Trinny Woodall, de
Engelse stijlgoeroe die de dames weet te kleden, ziet er steeds
magerder uit. Haar gewicht daalt zienderogen en in Engeland maken
enkele journalisten zich stilaan zorgen over haar zorgwekkend mager
figuur.
Amerika lonkt Het
zijn hectische tijden voor Trinny: onlangs zag ze haar huwelijk op de
klippen lopen en is ze druk doende om binnenkort ook de Amerikaanse
markt te veroveren met een nieuwe reeks make-over programma's. Is dat
de reden van haar plotse gewichtsafname?
Voedingsgewoonten Trinny
let alleszins sterk op haar voeding, zo weten ze bij de Daily Mail. Op
haar dagelijkse menu staan rauwe wortels, geroosterde pijnboompitten,
een handvol rijst en een stukje biologische cake. Zelfs haar enige
pleziertje, de chocaladetruffel, lijkt ze tegenwoordig af te zweren.
Waarom ze zich zo laat uitmergelen, blijft maar de vraag.
Botox Lange
tijd werd gedacht dat ze aan de Botox zat, getuige daarvan zijn de
steeds vollere lippen. Ze is behoorlijk lastig geworden op al deze
insinuaties en beweert dat haar lippen nog altijd dezelfde grootte
hebben als vroeger. Bij de Daily Mail gunnen ze haar het voordeel van
de twijfel. Daar nemen ze aan dat haar steeds dunner wordende figuur,
de volle lippen nog eens extra in de verf zetten.
Ziekjes Haar
verschijning op een recente gala-avond in Londen, deed enkelen de
wenkbrauwen fronsen. Volgens aanwezigen viel het iedereen op hoe mager
ze leek. Van dichtbij bekeken, zag ze er zeer ziek uit en hield ze haar
rug gebogen. Ook toen ze een dagje later in een grijze regenjas
dochterlief naar school bracht, vielen haar dunne beentjes extra op.
Wat
er ook van aan is, Trinny richt zich nu vol overgave op de States. Daar
hoopt ze door te breken en wil ze haar carrière uitbouwen. Hopelijk
gaat dat niet ten koste van haar gezondheid. (br.nina)
De Nederlandse modeketen Claudia Sträter verkoopt zijn zeven Belgische
winkels. Koper is het eveneens Nederlandse Nesia Holding. Dat bevestigt
een woordvoerster van Claudia Sträter.
Reden
van het vertrek uit België zijn de tegenvallende resultaten, ook als
gevolg van de kredietcrisis. Claudia Sträter was nog maar 7 à 8 jaar
actief in ons land. Overnemer is de Nesia-holding, bekend van
kledingformules als ZaZa en SoBe.
Volgens de woordvoerster van
Claudia Sträter werken er in de Belgische winkels een vijftigtal
mensen. Die gaan over naar Nesia, aldus nog de woordvoerster. (br.hln)
Emily DiDonato nieuwe ambassadrice Maybelline New York
Emily DiDonato nieuwe ambassadrice Maybelline New York
De 18-jarige Emily DiDonato is het nieuwe uithangbord van Gemey Maybelline New York. Ze volgt hiermee onder andere Christy Turlington, Julia Stegner, Erin Wasson en Jessica White op.
DiDonato begon haar modecarrière bij Guess in 2008. In slechts enkele maanden poseert Emily voor legendarische fotografen als Patrick Demarchelier, Arthur Elgort, Norman Jean Roy, Robert Erdmann en Walter Chin.
"Emily heeft een uitzonderlijke aura. Ze is intelligent, uitzonderlijk mooi, open en communicatief. Op het ogenblik zelf dat mijn team en ik haar ontmoetten, wisten we al dat ze de juiste was. Ze heeft een zeer natuurlijke, verfrissende en spontane schoonheid waar elke vrouw ter wereld zich in kan herkennen. Haar Italiaanse en Ierse roots en haar leven in New York maken haar geknipt voor Maybelline! Emily heeft alle troeven om te slagen in dit vak en we zijn fier dat het grootste cosmeticamerk haar hierin kan aanmoedigen", verklaart Cyril Chapuy, General Manager Maybelline New York Worldwide.
Emily verschijnt deze zomer voor het eerst voor Maybelline New York in de lang verwachte pers- en tv-campagne van Color Sensational Lip Color. (br.she)
De zoektocht naar de perfecte jeans kan heel lang en vaak frustrerend
zijn. Maar eens je het juiste exemplaar voor je figuur hebt gevonden,
wil je nooit meer wat anders. De voornaamste probleemzone voor een
jeans is de kont. Hieronder lees waar je op moet letten zodat je
volgende aankoop uit denim je perfect past.
Platte kont Om
je platte kont wat te verdoezelen kies je best voor een exemplaar met
wat stretch in, dat geeft je kont een lift en maakt het wat ronder. Ook
brede, opvallende zakken zullen je flateren. Die breken het vlak en
versierstiksels maken het geheel wat ronder. Kies zeker niet voor een
exemplaar uit een stijve, zware stof. Daardoor gaat je kont namelijk
nog platter lijken.
Bij een volle kont zal een jeans met hoge taille goed passen.
Volle kont Vrouwen
met een ronde kont hebben het vaak moeilijk een goed passende jeans te
vinden. De broeken passen meestal niet aan de kont en zijn ze te groot
aan de taille. Jeans met een hoge taille en een extra naad boven de
zakken, zullen het beste rond je rondingen flatteren. Kies een
exemplaar met strech, zodat je broek na een tijdje niet gaat hangen.
Geen kont De
truc is een kont te creëren waar er geen is, daarvoor heb je opvallende
details nodig aan de achterkant van je broek. Dit kan je doen door
bijvoorbeeld zakken met knopen te kiezen of kleurrijke stiksels op de
achterkant.
Brede heupen Bij brede heupen
is het belangrijk dat je voor wat evenwicht zorgt. Het ideale paar voor
jou is een exemplaar uit een zware stof, met slechts een heel klein
beetje stretch. Dit maakt de onderkant van je kont wat ronder. Kies
voor de juiste zakken op je achterkant, ze mogen niet te groot zijn, ze
moeten zo hoog mogelijk tegen de taille zitten en niet te ver aan te
zijkant. Het is de bedoeling dat je de aandacht trekt naar het centrum
van je kont en niet naar de buitenkant.
Een broek met rechte pijpen past best bij een brede kont.
Brede kont Vermijd
een jeans met brede pijpen, kies voor een rechte pijp of een bootcut.
Zoek naar een exemplaar met kleine zakken op de achterkant die weer de
aandacht naar het centrum van je kont trekt. Dit soort zakken slanken
je kont af en zetten je beste punten in de verf.
Deze zomer laat je
de kleur van je nagels contrasteren met de rest van je make-up. Denk
aan felpaars, roze en knaloranje. Voor een avondje uit kies je voor
groen, blauw en zwart.
Contrast Al
je cosmetica op elkaar afstemmen, is niet meer fashionable, meldt
trendystyle.net. Kies dus voor een kleurtje dat niet past bij je
lippenstift, maar wel bij je schoenen en outfit. Felrood doet het nog
steeds goed deze zomer, maar ook bordeaux en andere donkere kleuren als
paars of groen zijn trendy. Kies wel voor matte varianten. Aangezien
deze zomer felle schoenen ook hot zijn, is het belangrijk dat je nagels
hier qua kleur bij passen, maar ze moeten wel contrastreren: denk aan
fuchsia met rood en groen met blauw. (br.nina)
Superdikke en immense lange wimpers is de hotste beautytrend van het
moment. Maar wel moeilijk om zelf te creëren als je er niet als een
goedkope travestiet wil uitzien. Wij leren hoe het wel moet.
Natuurlijk Valse
wimpers zijn aan een comeback bezig. Wil jij net als de catwalkmodellen
volumineuze en lange wimpers, dan zijn valse exemplaren de enige
oplossing. Ook celebs als Duffy en Michelle Obama zetten er hun ogen
extra mee in de verf. Maar de truc bestaat er wel in het natuurlijk te
laten lijken. Het voordeel van deze trend is dat ze je hele gezicht
kunnen transformeren en dat voor de fractie van de prijs van plastische
chirurgie.
We geven enkele tips voor een trendy en natuurlijk resultaat: - Knip het stukje dat te lang is aan de rechterkant van je wimpers af voor je begint.
-
De meeste valse wimpers hebben een zelfklevende strook, maar je brengt
toch best extra wimperlijm aan voor je ze aanbrengt. Laat dit tien
seconden drogen om te vermijden dat ze afvallen in de loop van de
avond.
- Valt de overgang tussen de valse en de echte wimpers op, breng dan vloeibare eyeliner erover aan om dit te camoufleren.
- Breng de wimpers in vorm met een warme wimpertang.
- Mascara is ook een must om het verschil tussen de echte en de valse minder zichtbaar te maken.
Giorgio Armani heeft hepatitis. De Italiaanse modeontwerper roept zijn fans om op zich niet ongerust te maken.
De 74-jarige Armani trok de aandacht toen hij afwezig was op de internationale designbeurs Salone Internazionale del Mobile in Milaan. Om geruchten te onderdrukken, heeft de ontwerper het nieuws zelf bekendgemaakt.
"Veel mensen hebben mij al aangesproken over mijn gezondheid. Ik heb besloten om geruchten voor te zijn en mensen hun bezorgdheid weg te nemen", aldus Armani.
De modeontwerper is aan het herstellen van zijn ziekte, maar bevestigde dat in zijn bedrijf alles normaal verloopt.
De tiende modecollectie van Kate Moss voor Topshop ligt vanaf morgen in
de winkels. Het topmodel straalde zelf met haar ontwerpen die weer een
schot in de roos zijn.
Foto: Topshop.
Glamour en sexy Morgenvroeg
zullen Britse fashionista's weer drummen voor de deuren van Topshop om
een stuk uit de nieuwste zomercollectie van Kate Moss te kunnen scoren.
Het model showde haar eigen creaties met een strakke staart, rode
lippen en een gouden teint. Ze combineert glamour met sexy en gaat voor
een look uit de jaren '90.
Foto: Topshop.
Topstukken Het
is een erg veelzijdige collectie geworden die je zowel op vakantie als
op festivals kunt dragen, allemaal dingen die Kate zelf graag doet.
Enkele topstukken zijn een eenvoudige maxijurk, ideaal om na een
strandbezoek meteen feestjes mee af te schuimen, sandalen uit
slangenleder, een oranje tuniek en een sexy trapless jurkje. Maar ook
een zwierige jurkje met luipaardenprint en een topje met zebramotief
zullen goed scoren. Of vrouwen de gilets net als Kate ook zonder
bloesje er onder zullen dragen, is nog af te wachten, maar bij haar
oogt het alvast sexy. Gelukkig hoef je niet naar Groot-Brittannië voor
de collectie, je kunt alles ook via de webshop van Topshop bestellen. (br.hln)
De oversized handtas, al verschillende seizoenen hét modeaccessoire en
populair bij fashionista's dankzij Posh en Katie Holmes, zou volgens
Britse onderzoekers criminaliteit uitlokken.
Stelen van identiteit Uit
Brits onderzoek blijkt dat de oversized handtas het aantal diefstallen
in Groot-Brittannië sinds 2008 met 25 procent deed stijgen. Het zou ook
het risico op fraude met persoonsgegevens vergroten. Doordat de handtas
zo groot is, heeft driekwart van de vrouwen altijd papieren bij waarop
naam, geboortedatum en adres op vermeld staan. Ook blijkt uit een
recent onderzoek dat de helft van hen geen idee heeft wat je nodig hebt
om de identiteit van iemand te stelen, meldt nu.nl. Maar ook mannen
lopen hier steeds meer risico op omdat de handtassen ook bij hen
ingeburgerd raken. Een man op de tien van draagt een tas en 60 procent
van hen zegt altijd vertrouwelijke informatie bij te hebben.
Aandachtig zijn Als
vrouwen niet bereid zijn hun oversized handtas op te geven, is het
belangrijk dat ze extra voorzichtig zijn en dat ze gauwdieven geen kans
geven op risico plaatsen als het openbaar vervoer, winkelstraten en
uitgaansgelegenheden.
Lady Gaga gaat een eigen kledinglijn op de markt brengen.
Lady Gaga gaat een eigen kledinglijn op de markt brengen.
Lady Gaga gaat een eigen kledinglijn op de markt brengen. De zangeres is in gesprek met verschillende partijen over een collectie bizarre kledingstukken.
De kledinglijn van Lady GaGa is gericht op tieners en als we afgaan op de persoonlijke smaak van GaGa zal deze bestaan uit latex hotpants, netpantys en aparte hoofddeksels.
Ik kan niet wachten om mijn eigen lijn te ontwerpen. Het is zeker iets waar ik me het komende jaar op wil richten omdat ik mijn eigen stijl heb., aldus Lady GaGa tegen de Mirror.
Volgens de ontdekker van Lady GaGa, zanger Akon, zal de kledinglijn een regelrechte hit worden omdat iedereen op Lady GaGa wil lijken.
Het is nog niet bekend wanneer de kleding van Lady GaGa in de winkels ligt.
Het lijkt alsof de
Star Trek film invloed heeft op de modewereld. Celebs schitteren
letterlijk in glanzende stoffen en vreemde, futuristische vormen.
Celebs en catwalk
Zou
NASA nu ook al fashionista's recruteren: Kate Moss, Rihanna en Reese
Witherspoon zijn onlangs gesignaleerd met ruimtepakjes. Het begon
allemaal met de mode op catwalks voor deze lente, Balenciaga, Balmain,
Pucci en Dolce & Gabbana toverden hun modellen om tot astronauten
met futuristische pakjes.
Asos.com.
Futuristisch Maar
de spacetrend is niet makkelijk te dragen, voor zo'n iconische jurk
betaal je je namelijk blauw en je moet er ook wel voor zorgen dat je
niet echt op een astronaut gaat lijken. Maar gelukkig is H&M mee
met de trend en kun je daar wel een futuristische outfit vinden. Dit
soort outfits draag je beter niet voor kantoor, maar het doet je wel
opvallen tijdens een avondje uit. (br.nina)
De jaren '90 liggen alweer een tijdje achter ons, tijd om terug te kijken naar de mode toen!
1) Broeken De
belangrijkste broekentrend waren de olifantenpijpen (voor vrouwen) en
baggy pants, die vooral door mannen maar ook door stoere vrouwen werden
gedragen. Die baggy pants evolueerden naar broeken met een veelvoud aan
zakken, waar je vanalles in kwijt kon. Die werken exclusief door mannen
gedragen. Ook jeans werd terug definitief in, met een hoogtepunt eind
de jaren '90 toen iedereen een jeansvestje moest hebben.
Aan de
andere kant van het hipheidsspectrum vinden we de adidas-sportbroeken,
kenmerkend door de witte, vertikale strepen opzij, de vreselijke
ritselende stof en de drukknopen.
2) Handtassen Handtassen
waren definitief uit. In de minimalistische jaren '90 schakelde
iedereen eerst massaal over op heuptasjes, om vervolgens heil te zien
in kleine rugzakjes. Beide zijn nu behoorlijk fout.
Doc Martens waren enorm populair.
3) Schoenen Doctor
Martens, eerst enkel in zwart maar vervolgens in alle kleuren van de
regenboog, konden zelfs kleine meisjes bekoren. Ook lage, stoffen
schoenen werden veel gedragen en vormden de voorloper van de trend om
sportschoenen als dagelijks schoeisel te gebruiken. Van de Spice Girls
erfden we de plateauzolen.
4) Rokjes boven broeken Jurken
boven lange leggings of minirokjes boven kniebroeken: beide trends
werden in de jaren '90 gedragen. Soms mocht het ook minder vrouwelijk,
in de kortstondige revival van de 'sjalopet'.
5) Sieraden Plastic
armbandjes, pins, halve hartjes (gedeeld met je lief of een vriendin),
alles met tutjes of kleine speldjes in je haar: achteraf bekeken waren
de jaren '90 behoorlijk, euh, 'tuttig'. Nog populair: spannende
halskettingen, met een bedeltje (een bloempje ofzo) eraan.
6) Hawaii In
de vroege jaren '90 was alles nog bedrukt met felle, Hawaiaanse prints.
Later werden die vervangen door de subtielere, maar even valse,
bloemenkrans.
7) T-shirts Een T-shirt is nu
een basis-stuk dat, behalve bij concerten of voetbalwedstrijden, liefst
zo weinig mogelijk opvalt. In de jaren '90 was dat anders: t-shirts van
tv-series, films en tekenfilmfiguurtjes waren populair. Jongens droeven
de versie met lange boven vaak onder een hemd, een overblijfsel van de
grunge-periode.
8) Disney-sokken Sokken met tekeningetjes van Winnie the pooh, of andere tekenfilmfiguurtjes, werden om nogal onduidelijke reden giga-populair.
9) Blote buiken Naarmate
de broeken lager werden, werden de t-shirts korter tot blote buiken (en
de bijhorende navelpiercings) overal op straat te zien waren. Britney,
Christina en de Venga Boys werden er beroemd mee, terwijl de kranten
volstonden met schreeuwerige commentaren over de verloedering van de
zeden toen ook preteens en zelfs kleuters met blote buiken werden
gezien.
10) Lipstick Less is more, en in de jaren '90 werd zo weinig mogelijk make-up gebruikt. Glitter, glossy lipstick werd hét item.
Een trendy paar
slippers zijn onontbeerlijk voor je zomeroutfits. We zagen op de
catwalks van Marc Jacobs en Chloé slippers met veel bandjes en felle
kleurtjes. Daarnaast zijn versieringen als strikjes, opvallende bloemen
en etnische elementen helemaal hot.
Slippers La Redoute.
Veel aandacht Zowel
de romantische types als stoere vrouwen komen aan hun trekken deze
zomer wat schoenen betreft. Een paar opvallende slippers hebben
natuurlijk de nodige aandacht nodig. Laat je schoenen opvallen door te
combineren met een shortje of fris zomerjurkje. (br.nina)
De ontwerper Philippe
Stark waagt zich binnenkort opnieuwin de modewereld. De Fransman,
bekend van strakke badkamermeubelen, horloges en motorfietsen, gaat
daarvoor in zee met het merk Ballantyne.
De kledinglijn komt er voor mannen en vrouwen,
en draagt de naam 'Starck with Ballantyne'. Ballantyne is
gespecialiseerd in cashmere, en ook de Starck-kleding zal uit dat
materiaal gemaakt worden.
Strikt genomen is het niet de eerste duik van Starck in de
modewereld. Eerder tekende de Fransman al kledij voor Puma, onder de
merknaam 'Starck Naked'. (br.Het Nieuwsblad)
Na de Brazilian Wax valt er geen enkel plekje meer te ontharen? Niet dus, de nieuwste ontharingstrend, overgewaaid vanuit New York, is het waxen van de neus. Zijn de neushaartjes weg, zie je er immers meer vrouwelijker, verzorgder en meer sexy uit.
Warme was In de Verenigde Staten is het al een tijdje een essentieel beautyonderdeel in tal van schoonheidscentra. De paraffinewas, gebruikt voor de neusgaten, lijkt er steeds populairder.
De warme was wordt net, als bij de benen of bikini, uitgesmeerd en na dertig seconden wordt deze met een handig neuspapiertje weggetrokken. "Klinkt pijnlijker dan het is", stelt Mary Gillmore van een Amerikaans schoonheidssalon. Net als op andere gebieden is het effe op de tanden bijten en verdwijnt de pijn vrij snel.
Oorlellen Amerikanen laten trouwens steeds meer bizarre delen waxen. Dames epileren er zelfs hun oorlellen, handen, wangen en hals. "'Waxing' wordt steeds extremer omdat dames meer haren krijgen", vertelt Gillmore."Het leven biedt meer stress en ons lichaam maakt daardoor meer mannelijke hormonen aan. Die doen de haren sneller groeien" (br.hln)
Gwyneth Paltrow zal binnenkort niet langer het gezicht van cosmeticabedrijf Estée Lauder zijn. De actrice wil haar contract opzeggen om haar lifestylewebsite uit te bouwen.
De 36-jarige Paltrow heeft onlangs haar eigen website Goop opgericht. Hierop geeft ze advies over voeding, make up en kledij. Nu wil ze een echte lifestylegoeroe worden en haar website uitbreiden. Maar hiervoor moet de actrice haar contract met Lauder opzeggen.
"Ze wil zichzelf promoten, maar dat kan ze maar beperkt zolang ze reclame maakt voor een cosmeticabedrijf. Gwyneth wil niet een van die vrouwen worden die op hun 50ste nog reclame maken voor make up. Dat vindt ze maar zielig", bekende een vriendin van de actrice.
De woordvoerder van de actrice bekent dat er onderhandelingen zijn met Lauder, maar ontkent Paltrows plannen om haar website uit te breiden: "Het is nog te vroeg om iets over de onderhandelingen te zeggen, maar als ze haar contract opzegt, zal dat niet voor Goop zijn." (br.she)
De 'Wig Purifier' is een reiniger voor pruiken die vieze geurtjes weet
weg te nemen. Daarvoor zorgt de aanwezige ozonlucht. Die reinigt en
steriliseert bovendien. Tien minuten in de 'pruikenreiniger' geeft
opnieuw een frisse haardos. Meer info: www.wigpurifier.com.
Gerald Watelet werd in 1963 in de buurt van Namen geboren.
Watelet heeft een culinair verleden. In een vorig leven was hij maître d'hôtel in het sterrenrestaurrant Villa Lorraine. En dat hij omstreeks die tijd Belgisch kampioen salondansen was, wil hij soms ook graag geweten hebben. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en in 1988 richt hij met een financiële partner zijn couturehuis op. In 1989 geeft hij zijn eerste modeshow en in september 1991 showt hij op de Belgische ambassade in Parijs.
Zijn eerste moment van glorie beleeft hij in maart 1993, als koningin Fabiola in Brussel op zijn defilé verschijnt, samen met Paola, toen nog prinses van Luik. Een van verrukking zwijmelende Watelet neemt het boeket van de bruid (witte tulpen) en overhandigt het aan de koningin. Vanaf die tijd is het Belgisch koningshuis discreet maar trouw klant bij Watelet. Een klandizie tot op heden, want hij kleedt geregeld de prinsessen van de koninklijke families van België en Luxemburg. Zo zien we op de bruiloft van prinses Laurent met Claire Coombs een stralende Mathilde in een beeldig roze ensemble van Watelet.
In de jaren '90 verovert hij Rome, Parijs, New York en Moskou, maar in 1996 komt er een dip. Even later is hij er weer met zijn tweede lijn Almost Couture die ook in zijn Maison op de Louizalaan verkocht wordt. Begin dit jaar neemt hij een aantal 'petites mains' over van het inmiddels opgedoekte atelier van Yves Saint Laurent en opent een eigen Salon in Parijs, rue François 1er. Watelet blaakt van zelfvertrouwen: de voortekenen waren nog nooit zo goed. Talrijke cliënten van Yves Saint Laurent tonen belangstelling voor zijn werk. Zijn stijl is er één van samenhangende, tijdloze luxe, en niet alleen voor prinsessen. (br.weekend knack)
Tentoonstelling Hervé van der Straeten in Brussel vanaf 27 mei
In de winkel Ciel mes Bijoux! in de Koningsgalerij in Brussel is vanaf 27 mei een tentoonstelling te zien van het werk van de Belgische ontwerper Hervé van der Straeten. Van der Straeten heeft vele en mooie creaties gemaakt in de wereld van de mode en decoratie en verschijnt regelmatig in prestigieuze tijdschriften zoals Architectural Digest en Wallpaper.
Ook is de ontwerper geen onbekende van ontwerpers als Jean-Paul Gaultier, Thierry Mugler en Christian Lacroix waarmee hij in de jaren tachtig Hervé van der Straetenen negentig heeft samengewerkt. Ook ontwierp hij bijvoorbeeld de flacon van het parfum Jadore van Christian Dior en de lipstick KissKiss van Guerlain. Op de tentoonstelling in Ciel mes Bijoux! zal Van der Straeten een honderdtal nieuwe juwelen showen
Hoewel de mannencollectie van Versace voor komende winter ook donker oogt, werd er met wit en petrolblauw enkele accenten gelegd. Ook hier zien we bont en leder terugkomen. Net als bij Dolce en Gabbana wordt het maatpak gecombineerd met een strikje.