De rode loper van de Oscars werd traditiegetrouw overstroomd door
celebrities in designerjurken en ¿pakken. Dé trend was glitter en
gladde, soepel vallende jurken. Less is more geperfectioneerd tot in de
puntjes dus. Dramatische jurken schitterden door afwezigheid.Er waren
opvallend veel jurken die letterlijk schitterden, glansden en fonkelden.
Sommige heel subtiel, zoals bij de jurken van Hailee Steinfeld , Mandy
Moore en Natalie Portman, anderen minder subtiel zoals Melissa Leo en
Heidi Klum op de Vanity Fair after-party.
Er waren nog grote trends zichtbaar. Twee kleurentrends, meer bepaald: nude en rode tinten (felrood, oranje en paars). Dé
grootste nude-ster was ongetwijfeld Halle Berry, die haar Marchesa-jurk
met tule-afwerking droeg met enorm veel klasse. Maar ook Hilary Swank,
Hailee Steinfeld en Michelle Williams straalden. Mila Kunis en Cate
Blanchett kozen dan weer voor lila.
Van geen kleur naar een fel
kleur, want de andere trend was net heel opvallend: rood en rode tinten.
De ster hier? Sandra Bullcok, Penelope Cruz en Jennifer Hudson, al was
de paarse jurk van Natalie Portman ook een hit.
Opvallend weinig
zwart (Sharon Stone, Busy Philips, Reese Witherspoon) dit jaar, maar wel
veel veren en pluimen ter afwerking (zie Hilary Swank, Sharon Stone).
Daartegen schitterde de avondblauwe jurk van Amy Adams nog meer.
Missers
op de rode loper waren er natuurlijk ook: hoe graag we ook willen, de
wijnrode kanten jurk van Scarlett Johansson kunnen we niet mooi vinden.
Idem voor de lila jurk van Cate Blanchett, die de jurk wel kan dragen,
maar dat maakt het nog niet wauw natuurlijk. Florence van Florence and
the machine , Jackie Weaver en ook Nicole Kidman sloegen de bal
behoorlijk mis.
Het modehuis Gucci houdt van bont, anno 2011 nog meer dan ooit. Dat was dan ook te zien op de presentatie van de nieuwe herfstcollectie tijdens de Milanese Fashion Week.
Paars, groen, blauw, geel, rood, oranje, zowat alle kleuren waren present tijdens de nieuwste modeshow van Gucci. En bijna overal was een pluisje bont te bespeuren. Soms werd het klassevol gehouden met een stola, maar andere keren was het model zowat een wandelende bontreclame. Ook pythonleder was erg gegeerd door Frida Giannini, de creatieve directrice bij Gucci.
Inspiratiebron was zonder twijfel de jaren '70. Mad Men-fans rennen dan ook best zo snel mogelijk naar de dichtstbijzijnde Gucci-boetiek, want de hoge taillerokken en jurkjes van velours zijn een echte hit bij het modehuis. (br.vandaag.be)
Natalie Portman in ecojurk van H&M op Oscarfeestje
Natalie Portman in ecojurk van H&M op Oscarfeestje
Actrice Natalie Portman is naast mooi, getalenteerd en zwanger ook nog
eens ecobewust, ze verraste op de rode loper van een pre-Oscarfeestje
met een jurk uit de ecocollectie van de budgetvriendelijke modeketen
H&M.
Op een feestje van Vanity Fair in aanloop van de Oscars
droeg ze een witte, kanten creatie H&M. Het was een babydollmodel
uit gerecycleerd polyester dat haar zwangere buikje mooi deed uitkomen.
Ze combineerde met zwarte en witte armbanden en sandalen met bandjes. De
actrice is zwanger van een jongen.
Het is niet de eerste keer
dat Portman voor een exclusief feestje een budgetvriendelijke outfit
draagt. Ze straalde eerder al op de rode loper in een jurk van 30 euro
van Rodarte. Ook stopt de actrice niet onder stoelen of banken dat ze
'groen' is, ze lanceerde in 2008 haar eigen veganistische
schoenencollectie 'Te Casan'.(br.hln)
Kirsten Dunst uit de kleren met leeuw voor Bvlgari
Kirsten Dunst uit de kleren met leeuw voor Bvlgari
Om het nieuwe parfum 'Mon Jasmin Noir' van luxemerk Bvlgari te promoten,
ging actrice Kirsten Dunst uit de kleren. Naast de schaarsgeklede Dunst
zien we ook nog een leeuw. Een échte! Het parfum werd voorgesteld in
Milaan, tijdens de Fashion Week.
Vorig jaar werkte Bvlgari ook
al met actrice Julianne Moore. Voor Kirsten Dunst is het de allereerste
keer dat ze haar gezicht aan een reclamecampagne leent.
Angelina Jolie was jarenlang het ultieme sekssymbool voor zowel mannen als vrouwen. Haar zwoele lippen deed iedereen dagdromen en lipglossproducenten beweerden zelfs de dikke smakkerds van de actrice te kunnen nabootsen. Maar daar lijkt nu een einde aan te komen. "Angelina is simpelweg niet populair meer."
Plastische chirurgen in Beverly Hills kregen jarenlang maar 1 gezicht te zien. Iedereen wou het smoeltje van Angelina Jolie hebben, en ging daar soms zelfs voor onder het mes. Tot in 2011, want nu komt haar gezicht zelfs niet meer in de top 10 voor.
"Vrouwen willen liever lijken op natuurlijke schoonheden zoals Anne Hathaway, Natalie Portmann, Scarlett Johansson en January Jones", besluiten de chirurgen. (br.hln)
Het Oscarfeestje kan je niet bepaald groen noemen: daarvoor gebruiken
de gasten te graag het vliegtuig en limousines, dragen ze meestal geen
ecostoffen of veganistische schoenen (uitzondering: Natalie Portman),
noch laten ze de talloze glazen champagne en de dure hapjes aan hun neus
voorbijgaan. Daar wilde Suzy Amis Cameron, de vrouw van Avatar en
Titanic-regisseur James Cameron iets aan doen. Dus creëerde ze de 'Red
Carpet Green Dress-contest', een wedstrijd waarbij een ontwerper de kans
krijgt om haar ecologische ontwerp te tonen op de Global Green
pre-Oscar party, straks in Hollywood.
Samata Angel met een van haar creaties in 2007.
De winnaar is een Londense ontwerpster met Ghanese roots, Samata Angel,
geworden. "Ze een getalenteerde vrouw met oog voor design en een diepe
waardering voor duurzaamheid. Ik kan niet wachten om het ontwerp op ons
feestje te zien!", aldus Suzy Amis.
"Het is fantastisch om de
winnaar te zijn! Het is echt een eer om geselecteerd te zijn, en ik kijk
ernaar uit om mijn ontwerpen te kunnen showen op het groene tapijt. Wat
een mooie kans voor mij", reageert Samata.
Suzy Amis met manlief James, op de rode loper vorig jaar.
Zelf dragen Toch
een beetje flauw dat Suzy zelf de jurk niet zal dragen tijdens de echte
ceremonie, zo vinden wij. Dat deed ze vorig jaar, bij de eerste editie,
nochtans wel. Toen droeg ze de prachtige blauwe jurk van Jillian Granz
op de rode loper. In tegenstelling tot die andere ontwerperswedstrijd
(zie onderstaand artikel), heeft Granz echter geen echte celeb mogen
kleden.
De hartvormige handtas bezet met diamanten van het juwelenhuis 'Mouawad'
is bijna 3 miljoen euro waard en wil daarmee in het Guiness World
Recordboek verschijnen.
De
handtas '1001 Nights Diamond Purse' bestaat uit goud van 18 karaat en is
bezet met 4.517 diamanten, 105 gele, 56 roze en 4.356 kleurloze. Hij
werd ontworpen door Robert Mouawad, 10 handarbeiders werkten er meer dan
8.800 uren aan. De inspiratie waren de romantische verhalen die
Scheherazade in '1001 nachten' vertelt. De handtas werd ontwerpen om
vrouwen te laten wegdromen met veel aandacht voor detail en het
uitgebreide vakmanschap. Fred Mouawad: "Dit is een unieke creatie." De
handtas werd afgelopen weekend voorgesteld op de 'Doha Jewellery and
Watches Exhibition'.
Het is de
tweede poging van het modehuis om een record te breken. In 2003 stelden
ze de 'Very Sexy Fantasy Bra' in samenwerking met lingeriemerk
Victoria's Secret voor. Het kledingstuk van 8 miljoen bevatte een
diamant van 70 karaat, die werd gemaakt van de tweede grootste ruwe
diamant ooit gevonden. Het luxeuze juwelenmerk werd gesticht door David
Mouawad in 1890, celebs als Angelina Jolie, Nicole Kidman, Jennifer
Lopez, Gisele Bundchen, Janet Jackson en Mariah Carey droegen al
creaties van Mouawad.
Nieuw gezicht L'Oréal is Aimee Mullins: model zonder benen
Nieuw gezicht L'Oréal is Aimee Mullins: model zonder benen
Aimee Mullins is het nieuwe uithangbord van cosmeticareus L'Oréal
Paris. Mullins is een bijzondere vrouw. Toen ze amper een jaar was,
werden haar beide benen tot onder de knie geamputeerd. Het belette haar
niet een indrukwekkende carrière uit te bouwen als atlete, model en
actrice.
"L'Oréal-iconen behoren tot de mooiste vrouwen ter wereld", zegt
Mullins. "Ik ben dus zeer vereerd me bij die familie te mogen voegen. De
slogan 'Want ik ben het waard' betekent veel voor mij. Het gaat niet
alleen over schoonheid, ook over zelfbevestiging en persoonlijkheid."
Aimee
Mullins werd zonder kuitbeenderen geboren en daarom moesten haar benen
geamputeerd worden toen ze één was. Op volwassen leeftijd liep ze stage
op het Pentagon, werd ze een gevierde paralympicsatlete, en stond ze op
de catwalk voor Alexander McQueen. En nu is ze dus een van de gezichten
van beautymerk L'Oréal.
"Aimee is de perfecte L'Oréal-vrouw. Ze
is subliem, charismatisch, sterk. Haar leven is bewonderenswaardig, in
alle mogelijke betekenissen", zegt Cyril Chapuy, Global Brand President
bij L'Oréal Paris over de nieuwe aanwinst.
Dita Von Teese trekt naar Frankrijk voor nieuw parfum
Dita Von Teese trekt naar Frankrijk voor nieuw parfum
Dita Von Teese komt binnenkort aandraven met haar eigen geurtje, maar gaat daarvoor niet over één nacht ijs. De burleske danseres zondert zich momenteel zelfs af op het Franse platteland om samen met de parfumeurs aan haar geurtje te werken.
Wie Dita Von Teese wil spotten, trekt best naar het Franse platteland. Daar zou de danseres zich verschalken om een eigen, iconisch parfum te ontwikkelen. "Het zal geen fruitige bedoening worden", liet Von Teese reeds weten. "Ook geen vanille- of snoepgeur. Wel een parfum met noten van sensueel fluweel met een beetje vulgariteit, een geur die passie opwekt en niet door iedereen geliefd is", aldus Von Teese.
Bij batik denken de meeste fashionista's aan de grungy jaren '90 met
foute oversized t-shirts. Deze lente komt deze trend terug, maar nu met
een chique twist.
Balmain Breng weer wat
grunge in je outfit met een gebatikte outfit. Dit kan casual voor
overdag, maar ook voor 's avonds met een meer glamoureuze look. We zagen
dit op de catwalk bij het trendy modehuis Balmain, daar droegen
modellen gevlekte t-shirts en jeans. Het merk geeft er wel een chique
twist aan, wat nodig is om trendy te zijn deze lente.
Creatievelingen
kunnen zelf aan de slag met deze trend, tover je favoriete zomerjurk om
tot een gebatikt exemplaar met kledingverf, maar in de winkels heb je
keuze genoeg aan items met kleurrijke vlekken. Combineer een kleurrijke,
grungy t-shirt met je favoriete jeans en lederen jasje. Voor een scherp
kantje kies je een jeansshort met netkousen en killerheels. Ook in
accessoires is het aanbod groot, denk aan een luchtige, gebatikte
zomersjaal.
De modeweek in New York loopt bijna op zijn einde en er vallen op
beautyvlak verschillende trends op: verwacht je komende winter maar aan
minder glamour. Het hoeft allemaal niet meer zo perfect te zitten als
afgelopen seizoenen.
Neutraal Neutrale tinten
zullen de toon zetten, begin met eeb foundation en concealer aan te
brengen. Vervolgens werk je met een beetje oogschaduw aan in een
neutrale tint. Je wimpers mogen wel opvallen met donkerbruine of zwarte
eyeliner,werk af met mascara. Ook je wenkbrauwen krijgen wat aandacht,
maak ze intenser met potlood. Je lippen moeten dan weer neutraal, kies
een matte, roze lipstick.
Oogschaduw Een
andere look is onzorgvuldige oogschaduw: kies voor zwarte of
donkerblauwe oogschaduw over heel het ooglid en breng deze ook aan onder
je wimpers. Ga wat naar boven richting je slapen. Gebruik je vinger om
dit aan te brengen. Als het wat feestelijker mag, werk wat goud of
zilver in je ooghoek. Kies een lichte foundation en concealer, borstel
je wenkbrauwen, maak ze lichter en kies een crèmekleurige lipstick zoals
we bij Jason Wu zagen.
Strak haar bij Jill Stuart.
Kapsel Laat je haar
losjes vallen. Je mag krullen aanbrengen, maar zorg dat ze natuurlijk
ogen. Borstel daarom je lokken uit nadat je de krultang in je haar
zetten. Een andere trend, onder meer gespot bij Jill Stuart, is
stijlrecht haar. Föhn eerst je haar, bewerk het dan met de stijltang. Je
kunt ook een hoge paardenstaart met middenscheiding maken voor een
strakke look.
Doo. Ri
Pony Ga voor een gedurfde
ultrarecht geknipte pony die net boven je wimpers komt. Om deze
ultrastrak te houden breng je wat stylingbalsem of serum aan voor je je
pony föhnt.
De dagen dat mannen enkel met sleutels en portefeuille vertrokken,
lijkt voorbij. Drie op vijf huidige heren dragen een tas met zich mee.
Gevolg: meer lage rugpijn.
Nieuw onderzoek, uitgevoerd door de Britse Vereniging van Chiropractici,
achterhaalden dat mannen met teveel 'essentiële' zaken onderweg zijn.
De gemiddelde mannentas weegt 6,2 kilo. Laptops, smart phones, ipods,
sportkleding worden dagelijks in de mannentassen gedropt. De
metroseksuele man haalt de inspiratie bij tal van celebs à la David
Beckham die graag flaneren met de mannentas.
Trend
of niet, volgens de organisatie kampen tweederde van de mannen hierdoor
met lage rugijn. Belangrijk is de tassen beter niet te lang te dragen,
niet vol te proppen en regelmatig van schouder te wisselen. Hou ook de
riem van de tas zo kort mogelijk. Luister naar je lichaam en voel
wanneer er te veel druk op bepaalde gebieden wordt uitgeoefend.
De heuptasjes zijn weer helemaal terug van weggeweest. Ze zijn niet
enkel meer exclusief weggelegd voor de doorsnee toerist, modeontwerpers
zoals Yvan Mispelaere omarmen nu ook de nieuwste trend in fashionland.
"De nieuwste generatie heuptasjes zijn niet alleen erg
gebruiksvriendelijk, ze krijgen ook een glamoureus tintje en zien er
tegelijkertijd ook bijzonder luxueus uit." zegt creatief directeur Diane
von Furstenberg.
Prijzig accessoire Wie een
exemplaar uit de collectie van modehuis von Furstenberg op de kop wil
tikken, telt daarvoor 240 euro neer. Wie wat dieper in de buidel wil
tasten, betaalt voor de "Kelly Bandeau Bag" van Hermès 3460 euro.
Hollywood
doet alvast mee met de trend: Rihanna werd onlangs gespot met een
trendy versie van Louis Vuitton en ook Ciara is gezwicht.
Geschiedenis De
heuptasjes maakten vijftig jaar geleden hun opwachting en waren vooral
bij Amerikaanse skiërs en wielrenners populair. In de jaren '70, werden
de tasjes ook stilaan meer en meer door New Yorkers gedragen, die zo
gauwdieven te snel af wilden zijn. Vanaf dan werd het accessoire niet
enkel meer opzij, maar ook rond de buik gedragen.
Vergeet pofferige, witte jurk, trouwen kan ook trendy
Vergeet pofferige, witte jurk, trouwen kan ook trendy
URBN, het bedrijf achter winkelketen Urban Outfitters, breidt zijn gamma
uit met een keten aan bruidsboetieks. In Bhldn zul je geen traditionele
witte pofferige trouwjurken vinden, maar hippe retrocreaties.
Bestaat nog niet Zo zijn tal van jurken bij Bhldn
kort, met subtiele versieringen en losse strikken. Momenteel kunnen
fashionista's de jurken online bestellen, in augustus komt er een eerste
winkel in Amerika. De outfits zijn duurder dan wat je in Urban
Outfitters vindt, je kunt tot 4.000 dollar betalen voor een creatie,
maar er zijn ook goedkopere exemplaren bij. "We bieden iets wat nog niet
bestaat, we hebben heel wat kortere jurken, veel kleur, prints en
weinig traditionele, witte ontwerpen. Bruidjes die hun persoonlijkheid
via hun jurk willen uitdrukken, kunnen bij ons terecht. Daarnaast
verkopen we ook lingerie, accessoires en juwelen." In de winkels zal
zelfs een team van stylistes klaar staan om de toekomstige bruiden te
helpen hun grote dag te plannen. Het bedrijf plant de komende jaren 50
winkels in Amerika te openen.
URBN is niet het eerste bedrijf
dat de huwelijksmarkt aanboort. Vera Wang tekende een goedkope lijn
bruidsjurken voor de winkelketen David's Bridal die deze week in de
winkels komt, het Amerikaanse merk J Crew opende vorig jaar een
bruidswinkel in New York.
Ballerina's mogen dan wel terug in de mode zijn, voor je voeten
betekenen ze weinig goeds. Brits onderzoek geeft aan dat de platte zool
te weinig steun biedt.
Ballerina's zijn platte schoenen zonder hiel en bandjes. Door de film
Black Swan zijn ze opnieuw volop in de mode en dat baart Britse
podologen heel wat zorgen. De schoenen dempen de bewegingen te weinig.
Het onderbeen en de voet dient de bewegingen op te vangen waardoor er
druk wordt uitgeoefend op de knieën, heupen en rug.
Spierscheur Door
die extra druk op de vergroot de kans op artritis en ontstaan zo
spierscheuringen. Professionele balletdansers kampen regelmatig met
ingegroeide en gespleten teennagels.
De t-shirt met een slogan is al enkele seizoenen terug. Dit betekent
echter een mijnenveld op modevlak, want een blunder hiermee is snel
gemaakt.
Mysterie De trend van de t-shirts
met tekst als stijlstatement is al hot sinds de jaren '80, maar
sindsdien is dit wel geëvolueerd. Deze look draait om plezier, is
flirterig en je kunt er zelfs een politiek statement mee maken. De
modellen bij Moschino droegen voor de komende zomercollectie felle
truien met het woord 'Smile' op. Merken als Anglomania, gingen voor meer
mysterie met opschriften in Italiaans of Frans.
T-shirt met slogan van Asos.com.
Don'ts Blijf
wel ver weg van pikante opschriften, tenzij je op straat graag
nageroepen wordt door mannen. Of draag een vestje dat je opschrift
bedekt. Deze trend is ideaal voor dames met brede heupen of complexen
over hun benen, want dit kledingstuk trekt de aandacht naar het
bovenlichaam. Fashionista's met een grote boezem blijven er beter ver
van weg. Deze t-shirts zijn ideaal voor een dagje shopping in combinatie
met jeans en ballerina's, maar het kan ook voor een avondje uit met een
rok met een hoge taille of lederen legging.
Beperk jezelf tot
een slogan per outfit. Hoewel je tegenwoordig ook kettingen en oorbellen
met tekst hebt, combineer je dit beter niet, kwestie van geen gemengde
boodschappen te sturen.
De verschijning van Michelle Obama op tv in een goedkope jurk van
H&M zorgt voor een ware stormloop op de winkels van de Zweedse
kledinggigant in de VS. Obama droeg een donkerblauwe creatie met een wit
motiefje tijdens een interview op NBC. De presidentsvrouw straalde in
de outfit die amper 25 euro kost.
Michelle heeft alvast de
harten van duizenden vrouwen gestolen. Ze toonde tijdens de populaire
'Today Show' dat ze niet altijd peperdure ontwerpen draagt. Bij de
Zweedse modeketen kan het geluk niet op. "Het is heel leuk en flatteus
dat een stijlvolle vrouw als Michelle Obama ook jurken van H&M in
haar kast heeft. We aanvaarden dit als een compliment", zegt
H&m-woordvoerster Charlotta Nemlin.
Obama schitterde in een
'navy-blauwe' jurk met een motiefje. De creatie ligt momenteel in de
winkels, hoewel dat in de VS lang niet overal meer het geval is. Nadat
Obama woensdag in de jurk op tv verscheen, ontstond er onmiddellijk een
stormloop op de winkels. De styliste van de presidentsvrouw paste wel
een mouw(tje) aan de jurk en maakte het geheel compleet met een grote
riem. De originele jurk is immers verkrijgbaar met een dunne ceintuur.
Volgens
modegoeroe Emma Danielsson mag H&M, Obama dankbaar zijn voor zoveel
gratis reclame. De keuze van Michelle voor H&M getuigt ook van moed
want de presidentsvrouw werd onlangs nog onder vuur genomen omdat ze
niet exclusief voor Amerikaanse labels en ontwerpers kiest. Leuk is
alvast dat Obama in het bewuste interview haar beklag deed over de
kledingkeuze van haar man. Ze vindt dat de president wel eens een ander
kleurtje van hemden kiezen mag.
Schaamhaar lijkt het nieuwe toverwoord binnen de reclame- en mode
industrie. American Apparel gebruikt alweer beelden van modellen waarbij
een toefje schaamhaar door het slipje piept. Het is niet voor het eerst
dat het Amerikaanse merk schaamhaar op een vreemde manier gebruikt...
In de laatste reclamecampagne valt een liggend model op bij wie het
schaamhaar goed te zien is. Wie dacht de nieuwste lingeriecampagnes
onder ogen te krijgen, heeft het grondig mis. De foto werd genomen om
leggings en sokken te promoten, die dan weer niet te zien zijn.
Bij
eerdere campagnes gebruikte het merk geen levende modellen, maar
getekende vrouwen met veel schaamhaar. Ook toen werd reclame gevoerd
voor leggings, beenwarmers en sokken.
Revolutie Het
controversiële merk hoopt allicht weer het vuur aan de lont te steken.
Enkele modejournalisten riepen al op om het schaamhaar terug te laten
groeien in volle glorie. Zo poneerde het Franse tijdschrift Vogue eerder
al een naakt model met een flinke portie schaamhaar.
Het begin van een nieuwe revolutie: leg de scheermesjes opzij?
De golfsport is aan een ware opmars bezig. Om helemaal 'into golf' te
geraken, is een aangepaste dresscode nodig. Dat varieert van club tot
club, al zijn er een aantal onmisbare outfits die niet in je garderobe
mogen ontbreken.
1. Polo met kraag of golfshirt De meeste
golfbanen vragen van de spelers dat ze een golfshirt, polo of een ander
shirt met kraag dragen. Tennisshirts en overhemden zijn ook toegestaan
op de meeste clubs.
2. Onderkleding Onderkleding
is erg belangrijk bij het sporten. Kleding dat vochtig blijft, bezorgt
een onaangenaam gevoel. De juiste onderkleding zorgt voor beter
vochttransport. Belangrijk is lichte en elastische kleding te dragen met
een optimale bewegingsvrijheid. Bovenal is het sneldrogend.
3. Broeken / shorts / rokken Mannen
worden verwacht een lange broek te dragen. De meeste clubs staan korte
broeken toe, maar controleer dit wel. Vrouwen kunnen een rok of een
korte broek dragen op knielengte, of een broekrok.
4. Sokken Vrouwen
horen sokken te dragen op enkellengte, voor mannen kan elke lengte.
Sokken zijn niet alleen comfortabel, ze beschermen je voeten ook tegen
blaren. Het is altijd aan te raden om een extra paar sokken mee te
nemen.
5. Golfschoenen Een gepoetst paar
schoenen is een vereiste. Golfschoenen kunnen waterafstotend of
waterdicht zijn. Schoenen helpen je balans te houden tijdens de
Golfswing.
6. Caps/ Petjes / Hoeden / Visors Het
dragen van een cap, hoed of visor houdt je hoofd uit de zon en
weerhoudt directe zonnestralen uit je ogen. Veel golfers prefereren om
te spelen met een hoofddeksel.
7. Zonnebrillen Een
zonnebril is een vereiste met golf gedurende de zomermaanden om je ogen
te beschermen tegen de zon. Buiten de zomer is het dragen van een
zonnebril ook raadzaam in verband met de laag staande zon. Speciaal voor
het golfen zijn er speciale golfmodellen. Met zo weinig mogelijk
schittering, maar met juist veel zicht op de baan om zo de golfbal op
juiste manier in de hole te putten.
8. Paraplu's beschermen tegen de zon en regen. Een kleine inschuifbare paraplu is makkelijk mee te nemen in de golftas.
Collecties Sportmerk
Peak Performance voorziet een speciale collectie voor de golfer. Frisse
en kleurige sportkleding, vervaardigd van rekbaar en vochtabsorberende
weefsel, is essentieel in de golflijn.
Na de boyfriendjeans, nu de vrouwenbroek voor mannen
Na de boyfriendjeans, nu de vrouwenbroek voor mannen
De ex-girlfriendjeans.
Denimfabrikant Levi's brengt een 'ex-girlfriendjeans' op de markt. Bij
deze broek is het de bedoeling dat het lijkt alsof een man de
skinnyjeans van zijn (trendy) vriendin aantrok.
Ultrastrak De
boyfriendjeans, een baggy broek waarbij het moet lijken alsof een
fashionista de jeans van haar vriendje aantrok, is al enkele seizoenen
trendy. Levi's gooit het nu over een andere boeg met de
ex-girlfriendjeans. Dit is een ultrastrakke broek voor mannen, waarbij
je je kan vergissen of deze voor heren of dames is.
"Het is een
eerbetoon aan de vriendin met een geweldig stijlgevoel, het kledingstuk
zit erg comfortabel, maar ook erg strak", aldus het jeansmerk. Of deze
even erg zal aanslaan als zijn vrouwelijke variant is nog maar af te
wachten, modebewuste bloggers en twitteraars zijn alvast niet meteen
enthousiast.
Je betaalt ongeveer 50 euro voor de broek, het is momenteel nog niet duidelijk of deze ook in België verkocht zal worden.