De modeweek in New York loopt bijna op zijn einde en er vallen op
beautyvlak verschillende trends op: verwacht je komende winter maar aan
minder glamour. Het hoeft allemaal niet meer zo perfect te zitten als
afgelopen seizoenen.
Neutraal Neutrale tinten
zullen de toon zetten, begin met eeb foundation en concealer aan te
brengen. Vervolgens werk je met een beetje oogschaduw aan in een
neutrale tint. Je wimpers mogen wel opvallen met donkerbruine of zwarte
eyeliner,werk af met mascara. Ook je wenkbrauwen krijgen wat aandacht,
maak ze intenser met potlood. Je lippen moeten dan weer neutraal, kies
een matte, roze lipstick.
Oogschaduw Een
andere look is onzorgvuldige oogschaduw: kies voor zwarte of
donkerblauwe oogschaduw over heel het ooglid en breng deze ook aan onder
je wimpers. Ga wat naar boven richting je slapen. Gebruik je vinger om
dit aan te brengen. Als het wat feestelijker mag, werk wat goud of
zilver in je ooghoek. Kies een lichte foundation en concealer, borstel
je wenkbrauwen, maak ze lichter en kies een crèmekleurige lipstick zoals
we bij Jason Wu zagen.
Strak haar bij Jill Stuart.
Kapsel Laat je haar
losjes vallen. Je mag krullen aanbrengen, maar zorg dat ze natuurlijk
ogen. Borstel daarom je lokken uit nadat je de krultang in je haar
zetten. Een andere trend, onder meer gespot bij Jill Stuart, is
stijlrecht haar. Föhn eerst je haar, bewerk het dan met de stijltang. Je
kunt ook een hoge paardenstaart met middenscheiding maken voor een
strakke look.
Doo. Ri
Pony Ga voor een gedurfde
ultrarecht geknipte pony die net boven je wimpers komt. Om deze
ultrastrak te houden breng je wat stylingbalsem of serum aan voor je je
pony föhnt.
De dagen dat mannen enkel met sleutels en portefeuille vertrokken,
lijkt voorbij. Drie op vijf huidige heren dragen een tas met zich mee.
Gevolg: meer lage rugpijn.
Nieuw onderzoek, uitgevoerd door de Britse Vereniging van Chiropractici,
achterhaalden dat mannen met teveel 'essentiële' zaken onderweg zijn.
De gemiddelde mannentas weegt 6,2 kilo. Laptops, smart phones, ipods,
sportkleding worden dagelijks in de mannentassen gedropt. De
metroseksuele man haalt de inspiratie bij tal van celebs à la David
Beckham die graag flaneren met de mannentas.
Trend
of niet, volgens de organisatie kampen tweederde van de mannen hierdoor
met lage rugijn. Belangrijk is de tassen beter niet te lang te dragen,
niet vol te proppen en regelmatig van schouder te wisselen. Hou ook de
riem van de tas zo kort mogelijk. Luister naar je lichaam en voel
wanneer er te veel druk op bepaalde gebieden wordt uitgeoefend.
De heuptasjes zijn weer helemaal terug van weggeweest. Ze zijn niet
enkel meer exclusief weggelegd voor de doorsnee toerist, modeontwerpers
zoals Yvan Mispelaere omarmen nu ook de nieuwste trend in fashionland.
"De nieuwste generatie heuptasjes zijn niet alleen erg
gebruiksvriendelijk, ze krijgen ook een glamoureus tintje en zien er
tegelijkertijd ook bijzonder luxueus uit." zegt creatief directeur Diane
von Furstenberg.
Prijzig accessoire Wie een
exemplaar uit de collectie van modehuis von Furstenberg op de kop wil
tikken, telt daarvoor 240 euro neer. Wie wat dieper in de buidel wil
tasten, betaalt voor de "Kelly Bandeau Bag" van Hermès 3460 euro.
Hollywood
doet alvast mee met de trend: Rihanna werd onlangs gespot met een
trendy versie van Louis Vuitton en ook Ciara is gezwicht.
Geschiedenis De
heuptasjes maakten vijftig jaar geleden hun opwachting en waren vooral
bij Amerikaanse skiërs en wielrenners populair. In de jaren '70, werden
de tasjes ook stilaan meer en meer door New Yorkers gedragen, die zo
gauwdieven te snel af wilden zijn. Vanaf dan werd het accessoire niet
enkel meer opzij, maar ook rond de buik gedragen.
Vergeet pofferige, witte jurk, trouwen kan ook trendy
Vergeet pofferige, witte jurk, trouwen kan ook trendy
URBN, het bedrijf achter winkelketen Urban Outfitters, breidt zijn gamma
uit met een keten aan bruidsboetieks. In Bhldn zul je geen traditionele
witte pofferige trouwjurken vinden, maar hippe retrocreaties.
Bestaat nog niet Zo zijn tal van jurken bij Bhldn
kort, met subtiele versieringen en losse strikken. Momenteel kunnen
fashionista's de jurken online bestellen, in augustus komt er een eerste
winkel in Amerika. De outfits zijn duurder dan wat je in Urban
Outfitters vindt, je kunt tot 4.000 dollar betalen voor een creatie,
maar er zijn ook goedkopere exemplaren bij. "We bieden iets wat nog niet
bestaat, we hebben heel wat kortere jurken, veel kleur, prints en
weinig traditionele, witte ontwerpen. Bruidjes die hun persoonlijkheid
via hun jurk willen uitdrukken, kunnen bij ons terecht. Daarnaast
verkopen we ook lingerie, accessoires en juwelen." In de winkels zal
zelfs een team van stylistes klaar staan om de toekomstige bruiden te
helpen hun grote dag te plannen. Het bedrijf plant de komende jaren 50
winkels in Amerika te openen.
URBN is niet het eerste bedrijf
dat de huwelijksmarkt aanboort. Vera Wang tekende een goedkope lijn
bruidsjurken voor de winkelketen David's Bridal die deze week in de
winkels komt, het Amerikaanse merk J Crew opende vorig jaar een
bruidswinkel in New York.
Ballerina's mogen dan wel terug in de mode zijn, voor je voeten
betekenen ze weinig goeds. Brits onderzoek geeft aan dat de platte zool
te weinig steun biedt.
Ballerina's zijn platte schoenen zonder hiel en bandjes. Door de film
Black Swan zijn ze opnieuw volop in de mode en dat baart Britse
podologen heel wat zorgen. De schoenen dempen de bewegingen te weinig.
Het onderbeen en de voet dient de bewegingen op te vangen waardoor er
druk wordt uitgeoefend op de knieën, heupen en rug.
Spierscheur Door
die extra druk op de vergroot de kans op artritis en ontstaan zo
spierscheuringen. Professionele balletdansers kampen regelmatig met
ingegroeide en gespleten teennagels.
De t-shirt met een slogan is al enkele seizoenen terug. Dit betekent
echter een mijnenveld op modevlak, want een blunder hiermee is snel
gemaakt.
Mysterie De trend van de t-shirts
met tekst als stijlstatement is al hot sinds de jaren '80, maar
sindsdien is dit wel geëvolueerd. Deze look draait om plezier, is
flirterig en je kunt er zelfs een politiek statement mee maken. De
modellen bij Moschino droegen voor de komende zomercollectie felle
truien met het woord 'Smile' op. Merken als Anglomania, gingen voor meer
mysterie met opschriften in Italiaans of Frans.
T-shirt met slogan van Asos.com.
Don'ts Blijf
wel ver weg van pikante opschriften, tenzij je op straat graag
nageroepen wordt door mannen. Of draag een vestje dat je opschrift
bedekt. Deze trend is ideaal voor dames met brede heupen of complexen
over hun benen, want dit kledingstuk trekt de aandacht naar het
bovenlichaam. Fashionista's met een grote boezem blijven er beter ver
van weg. Deze t-shirts zijn ideaal voor een dagje shopping in combinatie
met jeans en ballerina's, maar het kan ook voor een avondje uit met een
rok met een hoge taille of lederen legging.
Beperk jezelf tot
een slogan per outfit. Hoewel je tegenwoordig ook kettingen en oorbellen
met tekst hebt, combineer je dit beter niet, kwestie van geen gemengde
boodschappen te sturen.
De verschijning van Michelle Obama op tv in een goedkope jurk van
H&M zorgt voor een ware stormloop op de winkels van de Zweedse
kledinggigant in de VS. Obama droeg een donkerblauwe creatie met een wit
motiefje tijdens een interview op NBC. De presidentsvrouw straalde in
de outfit die amper 25 euro kost.
Michelle heeft alvast de
harten van duizenden vrouwen gestolen. Ze toonde tijdens de populaire
'Today Show' dat ze niet altijd peperdure ontwerpen draagt. Bij de
Zweedse modeketen kan het geluk niet op. "Het is heel leuk en flatteus
dat een stijlvolle vrouw als Michelle Obama ook jurken van H&M in
haar kast heeft. We aanvaarden dit als een compliment", zegt
H&m-woordvoerster Charlotta Nemlin.
Obama schitterde in een
'navy-blauwe' jurk met een motiefje. De creatie ligt momenteel in de
winkels, hoewel dat in de VS lang niet overal meer het geval is. Nadat
Obama woensdag in de jurk op tv verscheen, ontstond er onmiddellijk een
stormloop op de winkels. De styliste van de presidentsvrouw paste wel
een mouw(tje) aan de jurk en maakte het geheel compleet met een grote
riem. De originele jurk is immers verkrijgbaar met een dunne ceintuur.
Volgens
modegoeroe Emma Danielsson mag H&M, Obama dankbaar zijn voor zoveel
gratis reclame. De keuze van Michelle voor H&M getuigt ook van moed
want de presidentsvrouw werd onlangs nog onder vuur genomen omdat ze
niet exclusief voor Amerikaanse labels en ontwerpers kiest. Leuk is
alvast dat Obama in het bewuste interview haar beklag deed over de
kledingkeuze van haar man. Ze vindt dat de president wel eens een ander
kleurtje van hemden kiezen mag.
Schaamhaar lijkt het nieuwe toverwoord binnen de reclame- en mode
industrie. American Apparel gebruikt alweer beelden van modellen waarbij
een toefje schaamhaar door het slipje piept. Het is niet voor het eerst
dat het Amerikaanse merk schaamhaar op een vreemde manier gebruikt...
In de laatste reclamecampagne valt een liggend model op bij wie het
schaamhaar goed te zien is. Wie dacht de nieuwste lingeriecampagnes
onder ogen te krijgen, heeft het grondig mis. De foto werd genomen om
leggings en sokken te promoten, die dan weer niet te zien zijn.
Bij
eerdere campagnes gebruikte het merk geen levende modellen, maar
getekende vrouwen met veel schaamhaar. Ook toen werd reclame gevoerd
voor leggings, beenwarmers en sokken.
Revolutie Het
controversiële merk hoopt allicht weer het vuur aan de lont te steken.
Enkele modejournalisten riepen al op om het schaamhaar terug te laten
groeien in volle glorie. Zo poneerde het Franse tijdschrift Vogue eerder
al een naakt model met een flinke portie schaamhaar.
Het begin van een nieuwe revolutie: leg de scheermesjes opzij?
De golfsport is aan een ware opmars bezig. Om helemaal 'into golf' te
geraken, is een aangepaste dresscode nodig. Dat varieert van club tot
club, al zijn er een aantal onmisbare outfits die niet in je garderobe
mogen ontbreken.
1. Polo met kraag of golfshirt De meeste
golfbanen vragen van de spelers dat ze een golfshirt, polo of een ander
shirt met kraag dragen. Tennisshirts en overhemden zijn ook toegestaan
op de meeste clubs.
2. Onderkleding Onderkleding
is erg belangrijk bij het sporten. Kleding dat vochtig blijft, bezorgt
een onaangenaam gevoel. De juiste onderkleding zorgt voor beter
vochttransport. Belangrijk is lichte en elastische kleding te dragen met
een optimale bewegingsvrijheid. Bovenal is het sneldrogend.
3. Broeken / shorts / rokken Mannen
worden verwacht een lange broek te dragen. De meeste clubs staan korte
broeken toe, maar controleer dit wel. Vrouwen kunnen een rok of een
korte broek dragen op knielengte, of een broekrok.
4. Sokken Vrouwen
horen sokken te dragen op enkellengte, voor mannen kan elke lengte.
Sokken zijn niet alleen comfortabel, ze beschermen je voeten ook tegen
blaren. Het is altijd aan te raden om een extra paar sokken mee te
nemen.
5. Golfschoenen Een gepoetst paar
schoenen is een vereiste. Golfschoenen kunnen waterafstotend of
waterdicht zijn. Schoenen helpen je balans te houden tijdens de
Golfswing.
6. Caps/ Petjes / Hoeden / Visors Het
dragen van een cap, hoed of visor houdt je hoofd uit de zon en
weerhoudt directe zonnestralen uit je ogen. Veel golfers prefereren om
te spelen met een hoofddeksel.
7. Zonnebrillen Een
zonnebril is een vereiste met golf gedurende de zomermaanden om je ogen
te beschermen tegen de zon. Buiten de zomer is het dragen van een
zonnebril ook raadzaam in verband met de laag staande zon. Speciaal voor
het golfen zijn er speciale golfmodellen. Met zo weinig mogelijk
schittering, maar met juist veel zicht op de baan om zo de golfbal op
juiste manier in de hole te putten.
8. Paraplu's beschermen tegen de zon en regen. Een kleine inschuifbare paraplu is makkelijk mee te nemen in de golftas.
Collecties Sportmerk
Peak Performance voorziet een speciale collectie voor de golfer. Frisse
en kleurige sportkleding, vervaardigd van rekbaar en vochtabsorberende
weefsel, is essentieel in de golflijn.
Na de boyfriendjeans, nu de vrouwenbroek voor mannen
Na de boyfriendjeans, nu de vrouwenbroek voor mannen
De ex-girlfriendjeans.
Denimfabrikant Levi's brengt een 'ex-girlfriendjeans' op de markt. Bij
deze broek is het de bedoeling dat het lijkt alsof een man de
skinnyjeans van zijn (trendy) vriendin aantrok.
Ultrastrak De
boyfriendjeans, een baggy broek waarbij het moet lijken alsof een
fashionista de jeans van haar vriendje aantrok, is al enkele seizoenen
trendy. Levi's gooit het nu over een andere boeg met de
ex-girlfriendjeans. Dit is een ultrastrakke broek voor mannen, waarbij
je je kan vergissen of deze voor heren of dames is.
"Het is een
eerbetoon aan de vriendin met een geweldig stijlgevoel, het kledingstuk
zit erg comfortabel, maar ook erg strak", aldus het jeansmerk. Of deze
even erg zal aanslaan als zijn vrouwelijke variant is nog maar af te
wachten, modebewuste bloggers en twitteraars zijn alvast niet meteen
enthousiast.
Je betaalt ongeveer 50 euro voor de broek, het is momenteel nog niet duidelijk of deze ook in België verkocht zal worden.
H&M opteert dit voorjaar voor een nieuwe ecologische lijn. Bij de
'Concious Collection' staat romantiek centraal met ruches, broderie
Anglaise en losse, witte jurken.
"In 2020 willen we dat al onze kleding van gerecycled materiaal wordt
gemaakt", stelt een woordvoerder van de keten. De gigant is goed op weg,
eerder raakte bekend dat ook de resterende Lanvin-collectie verknipt en
gerecycleerd werd tot de 'Waste collectie'.
Vanaf 14 april is
de 'Concious collectie' te verkrijgen, geïnspireerd op pure romantiek.
Blouses, tunieken en tops worden afgewerkt met broderie Anglaise. Ook
witte blazers, bandplooibroeken, volantjurken, draperiejurken, zelfs
kanten lingerie maken er deel van uit. (br.hln)
Graatmagere modellen zijn uit, grote borsten zijn in
Graatmagere modellen zijn uit, grote borsten zijn in
Gisele Bundchen
De voormalige manager van topmodellen als Naomi Campbell, Linda
Evangelista en Claudia Schiffer zegt dat modellenbureaus tegenwoordig
gezonde, fitte modellen zoeken. In plaats van de pannenlatten die lang
populair waren sinds de jaren '90, willen designers nu vrouwen met
rondingen.
Oprichtster van succesvol
modellenbureau 'Premier Model Management' Carole White: "De industrie
verandert. We zoeken nu naar meisjes met borsten, de laatste twee jaar
vraagt iedereen naar een D-cup, maar een fit lichaam is ook belangrijk.
We praten nu met de modellen over voeding, zorgen ervoor dat ze een
personal trainer hebben. Tien jaar geleden raadden we ze aan niet te
eten."
Carole: "Modellen werken erg hard, maar velen denken dat
dit een makkelijke job is. Sommige meisjes spreken drie talen, zien de
wereld en zijn hoogopgeleid. Ik zeg dat ze zo fit als een Olympisch
atleet moeten zijn om succesvol te zijn."
Modeketens schuldig aan stijgend aantal tienermama's
"Modeketens schuldig aan stijgend aantal tienermama's"
Steeds meer ouders maken zich zorgen over duidelijk verleidelijke
kinderkledij, dat blijkt uit een Britse enquête. Meer dan één op de drie
vindt dat kinderkledij verkocht in modeketens te volwassen is.
Experts waarschuwen dat grootwarenhuizen zich richten op beïnvloedbare
jonge meisjes door provocerende outfits te verkopen die hun favoriete
celebs, als tienersterretje Miley Cyrus, dragen. Hierdoor zorgen ze voor
een stijging van het aantal Britse tienerzwangerschappen door zich te
concentreren op jonge, modebewuste moeders die hun dochters als een
miniatuurversie van zichzelf willen kleden, aldus dezelfde experts. 41
procent van de Britse moeders vindt dat kinderkledij in modeketens te
volwassen is, dat blijkt uit een enquête bij 2000 volwassenen.
Celebs Modeanalyste
Tamara Sender van Mintel, het bedrijf dat het onderzoek uitvoerde: "De
laatste tien jaar raakten kinderen steeds meer geïnteresseerd in mode.
Ze lezen magazines, kijken televisie en willen zich kleden zoals celebs.
Ketens als Zara pikken dit op en verkopen een lijn voor kinderen. Het
aantal tienerzwangerschappen is erg hoog in dit land, jonge moeders
willen dat hun dochter als een miniversie van hen erbij loopt." De
woordvoerder van de 'British Retail Consortium': "Onze leden zijn
verantwoordelijke handelaars, ze werken hard om te verzekeren dat hun
producten voor kinderen gepast zijn."
Hoge hakken en bikini's Vorig
jaar werd het grootwarenhuis Primark verplicht zijn lijn van gevulde
bikini's voor meisjes vanaf zeven jaar uit de rekken te halen nadat
premier David Cameron deze schandelijk noemde. Dezelfde maand kreeg de
keten Tesco kritiek voor het verkopen van hoge hakken voor meisjes vanaf
drie jaar. (br.hln)
De Spaanse acteur Javier Bardem is de best geklede man wereldwijd. Dat vindt het mannenblad GQ alvast.
"Hij is de belichaming van de ingetogen stijl. Geen wonder dat Penélope Cruz voor hem gevallen is", klinkt het.
De Indiase acteur Waris Ahluwalia en de Zweedse acteur Alexander Skarsgård vervolledigen de top drie. Acteurs Zac Efron en George Clooney krijgen ook een eervolle vermelding in de lijst.
Mel Gibson was volgens GQ dan weer de slechtst geklede man. (br.she)
Demi Moore en Ashton Kutcher ontwerpen Valentijnsjuwelen
Demi Moore en Ashton Kutcher ontwerpen Valentijnsjuwelen
Het bekende Hollywoodkoppel, dat in 2005 trouwde, werkte samen met de
juwelier Jack Vartanian om een lijn van kettingen te creëren in de vorm
van handboeien.
De opbrengst gaat naar hun eigen
liefdadigheidsinstelling 'Demi and Ashton (DNA) Foundation', die de
problematiek rond sekslavernij bij kinderen wil aankaarten. De juwelen
bestaan uit wit, geel en roos goud die verkrijgbaar zijn met zwarte en
witte diamanten. Je moet er wel wat voor over hebben, de creaties kosten
tussen de 520 en 1.575 euro. De helft van de opbrengst gaat naar het
goede doel.
Het koppel is momenteel in Brazilië, waar Ashton een
modeshow liep voor het merk Colcci. De 16-jarige dochter Tallulah van
Demi vergezelt hen.
Maagdelijk wit is een trend deze zomer, maar heeft een eigen dresscode. Wij vertellen hoe je het draagt zonder over te komen als bimbo of bruid.
Een volledig wit silhouet was de opener van menig defilé tijdens de afgelopen modeweken: witte jassen, witte jurken en witte kostuums zijn ontegensprekelijk een zomertrend. Maar zo'n witte outfit mag het dan goed doen op de catwalk, in het dagelijks leven kom je er enkel mee weg op een warme, zonnige zomerdag. Helaas zijn die in ons landje zeldzaam, wat niet betekent dat je wit niet op veel andere manieren kan dragen.
Witte blazer
Als er één wit stuk is dat je je deze zomer moet aanschaffen, dan wel een witte blazer. Net zoals zijn zwarte zusje geeft hij een instant chic gevoel als je hem combineert met een jeans of een jurkje. Een andere veilige aankoop is een witte trenchcoat, die je gewone outfit een zomerse touch geeft. Kies eventueel voor een variant met details in een vrolijke kleur als je niet wil overkomen alsof je net uit een steriel labo komt gestapt.
Witte broek
Witte broeken zijn mooi, maar gevaarlijk. Zorg er altijd voor dat je een exemplaar kiest in een kwalitatieve stof, lees: de rest van de wereld hoeft niet te weten welke kleur je onderbroek heeft. Ga voor een loszittend, nonchalant exemplaar: strakke witte broeken blijven nog steeds een tikje ordinair. Witte shorts zijn uit den boze als je niet over graatmagere en gebruinde benen beschikt - tenzij je ermee aan het strand wil wandelen.
Je kan een witte broek met elke kleur combineren, maar let op met zwart. De klassieker zwart-wit is altijd stijlvol, maar komt soms hard en streng over. Ga in plaats daarvan voor blauw voor een vertrouwd marine-effect, of met felle kleuren op een vrolijke dag.
Witte jurk
Ook hier geldt: witte jurken zijn prachtig, maar let op voor doorkijkgevaar. Kies je voor een waaierende variant met brede rok, combineer hem dan met een kort jasje. Strakke witte jurken gaan dan weer prima met een langere blazer. Kanten details blijven een trend, maar let wel op dat je geen stukken kiest die op een korset lijken: leuk voor in de slaapkamer, niet voor op straat.
Helemaal wit
Ga je toch voor een volledig witte outfit, zorg er dan voor dat je varieert in structuur en schakeringen: combineer eventueel met ecru, heel licht beige of roze. (br.Het Nieuwsblad)
40 procent van de online gekochte kleding wordt teruggezonden. Reden? Het ontbreken van een pashokje.
Britse statistieken voorspellen dat de verkoop van kleding op internet
de komende zeven jaar alleen maar zal stijgen. Tegen 2018 verwacht men
dat ongeveer 35 procent via internet verkocht zal worden. Dit betekent
dat 1 op 3 kledingzaken de deuren mag sluiten, net zoals ook met
reisbureaus en boekenwinkels al het geval is.
Terwijl de online
verkoop in volle opmars is, merken winkeliers dat heel wat online
gekochte kleding als T-shirts en vrijetijdskleding geretourneerd woden.
Kleding blijft een van de moeilijkste categorieën voor de online verkoop
en dat komt door het ontbreken van een pashokje.
Virtuele kleedkamers Slimme
online retailers denken vooruit en voorzien steeds vaker virtuele
kleedkamers om de juiste maat te garanderen. Zo laat eBay shoppers toe
om een zonnebril te poneren over een foto van hun gezichten, terwijl
horlogemerk Tag Heuer de mogelijkheid biedt om met de pols voor een
webcam te zwaaien. Zo weten mogelijke kopers hoe hun gekozen horloge aan
de eigen pols eruit zal zien.
Facebook De
Britse studie geeft voorts aan dat ook sociale netwerksites aanzetten
tot digitaal shoppen. Deze sites genereren drie procent meer online
verkoop.
Celebs als Alexa Chung, Kelly Osbourne Agyness Deyn en Pixie
Geldof zijn momenteel gek op dikke huidskleurige kousen, gebreide vesten
en lange rokken van tweed. Een look die ze afkeken van de catwalk.
Authentieke vintagekledij is al jaren populair, maar nu lijkt het er op
dat vrouwen er gewoon oud willen uitzien. Uit Britse cijfers blijkt dat
de favoriete kledingstukken van oma's goed over de toonbank gaan. De
verkoop van blouses met ronde nek steeg met 34 procent, midlange rokken
met 96 procent, tweedrokken met 110 procent, platte schoenen met 35
procent, lage hakken met 62 procent en vleeskleurige panty's met 20
procent. Dat meldt de Britse kledingketen Debenhams. Directeur van
ontwerp Karen Peacock: "Deze look leek ooit enkel bestemd voor kaart- en
bingonamiddagen, maar je ziet de hippe omalook steeds vaker op straat.
Het gaat soms zelfs zo ver dat jonge meisjes hun haar grijs verven.
Andere populaire accessoires zijn grote brillen, orthopedische schoenen
en bloemenjurken."
Hoe kopieer je nu
deze look? Je hebt alvast een bril nodig om op je oma te lijken. Ga voor
een dik exemplaar in zwart of bruin. Daarnaast is ook een grote handtas
met vintagemotief en zachte kleuren onontbeerlijk. Het is evident dat
je voor een rok gaat, je kan voor een klassiek recht model gaan of een
A-lijn met natuurlijke kleuren. Met een hoge taille zit je goed, werk af
met een smal riempje. Ook voor de blouse kies je best zachte kleuren,
een eenvoudige snit en een hoge decolleté. Om het lekker warm te houden
is er de dikke, wollen vest. Overdrijf niet met accessories, maar hou
het op een ring, een horloge en een subtiele ketting. Waaghalzen werken
af met een trendy, satijnen hoofdsjaal.
70 procent van alle vrouwen heeft niet de juiste beha aan. Onderzoek
bij duizend Belgische dames toont aan dat 1 op 4 nooit haar behamaat
liet opmeten.
Lingeriefabrikant Van de Velde onderzocht en concludeerde dat de vrouw
haar correcte behamaat niet kent. 1 op 4 vrouwen zou haar borsten zelfs
nooit laten opmeten. Mooie borsten Wil je
mooie borsten, is een perfect zittende beha noodzakelijk. Borsten die
niet gepast ondersteund worden, verliezen hun vorm en stevigheid.
Bovendien verandert de structuur van het borstweefsel met de leeftijd,
bij zwangerschap of gewichtsschommelingen. Regelmatig Deskundig
advies bij het kopen van lingerie is, volgens de fabrikant, uitermate
belangrijk. Of dames zich daar voldoende van bewust zijn, blijft maar de
vraag. Bij 77 procent is het langer dan 1 jaar geleden dat de behamaat
gemeten werd, terwijl dit op regelmatige basis zou moeten gebeuren. Het
dragen van niet aangepaste lingerie kan bovendien lichamelijke gevolgen
met zich meebrengen zoals irritatie, schouder - en rugklachten. Lingeriecoach "De
onderzoeksresultaten bevestigen de nood aan een doorgedreven en
professionele paskamerservice. Ongeveer 4 jaar geleden zijn wij gestart
met het opleiden en begeleiden van lingerieverkoopsters tot Lingerie
Styling specialisten", stelt Anne Van Coppenolle, Lingerie Styling Coach
bij Van de Velde. "Zij begeleiden de vrouwen, in een rustige omgeving,
bij hun zoektocht naar de gepaste lingerie en geven onder meer advies
over de juiste maat, kleur en model. De grondigheid en diepgang van
advies in de paskamer wordt voortaan vastgelegd in een kwaliteitslabel." Kwaliteitslabel Lingeriewinkels
die voldoende informeren, zullen vanaf eind maart een kwaliteitslabel
ontvangen. Ze worden uitgerust met een raamsticker en een certificaat
dat jaarlijks opnieuw geëvalueerd wordt.
Vivienne Westwood, Chanel, Prada, Chloe, allen introduceren ze de plateauzool terug. Deze keer met een houten of gehaakte onderkant, en liefst met een espadrille bovenaan.
Kleine meisjes kunnen zichzelf deze zomer extra lengte toe-eigenen dankzij de hippe, elegante plateauzolen. De zolen zijn van dezelfde gewezen stofjes gemaakt als heel wat sleehakken, waardoor ze meer klasse uitstralen als de vroegere Buffalo's. Bovendien zijn ze volgens de hipste modehuizen wellicht hét schoeisel van 2011. Deze zomer vertoeven we met ons hoofd dus enkele centimeters hoger tussen de wolkjes. (br.she)