Gelakte nagels staan verzorgd, vrouwelijk en van een leuk kleurtje krijg je instant een goed humeur. Tenzij de lak er al na een halve dag begint af te bladderen. Wel, goed nieuws: met deze tips is dat eindelijk verleden tijd. Graag gedaan!
1. Vijl je nagels wat korter
Mooi hoor, lange nagels. Maar een lange werkdag, de afwas of gewoon tokkelen op je toetsenbord beschadigt de tips van je nagels onvermijdelijk, waardoor ze zwakker worden en nagellak minder goed blijft zitten. Als je je nagels wat korter vijlt, zullen ze doorgaans ook sterker zijn en zal dat kleurtje een stuk beter houden.
2. Vergeet de basecoat niet
In tegenstelling tot wat velen denken is een basecoat geen stap die je kan overslaan. Niet alleen beschermt het je nagels tegen verkleuring, het zorgt er ook voor dat je favoriete kleurtje veel beter blijft zitten. Multitaskers kunnen ook voor een nagelversterker of verzorgende onderlaag als basecoat kiezen, zo kan je meteen de conditie van je nagels aanpakken.
3. Doe ook de randjes van je nagels
Voor een goede manicure die lang blijft zitten, zijn de randjes van je nagels essentieel. Maak een horizontale beweging aan de tip van je nagel, dat maakt een wereld van verschil voor de levensduur van je nagellak. Wil je zeker zijn dat je nagels een hele vakantie meekunnen? Breng dan om de paar dagen een extra laagje topcoat aan bovenop de nagel.
4. Probeer warm water te mijden
Natuurlijk hebben we graag dat je fris gewassen de deur uitgaat (je omgeving zal je dankbaar zijn), maar probeer te douchen en de afwas te doen vóór je je nagels lakt. Nagellak heeft tijd nodig om uit te harden, en hitte kan dat proces verstoren, waardoor je sneller kleine tikjes en foutjes krijgt in de lak.
5. Investeer in een voedende olie
Mooie en verzorgde nagelriemen zijn essentieel voor gezonde nagels. Een beetje voedende olie is dus een must als je je nagellak lang mooi wil houden. Masseer voor het slapengaan je nagelriemen in met een beetje olie of crème voor sterke nagels.
6. Blijf weg van desinfecteergel
Natuurlijk zijn we allemaal tuk op een goede hygiëne, maar de antibacteriële gels laat je beter zo als je je nagellak mooi wil houden. Die bevatten namelijk alcohol, wat ervoor zorgt dat je nagellak - en dan vooral de topcoat - sneller verdwijnt. Gebruik daarom beter een milde zeep om je handen te wassen.
7. Let op met zonnecrème
Uiteraard willen we niet beweren dat je je niet moet beschermen tegen de zon, maar let wel op hoé je je insmeert. De ingrediënten in je zonnebescherming kunnen er namelijk voor zorgen dat je nagels sneller geel verkleuren en dat de topcoat sneller afslijt. Gebruik dus enkel je vingertoppen om zonnecrème aan te brengen en maak nadien meteen je handen schoon (maar dus niet met desinfecteergel). (br.hln)
Wordt het cosmeticamerk van Kylie Jenner binnenkort het meest succesvolle beautymerk ter wereld?
Wordt het cosmeticamerk van Kylie Jenner binnenkort het meest succesvolle beautymerk ter wereld?
Vandaag blaast de Amerikaanse realityster Kylie Jenner 20 kaarsjes uit. En terwijl het soms moeilijk is om te beseffen dat onder die laag van metamorfoses zo'n piepjonge vrouw schuilt, bewijst Kylie met haar beautybedrijf volwassen van geest te zijn. Sterker nog, als het succes van Kylie Cosmetics blijft groeien, stoot het de grootste beautybedrijven zonder veel moeite van hun troon.
Kylie Jenner lanceerde zo'n 18 maanden geleden samen met moederlief Kris Jenner haar beautylijn Kylie Cosmetics. Wat begon met de befaamde Kylie Lip Kits groeide in sneltempo uit tot een volwaardig make-up assortiment. Inmiddels is Kylie Cosmetics uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf. Over de grootte van het bedrijf werd lang gespeculeerd, maar nu blijkt dat het succesvolle beautymerk in slechts 18 maanden tijd maar liefst 357 miljoen euro aan producten heeft verkocht. Over monstercijfers gesproken!
Het is dus opletten geblazen voor andere grote beautybedrijven, anders mogen we Kylie Cosmetics binnenkort tot meest succesvolle beautymerk kronen. In vergelijking met andere beautyproducten is de groei van Kylie's bedrijf op zijn minst gezegd opvallend. Zo zou Estée Lauder er 10 jaar over gedaan hebben om tot zo'n 426 miljoen euro te komen. Voor Bobbie Brown en Lancôme kostte het zelfs meer dan 25 jaar om te komen tot een waarde van 1 miljard. Indien de omzet van Kylie Cosmetics blijft doorgroeien, zoals het de afgelopen 18 maanden heeft gedaan, wordt de waarde van het bedrijf over 25 jaar geschat op 6 miljard euro. Niet slecht voor een bedrijf dat volledig draait op e-commerce en sociale media! (br.hln)
Golden girls: gouden wenkbrauwen zijn de nieuwe hype
Golden girls: gouden wenkbrauwen zijn de nieuwe hype
Sinds Cara Delevingne en haar wenkbrauwen in 2012 ten tonele verschenen, is de verkoop van wenkbrauwpotloden en -poeders serieus de hoogte in geschoten. Maar nu is er een nieuwe trend op wenkbrauwvlak: goud.
Het goede nieuws: je hoeft je wenkbrauwen niet plots goud te kleuren. Deze trend draait immers helemaal rond subtiliteit. Geen blinkende wenkbrauwen die al van mijlenver te spotten zijn, wel een subtiele dosis glamour die je look net iets specialer maakt.
Hoe doe je het zelf? Heel eenvoudig: borstel een beetje goudkleurig oogschadauwpoeder door je wenkbrauwen, of trek een subtiel gouden lijntje net onder of boven je wenkbrauw. Mag het toch écht dramatisch? Dan gebruik je best vloeibare oogschaduw, voor een opvallend effect. (br.hln)
De Spanjaard Amancio Ortega, mede-oprichter van modebedrijf Inditex (Zara, Mango, Bershka, etc.) is wederom de rijkste man in de modewereld. Dat blijkt uit een jaarlijkse berekening van modeplatform FashionUnited. De top-3 ziet er deze keer wel nét iets anders uit dan vorig jaar.
Mode is big business, maar hoe big is dat dan juist? Wereldwijd gezien is de mode-industrie maar liefst 3 biljoen dollar waard. Het hoeft dus niet te verbazen dat enkele van de rijkste mensen ter wereld werkzaam zijn in de modewereld.
Meestal staan de ontwerpers en modellen in de schijnwerpers, maar zij zijn niet degene die het meeste geld binnen rijven. Het zijn de grote bazen die aan het hoofd staan van de bedrijven die er schatrijk van worden. Na Amancio Ortega, mede-oprichter van het bedrijf (Inditex) achter de modeketens Zara, Bershka, Pull & Bear, Mango, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho en Uterqüe volgt bijvoorbeeld net als vorig jaar Bernard Arnault, de man achter het luxeconcern LVMH, waartoe onder andere Louis Vuitton, Céline, Kenzo en Givenchy behoren. De Nederlandse Brenninkmeijer familie achter keten C&A sluit de top-3 af.
Dit is de volledige top-10 volgens Fashion United, berekend op basis van de nettowaarde in euro:
1. Amancia Ortega (Inditex; moederbedrijf Zara) - 60,7 miljard 2. Bernard Arnault (LVMH; Louis Vuitton en Moët Hennessy) - 35,3 miljard 3. De Brenninkmeijer familie (C&A) - 25,5 miljard 4. Betrand Puech & familie (Hermès) - 24,3 miljard 5. Phil Knight (Nike) - 22,3 miljard 6. Alain & Gerard Wertheimer & familie (Chanel) - 20,1 miljard 7. Stefan Persson (H&M) - 16,7 miljard 8. Leonardo Del Vecchio (Luxottica; Ray-Ban) - 15,2 miljard 9. Michael Otto & familie (Otto Group; Zalando) - 15,2 miljard 10. Tadashi Yanai & familie (Fast Retailing; Uniqlo) - 14,8 miljard (br.hln)
Waarom Terre Bleue verschillende BV's kleedt op rode loper Filmfestival Oostende
Waarom Terre Bleue verschillende BV's kleedt op rode loper Filmfestival Oostende
Het Belgische modemerk Terre Bleue maakte jurken op maat voor actrices Maaike Cafmeyer en Tine Embrechts en ook Wim Opbrouck zal op het Filmfestival van Oostende gekleed zijn in een creatie van het label. "We hebben een hart voor cultuur en een passie voor de zee, we beschouwen dit dan ook als een samenwerking op lange termijn."
Terre Bleue is één van de sponsors van het Filmfestival Oostende, dat van 8 tot en met 16 september in de koning der badsteden plaatsvindt. Het Belgische modehuis ontwierp voor het festival een bijzondere hemdjurk in pittig rood, de themakleur van het festival. Daarnaast kleedt het dus enkele bekende acteurs en actrices op de rode loper en organiseert het een modeshow tijdens de ladies night.
Samenwerking op lange termijn "Bij Terre Bleue hebben we een hart voor cultuur en een passie voor de zee. Daarom zijn we heel blij dat we een creatieve samenwerking kunnen aangaan met het Filmfestival Oostende", vertelt Dirk Perquy, ceo van Terre Bleue. "We beschouwen dit als een partnership op lange termijn."
De rode jurk werd door het ontwerpteam gecreëerd voor het Filmfestival, maar ook naar aanleiding van de 15de verjaardag van het merk. Het maakt deel uit van de designercapsulecollectie waarmee Terre Bleue zijn verjaardag viert. (br.hln)
En de prijs voor populairste modemerk van het moment gaat naar ...
En de prijs voor populairste modemerk van het moment gaat naar ...
Ze veroverden de catwalk, je Instagramfeed en misschien zelfs je eigen kleerkast. Dan kan het natuurlijk niet anders dan dat we het hebben over Gucci. Het Italiaanse modehuis ging op één jaar tijd van kitsch naar classy, en dat laat zich ook zien in de cijfers.
Het lijkt wel alsof alles wat ze bij Gucci aanraken in goud verandert. Letterlijk, want de kassa blijft rinkelen. En nu geeft een onderzoek van Business of Fashion en online webshop Lyst uitsluitsel: Gucci is hét modemerk van 2017. "Gucci is hét hipste modemerk van de planeet," zo stellen ze. En ja, daar heeft die 1,4 miljard euro omzet wellicht iets mee te maken.
Maar daar stopt het niet. Van de 10 best verkopende desigerproducten wereldwijd waren er maar liefst 4 van Gucci. Volgens het onderzoek is dat vooral te wijten aan de kunst om zich in te leven in de leefwereld van de millennials. Goed voor een stijging van de verkoopscijfers van - hou je vast - 39,3 procent ten opzichte van vorig jaar.
Andere merken in de top vijf? Yeezy, Balenciaga, Vetements en Givenchy. (br.hln)
Gucci en Saint Laurent gaan de strijd aan tegen namaakproducten
Gucci en Saint Laurent gaan de strijd aan tegen namaakproducten
Designeritems zijn helaas niet voor iedere portomonnee weggelegd, waardoor de aankoop van een valse Gucci of Saint Laurent handtas soms erg verleidelijk is. Moeilijk is het in ieder geval niet, valse designerspullen liggen letterlijk voor het grijpen op sites als Alibaba. Maar daar kan in de toekomst wel eens verandering in komen.
In 2015 lag luxegroep Kering, het moederbedrijf van merken als Gucci, Saint Laurent en Balenciaga, nog in strijd met Alibaba, omdat het van mening was dat er te veel namaakspullen van Gucci en Saint Laurent werden aangeboden op de website. Wat volgde was een langdurige rechtzaak.
Inmiddels is de strijdbijl begraven en bundelen beide bedrijven hun krachten om namaakproducten tegen te gaan. Kering laat in een statement weten dat ze naast technische middelen ook kennis met elkaar zullen delen om de verkoop van namaakproducten de kop in te drukken. (br.hln)
Na een lange dag thuiskomen en eindelijk die handtas op de grond zetten. Heerlijk. Dames we moeten eerlijk zijn, die handtas zit hoogstwaarschijnlijk vol met spullen die je helemaal niet nodig hebt, en dat zorgt ervoor dat die tas al snel enkele kilo's weegt. Hoeveel mag die tas nu eigenlijk echt wegen?
Het is al eerder aangetoond dat met een te zware handtas rondlopen erg slecht is voor je lichaam. Je nek en rugspieren zien écht af van die extra kilo's. Hoeveel gewicht mag je meenemen in je handtas? Wel, het hangt af van welke soort je kiest.
Heb jij een schoudertas? Dan moet je er voor zorgen dat je tas nooit meer dan 10% van je lichaamsgewicht weegt. Dat komt erop neer dat wanneer je bijvoorbeeld 70 kilo ziet verschijnen op de weegschaal, die handtas van jou maar 7 kilo mag wegen. Daarnaast kies je ook best voor een tas met een dikke strap.
Wil je meer meenemen? Kies dan voor een rugzak. Wanneer je zo'n handige rugzak draagt, mag je 20% van je lichaamsgewicht meebrengen, het dubbele gewicht van een gewone schoudertas.
Eerste hulp bij de clutch: ga jij een avondje uit en is die clutch het perfecte accessoire? Dan moet je wel rekening houden met dat je maximum 2,5 kilogram met je meebrengt.
Ga jij als een echte Mary Poppins met je handtas door het leven en lijkt die tas van jou een onuitputbare bodem te hebben? Dan kan je beter toch eens je tas opruimen, je rug/armen zullen je dankbaar zijn. (br.hln)
7 verrassende dingen die je nog niet wist over Zara
7 verrassende dingen die je nog niet wist over Zara
Een winkelstraat zonder Zara kunnen we ons bijna niet meer inbeelden. De Spaanse winkel is dan ook echt overal. Maar toch heeft de keten nog steeds niet al zijn geheimen prijs gegeven. Tot nu, in de herfst komt er voor het eerst een documentaire over het leven van de eigenaar, Amancio Ortega. Refinery 29 kreeg als eerste een glimp en deelde enkele verrassende weetjes.
Op een dag was hij daar, in alle winkelstraten en in elk mogelijk shoppingcenter in België. Wat weten we eigenlijk over ZARA? Hun kleding is mooi, hip en trendy en ze durven wel eens een kledingstuk kopiëren. Maar toch valt er nog veel te ontdekken. Dit zijn 7 dingen die je nog niet wist:
1. Het eerste kledingstuk dat verkocht werd was een badjas
Je zou denken dat het allereerste Zara-ontwerp een super hippe T-shirt was, maar niets is minder waar. Het eerste stuk van Ortega was een badjas. Ja echt waar, een badjas. Hij imiteerde een badjas uit de dure boetiek waar hij vroeger werkte en met succes want er was meteen bijzonder veel vraag naar trendy stuk.
2. Ortego kon maar 30 euro lenen van de bank
Nu mag hij dan wel één van de rijkste mensen ter wereld zijn. Vroeger was het heel anders. Toen de Zara-eigenaar zijn winkel wou opstarten moest hij een lening aangaan bij de bank. En die kreeg hij, alleen was het amper 30 euro.
3. De winkel heeft zijn naam te danken aan een romantische verhaal
De eerste Zara-winkel ooit, opende in A Coruña, Galicia in Spanje. De winkel kreeg meteen de naam Zara. Die naam komt van de Kroatische haven Zadar, waar de eigenaar op huwelijksreis ging met zijn toenmalige vrouw.
4. Dankzij de winkel bestaat fast fashion
Wanneer de ontwerpers van Zara een briljant idee krijgen, ligt het stuk soms amper 15 dagen later in de winkels. Dat is geen realiteit voor veel andere winkels, waarbij het gemakkelijk 40 weken kan duren om een stuk in de winkel te krijgen. Zara was de eerste om op deze manier begon te werken.
5. Er is een reden waarom jouw favoriete stuk zo snel uitverkocht is
Hoe frustrerend kan het zijn? Je heb een leuke broek gezien online, maar wanneer je een dag later de winkel binnenstapt, is hij -tevergeefs- al volledig uitverkocht. Vervelend voor ons, maar slim gezien door Zara. De eigenaar van de winkel vindt het leuk wanneer een stuk niet meer in stock is, want dat verhoogt de vraag, en zo worden er meer mensen naar de winkel gelokt.
6. Een vrouwen T-shirt wordt in 38 minuten gemaakt
Eén van de andere redenen waarom Zara zo snél een stuk in de winkels krijgt, is omdat het helemaal niet lang duurt om de stukken te maken. 38 minuten precies, zoveel tijd is er nodig om een T-shirt voor dames te maken. In Tunesië worden per dag 1.200 kledingstuks voor Zara gemaakt, dat zijn er zo'n 150 per uur.
7. Ze halen hun inspiratie overal
Er is amper tijd nodig om een stuk in de winkel te krijgen, maar de inspiratie moet van ergens komen. Om zo snel mogelijk te zijn, reizen de ontwerpers rond. Gewapend met camera, pen en papier om zoveel mogelijk modetrends en nieuwe ideeën vast te leggen (br.hln)
Zo draag je slippers zonder je voeten te verknoeien
Zo draag je slippers zonder je voeten te verknoeien
Het ultieme zomergevoel is dat van zand tussen je tenen, terwijl je met slippers aan de voeten richting zee wandelt. Het jammere aan dat zomerse accesoire is dat ze niet bepaald goed voor je voeten zijn, en regelmatig dragen tot ontstekingen kan leiden. Zo perk je die schade in.
Slippers dragen mag dan wel slecht zijn voor je voeten, het blijft nog steeds beter dan blootsvoets rondtrippelen, zo vertelde Dr. Christina S. Long aan Today. "Ze beschermen een beetje de onderkant van de voeten, maar dat is dan ook alles," klinkt het. "Ze geven geen steun aan je hiel of bal van de voet, en je moet ze met je tenen vastgrijpen om ze aan je voeten te houden. Als je ze te lang draagt kan je blaren krijgen, maar ook virale infecties, bacteriën, een slechte loophouding, ontstekingen, hamertenen enzovoort."
Maar zoals dat gaat met ongezonde dingen, wil dat nog niet zeggen dat we ze definitief aan de kant moeten schuiven. Net zoals bij wijn en chocolade, geldt bij slippers evenzeer dat ze kunnen, maar met mate. En probeer ook eens hier op te letten.
1. Niet achter het stuur
Met je slippers achter het stuur kruipen is een slecht idee. Het schoeisel kan af je voeten schuiven en vast komen te zitten onder het rem- of gaspedaal, met alle gevolgen van dien. Draag altijd "vaste" schoenen als je rijdt, en hou die slippers voor op het strand.
2. Bij bijzondere gelegenheden
Flip-flops zijn ideaal voor kortetermijngebruik, zeker als ze op zijn minst een kussentje in de zool hebben en lichtjes steun bieden aan de boog van de voet. "Draag ze op het strand, rond het zwembad, in openbare douches zoals op de sportschool of op een korte wandeling naar de supermarkt," tipt Long. Maar draag ze niet om lange afstanden te wandelen, lang recht te staan of om een sport uit te oefenen. Sandalen zijn dan een betere keuze, maar voor activiteiten met veel beweging blijft een sportschoen de beste keuze.
3. Koop een degelijk paar
Slippers vind je zelfs in de supermarkt vanaf enkele euro's, maar als je voeten je lief zijn investeer je toch beter in een iets degelijker paar. Zoek naar exemplaren die de voet toch een beetje ondersteunen, aan de boog of door kussentjes in de zolen. Leer is een betere keuze dan plastic, om blaren te vermijden. Kan je de zool van de slipper bijna helemaal dubbel plooien? Dan weet je zeker dat je een nachtmerrie voor je voeten in handen hebt.
4. Verzorg je voeten
Je hoeft geen wekelijkse afspraak bij de pedicure te maken, maar het is wel belangrijk om je voeten schoon te houden. Goed wassen, af en toe een voetcrème en je teennagels goed onderhouden zijn een basic must. Vergeet je voeten ook niet in te smeren met zonnecrème, een plek die vaak vergeten wordt. Let daarnaast op waar je loopt, zodat je niet in glas, een gemorste bol ijs of - erger nog - hondenpoep trapt. (br.hln)
Blondes have more fun? Niets van. De nieuwste it-kleur is grijs, en al helemaal in combinatie met zachte pastelkleurtjes voor een wel heel originele ombré
Hij blijft populair, de ombré, maar niet zoals je zou verwachten. Lichtblond is niet lander dé basiskleur van menig ombré, maar ... grijs. De smokey ombré, zo werd de trend gedoopt, en het belooft alvast het paradepaardje van dit najaar te worden. Enkel voor durvers!
Kleurexpert en Global Color Creative Director bij Redken Josh Wood sloeg de handen in elkaar met de wereldberoemde make-upartiest Aaron de Mey, en creëerde drie tinten:
* Whisper: een wolkje subtiel zilver * Talk: een krans van smeulend grijs en blauw * Shout: een gedurfde nevel van magent en violet
Van zacht en subtiel tot een dramatische kleuruitbarsting: eigenlijk kan de haarkleur - net zoals een smokey eye - voor iedereen. "Met deze nieuwe Smoky Ombré benaderen we haarkleur zoals make-up", legt Wood uit. "Het is een manier van licht en schaduw toevoegen, waardoor elke haarstijl er fantastisch kan uitzien."
"De smoky eye overleeft alle modes", voegt De Mey daaraan toe. "Het gaat al zo lang mee dat het echt een klassieker geworden is. Het kan erg subtiel en zacht uitgevoerd worden, of net heel gedurfd en dynamisch. Het is een stijl waar iedereen geweldig mee staat, afhankelijk van de uitvoering." (br.hln)
Veel ophef rond graatmagere mannelijke modellen op Paris Fashion Week
Veel ophef rond graatmagere mannelijke modellen op Paris Fashion Week
Al meer dan twintig jaar roepen graatmagere modellen op de catwalk en in magazines discussie op. Sommige landen hebben al regels of wetgeving, maar gek genoeg lijken die alleen op vrouwen te slaan. De extreem magere, lange mannen die massaal de shows van grote modehuizen lopen, bleven tot nu toe bespaard hiervan. Al wordt er steeds vaker kritiek geuit.
Je kan haast niet meer naast de graatmagere mannelijke modellen op de catwalk kijken. Tijdens de afgelopen mannenmodeweken werden onder andere de creaties van Rick Owens, Louis Vuitton, Dries Van Noten en Prada op bijzonder dunne heren getoond. Soms kon je zelfs letterlijk al hun ribben tellen. De tijd dat mannelijke modellen vooral werkaanbiedingen kregen door hun gespierde torso, lijkt voorgoed verleden tijd.
Gespierde modellen zijn passé Dat magere mannen hoogtij vieren op de catwalk, kadert in een bredere trend waarbij steeds vaker ingegaan wordt tegen het schoonheidsideaal. Waar vrouwen met cellulite, een maatje meer of een spleetje tussen de tanden nu ook model kunnen worden, geldt hetzelfde voor mannen, maar dan in de omgekeerde richting. Jongens met ingevallen wangen en een grote neus verdringen vaker en vaker de typische breed gespierde modellen zoals David Gandy.
Manorexia Omdat de discussie over het gewicht van vrouwelijke modellen nog steeds zo hevig oplaait, lijken de magere mannelijke collega's daardoor door de mazen van het net te glippen. En dat kan gevaarlijk zijn, want hoewel anorexia vaak afgedaan wordt als een typische vrouwenziekte, komt ook manorexia steeds vaker voor. Niet dat alle mannen op de modeweken aan een eetstoornis lijden, en de hyperslanke heren op de catwalk zullen er ook niet plotsklaps voor zorgen dat elke man in de straat graatmager wil zijn. Maar de dunne heren op de catwalk kunnen wel het zelfbeeld van jongens beïnvloeden. Net zoals ook magere vrouwelijke modellen ervoor kunnen zorgen dat meisjes niet tevreden zijn over hun eigen lichaam.
"Ik denk dat we heel vaak onderschatten dat anorexia niet alleen bij vrouwen voorkomt, maar dat ook jongens het kunnen krijgen. Er is een grens wat betreft magere mannelijke modellen, en die moet je beschermen," vertelde de Nederlandse ontwerpster Nikkie Plessen daar onlangs nog over in RTL Boulevard.
Maar zoals met alles in de modewereld, fluctueren de trends onder modellen zeer snel. Tien jaar geleden waren magere mannelijke modellen ook nog het van het, om even later terug vervangen te worden door gespierde heren. Even afwachten tot dit overgaat, of ben jij wel fan? (br.hln)
Christian Dior wordt 70 en viert dat met grootse tentoonstelling in Parijs
Christian Dior wordt 70 en viert dat met grootse tentoonstelling in Parijs
Vorige week opende het Musée des Arts Décoratifs de deuren van de tentoonstelling 'Christian Dior, Designer of Dreams' ter gelegenheid van de 70ste verjaardag van het modehuis. De expo vertelt het verhaal van de oprichter van het merk en de ontwerpers die hem opvolgden zoals Yves Saint Laurent, John Galliano en Belg Raf Simons. Het is de grootste tentoonstelling die het Franse museum ooit heeft gegeven.
Naast de meer dan 300 haute couture jurken ontworpen tussen 1947 en nu, worden er ook officiële documenten, foto's, accessoires, tekeningen, brieven, parfum flesjes, oude reclamecampagnes en meer tentoongesteld. Om aan te tonen dat Christian Dior, oprichter van het gelijknamige modehuis, ook een bekende kunstliefhebber was, worden er heel wat kunstwerken uit zijn privécollectie getoond. De gehele expo neemt ongeveer 3.000 vierkante meter aan ruimte in beslag.
Voor velen zal het hoogtepunt waarschijnlijk het laatste luik van expositie zijn, namelijk een balzaal gevuld met avondjurken - waarvan sommige gedragen door beroemdheden zoals Grace Kelly, prinses Diana, Charlize Theron en Jennifer Lawrence.
De tentoonstelling loopt nog tot 7 januari 2018, tijd genoeg dus voor een tripje Parijs lijkt ons. (br.hln)
Nike, Moschino en andere modemerken die je wellicht al jaren fout uitspreekt
Nike, Moschino en andere modemerken die je wellicht al jaren fout uitspreekt
Spreek jij Moschino ook uit als "Mo-sjie-noo", Nike als "Naik" en Hermès als "Hermes"? Dan zit je er helemaal naast. En er zijn nog heel wat andere modemerken die je wellicht totaal verkeerd uitspreekt. Begrijpelijk trouwens, vaak ligt de correcte uitspraak helemaal niet voor de hand. Deze merknamen hebben een andere uitspraak dan je waarschijnlijk dacht.
1. Balmain Wil je het favoriete merk van de Kardashians juist uitspreken, dan hoor je helemaal geen "a" erin. Je spreekt het uit als "Bel-ma(n)".
2. BVLGARI Erg geliefd door voetbalvrouwen en zeer vaak verkeerd uitgesproken. Het is "boell-goeh-rie".
3. DSquared² Eens je het door hebt is er niets moeilijk meer aan, maar het is dus "die-sqeird".
4. Givenchy Onze harde g-klank bestaat niet in het Frans (Givenchy is een van oorsprong Frans modehuis) en dus zeg je "zji-von-she".
5. Hermès Niet gewoon "hermes", wel "air-mez".
6. Loewe Ongetwijfeld één van de moeilijkste in dit lijstje. Het Spaanse Loewe spreek je uit als "loo-eh-vey".
7. Moschino Bekend van de opvallende ontwerpen waar onder andere Josje grote fan van is. Je spreekt het label uit als volgt: "mos-kie-no".
8. Miu Miu Waarschijnlijk zeg je gewoon "miuu-miuu", eigenlijk is het "mew-mew". 9. Nike Er is al veel geschreven over hoe je sportmerk Nike juist uitspreekt. Oprichter Phil Knight liet er vorig jaar uiteindelijk zelf zijn licht over schijnen. Correct is "nai-kie".
10. Proenza Schouler "Pro-en-za skoe-ler". Of hoe je een merknaam kunt verzinnen die letterlijk niemand van de eerste keer juist uitspreekt.
11. TAG Heuer Het peperdure Zwiterse horlogemerk spreek je als volgt uit: "tàg-hoi-yar". (br.hln)
Wie deze week goed heeft opgelet bij de haute coutureshow van Dior, die heeft het ook gespot: geen make-up is nog steeds helemaal hot. Het leek alsof de modellen au naturel de catwalk betraden. Léék, want iedere beautyjunkie weet natuurlijk dat je voor die no make-up look best behoorlijk wat make-up nodig hebt.
Make-up artiest Peter Philips legt uit: "Een heel lichte eyeliner onder de ogen creëert subtiele nuances, en het ooglid krijgt een subtiel kleurtje met een perzikkeurige huidstint." Ook de mascara werd quasi onzichtbaar aangebracht. "Amper te bespeuren, maar het geeft wel een intensere blik," aldus Philips. Dé focus van de look zijn de wenkbrauwen. Volle wenkbrauwen à la Cara Delevingne blijven dus voorlopig nog helemaal in: "De wenkbrauwen zijn erg belangrijk. Ze worden duidelijk gestyled en geaccentueerd met wat potlood en een beetje gekleurde wenkbrauwgel." (br.hln)
Net nieuwe schoenen gekocht, maar doodsbang dat het regenweer die prachtige hakken verpest voor je ze goed en wel hebt kunnen dragen? Geen nood, met deze tips heb je er nog jarenlang plezier van!
1. Draag je schoenen niet àltijd
Het mag misschien tegenstrijdig klinken, zeker als je net een lieve duit aan dat nieuwe paar besteed hebt, maar het is een goed idee om je schoenen niet àltijd te dragen. Natuurlijk wil je met je nieuwe aankoop pronken, maar schoenen hebben ook een rustdagje nodig. Net als je voeten, overigens. Door ze af en toe een dagje te laten ademen, blijven ze niet alleen langer mooi, ook je voeten worden minder belast omdat ze niet steeds in dezelfde houding gedwongen worden.
2. Investeer
Niet in een tweede paar schoenen (al mag dat natuurlijk ook), maar vooral in een goede schoenenkast. Door ze 's avonds netjes weg te bergen blijven ze vrij van stof en vocht, waardoor ze langer mooi blijven. Geen plaats voor een aparte schoenenkast? Of gewoon veel te veel schoenen? Bewaar ze dan onderin je kleerkast in een stofzak.
3. Rij niet met de auto
Of toch zeker niet als je hakken draagt. Niet alleen draag je best comfortabel schoeisel in de auto omdat dat makkelijker rijdt, het is ook beter voor je schoenen. Doordat je continu druk uitoefent op je hielen, zal de hak namelijk sneller beschadigd raken. Bewaar dus best altijd een paar sneakers in de auto.
4. Hou ze proper
Dat wil niet zeggen dat je plots bij iedere regenbui binnen moet blijven of beter laarzen aantrekt, maar wel dat je je schoenen netjes poetst voor je ze weer in de kast zet. Geef vlekken en water geen tijd om in te trekken, maar maak je schoenen zo snel mogelijk schoon. Daarnaast kan je ook één keer per maand een spa-momentje voor je favoriete schoenen organiseren: een likje leerconditioner en schoenpoets, en ze zijn weer als nieuw! En natuurlijk niet vergeten in te spuiten voor toekomstige regenbuien!
5. Verwijder vervelende geurtjes
Het kan gebeuren dat schoenen snel gaan stinken, zeker sandalen die je vaak met blote voeten draagt. Dat probleem los je makkelijk op door er wat natriumbicarbonaat in te strooien. Laat een nachtje staan, en verwijder het de volgende dag weer met een zacht doekje voor heerlijk frisse schoenen. (br.hln)
Stijlvolle mode voor plussize vrouwen? "Kijk vooral niet naar de maten en kies voor kwaliteit"
Iedereen wil er graag goed uitzien, welke maat je ook hebt. Aangezien de meeste designers anno 2017 nog altijd vooral voor dunne vrouwen ontwerpen, is dat voor plussize dames helaas niet altijd gemakkelijk. Wij vroegen een paar stylingtips aan de experts van Surplus Boutique, een gloednieuwe winkel voor volslanke vrouwen in Hasselt.
Hoe duur of goed gemaakt je outfit ook is, als je een laag zelfbeeld hebt zullen de kleren nooit volledig tot hun recht komen. Belangrijk is dus om eerst aan je eigen zelfvertrouwen te werken. En denk vooral niet dat je eerst moet afvallen voordat je leuke kleding kunt kopen. "Waarom zou jij je niet mooi en aantrekkelijk mogen voelen zoals je bent? Style has no size!"
1. Creëer een silhouet met de juiste verhoudingen Als je bijvoorbeeld een slank bovenlichaam hebt ten opzichte van je onderlichaam is het aangeraden om je bovenlichaam volumineuzer te doen lijken om de proporties van je figuur in evenwicht te brengen. Dat kan door bijvoorbeeld een oversized cardigan te dragen, een blouse met wijde neklijn of de aandacht naar je bovenlichaam te verleggen met opvallende accessoires. Zorg er wel voor dat je silhouet aanwezig blijft. Zo is een oversized top bijvoorbeeld niet zo'n goed idee, omdat die vanaf de heupen recht naar beneden loopt waardoor je overal even breed lijkt.
Sommige vrouwen hebben meer geluk en hebben een figuur dat van nature in balans is. Marilyn Monroe is hier een mooi voorbeeld van; zij had grote borsten, een slanke taille en ronde heupen. Getailleerde kledij zoals een aansluitende jeans, een (niet te diepe) decolleté of een kokerrok tot net onder de knie zijn dan ideaal om die curves extra in de kijker te zetten.
Wie net magere benen heeft maar een voller bovenlichaam kiest dan weer best voor a-lijn kleedjes en rokjes omdat die je figuur meer in balans brengen. Ook wijde broeken zijn ideaal.
2. De pasvorm is belangrijk, ga voor niet te wijd en niet te strak Elke vrouw heeft haar eigen unieke persoonlijkheid en daar horen haar eigen unieke en vaak heel mooie vormen bij. Zorg ervoor dat kleding deze mooie vormen omarmt en verstop ze niet in te ruim zittende kleding. En kijk vooral niet naar de maten. Die zeggen niets over de pasvorm en verschillen van merk tot merk en van land tot land. Soms kan het helpen om een item te laten retoucheren, zodat het echt perfect aansluit zoals jij wil.
3. Creëer je eigen stijl en durf! Kies voor stijl die echt bij je past. Misschien kies je altijd voor basic items, omdat je bang bent te veel op te vallen, terwijl je liefst felle kleuren en aparte prints zou willen dragen. Durf te dragen wat echt bij je past. Een grotere maat hebben is géén excuus om er niet leuk uit te zien. Het wordt misschien moeilijker vanaf maat 42, maar zeker niet onmogelijk. Je moet gewoon creatiever zijn. Durf, maar kies wel voor items die passen bij je figuur. Jumpsuits zijn bijvoorbeeld heel mooi bij grote volslanke dames maar worden moeilijk als je kleiner bent.
Kleuren en prints leiden dan weer de aandacht af van de probleemzones. De kunst zit in het vinden van stijlvolle en moderne prints, die je er niet oubollig doen uitzien. Blijf weg van al te grote dessins, want die doen je optisch breder ogen. Ga wel geen prints dragen enkel en alleen vanwege hun optisch afslankende effect, als ze eigenlijk helemaal niet bij je persoonlijkheid passen.
4. Kwaliteit en comfort geven je meer zelfvertrouwen Let ook op de stof waarvan je kleding gemaakt is, het heeft veel invloed op de pasvorm en uitstraling ervan. Polyester en andere synthetische stoffen kunnen je voller laten lijken, omdat ze zich om je lichaam spannen. Kies daarom in plaats van synthetische stoffen voor natuurlijke stoffen, zoals katoen of zijde. Kies voor kwalitatieve, iets dikkere stoffen met voldoende stretch en zorg ervoor dat de stof niet te hard aftekent. (br.hln)
Oeps! Zelfs Gigi Hadid struikelt af en toe over haar eigen voeten (op de catwalk)
Oeps! Zelfs Gigi Hadid struikelt af en toe over haar eigen voeten (op de catwalk)
De eerste persoon die nog nooit gestruikeld is, moeten wij nog tegenkomen. Of het nu als kleuter is, of op je eerste werkdag met een volle plateau in de kantine van je werk (been there, done that). Altijd een beetje genant. Maar Gigi Hadid, die had het nog erger. Zij struikelde namelijk voor het oog van de hele wereld: op de catwalk van Moschino.
Hoe zou je zelf zijn? Aan haar kleed te zien was het een hele opgave om niet op die lange sleep te stappen. Wat niet gelukt is, zo blijkt. De creatie mag dan wel een plaatje zijn om naar te kijken, erin lopen is zo te zien andere koek. Maar Gigi blijft er ijzig kalm onder, en weet alsnog haar balans te bewaren, waarna ze dapper verder schrijdt.
Ach, met zo'n jurk aan hoefden wij waarschijnlijk alleen nog maar recht te staan of we lagen al tegen de grond. Ongetwijfeld mét plateau in onze handen. Goed gedaan Gigi! (br.hln)
Handiger dan een handtas en terug in de mode: de heuptas
Handiger dan een handtas en terug in de mode: de heuptas
Waar is de tijd dat iedereen rondliep met een heuptasje van Eastpak rond zijn middel? En zoals dat gaat in de modewereld, komt alles altijd ooit terug. We zagen heuptasjes onder andere op de catwalk bij Louis Vuitton, Céline en zelfs Chanel. Ook in het straatbeeld duiken ze steeds vaker op, gelukkig ook de iets meer betaalbare exemplaren.
En waarom ook niet? Heuptasjes zijn stukken handiger dan handtassen want je hebt je handen vrij en ze zijn nog eens beter voor je rug ook. Je kunt het kleinood om je middel dragen (hallo smalle taille) of crossbody. (br.hln)
3 schoenen die nog slechter voor je voeten zijn dan hakken
3 schoenen die nog slechter voor je voeten zijn dan hakken
Dacht jij ook dat stiletto's de grootste marteling voor je voeten zijn die er bestaat? Verrassend genoeg blijkt dat niet het geval. In plaats van dat paar torenhoge hakken te beschuldigen van je pijnlijke voeten, kijk je beter ook eens kritisch naar je platte schoenen. Deze drie schoenen zijn minstens even erg voor je voeten dan hakken.
1. Ballerina's
Als je stiletto's draagt, komt de druk op de bal van je voeten te liggen. Maar platte schoenen zetten dan weer extra druk op je hiel. Zonder een zool of extra steun die schokken absorbeert, kunnen mensen die vaak erg platte schoenen zoals ballerina's dragen stressfracturen of spierscheurtjes krijgen. Een paar ballerina's in je handtas als back-up is misschien wel een pijnloze oplossing, maar zeker niet de gezondste voor je voeten.
2. Teenslippers
Heerlijk om in de zomer met een paar teenslippers over het strand te paraderen, maar je voeten zijn daar iets minder blij mee. Niet alleen krijg je te weinig steun in dit soort schoenen en dwingen ze je voeten in een onnatuurlijke positie, je kan er ook de befaamde 'hamertenen' door krijgen. Doordat je tenen voortdurend in een krul naar beneden gaan, kunnen ze op termijn krom komen te staan.
3. Muiltjes
Het spijt ons, Gucci-fans, maar ook een muiltje is voor je voeten niet beter dan een gewoon paar slippers. Je krijgt te weinig steun aan de enkel, en zelfs met een dikkere zool is zo'n instapper geen goede oplossing. Die zorgt voor meer gewicht op de bal van de voet en kan ook voor hamertenen zorgen. biedt net als slippers te weinig steun aan je voeten. Ook eeltknobbels en verstuikingen zijn veelvoorkomende problemen bij muiltjes, die zoals ervaringsdeskundigen weten niet erg handig zijn bij het stappen (br.hln)