Bewerkte foto van model voor Ralph Lauren veroorzaakt rel
Bewerkte foto van model voor Ralph Lauren veroorzaakt rel
Omdat het slanke model Filippa Palmstierna volgens het Amerikaanse
modehuis Ralph Lauren nog niet mager genoeg was, besloot merk haar met
photoshop nog een pak slanker te maken voor een advertentie. De blog
BoingBoing pikte dit op en ging nog een stapje verder. Ze maakten het
model nog magerder, zodat het zeker opviel dat er met de foto geprutst
was.
Van nature slank Onder
de foto van het graatmagere model Filippa Palmstierna op BoingBoing
stond duidelijk te lezen 'Haar hoofd is duidelijk groter dan haar
heupen'. Vooral het feit dat het meisje al van nature heel slank is,
stoorde de makers van de blog. Ralph Lauren kon duidelijk niet lachen
met deze kritiek en stuurde zijn advocaten er op af. Maar de blog liet
niet met zich sollen doen. "De wet van de copyright geeft je niet het
recht critici die je wijzen op problemen af te dreigen", was het
antwoord.
Matendebat Dit voorval voert het
matendebat en het gebruik van photoshop bij modefoto's om het uiterlijk
van modellen te verbeteren. Steeds meer magazines en modehuizen
proberen af te stappen van de digitale bewerking van foto's, iets waar
de mode-industrie veel kritiek over krijgt de laatste tijd. Gisteren
nog liet een Duits magazine weten geen professionele modellen meer te
willen gebruiken voor reportages wegens te mager.
De campagne van JBC met Naomi Campbell heeft zijn doel niet gemist.
Zaterdag werd het spotje voor het eerst uitgezonden en sindsdien is de
vraag naar het jurkje dat La Campbell in de spot draagt, bijzonder
groot. Nu al zijn de betreffende jurkjes in de meeste winkels
uitverkocht.
Bijbestellen Bij
JBC werd die stormloop niet verwacht. Klanten vragen specifiek naar dat
ene jurkje dat het topmodel draagt in de clip. Wegens massaal succes,
worden nog een aantal exemplaren bijgemaakt, al zullen dat er niet
teveel zijn. Het exclusieve karakter zou er alleen maar door
verdwijnen, zo luidt het bij JBC.
Uithangbord Campbell
blijft trouwens nog tot volgend jaar het uithangbord van de Belgische
keten. In de volgende spots is ze meer op de achtergrond te zien,
weliswaar nog steeds in hetzelfde jurkje. Te zien vanaf 2 november.
Meer dan twee miljoen Britse vrouwen houden hun favoriete jeansbroek
tot 40 jaar bij, in de hoop er terug in te passen na een
vermageringskuur.
Nooit uit de mode De
helft van de volwassenen gelooft dat de jeansbroek nooit uit de mode
raakt, daarom krijgen ze het niet over hun hart hun favoriete exemplaar
weg te smijten. Uit een enquête bij 1.000 Britse vrouwen blijkt dat de
gemiddelde jeansbroek zes jaar oud is en dat vrouwen deze langer
bijhouden dan mannen.
Meest comfortabele kledingstuk Een
derde van de vrouwen, maar slechts 12 procent van de mannen bewaren een
oud exemplaar in de hoop ooit genoeg af te vallen zodat ze weer in hun
favoriete exemplaar passen. Bijna de helft van de mannen beweert er
eentje te bewaren voor smerige klusjes als verven en knutselen. Een
kwart doet het omdat dit hun meest comfortabele kledingstuk is. 8
procent bewaart zijn jeans vanwege sentimentele redenen. Een gemiddelde
volwassene bezit vijf jeansbroeken.
De laatste jaren werd breien steeds populairder, maar door de crisis
krijgt dit plots een serieuze boost. Tal van breiliefhebbende celebs
bewijzen dat deze hobby niet langer enkel voor grootmoeders is.
Grof is trendy De
verkoop van wol nam sinds vorige herfst met 30 procent toe. Ook steeg
de interesse voor breikringen, waarbij leden wol en patronen met elkaar
ruilen. De hobbywinkelketen Hobby-Craft zegt dat ze het afgelopen jaar
meer dan een miljoen bollen wol verkochten. "Steeds meer mensen
beginnen zelf dingen te maken door de recessie. Vooral grof gebreide
kledingstukken blijken populair te zijn, dit is namelijk makkelijker te
maken voor beginners. De verkoop van dikke wol steeg zelfs met 38
procent."
Kate Hudson in de breiwinkel.
Breiende celebs Weardowney, een
merk van breiwerk, heeft een breigroep in Londen en geeft ook lessen.
Oprichtster Gail Downey zegt dat celebs ook hielpen om het oma-imago
van breien kwijt te raken. "Het is glamoureuze hobby nu, degenen die
het graag doen, passen tegenwoordig niet meer in het plaatje van de
oma. Jonge vrouwen halen er voldoening uit en het werkt kalmerend."
Kimberly Stewart, dochter van de rockster Rod Stewart, komt er eerlijk
voor uit dat ze liever thuis blijft om te breien dan uit te gaan.
Andere bekende breiliefhebbers zijn Julia Roberts, Kate Hudson, Cameron
Diaz en Geri Halliwell.
Kimberley Stewart met een zakje uit de breiwinkel.
Volgend seizoen dumpen Redactrice
bij een Brits breimagazine Emma Kennedy zegt dat de revival van breien
vijf jaar geleden begon, maar dat dit het laatste jaar explosief
toenam. "Steeds meer mensen willen zelf dingen maken, in plaats van
kledij te kopen en deze het volgende seizoen weer te dumpen."
Geen betere
winkelstad in Europa dan Londen. Shopfanaten kunnen naar hartelust hun
hartje ophalen in de vele beroemde winkelstraten en blitse warenhuizen.
Deze winkelstraten moet je gezien hebben.
1. Dé winkelstraat van Londen is ongetwijfeld Oxford Street,
de drukste shoppingstraat van Europa. Hier vind je de wereldberoemde
warenhuizen Selfridges en Marks & Spencer. De 1,5 km lange straat
herbergt een heel aanbod aan winkels. Vrijwel alle grote winkelketens
hebben hier een vestiging, zoals H&M, Mexx, Esprit, Bershka en
Zara. De beroemde TopShop waar je goedkoop kopietjes van couture vindt,
is ook hier te vinden.
2. Ook Regent Street moet
je gezien hebben. Daar vind je de warenhuizen Liberty's, Dickins &
Jones en Hamley's, de grootste speelgoedwinkel. Hamley's huisvest een
schat aan speelgoed op wel zes verdiepingen. Vooral kinderen zijn er
niet weg te slaan. Op de derde verdieping staat een berenfabriek waar
je zelf een eigen beer kan maken.
3. Carnaby Street
is een zijstraat van Regent Street. Trendy winkeltjes en hippe
boetiekjes hopen de iets jongere shopper aan te spreken. Bekende
modezaken alsG-Star, Replay, Wrangler, Diesel, Hilfiger Denim en Puma
hebben er hun vestiging.
4. Exclusiever shoppen doe je in New Bond Street.
De kans is trouwens ook groot dat je een of andere celeb tegen het lijf
loopt. Alle grote modenamen zitten er, gaande van Calvin Klein, Donna
Karan, Armani, Chanel, YSL, Cerruti, Louis Vuitton, Hermes, Mulberry en
zomeer. In de Old Bond Street zijn winkels van Gucci,
Prada, Versace, Dolce & Gabbana en DKNY, te vinden. Zelfs de
antiekliefhebber is op New Bond Street aan het goede adres. Sotheby's,
het oudste veilinghuis ter wereld, heeft hier zijn stek.
5. Mannelijke shoppers halen hun hartje op in Jermyn Street.
Deze straat richt zich vooral op mannenmode. Toppers zijn Dunhill,
Turnbull & Asser, J. Floris en Harvie & Hudson. Ook zijn er
accessoireshops waar je knopen, dasspelden en andere onmisbare
kleinigheden kunt kopen.
6. Je interieur fris je op met spullen uit Kings Road en de New Kings Road. Deze straten staan boordevol meubelzaken.
7.
Alle internationale modehuizen en designerwinkels zoals Christian Dior,
Louis Vuitton, Alberta Ferretti, Dolce & Gabbana, Giani Versace,
Gucci, Chanel, Prada, Valentino, Hugo Boss en Harvey Nichols, zijn te
vinden in de Londense wijk Knightsbridge. Een toeristische trekpleister in dit gebied is het luxueuze warenhuis Harrods. Alles is hier te vinden.
8. De wijk Notting Hill
kent succes sinds de gelijknamige film met Julia Roberts en Hugh Grant.
De boekshop in de film, Travel Bookshop, staat er trouwens echt. Vooral
reisboeken zijn er gegeerd. Portobello Road is de belangrijkste straat in Notting Hill. De permanente markt is een bezoekje meer dan waard.
9. Ben je in Londen, moet je naar Camden Town geweest
zijn. Het meer alternatieve centrum van Londen is een ontmoetingsplaats
voor vele subculturen. Goths, punks, hippies,... ze voelen zich allen
thuis in deze wijk. Camden Town trekt zowel toeristen als rasechte
Londenaars. De wijk strekt zich uit tussen de metrostations Camden en
Chalk Farm. In de hoofdstraat vind je vooral kleine winkeltjes, tattoo-
en piercingzaken en restaurants. Maar de echte publiekstrekkers zijn de
markten.
WEDSTRIJD Zin om ook af te
zakken naar Londen? Dat kan als je zaterdag naar de NINA- Shoppingdag
komt. Nina.be schenkt 5 dagtickets met de Eurostar naar het mekka van
de shopper. Waarde is 270 euro per persoon.
Vijf gelukkigen
vinden een bijzonder shoppingticket in de Nina goodiebag, te krijgen op
de NINA shoppingdag in Maasmechelen Village. Succes! (br.nina)
Wie de modeshow van Louis Vuitton tijdens de Parijse modeweek graag live bijwoont, surft morgen best even naar Facebook.
Luxemerk Louis Vuitton zendt op woensdag 7 oktober om 14 uur 30 zijn modeshow live uit via zijn fanpage op Facebook. De pagina, die zo'n 620.000 fans heeft, laat het eveneens toe om meteen commentaar te geven op de ontwerpen en de mening van anderen te lezen.
Volgens een studie aan de universiteit van New York is Louis Vuitton één van de topmerken op vlak van digitale marketing. Eerder richtte Vuitton ook al een Twitterpagina op, met zo'n 40.000 volgelingen.
Claudia Schiffer en Naomi Campbell naakt voor D&G.
Naakt lijkt stilaan de norm te worden, zeker in de modewereld zie je
steeds meer blote lichamen. Wat wel vreemd is als je er over nadenkt,
modellen moeten kledij promoten, maar ze doen dat steeds vaker zonder
enig kledingstuk. Denk maar aan de parfumcampagne van Dolce &
Gabbana.
Magazines en merken Steeds
meer modemagazines trekken hun modellen steeds minder kledij aan en
tonen artistieke foto's van naakte vrouwen om de laatste trends te
illustreren. Vooral bij Franse modemagazines valt dit op, de vrouwen
daarin hebben haast niets aan. De Fransen zijn op modevlak wel altijd
iets vooruitstrevender geweest dan de rest van de wereld. Maar ook in
Amerika neemt het gebruik van naakt toe. Naakt lijkt wel de nieuwste
stijltrend te zijn. Het Amerikaanse magazine Marie Claire publiceerde
vorige editie een modereportage met vrouwen die niets droegen. En de
campagnes van grote merken volgen, denk maar aan die met een naakte
Naomi Campbell en Claudia Schiffer voor Dolce & Gabbana, de
ontblote borsten van Keira Knightley voor Chanel, een naakte Kate Moss
voor de handtassen van Longchamp, de halfnaakte medewerkers die de
kledij van American Apparel aanprijzen, maar ook traditionele merken
als Abercrombie & Fitch gebruiken vaker sexy foto's.
Kate Moss voor Longchamp.
Internet Er
zijn enkele duidelijke redenen waarom er meer naakt getoond wordt in de
media. Nieuwe technologieën zorgen ervoor dat de grenzen van het
aanvaardbare vervagen sinds het ontstaan van de kunst. Naakte beelden
bestaan echter al ontzettend lang. Van zodra mensen begonnen te
schilderen of te tekenen, dienden blote lichamen als inspiratiebron.
Maar sinds het ontstaan van het internet kwam er een explosie van
pornografie. Het wordt steeds bereikbaarder voor mensen en vooral meer
aanvaard.
Schoonheidsideaal Maar het feit
is dat seks verkoopt, het heeft een shockeffect, het trekt aandacht.
Een naakt lichaam is een goede manier om schoenen of andere accessoires
te verkopen, omdat er dan geen andere visuele elementen de aandacht
afleiden. Als vrouwen een modemagazine met naakte modellen kopen, doen
ze dat niet voor de kledij, niet voor de seks, maar voor het hele
pakket van schoonheid op zich. Een perfect naakt lichaam is iets wat
alle vrouwen willen bereiken, het is de basis voor schoonheid, het
innerlijke is daarbij veel minder van belang.
Keira Knightley voor Chanel.
Plastische chirurgie De
lichamen die je in de bladen ziet, is iets wat vrouwen moeten
nastreven, het is van enorm belang voor hun zelfvertrouwen. We kunnen
daaraan zoveel mogelijk aanpassen als we willen. Je kunt stoffen laten
injecteren, huid laten liften en implantaten laten inbrengen. Het is nu
een instrument dat kan aangepast worden, daarom is het lichaam de
nieuwe kledij geworden. Tegenwoordig kun je alles kopen, ook een mooi
lichaam, de modebladen dienen als een soort catalogus, waarin we ons
ideale lichaam maar hebben uit te kiezen.
Ontspannen ethno-elegantie, dat liet de Belgische designer Dries Van
Noten zondag in Parijs zien tijdens de voorstelling van de
vrouwencollectie voor de lente/zomer van 2010. De Antwerpenaar had zich
laten inspireren door de drie steden Parijs, Tokio en Calcutta en
bracht uit een mix van verschillende elementen een harmonische
collectie voort.
Saffraangele
ontwerpen met versieringen, kostbare manteljassen in violet en zilver,
bonte rokken die als sari's gewikkeld werden en lange sjaals. Zowel als
ensemble als op zichzelf wisten de kledingstukken het aanwezige publiek
te bekoren. De accessoires zoals tweekleurige pumps, parelkettingen en
smaragdgroene, glanzende handtassen, speelden dit jaar een belangrijke
rol.
Givenchy-Designer Riccardo Tisci toonde zich dan weer een
ware meester van de snit met architectonische jassen met grafische
patronen gedrapeerd op zwarte harembroeken.
Parijs is de laatste stad op het drukke programma van de modeweken,
maar deze is tegelijkertijd het hoogtepunt. Maar hier lijkt wel alsof
de celebs op de eerste rijen van de modeshows en de catwalk meer
aandacht krijgen dan de ontwerpen.
Rihanna en Katy Perry Parijs
is nog steeds weggelegd voor de grootste en belangrijkste modemerken:
klinkende namen als Dior, Gaultier, Lagerfeld en Lanvin stelden er hun
lentecollecties voor 2010 voor. Maar dit jaar valt het op dat er meer
gesproken wordt over de celebs op en naast de catwalk dan de kledij. Zo
lijkt het alsof Rihanna geen enkel show heeft gemist en voor elke
ontwerper hees ze zich in een andere outfit, de ene nog sexyer dan de
andere. Ook zangeres Katy Perry zat op de eerste rij bij Karl Lagerfeld
en Gaultier. Zij kreeg veel aandacht van de paparazzi, maar eerder voor
haar relatie met komiek Russel Brand dan voor haar modekennis.
Lindsay Lohan Lindsay
Lohan mocht in Parijs haar eerste couturecollectie voorstellen als
creatief directeur voor Ungaro. Maar het is duidelijk dat ze meer
succes scoort als actrice, de pers was vernietigend over haar ontwerpen.(br.hln)
Schoenen worden
steeds minder comfortabel, de hakken steeds hoger. Deze nieuwe schoen
ziet er uiterst ongemakkelijk uit, maar de ontwerper belooft dat ze een
verademing voor je voeten zijn.
Ontzettend gezond De
'Mojitoschoen' van de Britse architect is een staaltje van
architectonische kunst. Hij ondersteunt enkel de hiel en de bal van de
voet en heeft dus geen zool waarop je kan rusten. Dat geeft het gevoel
alsof je op lucht wandelt. Je lichaam rust op de bal en de hiel van de
voet, die heeft eigenlijk helemaal geen zool nodig. Beenderen en pezen
vormen namelijk een natuurlijke steun. Volgens experts zou de schoen
ontzettend gezond zijn.
Populair De
ontwerper Hakes, staat bekend voor zijn ontwerpen van bruggen. De hoge
hakken zijn gemaakt van carbonvezels, leder en rubber. "Schoenen worden
meestal gemaakt om er goed uit te zien. Ik heb bestudeerd hoe de voet
beweegt, hoe dit het gewicht van het lichaam verdeelt", aldus Hakes.
Hoewel de ontwerper al heel wat aanvragen kreeg voor de schoenen, wil
hij zijn ontwerp niet in massaproductie brengen.(br.nina)
Zowat 5.000 personeelsleden van de NMBS krijgen in de loop van 2010 een
nieuw uniform, dat werd ontworpen door Olivier Strelli. Het nieuwe
uniform past ook in de nieuwe huisstijl die de NMBS vandaag lanceert in
een grootse voorstelling in het Brusselse Paleis voor Schone Kunsten
(Bozar). Bestemming beter!
Met
het evenement in de Bozar viert de NMBS haar vijfde jaar sinds de
opsplitsing van de 'oude' NMBS-structuur in drie delen (Holding,
Infrabel, NMBS). De spoorwegmaatschappij vond de tijd ook rijp voor een
opfrissing van de huisstijl. Die nieuwe huisstijl kreeg de baseline
'Bestemming beter!' en zal geleidelijk ingevoerd worden. Aan het
bekende B-logo wordt niet geraakt, maar stap voor stap zullen de
publiciteit, drukwerken en loketten een aangepast uitzicht krijgen. Personeel mocht kiezen
Een
van de meest opvallende nieuwigheden wordt het nieuwe uniform voor de
treinbegeleiders, het verkoops- en onthaalpersoneel en de
onderstationschefs. Dat uniform werd door het personeel gekozen uit
drie ontwerpen. Het winnende ontwerp is van de hand van de Belgische
ontwerper Olivier Strelli. De levering van de nieuwe uniformen wordt
verwacht in de loop van volgend jaar.
Hoewel niet
iedereen fan is van het geblondeerde kapsel van Rihanna overtuigde ze
modecritici afgelopen week met twee gewaagde outfits: een gewaagde
transparante jurk en een kepie.
Transparant De
transparante jurk die ze droeg op de Fashion Week in Parijs bij de show
Gareth Pugh was op zijn minst sexy, om het woord bloot niet te
gebruiken. Gelukkig bedekten donkere horizontale strepen net haar meest
intieme lichaamsdelen. Ook achter haar minihandtas probeerde ze zich te
verstoppen. De make-up hield ze net als altijd eenvoudig met donkere
lipstick.
Militaire look Een dag eerder
trok Rihanna ook al de aandacht met haar kledij, ze koos voor een
kepie. Toen ze net naast de deurwachter van haar hotel in Berlijn
verscheen, viel de gelijkenis tussen de twee op. Hiermee bewijst de
zangeres dat de militaire look helemaal in is, enkele maanden geleden
droeg Posh een gelijkaardig hoofddeksel. Haar jurkje is met de
pofmouwen ook helemaal mee met de laatste trends.
Rihanna lanceert binnenkort haar nieuwe album dat Justin Timberlake hielp te producen.
Michelle Obama zorgde voor comeback van kleine hak
Michelle Obama zorgde voor comeback van kleine hak
De schoenen van Michelle Obama (links) en Carla Bruni (rechts).
Heel wat dingen die ooit als de grootste modeblunder bestempeld werden,
zijn nu terug trendy. Denk maar aan de legging, glitters en
fluokleurtjes. Nu kunnen we de kleine hak daar ook aan toevoegen.
Vooral Michelle Obama zorgde voor deze comeback.
Catwalk Hoewel
de torenhoge hakken nog steeds overal zichtbaar blijven, zagen we ook
bescheiden hakjes op de catwalk in Milaan bij Marni en Missoni. Volgens
mode-experts zorgde Michelle Obama voor deze trend. Veel
moderedactrices merkten dat ze een zwak heeft voor schoenen met een
klein hakje. De reden is waarschijnlijk eerder het respect voor haar
man dan schoonheid. Met een bescheiden hakje ziet ze er namelijk toch
chique en vrouwelijk uit, maar zorgt ervoor dat ze niet boven manlief
uit torent. Iets waar steeds meer vrouwen, als Carla Bruni en Katie
Holmes, rekening mee moeten houden. (br.hln)
Nu geeft ook Tyra Banks vrouwen lifestyletips, het ex-topmodel
lanceerde namelijk haar eigen beautywebsite. Ze onthult er haar echte
kapsel zonder extensions en het geheim waarmee ze kilo's kwijtraakte.
Vrouwen helpen Via
een eigen website je beautygeheimen onthullen, het wordt een trendy bij
celebs. Naast Gwyneth Paltrow, waagt ook Tyra Banks zich hier aan. Ze
geeft niet alleen tips, de presentatrice van America's Next Top Model
wil dat haar website een plek wordt waar vrouwen elkaar helpen. Je kunt er ook een vraag aan het ex-model stellen.
Cellulitis De
onderwerpen van deze maand zijn oefeningen om een stevige kont te
krijgen, het model besloot namelijk te vermageren nadat ze twee jaar
geleden door de pers werd aangevallen vanwege cellulitis. Ze neemt het
ook op voor kleine vrouwen, zij moeten ook model kunnen worden volgens
Tyra. (br.hln)
David Beckham ontwerpt chique sportkledij voor Adidas
David Beckham ontwerpt chique sportkledij voor Adidas
Het is duidelijk dat de modecarrière van Posh manlief David Beckham
inspireerde. De voetballer stelde namelijk gisterenavond een
kledingcollectie voor die hij ontwierp in opdracht van sportmerk
Adidas. Het zijn casual stukken met een tikje glamour geworden.
Kasjmier en zijde De
collectie van David in samenwerking met ontwerper J. Bond bevat jasjes,
shirts en schoenen, maar ook ondergoed en accessoires. In tegenstelling
tot wat je verwacht van een sportmerk werkte hij met luxueuze
materialen als kasjmier en zijde.
Rode loper Gisterenavond
daagde het designerkoppel Victoria en David samen op voor de lancering
van de collectie in Los Angeles. De voetballer koos voor een outfit uit
zijn eigen lijn, Posh droeg voor de verandering geen jurk van eigen
makelij, maar eentje van William Tempest. De lijn is vanaf vandaag te
koop bij Adidas.
Kledij van 3-jarige Suri Cruise is meer dan 2 miljoen waard
Kledij van 3-jarige Suri Cruise is meer dan 2 miljoen waard
Het is geen geheim dat Tom Cruise en Katie Holmes hun dochtertje rot
verwennen. Vorige week nog verscheen de driejarige kleuter in hoge
hakken en handtas op straat. Nu blijkt dat haar kleerkast al meer dan 2
miljoen euro waard is.
Beste geklede kleuter In
de kleerkast van Suri Cruise hangen alle merken waar een fashionista
van droomt: jurken van Cavalli en schoenen van Louboutin. Het meisje
werd officieel tot de best geklede kleuter gekroond. "De outfits van
Suri Cruise worden heel zorgvuldig uitgekozen, het komt zelden voor dat
ze twee keer hetzelfde draagt."
25 kledingstukken en accessoires: meer heb je niet nodig om een degelijke, basis wintergarderobe uit te bouwen.
1) De perfecte zwarte rok voor het werk Een kokerrok, een recht model of een A-lijn: dat doet er niet toe. Zolang hij jou flatteert en hij bij alles past is het goed.
2) Een cocktailjurk Het
geluk van een goede cocktailjurk is dat het zowel past voor een formele
als voor een semi-formele gebeurtenis. De accessoires bepalen in dit
geval de uitstraling. Wie jong en/of slank is, kan opteren voor een
jurk met pailletjes. Kies in geen geval iets met een print, tenzij de
stof en de snit zodanig is dat het niet kan verward worden met een
zomerjurkje.
3) Een goed broekpak Bespaar
geen geld op je pak, want het moet goed zitten én flatteren. De stof
voor deze winter is fluweel, maar dat kan niet iedereen dragen. Draag
er vrouwelijke schoenen onder, vermijd te lage schoenen of plateauzolen.
4) Een winterjas Logisch,
maar toch 'vergeten' veel vrouwen te investeren in een echt warme
winterjas. Grote kragen zijn nog steeds in en vermijd iets dat te
vormeloos is.
5) Een militaire jas Een tweede jas in militaire stijl, het hipste dit seizoen, komt van pas voor meer casual gelegenheden.
6) Grote, rechte tas Een grote, rechte tas met grote handtas met grote handvaten waar die avondboodschappen ook in passen.
7) Een clutch Voor
de glamoureuze events of een avondje uit: trakteer jezelf op een
clutch. Less is more: bankkaart, één sleutel, je gsm en één zakdoekje:
meer heb je niet nodig toch?
8) Enkellaarsjes Vorige
winter al een grote hit, en duidelijk 'here to stay'. Ze passen onder
korte rokjes, skinny jeans en leggings en zijn een perfect schoeisel
voor het tussenseizoen: dicht, zodat je tenen niet bevriezen maar ook
laag genoeg zodat je je benen nog kan tonen.
9) Een glam-rok Ter
afwisseling van een cocktailjurkje: de glam-rok. In kokervorm (mét hoge
hakken) en glinsterdraad of lovertjes: dat mag. Draag het chique met
een satijnen hemdje (hooggesloten met strik) of maak het minder chique
door een eenvoudig shirtje of truitje te dragen.
10) Een kasjmier sweater Kasjmier kan duur maar ook relatief goedkoop. Kies voor een simpel truitje met een V-nek, en je draagt het jarenlang. 11) De perfecte jeans Investeer
geld en (een beetje) geld in jouw perfecte jeans, en je hebt er jaren
plezier van. De Boyfriend en skinny jeans doen het nog steeds erg goed.
12) Ouderwetse schoenen Nieuwe ouderwetse
schoenen, welteverstaan. Deze lederen schoenen worden vaak gemaakt in
twee kleuren en met een patroontje in het leer. Ze bestaan in mannen-
en vrouwenversie, en die laatste moet een hoge hak hebben. Perfect
onder een smalle broek of een kokerrok als je de strenge
leerkracht-look niet schuwt. 13) Tweed jurk Een
eenvoudige tweed-jurk voor al je professionele en semi-formele
geledenheden. Samen met de clutch en de ouderwetse schoenen (en een
paar goede panty's) een killer-combinatie. 14) Grote halsketting Een opvallende halsketting maakt elke eenvoudige outfit meteen wat glamoureuzer. Kan supergoedkoop voor superveel effect.
15) Sexy ondergoed Ieder
zijn stijl, maar kies ondergoed dat goed zit, dat past en waarin je je
goed voelt. Aarzel niet om je lingerie regelmatig te updaten met nieuw
ondergoed of een nieuwe beha. 16) Sokken die over de knie komen Vermijd de 'porno-schoolmeisjes'-look door ze te dragen met ballerina's of platte schoenen.
17) Riem voor overdag Kies een dunne, weinig opvallende riem om je outfit overdag mee af te werken.
18) Riem voor 's avonds Je avondkledij vraagt iets meer glam, dus deze dunne riem mag ook iets meer opvallen (én glitteren).
19) Tweed shorts Het
is dé hit deze herfst: een paar tweed of wollen shorts, gedragen over
licht glanzende nylons. Koop ze niet te strak om ongemak te vermijden.
Kan gecombineerd worden met platte schoenen of schoenen met een hak,
afhankelijk van het effect dat je wil bereiken. Te vermijden op de
werkvloer.
20) 'Pofschouders' Hemdjes, jurkjes, blazers en T-shirts met een pofmouwtje of iets extra aan de schouders: je kan niet zonder dit seizoen.
21) Iets met kant De kant-trend is liefst zwart en onderdeel van een groter geheel (bijvoorbeeld: kanten mouwtjes aan een zwart jurkje).
22) Band-T-shirt Heerlijk
voor een casual dag: een tof T-shirt. Dit seizoen zijn afgewassen
shirts met bandprints heel in (kijk uit voor de Beatles!). Te
combineren met een jeans en sneakers, om boodschappen te gaan doen of
vriendinnen thuis te ontvangen.
23) Hemdjes Hemdjes,
met ruffels, hooggesloten en in poederkleuren, scoren goed op de
werkvloer. Een glanzende stof (eventueel in wrap) past beter voor een
avondje uit. Past zowel op een geklede broek, als op een kokerrok als
op een goede jeans.
24) Lederen vest Een korte lederen vest beschermt tegen de regen, geeft jou een stoere look en pimpt je jeans. Voor een dagje in de stad.
25) Een valse bontwrap Lang
voor echt chichi-madammen, maar de bontwrap maakt zijn rentrée. Kies
voor vals bont, samen te binden met lintjes en versla de kou in je
avondjurk.
Als je kijkt naar
wat er op de catwalk in Milaan verscheen, dan lopen we volgende lente
allemaal rond in kanten shortjes die eerder op slipjes lijken,
transparante blouses, lange doorkijkjurken en korsetten.
Prada.
Echte wereld? Elke
designer op de Fashion Week in Milaan liet veel vlees zien. Bij Prada
zagen we ultrakorte shorts, soms droegen modellen hier een transparant
jurkje over, soms liepen ze er zo mee rond. Zelfs de schoenen en
handtassen waren hier transparant. Bij Jil Sander zagen we stof,
gebruikt voor jurken, dat eerder op een visnet leek en Versace toonde
galakledij met gaten op sexy plaatsen. Karl Lagerfeld tekende
transparante jurkjes die eerder leken op nachtjaponnen en kamerjassen
dan avondkledij. De moderedactrices die dit allemaal op de eerste rijen
mochten aanschouwen, fronsten de wenkbrauwen bij de vraag hoe ze deze
trend kunnen vertalen naar de echte wereld. Want zie jij je al lunchen
met collega's in een transparante blouse en kanten hotpants?
Karl Lagerfeld voor Fendi.
Draagbaarder maken Maar
volgens styliste Yasmin Sewell moeten vrouwen zich geen zorgen maken.
"Transparante kledij wordt om de zoveel jaren terug trendy. Het is
makkelijker te dragen dan je denkt. Als je een schouder of arm
transparant laat is dat al erg sexy en je kunt met laagjes werken. Het
wordt zeker en vast een trend bij de gewone vrouw." Als deze stukken in
de winkel terechtkomen zullen ze wel huidkleurige voeringen hebben om
het draagbaarder te maken. Maar verwacht je komende lente aan kledij
met gaten en topjes waar je je beha door zult zien. Het voordeel
hiervan is dat je het makkelijk kan dragen: het enige wat je nodige
hebt is fatsoenlijke en mooie lingerie en lef, veel lef. (br.nina)
De nieuwste zwem-en strandmode maakt een vast onderdeel uit
van de modeweken. Dit jaar toverde het merk Pin-Up stars zijn modellen
ook echt om tot lustobjecten.
Deze bikini's zijn waarschijnlijk niet erg geschikt voor een
dagje aan de Noordzee, en ook in je plaatselijke zwembad zouden we de
hebbedingen niet meteen aantrekken. Het modemerk Pin-Up stars nam zijn
naam dit jaar wel erg letterlijk en creëerde een erg blote zwemlijn.
Bekijk de beelden op het filmpje door op de foto te klikken
Gespot op de
catwalk voor de lente van 2010 bij tal van ontwerpers: het korte
shortje dat erg lijkt op een luier. We zagen ze bij Alexander Wang,
Vivienne Westwood, Prada en Marc Jacobs voor vrouwen, designer Steven
Cox bij Duckie Brown maakte zelfs een versie voor mannen.
Wraak? Wagen
designers zich aan dit bizarre en onflatterende kledingstuk omdat het
een stapje verder is dan de harembroek? Daarbij lijkt het ook net alsof
er ongewenste dingen rondzwerven aan je kruis, het luierbroekje kan
daar dus een zomerversie van worden. Of is het de wraak van de
designers omdat ze met de crisis minder verkopen en zo vrouwen
belachelijk willen maken?
Vivienne Westwood.
Perfecte figuur De
vraag is natuurlijk of we komende zomer nu allemaal met deze ultrakorte
shortjes de straat op moeten om trendy te zijn. Slechts enkele vrouwen
hebben de juiste kont en de perfecte benen zodat dit kledingstuk hun
figuur flatteert, daarom geloven weinigen dat vrouwen dit zullen
dragen. Modecritici dachten echter wel op voorhand dat de harembroek
ook niet zou aanslaan.