Dat had de verstoorder(16j.) niet verwacht,maar hij ging. Zonder meer,haastte hij zich,na de les naar huis. 's Anderendaags kwam hij zelfverzekerd, geflankeerd door zijn struise vader terug.Zéér agressief vroeg de vader naar mijn man,die kwam.Toen vloog hij in zeer onbetamelijke,groffe bewoordingen en bovendien uitermate onbeheerst uit;"zijn zoon moest en mocht niet in de gang staan,die hoorde in de klas!" De oorzaak en rede interesseerde hem geen barst. En,riep hij luid"ik haal hem hier weg"! "Goed,Mijnheer,zei mijn man,"doe dat,want hij komt hier nooit meer binnen". Dat had de opgewonden vader niet verwacht,hij stotterde 'n beetje en weerlegde dat hij dat zo nog niet besloten had. Het besluit van mijn man(schoolhoofd)stond echter muurvast. Vader en zoon zijn afgedropen,vermoedelijk richting andere school waar zoontje-lief zijn pesttrucjes opnieuw kon uitproberen tenzij........hij tot inkeer was gekomen? Overweging:waarom begrijpen sommige ouders niet,dat zij moeten meewerken met goedmenende, gedreven leraren die van hun kinderen volwassen rechtschapen mensen willen maken?. O wee,de mentaliteit "mijn kind ,schoon kind"! slot
Zijn collega's vinden mijn man een zéér goed leraar en bovendien een opmerkelijk pedagoog.Hij heeft zo zijn persoonlijke methode waardoor hij door de meeste leerlingen op de handen gedragen wordt. Eéns ging het echter opvallend mis! 'n Nieuwe leerling(zeer erg verwend,naar we achteraf vernamen)kon blijkbaar de intensieve aandachtsfeer die al de klasgenoten opbrachten,niet aan.Dat stak hem zichtbaar! Zijn drang om te storen was hem te groot.Hij "moest "dus iets doen!Zo bedacht hij 'n zeer zware meetlat vanuit 'n hoogte te laten neerploffen, wat de anderen erg deed opschrikken. Zij keken allen achterom.Dat moest hij hebben,hij gniffelde hoorbaar en herhaalde zijn trucje nog een keer of drie. Vanzelfsprekend was de concentratie totaal verdwenen. Verwonderd en nieuwsgierig keek iedereen in de richting van de verstoorder die op de laatste bank triomfantelijk.troonde. Toen vond mijn man,dat het genoeg was.Zeer goed verstaanbaar verwees hij de nieuweling naar de gang,tot na de les............ wordt vervolgd