Dirk Bikkembergs opent flagship store in Barcelona
Dirk Bikkembergs opent flagship store in Barcelona
Het Belgische sportkledingmerk Dirk Bikkembergs opent dit najaar een winkel aan de Passeig de Gràcia, Paseo de Gracia, een van de meest exclusieve winkelstraten van Barcelona. Heel wat dure merken hebben daar een flag ship store.
Volgens de website realestatepress.es zou Bikkembergs het groots zien. Naast het eerste verkooppunt op de Spaanse markt, wil hij dit jaar wereldwijd nog zo'n 42 nieuwe winkels openen. De winkel in Spanje zal maar liefst 600 vierkante meter groot zijn. (br.she beeld photo news)
Christian Louboutin creëert schoenen voor stripsters
Christian Louboutin creëert schoenen voor stripsters
Christian Louboutin gaat de pikante toer op. De legendarische schoenenontwerper creëerde speciaal voor de Franse burleske danseressen pumps.
Sexy schoenen? Dan ben je bij Louboutin aan het juiste adres. Voor de stripsters van Crazy Horse ontwikkelde de man enkele 'erotische' pumps. Wat je mag verwachten? Geen idee. Maar het zullen wel schoenen zijn waarmee de dames volop kunnen dansen op een stoel. Want dat! Dat kunnen ze als geen ander! (br.she - beeld photo news)
De modellen op Fasion Rio 2012 waren overwegend blank, maar de organisatoren beweren zelf dat ze niet discrimineren.
In Brazilië is een verhit debat over een plicht tot een minimumaantal
zwarte mannequins op de catwalks. Bij de vele modeshows in Rio de
Janeiro waren deze week bijna geen zwarte modellen te zien, ondanks dat
Brazilië de een na grootste zwarte bevolking ter wereld heeft.
De modellen bij de shows van 24 modehuizen waren overwegend blank, maar de organisatoren beweren zelf dat ze niet discrimineren.
Fransiscaner
pater David, hoofd van een actiegroep Educafro, eist dat de overheid de
modehuizen weer verplicht tot een quotum. De regering had in 2009 een
minimum van 10 procent ingevoerd, maar dat is een jaar later alweer
geschrapt. "Je kunt niet discrimineren in een land, waar 51 procent van
de bevolking zwart of gemengd is."
Het zwarte model Luana Genot
is voorstander van een quotum: "Ze bellen ons pas als de show te maken
heeft met de cultuur van zwarten", zei ze. "Ze zeggen dat ons achterwerk
te dik is, onze heupen te wijd. Er is schokkend weinig plaats voor ons,
als afstammelingen van zwarte slaven." Maar het model Daniel Echaniz
zei dat hij tegen quota is, omdat die racisme zouden aanwakkeren. (br.hln - foto ap)
Je hebt ketens die hun imago proberen verbeteren door samen te werken
met designers... en je hebt er die een grote ster aantrekken. Om te
ontwerpen (zoals Mango deed met de zusjes Cruz) of om te poseren, zoals
het Deense merk Vero Moda deed met een van de belangrijkste
fashionista's die op dit moment rondloopt: Alexa Chung.
De Britse is 28 startte haar carrière als model en klom op tot
presentatrice. Momenteel is ze bezig met het filmen van haar nieuwste
tv-show 24 Hour Catwalk.
Alexa duikt al enkele jaren op in de
best geklede lijstjes van moderedacties en ze is ook een graag geziene
gaste naast de catwalks. Ze is aanwezig bij alle grote modeshows. Geen
wonder dat de keten Vero Moda van haar geloofwaardigheid wil gebruik
maken.
Voor de tweede fotoshoot die Alexa voor Vero Moda deed, bleven ze binnen de straten van Williamsburg, Brooklyn waar de fashionista momenteel woont.
Ze
showde daarbij de lente- en zomercollectie van Vero Moda, die perfect
lijkt aan te sluiten bij haar eigen stijl: eerder somber van kleur,
eenvoudig van snit en met klassieke elementen, zoals de strik en de
saaie mannenschoenen.
De keten is alvast in de wolken met de fotoshoot... zullen de klanten volgen?
Plus size magazine haalt uit naar 'anorexianormen' in de modewereld
Plus size magazine haalt uit naar 'anorexianormen' in de modewereld
"De meeste catwalkmodellen hebben een BMI dat gelijk staat aan
anorexia". Met deze stelling haalt 'Plus Model Magazine' uit naar het
schoonheidsideaal dat al jaren de wereld van mode en reclame domineert.
In de vorm van een rauwe en gedurfde fotoshoot met het Russische 'plus
size' model Katya Zharkova (met maatje 42), vergezeld door aangrijpende
statistieken en quotes, bevraagt het magazine het magere
schoonheidsideaal van vandaag.
Ze hopen met deze campagne
winkelketens eindelijk wakker te schudden opdat ze zouden beseffen dat
ze ook plus size vrouwen beter in de watten moeten leggen en dringend
afstand moeten nemen van het 'skinny' ideaal.
Het
meest provocerende beeld is zonder twijfel de dans van Katya Zharkova
met een heel mager meisje, dat symbool staat voor het standaard
catwalkmodel in de huidige modewereld. De quote op de foto haalt fel uit
naar de strenge en ronduit ongezonde standaarden voor modellen, die
zouden neigen naar anorexia.
Dit
is een vraag die veel vrouwen zich ongetwijfeld stellen en één van de
quotes op de fotocampagne van Plus Model Magazine. Twintig jaar geleden
woog het standaard model 8 procent minder dan de gemiddelde vrouw,
vandaag is dat 23 procent.
Ook plus size modellen moeten steeds
minder volle figuren hebben want 10 jaar geleden waren maatjes 42 tot 48
doodnormaal in de wereld van de plus size mode. Vandaag wordt maatje 36
al gerekend tot 'de maatjes meer' en is de grens voor plus size
modellen bij agentschappen gelegd op maatje 44. Nog weinig plus size
aan, als je't mij vraagt... Zeker als je weet dat 50% van de vrouwen een
maatje 44 of meer draagt. Madeline Figueroa-Jones, hoofdredactrice van Plus Model Magazine, schreef ter ere van deze editie een persoonlijk stukje tekst
waarin ze verklaart dat de fotoreeks een antwoord is op de beauty- en
fashionindustrie die een schraal ideaal in leven houdt dat niet altijd
gezond is en een groot deel van de markt vervreemdt.
"We worden
dag in, dag uit gebombardeerd met dieetadvertenties, meermaals per dag
zelfs omdat er een multimiljardenindustrie is die teert op de angst om
te dik te zijn. Niet iedereen is echter gemaakt om een rank en slank
figuur te hebben! Ook onze lichamen zijn mooi en we hebben het hier niet
over gezondheid, want ook (te) magere mensen zijn zeker niet altijd
kerngezond", schrijft Madeline. Er is
dus sprake van een gigantische kloof tussen consumenten en de
reclamemodellen die langs alle kanten worden opgedrongen via televisie,
in etalages en magazines en uiteraard ook op het wereldwijde web.
Hierdoor kunnen vrouwen zich onmogelijk nog identificeren met een body
image dat stelt dat plus size - anno 2012 - schommelt tussen maatje 36
en 44.
Het is vooral deze marketingstrategie waartegen Plus Model
Magazine zich wil keren en verweren. Ze riepen dan ook hun lezers op te
reageren op de campagne. De
reacties op de foto's en de quotes zijn meer dan verdeeld te noemen.
Terwijl heel wat vrouwen zich perfect kunnen vinden in de statements,
zijn anderen van mening dat een voller figuur promoten eigenlijk even
gevaarlijk is als het opdringen van een heel mager lichaam. (br.hln - beeld photo news)
Designers ontwerpen steeds vaker een betaalbare lijn, om zo een groot
publiek te bereiken. H&M staat al jaren bekend om hun
designercollecties, en ook de Amerikaanse keten Target blijft niet
achter. Zij trokken Jason Wu aan, de favoriete designer van First Lady
Michelle Obama.
Er is een opvallend verschil met de H&M-collecties: Jason Wu for
Target is een bescheiden collectie, en uiterst draagbaar. De laatste
designercollectie bij H&M, van de hand van Donatella Versace, was
fel, kleurrijk en wild. Maar ook over the top, typisch voor de klassieke
haute couture, ook al wat de collectie dat zelf niet.
Jason
Wu lijkt zijn publiek beter in te schatten, al zijn de korte jurkjes en
shorts nu ook niet bepaald voor iedereen bedoeld: een mooi stel benen
is de voorwaarde. Al kan je een minder strak buikje of taille wel mooi
doen uitkomen in de A-lijn jurken en rokken, zolang de boezem niet te
fors is uitgevallen want dan zou het wel weer eens niet kunnen passen.
Wu
maakt gebruik van drie opvallende prints: onregelmatige strepen voor de
kledij zelf (dikke afgewisseld met verschillende dunne), en een
ouderwetse bloemenprint op lichtblauwe achtergrond en zwarte katten met
rode strik voor de handtassen en sjaaltjes (of zakdoeken?).
De overheersende kleuren zijn marineblauw, wit en rood, met lichtblauwen zachtroze als tegengewicht, zoals blijkt uit het lookbook dat sinds gisteren op Facebook staat.
Prijzen
zijn nog niet bekend, net zomin als de collectie online te koop zal
zijn voor niet-Amerikaanse shoppers. Amerikanen kunnen vanaf februari
terecht bij Target voor deze collectie.(br.hln)
'Flared jeans' of jeans met brede pijpen zijn weer terug van nooit
echt weggeweest. Dat heeft Heidi Klum goed in haar oren geknoopt, en
vervolgens is het nochtans stijlvolle topmodel alle zin voor maat
verloren.
'Trop is te veel' heet dat dan, en er zijn maar weinig broeken in de
wereld waarvoor die spreuk kan gelden. Maar voor de jeans die Heidi
droeg tijdens een namiddag met haar kinderen in de speeltuin lijkt de
spreuk wel gemaakt.
Casual is het zeker, en dat Heidi ook wel
eens liever iets los draagt dat begrijpen we ook. Maar toch kon het
gemakkelijk veel beter, zonder iets aan comfort te moeten inboeten.
Broekspijpen
die vijf centimeter korter zijn bijvoorbeeld, want dat voorkomt dat de
broek over de grond sleept en water opzuigt (bij regen), de randjes doet
rafelen of gaten maakt (omdat je er op stapt) én dat je erover valt
(wegens gewoonweg te groot).
Minder brede pijpen, zelfs al is het
maar een paar centimeter, zouden Heidi een veel eleganter silhouet
gegeven hebben. Nu lijkt ze een beetje op een slons, en daarmee hadden
we het model nog nooit geassocieerd.
Praktisch kan je de broek
ook niet noemen in het dagelijkse leven: je struikelt over je eigen
voeten, blijft haken aan je hakken, komt vast te zitten in je
fietsketting of sleept zoveel regenwater mee dat je een heus modderspoor
nalaat. Misschien niet onmiddellijk voor Heidi in het meestal zonnige
Los Angeles, maar wel voor andere mensen.
Flared jeans: wij zijn fan. Maar de overdreven olifantenpijpen: no way!! (br.hln - beeld photo news)
Terug van weggeweest: de handtas van Margaret Thatcher
Terug van weggeweest: de handtas van Margaret Thatcher
Lady Margaret Thatcher, Brits eerste minister tijdens de moeilijke
jaren '80 en beter bekend onder de bijnaam 'De IJzeren Dame', lijkt niet
meteen een stijlicoon. Haar kledijstijl bestond voornamelijk uit
ouderwetse mantelpakjes, in die typische jaren '80-stijl met oversized
blazers, midirokken en onmisbare bruine panty's. Maar er is wel iets van
'Maggie's stijl' dat is overgebleven: de handtas van het Britse merk
Launer.
Launer heeft nog een beroemde fan: de Britse Queen Elizabeth. Het is
waarschijnlijk daar dat Margaret Thatcher, zelf uit de lagere
middelklasse, 'haar' handtas spotte. De Queen is nog altijd fan, en
wordt maar zelden gezien zonder een handtas, maar toch wordt het merk
vooral met Thatcher geassocieerd.
Filmmagie Met
de aandacht voor de film 'The Iron Lady' zal dat er niet op verbeteren.
Launer merkte het al in de verkoopscijfers: een stijging van maar
liefst 60 procent in de 'typische Thatcher-tassen': zwarte, stevige
handtassen met handvaten bovenaan. De populairste is de 'Diva'-tas, ook de favoriet van Maggie Thatcher zelf, zo meldt de Daily Mail.
Het bewijs van Britsheid De
fabriek van Launer bevindt zich nog steeds in Groot-Brittannië en is
een van de laatste overblijfsels van een eens bloeiende lederindustrie.
Een team van een 15-tal mensen kan ongeveer 20 handtassen per week aan,
die tussen 500 en 1500 euro kosten. Op verzoek van een celeb kan het
team een handtas klaarkrijgen in 48 uur.
"We zijn erg blij dat
de relatie tussen Margaret Thatcher en Launer na 30 jaar opnieuw leven
wordt ingeblazen. Het is echt een testament voor een Brits merk en dat
zij en de Queen ze tassen dragen is een bewijs van 'Britsheid'", aldus
eigenaar en creatief directeur Gerald Bodmer.
Tijdloze investering Volgens
hem is de stijging te danken aan de zoektocht naar een 'tijdloze
investering' door een jong en internationaal publiek. Daar lijkt iets
van: de crisis maakt vrouwen minder ontvankelijk voor een 'it-bag' die
na enkele maanden alweer uit de mode is. Ze willen iets dat de tand des
tijds doorstaat en zijn investering waard is.
Daarmee is Launer
niet zo'n slechte keuze. Gelijkaardige tassen van populairdere merken
als Prada, Mulberry ('The Harriet'), Gucci, Dolce & Gabbana, Marni,
Lanvin én de handtassen van de Olsen-tweeling kosten algauw dubbel
zoveel.
Symbool van macht Er is nog een
andere reden waarom de 'stijve' tas terug op de voorgrond komt: het is
de ultieme 'power bag', een handtas voor vrouwen aan de top dus, zoals
Margaret Thatcher zelf.
Gedaan met de slappe tassen waarin je
loopt te graven als een Mary Poppins op zoek naar je sleutels, gsm of
Labello. Weg met de clutch, waar amper een bankkaart, je huissleutel en
een zakdoekje inpast en die je handen bezet houdt voor de hele avond.
De draagbare dossierkast Dat
had Thatcher zelf ook heel goed door. "Ze gebruikte die tas echt als
een element van macht, een zichtbaar teken dat ze het meende", aldus
haar politiek secretaris John Whittingdale.
Praktisch was het
ook: ze stopte er geheime documenten en gevoelige nota's, die nu door
slordige ministers en onderhandelaars open en bloot op de schoot liggen.
"Eigenlijk was het een soort draagbare dossierkast, die ze gebruikte om
anderen te herinneren aan haar macht", analyseert haar voormalige
stafchef Michael Dobbs.
Werkwoord De link
tussen de voormalige eerste minister en haar handtas was zo sterk, dat
er in het Engels zelfs een werkwoord van werk gemaakt: 'handbagging'
betekent nu nog altijd op een agressieve manier je eisen binnenhalen en
tegenstanders genadeloos platwalsen. Het woord is een afgeleide van een
uitspraak toegewezen aan parlementslid Nicholas Ridley die ooit de
woorden uitte: "Kunnen we niet beginnen? De handtas is er."
Topprijs voor toptas Dat
Maggie's handtassen beroemd blijven, ook na dertig jaar, bewees een
veilig bij Christies in de zomer van 2011. Een 30-jarige handtas van
Thatcher werd er geveild voor een waanzinnig bedrag van 30.300 euro. (br.hln)
Daar is ze al: de tweede Versace-collectie voor H&M
Daar is ze al: de tweede Versace-collectie voor H&M
De eerste Versace voor H&M-collectie is amper verteerd, of daar
is de tweede collectie al. De Cruise-collectie is exclusief voor de
Europese markt (lucky us) en toont veel frisse en opvallend zomerse
outfits - voor de vrouwen dan toch. De kleding voor de mannen is veel
soberder en somberder.
De vrouwencollectie bestaat uit witte achtergronden met fruitprints in
vrolijke kleuren, happy roze en zachtblauw. Een tikje luchtig voor deze
tijd van het jaar, maar wel perfect voor warme zomerdagen. Versace bouwt
daarmee voort op een trend die ook al aangehaald werd door Dolce &
Gabbana: groenten- en fruitprints.
Voor de mannen gelden andere
regels: daar overheersen wit, zwart en kobaltblauw, vergezeld van een
geometrische, hoekige print. Heel serieus en mannelijk, maar eerlijk is
eerlijk: ook een tikje saai.
Toch zijn veel Amerikanen al jaloers
op ons: deze collectie is populairder dan de uitbundige
wintercollectie, die niet voor iedereen weggelegd bleek. Toch was ook
die collectie een enorm succes, zo zegt H&M althans zelf.
Bekijk de foto's van de volledige collectie in bijhorende fotoreeks.
Na het succes van Natalie Portmans campagne voor 'Miss Dior Cherie',
koos de modegigant als nieuw gezicht opnieuw voor een 'Black
Swan'-actrice. De lentecollectie voor 2012 van Dior zal namelijk
gepromoot worden door niemand minder dan Mila Kunis.
Het Franse modehuis gaf al enkele van de campagnebeelden vrij, die
gemaakt werden door topfotograaf Mikael Jansson. Op de zacht verlichte
foto's poseert de 28-jarige actrice met de nieuwste 'Miss Dior'-handtas.
Mila zelf draagt een kort, zwart jurkje en uiteraard torenhoge hakken.
Voor
een meisje dat zichzelf beschrijft als het 'jeans en T-shirt'-type, is
dit een grote stap. "Eerlijk gezegd begin ik nog maar net te leren wat
mode is", vertelde ze aan WWD. "In het dagelijkse leven draag ik niet de
meest vrouwelijke stukken, maar ik hou wel van het vrouwelijke gevoel
op de rode loper."
De actrice is dan ook ontzettend tevreden over
de samenwerking met het Franse Modehuis. "Wat Dior doet is zo
geraffineerd, vrouwelijk en mooi", vertelde ze. En dat gevoel is
wederzijds, want ook Dior spreekt vol lof over Mila. "Mila Kunis is een
erg getalenteerde, jonge actrice. Haar rol in 'Black Swan' was
opmerkelijk, ze heeft echt veel in haar mars", vertelde Delphine Arnault
van Dior aan WWD.
Het is natuurlijk
niet de eerste keer dat Dior een beroep doet op een bekende actrice,
want eerder werkte het modehuis ook al samen met onder andere Natalie
Portman, Marion Cotillard, Jude Law en Charlize Theron.
"Stichter
Christian Dior ontwierp in zijn tijd verschillende filmkostuums en
onderhield persoonlijke relaties met actrices zoals Marilyn Monroe,
Marlene Dietrich, Liz Taylor en Grace Kelly. Voor ons is het dus
natuurlijk om die traditie verder te zetten", legde Arnault uit.
Of
Mila Kunis de succesvolle campagnes van haar voorgangers zal evenaren,
valt nog af te wachten, maar er is goede hoop voor Dior. Recent bleek
namelijk nog dat tijdschriften met Mila Kunis op de cover verkopen als
zoete broodjes. Zo verkocht Cosmopolitan met Mila's gezicht vorig jaar
maar liefst 1,7 miljoen exemplaren, terwijl ze voor GQ voor de beste
oplage van het jaar zorgde (met 205.000 verkochte tijdschriften).
De campagne voor Dior wordt later deze maand gelanceerd in China, daarna volgt de rest van de wereld. (br.hln)
De afgelopen dagen gonsde het van de geruchten in de modewereld over
een samenwerking tussen John Galliano en de Spaanse modeketen Zara. Maar
wat blijkt nu? Het gaat om een wel erg vroege aprilgrap van een Spaanse
modeblog.
"Het bericht dat Galliano voor ons zou ontwerpen, verscheen op 28
december op een Spaanse modeblog en is een eigen leven gaan leiden op
het internet", vertelt een woordvoerder van het Spaanse hoofdkantoor van
Zara in de krant Het Laatste Nieuws. "28 december, de dag van de
Onnozele kinderen, is in Spanje vergelijkbaar met 1 april in België."
Desalniettemin
werd het nieuws overgenomen door verschillende Spaanse en Italiaanse
modewebsites en op Twitter. Zij spraken over een eerste samenwerking van
Zara met een bekende ontwerper, in navolging van onder andere H&M.
Bovendien
had het de comeback moeten worden van de modekoning. John Galliano was
namelijk jarenlang de hoofdontwerper van modehuis Dior, maar werd vorig
jaar in februari ontslagen. De aanleiding daarvoor waren de racistische
uitspraken van de ontwerper, waarvoor hij een voorwaardelijke
veroordeling kreeg.
Galliano bleef echter niet bij de pakken
zitten en maakte onlangs bekend dat hij in maart een webshop zal openen
met kleren van zijn eigen label. Een samenwerking met een grote
winkelketen komt er (voorlopig?) niet. (br.hln)
Volgende lente bij Zara: ontwerpen van John Galliano?
Volgende lente bij Zara: ontwerpen van John Galliano?
Het gonst van de geruchten in de modewereld over een samenwerking
tussen designer John Galliano en de Spaanse modeketen Zara. De
voormalige ontwerper van Dior zou zelfs al een collectie ontworpen
hebben voor volgende lente.
Het nieuws staat te lezen op verschillende Spaanse en Italiaanse
modewebsites en op Twitter, maar werd voorlopig nog door geen van beide
partijen bevestigd of ontkend.
Als de geruchten kloppen, dan
wordt het de eerste samenwerking van Zara met een bekende fashion
designer. De winkelketen treedt daarmee in de voetsporen van H&M,
die recent nog met Donatella Versace werkte.
John Galliano was
jarenlang de hoofdontwerper van modehuis Dior, maar werd vorig jaar in
februari ontslagen. De aanleiding daarvoor waren de racistische
uitspraken van de ontwerper, waarvoor hij een voorwaardelijke
veroordeling kreeg.
Galliano bleef echter niet bij de pakken
zitten en maakte onlangs bekend dat hij in maart een webshop zal openen
met kleren van zijn eigen label. En nu zou er dus ook de samenwerking
met Zara zijn... Wordt zeker vervolgd! (br.hln - foto afp)
Kortingen tot 70 procent op eerste dag wintersolden
Kortingen tot 70 procent op eerste dag wintersolden
De Nieuwstraat in Brussel.
De winterkoopjes zijn vandaag van start gegaan met stevige kortingen
van 50 tot 70 procent, vooral op de duurdere stukken winterkledij.
Winkels kampen met veel overschotten na een mindere verkoop tijdens het
laatste kwartaal van vorig jaar, zegt Peter Vandenberghe van Comeos, de
federatie van de Belgische handel en diensten.
Hoewel de
koopjeswetgeving eigenlijk enkel van toepassing is op textiel en
lederwaren, profiteren volgens Vandenberghe ook andere winkels, zoals
bijvoorbeeld elektroketens, gretig mee van de opkomst van koopjesjagers
om hun waren af te prijzen.
Het winderige weer zal volgens
Vandenberghe dinsdag wellicht geen noemenswaardig effect hebben op de
opkomst. Slecht weer, zoals tijdens de voorbije zomerkoopjes, speelt wel
in de kaart van winkelcentra en straten met een dichte concentratie
winkels. "Het huidige zachte maar weliswaar winderige weer zal wellicht
geen groot effect hebben", aldus Vandenberghe. (br.hln foto belga)
Niets zo irriterend als wijde poriën. Ze
geraken gemakkelijk verstopt, veroorzaken puistjes en mee-eters en
verpesten zo je gehele look. Wij zetten enkele tips op een rijtje om die
wijde poriën tegen te gaan.
Wijde poriën zijn niet het gevolg
van een levens- of eetstijl. Het is simpelweg genetisch bepaald, net als
de kleur van je ogen of de vorm van je mond. Je voedselgewoonten
veranderen heeft dan ook geen nut. Het geheim voor het onderhouden van
je wijde poriën is reinigen. Zo verwijder je talg en vuil en voorkom je
zwarte puntjes die uitmonden in kratertjes.
Ga drie
keer per week over een erg warm badje hangen met een handdoek op je
hoofd. De stoom zorgt ervoor dat je poriën diep gereinigd worden en er
geen vuil achterblijft. Gebruik daarna een lotion die je huid doet
samentrekken en werk af met een crème die je poriën vult. Deze brengt
het nodige vocht in, maar zorgt er eveneens voor dat je poriën minder
zichtbaar worden.
Een keer per week onderwerp je je huid aan een
grondige peeling, gevolgd door een kleimasker. De klei zorgt ervoor dat
de extra talg verwijderd wordt en de talgproductie bovendien verminderd
wordt. Ook de keuze van je make-up kan een aardig handje helpen. Kies
niet voor vette, dekkende make-up, maar ga voor een poeder op basis van
mineralen.
Een blik in de kristallen fashionbol: zijn dit de trends voor 2012?
Een blik in de kristallen fashionbol: zijn dit de trends voor 2012?
We love fashion en het einde van het jaar is niet alleen ideaal voor
een terugblik op de modewereld, maar uiteraard ook voor een vooruitblik.
Hier volgen de verwachte trends voor het komende jaar! Eens benieuwd of
de voorspellingen ook werkelijkheid zullen worden...
Heel wat grote designers maken handig gebruik van de wereldwijde Fashion
Weeks om een inkijkje te scheppen in wat de komende lente- en
zomercollecties te bieden hebben.
Van daaruit gaat de bal aan
het rollen... Welke elementen worden opgepikt en overgenomen door de
(betaalbare) ketens of anders: welke modetrends gaan de etalages in onze
winkelstraten overspoelen in 2012? Welke blijven beperkt tot de
Hollywoodster en de royalty?
Back to the 50's
Denk
eens even terug aan de supervrouwelijke looks van Hitchcock blondines
met elegante zandlopervormen en perfecte kapsels. Of aan gedurfde
schouderlijnen, uitlopende rokken met veel zwier én kleur zoals ze
gedragen werden door iconen als Marilyn Monroe (die ook in de filmwereld
weer helemaal terug is!).
Wat brengen de 50's nog mee? Heel veel
motieven: bloemen, vlekken, strepen en abstracte patronen... Alles komt
terug! 2012 belooft een fifties revival te worden.
1 modehuis
dat hier alvast goed mee weg is, is Prada. Begin deze maand lieten ze de
lente- en zomercollectie zien op de catwalk van de Fashion Show in
Tokyo. Een dieprode, fleurige plooirok die hoog in de taille zit
afgewerkt met een motiefrijke jas op knielengte met hoekige schouders.
Of
het eerste voorbeeld dat boven de Hitchcockiaanse blondine mag pronken.
Een witte rok die wel heel veel doet denken aan Monroe, in combinatie
met een typische 50's jas met bredere, opvallende schouders, op
knielengte en bezaaid met een leuk, abstract patroon.
Flapperjurken
Gucci flapperjurk
We
gaan zelfs nog verder terug in de tijd ... naar de jaren '20. Zowel
Gucci, Alberta Ferretti als Etro pakken uit met zwierige flapperjurken
die gekenmerkt worden door omzoomde details en een verlaagde taille die
in fashiontermen 'drop-waisted' wordt genoemd.
Hier zie je een
voorbeeld van zo'n flapperjurk ontworpen door modehuis Gucci. Zwierig is
het ontwerp in elk geval en wat ook duidelijk in het oog springt is de
taillering net boven de heupen, 'drop-waisted' dus. Ook het zoomwerk
onder de gourkleurige band is duidelijk zichtbaar. Een 20's revival in
2012, wie had dat gedacht?
Neon, macaron & diep in de zee
Als
de felgekleurde jeansrage je dit jaar wist te bekoren, dan mag je
alvast een gat in de lucht springen want voorspeld wordt dat we het
komende jaar nog feller zullen doen. Geïnspireerd op neon zal dat
vertaald worden in fluorescerend geel, groen, orange en roze. Ook
kleurrijk, maar heel wat minder flashy zijn de macaronkleuren: mooie
perziktinten, koel pistache en citroengeel.
Blauw, zo
hemelsblauw! De lentecollecties van heel wat ontwerpers zouden
gedomineerd worden door het thema 'water'. Diepe blauwtinten,
golfpatronen en borduurwerk geïnspireerd op alles wat onder water leeft
... het wordt verwacht voor 2012.
Marni goes crazy
Marni for H&M
Je
weet het of je weet het niet, maar H&M en modehuis Marni hebben de
koppen bij elkaar gestoken om te komen tot een licht geschifte collectie
met grafische prints, felle kleuren en heel wat juwelen. De ontwerpen
zouden maart 2012 in de winkels liggen en als we de voorspellingen mogen
geloven, gaan ze impact hebben!
Eens kijken naar een paar
voorbeeldjes: felgeel met bollen en veel aandacht voor kleine details,
zoals het kraagje. Het tweede voorbeeld toont dan weer een grafisch
ruitjespatroon, gekke boorden en een bizar maar leuk kleurenpalet.
Fans
van juwelen zullen hun hart kunnen ophalen want de armbanden en
oorbellen zijn goed vertegenwoordigd in de Marnicollectie voor H&M.
Zo zouden ze veel gebruik gemaakt hebben van plexiglas voor het
ontwerpen van deze collectie juwelen. In dit voorbeeld zijn de oorringen
wel buitenproportioneel.
Een trend die misschien niet voor
iedereen bestemd is, maar allicht wel liefhebbers zal kunnen bekoren.
Wij wachten alvast in ongeduld af of deze samenwerking echt een grote
impact zal hebben op de modebeleving in 2012.
Queen Victoria
...
Beckham! De koningin van de Britse modewereld zou in 2012 haar
fashionpower alleen maar zien groeien. Dit jaar kreeg ze op de British
Fashion Awards, trots de titel van beste modemerk op haar naam.
Het
bedrijf van Victoria Beckham is erg winstgevend, in het eerste
kwartaal van 2011 zou ze bijna 18 miljoen opbrengst hebben gemaakt, die
van een jaar worden op meer dan 70 miljoen geschat.
Celebs zijn
er in elk geval dol op want sinds de start van haar ontwerprage in 2008
zijn al heel wat bekende dames gespot met outfits van Posh, waaronder
Demi Moore, Eva Longoria, Cameron Diaz, Gwyneth Paltrow, Drew Barrymore,
Elle Macpherson en Kate Winslet. Dit
donkerblauwe ontwerp is alvast 1 van de vele uit haar lentecollectie
voor 2012. Benieuwd of ze komend jaar van haar modetroon gestoten
wordt...
Peplum
Peplum - McQueen
Als je hier nog
nooit van gehoord zou hebben, even een korte defenitie: peplum is Grieks
voor tuniek en gaat terug tot 500 voor Christus. In de 19e eeuw werd
deze term gegeven aan een type overrok dat ter hoogte van de heupen werd
aangebracht.
In de jaren rond 1940 werd het opnieuw populair in
de vrouwenmode. De peplum zoals we het vandaag kennen is dus eigenlijk
ook een revival uit de 50's, waar het een toevoegsel werd van
aansluitende jasjes.
Wat deze uitwaaierende peplum betreft,
loopt designer McQueen alvast op kop, maar ook in andere internationale
collecties mogen we deze 'overrokjes' verwachten als afwerking van
jassen, rokken of zelfs afzonderlijk verkrijgbaar.
Als we 1 celeb
mogen uitkiezen die deze trend allicht zal oppikken, zal het Duchess
Kate Middleton wel zijn. Ze is een groeiend stijlicoon en de invloed die
ze uitoefent op modetrends heeft zelfs al een eigen naam gekregen: het
Kate-effect. Benieuwd of ze ook de peplum viraal zal laten gaan in het
Verenigd Koninkrijk.
Buitensporige prints
Dolce & Gabbana
De
laatste trendvoorspelling voor 2012 is een alomtegenwoordige want bijna
elk groot modehuis pakt uit met extravagant veel printgebruik: van
bloemen tot groenten en van tribalmotieven tot futuristische hyperprint.
Als
voorbeeld kozen wij alvast del 'vegetarische' ontwerpen uit de lente-
en zomercollectie van Dolce & Gabbana. Fleurig, kleurrijk en vooral
overvol met prints. Tomaten, ajuinen, ... geen groente ontsnapt aan de
printgekte bij D&G.
Wij wachten alvast vol spanning af of
deze voorspellingen waarheid worden in het nieuwe jaar. De
Nina.be-redactie wenst jou bij deze graag een fantastische start van
2012.(br;hln)
Kate Moss promoot juwelen met latex en blote borsten
Kate Moss promoot juwelen met latex en blote borsten
Kate Moss is het uithangbord voor de juwelenlijn Fred. En poseren, dat kan de blondine!
Moss is te zien met enkele ringen, oorbellen en halskettingen. En om al dat 'moois' extra tot zijn recht te laten komen ontbloot het model daar haar borsten voor en hijst ze zich in een latexbroek. Sluw meesterplan! (br.she)
Wie er tijdens de feestdagen op en top wil uitzien, moet ook kiezen
voor het juiste kapsel. Om je daarvoor wat inspiratie te geven, zetten
wij de 10 meest gewilde celebritykapsels op een rijtje. De topper is
duidelijk een snit met lange lokken en een pony, maar welke kies jij?
1. Olivia Wilde Actrice Olivia Wilde is al een
tijdje te zien met ontzettend lange lokken, afgewerkt met een leuke
froefroe. Meestal kiest Olivia voor stijl haar, maar ook de krullende
versie mag gezien worden. 2. Taylor Swift Ook
Taylor Swift houdt haar blonde lokken vrij lang, maar laat ze meestal
maar op één schouder vallen. Net zoals Olivia kiest de zangeres voor een
pony, maar zij houdt die lang, tot net over haar wenkbrauwen.
3. Kim Kardashian De
lokken van celebrityster Kim K. lijken wel een mix van de twee vorige
kapsels te zijn. Ze combineert de ultralange lokken van Olivia met de
lange pony van Taylor. Haar kapsel ziet er wel voller uit dan de twee
vorige.
4. Keira Knightley De carré waar
actrice Keira Knightley vorig jaar mee te zien was, is nog steeds erg
gewild. Het kapsel valt mooi rond haar gezicht, en de punten volgen haar
kaaklijn.
5. Hilary Duff De zwangere Hilary
Duff doet dan weer mee met de lange lokken met pony, maar kiest wel voor
een golvende variant. Door ook te kiezen voor een te lange pony, is het
kapsel van de zangeres wel erg vergelijkbaar met dat van collega Taylor
Swift.
6. Emma Stone In 2010 was Emma Stone
even blond, met lokken die net op haar schouder vielen. Ook zij kiest
voor een pony, maar steekt een deel van haar lokken op. Een goed idee,
want zo krijgt je losse kapsel toch een extra twist.
7. Katie Holmes Het
gewilde kapsel van mevrouw Cruise komt in de buurt van Keira's kapsel.
Ook haar carré volgt de kaaklijn en omringt mooi haar gezicht. Maar in
tegenstelling tot Keira bedekt Katie haar voorhoofd wel met een pony.
8. Jennifer Aniston De
stijl van Jennifer Aniston wordt door veel vrouwen nagebootst, en dat
geldt ook voor dit kapsel. Geen pony voor de actrice, maar wel lokken
die haar gezicht omringen.
9. Jessica Alba Ook
Jessica Alba koos een tijdje geleden niet voor een pony. Ze verkoos een
middenstreep, waardoor ook haar lokken rond haar gezicht vielen.
Opvallend is ook de stijle kapselkeuze, hoewel de actrice tegenwoordig
meestal voor krullen kiest. 10. Zooey Deschanel Zooey
Deschanel volgt op haar beurt de trend van de lange lokken in
combinatie met een pony. Door het achterste stuk van haar haar wat hoger
te zetten, geeft ze wel een persoonlijke touch aan het kapsel.
Wie één van de kapsels wel ziet zitten, kan hier een foto van zichzelf uploaden en de snit 'passen'. (br;hln)
Jurken Posh: gemaakt voor 72 euro, verkocht voor 1800 euro
Jurken Posh: gemaakt voor 72 euro, verkocht voor 1800 euro
De designerjurken van Victoria Beckham werden enthousiast onthaald op
de catwalks in Parijs en Milaan, heel wat celebrities zijn er fan van.
Maar haar peperdure ontwerpen zouden in bedenkelijke werkomstandigheden
gemaakt worden.
De komende lente- en zomercollectie wordt in elkaar gezet in een
bouwvallige fabriek in Oost-Londen, dat onthulde de Britse krant The
Daily Mail. Ongeveer 30 naaisters voornamelijk afkomstig uit Bengali en
Bangladesh werken er aan een loon van 9,5 euro per uur om kledingstukken
te maken die erg geliefd zijn bij Hollywoodsterren en rijke
fashionista's.
Het bedrijf
van Victoria Beckham is erg winstgevend, in het eerste kwartaal van 2011
zou ze bijna 18 miljoen opbrengst hebben gemaakt, die van een jaar
worden op meer dan 70 miljoen geschat. Posh begon in 2008 met het
ontwerpen van haar jurken. Sinsdien verschenen ze al regelmatig op de
rode loper, celebs als Demi Moore, Eva Longoria, Cameron Diaz, Gwyneth
Paltrow, Drew Barrymore en Elle Macpherson zijn er alvast fan van. Ook
zijzelf draagt ze regelmatig.
De
naaisters hebben nu al meer dan 1.500 jurken in elkaar gezet. De
fabriek wordt goed geleid, er is geen bewijs van wanbeleid. Maar Posh
zou het pand nog nooit hebben bezocht. Ze werkt er al drie jaar mee
samen. De eigenaars Chomok Ali en Allan Scot konden geen commentaar
geven zonder de toestemming van Posh. "Dat is de mode-industrie. We
verdienen niet genoeg om in een glamoureuze fabriek te werken. Er is een
rustperiode tussen de verschillende seizoenen, we hebben dus maanden
niets te doen voor het volgende begint."
Beckham
in haar speech toen ze een belangrijke Britse fashion Award in de wacht
sleepte: "Mijn collectie wordt door ervaren naaisters gemaakt met de
beste materialen. We verkiezen een Britse fabriek en trekken niet naar
het buitenland waar we het goedkoper kunnen laten doen. Onze prijzen
bewijzen dat we exclusief zijn, topkwaliteit en vakmanschap leveren,
mijn jurken zijn handgemaakt." Naast haar jurkenlijn staat ze ook aan
het hoofd van Victoria Beckham Denim, Victoria Beckham Eyewear en twee
parfums.(br.hln - foto's ap)
Courtney Love's nieuwe modelijn: 'Never The Bride'
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
Recent ging 'Stylelist' neuzen in de kast van Courtney Love om te
praten over fashion en te kijken waar ze inspiratie haalt voor haar
gloednieuwe modelijn 'Never The Bride', die ze samen met ontwerpster
Pippa Greenbank ontwikkelde in Londen.
Een opvallende rode draad in haar creaties is de grote liefde die
Courtney Love heeft voor onschatbare, antieke mode. Zelf bezit ze heel
wat stukken uit de vroege jaren '20 en haar nieuwe collectie is dan ook
opgebouwd uit echte vintage. Hoewel vooral Greenbank het drapeer- en
naaiwerk doet, krijgt elk stuk van 'Never The Bride' een persoonlijke
toets, een signatuur van Love zelf en heeft ze uiteraard veel inspraak
op ieder uniek ontwerp.
Zo
verklaart Courtney dat in de zoom van alle jurken een robijntje zal
worden genaaid met het woord 'cunt'. Op een van de jurken die ze de
'Kurt robe dress' noemt staat 'Tell me it doesn't hurt, tell me it
doesn't hurt', een zin die Love koppelt aan wat mensen tegen elkaar
zeggen tijdens het vrijen. Nogal bevreemdend misschien, maar goed
Courtney Love staat best bekend om haar gezonde gestoordheid.
Met
deze nieuwe modelijn mikt Courtney Love op een jong publiek: "Dit zijn
de outfits die ik zou dragen als ik jong genoeg zou zijn. Want nu zou ik
allicht lijken op Bette Davis
in 'Whatever Happened after Baby Jane?'. Ik weet nog dat ik ooit aan
'The Mercer' stond en dat Karl Lagerfeld me benaderde en zei: "Wat heb
jij nu in godsnaam aan? In die tutu ga je alvast geen mannen verleiden".
Toen realiseerde ik mezelf dat ik leek op Baby Jane Hudson en dat wil
ik nooit meer meemaken", deelt ze spottend met Stylelist.
Wie ook
graag eens wil neuzen in de kleerkast van Courtney Love kan kijken naar
onderstaand filmpje, waarin Scott Lipps een 'closet tour' maakt met
Love en praat over haar nieuwe modelijn.
Pijnlijke voeten? Dan wissel je toch gewoon van hak!
Pijnlijke voeten? Dan wissel je toch gewoon van hak!
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
Wat doe je als je een gemakkelijk paar schoenen nodig hebt om overdag
rond te lopen, maar 's avonds stiletto's wil dragen op een feestje? Een
paar schoenen meesleuren in je handtas? Fout! Vanaf nu neem je gewoon
extra hakken mee!
Day2Night Convertible Heels beweert dat ze de ideale schoen hebben
uitgevonden. Of je nu nood hebt aan een comfortabel of elegant paar, je
kan hun exemplaar overal dragen.
Ze bieden de schoenen aan met
vijf verschillende hakhoogtes, van 3,8 cm tot zelfs 8,9 cm. De
schoenzool is speciaal ontworpen zodat je zelf de hakken gemakkelijk kan
verwisselen.
Convertible-heels.com
Goedkoop zijn de schoenen niet, want voor één paar
betaal je normaal 230 euro. Volgens de ontwerpers is dat echter een
koopje, omdat je minder verschillende schoenen nodig hebt.
Voorlopig
bestaat er nog maar één versie van de schoen: een zwarte, blinkende
peeptoe met een riempje aan de enkel. Wie geïnteresseerd is, kan de
schoenen hier kopen. (br.hln)