Topmodellen gaan topless in de Britse Vogue, ze dragen geen beha's maar
strategisch geplaatste plakkers. Een nieuwe modetrend in aantocht?
Nederlands
topmodel Lara Stone draagt voor het novembernummer van de Britse Vogue
een bolero met daaronder enkel een paar zilveren tepelstickers in
stervorm. Ze worden omschreven als 'lichaamsjuwelen' en kosten ongeveer
173 euro, een prijs waarvoor je al enkele steungevende beha's kan kopen.
Model Lily Donaldson echter moet het met nog minder stellen en kan haar
borsten onder haar lokken verstoppen, Kate Moss gebruikt haar linkerarm
als 'schild', Naomi Campbell geeft alles bloot.
Betekent
dit borstennummer van Vogue een nieuwe lingerietrend? Steeds meer
vrouwen lijken er minder problemen mee te hebben hun boezem te
ontbloten. Amerikaans tienersterretje en fashionista Tayler Momsen
ontblootte onlangs tijdens een optreden haar borsten, op haar tepels
droeg ze zwarte plakband. Trendsetter Lady Gaga deed het haar enkele
jaren geleden voor om toch 'zedig' voor te komen in een transparant
catsuit. Rihanna ging vorig jaar uit in Vegas met stervormige stickers
en blazer, sexy Dita Von Teese draagt dit accessoire al jaren tijdens
haar burleske shows. (br.hln)
Door een reeks balletfilms is de balletlook terug in de mode. Dat
gaat verder dan de ballerinaschoenen en de bolero die al enkele jaren
terug een plekje in de schoenenkast hebben veroverd. Ook in jurken,
rokjes en andere kledingsstukken is de balletinvloed zichtbaar.
*Jurken
Een simpel bovenstukje, met gewone of zonder
bandjes, gecombineerd met een wijde rok in korte laagjes, wat volume
creëert. Dit kan zowel kort als halflang (tot boven de knie), en wordt
gedragen met een hoge hak.
Vaak is de combinatie zwart-oudroze
populair, maar in principe kan het ook monochroom of in andere
combinaties. De overgang tussen bovenstuk en rok kan gemaakt worden door
een brede, zwarte elastische band. In de rok kan tule verwerkt
zijn,maar dat hoeft niet.
*Rok
Ongeveer
hetzelfde principe als de jurk, maar zonder het aangehechte bovenstuk.
Echte tutu's zijn echter niet de bedoeling, wél volumineuze laagjes.
*Body
Te dragen op een rok: de body. Met driekwartmouwen, een mooie decolleté of hoog aangesloten: dat maakt niet uit.
*Truitjes
De
bolero heeft al een tijdje terug zijn vaste plek weer opgeëist, maar
ook de wikkeltrui is terug. Dit geklede truitje sluit niet klassiek in
het midden, maar sla je over elkaar en knoop je vast op je rug. Het is
een eenvoudige maar doeltreffende manier om een taille te suggereren en
staat erg elegant. Kies voor zachte pastelkleuren, eventueel wol of
kasjmier.
*Schoenen
Er zijn uiteraard de
ballerina's die in alle kleuren, patronen en prijsklasses voorkomen.
Andere schoenen met een 'ballet touch' zijn die met linten, die zich
kruisen over de voet en samenkomen aan de enkel, zoals de pointes van
ballerina's.
*Designers
Erdem en David Koma
lieten zich inspireren door ballet en dansers in hun collecties voor
2011. De twee ontwerpers vertaalden dat principe nogal vrij, en pure
balletelementen zijn moelijk te spotten. Koma inspireerde zich naar
eigen zeggen vooral op het beeld van de ballerina: een fysiek sterke
vrouw in een fragiel kader. De foto's onderaan tonen enkele stukken uit
hun collecties.
De ballettrend is geen dominante trend. Dat wil
zeggen dat vooral stukken uit de collectie zullen gecombineerd worden
met andere kledingsstukken om zo een nieuwe look te creëren.
Wat
de trend echt in gang heeft gezet, is de nieuwste Nathalie Portman-film
'Black Swan' waarin ze een getormenteerde ballerina vertolkt. Emily
Blunt neemt een gelijkaardige rol op in The Adjustment Bureau.
De lingerieshow in New York georganiseerd door Seven Bar Foundation moet vrouwen die in armoede leven helpen. Dit deden ze door aandacht te trekken met modellen in string. Daarnaast zagen we op de catwalk latexlingerie van Atsuko Kudo en kant van Carine Gilson.
Model Veronica Webb die een lichtgevend korset showde: "Mensen zouden niet enthousiast zijn om naar een evenement te komen waar je over microfinanciën moet discussiëren. Dus waarom dit probleem niet aankaarten door modellen sexy lingerie te laten showen?"
De Amerikaanse actrice Sofia Vergara vond het alvast een goed initiatief. "Ik was zelf een alleenstaande moeder, sommige vrouwen hebben gewoon wat hulp nodig op financieel vlak."
De Amerikaanse zangeres Taylor Swift werkt aan een nieuw project. Ze gaat namelijk een eigen parfum op de markt brengen.
De 20-jarige Swift werkt samen met beautymerk Elizabeth Arden, dat ook al parfums van Britney Spears en Mariah Carey op de markt bracht. De 'You belong to me'-zangeres is naar eigen zeggen zeer betrokken bij het project en is enorm blij met haar eigen geurtje.
"Ik houd ervan hoe parfums een herinnering kunnen oproepen. Sommige geuren herinneren je aan bepaalde gebeurtenissen en mensen in je leven, dat vind ik mooi", aldus de zangeres.
Het parfum ligt eind volgend jaar in de rekken.(br.she)
Klik op de foto om een clip van het defilé te bekijken
Mode om van te genieten, zo zou je het zestiende 'Salon du Chocolat' het best kunnen omschrijven. 130 chocolatiers toonden, in samenwerking met enkele mode-ontwerpers, hun 'métier' door de modellen in lekkere outfits te heisen. De catwalk loopt nog tot en met maandag aan de 'Porte de Versailles' in Parijs . Nadien wordt het ongetwijfeld smullen...
Klik op de foto om een clip van 'Mango Fashion Awards 2010' te bekijken
De Belgische Helena Lumelsky is de winnaar van de El Bonton-Mango Fashion Awards 2010, de grootste geldprijs van de modewereld. Lumelsky 300.000 sleept euro in de wacht en haar collectie wordt door de Spaanse keten in productie genomen.
Voor de derde editie van de Mango Fashion Awards werd ze samen met 45 andere jonge ontwerpers geselecteerd uit 200 inzendingen. De Belgische ontwerpster, die afstudeerde aan de Antwerpse Modeacademie, overtuigde de jury met haar ultralichte en ragfijne stukken.
De Franse modeontwerper Jean Paul Gaultier en juryvoorzitter reikten de award uit. Ook actrice Scarlett Johansson, het gezicht van de Mangocampagne, was aanwezig.
Ook de eerste editie van de Mango Fashion Awards werd gewonnen door landgenoten, het Belgische duo achter Sandrina Fasoli. De internationale wedstrijd wordt ondersteund door vijf gerenommeerde modeopleidingen. (br.Het Nieuwsblad)
Scarlett Johansson showt chique collectie voor Mango
Scarlett Johansson showt chique collectie voor Mango
De herfst/wintercollectie die Scarlett Johansson voor kledingketen Mango
promoot, bevat een stijlvol jasje bezet met juwelen, glanzende
kostuumblazers en chique pantalons.
Op de beelden straalt
Scarlett Johansson voor Mango nog met haar lange lokken, na de shoot ze
liet haar blonde manen kortwieken. Ze treedt hiermee in het voetspoor
van andere sterren Keira Knightley en Peaches Geldof, korte coupes zijn
duidelijk trendy in celebland. De Hollywoodactrice oogt erg verleidelijk
in de campagne. Ze krijgt ook de hulp van Olivia Palermo, een
Amerikaanse actrice.
Het modemerk Calvin Klein gaat de make-upwereld in. De bekende speler in de modewereld kondigde aan een volledige make-uplijn te gaan creëren. De hebbedingen zouden in 2012 gelanceerd worden.
Calvin Klein staat bekend omwille van zijn kwalitatieve kledij en parfums, en is nu klaar om een nieuwe stap in de mode- en beautywereld te zetten. Het merk lanceert namelijk een eigen make-uplijn. Meer informatie over de lijn wilden ze voorlopig nog niet kwijt, maar vast staat dat de hebbedingen geproduceerd zullen worden bij Coty en in 2012 in de winkelrekken zouden moeten liggen. (br.she)
De modeontwerper Derek Lam is binnenkort verkrijgbaar op internet. En dat voor een prikje, want zijn nieuwste collectie zal volledig en enkel op eBay verkocht worden.
Fans van Derek Lam moeten vanaf de zomer 2011 op internet gaan struinen op zoek naar kledij. Zijn volledige collectie voor de lente 2011 zal enkel online beschikbaar zijn via de website eBay. "De mensen die de modeshow bijwonen, kunnen stemmen op hun favoriete stuks. De uiteindelijke winnaars zullen en masse verkocht worden online."
Voor de website is het een nieuwe methode om meer mensen te lokken. "eBay wil af van het imago van enkel tweedehandsspullen aan te bieden. Ze zijn ook de ideale plek om nieuwe hebbedingen te vinden. En die boodschap moet Lam overbrengen." (br.she)
Eerst was er Assepoester, later kwam Carrie Bradshaw. Beide
vrouwen gaven aan dat vrouwen altijd al verzot geweest zijn op schoenen.
Waarom toch? Hoe komt het dat enkel dit accessoire tot onze verbeelding
en tegen onze portemonnee spreekt?
Lang voordat de Louboutin's of Jimmy Choo's de wereld bevolkten,
schenen vrouwen gek op schoenen. Dat uitte zich de voorbije jaren in de
verkoopcijfers: hoewel de crisis weinig goeds voorspelde, scheen de
verkoop van schoeisel stand te houden. Een nieuw paar schoenen doet dan
ook heel wat, gaande van een instant effect op je outfit tot een boost
in je seksuele uitstraling.
Wanneer
je schoenen of kleding aanpast, werkt dit voor vrouwen
humeurbevorderend. De neurotransmitter dopamine komt dan vrij en zorgt
voor een instant feel-good effect, vergelijkbaar met een geneesmiddel.
De dopamine bij een shoppingtrip neemt zelfs toe... tot wanneer de
pincode van je kredietkaart wordt ingegeven. Nadien durven
schuldgevoelens ons te overvallen, behalve als er schoenen gekocht
worden.
Onderzoek bewijst
dat op de één of andere manier schoenen als een rationele aankoop
aanzien. We dragen ze meerdere keren per week dragen, met het gevolg
dat we het plezierige gevoel ook langer vasthouden.
Al
die prachtige gevoelens worden nog versterkt als we hoge hakken kiezen.
Net als de dieren associëren we macht met hoogte. Hoge hakken kunnen
letterlijk je status verhogen omdat je groter lijkt. Hoge hakken hebben
trouwens een historische betekenis. In vorige eeuwen droegen enkel de
rijken hoge schoenen, schoenen weerspiegelden de klasse waarin je
leefde. Die hersenkronkel dragen we nog altijd met ons mee.
Opteren
we voor nog hogere hakken, genre stiletto's, speelt een andere
beweegreden mee: seks. Als een vrouw ze draagt, wordt de kont gelift en
oogt haar rug rechter. Uit evolutionair oogpunt, vergeten we deze
oerpose blijkbaar niet.
Sommige psychologen beweren dat we
voeten met seks associëren. Het hersengebied dat communiceert met de
geslachtsdelen ligt vlak naast het gebied, verantwoordelijk voor de
voeten. Deze regio's delen neutrale 'crosstalk', wat de reden kan zijn
waarom schoenen een erotische uitstraling krijgen.
54 procent van de Britse dames vindt een man met gezichtsbeharing aantrekkelijker dan een gladgeschoren jongen.
14
procent van de Britse 1.832 Britse dames ouder dan 18 jaar geeft niet
om de gezichtsbeharing van haar partner. 76 procent verkiest een
stoppelbaard omdat dit hem mannelijker en dus aantrekkelijker maakt.
Een op de tien geeft toe dat een gladgeschoren heer er vaak jong
uitziet. Twee derde van degenen die gezichtsbeharing verkiezen houdt het
meest van een stoppelbaard, slechts 12 procent is dol op een volgroeide
baard. 19 procent zegt een snor te verkiezen, zes procent houdt van een
geitensikje.
De geitensik van Johnny Depp.
Meer dan de helft van
hen verkiest ook een man met haar op borstkas en rug, 40 procent vindt
een gladgeschoren lijf te vrouwelijk. 27 procent houdt van een volledig
haarloos lichaam. "Dat vrouwen niet van harige mannen houden is een
mythe, het omgekeerde is namelijk waar. Hun instinct is hier
waarschijnlijk voor verantwoordelijk, iemand met veel testosteron had
meer kans om te slagen als jager, zijn waren dus ook hariger. Celebs als
David Beckham en Johnny Depp maakten gezichtsbeharing trendy de laatste
jaren," aldus Andy Barr, marketing director van de website
Mycelebrityfashion.co.uk die de enquête organiseerde.
Zac Efron combineert baard en snor.
De enquête vroeg ook naar celebs met de meest aantrekkelijke gezichtsbeharing:
1. David Beckham kreeg met zijn stoppelbaard 68 procent van de stemmen. 2. De baard in combinatie met snor van Zac Efron was goed voor 51 procent. 3. De wereldberoemde snor van Tom Selleck haalde 48 procent. 4. Johnny Depp haalde met zijn geitensikje 41 procent. 5. De geitensik van Robert Downey Junior scoorde 38 procent.
Ooit gedacht dat we deze winter nog met plezier de nonnenkap zouden
aantrekken? Als het van modehuis Yves Saint Laurent afhangt wel.
In de geest van de simplistische, bijna puriteinse modetrend, werden de
hoofden van de catwalkmodellen tijdens de wintercollectie van 2010
getooid met zwarte kappen. Voorstanders claimen dat de kap het gezicht
weet te flatteren.
Het blijft maar sterk de vraag of dergelijke
visie effectief voet aan wal krijgt. Met ons Belgisch hondenweer en na
een fikse windstoot moet het lijken alsof Mickey Mouse himself in
aantocht is. En met een kostprijs van 879 euro valt er toch wat beter te
versieren dan een verkleedkostuum?
De buideltasjes duiken weer op. De handige hebbedingetjes worden volop op ceintuurs en riemen aangehecht.
De wintercollecties op de catwalk geven aan dat de tasjesceintuur een
nieuwe trend kan worden. Net zoals alle ceinturen deze winter, ogen ze
stoer en passen ze in de militaire modetrend. Sommigen draag je zelfs
over je winterjas en over de riem van de schoudertas.
De
nieuwste tasjesceinturen bestaan in alle soorten en vormen. Zo ogen
sommige exemplaren zeer vintage, anderen scoren dan weer bij meer
formele en chiquere aangelegenheden. (br.nina)
Vleesjurk Lady Gaga razend populair voor Halloween
Vleesjurk Lady Gaga razend populair voor Halloween
Het meest gewilde kostuum voor Halloween bij Amerikaanse vrouwen is de vleesjurk die Lady Gaga droeg op de MTV Video Awards.
1400 euro De
veelbesproken jurk was gemaakt van zes stukken steak, bij de outfit
hoorde ook een hoed en een handtas. Nu willen dames in New York er
allemaal als Lady Gaga uitzien op 31 oktober. Slagers in de stad worden
namelijk overstelpt met verzoeken om een soortgelijke jurk te maken.
Volgens slager Ben Turley, de eigenaar van NYC's Brooklyn Kitchen, kan
de kostprijs hiervan oplopen tot 1.400 euro omdat dit gemaakt moet
worden van de beste stukken vlees. Er zou ongeveer 7 kilo steak voor
nodig zijn.
Dames die voor deze outfit willen gaan, zijn alvast
gewaarschuwd: het kledingstuk kan uit elkaar vallen als je het langer
dan drie uur draagt. Slager Ben: "De jurk zal nat worden en erg gaan
stinken."
Bespaar op cosmetica zonder dat je looks hieronder lijden
Bespaar op cosmetica zonder dat je looks hieronder lijden
Jezelf verzorgd en mooi houden kan een dure zaak worden. Voor wie wil
besparen, hebben we enkele makkelijke besparingstips zonder dat je er
minder goed uitziet.
Je
eigen wortels kleuren is veel goedkoper dan naar een schoonheidssalon te
gaan om je kleuring te laten bijwerken. Hier bestaan verschillende
specifieke kits voor. Zo kun je langer zonder kappersbezoek. Degenen die
nog nooit zelf hun haar hebben gekleurd, vragen best een vriendin om
hulp.
Hoe korter je haar is,
hoe vaker je het moet laten knippen. Als je een langer kapsel hebt, kun
je twee keer zolang zonder knipbeurt en kun je de kosten bij de kapper
dus halveren.
Pedicures kosten vaak
veel geld, maar je kunt dit overslaan als je je voeten tijdens de
wintermaanden niet verwaarloost. Koop een puimsteem en een verzorgende
voetcrème. Trek die sokken regelmatig uit en geef je voeten een
onderhoudsbeurt.
Geurtjes die alcohol
bevatten vervagen sneller dan parfums op basis van olie. Dat betekent
dus dat je er vaker van gaat gebruiken en dat deze sneller opraken. Kies
dus voor een parfum zonder alcohol.
Veel
winkels bieden staaltjes aan, smijt deze zeker niet weg. Dankzij hun
kleine formaat zijn ze ideaal om in je handtas te stoppen of om mee te
nemen op vakantie. Via het internet kun je ook aan staaltjes van je
favoriete producten gratis bestellen. Je moet er wel wat zoekwerk op
google voor over hebben.
Het is een jaarlijkse traditie geworden: de luxueuze fantasiebeha van lingeriefabrikant Victoria's Secret. Deze keer is hij bezet met 3.000 diamanten, lichtblauwe saffieren en heeft hij een prijskaartje van 2 miljoen dollar (1,4 miljoen euro).
Het Braziliaanse model Adriana Lima had de eer de 'Bombshell Fantasy Bra', ontworpen door Damiani Jewelers, in New York te showen. Achteraf zei ze dat hij erg comfortabe lwas om te dragen. Samen met de beha werd de nieuwe collectie voor de feestdagen gelanceerd.
Toch is deze peperdure beha niets in vergelijking met het model van vorig jaar. Het toenmalige exemplaar van 3 miljoen dollar (2,1 miljoen euro) was bezet met 2,350 witte, champagne- en cognackleurige diamanten. (br.hln)
Jennifer Lopez en tweeling nieuwe gezichten van Gucci
Jennifer Lopez en tweeling nieuwe gezichten van Gucci
Foto Gucci.
De kinderen van Jennifer Lopez en Marc Anthony zijn twee jaar en zetten
hun eerste stappen in de wereld van de glitter en glamour. Max en Emme
worden het gezicht van de nieuwe collectie van Gucci voor kinderen. Hun
allereerste salarisstrookje: een miljoen dollar voor een goed doel en
50.000 dollar voor mama's stichting, Maribel Intiative.
"Het is
de eerste keer dat ik op deze manier samenwerk met mijn kinderen",
vertelt J-Lo die voor de campagne samen met haar zoon en dochter
poseerde. In US Weekly zegt ze dat het een heel bijzondere ervaring was.
"En mijn kinderen hebben ook een hoop lol gehad tijdens de shoot!".
Dochter
Emme wordt volgens mama een echte fashionista. "Ze kiest zelf haar
outfits en slaapt het liefst in haar prinsessenkleed", aldus J-Lo. "Maar
Max kan ik moeilijk in zijn kleren krijgen, die loopt het liefst in
zijn blootje in huis".
Een tweede beeld van de designercollectie van Lanvin voor H&M raakte
bekend. Goed nieuws voor fashionista's die van kleur houden: er zullen
ook sexy korte bloemenjurken, killer stilettosandalen en schoenen met
luipaardprint te koop zijn. Een mooi extraatje is een stijlvolle
winkeltas die je erbij krijgt.
De volledige lijn bevat niet
alleen kleding, maar ook juwelen, hoeden, schoenen en lipstick. De
collectie zal te koop zijn in 200 H&M-winkels vanaf 23 november. Op
19 november is er al een modeshow in New York om de lijn voor te
stellen.
Supermodel Natalia Vodianova ontwerpt en showt lingerie
Supermodel Natalia Vodianova ontwerpt en showt lingerie
Het Franse lingeriemerk Etam heeft het Russische topmodel voor de kar
gespannen om hun wat duffe imago af te stoffen. Vodianova, muze van
Calvin Klein, ontwerpt twee collecties voor Etam en mag ze ook showen.
Oubollig is niet het eerste wat we denken bij deze foto's. (br.hln)
Designkledij voor kinderen kondigt einde recessie aan
Designkledij voor kinderen kondigt einde recessie aan
Steeds meer ouders hullen hun kinderen in designkledij en dat is spek naar de bek van de ontwerpers. Zij komen massaal op de proppen met lijnen speciaal voor de allerkleinsten.
Fendi, Stella McCartney, Paul Smith, Gucci, het zijn maar enkele van de vele topmodehuizen die onlangs met een eigen kinderkledinglijn zijn afgekomen. Een gat in de markt, zo blijkt nu. Want heel wat ouders spenderen graag een centje meer aan de kledij van hun kinderen.
Volgens experts doen ze dat om de buitenwereld te tonen dat ze de economische crisis zonder kleerscheuren hebben overleefd. "Het succes van designkledij voor kinderen luidt het begin van het einde van de recessie in." (br.she)