Jeniffer Lopez speelt het op veilig met een schuine bob.
De bob is de
nieuwste haartrend, verschillende celebs als Keira Knightley en Jessica
Alba zetten de toon. Gelukkig kun je dit kapsel aanpassen aan de vorm
van je gezicht, zodat ook jij ermee straalt. Een ander voordeel is dat
een bob heel wat minpuntjes, als een groot voorhoofd, lang gezicht en
huidproblemen, verdoezelt.
Rechte bob Wil
je zonder veel moeite een trendy kapsel? Dan moet je jezelf een bob
aanmeten. Hierbij is het wel belangrijk dat je voor een exemplaar kiest
dat goed bij je gezicht past. Vrouwen met een hartvormig of rond
gezicht, kiezen best voor een korte bob. Let wel dat je deze regelmatig
bijwerkt, zo blijft je look up-to-date. Een dikke en lange bob geeft je
zo een retrolook uit de jaren '70. Vooral vrouwen die goed met lange
lokken staan, is dit een goede optie. Dit kapsel is ook heel veelzijdig
aangezien je je bob naar achteren kan vastzetten met schuivertjes.
Schuine bob Als
een rechte bob niet bij je gezicht past, kies dan voor eentje die licht
opzij gaat, net als J-Lo. Dit kapsel werkt bij bijna elke haarstijl en
-lengte, maar gaat wel het beste bij steile lokken. Toch niet helemaal
zeker welke bob jouw ding is, dan kun je hier verschillende virtuele kapsels op jouw gezicht uitproberen. (br.nina)
De nude-look is
niet nieuw in beautyland, maar ook dit seizoen blijft hij trendy. De
truc zit hem er in nauwelijks te laten opvallen dat je make-up draagt.
Dat is vaak moeilijker gezegd dan gedaan, daarom geven we jullie enkele
tips.
Matte look De
modellen bij Prada en Elie Saab gingen allemaal voor de natuurlijke
look, met een minimum aan oogmake-up en lipstick. De huid heeft bij
deze trend een matte look, kies voor een olievrije dagcrème. Dan beperk
je je kans op glans. Helpt dit niet, kun je een olieabsorberende primer
onder je foundation dragen. Kies voor een luchtige foundation die je
met een borstel aanbrengt. Tinten die erg op je huidskleur lijken als
beige of lichtbruin, werken het best bij deze natuurlijke look. Deze
kleuren verdoezelen ook goed gezwollen oogleden. Lipstick met een
gouden schijn maken het geheel helemaal af. (br.nina)
Bij de uitreiking van de Fifi Awards op 27 mei in New York, mag Marc Jacobs de Hall of Fame Award van de Fragrance Foundation in ontvangst nemen. Dat meldt modemagazine Woman's Wear Daily. De prijs wordt elk jaar toegekend aan iemand die een "uitzonderlijk vindingrijke, creatieve en toegewijde bijdrage heeft geleverd aan de parfumindustrie".
De Amerikaanse ontwerper lanceerde zijn eerste parfum in 2001 en nadien volgden een aantal succesnummers. Zijn Daisy Marc Jacobs werd vorig jaar door dezelfde instelling nog gelauwerd als "parfum van het jaar".
Sjaaltjes, groot en klein, kunnen altijd handig zijn. Want wie denkt
dat een sjaal enkel om de nek hoort om minder koud te hebben, komt
bedrogen uit. Fashionista's weten al langer de waarde van de sjaal als
accessoire in te schatten, en de juiste kleur en stof zijn dan ook van
cruciaal belang voor je imago. Maar kende je deze manieren om de sjaal
te dragen al?
Met een rechthoekige sjaal:
1) Sjaal als haarband
Versie 1
of de meisjesversie: neem een dunne sjaal, of plooi deze tot hij
redelijk dun is. Leg om je hoofd en knoop onder je haar. De losse
restje laat je gewoon onder je haar bungelen. Very girlie, very hip.
Versie 2
of de hippieversie: zelfde principe, alleen knoop je de sjaal boven je
haar in plaats van onder. Hippieversie b: rol de sjaal op tot een
worstje en bindt dan over je haar (los of in een losse knot).
2) Sjaal en riem in één Je
kan een sjaal ook als riem gebruiken. Zeker bij een wijde jeansbroek is
dit nonchalante accessoire een aanrader. Je kan een felgekleurde sjaal
kiezen, of een met een drukke print. Frons samen en draag als riem, met
een strikje vooraan of achteraan. Enige vereiste: kies een sjaal die
lang genoeg is.
In een andere versie kan je een (brede) sjaal
ook als 'tailleriem' gebruiken. Past op een effen, eenvoudige jurk (met
lange of korte mouwen) en leukt zowel de jurk op, als je silhouet.
3) Ietsiepietsie yellow dot... sjaaltje Bind
de sjaal om je borsten, met de uiteindes in een (stevige) knoop tussen
je borsten of (als je niet wil neerliggen of leunen) op je rug. Handig
in noodgevallen, of als fashion statement.
4) Zakelijke das Een
halflange sjaal en een dasring, gecombineerd met een net topje en
vlotte kokerrok: elegant, zakelijk en origineel. Met een korte sjaal
kan je ook gewoon een knoopje leggen in je hals, voor een vlotter,
jonger effect.
5) Topje nodig? Een
brede, lange sjaal kan ook dienen als topje. Leg de sjaal in je nek,
kruis voor je hals en bindt de slierten voor je borsten en knoop achter
je rug vast. Voor durvers, en wie geen beha nodig heeft.
6) Een pareo Met een vrij brede sjaal kan je ook een pareo of strandrok maken. Wikkel rond je middel en knoop opzij: klaar.
Met vierkante sjaal (of doek) Ook met vierkante sjaaltjes (of behoorlijk grote doeken) kan je heel wat kleren in een handomdraai 'toveren'.
1) Mama's got a brand new bag Leg
je spullen in een sjaal en knoop diagonale uiteinden samen. Doe dan
hetzelfde met de andere uiteinden, die je knoopt boven de eerste knoop.
En klaar is kees.
2) Nog topjes Met een (grote) vierkante sjaal kan je deftigere (lees: meer bedekte) topjes fabriceren.
Versie 1:
vouw de doek in een driehoek en maak een knoop in de losse punt. Vouw
terug open, wikkel rond je lichaam en maak de losse eindjes vast in je
nek.
Versie 2: neem een grote sjaal (90 op 90
centimeter), en vouw er een hoek in over driekwart van de sjaal, die je
toga zal vormen. Drapeer het over een schouder, en maak twee eindjes
vast aan je schouderbald. De andere twee eindjes knoop je samen rond je
middel.
3) I'd like to be like Grace Kelly Vouw
een halflange doek in een driehoek en plaats op je hoofd met de punt
naar beneden. Kruis de losse eindjes onder je kin en knoop je vast
boven je sjaal.
De modernere versie, zoals vaak gezien bij jonge moslima's: je kruist de losse eindjes en gooit ze nonchalant over de schouder.
4) Net een boerin Een kleine, vierkante doek heb je hiervoor nodig. Vouw in een driehoek, plaats op je hoofd en knoop vast onder je haar.
5) Wanhopige huisvrouw Deze
ietwat ouderwetse manier van een sjaal dragen kom je vaak tegen in de
generatie van onze grootouders. Het principe is hetzelfde als
bovenstaand, alleen knoop je de losse eindjes vast onder je kin.
6) Wij zijn piraten Ook
een bekende manier om een sjaal te dragen: zoals de piraten. Vouw de
doek in een driehoek, leg strak om je hoofd en maak een dubbele knoop
in de uiteindes. De overblijvnde slierten draag je aan één kant over je
schouder. Kan gecombineerd worden met los haar of om alle haar te
verstoppen. (br.Nina)
De memorabele, grote zonnebril van Jackie Kennedy wordt weer op de markt gebracht door het merk Nina Ricci Eyewear.
Nina Ricci Eyewear zorgt voor een herlancering van de memorabele zonnebril die Kennedy in de jaren '70 droeg. Het vierkante model was voor de eerste keer te zien op de cover van Paris Match in 1978.
De nieuwe bril zal verkrijgbaar zijn in zwart, beige, grijs, oranje, chocolade, groen, en roze. Voor een bril betaal je zo'n 220 euro neer. (br.she)
De nieuwste rage
in Hollywood: je laten masseren met diamanten. De blinkende
edelsteentjes worden er vermalen tot kleine deeltjes om ze nadien uit
te smeren op het lichaam.
Slechte stralingen Voor
de massage worden steentjes van minstens 1,5 karaat gebruikt. Na ze te
verpulveren, worden ze op de huid gemasseerd. Daar zorgen ze voor een
grondige scrubbeurt. Ook beschermen ze tegen de slechte stralingen van
laptops, gsm's en andere technologische apparaten. Nadat de diamanten
op het lichaam hebben ingewerkt, worden ze met een magneet verwijderd.
Maskers De
massage is nieuw, maar maskers op basis van goud, parels, diamant,
kaviaar en champagne veroveren al langer de consument en zijn
portemonnee.Gezichtsmaskers met gemalen diamant reinigen intens.
Populair bij verouderde velletjes, worden afvalstoffen snel afgevoerd.
Terwijl de huid, volgens de cosmetica-industrie, een frisse en jonge
uitstraling krijgt. (br.nina)
Gwyneth Paltrow gaat een eigen
kledinglijn ontwerpen. De actrice doet dit voor het Franse modelabel
ZOEtee's. Dat meldt de Britse editie van het modetijdschrift Elle.
Seventies als inspiratie Oscarwinnares
Paltrow komt met een op de jaren zeventig geïnspireerde herfst- en
wintercollectie. De opbrengst van de kledinglijn, die 'ZOEtee's loves
Gwyneth' heet, wordt gedoneerd aan de Britse stichting Kids Company,
die zich inzet voor hulpbehoevende kinderen in Londen. (br.De Morgen)
Het is ondertussen
een jaarlijkse traditie geworden dat winkelketen H&M met een
topdesigner samenwerkt voor een unieke en vaak erg gewilde collectie.
Het duurt nog een hele maand voor de creaties van designer Matthew
Williamson's in de rekken van H&M zullen liggen, maar de hele
modewereld is nu al aan het watertanden bij de foto's van zijn
ontwerpen.
Fleurig en kleurrijk De
designer Matthew Williamson staat bekend om zijn fleurige en kleurrijke
ontwerpen. Hij slaagde er perfect in om zijn visie met de stijl van
H&M te combineren: felle kleurtjes, levendige prints en enkele
schitterende jurken. Mode-experts verwachten dat de collectie, die op
23 april in de grootste filialen van H&M zal liggen, weer in no
time uitverkocht zal zijn. Wil je dus één van zijn stukken scoren, moet
je er al heel vroeg bij zijn. Op 14 mei komt er nog een tweede lijn van
Williamson die in alle H&M-winkels te vinden zal zijn.
Grootste hit Williamson
zelf liet weten enorm trots te zijn met wat hij voor H&M tekende.
"Deze collectie kan wel één van mijn grootste hits worden." br.Nina)
Rode lippen raken
blijkbaar nooit uit de mode. Dit seizoen is het niet anders, rood
gestifte lippen werden overal gesignaleerd op de catwalks.
Crisis Rode
lippen zijn hotter dan ooit. Volgens sommigen heeft de crisis daarmee
te maken. Zo zou de financiële crisis ons naar meer make-up en rode
lipstick, doen grijpen. Grote aankopen moeten eraan geloven en mensen
verwennen zich liever met kleinere luxeproducten als cosmetica. Deze
'lipsticktheorie' is ontwikkeld door ene Leonard Lauder, een voormalig
topbestuurder van Estée Lauder.
Wat de reden van zoveel succes
ook is, rode lipstick geeft een supervrouwelijke look. Eén nadeel: rode
lipstick oogt mooi, maar kan, bij verkeerd gebruik, je er doen bijlopen
als een clown.
1. Het geheim zit in de rest van je gezicht.
Hoe bleker de huid, hoe meer dat je lippen er clownesk zullen uitzien.
Vooral op de ogen en de wangen ben je zuinig met make-up. Hou het voor
de rest vooral zeer fris. Bij rode lipstick hoort een mooie huid,
beetje mascara, eyeliner en een rozige blush.
2. Wil je de juiste tint vinden, kijk dan naar de ondertoon van de huid.
Die huid kan warm of koel zijn. Warme types hebben gelige,
olijfkleurige en donkere ondertonen. Ook bruinen ze makkelijk. Koelere
dames zien er bleker uit met rozige ondertonen en neigen sneller te
verbranden in de zon. Ben je een warm huidtype, ga je op zoek naar een
lipstick met oranje en bruine ondertonen. Een koeler huistype is beter
af met een lippenstift die blauwe of rozige ondertonen bevatten.
Uiteindelijk zie je meteen welke tint bij je past. Een goede kleur laat
je gezicht spreken. Een verkeerde kleur maakt grauw, moe en bleek.
3. Voordat je rode lippenstift aanbrengt, scrub je de lippen met een tandenborstel.
Zo voelen ze mooi glad aan. Breng vervolgens lippenbalsem aan om je
lippen te hydrateren zonder dat ze plakkerig of glossy aanvoelen.
4. Een lippotlood
in exact dezelfde kleur als je lippenstift, is een must, zo omlijn je
het geheel netjes. Neem eventueel een potlood met een tintje lichter,
maar nooit, zeker nooit, een tint donkerder.
5. Laat zware eyeliner achterwege, maar gebruik wel mascara.
Bruin voor blondines en roodharigen, zwart voor brunettes en
zwartharigen. Gebruik op je gezicht een subtiel gekleurde poeder of
foundation en werk af met een al even subtiele blusher. (br.nina)
Veel winkels gaan in crisistijd
failliet, omdat ze minder klanten over de vloer krijgen. Dat betekent
dat de concurrentiestrijd tussen de modezaken groter wordt om hetzelfde
aantal klanten te behouden. Dat maakt dat de collecties in de winkels
er alleen maar mooier op worden.
Nieuwe dingen In
Groot-Brittannië is dit effect van de crisis al goed merkbaar, meldt
nu.nl. Verschillende merken en ketens hebben het moeilijk om te
overleven. Daarom doen ze hun best om nieuwe producten te ontwikkelen.
Maar ook merken die in België verkrijgbaar zijn, als Zara en
Accessorize, zetten hun beste beentje voor. Winkelgoeroe Mary Portas:
"Tijdens moeilijke tijden, moeten ondernemers extra hun best doen. Pas
als je in de winkel mooie en verrassende collecties kunt aanbieden, win
je nu klanten."
Het badpak is er
nog steeds. Beter zelfs, het is goed op weg om een must te worden in
een trendy zomergarderobe. Natuurlijk heeft de bikini nog veel
aanhangers, maar de fashionista's, heen en weer geslingerd tussen hun
zonnekapitaal en de eisen van de mode, kiezen steeds vaker voor een
badpak.
Kleuren en motieven Effen,
met contrasterende vlakken of exclusieve prints: keuze is er te over.
Felle kleuren, bedrukt met stippen, met grote dessins, een mix van
effen en bedrukt of met motieven die aan tattoo's doen denken.
Opvallend is de kleurenrijkdom waarbij koraaloranje, appelgroen,
langunablauw, Indisch roze, mokka, vanille, chocolade of pimentrood
wedijveren met wit en zwart.
Zilver en goud Deze
zomer zet ook de Bling Bling attitude door. Zilver en goud zijn al
gesignaleerd, met hier en daar een licht futuristische stijl in
zwart/zilver en wat luxueuzer in chocoladebruin/goud.
Versneden Niet
enkel de felle kleuren zijn opmerkelijk deze zomer, maar ook de
trikini's. Trikini's zitten tussen badpak en bikini met een verbinding
tussen onder- en bovendeel. Met de cut-out badpakken geef je nog meer
bloot dan met een bikini. Wie sensueel wil flaneren op het strand, weet
wat te kopen. (br.nina)
Model met recordbenen siert catwalk in doorkijklingerie
Model met recordbenen siert catwalk in doorkijklingerie
Ana Hickman
schopte het ooit tot superbabe op deze site. Toch is het Braziliaanse
topmodel nog bekender omdat ze het Guinness Book of World Records
haalde met haar benen: met 123 cm van heup naar hiel de langste op de
catwalk. Tegenwoordig defileert de Braziliaanse babe het liefst in
doorschijnende lingerie. Zwart, wit, roze, het maakt Hickman allemaal
niet uit, als het maar doorkijk is.
Ana
Hickman is een 28-jarig Braziliaans topmodel (1m85) met Duitse roots.
Ze werkte al met heel wat grote merken als Niveau en L'Oreal. Haar
persoonlijke voorkeur gaat duidelijk uit naar het ondeugende werk. Zo
sierde ze al de zwempakkenspecial van Sports Illustrated, maar het
meeste bekendheid verwierf ze als model voor de lingerie van Victoria's
Secret. In Brazilië is ze dezer dagen steevast te zien als model voor
doorkijklingerie, zoals de bijgevoegde filmpjes en foto's bewijzen.
Voor de geïnteresseerden: ze is al sinds haar zestiende getrouwd met
Alexandre Corrêa en haar maten zijn 90-61-90. Enjoy! (br.hln)
Meer dan de helft van de Vlaamse vrouwen schaamt zich over haar buik. Dat blijkt uit een enquête van het weekblad Flair. De oorzaak? Vrouwen vergelijken te veel met andere vrouwen. Het buikje van de vrouw. Van dichters tot dakwerkers: elke man is er lyrisch over. Maar helaas, de vrouw zelf blijft dat buikje vervloeken. Sterkers nog: uit een enquête van het vrouwenblad Flair blijkt dat bijna zestig procent van de vrouwen zich scháámt over haar buikje. Bijna de helft trekt zelfs haar buikje in als ze naakt voor haar partner staat.
Volgens experts zijn er dat in het echte leven nog veel meer. Stylist Jani Kazaltzis heeft al honderden vrouwen - bekend en onbekend - gekleed. Hij schreef er ook een boek over. 'Telkens, maar dan ook telkens hoor je dat ze niet tevreden zijn met dat buikje', zegt hij. 'Ofwel vinden ze het te dik, ofwel hangt het wat slapjes, terwijl ze vaak gewoon een normale vrouwenbuik hebben.'
Volgens Kazaltzis ligt de oorzaak vooral bij de vrouwen zelf. 'Als je aan mannen vraagt waar ze het meest op vallen, dan willen zij meestal een wat vollere vrouw of eentje met toch met wat vlees aan dan een superslanke vrouw. Hét probleem is dat vrouwen zich veel te veel met elkaar vergelijken. Als ze zien dat hun vriendin een strakker buikje heeft, vergeten ze onmiddellijk dat ze ook andere mooie troeven hebben. Ze fixeren zich prompt op het negatieve.'
Nochtans weten vrouwen dat niemand perfect is en dat heel veel modellen in de bladen gefotoshopt en bijgewerkt worden. Waarom dan toch dat ideaalbeeld nastreven? Professor Liesbeth Woertman doet al jaren onderzoek naar het lichaamsbeeld van mannen en vrouwen. 'We verdragen geen imperfectie meer. We willen over alles controle, alles is maakbaar geworden en we willen volledige autonomie, tot in de extreemste vorm.'
'Vrouwen worden gebombardeerd met allerlei reclame over schoonheidsproducten. Ook al weten ze dat het leugens zijn, dan toch gaan ze het proberen.'
Waarom mannen daar niet zo mee zitten? 'Mannen vergelijken dus wel degelijk met elkaar, maar niet zozeer het uiterlijk. Voor hen is het belangrijk om meer macht en status te hebben.' Hoe moet de vrouw dan van dat complex over haar buikje afgeraken? 'Die complexen zullen altijd blijven bestaan. Gewoon ouder worden, dan ga je vanzelf relativeren.'(br.Het Nieuwsblad)
Wil je ook een
lentegevoel? Hoogtijd om jouw garderobe aan te pakken. Voor zwierige
rokjes en sexy kleedjes is het dan wel nog wat te koud, met deze
outfits maak je zelf het mooie weer, zelfs op een regenachtige
lentedag.
1. Trenchcoat Thomas
Burberry ontwierp de eerste trenchcoat in 1901, een regenjas voor
legerofficiers. Vanaf toen kreeg het jasje meteen heel wat aanzien en
klasse. Beige en zwart worden tegenwoordig voorbijgestoken door
fleurige tinten, waardoor een regendagje nooit meer donker oogt. De jas
is eindeloos te combineren: over een spijkerbroek, jurk of rok, met
leggings en ballerina's.
2. Ga voor kleur Maak
eens ongewone maar vooral lichte kleurcombinaties. Mix bloemen met
ruiten, polkadots met strepen. Ontwerpers putten inspiratie uit een
bonte kleurenmix waardoor de mode letterlijk mag knallen. Maak van al
die frisse kleuren nu al gebruik, dan ben je de winter zo vergeten.
3. Zomeraccessoires Je
hoeft niet meteen te investeren in nieuwe accessoires: allicht heb je
nog enkele zomerse en kleurrijke hebbedingetjes liggen van vorige
zomer. Draag ze nu al bij jouw ouftit, ze geven een instant happy
gevoel. Wil je er nieuwe kopen, ga dan voor groot en opvallend.
4. Het maatpak Ontwerper
André Courrèges was een van de eerste ontwerpers die vrouwen de broek
lieten dragen. Het inspireerde Yves Saint Laurent tot de creatie van
het vrouwelijke maatpak. Broeken werden plots wel populair. De huidige
maatpakken zien er nog vrouwelijker, nog stijlvoller en eleganter uit.
Het voordeel van een maatpak is dat je er elk seizoen plezier aan hebt.
Nu draag je het nog met een truitje of gesloten pumps onder, straks met
open sandaaltjes en een luchtig shirtje.
5. Tailleurs Tailleirs
zijn handig om in het vroege voorjaar te dragen. Voordeel is dat ze
alweer voor verschillende gelegenheden kunnen gedragen worden. Speels
en kleurrijk voor het jonge publiek met rokje of shortje over legging,
op een stoere jeans, casual met een jurkje en platte laarzen of net
zeer stijlvol en zakelijk.
6. Een perfecte jeans Een
goed zittende jeans mag niet ontbreken en kan zowel overdag als 's
avonds op bewonderende blikken rekenen. Soorten en maten zijn er
voldoende. Net daar schuilt vaak het probleem, niets is zo moeilijk als
het perfecte jeanspaar te vinden. Ga dit seizoen naar een gebleekte
versie of creëer een hippielook met een uitlopende spijkerbroek en een
romantische bloes erop.
7. Harembroek De
harmembroek is een musthave dit seizoen. Wordt deze perfect
gecombineerd met het juiste gilet, schoenen en zonnebril, staat die
iedereen.
8. Grote tas Oversized bags zijn
hot en uiterst handig om alle spullen makkelijk kwijt te raken. Tassen
zijn er in alle soorten en kleuren, waardoor het zeer makkelijk om de
gepaste uitvoering te vinden die bij jouw stijl past. Wil je een
flleurige look, ga dan meteen voor een knallende kleur. Zo krijgt je
outfit nog meer flair.
9. Witte blouze Een
klassieker die altijd stijlvol oogt, is de witte blouse. Gecentreerd,
met of zonder franjes of als basic onder een trui. Een aansluitend
shirt staat ook mooi onder een sweater of blazer, maar kan evengoed
gedragen worden over een gewone t-shirt. Met een paar mooie accessoires
fleur je het geheel zo op.
10. Ruiten en patronen Grijp je steeds maar naar dezelfde kleuren? Doe eens gek en kies voor ruiten, strepen, bloemen en fantasietjes. (br.nina)
Het erotische lingeriemerk Agent
Provocateur zegt dat zijn verkoopcijfers in Groot-Brittannië met 8
procent stegen sinds het begin van de economische crisis. Volgens
economische analisten zullen alle lingeriemerken het goed doen omdat de
Britten de economische crisis willen vergeten door in bed te duiken.
Succes Agent
Provocateur en andere lingeriemerken doen het economisch goed ten
opzichte van andere modemerken die vaak verlies boeken. Het merk opende
sinds de crisis 13 nieuwe winkels en verwacht in de komende 3 jaar het
aantal winkels te verdubbelen. Ook de verkoop op internet stijgt enorm.
Daarnaast breidt Agent Provocateur zijn gamma uit met parfums en
beautyproducten.
Sexy Agent Provocateur
staat bekend om zijn sexy lingerie die vaak weinig aan de verbeelding
overlaat. Directeur Garry Hogarth: "Agent Provocateur doet het zeer
goed. Hoewel de ganse wereld op economisch vlak spartelt om het hoofd
boven water te houden, blijft ons merk groeien. In deze moeilijke
tijden moeten veel mensen opgebeurd te worden. En blijkbaar is dat net
wat onze lingerie doet, de sexy ontwerpen zorgen er voor dat vrouwen
zich goed voelen." (br.hln)
Er zijn zo van die
kledingstukken die het altijd goed doen. Neem nu de witte blouse. Ook
deze lente hoort hij tussen je garderobe, want met deze klassieker kan
je eindeloos combineren. Een witte blouse saai? Niets van, van sommige
basics moet je gewoon standaard ieder seizoen een exemplaar
aanschaffen. Denk aan een jeans of een witte blouse.
Accessoires Door
de jaren heen zijn er heel wat variaties geweest, maar de basis blijft
dezelfde. Gecentreerd, met of zonder franjes of als basic onder een
trui, oogt de klassieker altijd stijlvol. Een aansluitend shirt staat
ook mooi onder een sweater of blazer, maar kan evengoed gedragen worden
over een gewone t-shirt. Met een paar mooie accessoires fleur je het
geheel zo op.
Mannelijk Zo oogt het
hebbeding bijzonder mannelijk in combinatie met een broekpak. Meestal
oogt de blouse dan beter wat simpel, getailleerd en zonder franjes of
versieringen. Ideaal voor een dagje op kantoor of om een zakelijke
indruk te wekken.
Romantisch Anders is het met de romantische variant. Dan kan het niet vrolijk genoeg zijn, met franjes en ruches voor een luchtige look.
Casual Wil
je het meer casual, combineer je deze klassieker op een mooie jeans.
Zorg dan wel voor een opvallend en vrouwelijke touch als rode pumps
bijvoorbeeld. Zo blijft het geheel simpel, stijlvol en mooi. (br.hln)
De Italiaanse
ontwerper Roberto Cavalli, die graag met dieren- en tijgerprints
uitpakt voor zijn creaties, wil nu ook de honden een jasje aanmeten. De
man wil zich richten op hondenkleding. De kleding- en accessoirelijn
voor Fifi&Co, heet 'Roberto Cavalli Pets'.
Kleine maten Ontwerpers
hebben iets met kleine maten, bij het hondengamma is het niet anders.
De Cavalli-collectie is immers enkel voor kleine en middelgrote honden.
Grote honden vinden niet meteen hun gading, hun outfit moet op
bestelling gemaakt worden.
Satijnen badjas De
collectie bestaat uit stijlvolle kleding zoals velours joggingpakjes,
polo-shirts en donsjasjes. Topstukken zijn een satijnen badjas, zijden
shorts en glitterjasjes. Ook zijn er accessoires voor het dier zoals
een draagtas voor honden met lakdetails, een lakleren paspoorthouder en
lakleren hondenriemen. (br.nina)
Als het over
schoenen gaat, is een obsessie niet ver weg. Dat geldt ook voor de
nieuwe, handgemaakte gladiatorsandalen van Louis Vuitton, genaamd
'Spciey'. Werkelijk élke ster wil ze hebben, en ze zouden elkaars ogen
uitkrabben om er eerst mee gezien te worden. Ondertussen werden ze al
gedragen door Victoria Beckham, Heidi Klum, Madonna en Chloe Sevigny.
Spicy is... Wat
maakt Spicy zo speciaal? De schoen is een sandaal, gemaakt uit
slangenvel, luipaard, leer en strikken en werd afgewerkt met paarse,
groene en oranje stenen of veren. Een torenhoge naaldhak kon niet
ontbreken. Elke schoen is werkelijk uniek.
Omver duwen De
fashionista's zijn niet de enigen die staan te popelen de schoen te
dragen (en ermee gezien te worden). Ook de modefotografen hadden
onmiddellijk door dat de schoen iets kon te weeg brengen. Om er een
goede foto van te nemen, stootten ze Alexa Chung bijna omver.
"Het
zijn echt geweldige schoenen", verklaart Katie Grand, styliste voor
Louis Vuitton. "Het is een leuke, vrolijke schoen die telkens ook een
uniek kunstwerk is."
Unieke kostprijs De
verschillende Spicy's komen aan verschillende, al even unieke en
kunstzinnige prijzen. De goedkoopste kost zo'n 750 euro, de duurste
ruim 2.100 euro. Maar zelfs met deze prijzen is er ondertussen een
wachtlijst voor de schoen.
Voor wie net iétsje minder
kapitaalkrachtig is: Topshop brengt een 'hommage' aan de schoen uit
voor zo'n 150 euro. Benieuwd of deze even populair zal zijn als de
namaak-Chanel-handtas. (br.de morgen)
Waar
iedereen zich vroeger vol verwachting opmaakte voor de nieuwe tassen
die geshowd werden op de catwalk in Milaan en Parijs, zijn alle ogen nu
gericht op de schoenen.
Zo ook het nieuwe herfst/winter 2009/2010 seizoen, dat uitpuilde van het hoge, kunstige en exteme voetenwerk.
Thigh-high
boots is bij uitstek de meest geziene schoenentrend, en ook de ultra
hoge plateauzool blijft in, aangevuld met jaren 80 invloeden en de
goed versierde hak zoals gezien bij Givenchy: veren & studs.
Hoogtepunt
voor schoenenconnaisseurs dit seizoen zijn ongetwijfeld de schoenen van
Nina Ricci. Olivier Theyskens liet zijn modellen twee keer zo lang
lijken door ultra hoge plateaus die de modellen lieten zweven op de
bal van hun voet. (br.style today)
Het korte kopje past beter bij haar drukke leven als mama.
Maar voor het Japanse publiek mocht het wat kosten.
Sterren maken zich
graag mooi bij belangrijke premières en rodelopermomenten. Logisch,
véle ogen en lenzen zijn dan op hen gericht. Maar de bedragen die ze
momenteel lijken te spenderen, zijn voor gewone mensen wel erg hoog.
Katie
Holmes gaf net nog 32.000 euro uit aan haar spraakmakende, nieuwe look
op de rodeloper in Tokio. Jennifer Aniston besteedde 45.000 euro aan
haar kapsel voor een hele week Misschien proberen ze op hun eentje de
wereldeconomie te redden?
Spa, make-up en extensies Wat
kreeg actrice Katie voor dat mooie bedrag? De vrouw van Tom Cruise,
heeft zich twee dagen opgesloten in hun sterrenhotel (Ritz-Carlton) om
zich mooi te maken voor de première. In die tijd kreeg de Hollywood- en
Broadwayster voor ruim 7.000 euro aan spa-behandelingen, nog eens
22.000 euro aan een tandverzorging, 2.000 aan de haarstylist en
haarextensions en 1.000 euro aan 'foutloze' make-up.
Aandacht Het
resultaat was er wel: elke krant en elk magazine bespraken de nieuwe
look van Holmes en zo kreeg ook Valkyrie, de nieuwe film van manlief
Tom ook weer extra aandacht.
Nog een pluspunt: het snoerde de
critici de mond, die Holmes bleke en afgematte look gespraken. Die zou
het gevolg geweest zijn van een intense Scientology-detoxkuur.
Een
zuivering die nodig was omdat Katie haar lichaam momenteel voorbereid
op een tweede zwangerschap - tenzij ze al terug zwanger is, zoals
sommige bronnen hardnekkig fluisteren. (br.nina)