Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

01-12-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgisch modehuis Scapa is officieel hofleverancier van koningshuis

Belgisch modehuis Scapa is officieel hofleverancier van koningshuis

https://www.mupload.nl/img/ikvx1mkyppzod.jpg

Modemerk Scapa viert in 2018 haar vijftigste verjaardag, maar heeft nu al een bijzonder cadeau gekregen: onze koning heeft de titel van Gebrevetteerd Hofleverancier van Belgë aan de bezielster van het Belgische modehuis verleend. “Ik ben verheugd”.

Scapa is altijd al zeer discreet geweest over haar bekende klanten. Zo hebben weinigen ooit geweten dat Grace Kelly regelmatig in de Scapa-boetiek in Parijs winkelde en dat prinses Caroline van Monaco een ensemble droeg van het merk toen ze in het burgerlijk huwelijk trad met Philippe Junot. Ook aan het Belgisch koningshuis levert Scapa al een decennia in stilte. De erkenning van hofleverancier brengt daar nu verandering in.

“Ik ben verheugd om deze titel in ontvangst te nemen,” vertelt Arlette. “In de eerste plaats zie ik het als een oorkonde dat ons vakmanschap en continue streven naar hoogwaardige kwaliteit bevestigt. Daarnaast ben ik de koninklijke familie dankbaar voor hun jarenlange trouw en interesse in onze ontwerpen.”

Wat betekent hofleverancier zijn?

De titel van hofleverancier is voornamelijk een eretitel die staat voor een bedrijf of persoon die producten of diensten levert aan het koningshuis. Het is een teken dat de koning je talent of vakkundigheid erkent, wat leuk is en daarnaast ook goede reclame oplevert. Het is bijvoorbeeld niet zo dat je geld krijgt voor de titel. (br.hln)

01-12-2017 om 11:08 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sia wordt het nieuwe gezicht van MAC Viva Glam

Sia wordt het nieuwe gezicht van MAC Viva Glam

https://images3.persgroep.net/rcs/Io6TIfmjl2vlMbfhvE_eRygXld4/diocontent/115747175/_focus/0.420000/0.450000/_fill/415/233?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

Ze laat haar gezicht dan niet vaak zien, niets houdt Sia tegen om de krachten te bundelen met MAC Cosmetics in de strijd tegen aids.

De zangeres wordt dan ook het boegbeeld van de nieuwe VIVA GLAM campagne. De lipstick is een warme dieprode kleur die vanaf januari 2018 in de winkels zal liggen en waarvan de opbrengst integraal naar het M.A.C Aids Funds gaat. Niét kopen is dus bijna niet toegestaan.  (br.hln)

01-12-2017 om 11:05 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
11-11-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zara kopieert nog maar eens een Belgische ontwerper

Zara kopieert nog maar eens een Belgische ontwerper

https://images2.persgroep.net/rcs/uJXegRoAL7jLwN3FfpnhesX8Ktg/diocontent/114855857/_focus/0.500000/0.500000/_fill/415/233?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

Voor de zoveelste keer op rij gaat Zara de mist in. De Spaanse keten verkoopt een paar enkellaarsjes die wel erg hard lijken op de botjes uit de afstudeercollectie van de Antwerpse ex-modestudent Eduard Both. Jammer genoeg is het lang niet de eerste keer dat Zara flagrant plagiaat pleegt. 

Het was meteen liefde op het eerste zicht, toen we de laarsjes van Eduard Both over de catwalk in Antwerpen zagen paraderen net voor de zomer. De laklederen botjes vallen meteen op door de gouden bol als hak, en onder andere ook fashionista Tiany Kiriloff deelde onze mening. Zij droeg de botjes tijdens de afgelopen modeweek in Parijs.

Toen we gisteren iemand zagen rondlopen met zwarte kopietjes aan haar voeten, eveneens met een bol als hak en puntige voorkant, vroegen we meteen op de man af waar ze die gehaald had. Niet Eduard Both, maar Zara was het antwoord. Met een prijskaartje van 65,95 euro zijn de Zara-schoenen spotgoedkoop. De creaties van Eduard Both zijn niet te koop, omdat ze nooit officieel op grote schaal in productie gegaan zijn. Alleen enkele sample sizes heeft hij verkocht na de modeshow. 

Andere beschuldigingen

Niet zo lang geleden werd Zara ook al beschuldigd van plagiaat door de Belgische ontwerpster Toos Franken. De keten had toen een sweater van Franken exact nagemaakt. Eerder werd de modeketen ook al beschuldigd van plagiaat door de Amerikaanse ontwerpster Tuesday Bassen, Balenciaga, sportmerk Adidas en zelfs Kanye West. Modehuis Céline, wiens collecties erg vaak gekopieerd worden door de keten, toonde zelfs al resortcollecties enkel aan journalisten en inkopers, die ook nog eens verboden werden om foto’s te maken, om het kopieergedrag te voorkomen. (br.hln)

11-11-2017 om 14:03 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
08-11-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanaf vandaag scoor je in Antwerpen weer designerkleren aan hele zachte prijzen

Vanaf vandaag scoor je in Antwerpen weer designerkleren aan hele zachte prijzen

https://images0.persgroep.net/rcs/LM_UjrCtptdRHCUv0t6PK77I_3E/diocontent/114771729/_focus/0.410000/0.110000/_fill/415/233?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

De tweejaarlijkse stockverkopen in Antwerpen (en ook een beetje in Brussel) zijn vandaag van start gegaan. Nog niet bekend met het concept? Grote Belgische namen als Dries Van Noten en Ann Demeulemeester gooien hun stock buiten, wat zoveel wil zeggen als designerkleren van het hoogste niveau shoppen aan minder dan de helft van de prijs. Al enthousiast aan het worden? 

Nog tot en met zondag 12 november zetten meer dan zestig merken hun stocks in de etalage. Droom je al jaren van een paar laarzen van A.F. Vandevorst of een excentrieke jas van Dries Van Noten, maar heb je niet de centen om er de volle pot voor te betalen? Neem dan die laatste vakantiedagen op en rep je als de bliksem naar de Scheldestad. Want hoewel de prijzen op de stockverkopen nog altijd niet vergelijkbaar zijn met die van een H&M of Zara, scheelt 50 en zelfs 80 procent minder echt wel veel. Ter illustratie: wij passeerden gisteren op de voorverkoop van Dries Van Noten en zagen de razend populaire paarse fluwelen enkellaarsjes staan blinken voor 250 euro in plaats van 560 euro.

Als je dat nog steeds te duur vindt, loont het zeker de moeite om eens langs te gaan bij de talloze kleine onafhankelijke Belgische merken. Daar liggen de originele prijzen meestal een stuk lager, en met korting worden die plots écht betaalbaar. Check daarnaast ook vintagewinkels als Rosier 41 en Labels Inc, die tijdens de stockverkopen ook extra korting aanbieden. (br.hln)

08-11-2017 om 15:12 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
26-10-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De baret is het hoofddeksel van de winter

Stijlvol als een Parisienne: de baret is het hoofddeksel van de winter

https://www.mupload.nl/img/r4ss0khetc8lh.jpg

Een baret geeft je instant de flair van een chique Parisienne, het houdt je hoofd warm in de winter en het is ook nog eens betaalbaar. Kortom, het is het ultieme accessoire voor de komende maanden, en dat hebben fashionista’s massaal in het snuitje.

Wie recent nog op citytrip ging naar hippe grootsteden als New York, Tokio of Berlijn viel het ongetwijfeld ook op: de baret is opnieuw immens populair. Je ziet er vrouwen van elke leeftijd rondlopen met het nationale hoofddeksel van Frankrijk op hun hoofd, en ook op Instagram poseert de ene hippe blogger na de andere met een baret aan. Kortom, de baret is populair en verdient dus ook een plaatsje in jouw garderobe.

Welke kies je?

Klassieke kleuren als zwart, donkerblauw en beige combineren makkelijk met alles in je garderobe, maar je kunt van de baret ook een statement piece maken door te kiezen voor een felle tint rood of roze, bijvoorbeeld. Het hoofddeksel is verkrijgbaar in alle verschillende prijscategorieën – er zijn zelfs modellen gemaakt van kasjmier. (br.hln)

26-10-2017 om 13:04 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
03-10-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adidas-model showt ongeschoren benen en daar is niet iedereen blij mee

“Dit is walgelijk”, Adidas-model showt ongeschoren benen en daar is niet iedereen blij mee

https://www.mupload.nl/img/zoupogdfmflgm.jpg

Voor zijn laatste campagne heeft Adidas besloten samen te werken met iconen van morgen. Een van hen is de Zweedse Arvida Byström, maar de 26-jarige fotografe/feministe heeft voor heel wat ophef gezorgd. Omdat ze met trots haar ongeschoren benen showt.

Arvida is het toonbeeld van Zweedse schoonheid: porseleinen huid, mooi snoetje, ultrablonde lokken en een slanke lijn. Om de Adidas Superstar-collectie te promoten poseert Arvida Byström in een frivole jurk, Adidas-schoenen aan de voeten en... beenhaar in volle glorie. In een filmpje legt ze die gewaagde keuze uit en wat vrouwelijkheid voor haar betekent. “Vrouwelijkheid is erg cultuurgebonden. Maar ik vind dat iedereen vrouwelijk kan zijn of vrouwelijke dingen kan doen. De maatschappij is daar vaak gewoon erg bang voor.”

En dat Arvida daar gelijk in heeft, hebben de vele giftige reacties van internettrollen bewezen. “Waarom hebben jullie een blonde pruik op een yeti gezet?”, “Ik moet kotsen” en “Dit is walgelijk”, zijn maar enkele voorbeelden van mensen die aanstoot aan haar beenhaar nemen.

Op haar Instagram heeft Arvida intussen op de negatieve commentaren gereageerd. “Ik ben blank, gezond, alleen het haar op mijn benen wijkt van de norm af. Sommige surfers hebben zelfs gedreigd me te verkrachten. Ik kan me niet eens inbeelden hoe het moet zijn om in een wereld te leven waarin ik al die privileges niet zou hebben. Al mijn liefde stuur ik jullie, en ik wil jullie eraan herinneren dat niet iedereen dezelfde ervaringen heeft als persoon.” Daarnaast bedankt Arvida wel de mensen die haar gesteund hebben. (br.hln)

03-10-2017 om 07:09 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
02-10-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jane Fonda en Helen Mirren op de catwalk

Jane Fonda en Helen Mirren op de catwalk

https://images3.persgroep.net/rcs/6Lu1vqv7UnQ9pIOYgemumxptyuY/diocontent/112876124/_crop/0/7/4366/2451/_fill/679/382?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

Cosmeticamerk L’Oréal haalde de gemiddelde leeftijd van de modellen op de Fashion Week van Parijs gisteren flink omhoog. Het bedrijf vroeg Helen Mirren (72) en Jane Fonda (79) voor de catwalkshow.

Beide dames hadden duidelijk plezier tijdens de klus op de Champs-Élysées. Helen kreeg bij haar outfit een wandelstok als accessoire en ‘richtte’ die geregeld op het publiek. Jane, die een lange jurk in tijgerprint showde, zwaaide uitbundig naar bekenden in het publiek, stopte even om Naomi Campbell een zoen te geven en maakte met haar handen het vredesgebaar naar de fans die verder in het publiek zaten.

Ambassadeur

Zowel Jane als Helen is ambassadeur van het cosmeticamerk. De twee werden tijdens de show bijgestaan door modellen van jongere generaties. Zo liepen onder Winnie Harlow, Adriana Lima en de Nederlandse Doutzen Kroes mee. (br.hln)

02-10-2017 om 11:05 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
28-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De paspoppen van H&M krijgen realistischere maten

De paspoppen van H&M krijgen realistischere maten

https://www.mupload.nl/img/dtc2b1emg5jxc.jpg

H&M gebruikt steeds vaker paspoppen met brede(re) heupen, borsten en billen. De Zweedse modeketen wil hiermee diverse lichaamstypes beter weerspiegelen en de kleding optimaal tonen aan hun klanten. H&M begon er vorig jaar al mee en verspreidt de paspoppen geleidelijk aan over de winkels wereldwijd.

Er zijn weinig vrouwen met het lichaam van een topmodel, dus zo gek is het niet dat winkels steeds vaker willen dat de paspoppen beter aansluiten bij de vormen van een realistische vrouw. En dat merken ook de verkopers van paspoppen. “Ik zie maatje 34 nog niet verdwijnen, maar we verkopen iets grotere maten wel vaker”, vertelt Griet Kindt, CEO van Best Mannequins aan VTM NIEUWS. Volslanke paspoppen - met maatje 42-44 - verkopen ze ook, maar daar is de markt nog niet klaar voor. “We zien dat de verkoop ervan lichtjes stijgt, maar verder is het nog niet aan de orde.”
H&M zet nu alvast de goede toon, maar de Zweedse keten is niet de enige die meer paspoppen gebruikt met realistische maten. C&A gebruikt al een tijdje, naast de poppen met een ‘sample maat’, ook vollere mannequins met maat 42-44. Twee jaar geleden kondigde de Britse keten Topshop aan geen magere paspoppen meer bij te bestellen, nadat ze heel wat kritiek ontvangen hadden op de graatmagere poppen in hun winkels. (br.hln)

28-09-2017 om 18:38 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Carla Bruni tot Cindy Crawford: Donatella Versace brengt supermodellen samen ter ere van overleden broer

Van Carla Bruni tot Cindy Crawford: Donatella Versace brengt supermodellen samen ter ere van overleden broer

http://static1.hln.be/static/photo/2017/12/16/8/20170923105341/media_xll_10026293.jpg

Het is exact 20 jaar geleden dat modeontwerper Gianni Versace vermoord werd door een seriemoordenaar. En dus hield zus Donatella gisteren een eerbetoon aan haar broer tijdens de modeweek in Milaan. Ze vroeg al zijn muzes en supermodellen van toen samen op de catwalk, voor wat nu al het hoogtepunt is van Milan Fashion Week.

Plots stonden ze daar allemaal samen te dansen in een goudkleurige jurk op de tonen van 'Freedom' van George Michael. Carla Bruni (49), Claudia Schiffer (47), Naomi Campbell (47), Cindy Crawford (51) en Helena Christensen (48) allemaal samen op de catwalk van Versace, met ontwerpster Donatella in het midden. Als wervelend eerbetoon aan Gianni Versace, de oprichter van het modehuis die in 1997 doodgeschoten werd door de seriemoordenaar Andrew Cunanan.

Naast deze oude garde, maakten ook jongere modellen hun opwachting op de catwalk. Zo tekenden ook Doutzen Kroes, Kendall Jenner, Gigi Hadid en Kaia Gerber present bijvoorbeeld. De show stond in het teken van Gianni, maar was ook een ode aan het 'vrouw zijn'. En dan op elke leeftijd en in elke gedaante, legde de casting director de keuze voor de modellen na afloop uit. "Er schuilt heel veel schoonheid in de jeugd, maar het is niet tot daar toe beperkt," aldus Piergiorgio Del Moro.  (br.hln)

24-09-2017 om 11:20 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.River Island verkoopt een jas voor wie het altijd koud heeft

River Island verkoopt een jas voor wie het altijd koud heeft

http://static3.hln.be/static/photo/2017/6/3/7/20170923120337/media_xll_10026382.jpg

Zit jij ook altijd meteen te kleumen van de kou, van zodra het geen terrasjesweer meer is? Dan heeft de Britse modeketen River Island dé oplossing voor jou. Het verkoopt namelijk een jas die nog het best te omschrijven valt als een slaapzak vermomd als winterjas.

Al mag je dat van die slaapzak eigenlijk best letterlijk nemen, want er hangt dus écht een slaapzak aan de jas in kwestie. Die kun je er makkelijk af en aanritsen, kou lijden is voorgoed verleden tijd. De creatie is een samenwerking tussen het modelabel Ashish en River Island en kost 242 euro. Wie het roze exemplaar te veel van het goede vindt, kan ook kiezen voor iets minder opvallend kakigroen. 

Nog niet overtuigd? Opvallende grote donsjassen zijn al een paar seizoenen terug in de mode. We zagen ze op de catwalk bij alle grote modemerken (Balenciaga, Raf Simons en Acne Studios) en nu hangen ook de rekken in de winkelstraten er vol mee. Je slaat dus niet eens zo'n mal figuur als je voor het exemplaar van River Island kiest. Al blijft dé ultieme donsjas natuurlijk die ontworpen door Martin Margiela in 1999. De Belgische ontwerper gebruikte daarvoor een écht dekbed van ganzendons en goot die in de vorm van een jas. (br.hln)

24-09-2017 om 11:11 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ze liep voor Chanel en Louis Vuitton met een eetprobleem, vijf jaar later maakt ze haar comeback als plussize model

Ze liep voor Chanel en Louis Vuitton met een eetprobleem, vijf jaar later maakt ze haar comeback als plussize model

http://static2.hln.be/static/photo/2017/17/13/0/20170924105122/media_xll_10028160.jpg

Vijf jaar geleden liep de Noorse Karoline Bjornelykke (21) op de catwalk van alle grote modemerken zoals Chanel, Carolina Herrera en Louis Vuitton. Ze was toen graatmager en kampte met een eetprobleem. Nu maakt ze haar comeback als plussize model. "Toen mijn dokter vertelde dat zo mager zijn gevaarlijk was voor mijn hart, besloot ik te veranderen."

De modellencarrière van Karoline Bjornelykke begon als een sprookje. Ze werd als tiener op straat ontdekt en al snel liep ze overal ter wereld mee op de catwalk en was ze te zien in reclamecampagnes voor merken als Sephora, Covergirl en L'Oréal. De druk om te voldoen aan het strenge schoonheidsideaal binnen de industrie in combinatie met haar verleden als professionele danseres, zorgde er volgens haar voor dat ze een eetprobleem ontwikkelde.

Een bezoekje aan de dokter opende echter haar ogen. "Ik ging langs voor een routineonderzoek, maar kreeg al snel te horen dat zo mager zijn gevaarlijk is voor de conditie van mijn hart. Dat nieuws kwam aan als een shock, want ik had me nog nooit ongezond gevoeld. Ik volgde haar advies en kwam een paar kilo bij," vertelt Karoline aan Daily Mail.

Ondergewicht
"Niet veel later ging ik naar Tokio voor het werk, waar het schoonheidsideaal nog een stuk extremer is dan in Europa. Ik had al ondergewicht, maar ik moest nog meer afvallen om er opdrachten te kunnen krijgen. Dat voelde zo fout aan. Ik was net een beetje bijgekomen om terug gezond te zijn en ik was daar blij mee, toen moest ik die kilo's plots terug kwijtspelen."

"Ik besloot te stoppen met modellenwerk als het niet op een gezonde manier kon. Gelukkig is de industrie stilaan aan het veranderen en kan ik nu terug aan de slag, zonder eetprobleem." En jawel, vorige week liep Karoline voor het eerst terug mee op de catwalk tijdens Londen Fashion Week. "Ik ga er vanuit dat iedereen het met mij eens is als ik zeg dat vrouwen in alle verschillende maten en vormen vertegenwoordigd moeten zijn op de catwalk. Ik hoop dat een normaal en gezond gewicht ooit de norm wordt en dat die vrouwen niet meer als plussize moeten worden omschreven." (br.hln)

24-09-2017 om 11:06 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
22-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedaan met chokers en crop tops, Gucci brengt trends uit de jaren '80 terug

Gedaan met chokers en crop tops, Gucci brengt trends uit de jaren '80 terug

http://static2.hln.be/static/photo/2017/9/3/9/20170921150346/media_xll_10022319.jpg

De legendarische jaren tachtig staan bekend om hun schoudervullingen, smalle pantalons, veel te grote T-shirts en blazers met twee rijen knopen. Dankzij het populairste modemerk van het moment Gucci, maken die trends binnenkort weer hun comeback.

Jarenlang kon de modewereld maar geen genoeg krijgen van trends uit de jaren negentig, en nog altijd lieten heel wat ontwerpers zich inspireren op dat tijdperk voor hun meest recente collecties. Maar Alessandro Michelle, creatief directeur bij Gucci, gooit het over een andere boeg. Hij zocht voor de lente/zomer 2018 show die gisteren in Milaan plaatsvond, duidelijk inspiratie in de modetrends van een dikke tien jaar daarvoor.

Zo zagen we onder andere blazers met hoekige brede schouders, trainingspakken in snoepkleurtjes, grote gekrulde froufrou's, tailleriemen (met tasje aan), rechthoekige zonnebrillen en genoeg glitters om een disco mee te verdrinken, terugkeren op de catwalk. En aangezien Gucci veruit het meest toonaangevende label is momenteel, zullen andere merken ongetwijfeld snel volgen.

Nu moeten we wel eerlijk zeggen dat we de jaren '80 op modevlak niet meteen de meest glorieuze jaren vinden. Maar dat vonden we ook over de jaren '90, en daar zijn we ondertussen al lang op teruggekomen. Even wennen dus gewoon? (br.hln)

22-09-2017 om 11:53 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
20-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daar gaan we weer: opnieuw Crocs te zien op de catwalk

Daar gaan we weer: opnieuw Crocs te zien op de catwalk

http://static2.hln.be/static/photo/2017/4/13/3/20170920094130/media_xll_10019388.jpg

De schotse ontwerper Christopher Kane lijkt er zijn persoonlijke missie van gemaakt te hebben om Crocs te laten omarmen door het modeminnend publiek. Na de rubberen klompen met een bontje en de marmeren exemplaren met edelstenen tijdens zijn vorige modeshows, droegen de modellen deze keer Crocs tot aan de enkels op London Fashion Week.

Hoe fouter, hoe beter zou weleens de titel kunnen zijn van een artikel over de meest recente modeweken. Waar de Amerikaanse designer Michael Kors in New York nog modellen de catwalk opstuurde met teenslippers aan hun voeten, gaat Christoper Kane nog een stapje verder in Londen.

De gerenommeerde ontwerper debuteerde namelijk voor de derde keer op rij Crocs op de catwak, zij het dan wel in een enigszins "modieus jasje" gestoken. Enerzijds waren er de felgekleurde Crocs, bezet met joekels van diamanten. Daarnaast droegen sommige modellen ook een Croc-enkellaars.

Voor je een emmer zoekt om in over te geven, moeten we eerlijk bekennen dat de platte rubberen schoenen er onder de lange kanten jurken en andere chique ensembles best nog elegant uitzien. Ook voor de modellen moet het aangenaam geweest zijn om eens niet op torenhoge stiletto's de catwalk over te moeten schrijden. Dat terzijde, valt er ook niet meer positiefs over te zeggen. Crocs blijven Crocs, en wij zouden ze van ons leven niet aantrekken, zij het dan om in de tuin te werken, en dan nog. (br.hln)

20-09-2017 om 11:15 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maak kennis met Adwoa Aboah: het meest gewilde model van het moment mét een boodschap

Maak kennis met Adwoa Aboah: het meest gewilde model van het moment mét een boodschap

http://static3.hln.be/static/photo/2017/16/10/8/20170919102024/media_xll_10017158.jpg

Met haar broske, mokkakleurige huid vol sproeten en inspirerende persoonlijke stijl is ze in sneltempo uitgegroeid tot één van de meest gewilde modellen van het moment. Maar naast succesvol mooi zijn heeft de Britse ook daadwerkelijk iets te vertellen. Ze kickte af van drugs, overleefde een zelfmoordpoging en vertelt daar zeer openhartig over op haar eigen feministische online platform Gurls Talk.

De modeweken in Parijs en Milaan moeten nog beginnen, maar de 25-jarige Adwoa Aboah heeft er al een drukke periode opzitten. In New York en Londen liep ze onder andere mee op de catwalk van Topshop, Burberry, Marc Jacobs, Coach en Fenty x Puma. Daarnaast poseerde ze ook voor de cover van GQ, The Daily September en Dazed Magazine én is ze te zien in nieuwe campagnes van H&M, Zalando en G-star. Het gaat kortom hard voor Aboah, maar makkelijk heeft ze het lang niet altijd gehad.

Hoewel Aboah momenteel in L.A. woont, groeide ze op in West-Londen. Haar moeder is de oprichtster van het creatieve agentschap CLM, dat het werk van bekende fotografen, stylisten en andere creatievelingen in de modewereld als Juergen Teller, Anton Corbijn, Katie Grand en Julia Sarr-Jamois beheert. Dat ze zelf iets in de sector zou doen, stond dus in de sterren geschreven. Ook haar zus is trouwens model.

Maar ondanks haar prachtige verschijning, is ze heel lang ongelukkig geweest. Op haar veertiende begon ze met drugs te experimenteren, om weg te vluchten van haar eigen onzekerheden en complexen. "Ik wou blank, slank en blond zijn, me sexy voelen. Niet mezelf zijn," vertelt Aboah daarover in een interview op het videoplatform StyleLikeU. Ze raakte verknocht aan het paardenverdovingsmiddel Ketamine en belandde daarvoor 3 keer in een afkickkliniek. Na een paar afwijzingen voor modellenopdrachten, nam ze in 2015 een overdosis drugs. Als bij wonder overleefde ze de zelfmoordpoging, om haar leven daarna voorgoed om te gooien.

Gurls Talk
Adwoa richtte Gurls Talk op, een platform door en voor vrouwen met een open dialoog rond allerei problemen en obstakels waarmee vrouwen en meisjes in aanraking komen. Met haar getuigenissen over drugsmisbruik en depressie oogstte ze meteen heel wat bereik bij jongeren, en met open brieven van psychologen en andere ervaringsdeskundigen hoopt ze zoveel mogelijk dames te helpen die soortgelijke problemen hebben.

Door zich te focussen op het onlineplatform, slaagde ze er zelf ook in om uit haar eigen dal te kruipen. Ze heeft haar uiterlijk helemaal omarmd en scoort dankzij die zelfzekerheid de ene opdracht na de andere, maar blijft daarnaast wel haar boodschap verspreiden. Begin deze maand sprak ze in Berlijn op Bread and Butter by Zalando nog het publiek toe: "Er is absoluut niets waarvoor je je hoeft te schamen in het leven," zei ze daar. (br.hln)

20-09-2017 om 11:01 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
14-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van serveerster tot topmodel in tien dagen dankzij onze landgenoot Raf Simons

Van serveerster tot topmodel in tien dagen dankzij onze landgenoot Raf Simons

http://static0.hln.be/static/photo/2017/1/13/6/20170914120227/media_xll_10007301.jpg

Een paar dagen geleden stond Remington Williams nog af te wassen in het Mexicaanse grillrestaurant Chipotle in Texas. Tijdens een pauze werd ze gespot door een modellenscout, waarop ze haar kans zag, alles achterliet en op de eerste vlucht naar New York sprong. Daar aangekomen maakte ze meteen zo'n indruk op de Belgische ontwerper Raf Simons, dat ze mocht meelopen in zijn show voor Calvin Klein. Het begin van een nu al indrukwekkende modellencarrière.

Met haar opvallende kaaklijn, rosse haar en slank figuur is het niet zo moeilijk te begrijpen waarom Remington Williams zelfs in werktenue opgemerkt werd door een modellenscout. In New York mocht ze meteen een contract ondertekenen bij DNA Models - het bureau achter de carrières van onder andere Linda Evangelista en Natalia Vodianova - maar het was pas toen ze naar een casting voor de catwalkshow van Calvin Klein ging, dat de bal écht aan het rollen ging.

Ze maakte blijkbaar zo'n indruk op casting director Ashley Brokaw en creatief directeur en tevens onze landgenoot Raf Simons, dat ze meteen één van de beste plaatsjes kreeg op de show. "Raf heeft me persoonlijk geleerd om te wandelen op de catwalk. Hij kon eender welk model uitkiezen, maar hij geloofde zo in mij dat hij de tijd nam om me persoonlijk op te leiden, zodat ik meteen mee kon lopen op zijn show," aldus Remmington aan Vogue US.

Lopen voor Marc Jacobs
Die opdracht leverde haar meteen ook een plek op de shows van Sies Marjan en Marc Jacobs op, waardoor ze nu al gezien wordt als één van de hotste nieuwe gezichten van New York Fashion Week. Nu de modeweek in de Big Apple erop zit, is ze in ieder geval niet van plan om het rustiger aan te doen. Naast haar modellenwerk wil ze haar studies grafische vormgeving verder afmaken en ook daar verder in groeien. "Ik hou van iets creëren, en ik zal nooit stoppen met kunst maken, wat ik daarnaast ook doe ik mijn leven," vertelt ze.

Verder laat ze ook nog weten dat ze nu de Europese modeweken beginnen, graag haar loopje op torenhoge stiletto's wil verbeteren. "Ik draag hakken naar de supermarkt tegenwoordig en ook binnen in mijn appartement. Modellen krijgen lang niet genoeg lof om te lopen op die gekke schoenen - ze laten het er allemaal zo makkelijk uitzien."

Straatarm meisje
Het is trouwens niet de eerste keer dat Raf Simons van een onbekend meisje een topmodel maakt. Twee jaar geleden schreven we al over Sofia Mechetner, een straatarm meisje uit Tel Aviv dat bij toeval door Raf gespot werd. Hij vroeg haar direct om zijn coutureshow voor Dior te openen.  (br.hln)

14-09-2017 om 19:10 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
12-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedaan met wachten: binnenkort kan je in Zara zelf je aankopen scannen

Gedaan met wachten: binnenkort kan je in Zara zelf je aankopen scannen

http://static3.hln.be/static/photo/2017/5/10/12/20170911123725/media_xll_10000617.jpg

Nooit meer urenlang aanschuiven aan de kassa in de soldenperiode? Dat is niet langer toekomstmuziek, want Zara introduceert als eerste kledingketen nu ook zelfscanners. Ja, die van in de supermarkt.

Zara trekt in 2017 volop de technologische kaart. Ze introduceerden in de Britse en Spaanse paskamers al enkele touch screens waardoor je zelf niet langer het pashokje uit moet om een andere maat te halen, en nu gaan ze nog een stapje verder met een heuse zelfscanner.

In de vestiging op Oxford Street in Londen zal je voortaan ook zelf kassierster kunnen spelen. Net zoals in de supermarkt scan je je aankopen zelf, en loop je vervolgens in geen tijd naar buiten. Gedaan met die lange wachtrijen! En ja, ook als de persoon voor je een hele nieuwe garderobe heeft gekocht, hoef je niet lang te wachten. In plaats van stuk na stuk uit je mandje op te duikelen, wordt de hele inhoud in één keer gescand. Handig! (br.hln)

12-09-2017 om 10:38 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Handtas 'geïnspireerd' op Kim Clijsters kost 350 euro

Handtas 'geïnspireerd' op Kim Clijsters kost 350 euro

http://static3.hln.be/static/photo/2017/4/1/5/20170912062505/media_xll_10002155.jpg

Wij zien de gelijkenis met Kim Clijsters niet, maar de handtas is wel degelijk op de ex-tennisster geïnspireerd. Binnenkort kan je de 'sacoche' ook kopen voor 350 euro. Het gaat om een stuk van Roel Vandebeek, die in totaal negen designobjecten en kunstwerken ontwierp met bekende Vlamingen als inspiratiebron.

Naast Kim Clijsters gaat het om Lize Spit, Stijn Meuris, Guy Mortier, Tom Lenaerts, Phara de Aguirre, Wouter Torfs, Lieve Blancquaert en Tom Van Dyck. Voor alle duidelijkheid: bij de acht andere BV's gaat het niet om handtassen. Het resultaat wordt vanaf vrijdag tentoongesteld in Thor Central in Genk. De handtas van Clijsters kan je nu al bezichtigen in de Hasseltse winkel La Bottega.  (br.hln)

12-09-2017 om 10:33 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
08-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze populaire kledingketen komt eindelijk naar ons land!

Deze populaire kledingketen komt eindelijk naar ons land!

http://static0.hln.be/static/photo/2017/18/8/9/20170907144123/media_l_9992574.jpg

Goed nieuws voor modefans, want er opent een nieuw betaalbaar modemerk haar allereerste winkel in België. Hou in november dus alvast een gaatje vrij, want dan kunnen we eindelijk gaan shoppen bij ... het Zweedse merk Monki.

In november is het zo ver. Dan opent Monki zijn eerste Belgische winkel in Antwerpen. Met de unieke combinatie van Scandinavisch cool en Aziatische street style is Monki hét merk bij uitstek voor wie graag mee is met de huidige trends. En binnenkort kan dat dus gewoon in eigen land. De concept store zal maar liefst 550 vierkante meter groot zijn en op de drukbezochte winkelstraat Meir te vinden zijn.



"Antwerpen is een geweldige stad die erg befaamd is in de modewereld," zegt Lea Rytz Goldman, Managing Director van Monki. "We kunnen niet wachten om onze Belgische klanten de enige echte Monki ervaring aan te bieden in onze grootste winkel tot nu toe!" (br.hln)

08-09-2017 om 10:33 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slimme Brit bedenkt kinderkleding die meegroeit met drager

Slimme Brit bedenkt kinderkleding die meegroeit met drager

http://static0.hln.be/static/photo/2017/2/16/3/20170907142804/media_xll_9992463.jpg

Een Britse uitvinder claimt kinderkleding te hebben ontworpen die automatisch met je kleintjes van zes maanden tot drie jaar meegroeit.

Iedere kersverse ouder zal het herkennen. Je kroost groeit snel en heeft alweer nieuwe kleertjes nodig. En dat kan aardig in de kosten lopen.

De 24-jarige Brit Ryan Yasin denkt hiervoor een oplossing te hebben: kleding die automatisch met de drager meegroeit. Hij beweert een speciaal materiaal te hebben ontwikkeld dat wel zes maten opgerekt kan worden als de drager een groeispurt krijgt. Hij won met zijn idee zelfs een prijs: James Dyson Award, vernoemd naar de Britse ontwerper James Dyson.

Neefje
Yasin kwam op het idee toen hij voor zijn eigen neefje net kleding had gekocht die bij het geven alweer te klein bleek was. Hij realiseerde zich hoe frustrerend en vooral kostbaar dit voor ouders moet zijn.

"Ouders zijn al ruim 2000 euro armer nog voor hun kind drie jaar is. Ook is het beter voor het milieu als kinderen langer met hun kleding kunnen doen", aldus Yasin.  

Door zijn achtergrond in de bouwkunde had hij wel enige kennis van stoffen en materialen. Hij wist dat sommige stoffen groter worden als je eraan trekt, anders dan rubber dat vooral dunner wordt.  Hij ging aan de slag door een synthetische stof dusdanig te bewerken zodat deze uiteindelijk waterdicht en zelfs kreukvrij zou blijven.

Van deze stof werd een kledingstuk gemaakt en dat testte hij uit op zijn neefje en nichtje. "Ze waren allebei heel enthousiast, dus dat was een goede stimulans om mijn idee verder uit te bouwen", vertelt Yasin'aan de Britse media.

Op dit moment wordt de kledinglijn onder de naam Petit Pli verder ontwikkeld en zal binnenkort op de markt komen.  Het is onduidelijk of de kleding ook hier in de winkels komt. (br.hln)

08-09-2017 om 10:29 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
06-09-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bekende Franse modemerken bannen te jonge en te magere mannequins

Bekende Franse modemerken bannen te jonge en te magere mannequins

http://static3.hln.be/static/photo/2017/1/3/11/20170906102854/media_xll_9989441.jpg

De Franse giganten van luxeproduxten Kering en LVMH, die bekende modemerken herbergen als Gucci, Saint Laurent, Vuitton en Dior, hebben samen een charter ondertekend om te magere modellen, of modellen die nog geen 16 jaar zijn, te bannen. Dat hebben ze woensdag bekendgemaakt, aan de vooravond van de modeweek in New York.

Volgens het charter zullen de modemerken van beide groepen geen gebruik meer maken van modellen jonger dan 16 jaar voor modeshows of -shoots waarin ze volwassenen voorstellen. Voor 16- tot 18-jarigen worden bepaalde voorwaarden ingevoerd.

Voorts bannen de merken maat 32 voor vrouwen en maat 42 voor mannen (volgens Franse indeling). "Castingagentschappen zullen vrouwelijke modellen moeten voorstellen die maat 34 of meer hebben, en mannelijke van maat 44 of meer", klinkt het in een persbericht.

"Het welzijn van modellen is heel belangrijk voor ons", stelt LVMH-bestuurder Antoine Arnault. "We hebben de verantwoordelijkheid om nieuwe standaarden te zetten voor mode en we hopen dat andere spelers ons zullen volgen." (br.hln)

06-09-2017 om 11:13 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!