Drie vierde van alle vrouwen boven de vijftig draagt nog altijd hoge
hakken. De generatie van de glamoureuze oma's bestaat, dankzij celebs
als Kim Catrall, Helen Mirren en Jane Fonda.
Vergrijzing of niet, de platte schoen is niet langer de eerste keuze
voor rijpere vrouwen die modieus en slank willen overkomen. "Oudere
rolmodellen weerspiegelen de stijl die oudere vrouwen willen uitdragen.
Hoge hakken zijn een deel van dat pakket", vertelt hoofdredactrice Emma
Soames van Saga Magazine, het tijdschrift dat de enquête onder 4.400
vijftigers liet uitvoeren.
Obsessie Ongetwijfeld
spelen oudere actrices een grote rol bij het dragen van een hoge hak,
net als de populariteit van series als Sex and the City. Vooral in deze
serie lijkt het wel een vrouwelijke obsessie om de schoenen te vereren,
wat allicht een weerslag heeft op het succes van hoge hakken bij oudere
vrouwen. "Torenhoge stiletto's hebben trouwens altijd op vrouwelijke
interesse kunnen rekenen, alsof het een ritueel naar volwassenheid
betreft voor vele vrouwen", aldus Soames.
Rustpauze Volgens
de rondvraag zijn oudere dames echter voorzichtig met de allerhoogste
stiletto's. Meest gedragen is een meer comfortabele hak, gevolgd door de
'kitten heels'. Slechts 10 procent draagt dapper torenhoge stiletto's.
"Wie hakken draagt, dient de voeten op tijd en stond een rustpauze te
gunnen", vertelt Soames. "Platte schoenen zijn regelmatig een must,
temeer omdat hakken tot permanente problemen met voeten en rug kunnen
leiden".
Shoppingkick Blijft de vraag waarom
vrouwen zo tuk zijn op schoenen? "De shoppingkick naar het perfecte
paar heeft daar allicht mee te maken", weet Soames. "De jacht naar het
perfecte paar doet een vrouwenhart sneller slaan, tot 120 slagen per
minuut, te vergelijken met een intensieve training. Opmerkelijk is dat
de jacht naar de perfecte rok of ander kledingstuk helemaal niet
hetzelfde resultaat geeft. De kick die schoenen teweegbrengen, zouden
wel eens de reden kunnen zijn waarom zoveel vrouwen een zwak hebben voor
schoenen".
3 op 4 koopt geen kleding met speciale wasvoorschriften
3 op 4 koopt geen kleding met speciale wasvoorschriften
Koop jij liever geen kleding die speciale droogkuis behoeft? Dan ben
je niet de enige, marktonderzoek geeft aan dat het merendeel van de
dames kleding met speciale wasvoorschriften liever op de rekken laat
hangen.
3 op 4 vrouwen laat kleding die enkel kan gewassen worden bij de
droogkeus, links liggen. Ook handwasjes kunnen weinigen bekoren, zo
blijkt uit een Brits onderzoek, uitgevoerd door Mintel. 59 procent koopt
geen kleding met dergelijke wasinstructies. De belangrijkste reden:
gebrek aan tijd. "Wanneer je de dagelijkse klussen op het werk, in het
gezin, sociale leven en voor de kinderen optelt, opteren vrouwen graag
voor meer gemak bij bepaalde taken. Wassen is daar één, vertelt
consumentenonderzoeker Kat Fay. "Het ontbreekt drukke vrouwen gewoon aan
tijd".
Ook strijken is niet meteen een gegeerde bezigheid. 71 procent houdt meer van kleding die niet meer gestreken hoeft te worden.
2010 was hét jaar voor de blondines, maar 2011 kondigt een stevige terugkeer aan naar de brunettes. Volgens moderedactrices is blond dan ook de meest ouderwetse haarkleur van het moment.
Vorig jaar zagen we plots alle modellen de catwalk betreden met blond, tegen het witte aan, haar. Prachtig bij bleke huidtypes, zeker wanneer je een fan van rozige blush en felgekleurde lippen bent. Maar 2011 zegt voorgoed vaarwel aan blonde lokken. De modellen hebben hun haar weer snel bruin geverfd en ook L'Oréal komt af met 3 IT-kleuren, allen in bruine tinten. Zo vind je bij de 3 nieuwe Inoakleuren enkel nog varianten op karamel-, praliné-, en honingbruin. (br.she)
Natalie Portman, het nieuwe gezicht van het nieuwste Dior-parfum,
poseert zwoel voor de nieuwste reclamecampagne. Zo goed als naakt en
enkel met een zwarte strik in haar haren, prijst ze het geurtje van Miss
Dior Cherie aan.
Deze zomer raakte bekend dat de Amerikaanse actrice het gezicht zou
worden van modehuis Dior. Met haar bekendheid hoopt ze dat het modehuis
nog meer goede doelen kan steunen. De 29-jarige, binnenkort te zien in
de film Black Swan, is bovendien zwanger van haar eerste spruit.
Vanaf
maart verschijnen de beelden in bekende modebladen en op tv. Regisseur
van het geheel bleek Sofia Coppola. Portman stapt met deze campagne in
de voetsporen van Sharon Stone, Charlize Theron, Monica Belluci en Jude
Law.
Wafa Saab, directeur van een van Libanons belangrijkste verfproducenten,
is een milieuvriendelijke fashionista. Aan haar arm hangt een roze en
blauwe sporttas. "Het is een Trashy Bag, gemaakt van afval uit Ghana",
zegt ze.
Drinkwaterzakjes De Trashy Smart Bag
is het populairste product van Trashy Bags, een Ghanees bedrijf dat in
2007 werd opgericht door de Britse ondernemer Stuart Gold. Toen hij in
2006 naar Ghana kwam, stond hij versteld van de enorme hoeveelheid afval
in straten van de Ghanese hoofdstad Accra. Het viel hem op hoeveel
plastic drinkwaterzakjes er te vinden waren.
Trashy Bags heeft nu
zestig mensen in dienst. Ze verzamelen de plastic zakjes, reinigen en
desinfecteren ze, drogen ze en naaien ze aaneen tot grote vellen.
Daarmee maakt het bedrijf onder meer tassen in allerlei maten en
soorten, portemonnees en hoeden.
20 miljoen zakjes "We
moedigen mensen aan om ons lege zakjes te brengen", zegt Gold. "We
betalen er 20 cent per kilogram voor. We verzamelen ook plastic ijs-,
vruchtensap- en yoghurtverpakkingen." Trashy Bags zegt dat het sinds
zijn ontstaan ongeveer 20 miljoen plastic zakjes gerecycleerd heeft.
De
tassen zijn ondertussen verkrijgbaar in de Verenigde Staten,
Groot-Brittannië, Duitsland, Japan, Nederland, Denemarken en Libanon. In
Nederland zijn ze het populairst, in Japan noteert Trashy Bags zijn
grootste omzet.
"Het profiel van onze klant is iemand die in het
milieu en in Afrika geïnteresseerd is", zegt Gold. "Het zijn meestal
mensen die veel reizen, een ruime culturele achtergrond hebben en sterk
geïnteresseerd zijn in milieuthema's", merkt Maya Mazloum, die de Trashy
Bags in Libanon verdeelt.
Heel wat foundations beloven een 24 uur-dekking, maar velen zijn na 4 uurtjes al een pak afgezwakt. Toch kan je via één simpele stap je foundation langer laten schitteren.
Zorg bij het aanbrengen van foundation er steeds voor dat je gezicht volledig gereinigd is. Breng dan een olievrije dagcrème aan en laat hem een klein beetje inwerken. Begin reeds met het aanbrengen van je foundation terwijl je crème nog niet volledig is opgedroogd. Kies voor een foundation die transformeert tot een poederig resultaat om de glans van de crème te verbergen. Wanneer de dagcrème dan volledig door je huid is opgenomen is de foundation als het ware vastgehecht aan je huid. Een klein beetje poeder ter afwerking, en klaar is kees. (br.she)
Het Amerikaanse American Apparel staat op de rand van een faillissement,
daarom zet het modemerk alles op alles om in de aandacht te komen.
Hoewel het al langer bekend staat om zijn controversiële advertenties
lijkt het nu toch voor de meesten een stapje te ver te gaan.
Topless American
Apparel werd bekend dankzij advertenties waarin jonge verkoopsters in
gewaagde poses en schaars gekleed hun koopwaren promoten. Onlangs
beweerde de stichter van American Apparel Dov Charney het gewaagde imago
te herzien en te stoppen met deze provocerende beelden. Maar wanneer we
naar hun nieuwste reclamecampagnes kijken, blijkt hij toch van gedacht
te zijn veranderd. In tal van publicaties verschijnen tegenwoordig weer
beelden van halfnaakte modellen, vaak gaat het niet op professionals
maar personeel van American Apparel. Op eentje is een ballerina te zien
die de stoppels onder haar oksels toont in een onthullend topje, in een
ander beeld bengelt een erg jonge studente in een transparante t-shirt
en kniekousen aan een boom. Als laatste prijst een topless dame de
nieuwste lijn nagellakaan. Het gaat hier allesbehalve om functioneel
naakt, want wat hebben borsten met nagels te maken, het merk wil
duidelijk provoceren in ruil voor wat media-aandacht.
Ballerina showt de stoppels onder haar oksels in onthullend topje.
Verbod Het
is dan ook niet verwonderlijk dat in het verleden heel wat overheden
gelijkaardige campagnes van het merk verboden. In het Verenigd
Koninkrijk werd een advertentie van American Apparel niet in het
magazine VICE geplaatst omdat het mensen zou kunnen beledigen. In 2007
plaatste American Apparel twee billboards in New York en Los Angeles met
een beeld van een personage uit een film van regisseur Woody Allen,
waarbij hij verkleed is als rabbijn. Allen klaagde het bedrijf voor 10
miljoen dollar aan en noemde de campagne goedkoop en kinderachtig.
De
beelden vallen ook niet in goede aarde bij het grote publiek. Heel wat
gebruikers van Twitter reageerden al dat dit overdreven is.
De Zweedste stijlconsulente en blogster Elin Kling werkt samen met
modeketen Hennes & Mauritz aan een exclusieve collectie. Die zal in
Zweden te koop zijn.
De collectie van Kling wordt 3 februari
gelanceerd, bestaat uit negen stukken en twee accessoires. De stijl is
minimalistisch, met een bohemientoets en zal in de rekken van 10 winkels
liggen. Tien procent van de opbrengst zal gaan naar de organisatie
UNICEF. "De blog van Kling is erg populair in Zweden, veel fashionista's
volgen haar op de voet", aldus marketing manager van H&M Sofia
Jegerborn. Het is de eerste keer dat een blogger een eigen collectie
krijgt die op zo'n grote schaal verkocht zal worden, dit illustreert dat
blogs een steeds grotere invloed hebben op de modetrends.
Kling
is heel enthousiast over de collectie en tevreden met het resultaat, de
stukken omschrijft ze als perfecte een weerspiegeling van haar eigen
stijl.
'Geek chic' is al een tijdje aan een opmars bezig, en verwacht wordt
dat de trend komende lente zal pieken. Het begint alvast goed met dé
handtas van het moment, die perfect aansluit bij de 'geek
chic'-levensstijl: een 'satchel' of boekentas. Deze trend is
genderneutraal: ook mannen kunnen deze tas perfect dragen.
Deze handtas is gemaakt uit een zachte stof (dus geen hard leer zoals
bij een diplomatentas) en heeft een lange riem, waardoor je hem op je
schouder of gekruist over je borst kan dragen. Comfortabel, handig en nu
dus ook (weer) hip.
Designers zijn al massaal op de trend
gesprongen. Ze voorspellen dat dé tas gemaakt zal zijn van een redelijk
slap, verweerd leer, wat tegelijk ook een vintage look geeft. De ideale
tas heeft ook nog een handvatje en twee toffe sluitingen.
Mulberry
schiet de hoofdvogel al met de 'Tillie', een tas die maar liefst 1000
euro kost. Het bedrijf meldt dat de tassen al bijna dubbel zoveel
verkocht worden als vorig jaar.
De Tillie van Mulberry kost maar liefst 1000 euro.
Hoe draag je deze hippe tas?
1) De kostschoollook
Een skinny jeans, wit hemd, een boyfriend blazer en enkellaarsjes: score! 2) Ecclectisch
Combineer
dat fleurige zomerjurkje met een paar bottienen en de tas. Platte
gladiatorsandalen kunnen ook nog, maar blijf weg van hakken!
3) Bohemien
Een legging, een tuniek en een paar ballerina's: meer heb je niet nodig.
Tot hun zeventigste verjaardag willen vrouwen zich jonger kleden dan
ze werkelijk zijn. Als dat met zorg gebeurt, heeft dat hetzelfde effect
als bij Helen Mirren, Kim Cattrall of Michelle Pfeiffer. Indien niet,
dan ziet het er meestal belachelijk uit.
Maar liefst negen op tien vrouwen wil zich jonger kleden dan haar
leeftijd. Ze plannen om zich op leeftijd te kleren 'als ze zeventig
zijn'. Deze vrouwen spiegelen zich daarbij aan celebs die er alles aan
doen om ouder worden te verslaan en zich opvallend 'jong' kleden. Jane
Fonda, nu 73, bewijst dat telkens weer. Vorige maand nog verscheen ze in
een lederen minirok in een Amerikaanse talkshow.
Ouder voor carrière Opvallend
is dan weer dat twintigers hun best doen om zich iets ouder te kleden.
Dat moet hen een sérieux geven die hen vooruithelpt in hun carrière. De
helft begint zich jonger te kleden vanaf hun 30ste verjaardag. Tegen de
40ste verjaardag is dat al 90 procent.
Het is een fenomeen dat aan mannen voorbijgaat: slechts 12 procent wil zich jonger kleden dan hij werkelijk is.
Maat en figuur "Je
leeftijd verslaan is niet zo moeilijk. Het gaat erom dat je de juiste
kleren kiest voor je figuur en maat, en niet zozeer dat je exact draagt
wat 20-jarigen dragen. Een outfit die je past en enkele moderne trends
implementeert, doet de jaren er zó afvliegen", aldus personal shopper
Alain Mehada van de kledingketen Debenhams, dat het onderzoek liet
uitvoeren.
Hakken en vesten De belangrijkste
kledingstukken om een vrouw 'jonger' te doen voelen en uitzien zijn:
ondersteunend ondergoed, hoge hakken, getailleerde vestjes en trendy
accessoires.
Celebtop Debenhams maakte ook
een top-10 van (vrouwelijke) celebrities die er het best in slagen een
pak jonger uit te zien dan ze werkelijk zijn.
Op één staat
actrice Helen Mirren die op haar 65ste nog durft rondlopen in bikini. Op
twee en drie staan Sophia Loren (76) en Jennifer Aniston (41). Bekijk
deze dames en de rest van de top-10 in onderstaande fotoreeks.
Wie in het begin van het nieuwe jaar rode lingerie draagt, heeft het
hele jaar geluk. Vooral Zuiderse vrouwen geloven in de volkswijsheid.
Zij slaan massaal rode niemendalletjes in.
Draagt een vrouw bij het begin van het nieuwe jaar rode lingerie, heeft
ze niet alleen tijdens Oud- naar Nieuwjaar geluk, maar het ganse jaar.
In veel landen wordt het oude gebruik nog steeds toegepast.
De
wijsheid ontstond in het oude China. Op de laatste avond van het jaar
verscheen er, volgens overleveringen, altijd een wild dier met de naam
'Nian'. Deze at een aantal dorpsbewoners op. De bewoners waren bang
totdat een oude man het dier temde en op de rug van het dier het dorp
verliet met de woorden 'Vanaf nu moet iedereeen in het oude jaar de
ramen van alle huizen rood versieren". Sindsdien werd het dier nooit
meer gezien.
Rood verdrijft boze geesten en brengt geluk in het
nieuwe jaar. Nog steeds worden de ramen in bepaalde delen van China
rood versierd.
Italiaanse,
Turkse en Spaanse vrouwen geloven liever in de rode lingerie. Daar is
het gebruikelijk om uitsluitend rode lingerie met kerst te schenken. De
lingerie-etalages kleuren rood met verleidelijke behasetjes, jarretels,
boxershorts, strings en andere pikante lingerie. "Elk jaar wordt het
gekker. 10 jaar geleden zag je nog niet zoveel rood in de etalages, we
verkopen elk jaar meer", vertelt manager Ahmet Alkim Sezgin van Komedan,
een grote Turkse lingerieketen. "De hele familie koopt voor elk
familielid wel iets roods en dat gebruik neemt alleen maar toe".
Eerlijk is eerlijk: erg veel verandert de kapselmode niet in 2011.
Wel sluipt er terug nonchalance in de kapsels (de warrige out of bed
look), gecombineerd met een heel cleane, strenge cut. Dat zegt kapper
Chris McMillan, die goed tien jaar geleden een van de beroemdste kapsels
ooit bedacht: 'The Rachel', naar het kapsel van Rachel, het personage
dat Jennifer Anison speelde in Friends.
Wie kort haar heeft of wil, kiest best voor
'de nieuwe bob': een kort, rond kapsel met als nieuwe twist laagjes, die
zichtbaar zijn op de kaaklijn in de vorm van kleine uitstekende
piekjes.
Ook belangrijk: het haar lijkt van achter naar voor te
lopen, en de froufrou is lang en verdwijnt naadloos in het kapsel. Het
verschil met de gewone bob is dus vooral dat het iets frivoler wordt, en
minder gebeeldhouwd.
Mag het iets pittiger? Laat dan een boel
laagjes knippen, in geometrische vormen zodat er volume in komt en het
kapsel geen 'helm' lijkt.
McMillan: Deze kapsels moeten elke
maand bijgeknipt worden voor een maximaal effect. Om de laagjes bij de
bob zichtbaar te houden, voeg je een beetje serum toe aan klam haar. Na
het drogen leg je het haar in de juiste richting, weerbarstige plukken
haar die in de verkeerde richting wijzen strijk je best plat.
Wie
halflang haar heeft, moet het zo snel mogelijk laten groeien, want
'midi' geldt enkel voor de roklengte. In 2011 zijn lange haren in.
Laagjes blijven een must om het haar zwier te geven, vooral als ze in
elkaar over vloeien, en dus niet 'gezaagd' lijken.
Dit kapsel
wordt gedragen in een doodgewone middenscheiding of met een zware
froufrou, die tot bijna over de ogen valt. Asymmetrische frous zijn uit
den boze.
Wie krullen wil in haar
steile haar, kan zich helemaal uitleven. Wilde golven zijn een must, en
kunnen gewoon met een krulijzer gemaakt worden. Pik er willekeurige
haarstrengen uit, zodat er veel variatie in ziet. Gebruik een styling
crème of mouse om de strengen uit elkaar te houden en/of een lichte
hairspray.
Wie al krullen heeft, steekt vooral de stijltang ver,
vér weg. Die krullen mogen nog meer in de verf gezet worden, overdrijf
ze zodat je volume krijgt. Krulhaar is meestal droger dan ander haar, en
vraagt een uitstekende verzorging.
Schone, mooi gelakte nagels zijn een voorwaarde voor een verzorgd uiterlijk. Met een klein beetje moeite ben jij de trotse bezitter van mooie nagels.
De nagelverzorging begin je met het verzachten van de nagelriemen met een zogenaamde cuticle remover. Hierna duw je de nagelriemen zachtjes met een bokkenpootje terug. De nagelriemen zijn weliswaar nog zacht en soepel van de cuticle remover, maar een klein beetje nagelriemcrème werkt extra verzorgend op de nagelriemen alvorens tot de verzorging van de nagels over te gaan.
Versterkende cocktail Het nagelbed heeft - het liefst iedere dag - baat bij het gebruik van een voedende en verzorgende nagelolie of -crème. Breng de olie 's avonds aan (nadat je eventuele lak hebt verwijderd) en laat het de hele nacht intrekken. Zijn de nagels extreem zwak, dan is het gebruik van een nagelverharder aan te bevelen.
Ook zijn er tegenwoordig producten te koop die als een soort voedingssupplement voor de nagels werken. Zij werken als een versterkende 'cocktail' voor de nagels en verbeteren de structuur van het nagelbed met provitamine B5, keratine, calcium en conditioners.
Zo lak je zelf je nagels Je hoeft je nagels niet per se met een opvallende, felle kleur te lakken. Je kunt ook heel goed een lichte kleur of wit doorschijnende lak gebruiken. Ook dan worden je nagels mooi glanzend.
Volg de onderstaande stappen om je nagels professioneel te lakken:
* Ontvet eerst je nagels. * Vijl je nagels met een glasvijl zo recht mogelijk af. * Lak je nagels van onder naar boven. * Laat bij de zijkanten een stukje open, hierdoor lijken je nagels langer. * Laat ze goed drogen, zodat je geen stof of haartjes vangt.
Onderhoud Wekelijks onderhoud is de basis voor prachtige nagels met een regelmatige lengte en gelijkmatige vorm. Ondanks goed onderhoud kan zich een haakje of scheurtje in de nagel voordoen. Meestal gebeurt dit op een moment of plaats waar geen vijl binnen handbereik is. Er zit dan vaak niets anders op dan dit haakje af te scheuren. Hierdoor scheurt de nagel verder in, waardoor van een gelijkmatige vorm geen sprake meer is.
Juist nu zou een glasvijl handig zijn geweest. Er zijn glasvijlen in tasformaat; deze hebben een ideaal formaat en kun je dus altijd meenemen. De fijne structuur van de nagelvijl zorgt ervoor dat zelfs de kleinste oneffenheden weggevijld kunnen worden. De vijl is onslijtbaar en hygiënisch.
Waarom niet
* Je nagels reinigen met een beetje zeep in plaats van nagellakremover? Met zeep verwijder je nagellakrestjes niet. * Knippen met een schaartje? Door de nagel te knippen ontstaan er fijne scheurtjes die uiteindelijk haakjes en diepere scheurtjes kunnen veroorzaken. Bovendien is het met een nagelknipper of nagelschaar vrijwel onmogelijk om één vloeiende vorm te krijgen. Met een vijl lukt dit wel. * De nagels van je kindje vijlen? Een glasvijl is ook geschikt om kindernagels te vijlen. Kinderen vinden het knippen van de nagels vaak niet leuk. * Een nagelsjabloon gebruiken? Dit is heel handig bij het lakken. Je smeert de nagellak nooit meer verkeerd! (br.gezondheidsnet)
De achtjarige Romeo Beckham, zoontje van David en Victoria, prijkt nu al op een Britse lijst van bestgeklede mannen.
De middelste zoon van de Beckham's, die al over een eigen kledinglijn
beschikt, staat op nummer 26 in het top 50- lijstje van best geklede
mannen van 2011, geselecteerd door GQ men's magazine. Hij staat net
onder papa David. Kenners spreken van een toekomstige celeb-figuur omdat
hij graag experimenteert met kleding. Zijn stijl is uniek en apart.
Op
nummer 1 staat acteur Aaron Johnson. Prins Harry die er 'goed uitziet
omdat het hem niets kan schelen' staat op nummer 5, terwijl broer
William pas op de 27ste plaats eindigt. Acteur Mel Gibson krijgt de
titel van 'slechtst geklede man' mee.
Het burleske pin-upmodel Dita Von Teese is druk aan het werken aan haar eigen make-upboek. Dat schrijft ze op haar Twitter-pagina.
In het boek zal Von Teese verklappen hoe je makkelijk zelf aan een prachtige retrolook als de hare kan komen. Volgens de 38-jarige vrouw heb je er namelijk geen stylisten voor nodig, maar enkel een paar tips. "Ik doe mijn haar en make-up immers steevast zelf", verklapt ze.
Het boek zou in 2011 in de winkelrekken moeten liggen. Op haar Twitter-account geeft ze alvast een foto uit het beautyboek prijs. (br.she)
Jarretellen zijn officieel weer hip, en dat heeft het te danken aan
de burlesk rage. Dita Von Teese is ermee begonnen, de Schoon Madammen
zetten het voort, en met de film Burlesque komt de trend voorlopig tot
zijn hoogtepunt. Het afgelopen jaar steeg de verkoop van jarretellen met
65 procent.
Vijftig jaar geleden waren jarretellen heel gewoon, en de enige manier
om kousen op te houden. Toen kwam de 'broekkous' die de jarretellen, op
huwelijksnachten na, in het verdomhoekje duwde. En de interesse komt
van vrouwen uit alle leeftijdsgroepen. "De interesse in retrolingerie
met een moderne twist is enorm", aldus directeur Tony Jarvis.
De
laatste keer dat jarretellen een comeback maakten, was begin de jaren
'90 toen Madonna nog echt de Queen of Pop was. Zij maakte jarretellen
trendy door ze te dragen met het fameuze roze korset van Jean Paul
Gaultier op haar Blond Ambition-tournee.
Burlesk werd in de 19de
eeuw in Londen ontwikkeld. Het begon als entertainment voor de
arbeidersklasse, waarin 'gevestigd amusement' zoals opera,
Shakespeariaans theater en ballet op de korrel werden genomen. Later
breidde het uit naar een populaire mix van komedie, theater en
striptease.
In vele grootsteden zijn burleske shows weer een grote hit. Ook burlesk dansen is een echte trend.
Peperdure handtassen Victoria Beckham nu al uitverkocht
Peperdure handtassen Victoria Beckham nu al uitverkocht
Nog voor de handtassencollectie van modeontwerpster Victoria Beckham in
de winkels ligt, is het volledige aanbod online al bijna helemaal
uitverkocht.
Hoewel de prijs van de modellen begint bij ongeveer
2.000 euro, een ontwerp kost meer dan 10.000 euro, zijn alle
goedkoopste handtassen van de nieuwe accessoirelijn van Victoria Beckham
al gereserveerd op de designerwebsite net-a-porter.com.
De enige merken die nog duurdere handtassen verkopen zijn Chanel en
Hermèes. Wanhopige fashionista's die hopen toch nog een Victoria Beckham
aan hun arm te dragen zonder bankroet te gaan, kunnen zich inschrijven
op een wachtlijst.
Koopjesjagers kunnen bij zelfstandige modewinkeliers vanaf de eerste dag
van de wintersolden, komende maandag, kortingen van gemiddeld 30
procent verwachten.
Dat blijkt uit aparte onderzoeken van de
ondernemersorganisaties Unizo en NSZ. De meerderheid van de
zelfstandigen verwacht minstens evenveel te verkopen als tijdens de
vorige wintersolden.
Daling Gemiddeld
rekenen de ondervraagde leden van Unizo-lid Mode Unie op een
minderverkoop van 0,7 procent tegenover de wintersolden van januari
2010. Bij het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) verwachten de
leden een meerverkoop van 2 procent. Bij beide organisaties viel de
winterverkoop tot nu toe tegen en werd er iets minder verkocht geboekt
dan een jaar geleden.
Ruimer assortiment "Door
het slechte weer van de afgelopen maand ligt er gevoelig meer in de
rekken dan vorig jaar bij de start van de wintersolden. Dat is goed
nieuws voor de consument die uit een ruimer assortiment kan kiezen",
stelt het NSZ.
Nocturnes Bij handelsfederatie
Comeos wacht men de start van de wintersolden af om cijfers te geven.
Net als bij het NSZ luidt het bij Comeos dat de soldenstart vermoedelijk
eerder verspreid zal verlopen. De eerste soldenweek valt immers samen
met de laatste week van de vakantie. Vooral in Wallonië zijn er maandag
nocturnes gepland voor de mensen die toch moeten gaan werken en nadien
nog op koopjesjacht willen gaan, aldus nog Comeos.
Elk jaar telt toffe trends, en 'trends' die je liever zo snel mogelijk wil vergeten. In 2010 waren dat de volgende:
1) Buiken bloot
Heel even waanden wij ons
terug in de jaren '90, want in de zomer kwamen plots de buiken van
celebs weer tevoorschijn zonder dat ze een bikini droegen. De korte
shirtjes hadden een omgekeerde boogvorm, en het is duimen dat het in
2011 niet verder evolueert.
2) Yeti-laars
Ja,
het is koud, en ja, het sneeuwt veel. Maar deze 'harige' laarzen, vaak
in felle kleuren, zijn zo mogelijk nog onhipper dan de overhypete Uggs.
3) Harige panty's
We
wensen vanuit de grond van ons hart dat niemand het in zijn hoofd haalt
dit verder te ontwikkelen. Kunnen we niet gewoon de haartjes op onze
benen laten staan in plaats van haar te faken, zoals topmodel Nadia
Vodianova?
4) Sokken in sandalen
Uberhip op de catwalk, al verstond niemand echt waarom. Plus mannen haten het, for real.
5) Shorts en leggings
Een stijl die alleen tienermeisjes met de juiste maten kunnen dragen en een absolute horror voor de rest van de wereld.
Rihanna brengt haar kerstvakantie met haar familie op het strand van
Barbados door. Maar ze lijkt er ook te werken, ze dineerde er op tweede
kerstdag namelijk met de eigenaar van de Britse kledingketen Topshop
Philip Green en muziekbaas Simon Cowell.
De
Amerikaanse zangeres twitterde meteen het grote nieuws. Ze droeg een
eenvoudig zwart topje en een sjaal met luipaardprint op haar hoofd.
Green, de eigenaar van Topshop, zag er ontspannen uit in een eenvoudige
witte t-shirt. Omdat Rihanna erg bezig is met mode en een stijlicoon
betekent voor veel jonge meisjes, groeien de geruchten dat ze met Green
samenwerkt aan een kledinglijn voor zijn Britse keten. Eerder al tekende
Kate Moss verschillende collecties voor Topshop. Met Cowell is de kans
groot dat ze haar controversieel optreden op X Factor besprak, ze
stripte tijdens haar act 'What's My Name'
Op
het strand in Barbados viel Rihanna eerder al op met een uniek zwempak
met bijzondere pantertekening. Hoewel het om een badpak ging, benadrukte
het de mooie vormen van de 22-jarige schone. Het unieke ontwerp is van
het merk 'We Are Famous' en kost 227 euro. Rihanna brengt Kerstmis door
met haar familie op Barbados, oudjaar zal ze in New York vieren.
Ondertussen
groeien de speculaties dat de zangers brak met de baseballster Matt
Kemp. Het koppel werd voor het laatst samen gezien in New York in
november. De zangeres reisde de afgelopen weken tussen Noord-Amerika en
Europa om haar nieuwe album Loud te promoten.