Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

12-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Handtas 'geïnspireerd' op Kim Clijsters kost 350 euro

Handtas 'geïnspireerd' op Kim Clijsters kost 350 euro

http://static3.hln.be/static/photo/2017/4/1/5/20170912062505/media_xll_10002155.jpg

Wij zien de gelijkenis met Kim Clijsters niet, maar de handtas is wel degelijk op de ex-tennisster geïnspireerd. Binnenkort kan je de 'sacoche' ook kopen voor 350 euro. Het gaat om een stuk van Roel Vandebeek, die in totaal negen designobjecten en kunstwerken ontwierp met bekende Vlamingen als inspiratiebron.

Naast Kim Clijsters gaat het om Lize Spit, Stijn Meuris, Guy Mortier, Tom Lenaerts, Phara de Aguirre, Wouter Torfs, Lieve Blancquaert en Tom Van Dyck. Voor alle duidelijkheid: bij de acht andere BV's gaat het niet om handtassen. Het resultaat wordt vanaf vrijdag tentoongesteld in Thor Central in Genk. De handtas van Clijsters kan je nu al bezichtigen in de Hasseltse winkel La Bottega.  (br.hln)

12-09-2017 om 10:33 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
08-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze populaire kledingketen komt eindelijk naar ons land!

Deze populaire kledingketen komt eindelijk naar ons land!

http://static0.hln.be/static/photo/2017/18/8/9/20170907144123/media_l_9992574.jpg

Goed nieuws voor modefans, want er opent een nieuw betaalbaar modemerk haar allereerste winkel in België. Hou in november dus alvast een gaatje vrij, want dan kunnen we eindelijk gaan shoppen bij ... het Zweedse merk Monki.

In november is het zo ver. Dan opent Monki zijn eerste Belgische winkel in Antwerpen. Met de unieke combinatie van Scandinavisch cool en Aziatische street style is Monki hét merk bij uitstek voor wie graag mee is met de huidige trends. En binnenkort kan dat dus gewoon in eigen land. De concept store zal maar liefst 550 vierkante meter groot zijn en op de drukbezochte winkelstraat Meir te vinden zijn.



"Antwerpen is een geweldige stad die erg befaamd is in de modewereld," zegt Lea Rytz Goldman, Managing Director van Monki. "We kunnen niet wachten om onze Belgische klanten de enige echte Monki ervaring aan te bieden in onze grootste winkel tot nu toe!" (br.hln)

08-09-2017 om 10:33 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slimme Brit bedenkt kinderkleding die meegroeit met drager

Slimme Brit bedenkt kinderkleding die meegroeit met drager

http://static0.hln.be/static/photo/2017/2/16/3/20170907142804/media_xll_9992463.jpg

Een Britse uitvinder claimt kinderkleding te hebben ontworpen die automatisch met je kleintjes van zes maanden tot drie jaar meegroeit.

Iedere kersverse ouder zal het herkennen. Je kroost groeit snel en heeft alweer nieuwe kleertjes nodig. En dat kan aardig in de kosten lopen.

De 24-jarige Brit Ryan Yasin denkt hiervoor een oplossing te hebben: kleding die automatisch met de drager meegroeit. Hij beweert een speciaal materiaal te hebben ontwikkeld dat wel zes maten opgerekt kan worden als de drager een groeispurt krijgt. Hij won met zijn idee zelfs een prijs: James Dyson Award, vernoemd naar de Britse ontwerper James Dyson.

Neefje
Yasin kwam op het idee toen hij voor zijn eigen neefje net kleding had gekocht die bij het geven alweer te klein bleek was. Hij realiseerde zich hoe frustrerend en vooral kostbaar dit voor ouders moet zijn.

"Ouders zijn al ruim 2000 euro armer nog voor hun kind drie jaar is. Ook is het beter voor het milieu als kinderen langer met hun kleding kunnen doen", aldus Yasin.  

Door zijn achtergrond in de bouwkunde had hij wel enige kennis van stoffen en materialen. Hij wist dat sommige stoffen groter worden als je eraan trekt, anders dan rubber dat vooral dunner wordt.  Hij ging aan de slag door een synthetische stof dusdanig te bewerken zodat deze uiteindelijk waterdicht en zelfs kreukvrij zou blijven.

Van deze stof werd een kledingstuk gemaakt en dat testte hij uit op zijn neefje en nichtje. "Ze waren allebei heel enthousiast, dus dat was een goede stimulans om mijn idee verder uit te bouwen", vertelt Yasin'aan de Britse media.

Op dit moment wordt de kledinglijn onder de naam Petit Pli verder ontwikkeld en zal binnenkort op de markt komen.  Het is onduidelijk of de kleding ook hier in de winkels komt. (br.hln)

08-09-2017 om 10:29 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
06-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bekende Franse modemerken bannen te jonge en te magere mannequins

Bekende Franse modemerken bannen te jonge en te magere mannequins

http://static3.hln.be/static/photo/2017/1/3/11/20170906102854/media_xll_9989441.jpg

De Franse giganten van luxeproduxten Kering en LVMH, die bekende modemerken herbergen als Gucci, Saint Laurent, Vuitton en Dior, hebben samen een charter ondertekend om te magere modellen, of modellen die nog geen 16 jaar zijn, te bannen. Dat hebben ze woensdag bekendgemaakt, aan de vooravond van de modeweek in New York.

Volgens het charter zullen de modemerken van beide groepen geen gebruik meer maken van modellen jonger dan 16 jaar voor modeshows of -shoots waarin ze volwassenen voorstellen. Voor 16- tot 18-jarigen worden bepaalde voorwaarden ingevoerd.

Voorts bannen de merken maat 32 voor vrouwen en maat 42 voor mannen (volgens Franse indeling). "Castingagentschappen zullen vrouwelijke modellen moeten voorstellen die maat 34 of meer hebben, en mannelijke van maat 44 of meer", klinkt het in een persbericht.

"Het welzijn van modellen is heel belangrijk voor ons", stelt LVMH-bestuurder Antoine Arnault. "We hebben de verantwoordelijkheid om nieuwe standaarden te zetten voor mode en we hopen dat andere spelers ons zullen volgen." (br.hln)

06-09-2017 om 11:13 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

Verlies jij ook zoveel haren? Zo komt het, en dit kan je ertegen doen

http://static2.hln.be/static/photo/2017/6/4/8/20170906100550/media_xll_9989408.jpg

Vind jij ook plots zoveel meer haren in de wastafel na even stevig doorkammen? Of hou je wel eens een pluk vast na een grondige shampoobeurt? Goed nieuws: dat is normaal. We verliezen nu eenmaal meer haren wanneer de seizoenen veranderen. Het slechte nieuws: heel erg veel kan je er niet aan doen, behalve deze kleine aanpassingen.

De ene vrouw zal merken dat ze vooral in de overgang van winter naar lente haren verliest, terwijl de ander nu wel volop in de rui lijkt te zitten. Dat is niet zo gek, ieder lichaam is immers anders.

Wat hebben de seizoenen ermee te maken?
Onze hoofdhuid bevat maar liefst 100.000 kleine haarfollikels die ervoor zorgen dat onze haren groeien. Die haarzakjes ontwikkelen zich in een cyclus van drie fasen: de groeifase, de overgangsfase en een rustfase waarbij ze de haren weer verliezen. Om de zoveel tijd begint die cyclus weer van voren af aan.

Normaal gezien zijn zo'n 90 tot 95 procent van onze haarzakjes actief, en staan maar 5 tot 10 procent op non-actief, wat betekent dat ze haren kunnen verliezen. Dat staat gelijk aan 50 tot 100 haren per dag, al kan dat in de overgang naar de herfst (of de lente) meer zijn. Dat komt volgens wetenschappers omdat de zon een invloed heeft op de hormonen in ons lichaam. Daardoor zou het aantal haarfollikels in ruststand hoger zijn.

Wanneer moet je je zorgen maken?
Enkele tientallen haren in je borstel, zijn echt geen teken aan de wand van nakende kaalheid. Pas als je hele plukken haar verliest, kan het betekenen dat er iets meer aan de hand is. Zeker bij vrouwen met lang haar kan het lijken alsof ze meer haar verliezen, omdat droge puntjes sneller afbreken.

Wil je het haarverlies zo veel mogelijk inperken? Gebruik dan een verzorgende shampoo en een hydraterende conditioner om te vermijden dat droge lengtes afbreken. Vergeet ook niet om zeker in de herfst- en wintermaanden af en toe een haarmasker aan te brengen. Gebruik ook niet te veel hitte, en blaas je haren op het einde altijd droog op de koude stand. Verder is een veel voorkomende reden voor haarverlies een tekort aan ijzer, vitamine D of vitamine B12. Door die onderliggende problemen op te lossen, bijvoorbeeld met supplementen, is in veel gevallen ook het haarverlies al snel van de baan. (br.hln)

06-09-2017 om 11:10 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
30-08-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nonchalante krullen uit een flesje: 5x de beste sea salt sprays

Nonchalante krullen uit een flesje: 5x de beste sea salt sprays

http://static0.hln.be/static/photo/2017/15/7/9/20170828140732/media_xll_9967719.jpg

Voor de perfecte beach waves hoef je echt niet in een strandstoel te liggen. Ook vanop je bureaustoel kan jij met een coupe Méditerranée de show stelen. Het enige wat je nodig hebt is een zeezoutspray en een paar minuutjes tijd. En bij dat eerste kunnen wij alvast een handje helpen.

Geen beweging, futloos, ... klinkt allemaal prima voor wie op zondagnamiddag in de zetel hangt, maar voor onze haardos verkiezen we toch andere adjectieven. Gelukkig is dat makkelijk te regelen. Zeezoutsprays geven je haar in een handomdraai wat meer leven, voor die nonchalante surfchick vibe zonder effectief de golven in te duiken.

Hoe het werkt? Zeezoutsprays bevatten - hoe raadt je het - zout. Geen zeezout, in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, maar magnesiumzout. Dat is immers niet zo uitdrogend voor je lokken als echt zeezout. De werking is gelukkig wel hetzelfde: het zout maakt je haar droger en stugger, waardoor je die typische beachy textuur krijgt, met een volumineus effect als resultaat.

Hoe gebruik je het?

Hoofd voorover gooien en in het wilde weg je haren natsprayen? Dat doe je dus beter niet. Niet alleen is zo'n flesje best prijzig, te veel product zorgt ervoor dat je haar droog en hard wordt. Zo doe je het wel:

Stap 1. Was je haren. Magnesiumzout mag dan wel beter zijn voor je lokken dan echt zeezout, het droogt je lokken nog steeds uit.  Gebruik dus een hydraterende shampoo en sla zeker de conditioner niet over.

Stap 2. Kam je haren en zorg dat ze handdoekdroog zijn. Ga niet als een malle met een handdoek over je haren wrijven, maar dep ze zachtjes droog.

Stap 3. Vergeet niet te schudden voor je het product aanbrengt! Vervolgens verdeel je je haar in verschillende secties die je telkens apart insprayt. Heb je droge of beschadigde punten? Breng de spray dan vooral aan op de kruin en het gedeelte boven je oren.

Stap 4. Kneed de spray in je haren. Eventueel kan je met wat koude lucht van de haardroger het proces wat versnellen. (br.hln)

30-08-2017 om 10:21 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
28-08-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo krijg je die tienerdochter wél op tijd naar school ’s ochtends

Zo krijg je die tienerdochter wél op tijd naar school ’s ochtends

https://www.mupload.nl/img/ovhqat0znyjh1.jpg

Dacht jij dat het al moeilijk was om een kleuter op tijd en netjes aangekleed richting school te brengen? Wacht tot die kleuter een tienerdochter is. Crisis voor de kleerkast en discussie over lievelingsbroeken die in de wasmand zitten verzekerd. Met deze tip los je die ochtendlijke hectiek handig op.

“Help, ik heb niks om aan te trekken!” Het is de standaardzin van menig vrouw naast een overvolle kleerkast, die zelfs al vanaf de puberteit in het vrouwelijk vocabularium sluipt. Erg vervelend als jij er toch nog voor moet zorgen dat die tienerdochter op tijd op school komt, liefst in een outfit waarmee ze niet vanaf dag één een keelontsteking oploopt.
Maar een goede voorbereiding is alles. Om discussies over kledingskeuzes vanaf volgende week te vermijden, kan je nu al beginnen aan een stappenplan die een kleerkastcrisis bij tienerdochters voorkomt. 

Stap 1: Laat je dochter in de week voor school weer begint zoveel mogelijk outfits aandoen uit haar kleerkast, in allerlei mogelijke combinaties. Maak een mix van verschillende rokken, broeken, tops enzovoort boven elkaar. Laat je dochter zich even een model wanen en maak een foto van elke “look”. 

Stap 2: Print die foto’s uit, en bewaar ze in een schoendoos in de kleerkast. Je kan ze ook aan de binnenkant van de kast kleven, zodat ze overzichtelijk te bewonderen vallen.

Stap 3: In plaats van de hele kast overhoop te halen op een hectische ochtend, kan jouw dochter op basis van de foto’s haar ideale outfit van de dag uitkiezen. Bij voorkeur kiest ze al de avond voordien en kunnen de kleren al klaargelegd worden, maar zoals dat gaat met tienerdochters: opspelende hormonen kunnen ervoor zorgen dat die perfect gekozen outfit van zondagavond op maandagochtend plots het slechtste idee ter wereld lijkt. Dat jij achteraf niet alle gepaste kledingstukken opnieuw moet opvouwen en in de kast leggen, is ook weer een extra pluspunt. (br.hln)

28-08-2017 om 11:31 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
26-08-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe deze kleuter hét nieuwe Instagramicoon van Japan is geworden

Hoe deze kleuter hét nieuwe Instagramicoon van Japan is geworden

https://images2.persgroep.net/rcs/OAwjxe7iFndWUYD72FgLHXCT0RI/diocontent/110439011/_crop/2/78/1078/605/_fill/679/382?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

Ze lijkt standaard onderweg van de ene modeshow naar de andere, terwijl ze in realiteit nog niet eens op de lagere school zit. De 6-jarige Coco Hamamatsu heeft maar liefst 222.000 volgers op Instagram die geobsedeerd zijn door haar stijltje en we begrijpen meteen waarom. Niet zo lang geleden verscheen er zelfs een korte documentaire van Vice over de stijlvolle kleuter. Dit moet je over haar weten. Coco Hamamatsu kreeg haar gevoel voor stijl met de paplepel ingegoten. Haar ouders hebben namelijk een tweedehandszaak in de hippe wijk Harajuku in Tokio waar ze al sinds haar geboorte rondkruipt. Al op driejarige leeftijd koos ze haar eigen kleren uit en haar stijl is met de jaren alleen maar extravaganter geworden.
Eigen draai
Ze combineert vlotjes items van de meest hippe merken zoals Gucci, Comme des Garçons en Supreme maar geeft er telkens haar eigen draai aan. Een vrouwelijk geruit rokje combineert ze met een grote bomberjack en een nineties zonnebrilletje, een fluffy roos jurkje met stoere cowboylaarzen en onder een groene culotte draagt ze witte sokken in sandalen. Allesbehalve mainstream en daarom net zo cool.

Haar eerste post dateert al van 2 jaar geleden, maar de laatste maanden is ze pas écht goed in gang geschoten. Als een volleerd modeblogster poseert ze voor de lens van de camera, en inspireert ze haar duizenden Instagramvolgers op dagelijkse basis. (br.hln)

26-08-2017 om 11:17 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
25-08-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jumpsuit voor mannen verovert stilaan het straatbeeld

De jumpsuit voor mannen verovert stilaan het straatbeeld

https://images4.persgroep.net/rcs/zq6zNABrqWtJdZYtakVRVhONm2Y/diocontent/110409710/_crop/0/2/820/460/_fill/679/382?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

Voor vrouwen is de jumpsuit al langer een veelzijdige klassieker in de kleerkast, en nu gaan ook heren overstag. Met dank aan merken als Haider Ackermann, Valentino en Salvatore Ferragamo en modebewuste mannen als Asap Rocky en Kanye West. En geen zorgen mannen, een jumpsuit hoeft er helemaal niet vrouwelijk uit te zien. Integendeel zelfs.

In theorie mag het broekpak voor mannen dan ook een jumpsuit heten, stel je er vooral geen strak kledingstuk met spaghettibandjes bij voor. De versie voor mannen lijkt eerder op een overall van werklui, maar dan ietsje getailleerder en gemaakt van mooiere materialen. Beschikbaar met korte en lange mouwen en het moet altijd een tikkeltje te groot. Belangrijk is ook dat de taille daadwerkelijk ter hoogte van je taille zit en niet hoger, anders krijgt het geheel wél iets vrouwelijks (tenzij je dat wil natuurlijk). Wij zijn persoonlijk vooral fan van jumpsuits die gemaakt zijn van een dikkere en stugge stof, maar er zijn ook exemplaren te koop in zijde bijvoorbeeld.
Voordelen
Net zoals vrouwen, kunnen ook mannen het eendelig pak zowel casual met sneakers onder als chique dragen. Extra voordeel: je bent in één keer aangekleed, een jumpsuit is dan ook ideaal voor op dagen dag je niet weet wat aan te trekken. En het zit nog eens ultra comfortabel ook, alsof je de hele dag in pyjama rondloopt.

Nadeel
Hoe veelzijdig en stijlvol de jumpsuit dan ook mag zijn, er is helaas ook wel één nadeel aan verbonden. Het is namelijk één van de meest onhandige kledingstukken ooit uitgevonden, en met name dan als je naar de wc moet. Eerst ben je een kwartier kwijt om het uit te trekken en vervolgens zit je halfnaakt op de pot. Veel valt daar helaas niet aan te doen, al kun je als tussenoplossing ook wel kiezen voor een aparte jas en broek in dezelfde kleur en stof. Het ziet er ongeveer hetzelfde uit als een jumpsuit, maar is wel een pak handiger.

Voor mannen die zich toch aan deze trend willen wagen, onze favoriete herenjumpsuits op de markt momenteel: (br.hln)

25-08-2017 om 10:40 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug naar school in Rihanna’s nieuwe Fenty-collectie

Terug naar school in Rihanna’s nieuwe Fenty-collectie

https://images3.persgroep.net/rcs/fS_OpiWtMGrUpnOhlr9gloJd3fU/diocontent/110475628/_crop/1/56/999/560/_fill/679/382?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

De studieboeken worden gekaft, de schimmel uit de brooddozen verwijderd en de schooltas afgestoft. Nog even en de dagelijkse sleur van het schoolleven staat weer voor de deur. Joepie! *kuch*. Gelukkig zijn er eindeloos veel manieren waarop die eerste schooldag wél leuk wordt, zoals de schoolpoort binnenwandelen in de nieuwe collectie van Rihanna!

We vergeten het soms, maar geloof het of niet, Rihanna was vroeger ook gewoon een simpel meisje dat naar school ging. Voor haar nieuwe collectie Fenty University liet ze zich dan ook inspireren door haar eigen schooljaren, meer specifiek door de verschillende subculturen zoals nerds, goths, skaters en snobs. 

Het is inmiddels al de derde keer dat Rihanna de handen ineen slaat met Puma voor haar Fenty-collectie. Deze keer zijn het geen fluffy teenslippers, wél oversized sweaters, schoolse jurken en praktische jassen. Ook de bekende Puma Creeper krijgt een make-over voor de start van het nieuwe schooljaar met een dubbele plateauzool en suède afwerking. Je kan de collectie shoppen vanaf 31 augustus. (br.hln)

25-08-2017 om 10:35 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
22-08-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom je niet iedere dag hetzelfde paar schoenen mag dragen

Waarom je niet iedere dag hetzelfde paar schoenen mag dragen

http://static1.hln.be/static/photo/2017/18/0/9/20170814091141/media_xll_9935004.jpg

Dames, spits de oren: het is géén goed idee om steeds hetzelfde paar schoenen uit de kast te halen. Eerlijk waar. Het zou nefast zijn voor je voeten én voor je schoenen. Wij onthouden vooral: hoog tijd om te shoppen!

Niet goed voor je voeten

Probeer om iedere dag af te wisselen, raadt orthopedist Dan Husom aan. "Als je iedere dag hetzelfde paar draagt, oefen je iedere dag druk uit op precies dezelfde plaatsen. Door om de dag van paar te wisselen, gun je je voeten de rust die ze nodig hebben. Wie op platte sneakers loopt, gebruikt immers andere spieren dan wie hakken draagt."

Bovendien zorgt je gewicht ervoor dat de kussentjes in de zool van je schoenen steeds ingedrukt worden. Als je je schoeisel dagelijks draagt, heeft de zool geen tijd om haar oorspronkelijke vorm weer aan te nemen, en zal het niet lang duren voor die plaatsen helemaal afgevlakt zijn. En zonder die kussentjes wordt wandelen meteen een stuk minder comfortabel en krijgen je arme voetjes het dus nog harder te verduren.

Niet goed voor je schoenen

Maar slijtage gaat verder dan de binnenzool. Ook voor de levensduur in het algemeen is het belangrijk om je schoenen af en toe een adempauze te geven. Letterlijk. "De beste manier om je schoenen lang mooi te houden, is door voldoende af te wisselen zodat ze een dagje kunnen ademen," vertelt Jim Kass van het Amerikaanse schoenenmerk Allen Edmonds. "Wanneer je je schoenen draagt, neemt het leer het zweet van je voeten op. Dat klinkt niet zo hygiënisch, maar het is volkomen normaal. Maar dan is het wél belangrijk om ze ook de tijd te geven om te drogen."

Wanneer je iedere dag hetzelfde paar draagt, zullen je schoenen sneller hun vorm verliezen, legt Kass uit. Zweet zorgt er immers niet alleen voor dat je schoeisel een bepaald geurtje krijgt, als het geen tijd krijgt om te drogen zal het leer vervormen én gevoeliger zijn voor krassen. Voldoende afwisselen is de boodschap! (br.hln)

22-08-2017 om 09:23 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
21-08-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedaan met de choker, deze juwelentrend maakt comeback

Gedaan met de choker, deze juwelentrend maakt comeback

http://static1.hln.be/static/photo/2017/5/6/1/20170821112457/media_xll_9950191.jpg

Twee jaar geleden werd de choker, een aansluitende ketting die strak rond de hals gedragen wordt, met open armen omarmd door menig celebrity, modemeisje en blogger. Maar zoals dat gaat met modetrends is het alweer tijd voor iets nieuws. Grote hoepel-oorbellen zijn nu het ultieme teken van cool.

"Hoepel-oorbellen - of hoops in het Engels - zijn de nieuwe choker", schreef de Amerikaanse Vogue deze maand. En aangezien het toonaangevende modemagazine 'de modebijbel' wordt genoemd, is het wel degelijk tijd om je chokers op te bergen als je niet hopeloos achter wil lopen.

Hoewel hoepel-oorbellen ons voornamelijk doen denken aan de jaren negentig, zijn ze al veel langer een modetrend. In 2015 hebben archeologen in Israël zelfs een paar opgegraven dat bijna 3.200 jaar oud is. Recent werden heel wat celebs zoals Rihanna, Gigi en Bella Hadid weer gespot met grote hoepels aan hun oorlellen, en nu Vogue erover schrijft, weet je dat een "nieuwe trend" geboren is.

Voor wie zich aan deze trend wil wagen, zijn er talloze mogelijkheden. Je kunt net als zangeres Solange gaan voor een dun zilveren paar als je niet te hard wil opvallen. Combineer een paar met nog meerdere kleinere ringetjes in je andere gaatjes zoals model Adwoa Aboah als je houdt van een meer edgy stijl. Of kies voor een dik gouden paar zoals zangeres Zendaya als je in het oog wil springen. Hoops zijn beschikbaar in alle prijscategorieën, dus ook modeliefhebbers met een klein budget hoeven deze trend niet te laten passeren. (br.hln)

21-08-2017 om 11:40 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
20-08-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 tips van denimmerk A.P.C. om je jeans in topconditie te houden

4 tips van denimmerk A.P.C. om je jeans in topconditie te houden

http://static2.hln.be/static/photo/2017/7/12/9/20170818113156/media_xll_9944094.jpg

In 1847 werd de jeansbroek geïntroduceerd als werkuniform voor goudzoekers in Californië, 170 jaar later heeft bijna iedereen wel een broek in de blauwe stof in zijn of haar kast hangen. Een goed exemplaar kan in principe jaren meegaan, en toch moet je waarschijnlijk om de zoveel maanden een nieuwe broek kopen. Hoe dat komt? Jean Touitou, oprichter van het Franse denimlabel A.P.C., legt uit hoe je de kleur en pasvorm zo lang mogelijk behoudt.

De jeans van A.P.C. is ontstaan omdat bezieler Jean Touitou geen goed zittende jeans voor zichzelf kon vinden. Hij had net zijn eigen modemerk opgericht, toen een kennis kwam aanzetten met een bijzondere rol ongewassen denim uit Japan. Hij hoopte dat Touitou er iets mee kon, en het resultaat was een uitgepuurde ongewassen jeans die in 1987 op de markt kwam zonder zichtbaar merk. Het ontwerp was destijds een reactie op de uitspattingen van de eighties, maar is dertig jaar later nog altijd razend populair dankzij het simpele ontwerp, zonder simplistisch te zijn.

Later volgden verschillende varianten op deze eerste jeans van A.P.C., denk aan een broek met een lagere taille en een met een smallere snit. In 2014 werd ook een eerste stretchjeans gelanceerd, om te voldoen aan de vraag van klanten. Ook het jeansjasje van het Franse merk groeide uit tot een klassieker in de permanente collectie. De denimcollecties van A.P.C. tellen inmiddels meer dan dertig verschillende modellen, van broeken tot jassen en rokjes.

Hoe onderhoud je je jeansbroek?
Over de jeansbroeken van A.P.C. wordt heel wat gepraat, en dan vooral over het onderhoud ervan. Het merk zelf stelt vier manieren voor om de broeken te reinigen, van een extreme aanpak tot een eerder ludiek recept.

1. De extreme aanpak
Laat je jeans zo lang mogelijk vuil worden zonder te wassen. Moet je broek voor het eerst gewassen worden? Breng die dan naar de droogkuis. Daarna was je de jeans best door de broek een uur in koud water te laten weken met een klein beetje Woolite Black zeep bij. Wrijf de zeep nooit over je broek. Rol de broek daarna in een handdoek en laat zo opdrogen.

2. De semi-extreme aanpak
Laat je jeans een uur weken in lauw water met een scheut Woolite Black, wring uit en hang aan een kapstok zodat al het water eruit kan druipen.

3. De machinale aanpak
Geen fan van handwas? Was je broek dan (uiteraard zo weinig mogelijk) op 30 graden in de wasmachine. Kies altijd voor de delicate stand en stop de broek daarna nooit in de droogkast. Gebruik eveneens Woolite Black.

4. De ludieke aanpak
Laat je jeans zolang mogelijk vuil worden zonder te wassen, en neem een duik in de zee met broek nog steeds aan als een wasbeurt echt nodig is. Verwijder vlekken door met droog zand over de jeans te wrijven en herhaal dit verschillende keren. Spoel uit met (niet zout) water en laat opdrogen in de zon. (br.hln)

20-08-2017 om 12:42 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
15-08-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo blijft je nagellak een hele week zitten

Zo blijft je nagellak een hele week zitten

http://static0.hln.be/static/photo/2016/0/7/14/20160806101540/media_xll_8946359.jpg

Gelakte nagels staan verzorgd, vrouwelijk en van een leuk kleurtje krijg je instant een goed humeur. Tenzij de lak er al na een halve dag begint af te bladderen. Wel, goed nieuws: met deze tips is dat eindelijk verleden tijd. Graag gedaan!

1. Vijl je nagels wat korter

Mooi hoor, lange nagels. Maar een lange werkdag, de afwas of gewoon tokkelen op je toetsenbord beschadigt de tips van je nagels onvermijdelijk, waardoor ze zwakker worden en nagellak minder goed blijft zitten. Als je je nagels wat korter vijlt, zullen ze doorgaans ook sterker zijn en zal dat kleurtje een stuk beter houden.

2. Vergeet de basecoat niet

In tegenstelling tot wat velen denken is een basecoat geen stap die je kan overslaan. Niet alleen beschermt het je nagels tegen verkleuring, het zorgt er ook voor dat je favoriete kleurtje veel beter blijft zitten. Multitaskers kunnen ook voor een nagelversterker of verzorgende onderlaag als basecoat kiezen, zo kan je meteen de conditie van je nagels aanpakken.

3. Doe ook de randjes van je nagels

Voor een goede manicure die lang blijft zitten, zijn de randjes van je nagels essentieel. Maak een horizontale beweging aan de tip van je nagel, dat maakt een wereld van verschil voor de levensduur van je nagellak. Wil je zeker zijn dat je nagels een hele vakantie meekunnen? Breng dan om de paar dagen een extra laagje topcoat aan bovenop de nagel.

4. Probeer warm water te mijden

Natuurlijk hebben we graag dat je fris gewassen de deur uitgaat (je omgeving zal je dankbaar zijn), maar probeer te douchen en de afwas te doen vóór je je nagels lakt. Nagellak heeft tijd nodig om uit te harden, en hitte kan dat proces verstoren, waardoor je sneller kleine tikjes en foutjes krijgt in de lak.

5. Investeer in een voedende olie

Mooie en verzorgde nagelriemen zijn essentieel voor gezonde nagels. Een beetje voedende olie is dus een must als je je nagellak lang mooi wil houden. Masseer voor het slapengaan je nagelriemen in met een beetje olie of crème voor sterke nagels.

6. Blijf weg van desinfecteergel

Natuurlijk zijn we allemaal tuk op een goede hygiëne, maar de antibacteriële gels laat je beter zo als je je nagellak mooi wil houden. Die bevatten namelijk alcohol, wat ervoor zorgt dat je nagellak - en dan vooral de topcoat - sneller verdwijnt. Gebruik daarom beter een milde zeep om je handen te wassen.

7. Let op met zonnecrème

Uiteraard willen we niet beweren dat je je niet moet beschermen tegen de zon, maar let wel op hoé je je insmeert. De ingrediënten in je zonnebescherming kunnen er namelijk voor zorgen dat je nagels sneller geel verkleuren en dat de topcoat sneller afslijt. Gebruik dus enkel je vingertoppen om zonnecrème aan te brengen en maak nadien meteen je handen schoon (maar dus niet met desinfecteergel). (br.hln)

15-08-2017 om 12:01 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
13-08-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wordt het cosmeticamerk van Kylie Jenner binnenkort het meest succesvolle beautymerk ter wereld?

Wordt het cosmeticamerk van Kylie Jenner binnenkort het meest succesvolle beautymerk ter wereld?

http://static1.hln.be/static/photo/2017/17/1/10/20170809135631/media_xll_9924040.jpg

Vandaag blaast de Amerikaanse realityster Kylie Jenner 20 kaarsjes uit. En terwijl het soms moeilijk is om te beseffen dat onder die laag van metamorfoses zo'n piepjonge vrouw schuilt, bewijst Kylie met haar beautybedrijf volwassen van geest te zijn. Sterker nog, als het succes van Kylie Cosmetics blijft groeien, stoot het de grootste beautybedrijven zonder veel moeite van hun troon.

Kylie Jenner lanceerde zo'n 18 maanden geleden samen met moederlief Kris Jenner haar beautylijn Kylie Cosmetics. Wat begon met de befaamde Kylie Lip Kits groeide in sneltempo uit tot een volwaardig make-up assortiment. Inmiddels is Kylie Cosmetics uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf. Over de grootte van het bedrijf werd lang gespeculeerd, maar nu blijkt dat het succesvolle beautymerk in slechts 18 maanden tijd maar liefst 357 miljoen euro aan producten heeft verkocht. Over monstercijfers gesproken!

Het is dus opletten geblazen voor andere grote beautybedrijven, anders mogen we Kylie Cosmetics binnenkort tot meest succesvolle beautymerk kronen. In vergelijking met andere beautyproducten is de groei van Kylie's bedrijf op zijn minst gezegd opvallend. Zo zou Estée Lauder er 10 jaar over gedaan hebben om tot zo'n 426 miljoen euro te komen. Voor Bobbie Brown en Lancôme kostte het zelfs meer dan 25 jaar om te komen tot een waarde van 1 miljard. Indien de omzet van Kylie Cosmetics blijft doorgroeien, zoals het de afgelopen 18 maanden heeft gedaan, wordt de waarde van het bedrijf over 25 jaar geschat op 6 miljard euro. Niet slecht voor een bedrijf dat volledig draait op e-commerce en sociale media! (br.hln)

13-08-2017 om 11:51 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
11-08-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Golden girls: gouden wenkbrauwen zijn de nieuwe hype

Golden girls: gouden wenkbrauwen zijn de nieuwe hype

http://static2.hln.be/static/photo/2017/10/7/13/20170808112128/media_xll_9921088.jpg

Sinds Cara Delevingne en haar wenkbrauwen in 2012 ten tonele verschenen, is de verkoop van wenkbrauwpotloden en -poeders serieus de hoogte in geschoten. Maar nu is er een nieuwe trend op wenkbrauwvlak: goud.

Het goede nieuws: je hoeft je wenkbrauwen niet plots goud te kleuren. Deze trend draait immers helemaal rond subtiliteit. Geen blinkende wenkbrauwen die al van mijlenver te spotten zijn, wel een subtiele dosis glamour die je look net iets specialer maakt. 

Hoe doe je het zelf? Heel eenvoudig: borstel een beetje goudkleurig oogschadauwpoeder door je wenkbrauwen, of trek een subtiel gouden lijntje net onder of boven je wenkbrauw. Mag het toch écht dramatisch? Dan gebruik je best vloeibare oogschaduw, voor een opvallend effect. (br.hln)

11-08-2017 om 13:12 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit zijn de 10 rijkste mensen uit de modewereld

Dit zijn de 10 rijkste mensen uit de modewereld

http://static2.hln.be/static/photo/2017/6/13/14/20170810091105/media_xll_9926024.jpg

De Spanjaard Amancio Ortega, mede-oprichter van modebedrijf Inditex (Zara, Mango, Bershka, etc.) is wederom de rijkste man in de modewereld. Dat blijkt uit een jaarlijkse berekening van modeplatform FashionUnited. De top-3 ziet er deze keer wel nét iets anders uit dan vorig jaar.

Mode is big business, maar hoe big is dat dan juist? Wereldwijd gezien is de mode-industrie maar liefst 3 biljoen dollar waard. Het hoeft dus niet te verbazen dat enkele van de rijkste mensen ter wereld werkzaam zijn in de modewereld.

Meestal staan de ontwerpers en modellen in de schijnwerpers, maar zij zijn niet degene die het meeste geld binnen rijven. Het zijn de grote bazen die aan het hoofd staan van de bedrijven die er schatrijk van worden. Na Amancio Ortega, mede-oprichter van het bedrijf (Inditex) achter de modeketens Zara, Bershka, Pull & Bear, Mango, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho en Uterqüe volgt bijvoorbeeld net als vorig jaar Bernard Arnault, de man achter het luxeconcern LVMH, waartoe onder andere Louis Vuitton, Céline, Kenzo en Givenchy behoren. De Nederlandse Brenninkmeijer familie achter keten C&A sluit de top-3 af.

Dit is de volledige top-10 volgens Fashion United, berekend op basis van de nettowaarde in euro:

1. Amancia Ortega (Inditex; moederbedrijf Zara) - 60,7 miljard
2. Bernard Arnault (LVMH; Louis Vuitton en Moët Hennessy) - 35,3 miljard
3. De Brenninkmeijer familie (C&A) - 25,5 miljard
4. Betrand Puech & familie (Hermès) - 24,3 miljard
5. Phil Knight (Nike) - 22,3 miljard
6. Alain & Gerard Wertheimer & familie (Chanel) - 20,1 miljard
7. Stefan Persson (H&M) - 16,7 miljard
8. Leonardo Del Vecchio (Luxottica; Ray-Ban) - 15,2 miljard
9. Michael Otto & familie (Otto Group; Zalando) - 15,2 miljard
10. Tadashi Yanai & familie (Fast Retailing; Uniqlo) - 14,8 miljard (br.hln)

11-08-2017 om 13:05 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
10-08-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom Terre Bleue verschillende BV's kleedt op rode loper Filmfestival Oostende

Waarom Terre Bleue verschillende BV's kleedt op rode loper Filmfestival Oostende

http://static3.hln.be/static/photo/2017/6/6/12/20170808145120/media_xll_9921597.jpg

Het Belgische modemerk Terre Bleue maakte jurken op maat voor actrices Maaike Cafmeyer en Tine Embrechts en ook Wim Opbrouck zal op het Filmfestival van Oostende gekleed zijn in een creatie van het label. "We hebben een hart voor cultuur en een passie voor de zee, we beschouwen dit dan ook als een samenwerking op lange termijn."

Terre Bleue is één van de sponsors van het Filmfestival Oostende, dat van 8 tot en met 16 september in de koning der badsteden plaatsvindt. Het Belgische modehuis ontwierp voor het festival een bijzondere hemdjurk in pittig rood, de themakleur van het festival. Daarnaast kleedt het dus enkele bekende acteurs en actrices op de rode loper en organiseert het een modeshow tijdens de ladies night.

Samenwerking op lange termijn
"Bij Terre Bleue hebben we een hart voor cultuur en een passie voor de zee. Daarom zijn we heel blij dat we een creatieve samenwerking kunnen aangaan met het Filmfestival Oostende", vertelt Dirk Perquy, ceo van Terre Bleue. "We beschouwen dit als een partnership op lange termijn."

De rode jurk werd door het ontwerpteam gecreëerd voor het Filmfestival, maar ook naar aanleiding van de 15de verjaardag van het merk. Het maakt deel uit van de designercapsulecollectie waarmee Terre Bleue zijn verjaardag viert. (br.hln)

10-08-2017 om 17:18 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En de prijs voor populairste modemerk van het moment gaat naar ...

En de prijs voor populairste modemerk van het moment gaat naar ...

http://static0.hln.be/static/photo/2017/14/16/1/20170810104951/media_xll_9926146.jpg

Ze veroverden de catwalk, je Instagramfeed en misschien zelfs je eigen kleerkast. Dan kan het natuurlijk niet anders dan dat we het hebben over Gucci. Het Italiaanse modehuis ging op één jaar tijd van kitsch naar classy, en dat laat zich ook zien in de cijfers.

Het lijkt wel alsof alles wat ze bij Gucci aanraken in goud verandert. Letterlijk, want de kassa blijft rinkelen. En nu geeft een onderzoek van Business of Fashion en online webshop Lyst uitsluitsel: Gucci is hét modemerk van 2017. "Gucci is hét hipste modemerk van de planeet," zo stellen ze. En ja, daar heeft die 1,4 miljard euro omzet wellicht iets mee te maken.

Maar daar stopt het niet. Van de 10 best verkopende desigerproducten wereldwijd waren er maar liefst 4 van Gucci. Volgens het onderzoek is dat vooral te wijten aan de kunst om zich in te leven in de leefwereld van de millennials. Goed voor een stijging van de verkoopscijfers van - hou je vast - 39,3 procent ten opzichte van vorig jaar.

Andere merken in de top vijf? Yeezy, Balenciaga, Vetements en Givenchy. (br.hln)

10-08-2017 om 17:09 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
08-08-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gucci en Saint Laurent gaan de strijd aan tegen namaakproducten

Gucci en Saint Laurent gaan de strijd aan tegen namaakproducten

http://static3.hln.be/static/photo/2017/16/14/14/20170807135152/media_xll_9919004.png

Designeritems zijn helaas niet voor iedere portomonnee weggelegd, waardoor de aankoop van een valse Gucci of Saint Laurent handtas soms erg verleidelijk is. Moeilijk is het in ieder geval niet, valse designerspullen liggen letterlijk voor het grijpen op sites als Alibaba. Maar daar kan in de toekomst wel eens verandering in komen.

In 2015 lag luxegroep Kering, het moederbedrijf van merken als Gucci, Saint Laurent en Balenciaga, nog in strijd met Alibaba, omdat het van mening was dat er te veel namaakspullen van Gucci en Saint Laurent werden aangeboden op de website. Wat volgde was een langdurige rechtzaak.

Inmiddels is de strijdbijl begraven en bundelen beide bedrijven hun krachten om namaakproducten tegen te gaan. Kering laat in een statement weten dat ze naast technische middelen ook kennis met elkaar zullen delen om de verkoop van namaakproducten de kop in te drukken. (br.hln)

08-08-2017 om 11:39 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!