je genoeg stof hebt om een knoop te maken. Knoop de twee eindjes stof aan elkaar, en combineer met een rok met hoge taille of een jeans.

5. Wat draag je als bruid op een 'rehearsel dinner'?

Een 'rehearsel dinner' is een Amerikaanse gewoonte, waarbij je voor het echte trouwfeest al een etentje hebt met de naaste familie. Je wil er natuurlijk geweldig uitzien, maar nog niet al je troeven uitspelen voor het echte feest begint. Ga voor iets chique maar eenvoudig, zoals een jurk met een blazer.

6. Met welke kledij combineer je enkellaarsjes?

Dat antwoord is erg eenvoudig: enkellaarsjes kan je overal mee dragen. Onder een rok, een (cropped) jeans of een jurkje: met korte laarsjes zit je altijd safe.

7. Wat zijn mules schoenen?

Dit Franse type schoen heeft geen achterkant om je hiel te ondersteunen. Verder kan de schoen zowel een hak hebben als plat zijn. Carrie Bradshaw uit Sex and the City heeft een uitgebreide collectie, en bij ons staan ze ook beter bekend onder het Nederlandse woord "muiltjes"

8. Wat draag je naar een trouwfeest in de natuur?

Een origineel trouwfeest in een bos of op een weide vraagt een aangepaste look. Boho past goed bij dit thema, en om bij het begin te beginnen: platte schoenen of laarsjes met een hakje zijn een must. Stiletto's zijn hier behalve oncomfortabel ook niet echt passend. Mijd stoffen die snel beschadigd raken of over de grond slepen.  (br.hln)

27-12-2015 om 13:58 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
24-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oeps: is de dikke zwarte panty een modeflater?

Oeps: is de dikke zwarte panty een modeflater?

http://static0.hln.be/static/photo/2015/1/2/7/20151224093239/media_xll_8265742.jpg

Wie zich tijdens de wintermaanden toch graag in kleedjes en rokjes hult, weet de geneugten van de dikke zwarte panty waarschijnlijk wel te appreciëren. Lang leve de 80 denier of meer. Het betekent niet alleen lekker warme benen, maar ook dat je nog steeds stijlvol gerokt over straat kan. Of toch niet?

Fashion editor Jess Cartner-Morley trok in de Britse krant 'The Guardian' namelijk de dragers van de ondoorschijnende zwarte panty in twijfel. Blote benen zijn het nieuwe zwart, de warme kousenbroeken daarentegen eerder een fashion crime, aldus Cartner-Morley.

Wie graag met warme benen de deur uitgaat, zou gemakszuchtig zijn, mode-onbewust en arm. Blote benen zijn dan weer hét kenmerk van de fashionista. Ze tonen dat je bereid bent om kou te lijden voor die ene perfecte outfit, en dat je geld te over hebt om taxi's of privéchauffeurs te betalen.

Je reinste onzin als je het ons vraagt. Mode is en blijft een kwestie van stijl, en een zwarte panty kan je net heel stijlvol combineren, of juist à la mama Flodder. Wie toch pertinent weigert om nog met 80 den-kousen over straat te gaan: neem eens een kijkje bij de dichtsbijzijnde fietswinkel. Daarverkopen ze vaak embrocation crèmes, een verwarmende zalf die je blote benen beschermt tegen de koude. Geniaal, toch? (br.hln)

24-12-2015 om 10:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
23-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 tips om de feestdagen op hoge hakken te overleven

3 tips om de feestdagen op hoge hakken te overleven

http://static0.hln.be/static/photo/2015/14/4/5/20151221095537/media_xll_8258060.jpg

Naast de meest gestelde beautyvragen, gaf zoekgigant Google ook de meest gestelde modevragen van 2015 vrij. Daaruit blijkt dat 'Hoe je op hakken moet lopen' veruit de meest gestelde vraag is. Met de feestdagen in het verschiet geven we jullie alvast enkele tips over hoe je al die feestjes overleeft op killer heels.

1. Té hoog is altijd pijnlijk
Wie een antwoord op de bovenstaande vraag zocht, kocht waarschijnlijk té hoge hakken. Hoe hoger de hak hoe meer gebogen je voet staat en hoe pijnlijker de schoenen dus zullen zijn. Daar kun je helaas weinig aan doen. Een platform aan de voorkant zorgt er voor dat je voet minder gebogen staat dus dat kan wel een optie zijn als je per se een tiental centimeter groter wilt lijken.  

Daarnaast zijn iets lagere hakken al een tijdje terug in de mode, dus je hoeft jezelf helemaal niet meer zo te kwellen om in te zijn.

2. Slecht gemaakte schoenen
Bij goedkopere schoenen is de leest vaak niet met uitermate veel vakmanschap gemaakt, wat bij veel vrouwen pijnlijke voeten oplevert. Die leest moet namelijk tot in de perfectie afgestemd zijn op de hoogte van de hak, en die stap slaan budgetketens al eens over.

De schoenmaker kan vaak wel het een en ander fiksen, maar natuurlijk investeer je eigenlijk beter in een degelijk paar hakken. Al geldt ook niet dat een paar designerhakken altijd beter zit, dus je hoeft er nu ook geen lening voor aan te gaan. Goede leren schoenen zitten het beste.

3. Hulpmiddeltjes
Er zijn heel wat hulpmiddeltjes op de markt, om pijnlijke voeten te voorkomen. Denk maar aan inlegzooltjes en aan elkaar geplakte tenen. Drie NINA-redactrices testten die eerder voor jullie uit, hun verdict kun je hier lezen.  (br.hln)

23-12-2015 om 11:20 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De populariteit van kasjmier zorgt voor een ecologische crisis

De populariteit van kasjmier zorgt voor een ecologische crisis

http://static2.hln.be/static/photo/2015/10/16/0/20151222122339/media_xll_8261115.jpg

Waar kasjmieren kledingstukken vroeger nog luxe-items waren, kan iedereen zich tegenwoordig wel een zijdezacht item in deze stof aanschaffen. En dat heeft helaas ook heel wat nadelen, vooral voor ons ecosysteem dan.

Wie af en toe eens een H&M of Zara binnenwandelt, weet dat je dezer dagen al kasjmieren truien kunt kopen voor om en bij de 60 euro. Spotgoedkoop als je weet dat er voor één trui, de zachtste buik- en nekharen van de wintervacht van vier kasjmiergeiten nodig is. Maar die goedkope prijzen zorgen er natuurlijk wel voor dat de vraag naar kasjmier enorm gestegen is de afgelopen jaren.

Daardoor nemen herders in - vooral China, Mongolië en Centraal Azië - steeds meer geiten op in hun kuddes, zodat ze meer kasjmier kunnen produceren. De gerenommeerde modewebsite The Business of Fashion schreef dat de kasjmiergeitpopulatie bijna verdubbeld is tussen 1993 en 2009. Dat leidt tot overbegrazing, wat dan weer leidt tot verwoestijning van het land.

Daardoor vinden de kuddes niet meer genoeg eten en drinken, raken ze ondervoed en daalt de kwaliteit van haren. En zo komen we dus in een vicieuze cirkel terecht, want nu zijn er nog meer geiten nodig. Daarnaast heeft ook de opwarming van de aarde gevolgen op de wintervacht van de kasjmiergeiten, die minder dik in de wol zitten.

Dol op kasjmier? Betaal er dan een eerlijke prijs voor en weet dat zo'n kledingstuk heel lang kan meegaan met de juiste zorgen. Zie het als een investering, niet als een trui die je zomaar in alle kleurtjes wil. (br.hln)

23-12-2015 om 11:18 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleine zusjes worden groot: Kylie Jenner, Bella Hadid & Lottie Moss

Kleine zusjes worden groot: Kylie Jenner, Bella Hadid & Lottie Moss

http://i-cdn.embed.ly/1/display?key=fd92ebbc52fc43fb98f69e50e7893c13&url=https%3A%2F%2Fscontent.cdninstagram.com%2Fhphotos-xta1%2Ft51.2885-15%2Fs640x640%2Fsh0.08%2Fe35%2F12354018_1652614011655139_1685567117_n.jpg

Kleine meisjes worden groot, ook wanneer ze de zusjes zijn van bekende Hollywood sterren. Ontmoet Kylie Jenner (u wellicht al bekend), Bella Hadid en Charlotte - Lottie voor de vrienden - Moss. Stuk voor stuk rijzende sterren en klaar om in de voetsporen van hun bekende zussen te treden.

Een nieuwe generatie bekende gezichten is klaar om op te staan. Kylie Jenner wist samen met haar zus Kendall de harten van enkele miljoenen tieners al te veroveren, maar ook Bella Hadid, de zus van Gigi, en Lottie Moss, de zus van Kate, staan op het punt om de wereld der spotlights te betreden. Alledrie zijn ze jonger dan 20, en alledrie zijn ze klaar voor een nieuw hoofdstuk. Dringend tijd voor een fotoshoot in Vogue, dus. (br.hln)

17-12-2015 om 08:29 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
16-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kendall Jenner en Gigi Hadid maken van dakloze jongen een topmodel

Kendall Jenner en Gigi Hadid maken van dakloze jongen een topmodel

http://static3.hln.be/static/photo/2015/13/2/8/20151216095548/media_xll_8244968.jpg

Het leven van de 20-jarige John Economou lijkt wel te mooi om waar te zijn. Waar hij eerst op een strand leefde zonder vast inkomen, werd hij niet lang geleden ontdekt door modellen Kedall Jenner en Gigi Hadid, die hem prompt aan een succesvolle modellencarrière hielpen.

In zijn thuisstad Milwaukee in de staat Wisconsin scoorde de jonge John Economou al zijn eerste modellenopdrachten, maar een jaar geleden verliet hij het ouderlijk nest om het helemaal te maken in Californië.

Daar verliep het helaas allemaal niet zo vlot als gedacht, en dus sliep de jongen maar op Venice Beach (een bekend strand in Californië) om geld aan huur uit te sparen. Tot de twee topmodellen Kendall Jenner en Gigi Hadid op datzelfde strand een shoot hadden.

http://static3.hln.be/static/photo/2015/8/14/3/20151216095715/media_l_8244963.jpg



"Ik lag op het strand te chillen, toen plots een groepje mensen in mijn buurt kwamen picknicken. Toen ik richting hen liep om enkele zeemeeuwen weg te jagen, sprak een meisje mij aan. Ik had eerst niet door om wie het ging, maar op dat strand zaten dus Gigi, Kendall, haar manager en acteur Ansel Elgort samen te eten," zegt Economou aan The Daily Mail.

"Ze vonden me knap en vroegen of ik nooit aan een modellencarrière had gedacht. Toen ik mijn verhaal uitlegde, besloten ze mij om de een of andere reden te helpen. Ze hielpen me binnen bij het modellenbureau Two Management, waar ik niet veel later een contract tekende. Ik weet dat het een gek verhaal is, maar ik was gewoon op de juiste plek op het juiste moment. "

Ondertussen krijgt Economou geregeld klussen aangeboden, en hoopt hij ooit even succesvol te worden als Kendall vertelt hij nog. Hij slaapt wel nog steeds op Venice Beach, omdat hij naar eigen zeggen wel van die hippie levensstijl is beginnen houden. (br.hln)

16-12-2015 om 13:41 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
11-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na vertrek Raf Simons blijft Dior zonder directeur

Na vertrek Raf Simons blijft Dior zonder directeur

http://static1.hln.be/static/photo/2015/14/13/1/20151211102355/media_xll_8231821.jpg

Meer dan zes weken na het vertrek van Raf Simons als creatief directeur bij Dior, werd nog geen opvolger aangeduid voor zijn functie. Het Franse modehuis neemt rustig de tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe hoofdontwerper, en werkt intussen aan de herfst/winter collectie 2016 zonder creatief directeur.

Op 22 oktober raakte bekend dat Raf Simons het modehuis Dior verlaat als creatief directeur. De hamvraag wie Simons zal opvolgen als hoofdontwerper blijft voorlopig onbeantwoord, want die beslissing gaat voor het modehuis niet over één nacht ijs. Ze nemen uitgebreid de tijd om - in hun woorden - "verschillende mogelijkheden te ontdekken" voor ze een opvolger aanduiden.

Dior heeft bevestigd dat het in house designteam de herst/winter 2016 collectie voor hun rekening zal nemen, en dat de pre-herfst/winter 2016 collectie enkel op afspraak zal worden voorgesteld in Parijs. Het Franse modehuis hoopt met dit nieuws de geruchten over de mogelijke opvolgers in de kiem te smoren. (br.hln)

11-12-2015 om 11:51 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
10-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo stoer zag je Chanel nog nooit

Zo stoer zag je Chanel nog nooit

http://static3.hln.be/static/photo/2015/8/16/6/20151202083637/media_xll_8210421.jpg

Gisteren vond in de Italiaanse hoofdstad Rome de Métiers d'Art Pre-Fall 2016 show van modehuis Chanel plaats. Onder het toeziend oog van heel wat bekende gezichten liepen modellen over de catwalk in prachtige en erg draagbare looks. Qua kleuren domineerden zwart, wit en grijs. Daarnaast viel vooral het veelvuldig gebruik van kant en latex op, wat voor een onverwachte rock-'n-roll touch zorgde.

De locatie van dienst was de Cinecitta studio, waarin onder andere de bekende films 'Romeo and Juliet', 'La Traviata' en de serie Rome werden opgenomen. Voor het prachtige decor werden de nachtelijke straten van Rome nagebouwd. Knap werk van Karl Lagerfeld!

Bekijk de mooiste looks hier.  (br.hln)

10-12-2015 om 08:25 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
26-11-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom de nieuwste Gucci collectie niet meer in de solden gaat

Waarom de nieuwste Gucci collectie niet meer in de solden gaat

http://static3.hln.be/static/photo/2015/1/1/4/20151125104231/media_xll_8194834.jpg

De soldenperiode komt dichterbij, en dat betekent dat je stilaan een lijstje kan beginnen opstellen van de winkels die je zeker een bezoekje wil brengen. Al laat je Gucci deze keer beter links liggen, want dit jaar slaat het merk de uitverkoop over.

Alles heeft te maken met de nieuwe hoofdontwerper van Gucci, Alessandro Michele. Hij won de British Fashion Award voor beste internationale ontwerper, hoewel hij nog maar net 10 maanden aan het hoofd van het merk staat.

Zijn nieuwe blik en innovatieve collecties hebben het modehuis van onder het stof gehaald en zijn twee eerste collecties zijn rasechte bestsellers. Reden genoeg om te besluiten de overige items niet af te prijzen. "Ik wilde de eerste Herfst/winter- en Cruisecollectie van Alessandro de kans geven om zo lang mogelijk voor de volle prijs te verkopen", adus CEO Bizarri. "Een afprijzing zou nu te veel impact hebben op het merk in negatieve zin." Bovendien ging de verkoop zo goed dat het merk beweert nu al niet veel meer over te hebben. (br.hln)

26-11-2015 om 19:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geniaal: deze schoenen worden nooit vuil

Geniaal: deze schoenen worden nooit vuil

http://static0.hln.be/static/photo/2015/17/11/0/20151125122102/media_xll_8194470.jpg

Ze is burgerlijk ingenieur én dol op schoenen. Het was dan ook een kwestie van tijd voor Katrien Herdewyn die twee passies combineerde en een hoogtechnologisch standje van een schoen ontwierp. Vanaf nu hoeven we nooit meer bang te zijn om die nieuwe schoenen vuil te maken, geweldig toch?

Zonde toch, dat je die dure schoenen niet durft aandoen uit angst voor de modder of een spatje regen, moet Katrien Herdeweyn gedacht hebben. En dus kwam ze met haar eigen schoenenmerk op de proppen, Elegano. Een collectie die haar prompt de titel van Starter van het Jaar opleverde.

Nanotechnologie en bloemblaadjes
Met haar wetenschappelijke kennis als burgerlijk ingenieur heeft ze een (mooi gehakt) stapje voor. Haar schoenen onderscheiden zich namelijk door het gebruik van nanotechnologie, die vuil en water afstoten.

"Het lederen oppervlak bevat minuscule staafjes zodat water of slijk er niet kan indringen, maar er in balletjes afrolt," legde ze eerder al uit aan onze krant. De techniek keek ze af van lotusbloemen, die er ook in de meest modderige ondergrond parelwit uitzien. Daarom dat de hiel van de schoenen ook steeds bloemblaadjes bevat.

Ultieme oplossing
De technologische schoenen zijn niet helemaal nieuw, voor militaire doeleinden worden ze al langer gebruikt. En toch zijn ze vooral in de gewone wereld der consumenten de ultieme oplossing. We hebben immers allemaal zo'n paar dure schoenen dat we bijna niet durven aandoen uit angst ze vuil te maken. Zonde, toch?

Te koop?
Haar eerste collectie bestaat uit vier verschillende schoenen die vervaardigd werden in Italië. Van elk model worden er vijftig paar gemaakt. De schoenen kosten tussen 450 en 665 euro en zijn te koop via haar webshop of pop-upwinkels in Antwerpen en Gent. (br.hln)

26-11-2015 om 10:09 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!