Hoge hakken dragen, dat staat gelijk aan plezier, maar je moet er ook wat pijn voor over hebben. Dat vindt Christian Loubouton althans. De schoenenontwerper heeft dan ook geen medelijden met vrouwen die niet met zijn hakken van 15 centimeter kunnen lopen. "Als ze het niet kunnen, dan moeten ze geen hoge hakken dragen", vindt hij.
Het succes van superhoge hakken is grotendeels te danken aan de ontwerpen van Christian Louboutin, waar vele vrouwen verliefd op werden. Ook andere merken profiteerden mee, want steeds meer vrouwen willen op torenhoge stiletto's rondlopen.
En dat blijft helaas niet zonder gevolgen. Veel vrouwen krijgen door die schoenen namelijk last van allerlei kwaaltjes aan hun voeten. Ook dat is dus ergens 'te danken' aan de ontwerpen van Christian Louboutin.
Maar geen haar op het hoofd van de schoenendesigner dat eraan denkt om zich schuldig te voelen over de pijn die hij veroorzaakt. De schoenen zijn te nemen of te laten, vindt de Fransman.
Ook medelijden met vrouwen die het moeilijk vinden om rond te lopen met zijn ontwerpen, heeft Louboutin niet. Hij vindt dat de relatie tussen een vrouw en haar stiletto's nu eenmaal een pijnlijke ervaring is.
"Hoge hakken zijn plezier met pijn", zei hij daarover aan Grazia magazine. "Als je er niet mee kan stappen, dan moet je ze niet dragen."
Eén fan die het daar zeker mee eens zal zijn, is Victoria Beckham. Want hoewel zij last heeft van eeltknobbels en een hernia, zal ze nooit afstand doen van haar favoriete schoenen... Wie mooi wil zijn, moet lijden?
Burberry, de Britse maker van luxegoederen met het bekende ruitje in camel, rood en zwart, heeft een goed laatste half jaar achter de rug. Het bedrijf zag de omzet in zijn gebroken boekjaar met 18 procent stijgen, vooral gedreven door een sterke verkoop in Frankrijk en China.
Het Britse modehuis Burberry bestaat al 156 jaar, de omzet kwam in de eerste zes maanden tot eind maart uit op 1,027 miljard pond (1,24 miljard euro). Het concern zei dat de consumentenverkopen, goed voor 72 procent van de totale omzet, met een kwart toenamen tot 743 miljoen pond.
De groothandelsomzet steeg met 7 procent en de verkopen onder licentie met 5 procent in het laatste halfjaar. De groep blijft in het huidige fiscale jaar waakzaam in het huidige economische klimaat, maar verwacht een verdere groei van de gemiddelde consumentenomzet met 14 procent.
Populair bi celebs Het modehuis staat bekend om zijn iconische trenchcoats en paraplu's. Heel wat Britse fashionista's als Keira Knightley en Emma Watson zijn fan, maar ook Rosie Huntington-Whiteley en Kate Bosworth worden regelmatig in een outfit van dit merk gespot. (br.hln - beeld photo news)
Jurk van Valentino, shortje van Chanel en rok van Dior.
Wat jaarlijks terugkomt op de catwalk is leder, dit seizoen gebruikten designers bij Valentino en Chanel het echter op originele wijze. Denk aan sexy jurkjes, korte shortjes maar ook frivole rokjes. We leren je hoe het sexy, maar gesofisticeerd te dragen.
Calvin Klein introduceerde militairen in leder op de catwalk voor deze lente. Jean Paul Gaultier ging voor een meer erotische aanpak, zoals we dat van deze designer gewend zijn. Met tops die veel aan lingerie deden denken, ging hij voor sexy met subtiele details op jasjes, topjes en jurken. Wie deze stijl wil uitproberen deze lente, raden we aan dat niet op de werkvloer te doen. Bij Prada zagen we heel wat borduursels en bijzondere prints op leder.
Wie niet voor de stoere look van de bikerchick wil gaan, opteert best voor een lederen rok of jurkje. Daarbij denk je meteen aan strak, maar geef je outfit een twist met een zwierig lederen exemplaar. Door te combineren met een bloemenprint, geef je een instant vrouwelijke toets aan je outfit.
De makkelijkste manier om dit materiaal deze lente te dragen, is met een lederen legging: sexy en tegelijkertijd stoer. Combineer met een gebreide top en laarzen voor een nonchalant resultaat, voor een avondje uit kan een oversized blouse en pumps.
Ook de lederen short is een blijver, maar alleen geschikt voor durfallen. In de winkels hangen vooral modellen met een hoge taille, wat goed past bij een kort jasje. Nog een veilige optie is het stoere motorjasje, wat we bijvoorbeeld bij DSquared op de catwalk zagen. Trek er nog snel een jeansbroek en stoere laarzen bij aan en je ziet er meteen tiptop uit. (br.hln)
De Griekse ontwerpster Lina Petrauskiene lanceerde een lijn van sexy jurken die je kont blootgeven.
Ze biedt haar collectie aan op de site Etsy, waar ook duizenden andere
creatievelingen hun zelfgemaakte spullen op verkopen. Het bijzondere aan
haar creaties is dat al haar jurken een grote uitsparing hebben ter
hoogte van de kont. Aan de voorkant lijken deze kledingstukken heel
gewoon.
Volgens de
ontwerpster onthullen haar creaties het meest aantrekkelijke deel van
het vrouwenlichaam. Petauskiene gelooft namelijk dat haar kont haar
voornaamste troef is, de vraag is of andere vrouwen zelfzeker genoeg
zijn voor deze gewaagde modekeuze. "Dit kledingstuk is ontworpen om het
figuur van een vrouw te flatteren en haar aantrekkelijker te maken." In
sommige ontwerpen gaat ze nog een stapje verder met gaten aan de rug en
dijen.
Toch zijn er heel wat geïnteresseerden in haar jurk, haar
pagina werd al bijna 20.000 keer bekeken. Toch vragen we ons af of je
kont helemaal blootgeven de beste manier is om dit lichaamsdeel te
benadrukken. Soms is het beter om bepaalde zaken aan de verbeelding over
te laten. Ons lijkt het iets enkel bestemd voor wel erg zelfzekere
dames of bezoekers van een eroticabeurs. (br.hln)
Drukke print of sexy badpak: de strandtrends van 2012
Drukke print of sexy badpak: de strandtrends van 2012
Hoewel het Belgische regenweer het nog niet toelaat schaars gekleed op het strand te gaan liggen, dromen we wel al zon, zee en strand. Om het alvast wat warmer te krijgen, geven we een overzicht van hoe je fashionable in badkledij kunt flaneren komende zomer.
Op de catwalk van de strandmodeweek in Miami spotten we deze bikinitrend: het broekje met hoge taille. Hoewel dit op het eerste gezicht ouderwets lijkt, zorgen leuke details als gevlochten touwtjes voor een sexy toets. Combineer met een bandeau topje en je zit helemaal goed.
Zorg er komende zomer voor dat je badkledij glanst, je kunt voor zilver of goud gaan, maar bijvoorbeeld ook voor felroze. Transparante panelen bovenaan maken het geheel wat moderner.
Het badpak met uitsparingen is al even terug, en dat blijft ook zo dit seizoen. Op de catwalk in Miami zagen we voornamelijk gehaakte exemplaren verschijnen, maar ook bandeaumodellen waren erg populair.
Sterren zijn altijd een beetje voor op de rest van de dames en daarom kun je ook bij hen inspiratie opdoen voor je strandoutfit. Ashley Tisdale, Selena Gomez en Vanessa Hudgens gaan voor bikini's in felle neonkleuren: denk aan elektrisch blauw, felroze, opvallend oranje of citroengeel. Combineer dit nog eens met een asymmetrisch bovenstuk en je zit helemaal goed. Dit oogt wel het best bij een licht gebruinde huid. Daarom kun je best voor je eerste keer op het strand wat zelfbruiner aanrbrengen.
Felgekleurde prints scoren ook goed op het strand. Daarbij mogen verschillende patronen met elkaar contrasteren, aks het van het Amerikaanse merk Victoria's Secret afhangt. En met een dierenprint zit je helemaal goed. (br.hln)
Hoewel mannen het eenvoudiger lijken te hebben op het vlak van mode, ze hoeven uiteindelijk maar een t-shirt en een jeans uit de kast te nemen, slagen er velen toch in de bal volledig mis te slaan. Daarom een overzichtje van te vermijden modeblunders voor heren.
Slippers Als er geen strand is in een straal van 100 meter, dan zijn slippers een grote don't. Zeker in combinatie met een lange broek is het een modemisdaad. Heren die hun voeten niet verzorgen, de grote meerderheid dus, zullen hier alvast geen dames mee verleiden.
Borsthaar Diep uitgesneden t-shirts zijn tegenwoordig erg hip, het is de hedendaagse variant van het seventies hemd dat tot aan de navel openstaat. De meeste dames zijn echter niet echt dol op piepend borsthaar.
Juwelen Een elegant horloge of een trouwring kan nog net. Maar wanneer een man meer kettingen draagt dan jij, is er een probleem.
Lederen broek Als zelfs een knapperd als Brad Pitt hier niet mee wegkomt, dan kan haast geen enkele man dit dragen. Een lederen broek laat je dus maar beter in de winkelrekken hangen, geen uitzondering.
Harembroek Een broek met laag kruis is al op het randje voor vrouwen, bij een man is dit helemaal een ramp. Robbie Williams bewijst dat dit een slecht idee is.
Mouwloos Elke man denkt dat een mouwloos, wit hemdje zijn spieren goed doet uitkomen, maar niets is minder waar. Het doet dames namelijk aan bouwvakkers of loodgieters met bierbuik denken. En wil je daar nu echt mee geassocieerd worden?
Korte short Jamie Hince houdt van de garderobe van vrouwlief Kate Moss, maar haar hotpants had hij beter laten hangen. Er is geen enkel excuus dat dit goed kan praten.
Riem met versieringen Je draagt een riem om je broek hoog te houden. Bij dames heeft dit ook een esthetische functie, maar dat geldt niet voor mannen.
Panty's Waarom modehuizen blijven proberen om panty's voor mannen te introduceren, is een raadsel. Maar het ziet er in elk geval niet uit. Hier blijf je dus maar beter ver van weg.
Uggs En als laatste, maar niet de minste: de Ugg-laars. Bij vrouwen kan het nog net op koude dagen, bij een man is deze blunder onvergeeflijk.
De minirok: even kort bij veertigers als bij tieners
De minirok: even kort bij veertigers als bij tieners
Het bereiken van de 'magische' 40 is voor vrouwen altijd al het ideale moment geweest om over te schakelen op meer verhullende kleding. Tot nu, zo blijkt uit een nieuw onderzoek. Tegenwoordig lopen vrouwen tot hun 45ste rond in minirokjes, en die zijn zelfs even kort als in hun tienerjaren.
De resultaten komen uit een studie van Debenhams. Zij voerden in 2009 al een gelijkaardige studie uit, waaruit toen bleek dat veertig het moment was om minirokjes af te zweren. Drie jaar later is die leeftijd met vijf jaar gestegen, wellicht door een toegenomen zelfvertrouwen bij rijpere vrouwen.
Volgens de studie varieert de roklengte van een vrouw in haar hele leven zo'n 50 centimeter. Het begint op 14-jarige leeftijd, wanneer meisjes een minirok willen dragen om zich af te zetten tegen de 'lange' schoolrokken van 46 centimeter.
Het is echter pas vanaf hun 16de dat ze echte minirokjes van 36 centimeter dragen, ongeveer tot ze 19 jaar oud zijn.
Want bij die volwassenheid horen de kortste rokjes die ze in hun leven zullen dragen. Met minirokken van 32 centimeter beginnen ze te flirten en te daten, met een (letterlijk) hoogtepunt op 23-jarige leeftijd.
De rokken worden weer 5 centimeter langer als de meisjes hun eerste echte vriend ontmoeten. Een paar jaar later, tussen 28 en 34 jaar, gaan de rokken echter weer naar omhoog bij de zoektocht naar een geschikte huwelijkspartner.
Dertigers houden hun roklengte dan weer vrij lang. Maar wanneer ze 40 worden, keren ze terug naar de korte rokjes van 35 centimeter uit hun tienerjaren. "Vrouwen hebben steeds meer zelfvertrouwen over hun lichaam en willen dat graag laten zien", vertelt een woordvoerder van Debenhams.
Vanaf 49 jaar kiezen vrouwen echter wel voor een rok tot onder de knie. 60-plussers doen daar nog een schepje bovenop, want zij verkiezen maxirokken van minstens 80 centimeter lang. En dat is waarschijnlijk maar goed ook... (br.hln)
Wit is een belangrijke trend dit seizoen, we zagen complete witte outfits op de catwalk voor de lente van 2012. Toch vrezen vele vrouwen deze tint, aangezien het vaak onvergeeflijk voor probleemzones is. Daarover kan Khloe Kardashian meespreken, de realityster kreeg onlangs heel wat kritiek toen ze een witte skinny jeans droeg. Daarom enkele tips om dit te voorkomen.
Haast elke lente duikt wit als trend op, maar designers als Dries Van Noten, Jil Sander en Dolce & Gabbana gingen voor 2012 nog een stapje verder, denk aan een outfit van kop tot teen in wit. Het kan ook voor elk kledingstuk: jurkjes, rokken, blouses, handtassen en zelfs schoenen.
De makkelijkste manier om dit in je eigen garderobe te introduceren is de witte jeans. De moeilijkheid daarbij is het juiste exemplaar te vinden dat je niet tien kilo dikker doet lijken en dit juist te combineren. Wat hierbij nog belangrijker is dan bij donkere jeans is de pasvorm. Zorg ervoor dat de broek strak zit, zeker aan de knieën.
Omdat dit kledingstuk alle aandacht naar je heupen trekt, kies je best voor een langere top of tuniek als bovenstuk, iets wat net over de heupen valt, is perfect. Een breder bovenlichaam breng je in evenwicht met een jeans met rechte of brede pijpen. Een hele witte outfit lijkt op het eerste gezicht moeilijk te dragen, alleen al om het gevaar van vlekken. Dit slankt je echter af omdat het ook je lichaam optisch verlengt.
Ook de keuze van ondergoed is essentieel, niets zo onaantrekkelijk als flashy ondergoed dat komt piepen. Ga voor een huidskleurig shortje of voor een string, zodat je er zeker niets komt piepen. Hoge hakken maken je benen langer, waardoor ze optisch slanker lijken. Enkel zelfzekere dames kunnen dus voor ballerina's gaan. (br.hln)
'Mad Men' brengt strepen uit jaren '60 opnieuw in de mode
'Mad Men' brengt strepen uit jaren '60 opnieuw in de mode
In de jaren '50 werden sportwagens met hun eigen 'racing stripes' versierd, om ze beter te herkennen op het circuit. Niet veel later werden de strepen ook een trend op gewone auto's en ... in de modewereld. En het is precies daar dat die sportieve strepen nu weer helemaal terug zijn. Met dank de tv-serie 'Mad Men', die zich afspeelt in de jaren '60.
Want volgens de Daily Mail hebben de strepen hun heropleving grotendeels te danken aan de populariteit van die tv-serie. Twee personages werden in de laatste afleveringen gespot met de strepen. Megan Draper toonde ze op haar blauwe kokerrok, Peggy Olson op een zwart jurkje.
Op die manier zorgen ze voor een revival van de sportieve strepen uit de jaren '60, die toen deel uitmaakten van de zogenoemde 'Mod Fashion'. Voor vrouwen betekende dat een androgyne look: kort haar, T-shirts en broeken voor mannen, platte schoenen en weinig make-up. Heel wat supermodellen uit die tijd, zoals de bekende Twiggy, waren fan van die look ... én van de 'racing stripes'.
Maar de stylisten van 'Mad Men' zijn niet de enige die een terugkeer van de strepen wel zien zitten. Ook grote modehuizen, zoals Ralph Lauren, Rag & Bone en Topshop, gebruiken de 'racing stripes' in hun nieuwste ontwerpen.
Oorspronkelijk werden de strepen gezien op zowat alle kledingstukken: van hoog uitgesneden minirokjes tot broeken met olifantenpijpen. En dat lijkt nu niet anders te zijn.
Topshop verkoopt bijvoorbeeld een crèmekleurige kokerrok met een dikke, zwarte streep aan de zijkant, terwijl Rag & Bone zowel hun jeans als rokken opleuken met de strepen. Bij Lauren van Ralph Lauren zien we ze zelfs terugkeren op katoenen polo-shirts. Andere labels gebruiken ze dan weer op blazers of sportoutfits.
En ook voor wie slechts een subtiele verwijzing wil maken naar de trend, zijn er genoeg opties. Ook op verschillende accessoires, vooral handtassen en riemen, kan je uitpakken met de 'racing stripes'. Doen! (br.hln)
Adele verliest 6,5 kilo en krijgt handtassen van Lagerfeld
Adele verliest 6,5 kilo en krijgt handtassen van Lagerfeld
Zangeres Adele is samen met haar vriend Simon Konecki vegetarisch beginnen eten en op enkele weken tijd verloor Adele zo 6,5 kilo. De twee zijn ook samen beginnen joggen en Adele, die al enkele maanden niet meer rookt, wil zich ook op Pilates storten. Modekeizer Karl Lagerfeld, die haar "een beetje te dik" noemde, heeft Adele zijn verontschuldigingen aangeboden. Ze kreeg er meteen een collectie handtassen van Chanel bovenop.
Adele en haar vriend willen hun vegetarisch dieet nog tot eind deze maand volhouden. Adele begon te vermageren na de operatie aan haar stembanden vorig jaar, maar nadat ze was gestopt met roken vlogen de kilo's er terug aan.
Karl Lagerfeld, die zelf de strijd tegen overgewicht won, heeft Adele zijn excuses aangeboden nadat hij de Grammy-winnares in een Frans tijdschrift als "een beetje te dik" had omschreven. Om het goed te maken, stuurde hij Adele een reeks handtassen van Chanel.
Lagerfeld vernam dat Adele handtassen verzamelt en gaf zijn modehuis de opdracht haar hun fijnste exemplaren op te sturen. Lagerfeld aast tegelijk op een samenwerking met Adele. Wanneer het contract van Chanel met Blake Lively uitloopt, zou hij willen dat Adele het gezicht wordt van de Chanel Mademoiselle-tassen.
Intussen onthulde Adele dat ze tegen eind dit jaar een nieuw nummer zal uitbrengen. "Er zat dik twee jaar tussen mijn eerste en mijn tweede album en dat zal nu niet anders zijn. Mocht ik niet zelf mijn songs schrijven, had ik volgende week al een nieuw album uit. Tegen eind dit jaar zal er een nieuw nummer zijn. Wat een nieuw album betreft: dat zal afhangen van hoe snel ik nieuwe songs schrijf", verklaarde ze aan een Frans radiostation.
De zon laat zich weer zien, bloemen en bloesems ontluiken en de lentekriebels hebben zich definitief in onze buik genesteld. Weg met winterschoenen, winterjassen en winterstoffen. Wij willen... raffia!
Raffia is een strooien, flexibele maar sterke materie die komt van de raffiapalm. Het wordt het vaakst gebruikt als schoenzool (vooral bij plateauzolen), maar kan ook dienen als jurkje, short of hemd - al ziet dat er nogal jeukerig uit.
Het voordeel is alvast de absolute nonchalance van deze stof: het duidt op zomer, vakantie, relaxen, strand... en grote namen als Burberry Prorsum en Michael Kors toonden het al op de catwalk.
Hoe draag je het?
1) Als accessoire: als schoenzool, als hoed of als (strand)tas. Combineer met een bloemenprint voor optimaal zomers effect.
2) Raffia kan in elke kleur gedragen worden, beperk je dus niet tot het natuurlijke okerbruin. Pasteltinten zijn superhot deze lente.
3) Hou het simpel: raffia is een statement, maar ook een detail. Eén item per outfit dus. (br.hln)
Het was jarenlang een doorn in het oog van heel wat mannen: de Ugg-laarzen waarin hun vrouwen rond paradeerden. 'Slofjes' werden ze smalend genoemd. Nu heeft het merk de loodzware opdracht om ook de mannenmarkt in te palmen.
Een boodschap heeft Ugg alvast begrepen: mannen willen stijlvolle kledij en schoenen. En dus trekt het merk volledig de kaart van de geklede mannenschoenen. De trendfactor zit hem niet zozeer in het model, als wel in het gebruik van kleuren en stoffen. Zo wordt de aloude mannenschoen voorzien van een leder en suèdelaagje, krijgt hij een rode zool en veters in combinatie met een groen stofje of een blauwe zool met bruine suède.
De schoenen zouden in de herfst van dit jaar verkrijgbaar zijn. (br.she)
Wist je dat... voor de afwerking van één jeansbroek 42 liter water nodig is? Een miljard mensen hebben dan weer geen toegang tot drinkwater, dubbel zoveel mensen leven in onhygiënische omstandigheden door vervuild water. Waterverbruik beperken is dus een stap in de goede richting zoals jeansmerk Levi's dat doet voor zijn 'WaterLess'-jeanskledij, een collectie die net nog werd uitgebreid.
Het jeansmerk bespaart water voor deze collectie door minder wascycli te doorlopen, ozon te gebruiken voor het wassen en minder water tout court in te zetten bij stonewashing.
In 2011 werden 13 miljoen van zulke jeansbroeken geproduceerd, en daarmee werd 172 miljoen liter water bespaard, ofwel 12 liter per jeansbroek. Daarmee kan een middelgrote stad (157.000 inwoners) een jaar lang water drinken. Indrukwekkend, maar maar 'waterless' zoals in 'geen water voor nodig', is dat nog lang niet.
Ook in andere gebieden kan nog water bespaard worden: het meeste water vloeit naar de katoenplantages (als grondstof voor de broeken) en (verrassing!) het waterverbruik van de wasmachines bij de consument thuis. Water- en energiezuinige toestellen en kledingstukken langer dragen als ze niet vuil zijn of stinken kan dus ook veel water besparen. (br.hln)
Ze werden het gezicht van betaalbare mode, zoals Coca-Cola dat werd voor frisdranken. Maar H&M probeert al jaren meer te zijn dan het uithangbord voor goedkope wegwerpmode. Elk jaar werken ze daarom samen met topontwerpers, er is een collectie in biokatoen (die je, toegegeven, goed moet zoeken in de winkel) en nu zijn er de geruchten voor een 'luxecollectie'.
De luxe-H&M zou duurder zijn dan het merk COS dat de Zweedse keten nu al onder zijn vleugels heeft. Ontwerper Behnaz Aram (die nu al de COS-afdeling leidt) wordt dan ook genoemd als hoofd van de nieuwe collectie.
"No comment" H&M zelf weigert de geruchten te ontkennen of bekennen. Het enige wat woordvoerster Charlotta Nemlin aan Women Wear Daily kwijt wou is dat ze "continu op zoek zijn naar nieuwe ideeën, dat is een natuurlijk onderdeel van onze job. Op dit moment is er echter niets nieuw waar ik over kan praten."
Cryptisch. En ook al noemen sommige sites de overstap van 'cheap chic' naar duurdere kledingsstukken 'contra-intuïtief', het is niet zo onlogisch als het lijkt.
Zo droeg Michelle Williams tijdens de promotie van 'My Week with Marilyn' en in volle aanloop naar de Oscars een op maat gemaakte H&M-jurk op de rode loper van de BAFTA's. Qua statement kan dat tellen, vooral voor H&M zelf dat zich op een bepaald vlak duidelijk hoger wil positioneren.
Op 12 april worden deze glamoureuze rodeloperontwerpen ('Exclusive Conscious', zie ook fotoreeks) ook op het grote publiek losgelaten. Niet alleen Michelle Williams werd er in gezien, ook Amanda Seyfried, Viola Davis en Kristin Davis droegen jurken uit de collectie, gemaakt van meer duurzame materialen. Een variant van de jurk van Michelle Williams zal te koop zijn in meer dan 100 H&M's over de hele wereld.
Celebs aan je kant krijgen is een mooie promotiestunt, maar veel belangrijker: het effent ook de weg naar een pak vrouwen die H&M ondertussen verloren heeft. Vrouwen die opgegroeid zijn met H&M maar ondertussen geld verdienen, en dat liever aan iets duurdere maar beter gesneden en genaaide kledij geven. Vrouwen die weten dat goedkope mode meer kost dan het lijkt, omdat het ten koste gaat van het leven van de arbeiders in China, Taiwan en Turkije of waar H&M-kledij ook gemaakt wordt. Vrouwen voor wie ecologie in toenemende mate een rol begint te spelen.
H&M heeft zowel het geld als de positie om eerlijk(er) en beter(e) kledij op de wereld los te laten. Een luxelijn zou dus en een verloren groep klanten en een beter imago kunnen opleveren: een win-win-situatie dus. Voorlopig is het een gerucht, maar wel één met verdomd veel goede vooruitzichten. (br.hln - foto Kacper Kasprzyk)
Je heupen accentueren met een peplum: iets voor jou?
Je heupen accentueren met een peplum: iets voor jou?
Het lijkt een slecht idee: een kledingstuk met een extra stuk stof rond het lichaamsdeel dat je het liefst niet in de schijnwerpers zet. En toch is de peplum, die je heupen accentueert, helemaal terug. Van jurken tot jasjes, van H&M tot Armani: je ziet het heupdetail overal opduiken. Maar is het ook iets voor jou?
Zeker weten, zeggen ontwerpers en winkelketens. Want met de juiste snit is de peplum flatterend voor élke vrouw. "Het helpt net om een zandloperfiguur te verkrijgen", zegt Stephanie Solomon van Bloomingdale's.
"Een peplum speelt met de proporties van je lichaam, waardoor je taille smaller lijkt", bevestigt Vera Wang, die het heupdetail veelvuldig gebruikte in haar collectie voor deze lente.
Net zoals de gebloemde broek, doet deze trend ons terugkeren naar de jaren '80, toen het samen met de brede schouders immens populair was.
Maar wat is een peplum nu eigenlijk? "Net zoals het woord zelf, vindt de peplum zijn roots in Griekenland. 'Peplos' verwees naar een tuniek of lang gewaad, met een stuk stof dat gevouwen en gebonden werd rond je heupen", legt Daniel James Cole, expert in de modegeschiedenis, uit.
Velen vinden het een slecht idee om zo'n peplum te dragen, maar toch volgens steeds meer celebrities de trend.
Zo koos Jennifer Aniston onlangs voor een grijze jurk in tweed, met wat extra stof rond haar heupen. Ook Irina Shayk liet zich opmerken in een witte tuniek met een peplum, samen met de brede schouders. En zelfs op de Oscars zagen we het verschijnen, meer bepaald bij Michelle Williams.
Maar dé reden om te geloven dat dit een trend zal worden, is omdat ook trendsetter Kate Middleton al overtuigd is van de peplum. Zij liet zich recent zien in een jasje met wat extra stof rond haar heupen, afgewerkt met een riem. En alles wat de Britse hertogin draagt, wordt tegenwoordig door iedereen nagebootst.
Wie twijfelt of het heupaccent wel iets voor haar is, kan op veilig spelen door het met een broek te combineren. Zeker voor vrouwen met vrij korte benen, is dat een goed idee.
Als je toch liever een rok draagt (het is mooi weer!), moet je ervoor zorgen dat die net onder je knieën valt. Combineer niet met sandalen of enkelbotjes, maar kies voor elegante pumps.
Ook vrouwen met rondingen kunnen de trend gerust uitproberen. "Zij moeten wel alles vermijden dat te geplooid, te kort of extreem lang is", zegt celebritystylist Robert Verdi. "Je mag geen extra stof toevoegen die te ver uitsteekt", zegt hij. Want dan kan zo'n peplum wél onflatterend zijn... (br.hln)
Alice Dellal stond al bekend als trash metal drumster en IT-girl. Maar nu mag de ster zich een nieuwe titel aanmeten: die van Chanel-muze.
Dellal krijgt de eer de nieuwe Boy-handtas van Chanel te promoten. En dat doet ze op haar eigen manier: met enkele rebelse kiekjes. Dellal is dit seizoen ook het uithangbord van Marc by Marc Jacobs. (br.she)
Cosmeticaproducent Estée Lauder heeft er een nieuwe muze bij. Niemand minder dan Arizona Muse wordt hun nieuwe uithangbord.
Muse werd vooral bekend dankzij haar vele modeshoots. Het Amerikaanse tijdschrift Vogue riep haar zelfs uit tot topmodel van het jaar. Muse zal alle nieuwe beautyshoots van Estée Lauder voor haar rekening nemen.
Ze stapt daarmee in de voetsporen van namen als Elizabeth Hurley, Joan Smalls en Liu Wen. (br.she)
1 op 3 modellen heeft last van ongewenste intimiteiten
1 op 3 modellen heeft last van ongewenste intimiteiten
De mode-industrie is een harde wereld, waar geen regels lijken te bestaan en jonge meisjes snel volwassen moeten worden. Zoals we weten leidt dat vaak tot eetstoornissen, maar daar blijft het niet bij. Uit een nieuwe enquête blijkt dat 8 op de 10 modellen blootgesteld worden aan drugs, terwijl bijna één op de drie meisjes klaagt over seksuele intimidatie.
De gegevens komen uit een rondvraag van Model Alliance, een groep die opgericht werd door de 29-jarige Sara Ziff. Samen komen ze op tegen seksuele intimidatie, pleiten voor een gezonde manier van eten en eisen aanvaardbare werkomstandigheden voor modellen.
De enquête werd uitgestuurd naar 241 werkende modellen, waarvan er helaas slechts 85 meisjes (anoniem) antwoordden. Een kleine steekproef dus, maar wel met verrassende resultaten.
Ongeveer 80 procent van de modellen zei namelijk dat ze tijdens hun carrière al blootgesteld werden aan drugs. Vooral cocaïne blijkt populair te zijn in de modellenwereld, want ongeveer 50 procent vertelde dat ze daar al mee in aanraking kwam.
Heel wat andere meisjes krijgen dan weer te maken met seksuele intimidatie. Zo voelde 28 procent zich al onder druk gezet om seks te hebben met iemand van het werk. Een bijkomende 29 procent kreeg ook al te maken met ongewenste seksuele intimiteiten.
Daarmee omgaan is niet gemakkelijk, en dat leidt bij veel modellen tot mentale problemen. 68 procent van de ondervraagde meisjes bekent namelijk last te hebben van depressies en angsten.
Dat is niet verwonderlijk, als je weet dat de meeste meisjes nog erg jong zijn als ze aan hun modellencarrière beginnen. Meer dan de helft begint namelijk al tussen 13 en 16 jaar.
Opvallend is ook dat ze niet veel steun krijgen van hun ouders. De meeste ouders vergezellen hun kinderen 'nooit' of 'zelden' naar een casting of fotoshoot. Dat verklaart waarom de meisjes zo kwetsbaar zijn, als kind in een wereld vol volwassenen. (br.hln)
Peperdure biggetjes stelen de show op Canadese catwalk
Peperdure biggetjes stelen de show op Canadese catwalk
Een tijdje geleden pakte Etam Lingerie op de catwalk uit met gekleurde poedels en slangen. Die trend werd gisteren verder gezet op de modeweek in Toronto, waar ook dieren de show stalen. Deze keer was de eer weggelegd aan kleine, schattige, maar vooral peperdure biggetjes. Eéntje kost al gauw 1.000 dollar (of 760 euro).
De minuscule varkentjes worden gefokt in Nieuw-Zeeland, maar verkocht door Amerikaanse leveranciers. Die bekennen dat het kleine gestalte van de varkens het resultaat is van genetische manipulatie. Hetzelfde geldt voor de strepen op hun rug.
De kleine biggetjes zijn in Amerika en Canada ontzettend populair en worden, ondanks de hoge kostprijs, verkocht als huisdier. Begrijpelijk, want de dieren zijn ontzettend schattig.
En dat is ook de reden waarom Korhani Home besloot om de biggetjes mee te nemen op de catwalk op de Toronto Fashion Week. Als accessoire vormden ze namelijk het ideale contrast voor de stoere look van de modellen.
Bovendien was de show op zich ook al opvallend, want Korhani Home is helemaal geen modelabel, maar een merk van binnenhuisdecoratie.
De modellen droegen dan ook geen jurken, maar waren gehuld in tapijten met zwarte, witte en rode ruiten. Die werden combineerd met op punk geïnspireerde kettingen en armbanden met spijkers.
Het is niet de eerste keer dat Korhani Home babydieren gebruikt in hun shows. Vorig jaar gebruikten ze al pluizige konijntjes op hun catwalk. Hetzelfde zagen we ook al bij Etam, met onder andere lammetjes, gekleurde poedels en slangen.
Schattig en leuk, maar dierenrechtenactivisten stellen zich natuurlijk vragen bij de trend. Worden de kleine dieren wel goed behandeld? En dan zwijgen we nog over de ethische problemen rond de genetische manipulatie van de biggetjes... (br.hln)
Het gescheurde jeansjasje is terug, maar dit keer volstaat het niet een oud exemplaar uit de kast te halen, fashionista's kopen een peperduur afgeleefd expemplaar.
Zangeres Rihanna heeft gescheurd denim officieel terug op de modekaart gezet. Ook op heel wat modeblogs is het nu erg populair en tijdens de verschillende modeweken droegen alle modellen en journalisten in deze klassieker uit de jaren '90. Dus als je voor komende lente slechts een item koopt, laat het dan een afgeleefd ogend jeansjasje zijn.
Je vindt dit kledingstuk in heel wat vormen en formaten, als je de stijl van Rihanna wil kopiëren, dan moet je wel diep in je buidel tasten. Haar exemplaar van het hippe merk Acne kost iets meer dan 500 euro. De reden achter dit hoge prijskaartje is dat elk jasje op een unieke manier gescheurd werd. Maar dat kan je natuurlijk zelf ook. De trend stopt echter niet alleen bij bovenstukken, ook een gescheurde broek kan komende lente perfect. Fans hiervan zijn actrice Elle Fanning en blogger Columbine Smille, zij durven het aan om hun jasje te combineren met een bijpassende jeans.
Een makkelijke manier om zelf zo'n hip jasje te creëren is door je kaasrasp boven te halen en je denim op deze manier er afgeleefd te laten uitzien.