Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

20-04-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We kunnen allemaal iets leren van dit plussize model over zelfvertrouwen

We kunnen allemaal iets leren van dit plussize model over zelfvertrouwen

http://static2.hln.be/static/photo/2016/15/11/6/20160419213815/media_xll_8589516.jpg

De campagnes van lingeriemerk Aerie kennen we ondertussen allemaal wel. Met hun anti-photoshopbeleid wist het merk zich al meermaals positief in de kijker te zetten. Het gezicht van hun campagne? De prachtige Iskra Lawrence.

Het 25-jarige Britse model heeft er haar levensmissie van gemaakt om ervoor te zorgen dat vrouwen en meisjes over de hele wereld zich goed in hun vel voelen. Al wil dat niet zeggen dat ze zelf geen harde leerschool moest doorlopen om te komen tot waar ze nu staat.

Positieve ingesteldheid
"Het heeft me een paar jaar gekost voor ik me realiseerde dat ik er niet zo uit moet zien als al die andere modellen," vertelt ze aan Byrdie. "Jarenlang probeerde ik om af te vallen, tot ik iets hoorde over plussize modellenwerk. Toen ik naar een bureau stapte kreeg ik dan weer te horen dat ik te slank was, en dat was de druppel. Hoe kan het dat iemand met een gezond lichaam nooit goed genoeg is? Ik heb de kledingmaat van de gemiddelde vrouw, ik ben gezond en heb een goede conditie. Toen besefte ik dat het tijd was om de strijd met de kilo's op te geven. Die positieve ingesteldheid heeft ervoor gezorgd dat alle puzzelstukjes eindelijk op hun plaats vielen."

Herkenbaar rolmodel
"Na al die tijd waarin in me schaamde voor mijn lichaam, was dat inzicht een verademing. Ik was er klaar mee om mezelf anders voor te doen dan ik was en ik wilde een herkenbaar rolmodel zijn voor anderen. Authenticiteit is heel belangrijk voor mij, ik zal dus ook nooit mijn foto's op sociale media bewerken. Het is belangrijk dat je je mooi en goed voelt omwille van wie je bent, niet omwille van wie je zou willen zijn." Net daarom is ze het ook niet eens met het label 'plussize'. "Het is niet goed om mensen in een hokje te stoppen. Dat is hetzelfde als zeggen dat vrouwen met een maatje meer niet in dezelfde winkels mogen shoppen of dezelfde ontwerpers mogen dragen. Zo worden talloze vrouwen uitgesloten van mode door een elitaire industrie. Het is hoog tijd om die etiketten te laten vallen en iedereen gelijk te behandelen!"

Zelfvertrouwen
"We moeten dringend meer waarde hechten aan gezond verstand. Dat getal op de weegschaal, je jeansmaat of zelfs de mening van iemand anders willen echt niets zeggen. Neem zelf het heft in handen en stop met jezelf te vergelijken met anderen, maar werk aan wie je zelf wil zijn en wat je wil bereiken," raadt de Britse aan . "Ik heb zelf lang een laag zelfbeeld gehad, en ik voel het als mijn verantwoordelijkheid om anderen te helpen om meer zelfvertrouwen op te bouwen en die onzekerheden een halt toe te roepen."

Iskra's ultieme tip voor meer zelfvertrouwen:

"Ga voor de spiegel gaan, liefst naakt maar in je ondergoed kan ook, en probeer tien dingen op te sommen die je graag ziet bij jezelf. Drie ervan mogen persoonlijkheidskenmerken zijn. Dit helpt om jezelf graag te zien en te motiveren in plaats van enkel en alleen kritiek te hebben."

"Ook kan je proberen om alles op te schrijven waarvoor je dankbaar bent. Dat kunnen heel simpele dingen zijn, zoals een lekker ontbijt of een hemelsblauwe lucht. Zo verander je je ingesteldheid van negatief naar positief." (br.hln)

20-04-2016 om 10:46 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
15-04-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het zusje van Kate Moss staat voor het eerst op de cover van Vogue

Het zusje van Kate Moss staat voor het eerst op de cover van Vogue

http://static0.hln.be/static/photo/2016/2/11/6/20160414104039/media_xll_8573961.jpg

Kate Moss heeft al oneindig vaak op de cover van modemagazine Vogue gestaan, en haar kleine zusje Lottie Moss treedt nu in haar voetsporen. De tiener scoorde eerder al een eerste covershoot voor L'Officiel magazine, daar mag ze nu de cover van de Franse editie van Vogue aan toevoegen.

Lottie Moss (18) bleek over dezelfde modellenlooks te beschikken als haar grote zus en kreeg zodra ze 14 was al een contract aangeboden. Ze nam een vliegende start in het modellenleven met magazineshoots (oa. voor Teen Vogue en Dazed & Confused), een campagne voor Calvin Klein, een modeshow voor Sonia Rykiel en een covershoot voor L'Officiel NL. En nu staat het zusje van voor het eerst op de cover van Vogue.

Samen met Lucky Blue Smith
Samen met het razend populaire mannelijke model Lucky Blue Smith prijkt ze op de mei-editie van de Franse Vogue. Ze dragen allebei een volledige outfit van Hedi Slimane voor Saint Laurent, en de foto werd geschoten door de bekende fotograaf Mario Testino. (br.hln)

15-04-2016 om 10:42 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
13-04-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slecht nieuws voor Prada, goed nieuws voor jou!

Slecht nieuws voor Prada, goed nieuws voor jou!

http://static3.hln.be/static/photo/2016/18/1/10/20160413093610/media_xll_8570500.jpg

Het gaat niet goed met luxemerk Prada. Het modehuis kende het afgelopen jaar een historisch lage winstmarge en zet noodgedwongen een nieuwe koers uit. En die zou voor ons nog niet zo slecht kunnen uitpakken, want in de hoop de verkoopscijfers weer de hoogte in te jagen wil het merk een betaalbare handtassenlijn lanceren.

Naast het sluiten van enkele winkels, wil het merk dus vooral inzetten op handtassen die een minder exuberant prijskaartje hebben. "We werken hard om alle mogelijke prijsklassen op te vullen, er is een grote vraag naar vernieuwing" aldus marketing director Stefano Cantino.  "Ik hou niet van de term 'luxe'," leidde ook manager Carlo Mazzi de nieuwe koers in. "Onze nieuwe strategie voor de toekomst wordt 'waar voor je geld'."

Veelbelovende woorden, al is er wel één nadeel. Voor Prada betekent 'betaalbaar' prijzen tussen 1.200 euro en 1.400 euro. Als je je bedenkt dat je momenteel zo'n 2.500 euro neertelt voor een tas, is dit inderdaad een aanzienlijke verlaging. Maar eerlijk is eerlijk, betaalbaar zouden wij het nog altijd niet noemen. (br.hln)

13-04-2016 om 10:53 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
25-03-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fans van Versace mogen eigen handtas ontwerpen

Fans van Versace mogen eigen handtas ontwerpen

http://static0.hln.be/static/photo/2016/2/0/7/20160324175350/media_xll_8518462.jpg

Het Italiaanse modehuis Versace roept de hulp van haar fans in om een nieuw handtasontwerp te maken. Met de wedstrijd "7 bags for 7 cities" krijgt iedereen de kans om zijn eigen ontwerp van een Versace-handtas in te sturen. De winnende ontwerpen vallen in de prijzen met een tripje naar Milaan Fashion Week en een toegangsticket tot de show van Versace.

Helemaal carte blanche krijg je niet als potentiële ontwerper, want de basis voor jouw creatie is de nieuwe Palazzo Empire handtas van Versace. De wedstrijd is dan ook vooral een promostunt om deze nieuwe handtas extra in de verf te zetten.

Onder de noemer "7 bags for 7 cities" wordt gevraagd om een handtas te ontwerpen die één van de 7 wereldsteden eert, waarmee Versace doelt op Tokio, Milaan, Parijs, Londen, Shangai, New York en Sydney. De winnaars van de ontwerpwedstrijd mogen naar Milaan Fashion Week en krijgen ook een ticket voor de Versace show ter plaatse.

Niet dat we enthousiaste deelnemers willen ontmoedigen, maar dit soort ontwerpwedstrijden komt wel vaker voor in de modewereld. Behalve een promostunt voor de handtas is het ook een handige manier om nieuw ontwerptalent op te sporen. Maar onderschat jezelf vooral niet, en schrijf je in voor de wedstrijd via deze website.  (br.hln)

25-03-2016 om 10:57 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf gekke dingen die vrouwen doen om in jeans te passen

5 gekke dingen die vrouwen doen om in jeans te passen

http://static2.hln.be/static/photo/2016/7/16/10/20160325082835/media_xll_8520025.jpg

Voor de perfecte jeans doen vrouwen de vreemdste dingen, vooral dan als na aankoop blijkt dat ze toch niet zo perfect lijkt te zitten als je dacht. Marie Claire verzamelde 5 absurde trucjes die dames gebruiken om een jeans die uit vorm is terug in ere te herstellen. Do(n't) try this at home, dat moet je vooral zelf weten. Op eigen risico dus, we kunnen niet duidelijk genoeg zijn.

1. Even koken

Een vaakgebruikt trucje dat op internet circuleert, is een uitgerekte jeans even koken in een grote pot met water. Aanhangers van deze methode zetten een pot water op het vuur tot die kookt, gooien de broek er dan in en laten 20 à 30 minuten 'doorkoken'. Het resultaat zou een gloednieuwe jeans zijn die terug perfect rond je billen past. Met de nadruk op 'zou'.

2. Samen in bad

Wil je het net iets extremer dan hierboven? Het concept is hetzelfde, met als verschil dat je nu zelf mee het water in gaat. Vul je bad met water, zo warm als je kan uithouden. Ga er een tijdje in zitten met de broek aan. Kom uit bad en laat de broek aan je lijf drogen. Dit lijkt ons behalve erg vervelend en tijdrovend ook een rechtstreeks ticket richting dokter voor een schimmelinfectie, maar DIY-goeroes op internet zweren erbij.

3. Het Verboden Programma

Dat Verboden Programma op je wasmachine (lees: 90°) waar je best maar met je handen afblijft? We doen eens gek, en we wassen onze jeansbroek op dit programma. En nu we toch bezig zijn: droog ze dan ook meteen op de heetste temperatuur in de droogkast. Werkt volgens 'kenners' het beste met stoffen die grotendeels uit katoen bestaan en zonder wasverzachter.

4. Experimenteren met mengseltjes

Stel dat je slanke benen hebt, in combinatie met een voluptueuze kont à la Nicki Minaj. Op die combo hebben jeansbroekfabrikanten helaas zelden gerekend. Zelf aan het knutselen dan maar, adviseren vrouwen op internet. Meng 3/4 kopje heet water met 1/4 kopje wasverzachter en doe het mengsel in een plastic flacon met sproeier. Besproei enkel de delen die je strakker wil maken met je magische mengsel en laat drogen op een zo hoog mogelijke temperatuur.

5. De schaar erin

Dappere dames gaan zelf aan de slag met naald en draad om die net iets te losse jeans terug wat strakker te maken rond de heupen. Op deze pagina legt een ervaringsdeskundige uit hoe je dat naadloos doet. Voor de handy-women only.

Skinny jeans is passé

Voor de vrouwen die de moed in de schoenen zakt bij het lezen van deze al dan niet gevaarlijke tips: we zouden ons er zelf ook niet meteen aan wagen met onze favoriete jeans. Gelukkig bestaat er nog zoiets als een kleermaker (ja, echt!) en zijn skinny jeans toch niet meer hip. Deze handleiding helpt je daarnaast bij de keuze van de perfect aansluitende jeans. (br.hln)

25-03-2016 om 10:55 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
03-03-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Transgenders & gekleurde modellen: H&M trekt kaart van verscheidenheid

Transgenders & gekleurde modellen: H&M trekt kaart van verscheidenheid

http://static0.hln.be/static/photo/2016/17/9/11/20160303151127/media_xll_8456081.jpg

Gisterenavond vond de H&M Studio AW16-show plaats tijdens de Parijse modeweek, en de modellen van dienst waren diverser dan ooit tevoren. Bekende topmodellen als Freja Beha Erichsen en Amber Valletta liepen er naast plussize vrouwen, transgenders en getinte dames. Het was dan ook niet verwonderlijk dat het ontwerpteam zich had laten inspireren door sterke vrouwen en de schoonheid van onafhankelijke individuen.

De H&M Studio lijn is de luxueuzere seizoenscollectie van de Zweedse budgetketen H&M. Deze limited-editioncollectie werd gisteren onder de koepel van het Historische Bourse de Commerce in Parijs voorgesteld.

Modellen zoals Amber Valletta, Jourdan Dunn, Freja Beha Erichsen, Ashley Graham, Soo Joo Park en Hari Nef verschenen in looks die de individualiteit van de vrouw en de diversiteit van het vrouwelijke karakter uitdrukken. We zagen erg vrouwelijke silhouetten met een geaccentueerde schouderpartij en taille, in combinatie met Zorro-achtige hoeden en cowboylaarzen  voor een stoere touch.

"Deze collectie gaat over de kracht en schoonheid van vrouwen en hoe we die kracht door middel van onze stijl uiten. Ik vind het contrast tussen sterke silhouetten en handwerkdetails uit de Zweedse folklore geweldig", zegt Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor bij H&M.

De H&M Studio lijn is vanaf 8 september in 200 winkels en online verkrijgbaar. (br.hln)

03-03-2016 om 17:48 geschreven door fashionista


» Reageer (3)
29-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BV's en modebloggers verkopen hun oude kleren

BV's en modebloggers verkopen hun oude kleren

http://oi64.tinypic.com/11112sx.jpg

Tal van BV's, bloggers en andere fashionista's houden grote uitverkoop op de eerste Refashion Days in ons land. Je zult er onder andere de kleren en accessoires van Griet Vanhees, Lima Ché, Virginie Claes en Elisa Guaracci kunnen kopen aan spotprijsjes. En dat allemaal met het oog op recycleren en bewust shoppen.

De reden waarom Nicole Boes, Anneleen Meurs en Elk Vanbrusselt de Refashion Days organiseren is dan ook omdat ze vinden dat er veel kledij geproduceerd wordt en er veel te veel verloren gaat. "We moeten smart-shopping introduceren in onze leefwereld; koop kledij waarmee je jezelf uitdrukt. Dat kan met een duur mode-item, maar even goed met vintage eyecatchers. Slimme keuzes maken en combineren is de boodschap."

Daarvoor wisten de drie heel wat bekende gezichten te strikken. Denk aan onder andere Lima Ché (populaire blogster), Ex-Miss België Virginie Claes, Vlaams Parlementslid Rob Beenders, tv gezicht Elisa Guaracci, en styliste Griet Vanhees. Een lijst van alle deelnemers kun je op de site vinden. (br.hln)

De eerste Refashion Days gaan door op 10, 11 en 12 maart in de Oude Gelatinefabriek in Hasselt. Meer info: refashion.be 

29-02-2016 om 11:22 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
26-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlaamse Ellen (24) maakt laat debuut bij Gucci: Ik zie er gelukkig nog jong uit

Vlaamse Ellen (24) maakt laat debuut bij Gucci: "Ik zie er gelukkig nog jong uit"

http://static3.hln.be/static/photo/2016/10/7/13/20160226100551/media_xll_8438518.jpg

Een paar indringende, kastanjebruine kijkers, een elegant afgelijnde kaaklijn en Gucci-ontwerper Alessandro Michele was verkocht. Vorige week trok Ellen De Weer (24) nog nietsvermoedend naar zijn kantoor, woensdag liep ze al haar allereerste show in Milaan. "Ik had niet eens een valies bij", lacht ze.

Twee weken geleden was ze nog een nobele onbekende, sinds woensdag is Ellen De Weer het nieuwe goudhaantje van de modewereld. De 24-jarige uit Oud-Heverlee liep deze week haar allereerste catwalkdéfilé tijdens de modeweek in Milaan. Het was meteen voor een klepper van formaat: Gucci.

"Het is plots allemaal heel snel gegaan", vertelt Ellen. "Ik was gewoon naar Milaan gekomen voor een 'go-see', een ontmoeting met Gucci-ontwerper Alessandro Michele, om te kijken of ik eventueel eens in zijn show kon lopen. Diezelfde avond zou ik al terug naar België komen." Maar de Gucci-ontwerper was duidelijk gecharmeerd door de jonge Vlaamse. "Ik was al op de terugweg naar de luchthaven toen m'n telefoon plots rinkelde: ik moest meteen terugkomen. Een dagje Milaan werden er uiteindelijk acht."

Ellen is niet aan haar proefstuk toe in de modewereld, maar het is wel haar debuut als model voor een grote modeshow. "24 jaar is best oud voor een beginnend model, maar ik zie er gelukkig nog jong uit," zegt Ellen. (br.hln)

26-02-2016 om 11:01 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
25-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oma's aan de top in de modewereld?

Oma's aan de top in de modewereld?

http://static0.hln.be/static/photo/2016/12/14/13/20160224164103/media_xll_8433238.jpg

De 94-jarige Iris Apfel is het nieuwe gezicht van een Australisch kledingmerk Blue Illusion. En hoewel dat nieuws (op een positieve manier weliswaar) de wenkbrauwen doet fronsen, is zij lang niet de enige bejaarde die het nog steeds maakt in de modewereld. Grote merken als Marc Jacobs, & Other Stories en Dolce & Gabbana kozen eerder ook al voor omaatjes in plaats van jonge modellen.

Diversiteit in de modewereld is eerder uitzonderlijk: modellen zijn doorgaans erg blank, slank en liefst zo normaal mogelijk. Maar beetje bij beetje komt daar verandering in, en naast modellen met een beperking, gekleurde modellen en vollere meisjes schitteren ook steeds vaker omaatjes in campagnes en op de catwalk.

Zo poseerde de 66-jarige actrice Jessica Lange al voor Marc Jacobs Beauty, de 70-jarige actrice Charlotte Rampling voor Nars, de 72-jarige Catherine Deneuve schitterde voor Louis Vuitton en kledingketen American Apparel vroeg de 64-jarige Jacky O'Shaughnessy zelfs in lingerie te poseren.

Het mag nog iets ouder
Maar het mag zelfs nog wat ouder als het van de modeontwerpers afhangt. De 87-jarige Daphne Selfe stond niet zo lang geleden nog in Vogue en ze bracht recent een fotoboek uit met haar mooiste foto's in gebundeld. En nu gaat de 94-jarige Iris Apfel nog een stapje verder.

Ze is het gezicht van het hippe Australische label Blue Illusion, en vorig jaar werd er nog een documentaire gemaakt over deze kranige bejaarde. Apfel kennen we als de Amerikaanse zakenvrouw en groot modeliefhebber die onder andere voor 9 verschillende Amerikaanse presidenten het interieur heeft ontworpen. Met haar 100-jarige man woont ze nog steeds in een eigen appartement in New York en ondanks haar 94 lentes gaat ze nog naar alle mode-evenementen overal ter wereld. In 2005 was er zelfs een tentoonstelling over Apfel in het Metropolitan Museum of Art.

Meer actieve oudjes met een opvallende stijl, kun je trouwens ook al een tijdje vinden op Advanced Style. Een streetstyleblog waarop alleen maar hoogbejaarde vrouwen en mannen pronken.  (br.hln)

25-02-2016 om 10:06 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom dragen succesvolle mensen altijd dezelfde outfit

Daarom dragen succesvolle mensen altijd dezelfde outfit

http://static2.hln.be/static/photo/2016/12/1/9/20160223161252/media_xll_8430369.jpg

We hebben allemaal graag een uitpuilende kleerkast. Hoe meer kleren, hoe meer opties. En hoe meer opties, hoe beter we voor de dag kunnen komen, toch? In modekringen is dat echter al lang niet meer het geval. Steeds meer succesvolle designers en bekende gezichten kunnen we uittekenen in dezelfde outfit, dag in dag uit. Maar hoe komt dat nu?

De capsule wardrobe wint steeds meer aan naamsbekendheid. Het fenomeen? Je kleerkast zo klein mogelijk houden, met alleen maar stukken die je graag en veel draagt en die onderling allemaal combineerbaar zijn, om zo het maximum uit je garderobe te halen.

Het is een reactie op de wegwerpmode, maar - eerlijk is eerlijk - het is ook gewoon handig. Dit is waarom het zo aanslaat bij tal van ontwerpers en grote namen in de wereld:

1. Geen keuzestress

Voor mensen die iedere dag belangrijke beslissingen moeten nemen, kan het al een wereld van verschil zijn wanneer één kleine beslissing komt weg te vallen. Zoals je kleren kiezen, bijvoorbeeld. Het geeft hen meer mentale ruimte en een hogere productiviteit tijdens de dag. Barack Obama verklaarde het als volgt: "Je zal merken dat ik enkel grijze of blauwe maatpakken draag. Ik wil zo weinig mogelijk beslissingen nemen. Ik wil niet nadenken over wat ik ga eten of moet dragen. Ik heb al te veel andere beslissingen die ik moet nemen."

2. Gedaan met tijdverlies

Wedden dat je geen idee hebt hoe vermoeiend al die extra kleren zijn, totdat je ze effectief weg doet? Zodra je die overtollige stukken de deur uit zet, zal je merken dat je plots meer mogelijkheden ziet met het kleiner aantal items dat je nu in je kast hebt hangen. Bovendien win je zo ook veel meer tijd. Je 's ochtends klaarmaken is een stuk makkelijker, sneller en efficiënter op die manier. Bovendien is het ook een stuk eenvoudiger om je kleerkast te organiseren en schoon te maken.

3. Minder stress

Matilda Kahl, succesvol art director in New York, pint het dan weer op minder stress. "Anders loop ik me voortdurend af te vragen: is dit te gekleed? Is deze jurk te kort? Is mijn outfit niet te opvallend? Bijna altijd koos ik iets om te dragen en had ik amper na vijf minuten alweer spijt." Haar kenmerkende zijden witte blouse en zwarte broek daarentegen, zijn altijd goed.

4. Zelfzekerder

Vergelijk het met een fastfoodrestaurant en één van de betere etablissementen. Met een overvolle kleerkast weet je dat je dagenlang kan kiezen, maar dat de meeste opties toch niet helemaal dat zullen zijn. In een goed restaurant heb je minder keuze, maar kan je er van op aan dat alles even lekker zal zijn. Je ziet er niet alleen goed uit, je voelt je ook beter. Het is simpel en snel, en je ziet er altijd verzorgd uit.

5. Het is iconisch

"Een vast uniform is een makkelijke manier om je goed in je vel te voelen," legt moderedactrice Alice Gregory uit."Het toont aan dat je volwassen bent, dat je je prioriteiten op een rijtje hebt." Bovendien is zo'n uniform een middel om jezelf in de kijker te zetten. "Je wordt de protagonist in je eigen leven. Daarom wisselen personages in kinderboeken ook nooit van kleren. Het verleent je een bijna iconische status."

6. Minder duur

Onze kasten zitten boordevol schoenen en kleren, meer dan de helft één keer gedragen of zelfs nog onaangeroerd. De gemiddelde mens geeft 1.500 euro per jaar uit aan kledij. Op zich is dat niet overdreven veel, maar als je je indenkt dat een vrouw in 1930 negen outfits had, vergeleken met een dertigtal nu, dan is het duidelijk dat het wel wat minder kan. En dat betekent automatisch ook goedkoper (tenzij je natuurlijk liever wat duurdere stukken gaat shoppen).

7. Meer rust

Ook Drew Barrymore zette haar kleerkast op dieet. Haar reden: meer rust. "Ik ben bijna 40, dus kledij van mijn 20e kan echt niet meer, en kledij van mijn 30e - na twee baby's  - past niet meer. Ik voel me op een kleding keerpunt, en dat is soms best pijnlijk." Niet weten wat je moet aantrekken, jezelf niet goed voelen in je kledij, we hebben het allemaal al meegemaakt, en als we Drew mogen geloven is zo'n uniform de ideale oplossing. "Mijn kleerkast is eindelijk gezond én gelukkig. Het is niet langer een strijd om me aan te kleden. En ook mijn persoonlijke stijl is kalmer en meer op punt." (br.hln)

24-02-2016 om 11:59 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
04-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een jeans waarvan je afslankt: kan het echt?

Een jeans waarvan je afslankt: kan het echt?

http://static0.hln.be/static/photo/2016/13/4/4/20160204114935/media_xll_8375479.jpg

Modemerk Guess komt met een nieuwe denimlijn op de proppen: een jeans die niet alleen je garderobe aanvult, maar ook je benen hydrateert én je centimeters doet verliezen. Klinkt als de hemel op aarde, maar kan zoiets eigenlijk wel?

Op het eerste zicht zouden wij linea recta richting winkel willen lopen, maar onze innerlijke criticaster strooit toch een beetje roet in het eten. Kan dat wel? Of zijn het weer loze verkoopspraatjes?

Ginko extract en vitamine E
Volgens Guess zou de Slimtex technologie je dijen doen afslanken terwijl het ondertussen de huid voedt en kalmeert. Het ginko extract en vitamine E in de stof zouden dan weer de bloedtoevoer vergemakkelijken. Maar wat is daar nu precies van aan?

Chef Eva wist haar bevallige achterste al eens eerder in een gelijkaardig concept te wurmen, de Molly jeans van Wrangler. "Een heel aangename jeans, en aan het einde van de dag werd ik beloond met zijdezachte benen, maar slanker werden ze er dan weer niet van."

Optisch maatje minder
Als je enkel op zoek bent naar een optisch maatje minder, zal je wél waar krijgen voor je geld. Tal van merken hebben tegenwoordig een jeans in de collectie die je visueel wat slanker doet lijken. Door de juiste naden, stiksels en stoffen wordt je achterste gelift en gecomprimeerd tot een kledingmaatje minder. Maar zodra de broek uitgaat ligt de realiteit weer op de loer en ben je terug bij af.

Eigenlijk kan je de broeken nog het best vergelijken met die talloze afslankcrèmes die de markt (en ons badkamerkastje) overspoelen. Ze geven een heerlijk gevoel, maar wonderen hoef je er niet van te verwachten. Laat je in de winkel dus niet (ver)leiden door loze beloftes en spannende nieuwigheden, maar kies vooral een broek met een pasvorm die jouw achterste het best tot zijn recht laat komen. (br.hln)

04-02-2016 om 18:21 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
20-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 tips om je comfortabel te kleden zonder eruit te zien als een slons

5 tips om je comfortabel te kleden zonder eruit te zien als een slons

http://static2.hln.be/static/photo/2016/12/10/3/20160119105932/media_xll_8330163.jpg

Mode wordt steeds comfortabeler. Sneakers namen het een tijd terug al over van torenhoge stiletto's en in jogging buiten komen kan ook als je niét gaan sporten. Al wil je natuurlijk niet dat het lijkt alsof je onderbroken werd in een 'Netflix and Chill' sessie terwijl je bijvoorbeeld moet gaan werken. 5 tips en tricks om comfortabel en stijlvol voor de dag te komen.

1. Kies het materiaal zorgvuldig uit
Een jogging hoeft tegenwoordig niet meer gemaakt te zijn van sweaterstof. Niet dat daar iets mis mee is, maar het oogt wel al snel erg sportief en casual. Opteer in de plaats daarvan eens voor een exemplaar van wol, jeans of zelfs kasjmier. Dat ziet er stukken opgekleder uit, terwijl je niet hoeft in te boeten aan comfort.

2. Draag een wollen mantel
Een mooie wollen overjas geeft iedere outfit een chique toets, ook al draag je een trainingspak en sneakers eronder. Enkellange exemplaren zijn al een tijdje hip en zorgen voor een tikkeltje drama dat een comfortabele outfit vaak wel kan gebruiken. Maar ook kortere varianten staan altijd stijlvol.

3. Poets je sneakers
Niemand kijkt nog op van sneakers in een formele(re) situatie, maar belangrijk is wel dat ze er niet afgetrapt en smerig uitzien. Hier schreven we al hoe je sportschoenen voor geen geld proper krijgt.

4. Let op je accessoires
Een comfortabele outfit kun je zo upgraden met de juiste accessoires. Denk aan een mooie handtas, een statement ketting of toffe oorbellen. Overdrijf wel niet, een kerstboom in trainingspak is géén mooi zicht.  

5. Laat het hangen
Dezer dagen mag zowat alles in je kleerkast los zitten, van broeken tot truien. Zo hoef je jezelf bijvoorbeeld echt niet meer elke ochtend in een skinny jeans te wurmen. Laat het allemaal maar wat hangen. (br.hln)

20-01-2016 om 10:11 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
18-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.100 jaar mannen- en vrouwenmode, wie heeft een betere stijl?

100 jaar mannen- en vrouwenmode, wie heeft een betere stijl?

Klik op de foto om de video te bekijken



De overzichtsvideo's over stijl en schoonheid zijn ondertussen niet meer op twee handen te tellen. Deze keer wordt de mannen- en vrouwenmode tegen elkaar uitgespeeld. Gaande van de James Dean-look voor heren in 1955 tot de tuinbroek voor dames in 1975. Wie heeft er meer stijl gehad in de afgelopen 100 jaar?

18-01-2016 om 10:15 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom worden ketens als Zara en H&M steeds duurder

Daarom worden ketens als Zara en H&M steeds duurder

http://static1.hln.be/static/photo/2016/6/6/12/20160114174732/media_xll_8317902.jpg

Wie af en toe eens bij budgetketens als H&M en Zara winkelt, heeft waarschijnlijk al opgemerkt dat de prijzen daar flink omhoog gegaan zijn de afgelopen jaren. Waar je vroeger bijvoorbeeld makkelijk een winterjas kon vinden onder de 50 euro, tel je daar nu al snel het driedubbele of meer voor neer. Refinery29 zocht uit hoe dat komt.

Alles in de wereld wordt duurder, dat heeft te maken met de inflatie. Zo betaalde je in 2001 nog zo'n 65 frank voor een brood (of omgerekend 1,65 euro), nu kost ons dat gemiddeld 2,20 euro. Ook kleren worden dus duurder, maar daar draait het hier niet om. Zo kun je nog steeds een T-shirt voor 9,99 euro kopen bij H&M en voor 29,99 euro wandel je Zara al buiten met een gloednieuw paar hakken aan je voeten. Goedkoper kan haast niet.

1.600 euro voor een jas
Waarom dan dit artikel? Omdat er naast die spotgoedkope items ook stuks bij deze zogenaamde budgetketens te koop zijn die fors duurder zijn. Had jij vijf jaar geleden immers gedacht dat je ooit 250 euro zou betalen voor een broek bij H&M of zelfs 1.600 voor een jas bij Topshop? Wij niet.

Aanvulling op designermode
Dat komt volgens Refinery29 gedeeltelijk omdat we mode van ketens niet meer als vervanging zien van designermode, maar als aanvulling daarop. Het is tegenwoordig geen schande meer om in een trui van Zara rond te lopen, óók niet voor modebloggers. Om aan de vraag van dit meer modebewuste publiek te blijven voldoen, zijn de ketens zelf ook uniekere stukken gaan creëren, die niet rechtstreeks gekopieerd zijn van ontwerpen op de catwalk. Uiteraard met een hoger prijskaartje, want zelf iets ontwerpen kost natuurlijk meer tijd dan iets exact van iemand anders overnemen.  

Betere kwaliteit
Maar ook de gewone man in de straat wil wel eens een trui dragen van wol in plaats van polyester of een jasje van leer in de plaats van nylon.  Om te vermijden dat ze die items van betere kwaliteit ergens anders zouden kopen, om daar dan misschien verkocht te geraken en niet meer terug te komen, moesten de ketens wel zelf iets ondernemen. Kwalitatievere stukken dus die van betere materialen gemaakt zijn.

Hoe meer variëteit, hoe hoger de verkoop
Al doen de ketens dit niet (alleen) om klanten te plezieren, ze verdienen er natuurlijk ook zelf aan. Want hoe meer verschillende consumenten je bereikt, hoe hoger de verkoop zal liggen. Met dit business model spreken ze zowat alle mogelijk klanten aan, gaande van jonge tienermeisjes tot oudere vrouwen met een hoger budget. Een economisch interessantere combinatie bestaat bijna niet voor een bedrijf. (br.hln)

17-01-2016 om 12:44 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
14-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Handig! Zo krijg je nooit meer ladders in je kousen

Handig! Zo krijg je nooit meer ladders in je kousen

http://static0.hln.be/static/photo/2016/2/2/13/20160114085413/media_xll_8316283.jpg

Of toch veel minder, want lompigheid, daar kunnen we helaas niets aan veranderen. Wél kan je je kousen er veel beter tegen bestand maken, door ze te versterken. Het enige dat je nodig hebt? Een koelkast en een plastic zak.

Hoe? Voordat je je panty de eerste keer aantrekt, leg je hem een nachtje in het vriesvak. Maak de panty een beetje vochtig en doe het in een plastic zak. Die leg je vervolgens een hele nacht in de vriezer. Na een dagje ontdooien kan je hem gewoon weer aan.

Waarom? De koude temperatuur zorgt ervoor dat de vezels in de stof van je panty sterker worden, waardoor die minder snel stuk gaat. Het proberen waard, toch? (br.hln)

14-01-2016 om 20:02 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
10-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen met een maatje meer kunnen nu ook in stijl sporten

Vrouwen met een maatje meer kunnen nu ook in stijl sporten

http://static1.hln.be/static/photo/2016/15/10/3/20160108161329/media_xll_8300583.jpg

Zowat elke grote modeketen heeft wel een plussizecollectie in het aanbod zitten, maar een sportlijn voor dames met een maatje meer ontbrak nog. Tot nu dan. De Amerikaanse budgetketen Forever 21 heeft namelijk de eerste plus size activewear collectie gelanceerd.

Geen beter moment om een sportcollectie uit te brengen, dan begin januari. De meeste mensen houden zich immers nu nog netjes aan hun goede voornemens, en we schreven al eerder over het belang van mooie sportkledij. Slim gezien dus van Forever 21.

Voor de campagne van deze collectie koos de keten Ashley Graham en Denise Bidot uit als modellen. Graham liep onder andere al tijdens de modeweek in New York en ze was ook het eerste plussize model in de campagne van Sports Illustrated. Ook Bidot schitterde eerder al in een weinig verhullende bikini voor Swimsuits For All.

De collectie zelf ziet er bijna identiek hetzelfde uit als de sportlijn in kleinere maten, alleen werden de stuks aangepast zodat ze mooier zitten op vrouwen met grotere maten. (br.hln)

10-01-2016 om 20:29 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dior blijft Belgisch: kunstenaar Rinus Van de Velde staat model

Dior blijft Belgisch: kunstenaar Rinus Van de Velde staat model

http://static0.hln.be/static/photo/2016/4/15/11/20160107122006/media_xll_8297171.jpg

Ondanks het vertrek van Raf Simons is de band tussen haute couturemerk Dior en ons land nog steeds niet verbroken. Voor de nieuwe Dior Homme campagne koos creatief directeur Kris Van Assche namelijk voor Belgische fotograaf Willy Vanderperre en kunstenaar Rinus Van de Velde.

De Vlaamse kunstenaar wordt vergezeld door de Brit Oliver Sim (zanger en bassist bij The XX), de Franse acteur Alain-Fabien Delon en het Deense model Victor Nylander. "Ieder van hen werd gekozen omdat ze een verschillend aspect van Dior Homme belichamen", legt Van Assche uit aan Women's Wear Daily. "In deze campagne ondergaat de Dior man een metamorfose tot een verzameling van Dior mannen - allemaal charismatisch en uniek."

Naast de foto's is het kwartet ook te bewonderen in de video 'Stranger in a room', genoemd naar een nummer van Jamie XX. Op die film is het echter nog wachten tot morgen, dan wordt de volledige campagne onthuld op de website van Dior. (br.hln)

10-01-2016 om 12:13 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze 3 topmodellen bewijzen dat er op schoonheid geen leeftijd staat

Deze 3 topmodellen bewijzen dat er op schoonheid geen leeftijd staat

http://static1.hln.be/static/photo/2016/4/4/5/20160108132709/media_xll_8300135.jpg

Voor één keer koos Balmain geen jonge veulens à la Kendall en Gigi uit als gezicht van hun nieuwste campagne, maar ze opteerden voor drie oudgedienden. Naomi Campbell (45), Cindy Crawford (49) en Claudia Schiffer (45) bewijzen in de lente/zomercampagne van het Franse modehuis dat ze nog lang niet moeten onderdoen voor de jeugd.

Het is nog maar twee maanden geleden dat de Balmain voor H&M-collectie over de toonbank ging, en het modehuis onder leiding van Olivier Rousteing slaagt er nu al opnieuw in om zich in de aandacht te werken. Naomi, Cindy en Claudia samen krijgen is dan ook geen sinecure.

De dames zitten al jaren in het vak, en ze zijn nog steeds een van 's werelds best betaalde modellen. En dat ondanks hun - in de modewereld - pensioengerechtigde leeftijd. In deze campagne maken ze alvast duidelijk dat ze het vak nog lang niet ontleerd zijn. Kijk maar mee naar de campagnebeelden, die werden geschoten door Steven Klein. (br.hln)

10-01-2016 om 12:09 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Franse couturier André Courrèges (92) overleden

Franse couturier André Courrèges (92) overleden

http://static0.hln.be/static/photo/2016/15/6/11/20160108194918/media_xll_8301191.jpg

De Franse couturier André Courrèges, symbool van de mode-revolutie in de jaren zestig, is gisteren op 92-jarige leeftijd overleden in zijn woning in Neuilly-sur-Seine, nabij Parijs. Dat heeft het naar hem genoemde modehuis meegedeeld. Courrèges was in de jaren '90 als couturier gestopt. Hij leed meer dan dertig jaar aan de ziekte van Parkinson.

Zijn stijl om met geometrische vormen en lijnen te werken, alsof ze met de passer en de geodriehoek waren getrokken, leverde hem in zijn topjaren bij de vakpers de bijnaam 'Picasso van de mode' op. Van opleiding was de couturier bouwkundig ingenieur. (br.hln)

10-01-2016 om 12:07 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chanel voert een Instagram-oorlog met ... Chanel

Chanel voert een Instagram-oorlog met ... Chanel

http://static0.hln.be/static/photo/2016/1/7/10/20160109100939/media_xll_8302450.jpg

Als het bekendste en populairste modehuis ter wereld, zou je denken dat ze bij Chanel wel degelijk alles hebben wat hun hartje begeert. Op een Instagram-naam na, helaas. Het couturemerk plaatst immers noodgedwongen foto's onder de account @chanelofficial, aangezien @chanel al behoort aan ... een twintigjarige dame uit Canada.

Chanel Bronin, ondertussen 20 jaar oud, is al sinds 2011 onder de naam @chanel te vinden op het social media platform, en dat is niet naar de zin van het modehuis.

Momenteel moet de Canadese namelijk hard knokken om de rechten op haar Instagram-naam te behouden. Haar account werd al eens verwijderd (het werk van modekoning Karl Lagerfeld?), om vervolgens twee weken later weer actief te zijn, minus twee foto's die misleidend zouden kunnen zijn (zoals een foto van een tekening met de bekende CC-logo).

Wij zijn alvast benieuwd hoe deze Instagram-oorlog afloopt. (br.hln)

10-01-2016 om 11:58 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!