Willow Smith, de 14-jarige dochter van Hollywoodkoppel Will Smith en Jada Pinkett staat op de cover van het gerenommeerde tijdschrift i-D Magazine. Ze scoorde eerder ook al opdrachten voor onder andere modelabel Marc Jacobs.
Willow is op de foto's te zien in kleren die erg jaren negentig aandoen, met bijvoorbeeld een coltrui onder een blazer en plateauschoenen. Op Instagram inspireert ze haar duizenden volgers elke dag met foto's van haar eigenzinnige kledingstijl. (br.hln)
Normaal gezien hou je kinderen met kleurstiften in de hand zo ver mogelijk weg van je kleren, maar daar dachten Charlotte Kemp en haar 5-jarige dochter Martha duidelijk anders over. Samen kopieerden de twee designerjurken uit de laatste collectie van Dolce & Gabbana, en het resultaat lijkt net echt.
In de laatste herfst/winter collectie van het Italiaanse modelabel Doce & Gabbana zaten enkele satijnen jurken met kindertekeningen op, om moeders overal ter wereld te eren. De ontwerpen kosten ongeveer 3000 euro per stuk, dus besloten de Britse Charlotte Kemp en haar vijfjarige dochter Martha om het heft in eigen handen te nemen.
Het duo kocht een spotgoedkope witte jurk van de Britse keten Closet, en dochter lief mocht zich daarna uitleven met viltstiften. Zoals je hieronder kunt zien is het resultaat prachtig én betaalbaar. Helaas kan je er wel niet mee in de regen, vertelde Martha aan The Daily Mail. (br.hln)
Kendall en Kylie Jenner lanceren eigen kledinglijn
Kendall en Kylie Jenner lanceren eigen kledinglijn
Kendall en Kylie Jenner gaan samen een kledinglijn uitbrengen. De halfzusjes van realityster Kim Kardashian creëerden eerder samen al collecties voor de Britse modeketen Topshop en PacSun, maar deze keer doen ze het helemaal op zichzelf.
De collectie van de bekende zussen zal tijdloos én betaalbaar zijn (alle prijzen liggen onder de 250 dollar). Vakwebsite Women's Wear Daily (WWD) schrijft dat de lijn voornamelijk uit topjes en kleedjes zal bestaan, maar er zullen ook een aantal jeansbroeken, jumpsuits en trenchcoats te koop zijn. Verder gaan Kendall en Kylie ook schoenen ontwerpen, onder de - weinig verassende - naam Kendall + Kylie.
De collectie zal een samensmelting worden van de twee verschillende stijlen van de zussen. Kylie opteert doorgaans voor donkerdere kleuren, terwijl Kendall net houdt van zachtere pasteltinten. Aan WWD vertelde Kendall nog dat ze het zalig vindt om echt zelf iets uit het niets op te starten, zonder hulp van anderen.
De Kendall + Kylie-collectie zal in de lente van 2016 te koop zijn. (br.hln)
Gestreepte broeken zijn het van het deze zomer en dat is meer dan goed nieuws. Want we hebben het hier uiteraard over verticale strepen, en die verlengen je benen en doen je er slanker uitzien. Al mag het geheel natuurlijk niet al te clownesk overkomen. Vandaar dat we je enkele tips geven over hoe je die hippe gestreepte broek draagt deze zomer.
Model First things first, met deze trend bedoelen we geen gestreepte skinny jeans maar een gestreepte pantalon. Een exemplaar dat liefst vanboven iets smaller is en wat wijder naar beneden toeloopt en een centimeter of drie boven je enkels stopt. Liefst ook in een aangenaam luchtig stofje, zodat het geheel mooi valt tijdens warme dagen. Wijde broeken met strepen zijn het ideale alternatief voor het voorgaande model, en zijn perfect voor dames met een maatje meer.
Materiaal Zoals hiervoor al gezegd, is het vooral belangrijk dat het materiaal van je broek luchtig is. Het mag niet plakken aan je benen en het ademt liefst ook een beetje. Viscose is een ideale stof voor de zomer, omdat broeken in dat materiaal los vallen en niet stijf en oncomfortabel zijn.
Combineren De gestreepte broek is een eye-catcher op zich en combineer je dus best met neutrale items. Ideaal zijn katoenen T-shirts in basic kleuren als wit en zwart en een simpel jasje zoals een parka, biker of blazer. De wijde gestreepte broeken draag je best met hakken, de nauwer aangesloten modellen kunnen perfect met leuke sneakers. (br.hln)
Actrice Melissa McCarthy brengt kledinglijn uit voor volslanke vrouwen
Actrice Melissa McCarthy brengt kledinglijn uit voor volslanke vrouwen
Actrice Melissa McCarthy brengt haar eigen kledinglijn uit voor dames met een maatje meer. Dat doet ze in samenwerking met het Amerikaanse kledingbedrijf Sunrise Brands.
De 45-jarige actrice - die zelf ook een maatje meer heeft - is momenteel te zien in de film 'Spy' en speelt ook mee in de 'Ghostbusters'-remake, maar ambieert eigenlijk al heel haar leven een eigen kledinglijn. Voor ze ontdekt werd als actrice en comédienne, studeerde ze zelfs even mode.
Omdat ze zelf maar amper mooie stuks vond om te dragen, besloot ze terug achter de ontwerptafel te kruipen met als resultaat de 'Melissa McCarthy Seven7' collectie. De lijn bestaat voornamelijk uit jeans, jurkjes en basis stukken, omdat ze die zelf nergens anders kon vinden voor haar figuur.
Op 13 september worden alle beelden uit de lijn vrijgegeven, vanaf 1 september is de collectie ook daadwerkelijk te koop. (br.hln)
Is dit de meest onflatterende trend voor vrouwen ooit?
Is dit de meest onflatterende trend voor vrouwen ooit?
Nu de culotte (u weet wel die kuitlange short die amper iemand staat) en de olifantpijp stilaan op hun retour zijn, is er een nieuwe onflatterende broekentrend in modeland: de cropped flared pants oftewel een wijde jaren zeventig broek die strak aan je billen zit, wijd naar beneden toeloopt en een stuk boven je enkels bruusk stopt.
We zagen deze trend voor het eerst op de winter/herfst '16 catwalk bij Prada in fleurige pastelkleurtjes. Daarna pikten ook ontwerpers als Michael Kors en Alexander Wang de trend op, en nu duiken de eerste exemplaren van cropped flared broeken al in de budgetketens op. Wat letterlijk betekent dat het niet meer lang zal duren voor ze in het straatbeeld opduiken.
Alleen is er één groot probleem: de cropped flared broeken staan alleen dames met ellenlange (magere) benen en dan nog liefst in combinatie met torenhoge hakken. Want hoewel wijde broeken je benen in principe verlengen, geldt dat principe niet meer als ze te kort zijn. Deze trend laten dames die aan de kleine kant zijn dan ook beter achterwege. Een mooie wijde pantalon met een normale lengte is en blijft dan een veel beter alternatief. (br.hln)
Dragen we binnenkort allemaal kleren van fruitafval?
Dragen we binnenkort allemaal kleren van fruitafval?
Kuddes dieren moeten sterven omdat wij zo graag een leren jas of schoenen willen dragen, en bepaald milieuvriendelijk is de leerindustrie ook al niet. Daarom wordt er de laatste jaren massaal gezocht naar alternatieven voor dierlijk leer, en enkele Nederlandse studenten lijken daar nu in geslaagd te zijn. Ze maakten leer van fruitafval en bedrijven staan te popelen om de uitvinding te testen.
Een aantal laatstejaarsstudenten van de Rotterdamse Willem de Kooning Kunstacademie vonden het zonde dat er dagelijks tonnen fruit moet worden weggegooid, dus besloten ze iets nuttigs te gaan doen met dat vitaminerijke afval.
Na vele honderden kilo's fruit met de hand te hebben geschild, ontpit, gepureerd, gekookt en gedroogd, hadden ze een leerachtig materiaal in handen. Ze noemen het Fruitleather en nee, dat rot niet en trekt ook geen ongedierte aan.
Hun fruitleer heeft ook duidelijke overeenkomsten met dierlijk leer. "Elke centimeter is uniek. Het materiaal heeft een duidelijke structuur en textuur, die per fruitsoort en door elke gebruikte vrucht verschilt," vertelt mede-uitvinder Hugo de Boon (21).
Om te laten zien dat hun materiaal niet alleen verspilling tegengaat maar ook daadwerkelijk geschikt is voor modeproducten, maakten ze prototypes. Veertien mango's veranderden door hun vezels in een sterke, soepele handtas. De boodschappentas van sinaasappels is een stuk stugger en de lampenkamp van perziken laat door de transparantie van de fruitpulp sfeervol licht door.
Hoewel alle studenten eigenlijk afgestudeerd zijn nu, zijn ze niet van plan om te stoppen met Fruitleather. Hun uitvinding kan immers zelfs rekenen op interesse uit het buitenland. (br.hln)
Sinds haar Disney-carrière afgelopen is, heeft actrice Vanessa Hudgens zichzelf een volledig andere stijl aangemeten en dat kunnen wij alleen maar toejuichen. Hier draagt ze een wijde gestreepte pantalon, een crop top met franjes, een hippe ronde zonnebril en platformschoenen. Ideaal om naar pakweg een festival te gaan. Zo kopieer je haar look, maar dan voor minder.
1. Cardigan Uniqlo, € 30, online te koop. 2. Zonnebril Komono, € 59,95, o.a. te koop in de winkel in Antwerpen. 3. Crop top River Island, € 35, online en in de winkels te koop. 4. Handtas Zara, € 49,95, online en in de winkels te koop. 5. Broek H&M, € 29,99, online en in de winkels te koop. 6. Schoenen Sacha, € 99,99, in de winkels te koop. (br.hln)
Lingerielabel La Fille d'O gaat samenwerking aan met Ann Demeulemeester
Lingerielabel La Fille d'O gaat samenwerking aan met Ann Demeulemeester
Murielle Scherre, alias La Fille d'O, heeft de handen in elkaar geslagen met het eveneens Belgische modemerk Ann Demeulemeester voor een exclusieve ondergoedlijn voor mannen. Het Gentse lingerielabel ontwierp tot nog toe alleen lingerie voor vrouwen.
Tijdens de afgelopen mannenshow van Ann Demeulemeester zagen we zoals gewoonlijk heel wat donkere gewaden - hoewel ook met een verrassend hoog aantal kleuraccenten - én veel naakt, of toch alleszins doorkijkstofjes. En daarom komt Murielle Scherre er bij kijken.
De Gentse ontwierp in samenwerking met Sebastien Meunier, hoofdontwerper bij Ann Demeulemeester, voor het eerst een ondergoedlijn voor mannen. Dat vertelde ze vandaag zelf op het Instagram-account van La Fille d'O.
De collectie bestaat uit veertig verschillende stijlen, en is vanaf november te koop. (br.hln)
Officieel bevestigd: Alexander Wang stapt op bij Balenciaga
Officieel bevestigd: Alexander Wang stapt op bij Balenciaga
De kogel is door de kerk: ontwerper Alexander Wang verlaat het van oorsprong Spaanse modehuis Balenciaga. Dat schrijft Women's Wear Daily.
Het contract van de Amerikaanse ontwerper Alexander Wang bij Balenciaga loopt nog tot de lente-/zomercollectie van 2016, en zal daarna niet verlengd worden. Over het precieze hoe of waarom heeft Kering Groep, het moederbedrijf achter onder andere Balenciaga en Gucci zich nog niet uitgelaten.
Drie jaar geleden werd Wang aangenomen, om Nicholas Ghesquière te vervangen bij het merk. Die laatste was vijftien jaar lang creatief directeur van Balenciaga, en zorgde ervoor dat het merk nu tot de hoogste regionen van de modewereld hoort.
Maar de collecties van Wang voor Balenciaga konden op heel wat bijval rekenen. Hij zorgde voor een enorme groei in winst, al ontvingen zijn collecties van het afgelopen jaar wel meer kritiek. Criticasters vonden de collecties te veel van hetzelfde en niet vernieuwend genoeg in vergelijking met het werk van Ghesquière.
De S/S 2016-collectie, die in september in Parijs geshowd zal worden, zal de laatste collectie van Wang voor Balenciaga zijn. De ontwerper zou zich vervolgens terug volledig op zijn eigen gelijknamige label focussen. (br.hln)
Echt leer zonder dat dieren moeten lijden? Binnenkort kan het!
Echt leer zonder dat dieren moeten lijden? Binnenkort kan het!
Menig modeliefhebber is dol op leer. Leren handtassen, leren schoenen, leren jasjes, ... Dat er hele kuddes dieren voor moeten sterven, proberen we zo snel mogelijk te vergeten. Want het voelt zo luxueus en blijft toch zo lang mooi. Nog even, en dan hoeven we die hartverscheurende keuze tussen dierenvriend en fashionista echter nooit meer te maken. Lang leve de wetenschap!
Een nieuw bedrijf uit Brooklyn, genaamd Modern Meadow, is bezig met het ontwikkelen van leer, gemaakt uit dierlijke cellen. Het resultaat zou een zacht materiaal moeten zijn met de kenmerken van het leer dat we kennen, maar zonder het schuldgevoel. Klinkt niet slecht!
Vraag versus aanbod "Het is een gloednieuw en spannend concept waar het bedrijf momenteel mee bezig is," vertelt Steven Lange, directeur van het Leather Research Laboratory aan de universiteit van Cincinnati. "Een project dat in de toekomst waarschijnlijk veel zal opleveren, zeker wanneer de vraag naar vlees blijft dalen en de vraag naar leer zal blijven stijgen." Eén van de grootste problemen van de lederindustrie is immers dat het aanbod niet overeenkomt met de vraag. Mensen eten steeds minder vlees, waardoor er minder dierenhuiden voorhanden zijn, maar de vraag naar leer is nog steeds even groot als vroeger. Ze is zelfs gestegen.
Hoewel het project van Modern Meadow die kloof waarschijnlijk ooit zal overbruggen, is dat momenteel nog niet aan de orde. "Deel van de aantrekkingskracht van leder is de variatie," verklaart Lange. "Mensen zijn zelfs op zoek naar die natuurlijke karaktertrekken van leder, dat maakt hun item immers uniek. Bovendien is het moeilijk om het gevoel en de soepelheid van natuurlijk leder na te bootsen met leder uit een lab. Het is nog te vroeg om te zeggen of dat ook effectief zal lukken."
Lang leve vegan Hoe wil Modern Meadow de klus dan precies klaren? Wel, hun opzet is om spieren en dierlijke cellen op natuurlijke wijze te vermenigvuldigen, om zo dierlijke producten te vervaardigen, waaronder leer, maar ook hamburgervlees zonder dat de dieren daarvoor geslacht moeten worden. De lederindustrie wordt immers vaak onder vuur genomen omwille van haar negatieve impact op het milieu, zoals de chemische stoffen die vrijkomen tijdens het behandelen van de dierenhuiden. Leer uit een laboratorium zou echter minder grondstoffen, minder energie en minder chemische stoffen vereisen.
Maar ook modekenners zien het concept wel aanslaan. Tegenwoordig gaan meer en meer mensen de vegan-tour op, waarbij ze meer aandacht besteden aan waar hun kleren en voedsel vandaan komen en welk effect ze hebben op het milieu. Bovendien zou een leer-laboratorium ontwerpers de kans kunnen geven om te spelen met de dikte en textuur van leder. Bovendien zou het ervoor kunnen zorgen dat ook de prijs van lederartikelen naar beneden gaat. (br.hln)
Zo lijk je langer in jeans: Sarah Jessica Parker deelt haar ultieme tip
Zo lijk je langer in jeans: Sarah Jessica Parker deelt haar ultieme tip
Ben je net als Sarah Jessica Parker aan de kleine kant, en wil je er toch langer uitzien in jeans? Dan is dit een simpele, maar bijzonder efficiënte truc.
Met een lengte van 1 meter 60 is voormalige 'Sex And The City'-actrice Sarah Jessica Parker aan de kleine kant. Zelf beschrijft ze zichzelf nog het liefst als 'extreem extreem kort', al vinden we dat toch een beetje met de haren getrokken. Om er toch langer uit te zien in jeans hanteert Sarah Jessica al jaren hetzelfde trucje, waardoor ze haar benen optisch langer maakt.
"Ik sla de onderkant van mijn jeans altijd enkele plooien om", verklapt Parker. "Daardoor voel ik me niet alleen langer, ik zie er ook groter uit omdat er op die manier een beetje van mijn been zichtbaar wordt."
Wie Sarah Jessica's tip zelf wil toepassen combineert dit trucje het best met een paar pumps, zodat ook de bovenkant van je voet zichtbaar is, voor een extra verlengend effect. (br.hln)
Eerste modellenagentschap voor transgenders opent in Los Angeles
Eerste modellenagentschap voor transgenders opent in Los Angeles
Met bekende voorbeelden als Caitlyn Jenner en Laverne Cox treden transgenders steeds meer uit de taboesfeer. Nu opent in Los Angeles ook een modellenbureau dat zich exclusief op transgenders richt. Voor Apple Model Management LA draait het niet om het geslacht van de modellen, maar om hun passie en engagement.
Apple Model Management is een Thais modellenbureau, dat al geschiedenis schreef als het eerste agentschap dat een afdeling speciaal voor transgenders opende. Nu breidt het Thaise agentschap uit door een bureau te openen in Los Angeles, dat alleen op transgendermannen en -vrouwen is gericht.
"Het geslacht maakt voor ons niet uit. Het doet er niet toe of de modellen mannen of vrouwen zijn, als ze maar gepassioneerd zijn voor modellenwerk, en het beste uit zichzelf naar boven willen halen," legt directrice Cecilio Asuncion uit. De afdeling in Los Angeles heeft intussen al 6 ingeschreven transgender modellen, en ze zijn nog op zoek naar meer kandidaten. (br.hln)
De soldenmaand is bijna voorbij, en de kans is groot dat je ergens tijdens de voorbije maand in al je enthousiasme een paar schoenen op de kop hebt getikt die eigenlijk een tikkeltje te klein zijn. Met deze tip maak jij ze alsnog van maat.
Al wat je moet doen om je schoenen een maatje groter te maken is twee hersluitbare zakjes voor driekwart vullen met water en deze in je schoenen leggen. Maak vervolgens een plekje vrij in je diepvries, en plaats de schoenen met zakjes water daarin.
Wanneer het water in de zakjes bevriest, zal het uitzetten, waardoor je schoenen worden uitgerokken. Hierdoor worden ze een klein beetje groter, wat vaak al genoeg is om ze comfortabel te doen zitten. Toch nog te strak? Herhaal dit trucje dan nogmaals. (br.hln)
Lady Gaga voegt iconische Armadillo-boots toe aan haar schoenenkast
Lady Gaga voegt iconische Armadillo-boots toe aan haar schoenenkast
De iconische Armadillo-schoenen van de overleden ontwerper Alexander McQueen gingen de afgelopen weken voor het goede doel onder de hamer via veilingssite Christie's. Niemand minder dan Lady Gaga - die de schoenen droeg in haar clip van Bad Romance - mag als hoogste bieder met de schoenen naar huis. De opbrengst van de aankoop gaat naar UNICEF.
Lady Gaga is een grote fan van de overleden ontwerper Alexander McQueen, en toen ze hoorde dat zijn Armadillo-boots onder de hamer gingen voor het goede doel, kon ze niet anders dan er voor gaan. Ze had al een persoonlijke band met de schoenen doordat ze deze droeg in de clip van de hit Bad Romance, dus Gaga had er wel een flinke som voor over om deze boots aan haar collectie toe te voegen. Bieden kon tot 23 juli, en nu blijkt dat de zangeres met het hoogste bod op de proppen kwam. Naar het juiste bedrag hebben wij het raden, maar dat het om veel geld gaat, staat buiten kijf. De opbrengst van de verkoop gaat naar UNICEF.
Lady Gaga vertelde aan V Magazine waarom ze zo graag de schoenen wilde: "Er is geen diamant of award die ik liever zou willen dan een herinnering aan mijn vriendschap met McQueen. Elke dag, wanneer ik mijn kleerkast open, ben ik verdrietig omdat hij er niet meer is, om de wereld te overdonderen met zijn mooie, donkere, eindeloos dappere geest. Deze schoenen zijn de enige tastbare herinnering aan onze samenwerking." (br.hln)
Daarom wil je altijd iets kopen bij Zara, H&M & co
Daarom wil je altijd iets kopen bij Zara, H&M & co
Kom jij ook nooit met lege handen thuis na een shoppingtripje bij modeketens als H&M en Zara? Dat ligt niet aan jou, maar aan de 'schattenjacht' strategie die de ketens toepassen zegt Business Insider.
Bij luxe modehuizen weet je exact wanneer pakweg de herfst collectie in de winkels ligt en tot wanneer. Behoor je tot de happy few die zich in dat soort winkels kleding kan veroorloven, dan hoef je ook niet per se wekelijks terug te gaan. De collecties blijven toch een tijdje hetzelfde. Dat is echter niet zo bij de goedkope winkelketens.
Zara en consoorten hebben dagelijks leveringen met nieuwe items. Als een item op de catwalk verschijnt tijdens de modeweken, kunnen ze dat twee weken later al in de winkelrekken krijgen. Ter vergelijking: dat kan bij grote modehuizen tot een halfjaar duren. Door die continue vernieuwing van het aanbod, willen mensen zoveel mogelijk terugkeren om zo niets te missen.
"Mensen hebben het gevoel dat als ze iets zien bij Zara en co, ze het meteen moeten kopen omdat het anders niet meer verkrijgbaar is de volgende keer dat ze daar zijn," legt Business Insider uit.
Daarom kun je dus niet weerstaan aan nog maar eens een nieuw T-shirtje of jeans bij je favoriete budgetketens - interessant. (br.hln)
Expo Dries Van Noten zorgt voor bezoekersrecord in ModeMuseum Antwerpen
Expo Dries Van Noten zorgt voor bezoekersrecord in ModeMuseum Antwerpen
De tentoonstelling over de Belgische modeontwerper Dries Van Noten in het ModeMuseum Provincie Antwerpen heeft een recordaantal bezoekers gelokt. De expo sloot afgelopen zondag af met een totaal van 96.732 bezoekers. "Dit was de meest ambitieuze tentoonstelling sinds de oprichting van het MoMu en we zijn hiervoor duidelijk beloond door de cultuurliefhebber", vertelt gedeputeerde Luk Lemmens.
De overzichtstentoonstelling over het werk van Dries Van Noten was vanaf midden februari te zien in het Antwerpse ModeMuseum. Van Noten - die zowat de bekendste ontwerper van ons land moet zijn - toonde zijn ontwerpen tussen werken die hem geïnspireerd hebben: Kleren van bijvoorbeeld Christian Dior of Yves Saint Laurent, maar ook schilderijen, muziek en film. Vorig jaar was de expo ook al in Parijs te zien, waar het eveneens een groot succes was.
De tentoonstelling wordt nu ontmanteld en MoMu maakt zich klaar voor haar volgende expo 'Footprint. Het spoor van schoenen in de mode' die opent op 3 september. Deze expo vertelt het verhaal van de meest inspirerende en baanbrekende schoenen in de 20ste en 21ste eeuw. De aandacht gaat uit naar ontwerpers die hun stempel drukten op schoenenontwerp vanwege de verfijnde en vernieuwende ontwerpen die ze creëerden. Met meer dan 500 iconische schoenen samen van de hand van Belgische en internationale ontwerpers zoals Martin Margiela, Tokio Kumagaï, Roger Vivier, Balenciaga, Vivienne Westwood, Prada, Tom Ford, Ferragamo, Patrick Cox, Pierre Hardy, Jean Paul Gaultier, Azzedine Alaïa en vele anderen. (br.hln)
Waarom je niets moet geloven van sterren zonder make-up in modebladen
Waarom je niets moet geloven van sterren zonder make-up in modebladen
Kate Moss deed het al voor Vogue Italia, Lady Gaga voor Harper's Bazaar, maar ook Gisele Bundchen en Lara Stone poseerden zogenaamd helemaal 'natuurlijk' voor een modeblad. Nu beweert Kim Kardashian ook de cosmetica te hebben afgezworen voor de cover van de Spaanse Vogue. In de krant Het Nieuwsblad zeggen experts vandaag dat lezers hier niets van moeten geloven omdat er altijd nog photoshop aan te pas komt.
De Vlaamse styliste Lien Degol waarschuwt vrouwen dat er nog geprutst wordt aan de foto's van make-uploze sterren. Vooral aan de ogen en de lippen zal er wat bijgewerkt worden, dat zegt ex-hoofdredactrice van Elle.be Anne Poelmans. "Lippen moeten ingekleurd worden om er vrolijker en voller uit te zien, er worden wat rimpels verdoezeld voor een blik die wakkerder lijkt. Als de bladen alle imperfecties zouden wegwerken, zou het wel opvallen. Daarom zullen de redacties altijd wel wat plekjes of lijntjes laten staan."
Lien en Anne vinden dat de bladen zo wéér hun lezers bedriegen. Want hoewel deze sterren geen make-up dragen, laten ze nog altijd hun gezicht niet zien zoals het echt is. En zo creëren ze weer een onmogelijk na te streven schoonheidsideaal.
Eerder had actrice Kerry Washington (actrice in de tv-reeks Scandal) al opgebiecht dat ze voor haar make-uploze look in het magazine Allure toch schmink droeg. "Het is een make-uploze look, maar ik draag wel iets van cosmetica. Als ik heel eerlijk ben, dan vind ik het ook oneerlijk wanneer we vrouwen zeggen dat ze op iets moeten lijken dat niet echt is." (br.hln)
Als het om haarverzorging gaat, dan is er één tip die er bij iedereen wordt ingepeperd maar waar niemand zich eigenlijk aan houdt: kam nooit nat haar. Maar hoe slecht is het nu echt om net na het douchen een borstel door je haren te halen?
Het korte antwoord is - gelukkig - 'helemaal niet', maar het hangt wel af van het soort borstel of kam dat je gebruikt. Borstels gemaakt van dierenhaar zijn zachter voor het haar. Zolang je zorgt dat je borstel volledig droog is van de vorige kambeurt en er geen borstelharen aan elkaar plakken, zou er geen probleem mogen zijn voor je haar.
Een borstel van hoge kwaliteit is echter wel een must om je haar te ontwarren zonder het te breken of te beschadigen. Helaas is dat niet wat de meesten onder ons thuis hebben liggen. Het ergste dat je kan gebruiken is een borstel met plastic haren en kleine balletjes op het einde van ieder haartje. Omdat die balletjes niet volledig deel uitmaken van de borstel maar gewoon aan het einde van ieder borstelhaartje bevestigd zijn, kan het gebeuren dat je haar zich rond zo'n balletje wikkelt en vast blijft zitten. En dan kan het wel gebeuren dat je haar breekt. (br.hln)
Het was een donkere dag voor de mode op 15 juli 1997. Precies 18 jaar en vier dagen geleden, werd de befaamde Gianni Versace door de seriemoordenaar Andrew Cunanan doodgeschoten. Geliefd door het publiek, en door tal van supermodellen. En dus wordt het internet overspoeld met eerbetonen aan de overleden Italiaanse modeontwerper.
We hebben Versace voor tal van iconische modemomenten te danken. De befaamde groene jurk met eindeloze decolleté van J.Lo, de veiligheidsspelden van Liz Hurley, en de band met zijn muzes. Het is dan ook niet verwonderlijk dat tal van celebrities en supermodellen de modegoeroe tijdens deze periode herdenken. (br.hln)