H&M gebruikt steeds vaker paspoppen met brede(re) heupen, borsten en billen. De Zweedse modeketen wil hiermee diverse lichaamstypes beter weerspiegelen en de kleding optimaal tonen aan hun klanten. H&M begon er vorig jaar al mee en verspreidt de paspoppen geleidelijk aan over de winkels wereldwijd.
Er zijn weinig vrouwen met het lichaam van een topmodel, dus zo gek is het niet dat winkels steeds vaker willen dat de paspoppen beter aansluiten bij de vormen van een realistische vrouw. En dat merken ook de verkopers van paspoppen. “Ik zie maatje 34 nog niet verdwijnen, maar we verkopen iets grotere maten wel vaker”, vertelt Griet Kindt, CEO van Best Mannequins aan VTM NIEUWS. Volslanke paspoppen - met maatje 42-44 - verkopen ze ook, maar daar is de markt nog niet klaar voor. “We zien dat de verkoop ervan lichtjes stijgt, maar verder is het nog niet aan de orde.” H&M zet nu alvast de goede toon, maar de Zweedse keten is niet de enige die meer paspoppen gebruikt met realistische maten. C&A gebruikt al een tijdje, naast de poppen met een ‘sample maat’, ook vollere mannequins met maat 42-44. Twee jaar geleden kondigde de Britse keten Topshop aan geen magere paspoppen meer bij te bestellen, nadat ze heel wat kritiek ontvangen hadden op de graatmagere poppen in hun winkels. (br.hln)
Van Carla Bruni tot Cindy Crawford: Donatella Versace brengt supermodellen samen ter ere van overleden broer
Van Carla Bruni tot Cindy Crawford: Donatella Versace brengt supermodellen samen ter ere van overleden broer
Het is exact 20 jaar geleden dat modeontwerper Gianni Versace vermoord werd door een seriemoordenaar. En dus hield zus Donatella gisteren een eerbetoon aan haar broer tijdens de modeweek in Milaan. Ze vroeg al zijn muzes en supermodellen van toen samen op de catwalk, voor wat nu al het hoogtepunt is van Milan Fashion Week.
Plots stonden ze daar allemaal samen te dansen in een goudkleurige jurk op de tonen van 'Freedom' van George Michael. Carla Bruni (49), Claudia Schiffer (47), Naomi Campbell (47), Cindy Crawford (51) en Helena Christensen (48) allemaal samen op de catwalk van Versace, met ontwerpster Donatella in het midden. Als wervelend eerbetoon aan Gianni Versace, de oprichter van het modehuis die in 1997 doodgeschoten werd door de seriemoordenaar Andrew Cunanan.
Naast deze oude garde, maakten ook jongere modellen hun opwachting op de catwalk. Zo tekenden ook Doutzen Kroes, Kendall Jenner, Gigi Hadid en Kaia Gerber present bijvoorbeeld. De show stond in het teken van Gianni, maar was ook een ode aan het 'vrouw zijn'. En dan op elke leeftijd en in elke gedaante, legde de casting director de keuze voor de modellen na afloop uit. "Er schuilt heel veel schoonheid in de jeugd, maar het is niet tot daar toe beperkt," aldus Piergiorgio Del Moro. (br.hln)
River Island verkoopt een jas voor wie het altijd koud heeft
River Island verkoopt een jas voor wie het altijd koud heeft
Zit jij ook altijd meteen te kleumen van de kou, van zodra het geen terrasjesweer meer is? Dan heeft de Britse modeketen River Island dé oplossing voor jou. Het verkoopt namelijk een jas die nog het best te omschrijven valt als een slaapzak vermomd als winterjas.
Al mag je dat van die slaapzak eigenlijk best letterlijk nemen, want er hangt dus écht een slaapzak aan de jas in kwestie. Die kun je er makkelijk af en aanritsen, kou lijden is voorgoed verleden tijd. De creatie is een samenwerking tussen het modelabel Ashish en River Island en kost 242 euro. Wie het roze exemplaar te veel van het goede vindt, kan ook kiezen voor iets minder opvallend kakigroen.
Nog niet overtuigd? Opvallende grote donsjassen zijn al een paar seizoenen terug in de mode. We zagen ze op de catwalk bij alle grote modemerken (Balenciaga, Raf Simons en Acne Studios) en nu hangen ook de rekken in de winkelstraten er vol mee. Je slaat dus niet eens zo'n mal figuur als je voor het exemplaar van River Island kiest. Al blijft dé ultieme donsjas natuurlijk die ontworpen door Martin Margiela in 1999. De Belgische ontwerper gebruikte daarvoor een écht dekbed van ganzendons en goot die in de vorm van een jas. (br.hln)
Ze liep voor Chanel en Louis Vuitton met een eetprobleem, vijf jaar later maakt ze haar comeback als plussize model
Ze liep voor Chanel en Louis Vuitton met een eetprobleem, vijf jaar later maakt ze haar comeback als plussize model
Vijf jaar geleden liep de Noorse Karoline Bjornelykke (21) op de catwalk van alle grote modemerken zoals Chanel, Carolina Herrera en Louis Vuitton. Ze was toen graatmager en kampte met een eetprobleem. Nu maakt ze haar comeback als plussize model. "Toen mijn dokter vertelde dat zo mager zijn gevaarlijk was voor mijn hart, besloot ik te veranderen."
De modellencarrière van Karoline Bjornelykke begon als een sprookje. Ze werd als tiener op straat ontdekt en al snel liep ze overal ter wereld mee op de catwalk en was ze te zien in reclamecampagnes voor merken als Sephora, Covergirl en L'Oréal. De druk om te voldoen aan het strenge schoonheidsideaal binnen de industrie in combinatie met haar verleden als professionele danseres, zorgde er volgens haar voor dat ze een eetprobleem ontwikkelde.
Een bezoekje aan de dokter opende echter haar ogen. "Ik ging langs voor een routineonderzoek, maar kreeg al snel te horen dat zo mager zijn gevaarlijk is voor de conditie van mijn hart. Dat nieuws kwam aan als een shock, want ik had me nog nooit ongezond gevoeld. Ik volgde haar advies en kwam een paar kilo bij," vertelt Karoline aan Daily Mail.
Ondergewicht "Niet veel later ging ik naar Tokio voor het werk, waar het schoonheidsideaal nog een stuk extremer is dan in Europa. Ik had al ondergewicht, maar ik moest nog meer afvallen om er opdrachten te kunnen krijgen. Dat voelde zo fout aan. Ik was net een beetje bijgekomen om terug gezond te zijn en ik was daar blij mee, toen moest ik die kilo's plots terug kwijtspelen."
"Ik besloot te stoppen met modellenwerk als het niet op een gezonde manier kon. Gelukkig is de industrie stilaan aan het veranderen en kan ik nu terug aan de slag, zonder eetprobleem." En jawel, vorige week liep Karoline voor het eerst terug mee op de catwalk tijdens Londen Fashion Week. "Ik ga er vanuit dat iedereen het met mij eens is als ik zeg dat vrouwen in alle verschillende maten en vormen vertegenwoordigd moeten zijn op de catwalk. Ik hoop dat een normaal en gezond gewicht ooit de norm wordt en dat die vrouwen niet meer als plussize moeten worden omschreven." (br.hln)
Gedaan met chokers en crop tops, Gucci brengt trends uit de jaren '80 terug
Gedaan met chokers en crop tops, Gucci brengt trends uit de jaren '80 terug
De legendarische jaren tachtig staan bekend om hun schoudervullingen, smalle pantalons, veel te grote T-shirts en blazers met twee rijen knopen. Dankzij het populairste modemerk van het moment Gucci, maken die trends binnenkort weer hun comeback.
Jarenlang kon de modewereld maar geen genoeg krijgen van trends uit de jaren negentig, en nog altijd lieten heel wat ontwerpers zich inspireren op dat tijdperk voor hun meest recente collecties. Maar Alessandro Michelle, creatief directeur bij Gucci, gooit het over een andere boeg. Hij zocht voor de lente/zomer 2018 show die gisteren in Milaan plaatsvond, duidelijk inspiratie in de modetrends van een dikke tien jaar daarvoor.
Zo zagen we onder andere blazers met hoekige brede schouders, trainingspakken in snoepkleurtjes, grote gekrulde froufrou's, tailleriemen (met tasje aan), rechthoekige zonnebrillen en genoeg glitters om een disco mee te verdrinken, terugkeren op de catwalk. En aangezien Gucci veruit het meest toonaangevende label is momenteel, zullen andere merken ongetwijfeld snel volgen.
Nu moeten we wel eerlijk zeggen dat we de jaren '80 op modevlak niet meteen de meest glorieuze jaren vinden. Maar dat vonden we ook over de jaren '90, en daar zijn we ondertussen al lang op teruggekomen. Even wennen dus gewoon? (br.hln)
Daar gaan we weer: opnieuw Crocs te zien op de catwalk
Daar gaan we weer: opnieuw Crocs te zien op de catwalk
De schotse ontwerper Christopher Kane lijkt er zijn persoonlijke missie van gemaakt te hebben om Crocs te laten omarmen door het modeminnend publiek. Na de rubberen klompen met een bontje en de marmeren exemplaren met edelstenen tijdens zijn vorige modeshows, droegen de modellen deze keer Crocs tot aan de enkels op London Fashion Week.
Hoe fouter, hoe beter zou weleens de titel kunnen zijn van een artikel over de meest recente modeweken. Waar de Amerikaanse designer Michael Kors in New York nog modellen de catwalk opstuurde met teenslippers aan hun voeten, gaat Christoper Kane nog een stapje verder in Londen.
De gerenommeerde ontwerper debuteerde namelijk voor de derde keer op rij Crocs op de catwak, zij het dan wel in een enigszins "modieus jasje" gestoken. Enerzijds waren er de felgekleurde Crocs, bezet met joekels van diamanten. Daarnaast droegen sommige modellen ook een Croc-enkellaars.
Voor je een emmer zoekt om in over te geven, moeten we eerlijk bekennen dat de platte rubberen schoenen er onder de lange kanten jurken en andere chique ensembles best nog elegant uitzien. Ook voor de modellen moet het aangenaam geweest zijn om eens niet op torenhoge stiletto's de catwalk over te moeten schrijden. Dat terzijde, valt er ook niet meer positiefs over te zeggen. Crocs blijven Crocs, en wij zouden ze van ons leven niet aantrekken, zij het dan om in de tuin te werken, en dan nog. (br.hln)
Maak kennis met Adwoa Aboah: het meest gewilde model van het moment mét een boodschap
Maak kennis met Adwoa Aboah: het meest gewilde model van het moment mét een boodschap
Met haar broske, mokkakleurige huid vol sproeten en inspirerende persoonlijke stijl is ze in sneltempo uitgegroeid tot één van de meest gewilde modellen van het moment. Maar naast succesvol mooi zijn heeft de Britse ook daadwerkelijk iets te vertellen. Ze kickte af van drugs, overleefde een zelfmoordpoging en vertelt daar zeer openhartig over op haar eigen feministische online platform Gurls Talk.
De modeweken in Parijs en Milaan moeten nog beginnen, maar de 25-jarige Adwoa Aboah heeft er al een drukke periode opzitten. In New York en Londen liep ze onder andere mee op de catwalk van Topshop, Burberry, Marc Jacobs, Coach en Fenty x Puma. Daarnaast poseerde ze ook voor de cover van GQ, The Daily September en Dazed Magazine én is ze te zien in nieuwe campagnes van H&M, Zalando en G-star. Het gaat kortom hard voor Aboah, maar makkelijk heeft ze het lang niet altijd gehad.
Hoewel Aboah momenteel in L.A. woont, groeide ze op in West-Londen. Haar moeder is de oprichtster van het creatieve agentschap CLM, dat het werk van bekende fotografen, stylisten en andere creatievelingen in de modewereld als Juergen Teller, Anton Corbijn, Katie Grand en Julia Sarr-Jamois beheert. Dat ze zelf iets in de sector zou doen, stond dus in de sterren geschreven. Ook haar zus is trouwens model.
Maar ondanks haar prachtige verschijning, is ze heel lang ongelukkig geweest. Op haar veertiende begon ze met drugs te experimenteren, om weg te vluchten van haar eigen onzekerheden en complexen. "Ik wou blank, slank en blond zijn, me sexy voelen. Niet mezelf zijn," vertelt Aboah daarover in een interview op het videoplatform StyleLikeU. Ze raakte verknocht aan het paardenverdovingsmiddel Ketamine en belandde daarvoor 3 keer in een afkickkliniek. Na een paar afwijzingen voor modellenopdrachten, nam ze in 2015 een overdosis drugs. Als bij wonder overleefde ze de zelfmoordpoging, om haar leven daarna voorgoed om te gooien.
Gurls Talk Adwoa richtte Gurls Talk op, een platform door en voor vrouwen met een open dialoog rond allerei problemen en obstakels waarmee vrouwen en meisjes in aanraking komen. Met haar getuigenissen over drugsmisbruik en depressie oogstte ze meteen heel wat bereik bij jongeren, en met open brieven van psychologen en andere ervaringsdeskundigen hoopt ze zoveel mogelijk dames te helpen die soortgelijke problemen hebben.
Door zich te focussen op het onlineplatform, slaagde ze er zelf ook in om uit haar eigen dal te kruipen. Ze heeft haar uiterlijk helemaal omarmd en scoort dankzij die zelfzekerheid de ene opdracht na de andere, maar blijft daarnaast wel haar boodschap verspreiden. Begin deze maand sprak ze in Berlijn op Bread and Butter by Zalando nog het publiek toe: "Er is absoluut niets waarvoor je je hoeft te schamen in het leven," zei ze daar. (br.hln)
Van serveerster tot topmodel in tien dagen dankzij onze landgenoot Raf Simons
Van serveerster tot topmodel in tien dagen dankzij onze landgenoot Raf Simons
Een paar dagen geleden stond Remington Williams nog af te wassen in het Mexicaanse grillrestaurant Chipotle in Texas. Tijdens een pauze werd ze gespot door een modellenscout, waarop ze haar kans zag, alles achterliet en op de eerste vlucht naar New York sprong. Daar aangekomen maakte ze meteen zo'n indruk op de Belgische ontwerper Raf Simons, dat ze mocht meelopen in zijn show voor Calvin Klein. Het begin van een nu al indrukwekkende modellencarrière.
Met haar opvallende kaaklijn, rosse haar en slank figuur is het niet zo moeilijk te begrijpen waarom Remington Williams zelfs in werktenue opgemerkt werd door een modellenscout. In New York mocht ze meteen een contract ondertekenen bij DNA Models - het bureau achter de carrières van onder andere Linda Evangelista en Natalia Vodianova - maar het was pas toen ze naar een casting voor de catwalkshow van Calvin Klein ging, dat de bal écht aan het rollen ging.
Ze maakte blijkbaar zo'n indruk op casting director Ashley Brokaw en creatief directeur en tevens onze landgenoot Raf Simons, dat ze meteen één van de beste plaatsjes kreeg op de show. "Raf heeft me persoonlijk geleerd om te wandelen op de catwalk. Hij kon eender welk model uitkiezen, maar hij geloofde zo in mij dat hij de tijd nam om me persoonlijk op te leiden, zodat ik meteen mee kon lopen op zijn show," aldus Remmington aan Vogue US.
Lopen voor Marc Jacobs Die opdracht leverde haar meteen ook een plek op de shows van Sies Marjan en Marc Jacobs op, waardoor ze nu al gezien wordt als één van de hotste nieuwe gezichten van New York Fashion Week. Nu de modeweek in de Big Apple erop zit, is ze in ieder geval niet van plan om het rustiger aan te doen. Naast haar modellenwerk wil ze haar studies grafische vormgeving verder afmaken en ook daar verder in groeien. "Ik hou van iets creëren, en ik zal nooit stoppen met kunst maken, wat ik daarnaast ook doe ik mijn leven," vertelt ze.
Verder laat ze ook nog weten dat ze nu de Europese modeweken beginnen, graag haar loopje op torenhoge stiletto's wil verbeteren. "Ik draag hakken naar de supermarkt tegenwoordig en ook binnen in mijn appartement. Modellen krijgen lang niet genoeg lof om te lopen op die gekke schoenen - ze laten het er allemaal zo makkelijk uitzien."
Straatarm meisje Het is trouwens niet de eerste keer dat Raf Simons van een onbekend meisje een topmodel maakt. Twee jaar geleden schreven we al over Sofia Mechetner, een straatarm meisje uit Tel Aviv dat bij toeval door Raf gespot werd. Hij vroeg haar direct om zijn coutureshow voor Dior te openen. (br.hln)
Gedaan met wachten: binnenkort kan je in Zara zelf je aankopen scannen
Gedaan met wachten: binnenkort kan je in Zara zelf je aankopen scannen
Nooit meer urenlang aanschuiven aan de kassa in de soldenperiode? Dat is niet langer toekomstmuziek, want Zara introduceert als eerste kledingketen nu ook zelfscanners. Ja, die van in de supermarkt.
Zara trekt in 2017 volop de technologische kaart. Ze introduceerden in de Britse en Spaanse paskamers al enkele touch screens waardoor je zelf niet langer het pashokje uit moet om een andere maat te halen, en nu gaan ze nog een stapje verder met een heuse zelfscanner.
In de vestiging op Oxford Street in Londen zal je voortaan ook zelf kassierster kunnen spelen. Net zoals in de supermarkt scan je je aankopen zelf, en loop je vervolgens in geen tijd naar buiten. Gedaan met die lange wachtrijen! En ja, ook als de persoon voor je een hele nieuwe garderobe heeft gekocht, hoef je niet lang te wachten. In plaats van stuk na stuk uit je mandje op te duikelen, wordt de hele inhoud in één keer gescand. Handig! (br.hln)
Handtas 'geïnspireerd' op Kim Clijsters kost 350 euro
Handtas 'geïnspireerd' op Kim Clijsters kost 350 euro
Wij zien de gelijkenis met Kim Clijsters niet, maar de handtas is wel degelijk op de ex-tennisster geïnspireerd. Binnenkort kan je de 'sacoche' ook kopen voor 350 euro. Het gaat om een stuk van Roel Vandebeek, die in totaal negen designobjecten en kunstwerken ontwierp met bekende Vlamingen als inspiratiebron.
Naast Kim Clijsters gaat het om Lize Spit, Stijn Meuris, Guy Mortier, Tom Lenaerts, Phara de Aguirre, Wouter Torfs, Lieve Blancquaert en Tom Van Dyck. Voor alle duidelijkheid: bij de acht andere BV's gaat het niet om handtassen. Het resultaat wordt vanaf vrijdag tentoongesteld in Thor Central in Genk. De handtas van Clijsters kan je nu al bezichtigen in de Hasseltse winkel La Bottega. (br.hln)
Deze populaire kledingketen komt eindelijk naar ons land!
Deze populaire kledingketen komt eindelijk naar ons land!
Goed nieuws voor modefans, want er opent een nieuw betaalbaar modemerk haar allereerste winkel in België. Hou in november dus alvast een gaatje vrij, want dan kunnen we eindelijk gaan shoppen bij ... het Zweedse merk Monki.
In november is het zo ver. Dan opent Monki zijn eerste Belgische winkel in Antwerpen. Met de unieke combinatie van Scandinavisch cool en Aziatische street style is Monki hét merk bij uitstek voor wie graag mee is met de huidige trends. En binnenkort kan dat dus gewoon in eigen land. De concept store zal maar liefst 550 vierkante meter groot zijn en op de drukbezochte winkelstraat Meir te vinden zijn.
"Antwerpen is een geweldige stad die erg befaamd is in de modewereld," zegt Lea Rytz Goldman, Managing Director van Monki. "We kunnen niet wachten om onze Belgische klanten de enige echte Monki ervaring aan te bieden in onze grootste winkel tot nu toe!" (br.hln)
Slimme Brit bedenkt kinderkleding die meegroeit met drager
Slimme Brit bedenkt kinderkleding die meegroeit met drager
Een Britse uitvinder claimt kinderkleding te hebben ontworpen die automatisch met je kleintjes van zes maanden tot drie jaar meegroeit.
Iedere kersverse ouder zal het herkennen. Je kroost groeit snel en heeft alweer nieuwe kleertjes nodig. En dat kan aardig in de kosten lopen.
De 24-jarige Brit Ryan Yasin denkt hiervoor een oplossing te hebben: kleding die automatisch met de drager meegroeit. Hij beweert een speciaal materiaal te hebben ontwikkeld dat wel zes maten opgerekt kan worden als de drager een groeispurt krijgt. Hij won met zijn idee zelfs een prijs: James Dyson Award, vernoemd naar de Britse ontwerper James Dyson.
Neefje Yasin kwam op het idee toen hij voor zijn eigen neefje net kleding had gekocht die bij het geven alweer te klein bleek was. Hij realiseerde zich hoe frustrerend en vooral kostbaar dit voor ouders moet zijn.
"Ouders zijn al ruim 2000 euro armer nog voor hun kind drie jaar is. Ook is het beter voor het milieu als kinderen langer met hun kleding kunnen doen", aldus Yasin.
Door zijn achtergrond in de bouwkunde had hij wel enige kennis van stoffen en materialen. Hij wist dat sommige stoffen groter worden als je eraan trekt, anders dan rubber dat vooral dunner wordt. Hij ging aan de slag door een synthetische stof dusdanig te bewerken zodat deze uiteindelijk waterdicht en zelfs kreukvrij zou blijven.
Van deze stof werd een kledingstuk gemaakt en dat testte hij uit op zijn neefje en nichtje. "Ze waren allebei heel enthousiast, dus dat was een goede stimulans om mijn idee verder uit te bouwen", vertelt Yasin'aan de Britse media.
Op dit moment wordt de kledinglijn onder de naam Petit Pli verder ontwikkeld en zal binnenkort op de markt komen. Het is onduidelijk of de kleding ook hier in de winkels komt. (br.hln)
Bekende Franse modemerken bannen te jonge en te magere mannequins
Bekende Franse modemerken bannen te jonge en te magere mannequins
De Franse giganten van luxeproduxten Kering en LVMH, die bekende modemerken herbergen als Gucci, Saint Laurent, Vuitton en Dior, hebben samen een charter ondertekend om te magere modellen, of modellen die nog geen 16 jaar zijn, te bannen. Dat hebben ze woensdag bekendgemaakt, aan de vooravond van de modeweek in New York.
Volgens het charter zullen de modemerken van beide groepen geen gebruik meer maken van modellen jonger dan 16 jaar voor modeshows of -shoots waarin ze volwassenen voorstellen. Voor 16- tot 18-jarigen worden bepaalde voorwaarden ingevoerd.
Voorts bannen de merken maat 32 voor vrouwen en maat 42 voor mannen (volgens Franse indeling). "Castingagentschappen zullen vrouwelijke modellen moeten voorstellen die maat 34 of meer hebben, en mannelijke van maat 44 of meer", klinkt het in een persbericht.
"Het welzijn van modellen is heel belangrijk voor ons", stelt LVMH-bestuurder Antoine Arnault. "We hebben de verantwoordelijkheid om nieuwe standaarden te zetten voor mode en we hopen dat andere spelers ons zullen volgen." (br.hln)
Verlies jij ook zoveel haren? Zo komt het, en dit kan je ertegen doen
Vind jij ook plots zoveel meer haren in de wastafel na even stevig doorkammen? Of hou je wel eens een pluk vast na een grondige shampoobeurt? Goed nieuws: dat is normaal. We verliezen nu eenmaal meer haren wanneer de seizoenen veranderen. Het slechte nieuws: heel erg veel kan je er niet aan doen, behalve deze kleine aanpassingen.
De ene vrouw zal merken dat ze vooral in de overgang van winter naar lente haren verliest, terwijl de ander nu wel volop in de rui lijkt te zitten. Dat is niet zo gek, ieder lichaam is immers anders.
Wat hebben de seizoenen ermee te maken? Onze hoofdhuid bevat maar liefst 100.000 kleine haarfollikels die ervoor zorgen dat onze haren groeien. Die haarzakjes ontwikkelen zich in een cyclus van drie fasen: de groeifase, de overgangsfase en een rustfase waarbij ze de haren weer verliezen. Om de zoveel tijd begint die cyclus weer van voren af aan.
Normaal gezien zijn zo'n 90 tot 95 procent van onze haarzakjes actief, en staan maar 5 tot 10 procent op non-actief, wat betekent dat ze haren kunnen verliezen. Dat staat gelijk aan 50 tot 100 haren per dag, al kan dat in de overgang naar de herfst (of de lente) meer zijn. Dat komt volgens wetenschappers omdat de zon een invloed heeft op de hormonen in ons lichaam. Daardoor zou het aantal haarfollikels in ruststand hoger zijn.
Wanneer moet je je zorgen maken? Enkele tientallen haren in je borstel, zijn echt geen teken aan de wand van nakende kaalheid. Pas als je hele plukken haar verliest, kan het betekenen dat er iets meer aan de hand is. Zeker bij vrouwen met lang haar kan het lijken alsof ze meer haar verliezen, omdat droge puntjes sneller afbreken.
Wil je het haarverlies zo veel mogelijk inperken? Gebruik dan een verzorgende shampoo en een hydraterende conditioner om te vermijden dat droge lengtes afbreken. Vergeet ook niet om zeker in de herfst- en wintermaanden af en toe een haarmasker aan te brengen. Gebruik ook niet te veel hitte, en blaas je haren op het einde altijd droog op de koude stand. Verder is een veel voorkomende reden voor haarverlies een tekort aan ijzer, vitamine D of vitamine B12. Door die onderliggende problemen op te lossen, bijvoorbeeld met supplementen, is in veel gevallen ook het haarverlies al snel van de baan. (br.hln)
Nonchalante krullen uit een flesje: 5x de beste sea salt sprays
Nonchalante krullen uit een flesje: 5x de beste sea salt sprays
Voor de perfecte beach waves hoef je echt niet in een strandstoel te liggen. Ook vanop je bureaustoel kan jij met een coupe Méditerranée de show stelen. Het enige wat je nodig hebt is een zeezoutspray en een paar minuutjes tijd. En bij dat eerste kunnen wij alvast een handje helpen.
Geen beweging, futloos, ... klinkt allemaal prima voor wie op zondagnamiddag in de zetel hangt, maar voor onze haardos verkiezen we toch andere adjectieven. Gelukkig is dat makkelijk te regelen. Zeezoutsprays geven je haar in een handomdraai wat meer leven, voor die nonchalante surfchick vibe zonder effectief de golven in te duiken.
Hoe het werkt? Zeezoutsprays bevatten - hoe raadt je het - zout. Geen zeezout, in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, maar magnesiumzout. Dat is immers niet zo uitdrogend voor je lokken als echt zeezout. De werking is gelukkig wel hetzelfde: het zout maakt je haar droger en stugger, waardoor je die typische beachy textuur krijgt, met een volumineus effect als resultaat.
Hoe gebruik je het?
Hoofd voorover gooien en in het wilde weg je haren natsprayen? Dat doe je dus beter niet. Niet alleen is zo'n flesje best prijzig, te veel product zorgt ervoor dat je haar droog en hard wordt. Zo doe je het wel:
Stap 1. Was je haren. Magnesiumzout mag dan wel beter zijn voor je lokken dan echt zeezout, het droogt je lokken nog steeds uit. Gebruik dus een hydraterende shampoo en sla zeker de conditioner niet over.
Stap 2. Kam je haren en zorg dat ze handdoekdroog zijn. Ga niet als een malle met een handdoek over je haren wrijven, maar dep ze zachtjes droog.
Stap 3. Vergeet niet te schudden voor je het product aanbrengt! Vervolgens verdeel je je haar in verschillende secties die je telkens apart insprayt. Heb je droge of beschadigde punten? Breng de spray dan vooral aan op de kruin en het gedeelte boven je oren.
Stap 4. Kneed de spray in je haren. Eventueel kan je met wat koude lucht van de haardroger het proces wat versnellen. (br.hln)
Zo krijg je die tienerdochter wél op tijd naar school ’s ochtends
Zo krijg je die tienerdochter wél op tijd naar school ’s ochtends
Dacht jij dat het al moeilijk was om een kleuter op tijd en netjes aangekleed richting school te brengen? Wacht tot die kleuter een tienerdochter is. Crisis voor de kleerkast en discussie over lievelingsbroeken die in de wasmand zitten verzekerd. Met deze tip los je die ochtendlijke hectiek handig op.
“Help, ik heb niks om aan te trekken!” Het is de standaardzin van menig vrouw naast een overvolle kleerkast, die zelfs al vanaf de puberteit in het vrouwelijk vocabularium sluipt. Erg vervelend als jij er toch nog voor moet zorgen dat die tienerdochter op tijd op school komt, liefst in een outfit waarmee ze niet vanaf dag één een keelontsteking oploopt. Maar een goede voorbereiding is alles. Om discussies over kledingskeuzes vanaf volgende week te vermijden, kan je nu al beginnen aan een stappenplan die een kleerkastcrisis bij tienerdochters voorkomt.
Stap 1: Laat je dochter in de week voor school weer begint zoveel mogelijk outfits aandoen uit haar kleerkast, in allerlei mogelijke combinaties. Maak een mix van verschillende rokken, broeken, tops enzovoort boven elkaar. Laat je dochter zich even een model wanen en maak een foto van elke “look”.
Stap 2: Print die foto’s uit, en bewaar ze in een schoendoos in de kleerkast. Je kan ze ook aan de binnenkant van de kast kleven, zodat ze overzichtelijk te bewonderen vallen.
Stap 3: In plaats van de hele kast overhoop te halen op een hectische ochtend, kan jouw dochter op basis van de foto’s haar ideale outfit van de dag uitkiezen. Bij voorkeur kiest ze al de avond voordien en kunnen de kleren al klaargelegd worden, maar zoals dat gaat met tienerdochters: opspelende hormonen kunnen ervoor zorgen dat die perfect gekozen outfit van zondagavond op maandagochtend plots het slechtste idee ter wereld lijkt. Dat jij achteraf niet alle gepaste kledingstukken opnieuw moet opvouwen en in de kast leggen, is ook weer een extra pluspunt. (br.hln)
Hoe deze kleuter hét nieuwe Instagramicoon van Japan is geworden
Hoe deze kleuter hét nieuwe Instagramicoon van Japan is geworden
Ze lijkt standaard onderweg van de ene modeshow naar de andere, terwijl ze in realiteit nog niet eens op de lagere school zit. De 6-jarige Coco Hamamatsu heeft maar liefst 222.000 volgers op Instagram die geobsedeerd zijn door haar stijltje en we begrijpen meteen waarom. Niet zo lang geleden verscheen er zelfs een korte documentaire van Vice over de stijlvolle kleuter. Dit moet je over haar weten. Coco Hamamatsu kreeg haar gevoel voor stijl met de paplepel ingegoten. Haar ouders hebben namelijk een tweedehandszaak in de hippe wijk Harajuku in Tokio waar ze al sinds haar geboorte rondkruipt. Al op driejarige leeftijd koos ze haar eigen kleren uit en haar stijl is met de jaren alleen maar extravaganter geworden. Eigen draai Ze combineert vlotjes items van de meest hippe merken zoals Gucci, Comme des Garçons en Supreme maar geeft er telkens haar eigen draai aan. Een vrouwelijk geruit rokje combineert ze met een grote bomberjack en een nineties zonnebrilletje, een fluffy roos jurkje met stoere cowboylaarzen en onder een groene culotte draagt ze witte sokken in sandalen. Allesbehalve mainstream en daarom net zo cool.
Haar eerste post dateert al van 2 jaar geleden, maar de laatste maanden is ze pas écht goed in gang geschoten. Als een volleerd modeblogster poseert ze voor de lens van de camera, en inspireert ze haar duizenden Instagramvolgers op dagelijkse basis. (br.hln)
De jumpsuit voor mannen verovert stilaan het straatbeeld
De jumpsuit voor mannen verovert stilaan het straatbeeld
Voor vrouwen is de jumpsuit al langer een veelzijdige klassieker in de kleerkast, en nu gaan ook heren overstag. Met dank aan merken als Haider Ackermann, Valentino en Salvatore Ferragamo en modebewuste mannen als Asap Rocky en Kanye West. En geen zorgen mannen, een jumpsuit hoeft er helemaal niet vrouwelijk uit te zien. Integendeel zelfs.
In theorie mag het broekpak voor mannen dan ook een jumpsuit heten, stel je er vooral geen strak kledingstuk met spaghettibandjes bij voor. De versie voor mannen lijkt eerder op een overall van werklui, maar dan ietsje getailleerder en gemaakt van mooiere materialen. Beschikbaar met korte en lange mouwen en het moet altijd een tikkeltje te groot. Belangrijk is ook dat de taille daadwerkelijk ter hoogte van je taille zit en niet hoger, anders krijgt het geheel wél iets vrouwelijks (tenzij je dat wil natuurlijk). Wij zijn persoonlijk vooral fan van jumpsuits die gemaakt zijn van een dikkere en stugge stof, maar er zijn ook exemplaren te koop in zijde bijvoorbeeld. Voordelen Net zoals vrouwen, kunnen ook mannen het eendelig pak zowel casual met sneakers onder als chique dragen. Extra voordeel: je bent in één keer aangekleed, een jumpsuit is dan ook ideaal voor op dagen dag je niet weet wat aan te trekken. En het zit nog eens ultra comfortabel ook, alsof je de hele dag in pyjama rondloopt.
Nadeel Hoe veelzijdig en stijlvol de jumpsuit dan ook mag zijn, er is helaas ook wel één nadeel aan verbonden. Het is namelijk één van de meest onhandige kledingstukken ooit uitgevonden, en met name dan als je naar de wc moet. Eerst ben je een kwartier kwijt om het uit te trekken en vervolgens zit je halfnaakt op de pot. Veel valt daar helaas niet aan te doen, al kun je als tussenoplossing ook wel kiezen voor een aparte jas en broek in dezelfde kleur en stof. Het ziet er ongeveer hetzelfde uit als een jumpsuit, maar is wel een pak handiger.
Voor mannen die zich toch aan deze trend willen wagen, onze favoriete herenjumpsuits op de markt momenteel: (br.hln)
Terug naar school in Rihanna’s nieuwe Fenty-collectie
Terug naar school in Rihanna’s nieuwe Fenty-collectie
De studieboeken worden gekaft, de schimmel uit de brooddozen verwijderd en de schooltas afgestoft. Nog even en de dagelijkse sleur van het schoolleven staat weer voor de deur. Joepie! *kuch*. Gelukkig zijn er eindeloos veel manieren waarop die eerste schooldag wél leuk wordt, zoals de schoolpoort binnenwandelen in de nieuwe collectie van Rihanna!
We vergeten het soms, maar geloof het of niet, Rihanna was vroeger ook gewoon een simpel meisje dat naar school ging. Voor haar nieuwe collectie Fenty University liet ze zich dan ook inspireren door haar eigen schooljaren, meer specifiek door de verschillende subculturen zoals nerds, goths, skaters en snobs.
Het is inmiddels al de derde keer dat Rihanna de handen ineen slaat met Puma voor haar Fenty-collectie. Deze keer zijn het geen fluffy teenslippers, wél oversized sweaters, schoolse jurken en praktische jassen. Ook de bekende Puma Creeper krijgt een make-over voor de start van het nieuwe schooljaar met een dubbele plateauzool en suède afwerking. Je kan de collectie shoppen vanaf 31 augustus. (br.hln)
Waarom je niet iedere dag hetzelfde paar schoenen mag dragen
Waarom je niet iedere dag hetzelfde paar schoenen mag dragen
Dames, spits de oren: het is géén goed idee om steeds hetzelfde paar schoenen uit de kast te halen. Eerlijk waar. Het zou nefast zijn voor je voeten én voor je schoenen. Wij onthouden vooral: hoog tijd om te shoppen!
Niet goed voor je voeten
Probeer om iedere dag af te wisselen, raadt orthopedist Dan Husom aan. "Als je iedere dag hetzelfde paar draagt, oefen je iedere dag druk uit op precies dezelfde plaatsen. Door om de dag van paar te wisselen, gun je je voeten de rust die ze nodig hebben. Wie op platte sneakers loopt, gebruikt immers andere spieren dan wie hakken draagt."
Bovendien zorgt je gewicht ervoor dat de kussentjes in de zool van je schoenen steeds ingedrukt worden. Als je je schoeisel dagelijks draagt, heeft de zool geen tijd om haar oorspronkelijke vorm weer aan te nemen, en zal het niet lang duren voor die plaatsen helemaal afgevlakt zijn. En zonder die kussentjes wordt wandelen meteen een stuk minder comfortabel en krijgen je arme voetjes het dus nog harder te verduren.
Niet goed voor je schoenen
Maar slijtage gaat verder dan de binnenzool. Ook voor de levensduur in het algemeen is het belangrijk om je schoenen af en toe een adempauze te geven. Letterlijk. "De beste manier om je schoenen lang mooi te houden, is door voldoende af te wisselen zodat ze een dagje kunnen ademen," vertelt Jim Kass van het Amerikaanse schoenenmerk Allen Edmonds. "Wanneer je je schoenen draagt, neemt het leer het zweet van je voeten op. Dat klinkt niet zo hygiënisch, maar het is volkomen normaal. Maar dan is het wél belangrijk om ze ook de tijd te geven om te drogen."
Wanneer je iedere dag hetzelfde paar draagt, zullen je schoenen sneller hun vorm verliezen, legt Kass uit. Zweet zorgt er immers niet alleen voor dat je schoeisel een bepaald geurtje krijgt, als het geen tijd krijgt om te drogen zal het leer vervormen én gevoeliger zijn voor krassen. Voldoende afwisselen is de boodschap! (br.hln)