Diane Kruger wordt het uithangbord van het
nieuwe parfum van Calvin Klein. 'Beauty' wordt dit najaar gelanceerd en
moet het paradepaardje van het beautyhuis worden.
Diane Kruger
zal binnenkort te zien zijn in verschillende tv- en magazinecampagnes
voor het beautymerk Calvin Klein. Waaruit het parfum Beauty zal
samengesteld worden is voorlopig nog niet bekend, maar volgens insiders
zal het geurtje het nieuwe uithangbord van het merk worden. Kruger zelf
is er alvast helemaal klaar voor. De actrice startte haar carrière op
vijftienjarige leeftijd als model, nadat haar balletcarrière op een
sisser was afgelopen.
Wimpergroeimiddel heeft tal van bizarre bijwerkingen
Wimpergroeimiddel heeft tal van bizarre bijwerkingen
Latisse werd uitgeroepen tot het nieuwste wondermiddel voor lange
wimpers en zou zelfs mascara overbodig maken. Nu blijkt echter dat het
je blauwe ogen bruin kan maken, voor haargroei op vreemde plekken, een
verkleuring van het ooglid en voor irritatie kan zorgen.
Latisse
zijn oogdruppeltjes van fabrikant Allergan, ze zijn in Amerika
verkrijgbaar op doktersvoorschrift, omdat het eigenlijk een behandeling
tegen de oogaandoening glaucoom is. Toen de makers ontdekten dat het ook
je wimpers volumineuzer en langer maakt, gingen ze het promoten als
groeimiddel. Daarom is het nu te koop op tal van websites kopen of in
tal van beautysalons. Nu ontdekten onderzoekers dat het gebruik van dit
product tal van bizarre bijwerkingen heeft. Volgens de New York Times
zou het medicijn je oogleden van kleur kunnen doen veranderen, voor
haargroei op de wangen zorgen wanneer deze in aanraking kwamen met de
druppels. Ook zou het je blauwe ogen bruin kunnen maken en je ogen
irriteren.
"Wanneer je Latisse online koopt, kan dit een andere
samenstelling hebben of gewoonweg een vals product zijn. Zelfs wanneer
je het echte middel koopt, is het nodig dat een arts je uitlegt hoe je
het product moet gebruiken, aanbrengen en je de mogelijke bijwerkingen
uitlegt", aldus de onderzoekers.
Tienjarig meisje verovert modewereld als ontwerpster
Tienjarig meisje verovert modewereld als ontwerpster
Cecilia Cassini.
De tienjarige Cecilia Cassini heeft een veelbelovende carrière als
mode-ontwerpster voor zich, haar ontwerpen zijn nu al te koop in
exclusieve boetieks in Amerika. Journalisten bejubelen alvast haar
ontwerpen en noemen Cecilia een natuurtalent.
Kinderen
nemen over De modewereld lijkt wel te worden veroverd door
kinderen, eerst was er de 13-jarige modeblogster Tavi, die plots op de
eerste rij van alle grote modeshows mocht zitten, zij werd opgevolgd
door de nog jongere vijfjarige Katie, die naast Heidi Klum voor de
catwalk mocht zitten. Nu wordt de tienjarige ontwerpster Cassini als
wondertalent opgehemeld door journalisten. Ook de Amerikaanse zangeres
Miley Cyrus bekent alvast fan te zijn.
Natuurtalent Cassinni
verkocht haar collectie aan de exclusieve winkel van Fred Segal in
Santa Monica. Ze ontwerpt en maakt zelf frivole glitterjurken voor
meisjes, maar ze creëerde ook al topjes voor oudere vrouwen. Het meisje
werd ontdekt door journalisten van CBS, waardoor ze plotsklaps bekend
raakte. "Het lijkt alsof ze een natuurtalent is, het is niet normaal dat
een tienjarig meisje zo'n passie voor ontwerpen en mode heeft." Ze
kreeg haar eerste naaimachine toen ze zes was. "Mijn ouders vertelden me
dat ik altijd mijn kledij beschilderde of verknipte als baby'.
Bryant
Park Ze leerde zichzelf hoe te ontwerpen en te naaien, want
ze volgde nog geen modeopleiding. Momenteel zit Cecilia nog op een
gewone school, maar ze wil haar creatieve talenten zo veel mogelijk
ontwikkelen. In 2010 hoopt Cecilia meerdere modeshows te organiseren in
Bryant Park, New York. Dat is de plek waar alle grote talenten mogen
showen.
Dankzij de nieuwe Engelse serie van Doctor Who kent het strikje er een
comeback. De verkoop ervan verdubbelde in Engeland dankzij trendy jonge
mannen die dit nu massaal dragen.
De
27-jarige acteur Matt Smith, die Doctor Who speelt, kiest voor een retro
chique stijl. Zijn uitspraak "Strikjes zijn cool" deed de verkoop ervan
verdubbelen omdat mannen zijn stijladvies massaal opvolgen. De Britse
modeketen Topman heeft een aanbod van twaalf strikjes, wat ontzettend
veel is voor een mode-item dat lang volledig afgeschreven leek. "Sinds
de nieuwe serie op televisie is, zien we een explosieve stijging in de
verkoop van strikjes."
Matt Smith in Doctor Who.
Velen
associeerden lang het strikje met professoren, leerkrachten en dokters,
daarom heeft dit accessoire een ouderwets imago. John Miln, van de
Britse gilde van de dassenmakers, is blij met deze trend: "Het is leuk
te zien dat tv-sterren nu andere kledij beginnen te dragen. Ik denk dat
het strikje vooral gaat scoren op speciale gelegenheden en chique
evenementen. Haast elke man heeft dit mode-item nog wel ergens liggen,
we zullen dit steeds vaker op straat zien verschijnen."
Grote opvallende juwelen, denk aan goedkope kettingen met veel bling
bling, hebben hun tijd gehad. Dit seizoen draait het allemaal rond
bedelarmbandjes en kleine hangertjes.
Celebs
dragen nu massaal fijne, korte kettinkjes met een klein hangertje. Denk
aan kleine kruisjes, bedeltjes, een gouden schedeltjes net als Alexa
Chung, je kunt ook net als Kylie Minogue voor meerdere hangertjes
kiezen, zolang deze maar klein en fijn zijn. Ook Charlotte Gainsbourg,
first ladies Michelle Obama en Samantha Cameron kiezen tegewoordig voor
een klein medaillon of hangertje.
De Fiji-armband.
Daarnaast
zijn persoonlijke juwelen ook trendy. Online juwelier Astley Clarke zag
hiervan een enorme stijging de laatste maanden. De 'Fiji'
vriendschapsarmband van Monica Vinader, die gezondheid en succes moet
symboliseren, was in vier dagen uitverkocht. Je koopt hierbij een basis
armband die je dan kunt aanvullen met tal van bedeltjes. Ook
geluksarmbandjes van Carolina Bucci met zijde en goud zijn subtiel, toch
glamoureus en erg populair de laatste 18 maanden. De bedoeling is dat
je de verschillende armbandjes verzamelt en over elkaar aantrekt.
Ook
worden juwelen sentimenteler, de vraag naar bedeltjes en religieuze
symbolen stijgt. Volgens juwelenverkoopster Natasha Gregory is Sex And
The City is één van de belangrijkste factoren van de huidige trend. De
serie deed de vraag stijgen naar kettingen met je naam op, net als
'Carrie' er eentje had. In de vervolgfilm draagt Carrie een ketting met
blaadjes, die door tal van juweliers gekopieerd werd. Juwelier Kate
Halfpenny zegt dat de crisis verantwoordelijk is voor deze trend.
"Mensen gaan op zoek in de juwelendoos van hun ouders naar kettinkjes en
armbandjes. Zo komen vintage medaillons, kleine hartjes en schattige
parels terug."
Niet iedereen heeft het geluk de schattenkist van
oma of mama te erven, maar toch kun je deze trend kopiëren. Je werkt
best met laagjes en verschillende lengtes zodat je kettingen niet in
elkaar verward raken.
De Amerikaanse zangeres Taylor Swift is het nieuwe uithangbord van cosmeticabedrijf CoverGirl. Welk product de 20-jarige countryzangeres zal promoten, is nog niet bekend.
"Taylor is mooi en een inspiratie door haar fantastische stijl. Ze is de perfecte persoon om onze nieuwe, luxueuze collectie van volgend jaar te promoten", aldus Vince Hudson van CoverGirl.
De zangeres is dolblij met de reclamecampagne. Ze houdt er naar eigen zeggen van om met make-up te experimenteren. "Ik houd van mijn natuurlijke look in het dagelijkse leven, als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen. Wanneer ik op het podium sta, kan ik experimenteren met mijn look. Dat vind ik zo leuk aan make-up: je kan altijd iemand anders zijn."
Bij bijna alle vrouwen zijn haar twee borsten niet identiek, dat
betekent dat de ene vaak groter is dan de andere. Dit valt echter niet
op bij de meeste dames, maar voor sommigen is het zo'n probleem dat ze
nooit een passende beha vinden. Veel oplossingen hiervoor bestaan er
niet, je kan wel je beha aan de ene cup wat opvullen, zodat het minder
opvalt.
Kledingmerk
Fruit of the Loom ontwikkelde daarom eindelijk de Perfect Pair Bra. Je kunt hierbij de cups apart
kopen, in welke maat je ook wil. Vervolgens verbind je deze aan elkaar
met een sluitstukje vooraan. Het leuke is ook dat er heel wat
verschillende prints zijn die je kan mixen en matchen, zo krijg je een
erg persoonlijk stuk.
In grote lijnen ligt al vast hoe de zomermode er in 2010 zal
uitzien. Dit zijn de belangrijkste trends, volgens fashionising.com.
- Korte shorts
Kort, korter, kortst - en dan
hebben we het niet over de roklengte. De short is terug, en hoe.
Hotpants en boyshorts (tot nét onder je kont) worden dé zomeritems. De
hotpants worden meestal hoog gedragen, de boyshorts hebben een lage
taille. Losse, korte shorts gelden als alternatief. Benieuwd of het ook
de badmode zal bepalen.
- Konijnenoren
Madonna is
ermee begonnen, en ja, het wordt écht een accessoire. Konijnenoren,
maar ook Micky Mouse-oren en heel grote strikken. Voorlopig vooral
gespot in modereportages, maar trendspotters zijn er zeker van dat de
trend ook zijn weg gaat vinden naar de straat.
- Kniekousen
De
dijlaarzen die deze winter zo hot zijn, worden omgezet naar kniekousen
en overknees. Je draagt ze onder een korte jurk en de shorts (jawel),
al dan niet in combinatie met een lange panty. Deze stijl wordt over
het algemeen gedragen met enkellaarsjes.
- Militaire krijgster
Militaire en stammeninvloeden blijven aanwezig in de mode. Lederen tunieken, metalen platen en oorlogsprints spelen de hoofdrol.
- Split
Hoe
kan je sexy zijn zonder een minijurk te dragen? Simpel, koop een
elegante, lange jurk mét dijenhoge split (en torenhoge hakken). De
split kan je rechts, links, in het midden of aan de zijkanten dragen.
- Badmode
Er
zijn drie grote trends in de badmode: one shoulder, monikini's en cut
outs. De one shouldertrend vindt dus zijn weg van de rode loper naar
het zwembad, met badpakken en bikini's die het moeten hebben van
slechts één schouderbandje.
Ook de monikini's, de combinatie
van badpak en bikini, blijven het goed doen, vooral als ze 'gesneden'
zijn. Dat betekent dat er net stukken uit het badpak zijn weggesneden.
- Jumpsuits en playsuits
De
jumpsuits en playsuits geven het niet op, ondanks matig succes voor
varianten in de voorbije jaren. Ook deze zomer is er plaats voor
kledij-uit-één-stuk, en dat in verschillende stijlen: sportief (simpele
stoffen en een kap), gesofisticeerd (strakker, in een glanzende stof,
afgewerkt met een riem), nonchalant (een zomerse, fladderstof met
hippie-invloeden) en zelfs als avondkledij, zoals celebs met wisselend
succes uitprobeerden.
- Broeken met prints
Broeken
in één kleur zijn passé, broeken met patroontjes, prints en een boel
kleuren door elkaar zijn in. Je top hoeft niet egaal te zijn, maar wie
nog maar begint met deze trend past best op met het combineren van
verschillende prints om een clownlook te vermijden. Nonchalance is ook
hier het sleutelwoord: kies voor een losse broek en een los shirt, half
ingestopt of een strakke broek en een los T-shirt.
- Doorzichtige stoffen
Ook
niet echt nieuw, maar naar een ander niveau getild: de doorzichtige
stofjes-trend voor zomerjurken en shirts. Te dragen met neutraal,
eventueel kleurrijk ondergoed.
- Boyfriend blazers
Al
gespot in 2009, en een blijver voor 2010: een mannelijke blazer, die je
combineert met een vrouwelijke, lange jurk en een stevige schoene voor
een stoere look. Ook perfect om het warm te krijgen als de avond is
gevallen.
- Gescheurde jeans
Nog
een celeb-favoriet uit 2009, die de weg naar het grote publiek zal
vinden in 2010: gescheurde jeans. Gerafelde randjes tot een broek die
eigenlijk maar half aan elkaar elkaar hangt, gecombineerd met sandalen
of sportieve sneakers en een T-shirt.
- Opgelapte jeans
De
crisis vindt ook zijn weg naar de mode: opgelapte jeans is helemaal
terug. De lapjes kunnen zowel lichter, donkerder als dezelfde kleur
zijn, zolang het maar jeans is. Geen lapjes met tekenfilmfiguurtjes
dus!
Topmodel Bar Refaeli is te zien
in een reclamecampagne van het kledingmerk Rampage.
"Laat het modellenwerk maar over aan de echte modellen", dat lijken
meer en meer beroemde ontwerpers te denken. Nochtans waren celebs zeer
hot in de modewereld en haast niet meer weg te denken uit
reclamecampagnes. Toch schijnen modellen volgens de kenners eenvoudigweg
meer klasse en stijl te hebben en genieten ze daarom weer de voorkeur.
Als je de recente advertenties bekijkt, dan valt het op dat de meeste
designers voor een professioneel model gekozen hebben. De uitzondering
is het label Dolce & Gabbana dat de zonnebrillen van het merk laat
aanprijzen door Madonna.
Uitstraling Volgens
Stefano Pilati van Yves Saint Laurent voelen modellen de ontwerpen beter
aan en kunnen ze er een bepaalde uitstraling aan geven. Karl lagerfeld
prefereert modellen dan weer wegens hun klasse en stijl. Ontwerpers
verkiezen bovendien een sterk gezicht dat enkel geassocieerd wordt met
mode en bijvoorbeeld niet met film of muziek.
Verhaal Insiders
beweren dat het enkel logisch is om celebs voor een campagne te
gebruiken indien er een verhaal bij het product zit waar een bekend
persoon bij kan helpen.
Niets zo irriterend als wijde poriën. Ze geraken gemakkelijk verstopt, veroorzaken puistjes en mee-eters en verpesten zo je gehele look. Wij zetten enkele tips op een rijtje om die wijde poriën tegen te gaan.
Wijde poriën zijn niet het gevolg van een levens- of eetstijl. Het is simpelweg genetisch bepaald, net als de kleur van je ogen of de vorm van je mond. Je voedselgewoonten veranderen heeft dan ook geen nut. Het geheim voor het onderhouden van je wijde poriën is reinigen. Zo verwijder je talg en vuil en voorkom je zwarte puntjes die uitmonden in kratertjes. Stoombad
Ga drie keer per week over een erg warm badje hangen met een handdoek op je hoofd. De stoom zorgt ervoor dat je poriën diep gereinigd worden en er geen vuil achterblijft. Gebruik daarna een lotion die je huid doet samentrekken en werk af met een crème die je poriën vult. Deze brengt het nodige vocht in, maar zorgt er eveneens voor dat je poriën minder zichtbaar worden.
Een keer per week onderwerp je je huid aan een grondige peeling, gevolgd door een kleimasker. De klei zorgt ervoor dat de extra talg verwijderd wordt en de talgproductie bovendien verminderd wordt. Ook de keuze van je make-up kan een aardig handje helpen. Kies niet voor vette, dekkende make-up, maar ga voor een poeder op basis van mineralen. (br.she)
Het Britse topmodel Agyness Deyn (27) en haar jongere zus Emily (22)
lanceren een reeks hippe T-shirts en topjes in samenwerking met het merk
Uniqlo.
Agyness is vanaf vandaag niet meer de enige Deyn die actief is in de
modewereld. Haar jongere zus heeft blijkbaar ook haar roeping gevonden
in de branche. Emily nam immers het design van de hippe bloesjes voor
haar rekening. De zusjes Deyn maakten samen polaroids van hun favoriete
bezigheden in New York, die ze afdrukten op topjes en T-shirts. En de
hippe kledingstukken waren geboren!
Emily en Agyness Deyn
Ze
zijn voorlopig evenwel niet in België te koop maar geen nood want je
kan ze ook online bestellen op de site van Uniqlo. De T-shirts
hebben allemaal dezelfde betaalbare prijs, namelijk 12,99 Pond (15
euro).
Voor madammen met een bontjas wier geweten begint te knagen bij de
gedachte aan al die dode nertsen is er een iets ecologischere oplossing.
Indien ze er tenminste mee kunnen leven dat hun jas van rat vervaardigd
wordt.
Het beest in kwestie is de nutria, een aquatische beverrat die vooral in
Zuid-Amerika voorkomt, maar die ook in Europa en Noord-Amerika opduikt.
De dieren worden ruim zestig centimeter groot en kunnen tot twee
kilogram wegen.
Populair tot de seventies De
beverrat is in opmars in gebieden rond de Golf van Mexico, waar ze door
hun vraatzucht als een plaag beschouwd worden, zegt het Amerikaanse
Vanity Fair. Daarom worden ze gevangen, en komen de huiden van de dieren
op de markt.
De beverrat werd in de jaren '30 van de vorige eeuw
ingevoerd vanuit Argentinië. Het bont van de beestjes was populair tot
het midden van de jaren '70, waarna het uit de mode raakte. Sinds dan
groeide de populatie gestaag aan, met alle gevolgen van dien voor de
vegetatie in de regio's waar het dier voorkomt.
Topdesigners
gaan beverrat Nu traditioneel bont onder vuur komt te
liggen, komt het materiaal van het knaagdier opnieuw in de kijker.
Topdesigners als Billy Reid en Oscar de la Renta gebruikten al beverrat
in hun ontwerpen.
Toch nog even meegeven dat er ook zoiets als
nepbont bestaat, en dat dat er ook bijzonder goed uitziet.
Modeontwerper Alexander McQueen zat onder de drugs toen hij zich verhing
Modeontwerper Alexander McQueen zat onder de drugs toen hij zich
verhing
McQueen met Naomi Campbell en
Kate Moss.
Modeontwerper Alexander McQueen verhing zich nadat hij cocaïne,
kalmeermiddelen en slaappillen had genomen, zo heeft onderzoek
uitgewezen. Hij stond onder hoge werkdruk en was overmand door verdriet
na het verlies van zijn moeder. McQueen werd op 11 februari, op de
vooravond van de begrafenis van zijn moeder, levenloos aangetroffen in
zijn flat in Londen. Hij was veertig jaar.
McQueen had vorig jaar twee keer een
overdosis drugs genomen.
"Het evenwicht van
zijn geest was verstoord", oordeelde de lijkschouwer volgens de BBC.
McQueen had een verleden van depressies, angstaanvallen en
slapeloosheid. Hij had al eerder een zelfmoordpoging ondernomen en nam
vorig jaar tot twee keer toe een overdosis. Vlak voor zijn wanhoopsdaad
zocht hij op het internet tips voor zelfdoding.
De Birkin Bag van Hermès was zo populair en zo exclusief dat een
wachtlijst moest worden aangelegd om iedereen een handtas te kunnen
bezorgen. Die wachtlijst is nu 'eindelijk' weggewerkt, met dank aan de
economische crisis. Dat meldt nu.nl.
De wachtlijst bedroeg lange tijd verschillende maanden of zelfs jaren,
wat de populariteit zelfs enigszins in de hand werkte. Op een gegeven
moment klonk zelfs het gerucht dat Hermès de wachtlijst zou afsluiten,
omdat anders 'nooit' aan de vraag zou kunnen worden voldaan.
Nu
is die wachtlijst voor het eerst verdwenen. Tijd voor Hermès om zich
zorgen te maken, want het bedrijf startte zijn eigen krokodillenkwekerij
om aan de vraag te kunnen voldoen. Maar nu wil de fashionista geen
handtas meer van minimum 4.800 euro tot 10.000 euro meer.
De economische crisis heeft daar veel te maken,
volgens de media zijn minder vrouwen bereid zoveel geld aan één handtas
uit te geven. Ook niet aan een handtas uit exclusief krokodillenleer die
vernoemd is naar de Franse zangeres Jane Birkin, blijkbaar.
Victoria Beckham is de bekendste fan van de Birkin
bag. Ze bezit er naar verluidt ruim honderd, en in elke kleur die ze
verkopen, zodat er altijd een bij haar outfit past.
Ook Lady
Gaga is een 'fan', maar dan geen erg respectvolle. Onlangs nog kladde ze
op een handtas met stift een begroeting aan haar Chinese fans. 'Ik hou
van mijn kleine monsters' stond er te lezen.
De lente is er wel, maar ze breekt nog niet echt door. Enkele dagen
zijn al in de buurt van de 20 graden gekomen, maar ondertussen is het
toch weer een pak frisser. Dat stelt vrouwen voor een dilemma: de nylons
in de kast laten met het risico koud te hebben, of ze dragen, met het
risico te zweten?
Het is verleidelijk om de nylons in de kast te laten, ondanks het risico
op koude benen. De winter is lang en streng geweest, we hebben ons
genoeg moeten induffelen. De zonneschijn doet het verlangen ontwaken
naar luchtige, gemakkelijke kledij, zonder het gedoe van nylons.
Maar
tegelijk heeft de winter ons geleerd voorzichtig te zijn. Het kan nog
altijd fel afkoelen 's avonds, waardoor je niet met koude maar ronduit
bevroren benen en voeten opgescheept zit. Dus spelen we dan toch maar op
veilig?
Er is nog een derde mogelijkheid: je draagt de nylons
(of sokken), mét zomerschoenen. Gewaagd en hip, als je de juiste sokken
en schoenen kiest. De flater van Sarah Brown, die zwarte nylons droeg in
rode peeptoeschoenen, met een plateauzool uit kurk, kan je vermijden
als je deze regels volgt.
1) Kies niet té zomerse
schoenen. Geen schoenen in naaktkleuren dus, of afgewerkt met
kurk, stro of flipflops. 2) Durf contrasteren.
Zwarte nylons met felle of pastelkleuren kan dus best of felle nylons
bij zwarte schoenen. Dat laatste kan vooral als je outfit heel eenvoudig
wordt gehouden. 3) Vermijd té winterse nylons.
Geen dikke, wollen nylons dus, maar de lichte, lentevariant. 4)
Negeer de vleeskleurige nylons. Ze zijn perfect om te
dragen bij open schoenen in de zomer als je geen perfecte benen hebt,
maar passen niet bij het tussenseizoen.
Topmodel Agyness Deyn staat bekend om haar
gewaagde kapsels, ze had al
een kort punk- als een braaf pagekapsel. Nu liet de Britse schoonheid
haar lokken tot enkele millimeters afscheren.
Agynnes
Deyn
werd op het Amerikaanse festival Coachella met haar nieuwe coupe
gespot, ze lijkt hiermee ontzettend op zangeres Sinead O'Connor in haar
jonge jaren. Het topmodel zegt veel roze te dragen om te bewijzen dat ze
geen stoere skinhead is. "Ik heb gezocht naar leuke accessoires voor
mijn nieuwe kapsel, maar dat was geen succes", meldt nu.nl.
De
Britse haarstylist Sacha Mascolo-Tarbuck hoopt dat ultrakorte kapsels
deze zomer een nieuwe trend worden. "Het is leuk om wat variatie te zien
naar zoveel seizoenen van lang haar. Agyness is een van de zeldzame
vrouwen die met zoveel kapsels staat, ze inspireert mij. We veranderen
haast elk seizoen van kledij, maar kapsels krijgen zelden dezelfde
aandacht."
Het topmodel is niet de eerste schoonheid die haar
lokken afscheert, actrice Natalie Portman, Demi Moore en zelfs Britney
Spears deden het haar voor.
Vuitton strikt voetballegendes voor reclamecampagne
Vuitton strikt voetballegendes voor reclamecampagne
Ook Louis Vuitton telt duidelijk af naar het WK voetbal in Zuid-Afrika.
Het merk strikte dit keer drie balvaste modellen voor een originele
reclamecampagne. Niemand minder dan Maradona, Zidane en Pelé figureren
in een spotje en op affiches om de nieuwe lijn met canvas tassen en
koffers te promoten. De beroemde fotografe Annie Leibovitz nam de
nostaligisch ogende foto's voor haar rekening.
De grootmeesters
spelen een potje tafelvoetbal in een Madrileens café. "Wie wint", vraagt
Maradona zich mysterieus af tijdens het spotje dat je hierboven kan
bekijken door op de foto te klikken. De affiches verschijnen vanaf juni in het straatbeeld.
De lentecollectie van de Franse schoenenontwerper Christian Louboutin schittert er dit jaar op los. De designer werkte zijn excentrieke schoenen af met bont, goud en kristallen van Swarovski.
De torenhoge hakken zijn slechts een onderdeel van de collectie. Louboutin stelt ook sneakers, sandaaltjes en enkellaarzen voor. De lijn is bijzonder gevarieerd, zo kan je er terecht voor een muiltje dat uit het oog springt als ook de klassieke zwarte pumps. Wonderland
Louboutin inspireerde zich voor zijn nieuwe wintercollectie bovendien op de bekende film 'Alice in Wonderland'. Ondertussen zijn er al vier fotos van de advertentiecampagne Winter Tales gelekt, maar Louboutin bevestigt voorlopig nog niet dat het om een campagne gaat. Op de feeërieke beelden zijn de stijlvolle schoenen te zien in het bos en onder water, speelkaarten en een konijn inbegrepen. (br.she)
Vergeet de bouwvakkershemden, snoepkleurtjes en korte shorts. Deze
winter wanen we ons op een militaire kazerne. Winkelketen C&A treedt met haar wintercollectie namelijk in
de voetstappen van leidende voorbeelden Jean Paul Gaultier, Alexander
McQueen, Louis Vuitton en Balmain. Legertje spelen was nog nooit zo
trendy.
Aansluitende broeken, baretten en jassen met metallic accenten
zullen volgend seizoen overvloedig aanwezig zijn in de winkelrekken van
C&A. Deze militaire invloeden gecombineerd met de nodige
rock-'n-roll en een vleugje bikerallures moeten vrouwen zelfzeker en
modebewust de winter insturen.
De militaire look wordt gedomineerd door donkere kleuren zoals
zwart, blauw en kaki met her en der een felrode of gouden uitschieter.
Accessoires zoals leren handschoenen met rits, brillen met vensterglas
of geruite sjaals maken de legeroutfit compleet. (br.she)
Foto's: Brunopress, Jean Paul Gaultier, Marc Jacobs, Louis
Vuitton & Oscar de la Renta
Rel rond Amerikaanse zenders die plus-size model bannen
Rel rond Amerikaanse zenders die plus-size model bannen
De Amerikaanse zenders Fox en ABC censureerden een spotje voor lingerie
voor grotere maten waarin een model haar rondingen showt. Dit zette
kwaad bloed bij heel wat journalisten.
Tijdens de Amerikaanse versie van 'Sterren op de
dansvloer' weigerde ABC het spotje uit te zenden, Fox liet het drie keer
censureren voor ze het toonden tijdens een pauze van Idool, maar enkel
nadat de fabrikant ermee dreigde zijn geld terug te eisen. In het spotje
showde een plus-size model de nieuwe Cacique-lijn van Lane Bryant. De
weelderige decolleté van het model zou de reden geweest zijn waarom de
zenders weigerden de beelden te tonen, deze zou namelijk aanstootgevend
voor de kijkers geweest zijn.
Nu
vindt het Lane Bryant dat ze het slachtoffer van discriminatie zijn,
want de zenders hebben er geen probleem mee om de catwalkshow van het
lingeriemerk Victoria's Secret tijdens primetime uit te zenden, waarin
ook tal van decolletés te zien zijn. Het bewuste spotje is ondertussen
nergens meer te vinden, Lane Bryant nam het van haar website en het is
verwijderd van YouTube.
De rel
bewijst dat hoewel het matendebat in de modenwereld al op gang is
gekomen door modebladen die dikkere modellen op de cover zetten, er toch
nog steeds discriminatie bestaat ten opzichte van vrouwen met
rondingen. Want waarom zou een decolleté van een dik model meer
aanstootgevend zijn dan dat van een uitgemergeld model? Tal van bloggers
en journalisten reageerden door te posten dat de ban een schande was,
maar ondertussen verdwenen veel van deze posts weer, sommigen suggereren
dat dit onder druk van Fox en ABC gebeurde.