Het lijkt alsof de
Star Trek film invloed heeft op de modewereld. Celebs schitteren
letterlijk in glanzende stoffen en vreemde, futuristische vormen.
Celebs en catwalk
Zou
NASA nu ook al fashionista's recruteren: Kate Moss, Rihanna en Reese
Witherspoon zijn onlangs gesignaleerd met ruimtepakjes. Het begon
allemaal met de mode op catwalks voor deze lente, Balenciaga, Balmain,
Pucci en Dolce & Gabbana toverden hun modellen om tot astronauten
met futuristische pakjes.
Asos.com.
Futuristisch Maar
de spacetrend is niet makkelijk te dragen, voor zo'n iconische jurk
betaal je je namelijk blauw en je moet er ook wel voor zorgen dat je
niet echt op een astronaut gaat lijken. Maar gelukkig is H&M mee
met de trend en kun je daar wel een futuristische outfit vinden. Dit
soort outfits draag je beter niet voor kantoor, maar het doet je wel
opvallen tijdens een avondje uit. (br.nina)
De jaren '90 liggen alweer een tijdje achter ons, tijd om terug te kijken naar de mode toen!
1) Broeken De
belangrijkste broekentrend waren de olifantenpijpen (voor vrouwen) en
baggy pants, die vooral door mannen maar ook door stoere vrouwen werden
gedragen. Die baggy pants evolueerden naar broeken met een veelvoud aan
zakken, waar je vanalles in kwijt kon. Die werken exclusief door mannen
gedragen. Ook jeans werd terug definitief in, met een hoogtepunt eind
de jaren '90 toen iedereen een jeansvestje moest hebben.
Aan de
andere kant van het hipheidsspectrum vinden we de adidas-sportbroeken,
kenmerkend door de witte, vertikale strepen opzij, de vreselijke
ritselende stof en de drukknopen.
2) Handtassen Handtassen
waren definitief uit. In de minimalistische jaren '90 schakelde
iedereen eerst massaal over op heuptasjes, om vervolgens heil te zien
in kleine rugzakjes. Beide zijn nu behoorlijk fout.
Doc Martens waren enorm populair.
3) Schoenen Doctor
Martens, eerst enkel in zwart maar vervolgens in alle kleuren van de
regenboog, konden zelfs kleine meisjes bekoren. Ook lage, stoffen
schoenen werden veel gedragen en vormden de voorloper van de trend om
sportschoenen als dagelijks schoeisel te gebruiken. Van de Spice Girls
erfden we de plateauzolen.
4) Rokjes boven broeken Jurken
boven lange leggings of minirokjes boven kniebroeken: beide trends
werden in de jaren '90 gedragen. Soms mocht het ook minder vrouwelijk,
in de kortstondige revival van de 'sjalopet'.
5) Sieraden Plastic
armbandjes, pins, halve hartjes (gedeeld met je lief of een vriendin),
alles met tutjes of kleine speldjes in je haar: achteraf bekeken waren
de jaren '90 behoorlijk, euh, 'tuttig'. Nog populair: spannende
halskettingen, met een bedeltje (een bloempje ofzo) eraan.
6) Hawaii In
de vroege jaren '90 was alles nog bedrukt met felle, Hawaiaanse prints.
Later werden die vervangen door de subtielere, maar even valse,
bloemenkrans.
7) T-shirts Een T-shirt is nu
een basis-stuk dat, behalve bij concerten of voetbalwedstrijden, liefst
zo weinig mogelijk opvalt. In de jaren '90 was dat anders: t-shirts van
tv-series, films en tekenfilmfiguurtjes waren populair. Jongens droeven
de versie met lange boven vaak onder een hemd, een overblijfsel van de
grunge-periode.
8) Disney-sokken Sokken met tekeningetjes van Winnie the pooh, of andere tekenfilmfiguurtjes, werden om nogal onduidelijke reden giga-populair.
9) Blote buiken Naarmate
de broeken lager werden, werden de t-shirts korter tot blote buiken (en
de bijhorende navelpiercings) overal op straat te zien waren. Britney,
Christina en de Venga Boys werden er beroemd mee, terwijl de kranten
volstonden met schreeuwerige commentaren over de verloedering van de
zeden toen ook preteens en zelfs kleuters met blote buiken werden
gezien.
10) Lipstick Less is more, en in de jaren '90 werd zo weinig mogelijk make-up gebruikt. Glitter, glossy lipstick werd hét item.
Een trendy paar
slippers zijn onontbeerlijk voor je zomeroutfits. We zagen op de
catwalks van Marc Jacobs en Chloé slippers met veel bandjes en felle
kleurtjes. Daarnaast zijn versieringen als strikjes, opvallende bloemen
en etnische elementen helemaal hot.
Slippers La Redoute.
Veel aandacht Zowel
de romantische types als stoere vrouwen komen aan hun trekken deze
zomer wat schoenen betreft. Een paar opvallende slippers hebben
natuurlijk de nodige aandacht nodig. Laat je schoenen opvallen door te
combineren met een shortje of fris zomerjurkje. (br.nina)
De ontwerper Philippe
Stark waagt zich binnenkort opnieuwin de modewereld. De Fransman,
bekend van strakke badkamermeubelen, horloges en motorfietsen, gaat
daarvoor in zee met het merk Ballantyne.
De kledinglijn komt er voor mannen en vrouwen,
en draagt de naam 'Starck with Ballantyne'. Ballantyne is
gespecialiseerd in cashmere, en ook de Starck-kleding zal uit dat
materiaal gemaakt worden.
Strikt genomen is het niet de eerste duik van Starck in de
modewereld. Eerder tekende de Fransman al kledij voor Puma, onder de
merknaam 'Starck Naked'. (br.Het Nieuwsblad)
Na de Brazilian Wax valt er geen enkel plekje meer te ontharen? Niet dus, de nieuwste ontharingstrend, overgewaaid vanuit New York, is het waxen van de neus. Zijn de neushaartjes weg, zie je er immers meer vrouwelijker, verzorgder en meer sexy uit.
Warme was In de Verenigde Staten is het al een tijdje een essentieel beautyonderdeel in tal van schoonheidscentra. De paraffinewas, gebruikt voor de neusgaten, lijkt er steeds populairder.
De warme was wordt net, als bij de benen of bikini, uitgesmeerd en na dertig seconden wordt deze met een handig neuspapiertje weggetrokken. "Klinkt pijnlijker dan het is", stelt Mary Gillmore van een Amerikaans schoonheidssalon. Net als op andere gebieden is het effe op de tanden bijten en verdwijnt de pijn vrij snel.
Oorlellen Amerikanen laten trouwens steeds meer bizarre delen waxen. Dames epileren er zelfs hun oorlellen, handen, wangen en hals. "'Waxing' wordt steeds extremer omdat dames meer haren krijgen", vertelt Gillmore."Het leven biedt meer stress en ons lichaam maakt daardoor meer mannelijke hormonen aan. Die doen de haren sneller groeien" (br.hln)
Gwyneth Paltrow zal binnenkort niet langer het gezicht van cosmeticabedrijf Estée Lauder zijn. De actrice wil haar contract opzeggen om haar lifestylewebsite uit te bouwen.
De 36-jarige Paltrow heeft onlangs haar eigen website Goop opgericht. Hierop geeft ze advies over voeding, make up en kledij. Nu wil ze een echte lifestylegoeroe worden en haar website uitbreiden. Maar hiervoor moet de actrice haar contract met Lauder opzeggen.
"Ze wil zichzelf promoten, maar dat kan ze maar beperkt zolang ze reclame maakt voor een cosmeticabedrijf. Gwyneth wil niet een van die vrouwen worden die op hun 50ste nog reclame maken voor make up. Dat vindt ze maar zielig", bekende een vriendin van de actrice.
De woordvoerder van de actrice bekent dat er onderhandelingen zijn met Lauder, maar ontkent Paltrows plannen om haar website uit te breiden: "Het is nog te vroeg om iets over de onderhandelingen te zeggen, maar als ze haar contract opzegt, zal dat niet voor Goop zijn." (br.she)
De 'Wig Purifier' is een reiniger voor pruiken die vieze geurtjes weet
weg te nemen. Daarvoor zorgt de aanwezige ozonlucht. Die reinigt en
steriliseert bovendien. Tien minuten in de 'pruikenreiniger' geeft
opnieuw een frisse haardos. Meer info: www.wigpurifier.com.
Gerald Watelet werd in 1963 in de buurt van Namen geboren.
Watelet heeft een culinair verleden. In een vorig leven was hij maître d'hôtel in het sterrenrestaurrant Villa Lorraine. En dat hij omstreeks die tijd Belgisch kampioen salondansen was, wil hij soms ook graag geweten hebben. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en in 1988 richt hij met een financiële partner zijn couturehuis op. In 1989 geeft hij zijn eerste modeshow en in september 1991 showt hij op de Belgische ambassade in Parijs.
Zijn eerste moment van glorie beleeft hij in maart 1993, als koningin Fabiola in Brussel op zijn defilé verschijnt, samen met Paola, toen nog prinses van Luik. Een van verrukking zwijmelende Watelet neemt het boeket van de bruid (witte tulpen) en overhandigt het aan de koningin. Vanaf die tijd is het Belgisch koningshuis discreet maar trouw klant bij Watelet. Een klandizie tot op heden, want hij kleedt geregeld de prinsessen van de koninklijke families van België en Luxemburg. Zo zien we op de bruiloft van prinses Laurent met Claire Coombs een stralende Mathilde in een beeldig roze ensemble van Watelet.
In de jaren '90 verovert hij Rome, Parijs, New York en Moskou, maar in 1996 komt er een dip. Even later is hij er weer met zijn tweede lijn Almost Couture die ook in zijn Maison op de Louizalaan verkocht wordt. Begin dit jaar neemt hij een aantal 'petites mains' over van het inmiddels opgedoekte atelier van Yves Saint Laurent en opent een eigen Salon in Parijs, rue François 1er. Watelet blaakt van zelfvertrouwen: de voortekenen waren nog nooit zo goed. Talrijke cliënten van Yves Saint Laurent tonen belangstelling voor zijn werk. Zijn stijl is er één van samenhangende, tijdloze luxe, en niet alleen voor prinsessen. (br.weekend knack)
Tentoonstelling Hervé van der Straeten in Brussel vanaf 27 mei
In de winkel Ciel mes Bijoux! in de Koningsgalerij in Brussel is vanaf 27 mei een tentoonstelling te zien van het werk van de Belgische ontwerper Hervé van der Straeten. Van der Straeten heeft vele en mooie creaties gemaakt in de wereld van de mode en decoratie en verschijnt regelmatig in prestigieuze tijdschriften zoals Architectural Digest en Wallpaper.
Ook is de ontwerper geen onbekende van ontwerpers als Jean-Paul Gaultier, Thierry Mugler en Christian Lacroix waarmee hij in de jaren tachtig Hervé van der Straetenen negentig heeft samengewerkt. Ook ontwierp hij bijvoorbeeld de flacon van het parfum Jadore van Christian Dior en de lipstick KissKiss van Guerlain. Op de tentoonstelling in Ciel mes Bijoux! zal Van der Straeten een honderdtal nieuwe juwelen showen
Hoewel de mannencollectie van Versace voor komende winter ook donker oogt, werd er met wit en petrolblauw enkele accenten gelegd. Ook hier zien we bont en leder terugkomen. Net als bij Dolce en Gabbana wordt het maatpak gecombineerd met een strikje.
Bij speciale gelegenheden snellen we naar de kapper om onze coupe onder handen te nemen. Toch kunnen we ons heel wat stress besparen door het zelf te doen. Wij zetten enkele echte kappertrucjes op een rij om je haar een instant opknapbeurt te geven.
Uitgroei vernietigt je hele uitstraling. Heb je niet meteen tijd om naar de kapper te trekken? Breng dan zelf enkele highlights aan. De kleurschakeringen in je haar trekken de aandacht weg van je uitgroei, zorg echter wel voor schakeringen in dezelfde haartint als je andere haarkleur. Anders krijg je al snel een erg kitscherig effect.
Je kan ook zelf de uitgroei bijwerken met de nieuwste 'uitgroeikleuringen', speciaal ontwikkeld voor de kleine uitgroeigebieden. Ga je liever voor een normale kleuring? Smeer het meeste van je verf dan steeds op de uitgroei. De rest van je haar heeft eigenlijk niet eens verf nodig. Wil je je kleur toch terug frisser maken? Smeer dan een 5 minuten voor uitwassen een beetje verf op de rest van je haar. Zo zorg je voor een gloednieuw effect, zonder je haar nodeloos aan te tasten. Föhnen
Je haar net als de kapper föhnen lijkt onmogelijk. Wanneer je echter je hoofd ondersteboven houdt tijdens het föhnen krijgt het meteen meer volume. Wanneer het haar bijna droog is pak je de buitenste haarlokken aan met een ronde grote borstel. Dof haar
Wil je echt helemaal de kapperslook creëren? Dan kan je kiezen voor warmterollers. Plaats er een drietal bovenop je hoofd en eentje aan elke zijkant. Neem steeds een brede pluk, trek hem strak omhoog en begin de roller van bovenaf naar je hoofdhuid toe te rollen. Spuit daarna een beetje haarspray voor extra stevigheid. Na een kleien tien minuten mogen de krullers eruit en kan je het haar met je vingers verder moduleren.
Lijkt je haar dof en uitgeblust? Breng dan voor het slapengaan een voedend masker aan. Je haar zal glanzen als nooit tevoren. Vergeet je tijdens het modeleren van je haar vaak producten te gebruiken? Dan kan de nieuwste stijltang en föhn van Remington soelaas brengen. Zij kwamen op de proppen met de Shine Therapy serie waar je via één druk op de knop een nevel van verzorgend serum over je haar verspreidt. (br.She)
Een paar van de mooiste jurken van het filmfestival van Cannes
Een paar van de mooiste jurken van het filmfestival van Cannes
Het filmfestival van Cannes is weer volop op gang getrokken. Een ideaal moment voor sterren om te schitteren in de nieuwste creaties van Giorgio Armani en consoorten.
Het filmfestival van Cannes is elk jaar weer een genot voor het oog. Fashionista's gaat het daarbij niet zozeer om de winnende films alswel om de prachtige designjurken.
Glans is in.
Hollywoodsterren stralen als nooit tevoren met sprankelende stofjes,
die zowel op als naast de rode loper gretig gedragen worden.
Comfortabel Vergeet
de verfrommelde metallic-stofjes uit het verleden. De huidige
glansmaterie ziet er pakken eleganter, comfortabeler en verleidelijker
uit dankzij nieuwe weefprocédés. Heel wat ontwerpers verwerken de
stofjes in hun nieuwste lentecollecties.
Trend Kate
Moss bijvoorbeeld weet als geen ander hoe ze best kan stralen. Glans
lijkt tegenwoordig haar nieuwste favoriete modetrend. Dat is duidelijk
te merken aan haar sprankelende outfits waarmee ze tegenwoordig her en
der weet te verschijnen. (br.nina)
Op Facebook roept
een groep alle vrouwen op om vrijdag 26 juni geen beha te dragen. Ze
beweren dat het kledingstuk een marteltuig en een belemmering is.
Zullen vrouwen bereid zijn een ganse dag geen steun te geven aan hun
boezem?
Pervers Het
zou een idee van een groep mannen kunnen zijn om een ganse dag te
genieten van het aanzicht van behaloze borsten. Maar na nader onderzoek
blijkt dat vrouwen het initiatief van de 'Behaloze Vrijdag' namen. Ze
vinden dat dit kledingsstuk vrouwen belemmert en dat het onnatuurlijk
en zelfs pervers is.
Waarom niet? De
initiatiefnemers vergelijken dit kledingstuk met het inbinden van
vrouwenvoeten in China, een manier om vrouwen aan banden te leggen. Ze
argumenteren dat uit onderzoek blijkt dat degenen die de klok rond een
beha dragen 113 keer meer kans hebben op borstkanker dan anderen. Het
kledingstuk zou schadelijke stoffen in de borsten vasthouden, waardoor
je meer kans loopt op tumoren. De vrouwen vergelijken ook de borsten
met de teelballen van mannen. "Ze hangen met een reden uit het lichaam
omdat ze koel moeten blijven. Als ze in een beha gesnoerd worden,
hebben je borsten het te warm en functioneren ze niet meer naar
behoren."
Geen ondersteuning nodig De groep
op Facebook weerlegt heel wat argumenten van vrouwen om een beha te
dragen. "Je boezem heeft helemaal geen ondersteuning nodig, de
gezondheid van vrouwenborsten was beter voor de uitvinding van de beha.
Ook blijkt uit onderzoek dat rondborstige vrouwen die twee weken lang
geen beha droegen, minder pijn en last hadden van hun boezem. 80
procent van de deelneemsters besloot hun beha's voorgoed weg te gooien."
Trend? Misschien
is deze groep op Facebook wel een teken dat er een nieuwe trend is.
Deze vrouwen zijn namelijk niet de enigen die de beha eerder een
kwelling dan een zegen vinden. Op internet duiken er verschillende
sites als 007b.com en ihatebras.info op van vrouwen die hun borsten
liever vrijheid gunnen. Ook verschillende celebs hebben hun beha
afgezworen. Kate Moss loopt meer zonder dan met rond, ook Jessica
Simpson en Lily Allen houden van een bevrijde boezem. (br.nina)
Kate Moss won met een creatie voor Topshop de prijs van de 'Jurk van
het Jaar', hiermee laat ze enkele topdesigners als Karl Lagerfeld en
Versace achter zich.
Zwart jurkje De
wedstrijd 'Dress of the Year' wordt jaarlijks georganiseerd door het
modemuseum van Bath. Topcouturiers sleepten vorige jaren steevast deze
prijs in de wacht, het is de eerste keer dat een stuk van een grote,
betaalbare modeketen wint. De winnende jurk is een creatie van Kate
Moss voor de kerstcollectie van Topshop, het is een zwart exemplaar
versierd met hartjes, meldt nu.nl.
Verandering van mentaliteit Je
kan de jurk bekijken in het museum van Bath, samen met de winnende
jurken van de voorbije jaren van onder meer Giorgio Armani, Prada en
Jean-Paul Gaultier. Volgens sommige mode-experts is het feit dat dit
betaalbare, voor iedereen toegankelijke jurkje wint, een teken dat de
mentaliteit in de modewereld verandert. Goede smaak zou niets meer te
maken hebben om astronomische prijzen. Fashionista's kunnen vanaf nu
even stijvol zijn met betaalbare kledij uit grote ketens als met
designerstukken. (br.hln)
In het kader van de artistieke "denktank" Studio Delvaux nodigt de lederwarenproducent regelmatig een kunstenaar of een andere persoon van buitenaf uit om een tas, een object of een kunstwerk te creëren. Deze keer mocht collagekunstenaarGuy Leclef zijn creativiteit botvieren met de 'Paperworld meets Delvaux'presentatie.
Guy Leclef gaat in zijn werk steeds op zoek naar de essentie van de dingen, naar puurheid en eenvoud. Tegelijk bevatten zijn papiercollages altijd een dosis humor, dikwijls ook een knipoog naar het dagelijkse leven. Maar steeds zoekt Leclef in zijn collages van versneden magazines en diverse soorten papier naar orde te midden van de wanorde van vandaag, naar structuur en harmonie die de tijd overstijgen.
De kunstenaar houdt van organische materialen waarmee hij sobere, doordachte kunstwerken maakt. Wat hem daarbij boeit is het feit dat het materiaal al een leven heeft gehad. Werken met overgebleven stukjes leer uit het Huis Delvaux was voor hem dan ook een uitdaging waartegen hij onmogelijk neen kon zeggen. Guy Leclef heeft zich het nieuwe materiaal dan ook verrassend snel eigen gemaakt en niet minder dan vijftien originele werken gecreëerd. Daarin overheersen golvende composities, met een ritme dat steeds streeft naar harmonie maar dat tegelijk blijft boeien in zijn subtiele verandering.
Het resultaat van de exclusieve samenwerking tussen deze eigenzinnige Belgische kunstenaar en het oudste lederwarenhuis ter wereld is eerst te zien in de Delvaux winkel in Knokke-Het-Zoute. De vernissage vond op 8 mei 2009 plaats en de tentoonstelling loopt tot 30 juni 2009. Daarna zal de tentoonstelling verder reizen. (br.she)
De collectie Hermès Birkin tassen van Victoria Beckham wordt geschat op een waarde van 1,7 miljoen euro. Dit meldt Grazia.nl.
Victoria schijnt 100 van deze tassen, die 4400 tot 5200 euro kosten, te hebben.
In de kredietcrisis denkt men meestal wel drie keer na voordat er tot de koop van zon tas wordt overgegaan, maar Posh Spice gebruikt ze gewoon als wegwerpmateriaal. De voetbalvrouw draagt namelijk zelden hetzelfde item twee keer. (br.Style today)
Presidentsvrouw Michelle Obama staat al langer bekend als een
echte fashionista. Haar kledij is steeds piekfijn in orde en volgt de
laatste trends op de voet. Bovendien houdt Obama van excentrieke
designers die hun voeten vegen aan bestaande stijlregels. De
Amerikaanse lijkt nu haar oog te hebben laten vallen op de Belgische
ontwerper Martin Margiela.
Zien we Michelle Obama binnenkort schitteren in een Belgische
modecreatie? Die vraag houdt menigeen bezig. Michelle's stylist Ikram
Goldman zou een wit smokingjasje besteld hebben bij Martin Margiela,
één van de grootste Belgische modeontwerpers. De smoking was volledig
uitverkocht, maar voor Obama werd een extra paar gemaakt.
De modeontwerper Paul Smith gaat een zonnebrillencollectie creëren voor het sportmark Oakley Frogskins. Oakley zelf hoopt hiermee de populariteit terug te vergroten en de verkoop nieuw leven in te blazen.
De Oakley Frogskins brillen waren erg bekend in de jaren 80 bij de skate-en surfwereld. Hun rubberachtige materiaal en felle kleuren maken ze tot een perfecte basis voor de exuberante Smith. (br.she)
Luxueuze lingerie
staat iedereen, maar is niet goedkoop. Sinds 8 mei lanceerde
Hunkemöller gelukkig een betaalbare collectie van verleidelijke en
uiterst elegante setjes: Bodique. Speciaal voor die lancering, is ook
een echt 'juweel van een beha' te winnen.
Slagzin In
de filialen waar deze luxe lingerielijn wordt verkocht, kunnen klanten
een flyer ophalen, waarop zij een leuke en unieke slagzin moeten
invullen. De ingevulde flyers worden naar het hoofdkantoor gestuurd,
waarna de leukste inzending wordt uitgekozen.
Steentjes Deelnemers
maken kans op de luxueuze "Juweel van een BH", met een waarde van 1.000
euro. Het gaat om een BH uit de Bodique Collectie, die wordt verrijkt
met stenen. Uiteraard mag de gelukkige klant zelf een perfect passend
BH-model kiezen.
Rijke materialen De
setjes van Bodique ogen anders. Ze zijn gemaakt van uitsluitend rijke
materialen, zoals zijde, satijn en exclusief kant. De serie 'Pintuck'
heeft een uitgesproken en sexy karakter. Zwart kant en pintucks
contrasteren mooi op oudroze zijde, zodat een boudoirachtige sfeer
ontstaat. De balconet beha kan worden gecombineerd met diverse modellen
slips, zoals de string of rio. En vergeet zeker niet de culotte, een
zijde boxer met een iets wijdere fit. Items als de camisole, de
slipdress en openvallende babydoll geven een verleidelijk tintje aan
deze eerste serie.
In 'Sakae Lace' speelt
kant een hoofdrol. Deze serie is verrassend stijlvol en chique en biedt
een compleet scala aan bh- en slipmodellen. Jarretels en stay up
panties maken het elegante en verleidelijke beeld af. Een geheel nieuw
fashion item is de waspie, een corset met jarretels, die alleen de
taille bedekt.
Transparant kant in combinatie met luxe guipure op een lichtroze ondergrond geven glans aan 'Aline', de derde serie. Luxe details als lichtroze strikjes met strass en de fashionable waspie resulteren in een verleidelijk beeld.
Prijzen variëren van 17,99 euro voor een string tot 69,99 euro voor een bustier.
Winkels De
Bodique-lijn wordt niet in alle Hunkemöller winkels verkocht. In België
is het gamma te koop in volgende shops: Antwerpen Leysstraat 6 -
Antwerpen Meir 83 - Beveren De Warande 13 - Brasschaat Bredabaan 331 -
Brussels Nieuwstraat 47-49 - Brussels Shopping Woluwe, St.
Lambertusstraat 202 - Genk Shopping Center 1, Rootenstraat 8 - Gent
Stad Veldstraat 34-36 - Hasselt Hoogstraat 1 - Knokke Lippenslaan 315 -
Luxembourg Avenue de la Gare 36 - Mechelen Bruul 37 - Namen/Namur Rue
de Fer 119-123 - Roeselaere Ooststraat 52 - Waregem Markt 20 - Wavre
Rue du Pont du Christ 13 - Wijnegem Shopping Center, Turnhoutsebaan 5. (br.nina)