Belgische 'Yumi' in controversiële Chanel-campagne
Belgische 'Yumi' in controversiële Chanel-campagne
Het 16-jarige Belgische model 'Yumi' (Laura voor de vrienden) is één van de gezichten van de nieuwste Chanel-campagne. Een campagne die onder vuur ligt, net omwille van de keuze voor minderjarige modellen, ook al staan ze naast de 42-jarige Stella Tennant. Naast onze landgenote, is ook Ondria Hardin te zien, amper 15 op het moment dat de foto's werden genomen.
Hardin wordt afgebeeld in een doorzichtige jurk, wat voor een minderjarige toch net een stap te ver is. Ondertussen zou het model 16 zijn, maar dat veranderde niets aan de zaak: Chanel en boegbeeld Karl Lagerfeld kregen bakken kritiek over zich heen.
"Ondria ziet er geen 15 uit, ze lijkt wel 18 of 19", verdedigde mode-ontwerper/fotograaf Lagerfeld zich in het tijdschrift WWD.
Volgens The Daily Beast zouden de advertentiefoto's met Ondria Hardin ondertussen geschrapt zijn, maar op de meeste modesites is daar geen melding van te vinden.
De minderjarige model draait al een tijdje mee in de modewereld: zo liep ze op 14-jarige leeftijd een défilé voor Marc Jacobs, wat prompt de nieuwe regel deed ontstaan dat catwalkmodellen 16 jaar moesten zijn.
De lente- en zomercollectie van Chanel vertoont Japanse en Aziatische invloeden, met korte en wijd mouwen, grote strikken in het haar en strak haar en make-up.
Onze landgenote wordt geprezen door modecritici..
"Yumi's aanwezigheid maakt het heel speciaal", zo noteerde een. Yumi/Laura heeft immers Aziatische roots, wat goed past bij het thema van de plaatjes.
Iemand anders merkt op: "Ondria doet me niet zoveel, ik verkies Yumi's exotische uitzicht. Al moeten we eerlijk zijn: de twee jonkies worden naar huis gespeeld door 'modeveteraan' Stella Tennant." (br.hln)
10 kledingstukken die elke vrouw moet dragen in 2013
10 kledingstukken die elke vrouw moet dragen in 2013
Een kokerrok bij Jason Wu.
Wie van 2013 een stijlvol jaar wil maken, doet er goed aan om te investeren in een aantal trendy kledingstukken. Wij zetten de tien must-have items van het nieuwe jaar op een rijtje.
1. Kokerrok De kokerrok was op bijna alle catwalks voor 2013 te zijn. En dat is een goede zaak, want je kan zo'n rok gemakkelijk combineren. Let er wel op dat je hakken draagt, liefst puntige pumps of sandalen met riempjes.
2. Jas uit meerdere stoffen Een jas uit wol én leer of (nep)bont hoort in 2013 in de kleerkast van elke vrouw. Het is niet nodig om je laarzen aan te passen aan die lederen of bonten accenten om deze jas te doen slagen.
3. Kleurrijke kabeltrui Wollen truien moet je in 2013 in een felle kleur dragen. Designers kozen op de catwalk voor contrast en dat moet jij ook doen. Kies onderaan voor een chiquer item, liefst strak getailleerd.
4. Gevleugelde handtas De nieuwste it-tassen zijn degene met uittrekbare zijkanten of 'vleugels'. Dat is erg handig, maar vooral zeer trendy. Combineer met een losse sportoutfit om je look vrouwelijker te maken.
5. Lederen T-shirt Leder is trendy, ook bij T-shirts. Draag het met een broek of rok in jeans of kant. Ook een riem toevoegen rond je taille is een goed idee, net zoals we zagen bij Calvin Klein, Michael Kors en Yves Saint Laurent.
Dikke wenkbrauwen zijn al een tijdje terug in de mode. Kijk maar naar die van de Olsen-zussen, Emma Watson en het Britse model Cara Delevingne. Wie dacht dat die volle versies onmogelijk zijn voor iemand met erg dunne wenkbrauwen, heeft het - gelukkig - mis. Want met dit stappenplan kan ook jij ze creëren.
Stap 1: kammen Als je wijd verspreide haartjes hebt, dan is het een goed idee om ze te bij te knippen voor je aan de slag gaat met make-up. Dat doe je door je wenkbrauwen eerst in de juiste richting te leggen met een kammetje. Daarna gebruik je een klein nagelschaartje om je wenkbrauwen bij te knippen, tot je een gelijkmatige lijn hebt.
Stap 2: plukken Tijd om de overtollige haartjes te plukken. Doe dat altijd in het daglicht om foutjes te vermijden. Trek je huid strak en pluk zachtjes in de richting van de haargroei. Stop na twee of drie haartjes om het algemene effect te zien.
Stap 3: definieer Om je wenkbrauwen te definiëren breng je eerst een beetje poeder aan. Daarna ga je aan de slag met een potlood dat één tint donkerder is dan je natuurlijke haarkleur. Begin bij de binnenste hoek van de wenkbrauw en vul van daar op met snelle en korte bewegingen.
Stap 4: vorm Hou je wenkbrauwen in de juiste vorm door een gel aan te brengen. Dat houdt niet alleen de aangebrachte make-up op zijn plaats, maar maakt je wenkbrauwen ook volumineuzer. Breng de gel aan zoals je dat met een mascara zou doen.
Stap 5: make-up Beperk je make-up en hou je lokken sluik om je wenkbrauwen optimaal te laten uitkomen. Een combinatie van volle wenkbrauwen met opvallende rode lippen is wél een goed idee. (br.hln)
Karl Lagerfeld denkt er niet aan om met pensioen te gaan. Het 79-jarige brein achter modehuis Chanel zegt een "zeer gezond leven" te leiden.
"Waarom zou ik rustiger aan doen?", vroeg hij zich af tegenover de Britse openbare omroep BBC. "Ik rook niet, ik eet niet te veel, ik drink niet, ik gebruik geen drugs." Lagerfeld sprak behalve over zijn pensioen ook met de Britse omroep over zijn reputatie. Hij zou een vreselijke baas zijn. "Sommige mensen werken al dertig jaar voor mij en hebben nog nooit een ander baan gehad. Dus zo erg kan ik niet zijn", sprak de ontwerper de geruchten tegen.
Volgens Lagerfeld gaat Chanel nog steeds als een speer. "Wij creëren een product dat niemand nodig heeft, maar dat mensen willen. Als je een lelijke oude auto nodig hebt, kan het wachten. Maar als je een nieuwe modeartikel wil, moet het gelijk."
In 2010 werd Russell Brand nog uitgeroepen tot stijlicoon van het jaar, maar volgens GQ Magazine is die tijd voorbij. De acteur is door het blad uitgeroepen tot slechtst geklede man van 2012.
'In het begin van dit jaar begon je ineens geen schoenen meer te dragen en kleedde je als je alter ego Evil Ghandi', zo schrijft het tijdschrift. Bij het artikel staan 11 foto's van Russell, op al deze plaatjes is de acteur te bewonderen in een nogal bizarre outfit.
Vorige week maakte de Britse komiek via Twitter bekend dat hij al 10 jaar van zijn heroïne- en alcoholverslaving af is. 'Tien jaar clean. Iedereen bedankt voor alle lieve berichten. Iedereen kan afkicken...langzaam maar zeker.'
Vlechtjes waren hip in 2012, zoals deze haarband van Florence Welch
Op het einde van het jaar is het altijd leuk om terug te kijken op de trends van de voorbije maanden. Die waren er dit jaar natuurlijk op modevlak, maar ook op het gebied van kapsels. Hieronder volgen dus de leukste kapsels van 2012, al wil dat natuurlijk niet zeggen dat ze in 2013 niet meer hip zullen zijn...
1. De zeemeermin Wat is sexyer dan je haar losjes over één schouder leggen in zeemeerminachtige golven? Niet veel, als we celebs zoals Eva Longoria, Jessica Chastain en Stacey Keibler moeten geloven. Zij kozen allemaal voor deze chique stijl uit het oude Hollywood. Een blijvertje voor 2013, vinden wij!
2. Golven op het strand Warrige krullen zoals op het strand bleken te passen bij alle haartypes, -lengtes en gezichtsvormen. Een beetje rommelig met rechte stukjes op het einde, moeilijk is het niet.
3. Pastelkleurtjes Gekleurde kapsels waren het afgelopen jaar overal te zien. Van de felgekleurde kapsels van Katy Perry en Nicki Minaj tot de (voornamelijk roze) pastelkleurige lokjes van onder andere January Jones, iedereen deed mee. Vooral het kleuren met krijt was een trend.
4. De pixie Aangezien de hoge, volumineuze kapsels al zo lang hip zijn, was het verfrissend om de korte pixie-kapsels van Michelle Williams en Anne Hathaway te zien. Het kapsel van Miley Cyrus was eerst ook een pixie, maar werd gedurfder toen er stukken afgeschoren werden.
5. De lange pony Wat hebben Lea Michele, Beyoncé, Lana Del Rey en Carly Rae Jepsen gemeen? Ze kozen dit jaar allemaal voor een lange en wilde pony, die over hun ogen viel. Mooi!
6. De wilde chignon Omdat ze tegelijkertijd elegant en sexy zijn, waren de losse Franse chignons een trend op de rode loper. Het voordeel van dit kapsel was dat het helemaal niet perfect moest zijn, er mochten vooraan of achteraan gerust wat plukjes blijven loshangen.
7. Het hoge knotje De Kardashian-zussen waren al lange tijd fan van het strakke, opgestoken knotje en de rest van de wereld volgde in 2012. Het is niet moeilijk om zo'n knotje te maken én maakt je meteen sexy. Zeker doen, ook in 2013!
8. Gevlochten accenten Of het nu kleine vlechtjes in een hoge paardenstaart of een Franse vlecht als haarband waren, het toevoegen van gevlochten accentjes was hip in 2012. Dat is ook een goede tip voor de feestdagen, aangezien het een makkelijke manier is om een extra touch te geven aan een gewoon kapsel. (br.hln)
Nu het einde van het jaar nadert, hopen we dat enkele modetrends ook een stille dood zullen sterven wegens onflatteus, te kinderachtig of simpelweg te populair. Begin vooral bij jezelf als je 2013 fashionable wil ingaan en ban de onderstaande stukken voorgoed uit je kast.
Gekke panty's zorgen wel voor een frivole toets aan je outfit, maar eens je geen schoolmeisje meer bent, is dit een moeilijk te dragen trend. Zeker wanneer je onzeker bent over je onderlichaam, trekt dit de aandacht naar het foute gebied.
Een bonten mouwloos jasje is de meest onflatterende look van 2012. Het zorgt voor heel wat extra centimeters aan de taille en doet je dus dikker lijken.
Een gek patroontje op je nagels werd populair dankzij de Olympische Spelen in Londen. Het is echter moeilijk om dan nog ernstig genomen te worden als je bijvoorbeeld op elke vinger een smiley draagt. Er past ook haast geen enkele outfit bij deze look.
Een harembroek ziet er nooit stijlvol uit, ook al is hij uit zijde gemaakt. Daarnaast moet je al haast over de perfecte maten beschikken om hiermee weg te komen.
De SM-jurk met tal van bandjes die heel wat bloot vlees laten zien, is van het goede te veel. Als je het goed draagt, kan dit stijlvol sexy zijn. Het spijtige is dat velen de bal misslaan bij deze moeilijk te dragen trend.
Het half afgeschoren kapsel is een trend die aanvankelijk stoer kan ogen. Wanneer je in de overgangsfase zit om dit te laten uitgroeien, ziet het er behoorlijk fout uit.
De peplum, extra franjes aan de heupen, kan mooi zijn bij een strak jurkje, maar tegenwoordig heeft haast elk kledingstuk onnodige stukken stof. Waarom zou een vrouw willen dat haar heupen breder lijken dan ze echt zijn?
De sneaker met verborgen plateauzool oogde aanvankelijk wel stoer. Tal van dames dragen dit op straat in de vreemdste combinaties op straat, daarom vinden we dat het wel genoeg is geweest.
De kort/langjurk flatteert haast niemand omdat het vaak extra volume creëert waar dit helemaal niet moet. Omdat hier geen panty onder kan, is het een verraderlijk moeilijk kledingstuk.
Hoewel de solden officieel pas starten op 2 januari, krijg je in heel wat winkels nu al kortingen. Hoog tijd dus voor een lijstje van de kledingstukken die je zeker mag kopen en degene die je beter laat liggen. Op die manier blijf je ook in het nieuwe jaar trendy gekleed.
- Vermijd: een militaire jas - Koop: een trenchcoat Hoewel de militaire jassen een must-have item waren in de herfst en winter van 2012, laat je ze beter hangen. De lente van 2013 belooft strak en chic te worden, dus investeer je beter in een trenchcoat in een heldere kleur.
- Vermijd: paars - Koop: wit Eén van de meest trendy kleuren van deze winter was paars, maar ook dat zal niet meer het geval zijn in het nieuwe jaar. Gelukkig is er wel een waardige vervanger: wit. Dat past bij de meer chique en stijve trend.
- Vermijd: bont - Koop: slangenleer Ook de (nep)bontjassen laat je beter in de rekken hangen, want die zijn uit de mode. Ze maken komende lente plaats voor een meer geschubde look, met het slangenleermotief als beste keuze.
- Vermijd: mannelijke kostuums - Koop: mantelpakjes Wie fan is van de androgyne look met een mannenkostuum heeft pech, want dat is uit de mode. In de plaats komen mantelpakjes, met bij elkaar passende jassen en rokjes.
- Vermijd: plooien - Koop: franjes Plooien zijn erg leuk, maar worden komende lente verdrongen door franjes. Die vind je overal: opvallend of niet, op kleedjes, rokken, topjes, enzovoort.
Koop: een (gebroken) witte trenchcoat, zoals deze van Ferragamo
- Vermijd: wollen truien - Koop: doorschijnend Wollen truien inwisselen voor lichtere stoffen lijkt misschien niet zo'n goed idee in de winter, maar met een doorschijnende stof zal je scoren in 2013.
- Vermijd: peplums - Koop: kokerrokken Het peplum was leuk voor eventjes, maar wordt opnieuw verstoten door de kokerrok. Ga op zoek naar een exemplaar met gekleurde vlakken voor een moderne versie van deze vrouwelijke klassieker.
- Vermijd: leer - Koop: kant De lederen kledingstukken die je afgelopen seizoen gekocht hebt, kan je jammer genoeg niet meer dragen in de lente. Ga daarom op zoek naar kanten kledingstukken om die te vervangen. Kies voor een neonkleurtje ... als je durft!
- Vermijd: blinkende versieringen - Koop: bloemenmotieven De kragen die opgesmukt werden met blinkende details waren hip in 2012, maar zullen in 2013 verdwijnen. Daarom kan je beter al op zoek gaan naar kledingstukken met een bloemenmotief. Ook hier zijn opvallende kleurtjes een goed idee.
- Vermijd: hoge tailles - Koop: kniebroeken De hooggetailleerde broek moet volgend jaar plaatsmaken voor meer afgelijnde en vooral hoger afgesneden broeken.
De kniebroek is terug, zoals deze van Calvin Klein
- Blijven kopen: sportieve kleren Hoewel het geen blijvende trend leek te zijn, mag je het komende seizoen toch sportief geïnspireerde outfits blijven dragen. Denk aan leuke trainingsbroeken of outfits in ademende stoffen en atletische vormen.
- Blijven kopen: metaalkleuren Metaalkleurige outfits duiken elk jaar rond Kerstmis op, maar deze keer zijn ze van plan om te blijven. Je vindt ze bij alle kledingstukken: van trenchcoats over topjes tot rokken.
- Blijven kopen: zwart-wit Ook de combinatie van zwart en wit blijft trendy, zowel als afwisselende 'vlakken' als in geometrische vormen. Zeker kopen is de boodschap! (br.hln)
Zo draag je een feestoutfit met blinkende pailletten
Zo draag je een feestoutfit met blinkende pailletten
Vergeet veilige jurkjes in een neutrale kleur, want de trend van het eindejaarsseizoen zijn ongetwijfeld de blinkende pailletten. Helaas zien veel vrouwen dat niet zitten, omdat ze niet willen lijken op een discobal. Natuurlijk kan het ook anders, op voorwaarde dat je rekening houdt met de onderstaande vijf regels.
1. Zoek het juiste evenwicht Wie pailletten wil dragen, moet een goed evenwicht vinden. Of je ze nu op een topje, blazer of broek draagt, de rest van je outfit moet 'gewoon' en vooral éénkleurig zijn. Taylor Swift toont ons hoe dat moet.
2. Beperk je juwelen Aangezien je met pailletten al genoeg blinkt, is het aangeraden om je juwelen te beperken tot het minimum. Kies voor één simpele zilveren of gouden ring, een paar oorringen of een horloge, maar draag die niet allemaal samen. Ook opvallende halskettingen zijn uit den boze.
3. Draag een éénkleurige schoen In combinatie met pailletten draag je het best een klassieke zwarte pump. Een gekleurde schoen kan ook, op voorwaarde dat die éénkleurig is en tot dezelfde kleurenfamilie behoort als je outfit. Te veel kleur in combinatie met de blingbling van de pailletten is gewoon te veel.
4. Let op met blinkende panty's Als je kiest voor een panty of legging met pailletten, dan moét de rest van je look ingetogen zijn. Probeer ze bijvoorbeeld in combinatie met een lederen short en een simpel topje. Het mag niet zo zijn dat je panty om aandacht moet vechten met een ander kledingstuk.
5. Straal zelfvertrouwen uit Veel vrouwen willen wel blinkende outfits dragen, maar voelen zich ineens niet meer op hun gemak als ze aankomen op het feestje. Zorg er dus voor dat je je goed in je vel voelt met je outfit en straal dat ook uit. Dan word jij ongetwijfeld de blinkende ster van de avond! (br.hln)
De verkoopscijfers van de designercollectie van het modehuis Maison Martin Margiela voor H&M vallen tegen in de Verenigde Staten, dat beweert The New York Post althans.
De New York Post meldt dat Martin Margiela in Amerika niet zo goed verkoopt als voorgaande lijnen van bekende modehuizen als Versace en Marni. De traditionele stormloop en lange wachtrijen op de eerste dag ontbraken en een maand later liggen er nog steeds stukken in de winkels. Het is echter niet verwonderlijk dat de stukken van het extravagante modehuis niet zo populair zijn. De keten staat bekend om zijn goedkope prijzen, maar de creaties Margiela waren al gauw 100 euro duurder dan andere stukken in de rekken van H&M.
De gemiddelde fashionista die bij H&M koopt, kleedt zich redelijk braaf. De stukken van Margiela staan bekend om hun hypermoderne look. Ze zijn niet meteen bestemd om op kantoor te dragen, transparante schoenen en gigantische pofjassen vallen daar iets te veel op. De New York Post speculeert ook dat H&M meer van de lijn heeft laten maken dan bij vorige samenwerkingen omdat ze te snel uitverkocht waren.
De accessoirelijn van Vogueredactrice Anna Dello Russo, die in oktober gelanceerd werd, deed het wel goed. In Groot-Brittannië waren onder meer de opvallende reiskoffers en zonnebrillen op enkele uren uitverkocht. (br.hln)
Nadat onder andere de broeken met bloemenmotief en de blote buiken uit de jaren 90 een terugkeer kenden, zijn nu de Michelin-jassen aan de beurt. Je kent ze wel: de gewatteerde jassen met verschillende 'banden', die je doen lijken op het bekende Michelin-mannetje. Hoewel die beschouwd werden als een modemisser, zijn ze terug van weggeweest.
En dat was te verwachten, want ze waren ook al aanwezig op de catwalk van de wintercollecties van 2012/2013. Zo zagen we ze onder andere terugkeren bij Blumarine, Moncler en Valentino. Net zoals vroeger zag je ze in blinkende stofjes, maar ook in neutrale én felle kleuren.
Maar niet alleen de modeontwerpers keuren de opgevulde jassen weer goed, hetzelfde geldt voor een heleboel celebs. Onder andere Liz Hurley, Sarah Jessica Parker, Adriana Lima en de Franse hoofdredactrice van Vogue werden al met een exemplaar gespot. Hetzelfde geldt ook voor enkele stijlvolle mannen, zoals Hugh Jackman en Jude Law.
Jaren 90 vs. nu De jassen waren oorspronkelijk bedoeld als skijassen, maar ontwikkelden zich in de jaren 90 al snel tot een must-have item voor iedereen. Vanaf het nieuwe millenium raakte de jas echter snel uit de mode.
Tot nu dus, net als heel wat andere trends uit de jaren 90. Denk maar aan de retromotieven zoals bloemen en smileys, die tegenwoordig weer populair zijn.
Maar in tegenstelling tot die trends, is de terugkeer van de Michelin-jas echt iets om toe te juichen. Het is namelijk een ideale jas om je te wapenen tegen de kou en de regen van het winterseizoen.
Wél stijlvol Bovendien hoef je eigenlijk niet meer te vrezen dat je eruit zult zien als een opgeblazen Michelin-mannetje. De gewatteerde jassen van vandaag zijn namelijk een pak stijlvoller, vooral omdat ze meer getailleerd zijn.
Zo hebben de meeste exemplaren een riem rond het middel, die je vrouwelijke vormen toch in de verf blijven zetten. Wie nog op zoek is naar een trendy én warme jas, weet dus wat je moet kopen...(br.hln)
Voor zelfzekere kerst draag je best... een rood jurkje
Voor zelfzekere kerst draag je best... een rood jurkje
Wie met de feestdagen wil stralen in een outfit die je zelfvertrouwen een boost geeft, kiest best voor een rood model.
Uit een onderzoek van MyCelebrityFashion.co.uk blijkt dat vrouwen zich het meest sexy in een rood jurkje voelen. Andere feestoutfits waar ze zich goed in voelen zijn: rood jurkje, zwart jurkje, strakke tenue, asymmetrische jurk, maxijurk, wikkeljurk, tuniek, A-lijnjurk, truijurk en een trouwjurk.
Redacteur van MyCelebrityFashion.co.uk Bobbie Malpass: "Het zwarte jurkje is een klassieker in de kast van elke vrouw. Of je dit nu wil dragen voor het werk, een feestje of een shoptripje, het kan voor elke gelegenheid. Maar voor de feestdagen mag het wel wat specialer zijn, dus daarom kiezen velen op Oudjaar voor een rood jurkje. Dus als je nog een outfit moet kopen, is een opvallend model de juiste optie, je zal zeker opgemerkt worden." (br.hln)
De recente commotie rond de vervuilende stoffen in kledij van Zara kunnen het Kate-effect (voorlopig) niet beïnvloeden: het Spaanse merk verslaat het Zweedse H&M als populairste merk bij de Britten. Topshop komt op drie.
Zara is niet alleen populair bij Kate Middleton, ook onze eigen prinses Mathilde koos bij een officiële gelegenheid voor een jurkje van het goedkope merk.
40.000 vrouwen werd gevraagd naar hun favoriete merk door modesite Dressipi. 33 procent koos voor Zara, 26 procent H&M en 21 procent Topshop.
De rest van de top-10 bestaat uit Riber Island, Next, Mango, Marks & Spencer, New Look, Warehouse en ASOS.
Vooral vrouwen jonger dan 40 verkiezen deze merken. Britse veertigplussers shoppen liever bij Marks & Spencer, waar recentelijk Twiggy het gezicht van werd en bij iets duurdere winkels, zoals Hobbs, Jaeger, Monsoon en L K Bennett.
Chanel staat bovenaan het lijstje favoriete ontwerpers. Dat is geen favoriet van Kate, maar Alexander mcQueen wel en die staat op nummer vijf. Het bij ons minder bekende Joseph ligt ook in het bovenste laatje bij de hertogin, die staat dan ook op twee.
DKNY, Chloe, Armani Exchange, Prada en Marc Jacobs staan ook in de top-10.
Waarom Zara, waarom Chanel? "Zara kan heel snel de catwalktrends vertalen naar iets dat een groot publiek aanspreekt. Rond Chanel hangt dan weer nog altijd een zweempje mysterie, en hun handtas met quilten stof en gouden ketting, een vestje of een kleine, zwarte jurk zijn nog altijd dé klassiekers."
Zara kwam enkele weken terug negatief in het nieuws, toen Greenpeace onthulde dat hun kledij vervuilende en hormoonverstorende stoffen bevatte. De keten engageerde zich onder publieke druk om tegen 2020 alle vervuilende stoffen uit hun kledij te weren. Sindsdien volgden ook al Mango en Esprit dit voorbeeld. (br.hln)
Legging enkel voor dames? Niet volgens deze hippe binken
Legging enkel voor dames? Niet volgens deze hippe binken
Leggings voor mannen konden lang enkel op de dansvloer voor balletdansers of op de catwalk, maar nu worden ze steeds populairder op Amerikaanse en Britse straten. Dit komt onder meer doordat sterren als Justin Bieber, Russell Brand en Lenny Kravitz zonder schaamte hiermee rond paraderen.
De legging voor mannen kreeg de toepasselijke naam: de 'megging'. Hippe modeketens als Uniqlo, Barneys en Nordstrom verkopen spannende herenbroeken in comfortabele elastische stofjes. Deze kledingstukken verkopen erg goed in New York en nu veroveren ze Groot-Brittannië. De megging zou de opvolger zijn van de skinny jeans voor mannen, een trend die in het begin met heel veel terughoudendheid werd ontvangen, nu valt kunnen heel wat heren niet meer zonder hun strakke jeansbroek.
De 34-jarige Mark Dorosz, een Engelse internetondernemer draagt met veel trots een megging: "De legging is zoveel comfortabeler dan een skinny jeans, ik heb altijd mooie benen gehad. Dus het is leuk om ze het hele jaar rond te kunnen showen. In New York zijn er heel veel mensen speciaal gekleed. Niemand geeft hier om wat je draagt, heel veel New Yorkers zijn exotisch gekleed. De mensen die me nu uitlachen zullen binnen 12 maanden naar me toestappen en zeggen dat ik er schitterend uitzie."
Andere mannen zijn het daar echter niet mee eens, zij zien dit als een aanslag op hun mannelijkheid. De 35-jarige Gabriel Cru is er daar eentje van: "Mannen met leggings, stop daarmee, dat is iets voor Europeanen." De Britse designer Lucy Sykes waarschuwt dat de megging een moeilijk te dragen trend is. "De enige man die ik ken en er goe uitziet in een legging is mijn vriend Neil en hij danste vroeger ballet. Andere mannen in strakke broeken zien er een beetje belachelijk uit." (br.hln)
Ik, stijlvol? Slechts 1 op 5 vrouwen vindt zichzelf trendy
Ik, stijlvol? Slechts 1 op 5 vrouwen vindt zichzelf trendy
Meedoen met de laatste trends is niet gemakkelijk, dat weet elke vrouw. Het is dan ook niet verwonderlijk dat slechts 19 procent van een groep ondervraagden zichzelf als 'modieus' zou bestempelen.
Voor de studie, uitgevoerd door MyVoucherCodes.co.uk, werden 2.103 Britse vrouwen tussen 18 en 30 jaar ondervraagd over hun persoonlijke shopgewoonten en modegevoel.
Wanneer gevraagd werd of ze de laatste modetrends volgen, zei 54 procent dat effectief te proberen. 31 procent volgt enkel de trends die haar interesseert, terwijl 15 procent 'onverschillig' is ten opzichte van mode.
De meerderheid van de vrouwen (61 procent) probeert wel regelmatig haar kleerkast up te daten. 62 procent doet dat in een poging om de laatste trends te volgen, terwijl 13 procent snel verveeld raakt door haar kleren. Maar ondanks die pogingen, beschouwt slechts één op vijf zichzelf als een trendy vrouw.
Dat is alleszins niet omdat ze geen geld willen uitgeven aan hun kleren. "Veel ondervraagden bekenden dat ze meer dan 300 pond (of 372 euro) uitgeven om trendy te blijven. Sommigen maken er zelfs schulden voor", zegt woordvoerder Mark Pearson. "Nochtans is het veel beter om één of twee trendy stukken te kopen en die te combineren met de basisstukken uit je kleerkast", vindt hij. (br.hln)
Vanaf februari 2013 kan je de kleren die je beu bent, gewoon dumpen bij een H&M-winkel. "Alle kleren, van elk merk en in elke toestand worden toegelaten. De klant krijgt een voucher voor elke zak kledij die wordt binnengebracht", klinkt het in een persbericht. Hoeveel die voucher zal bedragen, staat niet vermeld.
De kleren worden ondergebracht bij partner I:Collect, die gebruikte waren verwerkt en er nieuwe grondstoffen van maakt. Of dat betekent dat er nieuwe kledij van zal gemaakt worden, of ze verwerkt worden in andere textielproducten, is niet bekend.
"Elk jaar worden tonnen kledij weggegooid met het gewone afval. Dat doet de afvalberg aangroeien. Gemakkelijk 95 procent van deze kledij kan terug gebruikt worden: door iemand anders gedragen, voor iets anders gebruikt of kan gerecycleerd worden, afhankelijk van de staat," argumenteert H&M.
Het initiatief komt er ruim twee jaar nadat uitlekte dat H&M zelf perfect bruikbare kledij liever vernietigde dan weg te schenken aan armenorganisaties. Dat zou intussen wel moeten gebeuren.
"H&M draagt duurzaamheid hoog in het vaandel, en het is ons doel om de ecologische impact van kleren te verminderen, zowel gedurende de cyclus als door een gesloten circuit te maken voor textiel. We zijn op zoek naar technische oplossingen om textiel op grote schaal te hergebruiken en recycleren", staat nog in het persbericht.
Het is niet het enige ecologische initiatief van de Zweedse winkelketen: H&M biedt ook al een (beperkte) collectie van biokatoen, die onder vuur kwam te liggen omdat daarvoor genetisch gemanipuleerd katoen werd gebruikt.
In België zijn al meer kledinginzamelingsacties beschikbaar: Oxfam plaatste overal containers en ook Kringwinkels aanvaarden kledij in goede staat. De tweedehandsmarkt draait ook goed. (br.hln)
Jean Paul Gaultier gaat een budgetvriendelijke lijn creëren, speciaal bedoeld voor zijn jongere fans.
Gaultier staat bekend om zijn vooruitstrevende designs. Zo maakte hij in de jaren '90 al furore door de puntbeha van Madonna te ontwerpen. Anno 2013 komt daar een streetwear-collectie bij, een budgetvriendelijk alternatief voor zijn haute couturelijn. Ittierre SpA, die ook al de ready to wearlijn van de man produceren, zal instaan voor de productie van de streetwearlijn.
"De nieuwe lijn weerspiegelt Gaultiers beeld van de mode, maar zal ook erg toegankelijk zijn", liet de directeur van Ittierre alvast weten. (br.she - beeld photonews)
De volle rok is geen makkelijk te dragen kledingstuk. Kleine dames moeten hier zeker mee oppassen. Want dit doet je er al snel pofferig uitzien. De truc zit hem erin deze rok met de juiste kledij te dragen voor een moderne, flatteuze look.
Voorheen was een volumineuze rok schattig, soms zelfs slonzig en uit den boze de klassevrouw, nu ziet deze er echter gestructureerd uit.Vooral grote, grafische prints zijn tegenwoordig erg hip, dat toonde de Belgische Raf Simons voor Dior. Hij zorgde ervoor dat dit model van rok niet langer aan schoolmeisjes, maar aan hippe fashionista's doet denken. Designer Emillia Wickstead voor Valentino trok dit soort rokken over shorts aan. Marni durfde het zelfs aan een lederen rok te creëren en bij McQueen werd dit gecombineerd met korsetten en borduursels.
Al deze ontwerpers zorgden voor een minimum aan accessoires en felle kleurtjes. Je kapsel hou je best strak, als een ballerinadotje. Michelle Obama is al lang fan van de volle rok, zij kan dit perfect dragen dankzij haar grote gestalte. Maar ook Emma Watson en Taylor Swift ontdekten onlangs de elegantie van een volle rok.
Wat schoeisel betreft is een enkellaarsje een goede optie. Daarop draag je dan dikke panty's en een strak topje is ook essentieel. Dit benadrukt namelijk je zandloperfiguur. Een eenvoudige t-shirt of een dikke trui werken het beste. Ook is het belangrijk dat je de juiste lengte koopt. Grote vrouwen kunnen het aan om een rok te kopen die tot het midden van je kuit kom, laat de zoom komt tot het smalste gedeelte van je been komen. Kleinere dames houden het beter op een knielengte. Ook geldt dat hoe kleiner je bent, hoe minder vol je rok mag zijn.
Als je voor te lang gaat, dan verdwijnt je figuur in het niets. Je mag zeker niet te kort gaan, want dan krijg je helemaal het effect van het schoolmeisje à la Britney Spears in haar beginjaren. Ook van franjes of tutu's blijf je beter weg, om een kinderachtige look te vermijden. Hoewel het voor Madonna in de jaren 80 kon om voor een tulp- of ballonmodel te gaan, is dit nu wel gevaarlijk. (br.hln)
Een flatterend silhouet, het is niet altijd (en niet alleen) een kwestie van een slank figuur of de juiste verhoudingen. Ook met een grote boezem, een buikje of ronde billen is het mogelijk, en wel door slimme outfitkeuzes. Zoals:
Hoe verstop je een buikje?
Trek de aandacht naar je nek, boezem of benen. Wie slanke benen heeft, kan deze benadrukken door een tuniek te kiezen, en deze te combineren met een mooie hak in de zomer en een legging voor frissere dagen.
Kies voor kledingsstukken met een hoge taille of de nadruk net onder de borsten. Bloesjes met een versierde V-hals of een gewaagde decolleté zijn ook goede afleiders.
Hoe verstop je een grote boezem?
Een wikkeljurk legt de nadruk op je taille, en zet dus vooral het begeerlijke zandlopersilhouet in de kijker.
Een goed getailleerde blazer is ook een goede manier om je borsten tegelijk te verhullen en de nadruk te leggen op de taille.
Bloesjes en topjes kies je best met een V-hals, zo wordt je nek verlengd en komt er evenwicht.
Hoe verstop je ronde billen?
Ook hier gaat het om afleiding, en dat kan op 3 manieren:
- fleurige, kleurrijke prints: vooral voor topjes en jurken een aanrader, omdat ze in hun geheel de aandacht trekken.
- de juiste broek: kies voor een broek met wijdere pijpen, daardoor wordt het silhouet uitgebalanceerd en de nadruk niet enkel op het achterwerk gelegd.
- Kies geen strakke rokken, maar wel een rok in A-lijn die je vorm volgt zonder te spannen.
Eén outfit van Dita Von Teese kan oplopen tot 50.000 euro
Eén outfit van Dita Von Teese kan oplopen tot 50.000 euro
Dita Von Teese heeft haar eigen kenmerkende stijl, maar die krijgt ze niet voor niets. De prijs van haar podiumkostuums kan zelfs oplopen tot zo'n 50.000 euro. Eén van haar korsetten kost alleen al zo'n 12.500 euro. Een beetje overdreven, Dita?
Ja, beseft de burleske ster, want ook zij vindt haar mode-uitgaven 'nogal' extravagant.
"Ik geef toe dat mijn kostuums m'n meest extravagante aankopen zijn. Normaal kosten ze me tussen de 20.000 en de 40.000 pond (of zo'n 25.000 en 50.000 euro, nvdr). Ik heb zelfs een korset dat alleen al 10.000 pond (of 12.500 euro) waard is", bekende ze aan OK! Magazine.
Maar ondanks die extravagantie is Dita niet te beroerd om haar outfits meerdere keren te dragen. Integendeel zelfs, want haar favoriete stukken draagt ze voortdurend.
"Ik heb drie couturejurken van Jean Paul Gaultier, die eigenlijk thuishoren in een museum. Ze zijn geweldig", vertelde ze.
Eén ervan is geïnspireerd op de kleren van Catharina De Grote Van Rusland. "Die draag ik voortdurend, de laatste maanden zelfs zes keer. En ik zal die jurk voor de rest van m'n leven dragen", aldus Dita.
Hetzelfde geldt ongetwijfeld voor haar kenmerkende rode lippen, waar ze nooit genoeg van krijgt.
"Ik kan niet leven zonder m'n rode lippenstift, ik hou van de felle kleur. Het is klassiek en raakt nooit uit de mode. Ik draag die lippenstift al sinds ik oud genoeg was om ermee te beginnen, en ik ben er nooit mee gestopt", besluit Dita. (br.hln)