Wordt Samantha Cameron, echtgenote van de conservatieve Britse leider David Cameron, het nieuwe mode-icoon? Als het aan de redactie van het glamoureuze Britse magazine Tatler ligt wel. In hun lijstje van best geklede vrouwen, dat donderdag verschijnt, prijkt ze op een zesde plaats en steekt daarmee de Franse première dame Carla Bruni-Sarkozy voorbij.
De Franse first lady is het alfa en het omega van vrouwelijkheid en dat weerspiegelt zich in de manier waarop ze zich kleedt, luidt de commentaar van het blad. Toch krijgt ze slechts een zesde plaats toebedeeld, en daarmee moet ze Samanta Cameron, -volgens de peilingen mogelijk de volgende Britse first lady- laten voorgaan.
Tatler is van oordeel dat de 38-jarige Cameron het modeniveau in Downing Street sterk zou verhogen. Cameron maakt altijd de juiste keuze, luidt het. Volgens het magazine is haar tijdloze, elegante Britse stijl te danken aan het feit dat ze merkkleding combineert met pret-à-porter voor het grote publiek, een truuk die ook Michelle Obama toepast. Cameron kreeg trouwens al meermaals lof in de pers omdat ze modieus gekleed gaat tegen een bescheiden prijs. Zo werd ze al gespot met schoenen uit kledingketen Zara en een jurk uit Marks & Spencer. Begin juni zijn er verkiezingen in Groot-Brittannië en wordt duidelijk of Samantha Cameron de plaats van Sarah Brown inneemt.
Tatler plaatst trouwens de de Britse Caroline Sieber, gezicht van Chanel in Londen, op één in de lijst van best geklede vrouwen. Daarna volgen model Natalia Vodianova en haar collega Georgia May Jagger. (br.weekend knack)
Journalist wordt artistiek directeur modehuis Diesel
Journalist wordt artistiek directeur modehuis Diesel
Bruno Collin is gebombardeerd tot de nieuwe artistieke directeur van het modehuis Diesel. Opmerkelijk als je beseft dat Collin tot voor kort enkel modejournalist was en nog nooit een collectie heeft ontworpen.
"Ik ben een soort van orkestchef. Eentje die voor nieuwe inspiratie bij het merk zal zorgen", aldus Collin. Diesel-eigenaar Renzo Rosso is alvast lovend over Collin. "De modewereld is voortdurend aan het veranderen en daarvoor moet er ook een nieuwe creatieve directeur aangesteld worden bij de voornaamste modehuizen", besluit Rosso. (br.she)
Bekende fashionista's besteedden op bij Grammy Awards veel aandacht aan
hun accessoires en dan voornamelijk ringen. Daarbij gold: hoe groter en
hoe meer, hoe beter.
Combinatie De
trend van de grote ring als ultiem accessoire startte vorig jaar, toen
droegen celebs een diamanten exemplaar aan de ring- of middelvinger. Nu
gaan ze nog een stapje verder en combineren ze verschillende opvallende
ontwerpen aan hun handen. Beyoncé ging voor gouden bloemen, Miley Cyrus
voor grote stenen en Rihanna hield het op diamant.
Vriendin George Clooney poseert voor Roberto Cavalli
Vriendin George Clooney poseert voor Roberto Cavalli
Elisabetta Canalis is niet alleen de nieuwe vriendin van George Clooney. Ze is ook de nieuwe hartendief van het modehuis Roberto Cavalli.
Elisabetta Canalis is the next best thing. Die roem heeft ze voornamelijk te danken aan haar liefje-voor-één-dag George Clooney. Canalis charmeerde het modehuis Roberto Cavalli zelfs zo dat het model mocht staan voor diens ondergoedcampagne. (br.she)
Emma Watson poseert samen met vrienden in ecokledij
Emma Watson poseert samen met vrienden in ecokledij
Actrice Emma Watson bewijst nog maar eens haar modelkwaliteiten, ze
hielp het ethische modelabel People Tree door samen met haar vrienden
de nieuwe collectie te showen. De lijn is bestemd voor jonge mensen met
een klassieke stijl, die geven om het milieu en eerlijke handel.
Broer Emma
schakelde familie en vrienden in, zo zie je onder andere haar broer
Alex in de shoot. Onlangs poseerde ze al samen met hem voor het Britse
merk Burberry. Je kan het resultaat hier
bekijken. Het merk People Tree gebruikt organisch en ethisch
verantwoord katoen. De collectie is volledig Fair Trade en er komt
enkel handwerk aan te pas, geen massaproductie dus. Verwacht je aan
trendy, felle basisstukken, gestreepte t-shirts, shorts en waistcoats
aan een redelijke prijs.
Ze is dertien en geeft via haar blog blijk van een ongezien volwassen visie op kledij en attitude. Miljoenen mensen lezen mee met wonderkind Tavi Gevinson in modeland. Vier miljoen bezoekers voor een internetdagboek. In Amerika komt het wel vaker voor, maar niét als de schrijfster van de blog amper 13 is. Al zou je die leeftijd niet vermoeden als je Tavi Gevinsons bar mitswaspeech leest, die ze recent zelf op het web gooide: 'De inwoners van Nazareth droegen net genoeg kleren om zich warm te houden, in de veronderstelling dat dit de wil van God was. Het voorbije jaar ben ik almaar meer geprikkeld door mode en heb ik de opvatting ontwikkeld dat mode ook kunst kan zijn. (...) Mode als zelfexpressie kan veel verder gaan dan een T-shirt met slogan, aangezien kleding een hele belevingswereld kan oproepen.'
Tavi Gevinson is van Joodse komaf, woont in Chicago en omschrijft zichzelf als 'een sukkeltje dat de hele dag binnenzit met vreemde jasjes en mooie hoedjes'. Voor een sukkeltje gaat het echter vrij hard. Deze maand prijkt ze op de cover van Pop Magazine en ze was als verslaggeefster op de eerste rij dé revelatie van de voorbije Fashion Week in New York. Haar vader, een leraar, volgde haar overal als chaperon.
Voor die modeweek nam Tavi een week vrij op school. Misschien wisten haar klasgenootjes niet eens waar ze uithing - volgens Tavi snappen veel van hen niet waar ze mee bezig is. Charlie Porter van het lifestyleblad Fantastic Man snapt het wél. 'Tavi is zo leergierig en heeft zo'n scherp en nieuwsgierig oog. Ik hoop dat ze onafhankelijk blijft.'
Binnenkort reist de fashionista met haar moeder naar Japan. Op uitnodiging want de kleine modester is de ere gast van de Comme des Garçonss party in Tokio. De modebewuste Japanners hebben gelijk ook de Tavi-koorts te pakken. Ze staat in optie voor talloze fotoreportages en interviews met Japanse magazines.
Anderhalf jaar geleden begon Tavi te bloggen. Ontwerpers als Yohji Yamamoto en Marc Jacobs gaan gewillig met Tavi op de foto, een teken dat de tiener nu al de schrik van het wereldje is. En het wonderkind, natuurlijk.
Een spleetje tussen de tanden is erg trendy. Vrouwen laten sommige ingrepen zelfs ongedaan maken om meer op Georgia Jagger en Lara Stone te lijken.
Georgia Jagger, Lara Stone, Vanessa Paradise, allemaal hebben ze het authentieke spleetje tussen de tanden. Vrouwen vinden die look zo sexy dat ze hun beugel aan de kant gooien en zelfs naar de tandarts stappen om te vragen of dat oude tandspleetje niet terug gecreëerd kan worden.
Volgens tandheeldeskundige Laura Torrado is er een duidelijke trend te bemerken. "Dit is een perfect voorbeeld van het beëindigen van een bestaand schoonheidsideaal. Nu willen mensen terug een natuurlijke glimlach. Imperfectie maakt mensen interessant en geeft een natuurlijke uitstraling en gevoel", aldus Torrado.
Publiekslieveling Karl Lagerfeld kleurt de zomer voor Chanel wel zeer apart. Niet alleen houdt hij deze zomer vast aan pastelkleurtjes, maar heeft de haute-couture designer plannen met onze kapsels. Die worden steevast opgestoken tot ware muizenoren, voorzien van reuzenstrik en al.
Noah Cyrus treedt in de voetsporen van haar bekende grote zus. Het 9-jarig meisje gaat haar eigen kinderkledij uitbrengen.
De 17-jarige Miley Cyrus lanceerde vorig jaar haar eigen kledinglijn. Dit jaar is het de beurt aan haar zusje. Noah (links op foto) start samen met actrice Emily Grace Reaves de 'Ooh! La, La!'-lijn, die vanaf 14 februari in de Amerikaanse winkels te verkrijgen is.
De collectie zal bestaan uit "kledij die combineerbaar is met ballerina's, gymschoenen of laarsjes voor een rock and roll-look". (br.she)
Het is dus toch mogelijk dat stervelingen kunnen wandelen met de
torenhoge hakken van 30 ontworpen door Alexander McQueen. Zangeres
Kelis bewees het gisteren op de rode loper in Hollywood.
Kelis
ging duidelijk voor een surrealistisch ensemble op de rode loper, ze
liet zich inspireren op de nieuwste film van James Cameron. Ze droeg
een strak, roze, latex pak, waarin haar rondingen niet helemaal tot hun
uiting kwamen. Ook was er een duidelijke 'camel toe' zichtbaar, één van
de ergste modeblunders. De zangeres had een ontzettend lange staart die
tot haar knieën kwam, op haar hoofd droeg ze gigantische studs. Haar
neusbel was via kettingen verbonden met haar oren, de veren op haar
wimpers maakten het bizarre geheel helemaal af.
De jonge vrouw shopt het liefst bij
H&M. Voor hun jeans draagt het merk Diesel hun voorkeur weg. Dragen
ze make-up, verkiezen ze Bourjois boven Maybelline en Nivea. Een
rondvraag onder 3.000 jongeren tussen 15 en 30 jaar door JIM-zender,
toont dat aan.
Criteria 359
merken werden beoordeeld aan de hand van zeven criteria: kwaliteit,
prijs, overeenkomst met hun identiteit, uniciteit, ethische waarden, de
mate waarin ze het merk willen en hoe erover wordt gepraat.
Bij
de Jeans-categorie en het kledingmerk kaapt Diesel de eerste prijs weg.
Shoppen doen ze dan weer liever bij H&M, gevolgd door Zara en
Hunkemöller.
Kate Moss is niet langer alleen het gezicht van het Franse accessoiremerk Longchamp. Het Britse topmodel gaat voor het merk voortaan ook handtassen ontwerpen.
Moss tekende bij Lonchamp een langetermijncontract. Twee keer per jaar zal het model een collectie voor het label moeten bedenken. Gebruiksvriendelijk
Voor haar eerste handtassenlijn wilde Moss gebruiksvriendelijke modellen ontwikkelen. "Ik reis veel en vind het vervelend om te slepen met een zware tas", aldus het model, "Mijn eerste collectie moest daarom comfortabel en licht zijn".
De eerste collectie 'Kate Moss for Longchamp' heet 'Rock'n Casual' en bevat vier leren handtassen. Deze zijn vanaf 11 februari te verkrijgen. (br.she)
Lichtgeel, anijsgroen, sprankelend roze en een vurig oranje,... Wanneer we het kleurenpalet van cosmeticagigant Bourjois mogen geloven wordt het een bijzonder kleurrijke lente.
Het druilerige winterweer is nog lang niet gedaan en de vrieskoude snijdt nog steeds door ons gezicht. Maar vanbinnen maken we ons stiekem al klaar voor een fleurige, bloemige lente. Eentje die bol staat van de pracht en praal, van de felle kleurcombinaties en de leuke stofjes.
Om deze voorjaarsfantasie vol vitaliteit te vieren, zijn de bekende ronde Bourjoisdoosjes bedrukt met gekleurde en subtiele bloemen. Op de oogleden brengen we dit voorjaar het harmonieuze duo citroengeel en tabaksblond aan. Om je ogen meer swung te geven omlijn je ze met een goudkleurig lichtgroen oogpotlood. Deze combinatie zorgt voor een oplichtend effect, net alsof je in het zonlicht kijkt.
Op je nagels komt volgens Bourjois een fruitig kleurtje. De make-upgigant doet daarom beroep op de koraaltinten die vorige zomer al erg hip waren. Voor een avondje stappen voorzien ze de nagels van een pure lak die lijkt op uitgedroogde aarde.
Het allerbelangrijkste dit voorjaar zijn echter de lippen. Deze worden gehuld in fruitkleuren die extra glanzend zijn en je die ultieme 'wetlook' bezorgen. De nieuwe creaties van de Sweet Kiss Shine lipsticks zijn sappig mandarijn voor lippen die er letterlijk uitspringen en fonkelend roze voor een sublieme glans. De lipsticks zorgen er dankzij hun voedende formule, ultrafijne textuur, transparante tinten, Monoï olie, zeecollageen en een derivaat van vitamine E voor dat je lippen gehydrateerd en glad blijven.
De bekende foto van Marilyn Monroe waarbij haar witte jurk opwaait door
de metro is wereldwijd bekend. Deze inspireerde het lingeriemerk
Protec-Style voor een wegwerponderbroek.
Glamour De Marilynonderbroek
is niet meteen sexy, hij lijkt eerder op iets wat je grootmoeder zou
dragen. Hij is verkrijgbaar in zwart, wit en beige en bestaat uit een
speciale stof, die absorberend en vlekvrij is, ook is hij
antibacterieel en schimmelwerend. Ideaal dus voor tijdens je
menstruatie of als je met continentieproblemen kampt, maar je je toch
sexy wil voelen. Directeur van het lingeriemerk Linda Lord: "Ik
ontdekte dat er nood was aan een glamoureuze en tegelijkertijd een
wegwerpbare onderbroek, maar dat bestaat simpelweg niet. De vrouwen die
Marilynonderbroek dragen moeten zich veilig voelen door het comfort en
de duurzaamheid."
Goed voor milieu De
makers zeggen dat de onderbroeken 10 keer hun eigen gewicht absorberen,
het is dus even efficiënt als inlegkruisjes of tampons. Omdat deze
onderbroek dit overbodig maakt, beweren de makers dat deze lingerie ook
goed voor het milieu is. Dit zou eveneens vrouwen zelfzekerder moeten
maken, omdat de onderbroek garandeert dat je geen lekjes meer hebt.
Fotografe Annie Leibovitz financieel gedwongen om model te worden
Fotografe Annie Leibovitz financieel gedwongen om model te worden
De fotografe Annie Leibovitz staat normaal
gezien enkel achter de lens, maar haar financiële problemen hebben haar
ertoe gedwongen om zelf model te staan voor het modehuis Louis Vuitton.
De
voorjaarscampagne 2010 van het modehuis Louis Vuitton wordt deze keer
niet opgevrolijkt door een hip model. Fotografe Annie Leibovitz zal er
namelijk samen met balletdanser Mikhail Baryshnikov, beter bekend als
Aleksandr Petrovsky uit Sex and the City, in schitteren. "Leibovitz is
puur en echt, voor 100% een kunstenares. We hebben ons altijd al heel
erg toegewijd gevoeld tot haar en haar talent", vertelt Louis Vuitton
in een persmededeling.
Scarlett Johansson mag opnieuw opdraven voor Mango
Scarlett Johansson mag opnieuw opdraven voor Mango
Actrice Scarlett Johansson heeft het hart veroverd van het Mango-management. De actrice mag namelijk opnieuw schitteren als uithangbord voor de winkelketen.
Fris en jeugdig. Dat is wat Mango met zijn nieuwste collectie voor ogen houdt. Opvallend is dat dit seizoen natuurlijke stoffen en eenvoudige silhouetten centraal staan in de lijn. Johansson zelf is alvast vol lof over haar 'nieuwe' job. "Ik hou van de zachte, frivole kledij van Mango. Het is de perfecte keuze voor vrijetijdskleding. De stukken zijn perfect combineerbaar met andere, duurdere stukken en geven iedere outfit dat tikkeltje meer." (br.she)
Bruno Pieters verkoopt archiefstukken voor weeskinderen
Bruno Pieters verkoopt archiefstukken voor weeskinderen
Bruno Pieters zet zich graag in voor een goed doel. De Belgische ontwerper heeft daar zelfs enkele archiefstukken voor over.
Fans van Bruno Pieters kunnen nu enkele collectors items op de
kop tikken. De designer verkoopt namelijk enkele exclusieve
archiefstukken die gedragen werden tijdens zijn modeshows ten voordele
van de weeskinderen in India.
In de collectie zitten onder andere jassen, jurken, sweaters, rokken en broeken. (br.she)
De kleurrijke campagnes van het modehuis Benneton schitteren ieder seizoen weer op de pagina's van de meest toonaangevende modemagazines. Nu biedt het modemerk jou echter ook de kans om op deze prachtige foto's te schitteren.
Vergeet die professionele modellen, echte vreugde en vrolijkheid kan je veel beter van de gezichten van echte mensen aflezen. Met die boodschap trekt Benneton naar de buitenwereld. Zij zoeken 20 kandidaten die hun nieuwe campagne opvrolijken. Inschrijven kan over een tweetal weken via het web, waarna internetgebruikers en een jury de 20 beste inzendingen uitkiezen.
De uiteindelijke modellen-voor-één-dag worden naar New York gevlogen waar ze samen mogen genieten van een professionele fotoshoot met celebritiyfotograaf Josh Olins. (br.she)
Mall walking, of in shoppingcentra rondlopen als sport, is een grote
fitnesstrend in Amerika. Vooral bij kersverse mama's en gepensioneerden
slaat dit aan.
Oudste sport "Het
grootste deel van de mall walkers is gepensioneerd, maar ook mama's met
buggy's doen aan deze 'sport', aldus Sara Donavan, als experte schreef
zij het boek: 'Mall Walking Madness: Everything You Need to Know to
Lose Weight and Have Fun at the Same Time.' "Wandelen is één van de
oudste sporten. Duizenden jaren geleden kondigde de Griekse 'arts'
Hippocrates dit als het beste medicijn aan. Volgens experts helpt het
je gewicht onder controle te houden, je bloeddruk te verlagen, het
risico op hartaanvallen en beroertes te beperken.
Strenge winters De
'sport' startte in de koude delen van Amerika. Artsen raadden in de
jaren '50 hartpatiënten aan om daar te herstellen, ver weg van de
sneeuw en ijs tijdens de strenge winters. Sinds de jaren '80 is het
overgewaaid naar Europa en Azië. Het is nu zelfs zo dat de winkelcentra
in Amerika drie uur vroeger opengaan voor de 'mall walkers', de winkels
blijven dan toe, zodat ze genoeg ruimte en rust hebben om te sporten.
Sally Brooks, een Londense topkapper en art director bij Nivea, zet de
kapseltrends voor 2010 op een rijtje. Er is voor elk wat wils: je kan
zowel voor nonchalant en slordig gaan als strak.
Sally
Brooks bestudeerde aandachtig de catwalks en de kapsels van de
modellen, dat meldt nu.nl. Daaruit leidde ze vier belangrijke stijlen
af die komende lente en zomer trendy zullen zijn:
Miley Cyrus toont hoe nonchalant toch glamoureus kan zijn.
Glamour Glamoureuze
kapsels zijn het helemaal deze lente. Zorg er wel voor dat je er niet
te oud uitziet, de bedoeling is dat het jong en sexy blijft. Dat doe je
door zacht, golvende lokken en sexy, losse dotjes. Qua kleur scoren
heldere varianten goed.
Strandgevoel Vlechten,
gebekt haar en glanzende lokken, deze accenten moeten voor een
nonchalante look zorgen, alsof je net een dagje op strand spendeerde.
Wat de kleuren betreft ga je voor lichte tinten.
Sienna miller toont op Golden Globes hoe strandhaar chique kan zijn.
Kort Ga
je voor kort, dan zijn krullen een goede optie, net zoals in de jaren
'80. Denk aan de populaire coupe van Victoria Beckham. Hierbij ga je
voor een blonde of lichtbruine kleur.
Strak Strak
geknipt, achterover gekamd of een opgestoken kapsel zullen ook goed
scoren. Ideaal als je een volwassen look wilt. Gel is je beste
compagnon bij deze trend. De kleur maakt minder uit, het is echter wel
essentieel dat je haar glanst.
Audrey Tautou gaat voor kort zoals het hoort, met krullen.