De perfecte krullenbol is vaak een huzarenstukje. Welke producten moet je wanneer gebruiken en heeft de positie van je stijltang nu echt invloed op je uiteindelijke krullen? Wij zochten hulp en verzamelden enkele tips om de perfecte krullenbol te creëren.
De positie van je krultang heeft wel degelijk invloed op het uitzicht van je uiteindelijke krullen. Hou je de tang verticaal dan krijg je pijpenkrullen, hou je ze horizontaal dan krijg je golvende, natuurlijke krullen. Let er bij het krullen steeds op dat je een lok van ongeveer 5 centimeter breed neemt, de tang op maximum 2 centimeter van je hoofd houdt en elke lok ongeveer 7 seconden in je krultang houdt.
Breng steeds een versteviging aan op handdoekdroog haar. Kneed de mousse of crème doorheen het haar, zodat je nadien je lokken beter kan stylen. Woel tijdens het föhnen je handen door je haar, hierdoor krijg je meer volume en beweging in je lokken. Zorg er bovendien voor dat je haar steeds volledig droog is voordat je begint te krullen, zo loopt je haar het minste kans om beschadigd te worden.
Wees tijdens de styling niet te hevig en neem lok per lok aan de hand van een puntkam tussen je krultang. Draai je lok steeds van buiten naar binnen maar laat de haarpunten buiten de tang. hou je krultang stevig vast om vervelende bekken in je haar te voorkomen. Na het stylen draai je je lok terug op met de hand en zet je hem vast met een speldje. Wacht tot je haar volledig is afgekoeld vooraleer de clips te verwijderen. Wanneer je je lokken hangend laat afkoelen krijg je al snel een uitgezakt resultaat. Fixeer het geheel vervolgens met wat haarspray. (br.she)
Platte schoenen zijn even gevaarlijk als stiletto's
Platte schoenen zijn even gevaarlijk als stiletto's
Steeds meer vrouwen lopen voetblessures op door ballerina's en
slippers. Hoewel ze comfortabel zitten, kunnen platte schoenen ernstige
voet-, scheen-, rugpijn, likdoorns en zelfs artritis veroorzaken.
Erger tijdens zomer Voetenexpert
Mike O'Neill: "Sinds een drietal jaar merken we duidelijk meer
voetproblemen bij vrouwen door platte schoenen als slippers of
ballerina's. Als je ze lang draagt kan dit net als bij stiletto's
voetaandoeningen verzoorzaken. De ideale hoogte voor gezonde voeten is
een hak van 2,5 centimeter. Tijdens de zomer verergeren de problemen
omdat vrouwen dan meer slippers en trendy gladiatorsandalen dragen.
Vooral je rug lijdt onder platte schoenen. Steeds meer jonge mensen
kampen met rijgpijn omdat ze op vakantie voortdurend slippers dragen",
aldus O'Neill.
Voeten en rug O'Neill gaat
verder: "Platte schoenen zijn slecht voor je lichaam omdat je er ten
eerste door gaat slenteren in plaats van wandelen, dat is slecht voor
je houding. Maar ook voor je voeten zijn ze slecht. Ze neigen erdoor
naar binnen, wat je ligamenten en pezen rekt. Hierdoor gaan tenen
verkeerd staan, wat ernstige pijn veroorzaakt en zelfs tot likdoorns
kan lijden. Verder zijn ze slecht voor de knieën, door de verkeerde
houding kunnen ze ontsteken. Zo heb je meer kans op artritis."
Afwisseling is nodig "Vooral
tieners lopen veel risico, maar vaak merken ze de dit wanneer hun
voeten groeien. De problemen kunnen pas zichtbaar worden op hun
twintigste of dertigste. Je kunt wel platte schoenen aantrekken, maar
draag ze dan geen dagen aan een stuk. Wissel vaak af van hoogte, zo
voorkom je problemen", raadt O'Neill aan. (br.hln)
Victoria Beckham is voor de tweede keer op rij het 'gezicht' van de
Armani's lingeriecampagne. Het eerste beeld daaruit, genomen door
fotografen Mert Alas en Marcus Piggot, werd gisteren onder grote
belangstelling door Posh onthuld in het warenhuis Macy's in New York. Paardestaart Op
de foto's ziet Posh er afgetraind uit in niets meer dan een
zijdeachtige slip en een balkonbeha. Haar typische korte kapsel heeft
plaats geruimd voor een paardestaart.
Op nachtkastje David "We
hebben wat geëxperimenteerd met kapsels en make-up, ik verander graag.
Ik vind dat het resultaat er best mag zijn", aldus Victoria Beckham.
Dat vond ook haar man David, die de foto van zijn vrouw liet inkaderen
voor op zijn nachtkastje in Milaan.
36,5 miljoen euro Het
is niet de laatste keer dat we Posh in haar ondergoed zullen zien. Ze
heeft een contract bij Armani tot 2012. David van zijn kant blijft ook
tot dan het uithangbord voor het mannenondergoed van Armani. De deal
maakt het stel 36,5 miljoen euro rijker. (br.hln)
Audrey Tautou is het nieuwe gezicht van het aloude parfum Chanel n°5. De actrice volgt daarmee Nicole Kidman op.
De reclamecampagne, die zich afspeelt op de legendarische Orient-Express richting Istanbul, zal geregisseerd worden door Jean-Pierre Jeunet, de regisseur die ook verantwoordelijk was voor Tautou's wonderlijke prestaties in de film Le Fabuleux Destin d'Amelie Poulain.
De keuze voor Tautou verwondert menig fashionista niet meer. De actrice schitterde namelijk ook al als Gabrielle Chanel in de autobiografie over de bezielster van het modehuis Chanel.
Vrouwen verspillen miljoenen aan te kleine zomerkledij
Vrouwen verspillen miljoenen aan te kleine zomerkledij
Na de winter zijn de meeste vrouwen
flink wat bijgekomen. Dat geven ze niet graag toe en ze volharden daar
zodanig in dat ze bij de eerste zonnestralen massaal kleren kopen die
te klein zijn. Op die manier verspillen Britse vrouwen jaarlijks 650
miljoen pond (730 miljoen euro) aan kleren die ze wellicht nooit zullen
dragen. Dat blijkt uit onderzoek van cornflakesmerk Special K bij 1.000
vrouwen.
Motivatie De
vrouwen geven wel toe dat ze bijgekomen zijn, maar kopen toch te kleine
kledij in de hoop dat het dient als motivatie om af te vallen. Eén op
vier geeft tussen 50 en 110 euro uit aan te kleine kleren, nog eens één
op vijf geeft meer dan dat uit. Bijna de helft van alle Britse vrouwen
probeert dus zichzelf aan te sporen om af te vallen met de vooruitzicht
van een leuk jurkje of topje.
Toegeven "Goed
weer spoort vrouwen aan om te gaan diëten. Enerzijds omdat ze er goed
willen uitzien, anderzijds omdat ze anders moeten toegeven dat ze niet
meer in hun kleren kunnen. Daarom kopen vrouwen ook niet graag nieuwe
zomerkleren.
Het bewijst dat ze verdikt zijn, en geen enkele
vrouw wil daarmee geconfronteerd worden. Met de crisis is nieuwe kleren
kopen zeker niet aan de orde, dus vrouwen willen deze zomer zeker nog
in hun kleren van vorig jaar passen", verklaart Laura Keay van Special
K.(br.nina)
Maxime de la Falaise, de muze van onder andere modeontwerper Yves Saint Laurent, is op 86-jarige leeftijd overleden.
De la Falaise was in de jaren 50 en 60 de voornaamste
inspiratiebron voor de modeontwerper. Haar dochter, LouLou, zou later
helemaal het hart van YSL veroveren en werd gebombardeerd tot vast
model.
De overleden muze was niet alleen bekend omwille van haar stijl en
ongekende schoonheid. Ze kon ook voortreffelijk koken en bleek een echt
schrijverstalent te zijn. Ze schreef regelmatig voor Vogue en kookte
graag een potje voor de kunstenaar Andy Warhol.(br.she)
Het lingeriemerk Women'secret lanceert een kersverse
mannenlijn. De producent wil daarmee zijn comfortabele ondergoed ook
toegankelijk maken voor alle modebewuste mannen.
Women'Secret maakt onderdeel uit van het Spaanse Grupo
Cortefiel. Het lingeriemerk lanceerde in december al een testcollectie
voor mannen die enorm aansloeg. Daarom besloot het merk een definitieve
mannenlijn op de markt te brengen. Het overkoepelende merk zal wel de
naam Women'secret dragen, maar de mannenlijn wordt passend bestempeld
als Men'Secret. (br.she)
Epauletten zijn
helemaal terug, zeker de jasjes van Balmain zijn helemaal trendy. Maar
je moet geen fortuinen spenderen om de look van de sterren te kopiëren.
Je kunt namelijk zelf makkelijk brede schouders maken bij een oud jasje.
Jurkje van Balmain.
Ga zelf aan de slag Deze
lente vind je bij zowat elk designerkledingstuk brede schouders:
jurkjes, t-shirts en lederen jasjes. In verschillende hobbywinkels als
Veritas vind je schoudervullingen voor haast geen geld. Naai deze in
een oude blazer of militair jasje en het lijkt alsof je het exemplaar
van 3.000 euro van Balmain aan hebt. Zelfs de immer fashionable
hoofdredactrices van modemagazines werden tijdens de modeweek betrapt
bij het stoppen van epauletten in hun jasje.
Jasje met epauletten van Balmain.
Brede ritsen Ben
je een durver, dan probeer je zelfs een jurkje of truitje zo wat een
wat hippere look te geven. Andere goedkope trucs om je outfit hipper te
maken, is het plaatsten van een brede, opvallende rits, kijk naar de
jurkencollectie van Posh voor inspiratie.
Stormloop voor Trinny en Susannah in Antwerpse Stadsfeestzaal
De Stadsfeestzaal zat vandaag afgeladen vol dolenthousiaste dames en hier en daar kon je zelfs een man spotten. Allen waren daar met één doel: een glimp opvangen van de bekende stijlgoeroes Trinny en Susannah, die live waren te zien in de Stadsfeestzaal in Antwerpen. Het vrijpostige duo bekend van de programma's 'What Not To Wear' en 'Trinny and Susannah undress', gaf er een make-over en stijladvies aan enkele gelukkige dames uit het publiek.
Trinny en Susannah deden hun naam als straffe madammen alle eer aan. Nadat de twee dames werden verwelkomd met een oorverdovend applaus en het bijhorende geroep, opende Susannah "ik heb mijn maagdelijkheid verloren in Brussel!". De sfeer was meteen gezet. Directe aanpak
Al gauw werden vier vrijwilligers het podium opgeroepen. De eerste 'gelukkige' kreeg meteen de volle laag van het duo. Trinny stak haar hoofd onder de beha van de dame om aan te tonen dat zij niet de juiste maat aanhad. Kim Segers (18) uit Bornem en Jessy Simons (19) uit Wommelgem houden van die directe aanpak. "Trinny en Susannah zijn tof omdat ze durven zeggen waar het op staat." Ook de vele stijladviezen ontgaan hen niet. "Vrouwen met een smalle poep zijn bijvoorbeeld beter af met een jeansbroek met uitstekende zakken op de achterkant, vrouwen met een breder achterwerk houden het beter bij een jeansbroek zonder uitstekende zakken."
Trinny en Susannah zijn een echte merknaam in de fashionwereld. Ze brachten enkele stijlboeken op de markt en stonden aan de wieg van de corrigerende lingerielijn 'Magic Knickers'. Susannah,de meest wulps gevormde van de twee, liet weten haar Magic Knickers te dragen. Vanessa Oberink (34) uit Dilbeek, verkoopster van Magic Knickers, kon het succes van de lingerie alleen maar beamen. "Die Knickers zijn een ontzettende hype. Vooral de Bum & Tigh Pants doen het uitstekend. Ik heb er zelf ook een", riep ze onbeschaamd. Echte vrouwen
Vrouwen van alle leeftijden overheersten de namiddag. Maar hier en daar vielen ook enkele mannen te bespeuren. Christopher Turmage (25) uit Antwerpen kent het stijlduo al vijf jaar. "Ik vind hun programma goed omdat het over echte vrouwen gaat, vrouwen met rondingen." Matt Citak (24) uit Antwerpen is ook een fan van Trinny en Susannah. "Ik houd vooral van hun eerlijkheid en ze hebben er bovendien verstand van."
Liliane Van Herck (65) uit Antwerpen genoot met volle teugen van de liveshow. "Ze zeggen altijd waar het op staat en draaien nooit rond de pot. Als je dik bent, ben je dik! En ze hebben gelijk."
Wie weet wacht België in de toekomst een programma van 'What not to whear in Belgium'. "Wij willen terugkomen en jullie de 'Royal Treatment' geven. Dit is slechts het tipje van de ijsberg", aldus Trinny en Susannah. (br.she)
Wanneer heb je als modehuis de hoogste top bereikt? Voor
Chanel is die top alvast onbeschrijflijk. New York heeft 5 mei namelijk
uitgeroepen tot officiële dag van Chanel. Tijdens deze ode worden
overal reclamefilmpjes getoond van het modehuis, en wordt de
drukbezochte Saks Fifth Avenue zelfs omgedoopt tot 'Avenue No. 5'.
De hommage aan het modehuis zet geheel New York op zijn kop.
Niet alleen wordt de straatnaam hernoemt, overal worden eveneens
Chanelfilmpjes getoond en het bekende warenhuis Saks verkoopt die dag
zelfs een exclusieve uitgave van het parfum Chanel No 5.
Ook Chanel haalt alles uit de kast. Zo zetten ze in elke winkel
enkele artiesten die de kopers advies geven over de laatste make-up en
modetrends.(br.she)
Balmain staat
bekend om zijn excentrieke ontwerpen: spacejasjes met epauletten,
glitterende rockjurkjes en ultrastrakke jeansbroeken. Rihanna, Posh en
Beyoncé waren al langer fan van het merk, maar nu lijken ook Kate Moss
en Michael Jackson liefhebbers.
Jackson en Moss Balmain
is een ontzettend exclusief maar ook verschrikkelijk duur merk van
ontwerper Christophe Decarnin. Hij bracht de rockchick terug tot leven
en levert partykledij aan de sterren. Gwyneth Paltrow en Diane Kruger
zijn al langer betoverd door de ontwerpen van Decarnin. Michael Jackson
viel onlangs op met een t-shirt bezet met kristallen in tijgerprint.
Misschien kreeg Jackson het shirt als beloning nadat Balmain zijn
liedje 'Don't 'Stop Til You Get Enough' tijdens de laatste catwalkshow
in Parijs draaide? Maar ook Kate Moss lijkt helemaal fan te zijn. Ze
liet haar favoriete vintagespullen in de kast hangen voor een wel heel
bijzondere 'spacejurk' van Balmain. Het was een stuk uit de glamoureuze
'White Light' collectie van het merk: het gevolg van de samenwerking
met juwelenontwerper Shaun Leane.
Het jasje van bijna 8.000 euro te koop bij net-a-porter.com.
Jasje van bijna 8.000 euro Maar
ook Posh is gek van Balmain, dat bleek toen ze in Milaan met de
ondertussen al wereldberoemde jeansbroek van 1.000 euro van het merk
verscheen en een lederen jasje met epauletten, schoudervullingen zijn
ondertussen ook al een herkenbaar kenmerk van het merk. Als laatste
zijn ook Beyoncé en Rihanna fan, zij houden duidelijk van het militaire
jeansjasje. Wil jij net als de sterren stralen in één van deze
opvallende ontwerpen? Dan moet je er wel wat voor over hebben: voor het
jeansjasje bezet met kristallen betaal je 7.830 euro. (br.nina)
Make-up lijkt niet meer weg te denken in onze hedendaagse maatschappij.
Voor veel dames is zich opmaken een dagelijks ritueel. We smeren erop los om ons net
niet helemaal bloot te moeten geven. Een laagje schmink zou ons
afschermen van anderen, omdat we graag afstand scheppen.
Controle Smeren
we ons voor anderen of voor onszelf ? Beiden, zo lijkt het. Wie 's
ochtends niet tevreden is met haar aanblik in de spiegel, kan zichzelf
verfraaien en aanvullen. Zo brengen we ons naar buiten zoals we het
zelf willen. Met andere woorden: zelfcontrole. Iets waar vrouwen een
patent op schijnen te hebben. Gedaan met een bleke teint of een
vermoeid uiterlijk. Met een vleugje poeder schijnen we ons leven beter
in de hand te hebben en dat stelt ons, vrouwen, een pak geruster.
Topontwerper Karl Lagerfeld heeft eigenhandig het gezicht gekozen voor de nieuwe campagne van zijn Chanel. Niemand minder dan zangeres Lily Allen zou de klus mogen klaren.
Allen zal een nieuwe handtassenlijn promoten. Ontwerper Karl Lagerfeld heeft de 24-jarige zangeres persoonlijk gekozen als het nieuwe gezicht.
"Ik was aangetrokken door haar spitsvondige persoonlijkheid. Ze is gewoon leuk", aldus Lagerfeld.
Mischa Barton heeft haar eigen accessoires ontworpen. De collectie van de actrice is al verkrijgbaar in de Verenigde Staten.
De 22-jarige actrice dankt haar collectie aan haar passie voor
reizen: "Mijn accessoires zijn beïnvloed door alle landen die ik
onlangs gezien heb. De haarbanden zijn dan vooral boho chic geworden."
Voorlopig ontwerpt Barton alleen maar haarbanden en handtassen, maar
ze hoopt haar collectie nog uit te breiden. "Ik vind accessoires het
leukste onderdeel van je outfit. Ik hoop later nog meer accessoires te
maken", aldus de actrice. (br.she)
De Australische Fashion Week werd maandag in al haar glorie afgetrapt. Australische en Aziatische designers showen er voor een zorgvuldig geselecteerd publiek de gekste creaties. Enkele van deze bijzondere ontwerpen willen we u derhalve niet onthouden!
Deze bevallige dame zal veel aanziens hebben als ze hiermee over straat slentert.
In de zomer draait
het om kijken en bekeken worden. Deze zomer zijn de schoenen net iets
gedetailleerder met hakken die behoorlijk zijn. Meest kenmerkend zijn
toch wel de versiersels die op de schoenen zitten. Zoals strikjes en
bandjes.
Ballerina Pareltjes
en pailletten sieren de neus van kleurrijke ballerina's in alle kleuren
van de regenboog. Ze staan mooi onder een donkere denim. Ballerina's
met een klein gespje op de neus zijn een mooi alternatief voor dames
die niet zo gek zijn op blinbling. Wie zegt dat je pumps nodig hebt om
er fashionable bij te lopen?
Sleehak Toch
moet je de hakken niet opbergen, want ook deze zomer blijven ze een
musthave in je garderobe. Stijlvolle sleehakken zetten de toon. Ook
sandalen worden uitgerust met een sleetje. De extra gespen maken de
Romeinse sandaal erg sexy. Stoer en vrouwelijk zijn de hoge sandalen in
leer en hout en studs. Draag ze onder hotpants of een lange zwierige
jurk.
Cognac De winter kleurde cognac en ook
deze zomer overheerst de bruingetinte kleur alle internationale
catwalks. Van pumps tot sandalen, cognac werkt altijd. Bovendien
gemakkelijk te combineren met andere kleuren.
Opvallen Wil
je meer opvallen, ga je voor kleur of opvallende details. Heel
geraffineerd zijn de dichte schoenen met hoge hak en plateauzolen en
een bandje om de enkel. Draag ze onder een kokerrokje voor een sexy
maar geraffineerde look.
Strikjes Hoe meer
bandjes, hoe beter voor de zomer van 2009. En dan hebben we het niet
enkel over de bescheiden bandjes, ook strikken sieren de hoge
sandaaltjes voor deze zomer. (br.nina)
Nu de Mexicaanse griep alsmaar harder toeslaat, beginnen we
met zijn allen aan de gevolgen te denken. Fashionista's beginnen al te
brainstormen hoe ze hun mondkapje extra modieus maken. Wij verzamelden
alvast enkele creaties van topontwerpers om jullie extra inspiratie te
bezorgen.
De Japanse modeontwerpster Annoura zag het
mondmasker als een prachtige, zwart satijnen kapje. Een bijpassende
hoed en dito jas zorgen voor een modieuze toets.
Iets extraverter is het ontwerp van de Wit-Russische
ontwerper Nikolai Shetko. Hij vatte het mondmasker als een futuristisch
iets op, en bezorgde het een camouflagelook avant la lettre.
Niet meteen praktisch, maar wel met een behoorlijk
punkgehalte zorgde de Oekraïnse ontwerper Zalevsky voor een
Hannibal-achtig exemplaar.
Voor wie denkt dat je je nooit genoeg kan
voorbereiden, ontwikkelde de Spaanse designer Miro een imkercape met
bijhorend mondmasker.
Volgens de Spaanse ontwerpster Luchina-Lizeta moet
een masker niet noodzakelijk afbreuk doen aan de vrouwelijkheid. De
pareltjes, diamantjes en het prachtige goud geven je meteen een
godinnenlook.
Hou je het liever simpel? Dan kan je je hart ophalen
bij de nieuwste creaties van DSquared2. Zij ontwikkelden een zwart
lederen mondmasker dat zowel voor mannen als vrouwen geschikt is. (br.she)
Het Vlaamse topmodel Elise Crombez
(26) is door tassenfabrikant Kipling uitverkozen om het gezicht voor de
volgende herfst-en wintercollectie te worden. Dat schrijven de
Corelio-kranten. Crombez moet het imago van Kipling wat oppoetsen en
het opnieuw 'in' maken. Voor Crombez is deze opdracht een nieuw
hoogtepunt in haar rijkgevulde loopbaan. In het verleden prijkte ze al
op de cover van het tijdschrift Vogue. Daarenboven deed ze ook
modellenwerk voor gevestigde waarden als Ralph Lauren, Armani en Prada. (br.hln)