Wanneer heb je als modehuis de hoogste top bereikt? Voor
Chanel is die top alvast onbeschrijflijk. New York heeft 5 mei namelijk
uitgeroepen tot officiële dag van Chanel. Tijdens deze ode worden
overal reclamefilmpjes getoond van het modehuis, en wordt de
drukbezochte Saks Fifth Avenue zelfs omgedoopt tot 'Avenue No. 5'.
De hommage aan het modehuis zet geheel New York op zijn kop.
Niet alleen wordt de straatnaam hernoemt, overal worden eveneens
Chanelfilmpjes getoond en het bekende warenhuis Saks verkoopt die dag
zelfs een exclusieve uitgave van het parfum Chanel No 5.
Ook Chanel haalt alles uit de kast. Zo zetten ze in elke winkel
enkele artiesten die de kopers advies geven over de laatste make-up en
modetrends.(br.she)
Balmain staat
bekend om zijn excentrieke ontwerpen: spacejasjes met epauletten,
glitterende rockjurkjes en ultrastrakke jeansbroeken. Rihanna, Posh en
Beyoncé waren al langer fan van het merk, maar nu lijken ook Kate Moss
en Michael Jackson liefhebbers.
Jackson en Moss Balmain
is een ontzettend exclusief maar ook verschrikkelijk duur merk van
ontwerper Christophe Decarnin. Hij bracht de rockchick terug tot leven
en levert partykledij aan de sterren. Gwyneth Paltrow en Diane Kruger
zijn al langer betoverd door de ontwerpen van Decarnin. Michael Jackson
viel onlangs op met een t-shirt bezet met kristallen in tijgerprint.
Misschien kreeg Jackson het shirt als beloning nadat Balmain zijn
liedje 'Don't 'Stop Til You Get Enough' tijdens de laatste catwalkshow
in Parijs draaide? Maar ook Kate Moss lijkt helemaal fan te zijn. Ze
liet haar favoriete vintagespullen in de kast hangen voor een wel heel
bijzondere 'spacejurk' van Balmain. Het was een stuk uit de glamoureuze
'White Light' collectie van het merk: het gevolg van de samenwerking
met juwelenontwerper Shaun Leane.
Het jasje van bijna 8.000 euro te koop bij net-a-porter.com.
Jasje van bijna 8.000 euro Maar
ook Posh is gek van Balmain, dat bleek toen ze in Milaan met de
ondertussen al wereldberoemde jeansbroek van 1.000 euro van het merk
verscheen en een lederen jasje met epauletten, schoudervullingen zijn
ondertussen ook al een herkenbaar kenmerk van het merk. Als laatste
zijn ook Beyoncé en Rihanna fan, zij houden duidelijk van het militaire
jeansjasje. Wil jij net als de sterren stralen in één van deze
opvallende ontwerpen? Dan moet je er wel wat voor over hebben: voor het
jeansjasje bezet met kristallen betaal je 7.830 euro. (br.nina)
Make-up lijkt niet meer weg te denken in onze hedendaagse maatschappij.
Voor veel dames is zich opmaken een dagelijks ritueel. We smeren erop los om ons net
niet helemaal bloot te moeten geven. Een laagje schmink zou ons
afschermen van anderen, omdat we graag afstand scheppen.
Controle Smeren
we ons voor anderen of voor onszelf ? Beiden, zo lijkt het. Wie 's
ochtends niet tevreden is met haar aanblik in de spiegel, kan zichzelf
verfraaien en aanvullen. Zo brengen we ons naar buiten zoals we het
zelf willen. Met andere woorden: zelfcontrole. Iets waar vrouwen een
patent op schijnen te hebben. Gedaan met een bleke teint of een
vermoeid uiterlijk. Met een vleugje poeder schijnen we ons leven beter
in de hand te hebben en dat stelt ons, vrouwen, een pak geruster.
Topontwerper Karl Lagerfeld heeft eigenhandig het gezicht gekozen voor de nieuwe campagne van zijn Chanel. Niemand minder dan zangeres Lily Allen zou de klus mogen klaren.
Allen zal een nieuwe handtassenlijn promoten. Ontwerper Karl Lagerfeld heeft de 24-jarige zangeres persoonlijk gekozen als het nieuwe gezicht.
"Ik was aangetrokken door haar spitsvondige persoonlijkheid. Ze is gewoon leuk", aldus Lagerfeld.
Mischa Barton heeft haar eigen accessoires ontworpen. De collectie van de actrice is al verkrijgbaar in de Verenigde Staten.
De 22-jarige actrice dankt haar collectie aan haar passie voor
reizen: "Mijn accessoires zijn beïnvloed door alle landen die ik
onlangs gezien heb. De haarbanden zijn dan vooral boho chic geworden."
Voorlopig ontwerpt Barton alleen maar haarbanden en handtassen, maar
ze hoopt haar collectie nog uit te breiden. "Ik vind accessoires het
leukste onderdeel van je outfit. Ik hoop later nog meer accessoires te
maken", aldus de actrice. (br.she)
De Australische Fashion Week werd maandag in al haar glorie afgetrapt. Australische en Aziatische designers showen er voor een zorgvuldig geselecteerd publiek de gekste creaties. Enkele van deze bijzondere ontwerpen willen we u derhalve niet onthouden!
Deze bevallige dame zal veel aanziens hebben als ze hiermee over straat slentert.
In de zomer draait
het om kijken en bekeken worden. Deze zomer zijn de schoenen net iets
gedetailleerder met hakken die behoorlijk zijn. Meest kenmerkend zijn
toch wel de versiersels die op de schoenen zitten. Zoals strikjes en
bandjes.
Ballerina Pareltjes
en pailletten sieren de neus van kleurrijke ballerina's in alle kleuren
van de regenboog. Ze staan mooi onder een donkere denim. Ballerina's
met een klein gespje op de neus zijn een mooi alternatief voor dames
die niet zo gek zijn op blinbling. Wie zegt dat je pumps nodig hebt om
er fashionable bij te lopen?
Sleehak Toch
moet je de hakken niet opbergen, want ook deze zomer blijven ze een
musthave in je garderobe. Stijlvolle sleehakken zetten de toon. Ook
sandalen worden uitgerust met een sleetje. De extra gespen maken de
Romeinse sandaal erg sexy. Stoer en vrouwelijk zijn de hoge sandalen in
leer en hout en studs. Draag ze onder hotpants of een lange zwierige
jurk.
Cognac De winter kleurde cognac en ook
deze zomer overheerst de bruingetinte kleur alle internationale
catwalks. Van pumps tot sandalen, cognac werkt altijd. Bovendien
gemakkelijk te combineren met andere kleuren.
Opvallen Wil
je meer opvallen, ga je voor kleur of opvallende details. Heel
geraffineerd zijn de dichte schoenen met hoge hak en plateauzolen en
een bandje om de enkel. Draag ze onder een kokerrokje voor een sexy
maar geraffineerde look.
Strikjes Hoe meer
bandjes, hoe beter voor de zomer van 2009. En dan hebben we het niet
enkel over de bescheiden bandjes, ook strikken sieren de hoge
sandaaltjes voor deze zomer. (br.nina)
Nu de Mexicaanse griep alsmaar harder toeslaat, beginnen we
met zijn allen aan de gevolgen te denken. Fashionista's beginnen al te
brainstormen hoe ze hun mondkapje extra modieus maken. Wij verzamelden
alvast enkele creaties van topontwerpers om jullie extra inspiratie te
bezorgen.
De Japanse modeontwerpster Annoura zag het
mondmasker als een prachtige, zwart satijnen kapje. Een bijpassende
hoed en dito jas zorgen voor een modieuze toets.
Iets extraverter is het ontwerp van de Wit-Russische
ontwerper Nikolai Shetko. Hij vatte het mondmasker als een futuristisch
iets op, en bezorgde het een camouflagelook avant la lettre.
Niet meteen praktisch, maar wel met een behoorlijk
punkgehalte zorgde de Oekraïnse ontwerper Zalevsky voor een
Hannibal-achtig exemplaar.
Voor wie denkt dat je je nooit genoeg kan
voorbereiden, ontwikkelde de Spaanse designer Miro een imkercape met
bijhorend mondmasker.
Volgens de Spaanse ontwerpster Luchina-Lizeta moet
een masker niet noodzakelijk afbreuk doen aan de vrouwelijkheid. De
pareltjes, diamantjes en het prachtige goud geven je meteen een
godinnenlook.
Hou je het liever simpel? Dan kan je je hart ophalen
bij de nieuwste creaties van DSquared2. Zij ontwikkelden een zwart
lederen mondmasker dat zowel voor mannen als vrouwen geschikt is. (br.she)
Het Vlaamse topmodel Elise Crombez
(26) is door tassenfabrikant Kipling uitverkozen om het gezicht voor de
volgende herfst-en wintercollectie te worden. Dat schrijven de
Corelio-kranten. Crombez moet het imago van Kipling wat oppoetsen en
het opnieuw 'in' maken. Voor Crombez is deze opdracht een nieuw
hoogtepunt in haar rijkgevulde loopbaan. In het verleden prijkte ze al
op de cover van het tijdschrift Vogue. Daarenboven deed ze ook
modellenwerk voor gevestigde waarden als Ralph Lauren, Armani en Prada. (br.hln)
Je haar heeft te
lijden in de zon. Dat geldt voor iedereen. Wanneer de zon feller begint
te schijnen, wordt het haar kwetsbaarder, poreuzer en breekbaar. Met
alle gevolgen vandien: na een zomervakantie is een kappersbezoekje
meestal de enige oplossing. Volgens de Schotse haarkapper Trevor
Sorbie, die tal van celebs onder zijn klanten kent, hoeft het zover
niet te komen. Voorkomen is de boodschap.
Deze tips kunnen helpen:
1.
Chloor en zout van het zeewater of het zwembad, maken je lokken niet
meteen mooier. Volgens Sorbie spoel je eerst je haren in vers water
voor je het zwembad induikt. Kom je er uit, spoel je de haren meteen
af. Dat helpt de schade te beperken.
2. Vooraleer je op
vakantie trekt, moeten je lokken onder handen worden genomen. Een
aangepaste behandeling met de juiste producten helpt om deze voor te
bereiden op wat komen zal. "Maak het sterker en zorg dat het haar in
optimale conditie is, zo zal het minder snel aangetast worden tijdens
je vakantie".
3. Andere nuttige tips: een zeer wijde kam helpt
om je 'strandhaar' knopenvrij te houden, laat je lokken drogen aan de
lucht en gebruik geen föhn. Ten slotte gebruik je steevast een leave-in
conditioner als je aan het zonnen bent.
Stefano Pilati, de creatieve directeur bij YSL, is niet bij de pakken blijven zitten. Ondanks de geruchten dat de financiële crisis stilletjes maar zeker het modehuis nekt ontwierp Pilati een nieuwe collectie. 'New Vintage' ligt vanaf juni in de rekken en is volledig gemaakt van gerecycleerde stoffen.
De collectie bestaat uit gerecycleerde stoffen uit vorige ontwerpen. Ze proberen hiermee een stap te zetten in de richting van een groene toekomst. Volgens Pilati is het hergebruiken van de stoffen de beste manier om creativiteit en ecologie perfect tot een symbiose te laten komen.
De New Vintage-collectie zal enkel te koop zijn bij Barneys in New York. (br.she)
Volkstoeloop verwacht voor Brits stijlduo Trinny en Susannah
Volkstoeloop verwacht voor Brits stijlduo Trinny en Susannah
Al zevenduizend Vlaamse fans van Trinny en Susannah hebben ge-sms't
om volgende week de Britse stijlgoeroes te kunnen ontmoeten.
Stadsfeestzaal Shopping in Antwerpen maakt zich op voor een
overrompeling.
Vanavond restylen Trinny Woodall en Susannah Constantine op Vitaya
enkele bimbo's op leeftijd. De stylistes dragen zelf vierentwintig uur
lang de foute garderobe van deze kortgerokte dames.
Volgende week komen de Britse fashionista's voor het eerst
ook naar België. Op woensdag 6mei geven ze vrouwen in de Antwerpse
Stadsfeestzaal live een persoonlijke make-over.
'De kans op een overrompeling is reëel', zegt marketing
manager Liesbeth Nomes van Stadfeestzaal Shopping. 'Er zijn al zowat
zevenduizend reacties binnengekomen op de sms-wedstrijd van Vitaya
waarmee je een meet & greet kunt winnen. Dat doet vermoeden dat heel wat gegadigden een glimp zullen willen opvangen van hun idolen.'
'Veel zal afhangen van het weer woensdag, maar we zijn hoe
dan ook voorbereid op een volkstoeloop', aldus Nomes. 'We plaatsen
paaltjes om de fans in goede banen te leiden en hebben een legertje
veiligheidsmensen ingeschakeld. Kortom, alle hens aan dek.'
Snel op de afspraak zijn is de boodschap. 'Om
veiligheidsredenen worden maar 1.200 mensen toegelaten in de grote zaal
waar Trinny en Susannah optreden. Als we onze maximumcapaciteit
bereiken, kan de zaal worden afgesloten.'
Het is de eerste keer dat het winkelcentrum tijdens de
openingsuren een groots opgezet evenement organiseert. 'Maar we
garanderen dat de gewone klanten intussen ongehinderd kunnen shoppen.
Er zijn genoeg toegangswegen naar de winkels.' (br.Het Nieuwsblad)
David Beckham lijkt in de voetsporen van vrouwlief Victoria te treden. De voetbalster ontwierp speciaal voor het sportmerk Adidas een geheel eigen sportcollectie.
Beckham wil naar eigen zeggen het sportmerk wat stijlvoller en comfortabel maken. Hij werkte daarvoor voornamelijk met kasjmier, zijde en leder. De ster liet reeds weten zijn lichaam niet te gebruiken om de collectie te promoten. Het zijn volgens hem de kleren en niet de ontwerper die de aandacht verdienen.
Gezien bij verschillende mode ontwerpers: Een schouder bloot
Lanvin
Heel mooi en sexy bij warme zomeravonden, een schouder bedekt en een schouder bloot, zowel bij de jurken als de blouses . Heel mooi te combineren met een paar mooi juwelen , rond de hals, mooie armband , of een mooie broche op de schouder spelden... ook zonder juwelen heel mooi en chique
Ontwerpster Diane Von Furstenberg wordt beschuldigd van plagiaat. Een van haar jasjes zou een exacte kopie zijn van een jasje van het Canadese label Mercy. Von Furstenberg staat al jaren bekend als een aanvoerder van de strijd voor de bescherming van copyrights.
"Ik probeer meer informatie te krijgen, en ik heb mijn advocaat gevraagd contact te zoeken met de ontwerpers bij Mercy om te zeggen dat we met een onderzoek bezig zijn. Ik schaam me alvast diep dat zoiets bij ons kan gebeuren. Ik zal er alles aan doen wat nodig is. Ik zal compenseren en het voorval als voorbeeld gebruiken om er zeker van te zijn dat zoiets nooit meer gebeurt. Niet alleen voor mij, voor iedereen", vertelt Von Furstenberg. Het bewuste ontwerp kwam van een medewerker, die ondertussen al ontslagen werd.
De modeontwerpster is buiten haar modecarrière ook actief als voorzitter van de Raad van Modeontwerpers in Amerika en maakte jaren geleden de bescherming van de copyrights al één van haar belangrijkste strijdpunten. (br.she)
De 52-jarige Jerry Hall is hotter dan ooit. Na een spectaculaire campagne voor Chanel tekende de ex van Mick Jagger een nieuw contract met Fords Models.
Hall begon jaren geleden bij Ford Models maar verliet het bureau een tweetal jaar later al. Na een uiterst succesvolle terugkeer voor het modehuis Chanel pikt Hall de draad terug op en tekende op 52-jarige leeftijd opnieuw een contract bij Ford Models. (br.she)
80 procent van de Nederlandse vrouwen gebruikt schadelijke
schoonheidsproducten die het verouderingsproces van de huid kunnen
versnellen. Dat blijkt uit Nederlands onderzoek.
Sneller ouder 20
procent van de vrouwen kampt met huidaandoeningen omdat ze de verkeerde
cosmetica gebruiken. Dit onderzoek naar de bestanddelen van
schoonheidsproducten en de manier waarop ze gebruikt worden, moet
vrouwen helpen betere keuzes qua make-up te maken, meldt nu.nl. "Veel
dagcrèmes bevatten alcohol en parfum, bij sommige vrouwen veroorzaakt
dit chronische irritatie van de huid wat het verouderingsproces
versnelt", aldus de onderzoeker. Dermatoloog Martino Neumann bevestigt
deze theorie: "Steeds meer vrouwen smeren heel wat op hun gezicht ,
maar de kans is groot dat het eerder meer kwaad dan goed doet."
Fabrikanten zijn schuldig De
onderzoekers geven vooral de cosmeticafabrikanten de schuld:
"Huidreinigers zijn vaak agressief en veel producten bevatten te weinig
werkzame stoffen. Maar ook veel natuurlijke ingrediënten zoals menthol,
bergamot, eucalyptus, lavendel en pepermunt kunnen schade aanrichten.
We hopen dat we met dit onderzoek fabrikanten kunnen bewegen geen
schadelijke stoffen meer te gebruiken." (br.hln)
De Italiaanse modeontwerpster Angela Missoni is klaar om haar populariteit uit te breiden. Speciaal daarom bracht ze een jeanscollectie uit en vertelde ze te hopen op een collectie bij de winkelketen H&M.
Angela Missoni is al langer bekend bij de doorgedreven fashionista's. Speciaal om haar klantenbestand uit te breiden en haar talenten ook bij het grote publiek aan de man te brengen ontwikkelde de Italiaanse een eigen jeanslijn. Bovendien liet ze weten "graag iets te doen met H&M".
"Ik wil de nadruk op de kleren leggen, niet op de modeshow daar rond. Tegen 2010 wil ik een alternatief gevonden hebben dat minder koud en afstandelijk is. Naomi Campbell en Gisèle Bundchen in je show hebben wil niet meer zeggen dan: wij kunnen ze betalen. Het zijn niet eens meer echte supermodellen, maar ze vragen wel superprijzen. Daarom wil ik voor mijn show liever jonge, frisse meiden die de geest van het merk kunnen overbrengen", besluit Missoni. (br.she)