Gwyneth Paltrow gaat een eigen
kledinglijn ontwerpen. De actrice doet dit voor het Franse modelabel
ZOEtee's. Dat meldt de Britse editie van het modetijdschrift Elle.
Seventies als inspiratie Oscarwinnares
Paltrow komt met een op de jaren zeventig geïnspireerde herfst- en
wintercollectie. De opbrengst van de kledinglijn, die 'ZOEtee's loves
Gwyneth' heet, wordt gedoneerd aan de Britse stichting Kids Company,
die zich inzet voor hulpbehoevende kinderen in Londen. (br.De Morgen)
Het is ondertussen
een jaarlijkse traditie geworden dat winkelketen H&M met een
topdesigner samenwerkt voor een unieke en vaak erg gewilde collectie.
Het duurt nog een hele maand voor de creaties van designer Matthew
Williamson's in de rekken van H&M zullen liggen, maar de hele
modewereld is nu al aan het watertanden bij de foto's van zijn
ontwerpen.
Fleurig en kleurrijk De
designer Matthew Williamson staat bekend om zijn fleurige en kleurrijke
ontwerpen. Hij slaagde er perfect in om zijn visie met de stijl van
H&M te combineren: felle kleurtjes, levendige prints en enkele
schitterende jurken. Mode-experts verwachten dat de collectie, die op
23 april in de grootste filialen van H&M zal liggen, weer in no
time uitverkocht zal zijn. Wil je dus één van zijn stukken scoren, moet
je er al heel vroeg bij zijn. Op 14 mei komt er nog een tweede lijn van
Williamson die in alle H&M-winkels te vinden zal zijn.
Grootste hit Williamson
zelf liet weten enorm trots te zijn met wat hij voor H&M tekende.
"Deze collectie kan wel één van mijn grootste hits worden." br.Nina)
Rode lippen raken
blijkbaar nooit uit de mode. Dit seizoen is het niet anders, rood
gestifte lippen werden overal gesignaleerd op de catwalks.
Crisis Rode
lippen zijn hotter dan ooit. Volgens sommigen heeft de crisis daarmee
te maken. Zo zou de financiële crisis ons naar meer make-up en rode
lipstick, doen grijpen. Grote aankopen moeten eraan geloven en mensen
verwennen zich liever met kleinere luxeproducten als cosmetica. Deze
'lipsticktheorie' is ontwikkeld door ene Leonard Lauder, een voormalig
topbestuurder van Estée Lauder.
Wat de reden van zoveel succes
ook is, rode lipstick geeft een supervrouwelijke look. Eén nadeel: rode
lipstick oogt mooi, maar kan, bij verkeerd gebruik, je er doen bijlopen
als een clown.
1. Het geheim zit in de rest van je gezicht.
Hoe bleker de huid, hoe meer dat je lippen er clownesk zullen uitzien.
Vooral op de ogen en de wangen ben je zuinig met make-up. Hou het voor
de rest vooral zeer fris. Bij rode lipstick hoort een mooie huid,
beetje mascara, eyeliner en een rozige blush.
2. Wil je de juiste tint vinden, kijk dan naar de ondertoon van de huid.
Die huid kan warm of koel zijn. Warme types hebben gelige,
olijfkleurige en donkere ondertonen. Ook bruinen ze makkelijk. Koelere
dames zien er bleker uit met rozige ondertonen en neigen sneller te
verbranden in de zon. Ben je een warm huidtype, ga je op zoek naar een
lipstick met oranje en bruine ondertonen. Een koeler huistype is beter
af met een lippenstift die blauwe of rozige ondertonen bevatten.
Uiteindelijk zie je meteen welke tint bij je past. Een goede kleur laat
je gezicht spreken. Een verkeerde kleur maakt grauw, moe en bleek.
3. Voordat je rode lippenstift aanbrengt, scrub je de lippen met een tandenborstel.
Zo voelen ze mooi glad aan. Breng vervolgens lippenbalsem aan om je
lippen te hydrateren zonder dat ze plakkerig of glossy aanvoelen.
4. Een lippotlood
in exact dezelfde kleur als je lippenstift, is een must, zo omlijn je
het geheel netjes. Neem eventueel een potlood met een tintje lichter,
maar nooit, zeker nooit, een tint donkerder.
5. Laat zware eyeliner achterwege, maar gebruik wel mascara.
Bruin voor blondines en roodharigen, zwart voor brunettes en
zwartharigen. Gebruik op je gezicht een subtiel gekleurde poeder of
foundation en werk af met een al even subtiele blusher. (br.nina)
Veel winkels gaan in crisistijd
failliet, omdat ze minder klanten over de vloer krijgen. Dat betekent
dat de concurrentiestrijd tussen de modezaken groter wordt om hetzelfde
aantal klanten te behouden. Dat maakt dat de collecties in de winkels
er alleen maar mooier op worden.
Nieuwe dingen In
Groot-Brittannië is dit effect van de crisis al goed merkbaar, meldt
nu.nl. Verschillende merken en ketens hebben het moeilijk om te
overleven. Daarom doen ze hun best om nieuwe producten te ontwikkelen.
Maar ook merken die in België verkrijgbaar zijn, als Zara en
Accessorize, zetten hun beste beentje voor. Winkelgoeroe Mary Portas:
"Tijdens moeilijke tijden, moeten ondernemers extra hun best doen. Pas
als je in de winkel mooie en verrassende collecties kunt aanbieden, win
je nu klanten."
Het badpak is er
nog steeds. Beter zelfs, het is goed op weg om een must te worden in
een trendy zomergarderobe. Natuurlijk heeft de bikini nog veel
aanhangers, maar de fashionista's, heen en weer geslingerd tussen hun
zonnekapitaal en de eisen van de mode, kiezen steeds vaker voor een
badpak.
Kleuren en motieven Effen,
met contrasterende vlakken of exclusieve prints: keuze is er te over.
Felle kleuren, bedrukt met stippen, met grote dessins, een mix van
effen en bedrukt of met motieven die aan tattoo's doen denken.
Opvallend is de kleurenrijkdom waarbij koraaloranje, appelgroen,
langunablauw, Indisch roze, mokka, vanille, chocolade of pimentrood
wedijveren met wit en zwart.
Zilver en goud Deze
zomer zet ook de Bling Bling attitude door. Zilver en goud zijn al
gesignaleerd, met hier en daar een licht futuristische stijl in
zwart/zilver en wat luxueuzer in chocoladebruin/goud.
Versneden Niet
enkel de felle kleuren zijn opmerkelijk deze zomer, maar ook de
trikini's. Trikini's zitten tussen badpak en bikini met een verbinding
tussen onder- en bovendeel. Met de cut-out badpakken geef je nog meer
bloot dan met een bikini. Wie sensueel wil flaneren op het strand, weet
wat te kopen. (br.nina)
Model met recordbenen siert catwalk in doorkijklingerie
Model met recordbenen siert catwalk in doorkijklingerie
Ana Hickman
schopte het ooit tot superbabe op deze site. Toch is het Braziliaanse
topmodel nog bekender omdat ze het Guinness Book of World Records
haalde met haar benen: met 123 cm van heup naar hiel de langste op de
catwalk. Tegenwoordig defileert de Braziliaanse babe het liefst in
doorschijnende lingerie. Zwart, wit, roze, het maakt Hickman allemaal
niet uit, als het maar doorkijk is.
Ana
Hickman is een 28-jarig Braziliaans topmodel (1m85) met Duitse roots.
Ze werkte al met heel wat grote merken als Niveau en L'Oreal. Haar
persoonlijke voorkeur gaat duidelijk uit naar het ondeugende werk. Zo
sierde ze al de zwempakkenspecial van Sports Illustrated, maar het
meeste bekendheid verwierf ze als model voor de lingerie van Victoria's
Secret. In Brazilië is ze dezer dagen steevast te zien als model voor
doorkijklingerie, zoals de bijgevoegde filmpjes en foto's bewijzen.
Voor de geïnteresseerden: ze is al sinds haar zestiende getrouwd met
Alexandre Corrêa en haar maten zijn 90-61-90. Enjoy! (br.hln)
Meer dan de helft van de Vlaamse vrouwen schaamt zich over haar buik. Dat blijkt uit een enquête van het weekblad Flair. De oorzaak? Vrouwen vergelijken te veel met andere vrouwen. Het buikje van de vrouw. Van dichters tot dakwerkers: elke man is er lyrisch over. Maar helaas, de vrouw zelf blijft dat buikje vervloeken. Sterkers nog: uit een enquête van het vrouwenblad Flair blijkt dat bijna zestig procent van de vrouwen zich scháámt over haar buikje. Bijna de helft trekt zelfs haar buikje in als ze naakt voor haar partner staat.
Volgens experts zijn er dat in het echte leven nog veel meer. Stylist Jani Kazaltzis heeft al honderden vrouwen - bekend en onbekend - gekleed. Hij schreef er ook een boek over. 'Telkens, maar dan ook telkens hoor je dat ze niet tevreden zijn met dat buikje', zegt hij. 'Ofwel vinden ze het te dik, ofwel hangt het wat slapjes, terwijl ze vaak gewoon een normale vrouwenbuik hebben.'
Volgens Kazaltzis ligt de oorzaak vooral bij de vrouwen zelf. 'Als je aan mannen vraagt waar ze het meest op vallen, dan willen zij meestal een wat vollere vrouw of eentje met toch met wat vlees aan dan een superslanke vrouw. Hét probleem is dat vrouwen zich veel te veel met elkaar vergelijken. Als ze zien dat hun vriendin een strakker buikje heeft, vergeten ze onmiddellijk dat ze ook andere mooie troeven hebben. Ze fixeren zich prompt op het negatieve.'
Nochtans weten vrouwen dat niemand perfect is en dat heel veel modellen in de bladen gefotoshopt en bijgewerkt worden. Waarom dan toch dat ideaalbeeld nastreven? Professor Liesbeth Woertman doet al jaren onderzoek naar het lichaamsbeeld van mannen en vrouwen. 'We verdragen geen imperfectie meer. We willen over alles controle, alles is maakbaar geworden en we willen volledige autonomie, tot in de extreemste vorm.'
'Vrouwen worden gebombardeerd met allerlei reclame over schoonheidsproducten. Ook al weten ze dat het leugens zijn, dan toch gaan ze het proberen.'
Waarom mannen daar niet zo mee zitten? 'Mannen vergelijken dus wel degelijk met elkaar, maar niet zozeer het uiterlijk. Voor hen is het belangrijk om meer macht en status te hebben.' Hoe moet de vrouw dan van dat complex over haar buikje afgeraken? 'Die complexen zullen altijd blijven bestaan. Gewoon ouder worden, dan ga je vanzelf relativeren.'(br.Het Nieuwsblad)
Wil je ook een
lentegevoel? Hoogtijd om jouw garderobe aan te pakken. Voor zwierige
rokjes en sexy kleedjes is het dan wel nog wat te koud, met deze
outfits maak je zelf het mooie weer, zelfs op een regenachtige
lentedag.
1. Trenchcoat Thomas
Burberry ontwierp de eerste trenchcoat in 1901, een regenjas voor
legerofficiers. Vanaf toen kreeg het jasje meteen heel wat aanzien en
klasse. Beige en zwart worden tegenwoordig voorbijgestoken door
fleurige tinten, waardoor een regendagje nooit meer donker oogt. De jas
is eindeloos te combineren: over een spijkerbroek, jurk of rok, met
leggings en ballerina's.
2. Ga voor kleur Maak
eens ongewone maar vooral lichte kleurcombinaties. Mix bloemen met
ruiten, polkadots met strepen. Ontwerpers putten inspiratie uit een
bonte kleurenmix waardoor de mode letterlijk mag knallen. Maak van al
die frisse kleuren nu al gebruik, dan ben je de winter zo vergeten.
3. Zomeraccessoires Je
hoeft niet meteen te investeren in nieuwe accessoires: allicht heb je
nog enkele zomerse en kleurrijke hebbedingetjes liggen van vorige
zomer. Draag ze nu al bij jouw ouftit, ze geven een instant happy
gevoel. Wil je er nieuwe kopen, ga dan voor groot en opvallend.
4. Het maatpak Ontwerper
André Courrèges was een van de eerste ontwerpers die vrouwen de broek
lieten dragen. Het inspireerde Yves Saint Laurent tot de creatie van
het vrouwelijke maatpak. Broeken werden plots wel populair. De huidige
maatpakken zien er nog vrouwelijker, nog stijlvoller en eleganter uit.
Het voordeel van een maatpak is dat je er elk seizoen plezier aan hebt.
Nu draag je het nog met een truitje of gesloten pumps onder, straks met
open sandaaltjes en een luchtig shirtje.
5. Tailleurs Tailleirs
zijn handig om in het vroege voorjaar te dragen. Voordeel is dat ze
alweer voor verschillende gelegenheden kunnen gedragen worden. Speels
en kleurrijk voor het jonge publiek met rokje of shortje over legging,
op een stoere jeans, casual met een jurkje en platte laarzen of net
zeer stijlvol en zakelijk.
6. Een perfecte jeans Een
goed zittende jeans mag niet ontbreken en kan zowel overdag als 's
avonds op bewonderende blikken rekenen. Soorten en maten zijn er
voldoende. Net daar schuilt vaak het probleem, niets is zo moeilijk als
het perfecte jeanspaar te vinden. Ga dit seizoen naar een gebleekte
versie of creëer een hippielook met een uitlopende spijkerbroek en een
romantische bloes erop.
7. Harembroek De
harmembroek is een musthave dit seizoen. Wordt deze perfect
gecombineerd met het juiste gilet, schoenen en zonnebril, staat die
iedereen.
8. Grote tas Oversized bags zijn
hot en uiterst handig om alle spullen makkelijk kwijt te raken. Tassen
zijn er in alle soorten en kleuren, waardoor het zeer makkelijk om de
gepaste uitvoering te vinden die bij jouw stijl past. Wil je een
flleurige look, ga dan meteen voor een knallende kleur. Zo krijgt je
outfit nog meer flair.
9. Witte blouze Een
klassieker die altijd stijlvol oogt, is de witte blouse. Gecentreerd,
met of zonder franjes of als basic onder een trui. Een aansluitend
shirt staat ook mooi onder een sweater of blazer, maar kan evengoed
gedragen worden over een gewone t-shirt. Met een paar mooie accessoires
fleur je het geheel zo op.
10. Ruiten en patronen Grijp je steeds maar naar dezelfde kleuren? Doe eens gek en kies voor ruiten, strepen, bloemen en fantasietjes. (br.nina)
Het erotische lingeriemerk Agent
Provocateur zegt dat zijn verkoopcijfers in Groot-Brittannië met 8
procent stegen sinds het begin van de economische crisis. Volgens
economische analisten zullen alle lingeriemerken het goed doen omdat de
Britten de economische crisis willen vergeten door in bed te duiken.
Succes Agent
Provocateur en andere lingeriemerken doen het economisch goed ten
opzichte van andere modemerken die vaak verlies boeken. Het merk opende
sinds de crisis 13 nieuwe winkels en verwacht in de komende 3 jaar het
aantal winkels te verdubbelen. Ook de verkoop op internet stijgt enorm.
Daarnaast breidt Agent Provocateur zijn gamma uit met parfums en
beautyproducten.
Sexy Agent Provocateur
staat bekend om zijn sexy lingerie die vaak weinig aan de verbeelding
overlaat. Directeur Garry Hogarth: "Agent Provocateur doet het zeer
goed. Hoewel de ganse wereld op economisch vlak spartelt om het hoofd
boven water te houden, blijft ons merk groeien. In deze moeilijke
tijden moeten veel mensen opgebeurd te worden. En blijkbaar is dat net
wat onze lingerie doet, de sexy ontwerpen zorgen er voor dat vrouwen
zich goed voelen." (br.hln)
Er zijn zo van die
kledingstukken die het altijd goed doen. Neem nu de witte blouse. Ook
deze lente hoort hij tussen je garderobe, want met deze klassieker kan
je eindeloos combineren. Een witte blouse saai? Niets van, van sommige
basics moet je gewoon standaard ieder seizoen een exemplaar
aanschaffen. Denk aan een jeans of een witte blouse.
Accessoires Door
de jaren heen zijn er heel wat variaties geweest, maar de basis blijft
dezelfde. Gecentreerd, met of zonder franjes of als basic onder een
trui, oogt de klassieker altijd stijlvol. Een aansluitend shirt staat
ook mooi onder een sweater of blazer, maar kan evengoed gedragen worden
over een gewone t-shirt. Met een paar mooie accessoires fleur je het
geheel zo op.
Mannelijk Zo oogt het
hebbeding bijzonder mannelijk in combinatie met een broekpak. Meestal
oogt de blouse dan beter wat simpel, getailleerd en zonder franjes of
versieringen. Ideaal voor een dagje op kantoor of om een zakelijke
indruk te wekken.
Romantisch Anders is het met de romantische variant. Dan kan het niet vrolijk genoeg zijn, met franjes en ruches voor een luchtige look.
Casual Wil
je het meer casual, combineer je deze klassieker op een mooie jeans.
Zorg dan wel voor een opvallend en vrouwelijke touch als rode pumps
bijvoorbeeld. Zo blijft het geheel simpel, stijlvol en mooi. (br.hln)
De Italiaanse
ontwerper Roberto Cavalli, die graag met dieren- en tijgerprints
uitpakt voor zijn creaties, wil nu ook de honden een jasje aanmeten. De
man wil zich richten op hondenkleding. De kleding- en accessoirelijn
voor Fifi&Co, heet 'Roberto Cavalli Pets'.
Kleine maten Ontwerpers
hebben iets met kleine maten, bij het hondengamma is het niet anders.
De Cavalli-collectie is immers enkel voor kleine en middelgrote honden.
Grote honden vinden niet meteen hun gading, hun outfit moet op
bestelling gemaakt worden.
Satijnen badjas De
collectie bestaat uit stijlvolle kleding zoals velours joggingpakjes,
polo-shirts en donsjasjes. Topstukken zijn een satijnen badjas, zijden
shorts en glitterjasjes. Ook zijn er accessoires voor het dier zoals
een draagtas voor honden met lakdetails, een lakleren paspoorthouder en
lakleren hondenriemen. (br.nina)
Als het over
schoenen gaat, is een obsessie niet ver weg. Dat geldt ook voor de
nieuwe, handgemaakte gladiatorsandalen van Louis Vuitton, genaamd
'Spciey'. Werkelijk élke ster wil ze hebben, en ze zouden elkaars ogen
uitkrabben om er eerst mee gezien te worden. Ondertussen werden ze al
gedragen door Victoria Beckham, Heidi Klum, Madonna en Chloe Sevigny.
Spicy is... Wat
maakt Spicy zo speciaal? De schoen is een sandaal, gemaakt uit
slangenvel, luipaard, leer en strikken en werd afgewerkt met paarse,
groene en oranje stenen of veren. Een torenhoge naaldhak kon niet
ontbreken. Elke schoen is werkelijk uniek.
Omver duwen De
fashionista's zijn niet de enigen die staan te popelen de schoen te
dragen (en ermee gezien te worden). Ook de modefotografen hadden
onmiddellijk door dat de schoen iets kon te weeg brengen. Om er een
goede foto van te nemen, stootten ze Alexa Chung bijna omver.
"Het
zijn echt geweldige schoenen", verklaart Katie Grand, styliste voor
Louis Vuitton. "Het is een leuke, vrolijke schoen die telkens ook een
uniek kunstwerk is."
Unieke kostprijs De
verschillende Spicy's komen aan verschillende, al even unieke en
kunstzinnige prijzen. De goedkoopste kost zo'n 750 euro, de duurste
ruim 2.100 euro. Maar zelfs met deze prijzen is er ondertussen een
wachtlijst voor de schoen.
Voor wie net iétsje minder
kapitaalkrachtig is: Topshop brengt een 'hommage' aan de schoen uit
voor zo'n 150 euro. Benieuwd of deze even populair zal zijn als de
namaak-Chanel-handtas. (br.de morgen)
Waar
iedereen zich vroeger vol verwachting opmaakte voor de nieuwe tassen
die geshowd werden op de catwalk in Milaan en Parijs, zijn alle ogen nu
gericht op de schoenen.
Zo ook het nieuwe herfst/winter 2009/2010 seizoen, dat uitpuilde van het hoge, kunstige en exteme voetenwerk.
Thigh-high
boots is bij uitstek de meest geziene schoenentrend, en ook de ultra
hoge plateauzool blijft in, aangevuld met jaren 80 invloeden en de
goed versierde hak zoals gezien bij Givenchy: veren & studs.
Hoogtepunt
voor schoenenconnaisseurs dit seizoen zijn ongetwijfeld de schoenen van
Nina Ricci. Olivier Theyskens liet zijn modellen twee keer zo lang
lijken door ultra hoge plateaus die de modellen lieten zweven op de
bal van hun voet. (br.style today)
Het korte kopje past beter bij haar drukke leven als mama.
Maar voor het Japanse publiek mocht het wat kosten.
Sterren maken zich
graag mooi bij belangrijke premières en rodelopermomenten. Logisch,
véle ogen en lenzen zijn dan op hen gericht. Maar de bedragen die ze
momenteel lijken te spenderen, zijn voor gewone mensen wel erg hoog.
Katie
Holmes gaf net nog 32.000 euro uit aan haar spraakmakende, nieuwe look
op de rodeloper in Tokio. Jennifer Aniston besteedde 45.000 euro aan
haar kapsel voor een hele week Misschien proberen ze op hun eentje de
wereldeconomie te redden?
Spa, make-up en extensies Wat
kreeg actrice Katie voor dat mooie bedrag? De vrouw van Tom Cruise,
heeft zich twee dagen opgesloten in hun sterrenhotel (Ritz-Carlton) om
zich mooi te maken voor de première. In die tijd kreeg de Hollywood- en
Broadwayster voor ruim 7.000 euro aan spa-behandelingen, nog eens
22.000 euro aan een tandverzorging, 2.000 aan de haarstylist en
haarextensions en 1.000 euro aan 'foutloze' make-up.
Aandacht Het
resultaat was er wel: elke krant en elk magazine bespraken de nieuwe
look van Holmes en zo kreeg ook Valkyrie, de nieuwe film van manlief
Tom ook weer extra aandacht.
Nog een pluspunt: het snoerde de
critici de mond, die Holmes bleke en afgematte look gespraken. Die zou
het gevolg geweest zijn van een intense Scientology-detoxkuur.
Een
zuivering die nodig was omdat Katie haar lichaam momenteel voorbereid
op een tweede zwangerschap - tenzij ze al terug zwanger is, zoals
sommige bronnen hardnekkig fluisteren. (br.nina)
De oversized
zonnebril is al langer trendy, maar dit jaar gaan de monturen nog net
iets extremer: denk aan geometrische vormen, ruiten, felle kleuren en
plastic monturen. Je kan er ook niet genoeg hebben, een vrouw heeft
deze zomer een hele waaier van zonnebrillen nodig zodat die steeds bij
haar outfit past.
Hoorn De
pilotenbril van Ray Ban is nog steeds trendy, kies hierbij wel voor een
fel vintage kleurtje, durvers gaan voor een montuur in twee kleuren.
Maar het mag allemaal nog extremer, de dikke oversized zonnebrillen uit
de jaren '70 zijn weer helemaal in. Je scoort helemaal met een montuur
uit hoorn. Dit soort bril is een goede investering omdat hij bijna bij
elke outfit passen.
Gekste vormen Ook
glazen met twee tinten doen het goed komende zomer, kies dan wel ook
voor een tweedelig montuur. De ronde John Lennonbril is aan een grote
comeback bezig bij vrouwen. Dit exemplaar valt wel enorm op, beslis dus
op voorhand of je wel zoveel aandacht wil. Als laatste kun je het kind
in jezelf koesteren met grote zonnebrillen in de gekste vormen. Probeer
eens een appeltjes-, ruit of hartjesmontuur. Of ga voor een oortjes die
bijna je ganse kruin bedenken, een vorm à la Dame Edna en veel glitters
en diamanten. Heb je een eenvoudige bril? Leuk hem dan op met leuke
opvallende accessoires als neklintjes. (br.nina)
Bij het begin van de lente willen we allemaal terug die zwierige rokjes uit de kast halen, onze zomerschoentjes aantrekken en een terrasje doen met vrienden. Spijtig genoeg heeft de winter ons vaak met wat extra kilootjes opgezadeld, die niet zo snel weg te werken vallen. Wij geven enkele tips om die kilootjes te verdoezelen en je slank te leren kleren.
Donkere kleuren doen het nog steeds goed. Zwart, Nachtblauw, donkergroen en diepbruin laten je slanker lijken dan felle of lichte kleuren. Ook het weetje dat horizontale strepen je dikker maken klopt als een bus, vermijd dus best dit soort kledij.
Wijde kledij doet je ook geen goed, ze 'verbergen' inderdaad je minpunten maar zullen ook je pluspunten doen verzinken in een stoffenzee. Een slanke look creëer je dus best met enkele getailleerde stukken, die de goede eigenschappen van je lichaam in de verf zetten.
Heb je stevige benen? Kies dan voor een bredere broek of rok die deze delen verbergt, vermijdt ten alle kosten leggings en strakke kledij die je benen nog meer in de kijker plaatsen.
Een buikje camoufleer je best met heupbroeken, of A-lijn jurkjes. Ben je een grote voorstander van tunieken? Kies dan voor een wijdere tuniek met een strakke broek onder. Zo wek je de illusie van een afgetraind lichaam.
Korte benen zijn erg makkelijk te verdoezelen door een outfit in dezelfde kleur te kiezen. Zo creëer je een lengte-effect. Hoge hakken, een ceintuur in je taille en korte jasjes kunnen ook een weldoend effect hebben op je hele look.
Grote borsten zijn leuk te camoufleren in een blousje met V-hals. Ga niet voor te drukke prints op je boezem, want dat trekt de aandacht alleen maar naar deze zone. Wikkeljurkjes kunnen je boezem ook prachtig laten uitkomen, net als een donker getailleerd jasje.
Een dikkere poep komt dan weer best tot uiting in donkere kleuren of met een langer jasje erover heen. T-shirts in de broek zijn een duidelijke no go voor dit lichaamstype. (br.she)
De juiste behamaat
vinden, wordt een stuk makkelijker met de nieuwste 'Two Some'. De cups
van de beha bestaan uit twee delen die over elkaar kunnen schuiven,
waardoor de cups zich aan de grootte van de borsten aanpassen. Het
nieuwste hebbeding is enkel te verkrijgen bij Hunkemöller.
Wijzigen Voor
vrouwen die geen standaard cupmaat hebben, bijvoorbeeld bij
verschillende borstgrootte of wanneer de maat tussen twee standaard
maten inzit, is het vaak lastig om een goede passende bh te vinden.
Maar ook tijdens zwangerschappen kan de borstmaat erg veranderen.
Maatprobleem Patricia
Vernooij, studente van de Design Academy in Eindhoven, onderzocht dit
probleem. Ze ontwikkelde een zeer innovatieve bh, de Two Some. De twee
schouderbandjes van deze bh kunnen onafhankelijk van elkaar worden
versteld waardoor de cup, die uit twee delen bestaat, kan worden
aangepast aan de grootte van de borst. Hoe voller de borsten, hoe
verder de twee cupdelen uit elkaar staan. Door middel van deze methode
past de bh altijd.
Trendy De bh is niet
alleen zeer functioneel maar biedt ook veel stylingopties. De twee
delen van de cups kunnen uit verschillende materialen en kleuren
bestaan, ook de twee schouderbandjes bieden veel mogelijkheden qua
trends en mode.
Hunkemöller Omdat de Two
Some bh een uitbreiding van het huidige maatbereik betekent, besloot
Hunkemöller de bh op te nemen in haar collectie. Vanaf 12 maart is de
Two Some te verkrijgen in cupmaten B t/m D. Prijs bedraagt 27,99 euro.
(br.hln)
Modeontwerper Marc
Jacobs is verloofd met zijn vriend en medewerker Lorenzo Martone. De
twee zijn al een jaar samen en zijn van plan hun trouwplannen morgen
aan te kondigen in Martones thuisland Brazilië. De twee gaan in Sao
Paulo de opening van Jacobs' winkel daar vieren. Jacobs werd onlangs
genomineerd voor de 'designer van het jaar'-award (br.nina)
De actrice Salma Hayek mag dan wel de 42 gepasseerd zijn ze ziet er nog steeds bijzonder jeugdig uit. De actrice zou haar jonge uitstraling voornamelijk te danken hebben aan haar grootmoeder, die zelf allerlei schoonheidscrèmes produceerde. Hayek wil de recepten nu vanonder het stof halen en ze delen met alle vrouwen.
"Toen mijn grootmoeder op haar 96ste overleed, was haar huid nog steeds zonder een rimpel. Ze maakte haar eigen crèmes en gebruikte daarvoor ingrediënten die je enkel in Latijns-Amerika vindt", vertelde Hayek aan InStyle Magazine.
Hayek wil nu deze recepten van onder het stof halen en ze op de beautymarkt gooien. Een productnaam heeft ze alvast : Maria Luisa, haar grootmoeders' naam. (br.she)
Ex-Miss België Alizée Poulicek (22) verscheen afgelopen weekend op een defilé voor het modemerk La Perla in doorschijnende lingerie die haar boezem voluit liet bewonderen. Gewaagd. Dat geeft Poulicek ook toe. Je hebt gelijk, het is een beetje naakt, maar het is stijlvol. Het gaat om haute couture. Ik heb even getwijfeld omdat ik het imago van Miss België niet wil schaden. Maar ik ben geen Miss België meer en ik herneem nu mijn carrière als mannequin. Bovendien is La Perla niet vulgair, maar klassevol en elegant.
Maar vraag Poulicek niet om naakt te verschijnen in Playboy. Ik wil als model wel sexy uit de hoek komen, maar het ook stijlvol houden. Trouwens: als Miss België stond ik ook in P-Magazine en dat kon gewoon. De mentaliteit is veranderd. Dat moet gewoon kunnen.