Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

01-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Modehuizen herintroduceren plateauschoenen

Modehuizen herintroduceren plateauschoenen


http://img251.imageshack.us/img251/2149/plateauschoenen.jpg


Vivienne Westwood, Chanel, Prada, Chloe,… allen introduceren ze de plateauzool terug. Deze keer met een houten of gehaakte onderkant, en liefst met een espadrille bovenaan.

Kleine meisjes kunnen zichzelf deze zomer extra lengte toe-eigenen dankzij de hippe, elegante plateauzolen. De zolen zijn van dezelfde gewezen stofjes gemaakt als heel wat sleehakken, waardoor ze meer klasse uitstralen als de vroegere Buffalo's. Bovendien zijn ze volgens de hipste modehuizen wellicht hét schoeisel van 2011. Deze zomer vertoeven we met ons hoofd dus enkele centimeters hoger tussen de wolkjes. (br.she)


01-02-2011 om 00:00 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
31-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scarlett Johansson schittert in lentecollectie van Mango

Scarlett Johansson schittert in lentecollectie van Mango


http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/18/11/6/media_xl_4034706.jpg?20110131124816


De Spaanse modeketen Mango lanceerde net zijn vierde campagne met Scarlett Johansson voor hun lentecollectie: de actrice oogt erg sexy in retro outfits.

De nieuwste collectie van Mango is erg eenvoudig met simpele lijnen en minimalistische silhouetten in felle kleuren en grafische retroprints. We zien veel langere rokken en strakke creaties, erg sensueel, maar op een subtiele manier. Het past helemaal bij de stijl en sexappeal van de 26-jarige actrice. 

Scarlett was enthousiast over de fotoshoot: ze werkte samen met topfotograaf Mario Sorrenti en is erg tevreden over het resultaat. (br.hln)


31-01-2011 om 22:27 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
30-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergis je niet, dit is een man

Vergis je niet, dit is een man



Met het figuur van een supermodel, volle lippen en hoge jukbeenderen lijkt het moeilijk te geloven dat deze elegante verschijning eigenlijk een man is. De Franse ontwerper Jean Paul Gaultier stuurde het androgyn model op de catwalk in jawel, een bruidsjurk.


De 19-jarige Andrej Pejic, een Australiër met Balkanroots, is ongetwijfeld het schoolvoorbeeld van hoe de komende modellen eruit moeten zien. Anno 2011 schijnen de machomannen ver weg, in de plaats horen meer 'vrouwelijke' modellen met zachte trekken waarbij jongens meisjesachtig mogen ogen en omgekeerd. Perfect voorbeeld is ook onze Hannelore Knuts, ook zij heeft als model iets androgyn over zich.






Het it-mannenmodel is op dit moment bijzonder 'hot'. Niet alleen doet ook ontwerper Marc Jacobs een beroep op hem, regelmatig verschijnt hij voor campagnes in grote modebladen.
Zo kuste hij onlangs nog het Victoria Secret-Model Karolina Kurkova voor de lentecollectie van Gaultier als een lesbisch koppel . Daarmee past hij ongetwijfeld in het modebeeld waarin homoseksualiteit bijna hip is.


30-01-2011 om 11:54 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De klassieke Dockside is terug

De klassieke Dockside is terug




Anno zomer 2011 is hij weer helemaal terug: de klassieke bootschoen. Zowel voor mannen als voor vrouwen en in tal van modellen, materialen en kleuren.






Ergens halfweg de jaren '80 werd hij Dockside gedoopt, terwijl dit
gewoon een bepaald model van het toen danig populaire merk Sebago betreft. De allereerste klassieke bootschoen werd op de wereldzeeën losgelaten in 1935 door Paul Sperry.


Nadat de goede man merkte dat zijn hond zich makkelijk kon bewegen over ijs en sneeuw, ging hij aan het werk met een mes en kerfde groeven in de zool van zijn schoenen. Daar deze zolen een betere grip hadden op gladde ondergrond, werden ze al gauw gedragen door zeelui. De techniek werd in 1923 voor het eerst toegepast, interessant is dat het tot de jaren '50 duurde eer de autobandenindustrie de idee overnam.




De bootschoen groeide uit tot een modefenomeen. Eerst in de VS en Engeland en vervolgens ook in onze contreien waar de Dockside indertijd hand in hand ging met de Milletjas, Burlingtonsok, Chipie jeans en het obligate polootje van Lacoste waarover losjes de in liters eau de toilette gedrenkte trui van Benetton, Chevignon of Scapa...




Vandaag de dag blijven de twee authentieke merken hun originele bootschoen produceren: Sperry Top-Sider en Sebago Docksides. Daarnaast bieden ze ook afgeleiden aan van het authentieke product: in ietwat gewijzigde vorm  met hoge modellen, andere zolen en veterloos of  in andere materialen als canvas, daim en zelfs jeans. Ook de kleuren en prints variëren en dit voor zowel mannen als vrouwen. Terwijl ook andere fabrikanten uiteraard de hype ruiken en mee op de kar - euh boot - springen...



30-01-2011 om 11:43 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
28-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom kopen we graag luxe?

Waarom kopen we graag luxe?


http://img546.imageshack.us/img546/5835/jessicasimpsonlouisvuit.jpg

De omzet van Louis Vuitton stijgt met 11 procent.


Luxeproducten zijn dit jaar weer sterk in trek. Sommige merken doen het echter beter dan andere. Zo zetten de Franse luxehuizen positieve cijfers neer en ook de luxecosmetica industrie profiteert daarvan. Hoe komt het dat we met zijn allen houden van merken? Wat zijn de voornaamste redenen voor dit succes?


Volgens Optimor, een financieel adviesbureau, trekken sommige merken meer aan dan andere. Het bureau rangschikte de top 10 van wereldwijd toonaangevende luxemerken. 

1.     Louis Vuitton
2.    Hermes
3.    Gucci
4.    Chanel
5.    Hennessy
6.    Rolex
7.    Moet & Chandon
8.    Cartier
9.    Fendi
10.    Tiffany & Co

Ook Dior, Lancôme en Yves Saint Laurent zien de verkoopcijfers stijgen. Waarom slagen deze dure merken er, ondanks de crisis, toch in om steeds meer klanten aan te trekken?

1.    Imago: mooie foto's beïnvloeden de consument en brengen hen naar de winkels
2.    De belangrijkste merken richten zich op erfgoed en geschiedenis. Hun legendarische productkwaliteit is een belangrijke factor.
3.    Ervaring: de consument apprecieert de kwaliteitsservice van deze winkels, vooral wanneer ze een groot budget te spenderen hebben.
4.    De dure merchandising van het product. Displays maken de producten aantrekkelijker en wekken de merken bijna tot leven.
5.    We kopen graag exclusieve dingen. Onderzoek geeft aan dat mensen niet alleen in  de aanwezigheid van anderen vaker voor een A-merk kiezen. Ten tweede hoeven anderen niet echt aanwezig te zijn, maar moeten mensen het gevoel hebben dat ze bekeken worden. Luxe is een prima middel om te pronken.


28-01-2011 om 00:00 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
27-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H&M verknipt rest Lanvin-collectie tot nieuw jasje

H&M verknipt rest Lanvin-collectie tot nieuw jasje


Waste- collectie (foto H&M)


H&M lanceert een nieuwe 'Waste'-collectie met stoffen en kleding van overgebleven collecties. Ook de niet geheel uitverkochte Lanvin-collectie wordt verknipt en hergebruikt. De ontwerpen van Alber Elbaz krijgen zo een nieuw jasje.



Enkele ontwerpen uit de Lanvin-collectie
Enkele ontwerpen uit de Lanvin-collectie


Nadat honderden wachtenden de koude in november trotseerden om toch maar een stuk van de Lanvin-collectie mee te graaien, zou je denken dat er weinig of geen stukken overblijven. Niets is minder waar. Zo schijnt vrijwel de ganse collectie nog verkrijgbaar in de winkel bij het Rockefeller Center in New York. Ook in Nederland zijn er online nog koopjes te doen.

Niet enkel de kleding, ook resterende stoffen zijn nog in voorraad. H&M lost dit op door deze in de nieuwe Waste-lijn hergebruiken. De collectie bestaat onder meer uit jurken, vesten en tassen, ontwerpen door Ann Sofie Johansson, hoofdontwerpster bij H&M.

Patchwork
Elk item lijkt op patchwork door de verschillende stoffen van 'oude stukken' aan elkaar te naaien. Zo bestaat een jasje overduidelijk uit delen van de zebra trenchcoat die Alber Elbaz voor de modeketen ontwierp.

Het is trouwens niet voor het eerst dat de modeketen aan het recycleren gaat.  Ook de voorjaarscollectie uit 2009 werd vooral met afgedragen kleding en productieresten gemaakt.



27-01-2011 om 00:00 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
26-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haute Couture is terug hip

Haute Couture is terug hip


http://img683.imageshack.us/img683/1017/hautecouture.jpg


Haute Couture zou met uitsterven bedreigd zijn. Het is een boodschap die heel wat modejournalisten de wereld instuurden en waar Karl Lagerfeld, nog steeds een van de meest gerenommeerde ontwerpers, gretig op inspeelde door zijn Haute Couture-afdeling te sluiten. Maar 2011 lijkt een verandering aan te kondigen.

Bij Dior verdubbelde het aantal gasten voor de Haute Couture-show in Parijs naar 800 genodigden, omdat "de vraag nu eenmaal zo groot was". Ook Jean-Paul Gaultier merkt een enorme populariteitsstijging op van zijn Haute Couture-afdeling. Volgens experts is de tanende economische crisis, de terugkeer van de Amerikaanse klanten en de nieuwe Aziatische markt verantwoordelijk voor het stijgende succes. (br.she)



26-01-2011 om 11:35 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
24-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeans wassen is tijdverlies

Jeans wassen is tijdverlies



Een ongewassen jeans mag dan al 'in' zijn, is het ook hygiënisch? Toch wel, zo blijkt uit een Canadees onderzoek. Het aantal bacteriën in een jeans dat 15 maanden lang geen wastrommel zag, blijft nagenoeg hetzelfde in vergelijking met een verser gewassen paar.


John L, een Canadese student, nam de proef op de som. Hij droeg zijn jeans maandenlang zonder te wassen en liet de bacteriën opmeten. Hij deed hetzelfde bij een paar dat na twee weken in de wasmand verzeilde. Resultaat? Het aantal bacteriën bleek bij beide broeken nagenoeg hetzelfde.

Geurtjes
Onderzoeker Rachel McQueen mag dan al verrast zijn door de uitslag, toch adviseert de man ééns per maand de jeans te wassen. Volgens de metingen verschuilen er zich tussen de 8.500 en 10.000 bacteriën per vierkante meter jeans. De geurtjes die deze achterlaten, kunnen na verloop van tijd tellen.






De student zal het geweten hebben, ook hij beweerde na verloop van tijd een naar geurtje gewaar te worden. Hij loste dat op door de broek een tijdje in de diepvriezer te stoppen. Besefte hij niet dat proper ondergoed beter kan helpen?



24-01-2011 om 20:21 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
23-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Film Tron inspireert modeontwerpers

Film Tron inspireert modeontwerpers


http://img407.imageshack.us/img407/9793/modeentron.jpg



Balenciaga, Versace, Alexander McQueen,… het zijn niet de minste namen in modeland. Uiterst divers, en toch hebben ze één muze gemeenschappelijk: de film Tron Legacy van Disney.

Tron Legacy speelt vanaf 19 januari in de filmzalen, maar enkele modeontwerpers konden de film duidelijk al eerder bekijken. Zij baseerden er zelfs bepaalde collectiestukken op. Bij Versace en Alexander McQueen vinden we erg strakke lederen jasjes en broeken met bijhorende zilveren, bronzen en gouden versieringen terug.



http://img199.imageshack.us/img199/4834/modeentron1.jpg


Balenciaga maakt dan weer gebruik van een zwarte lederen tas met prachtige gouden Tron-embleem. Om je look helemaal af te werken creëerde Jerome C. Rousseau platformsandalen met duizelingwekkende hakken van 12 centimeter. (br.she)


23-01-2011 om 20:22 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
22-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Megan Fox uit de kleren voor Armani

Megan Fox uit de kleren voor Armani





Vanaf volgende maand wordt het uitkijken in het verkeer, want dan sieren de billboards van Armani het straatbeeld. U zou niet de eerste chauffeur zijn die een gevel ramt door naar Megan Fox te staren. De 24-actrice poseert verleidelijk in lingerie van het Italiaanse modemerk, in een andere foto draagt ze enkel een jean van Armani.

De tatoeages? Op haar schouder een citaat uit Shakespeare's 'King Lear': "We will all laugh at gilded butterflies". En op haar ribben: "Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music", uit een gedicht van Angela Monet.



http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/5/2/11/media_xl_4021811.jpg?20110121131828



Waarschuwing voor de vrouwen: tennisster Rafael Nadal poseerde in blote bast voor de jeanslijn van Armani. Hij vervangt Cristiano Ronaldo als uithangbord.


22-01-2011 om 02:31 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
21-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 Belgische designers trekken naar modeweek Parijs

13 Belgische designers trekken naar modeweek Parijs



Dertien Belgische ontwerpers trekken van 4 tot en met 8 maart naar de Parijse modeweek onder het gezamenlijke platform 'Showroom Belgium'. Ze krijgen zo de kans om hun nieuwe collecties voor te stellen aan de internationale mode-industrie, media en aankopers.

Het gaat om jodevisscher, Kimstumpf, Katrien Van Hecke, Madame Nono, Joanne Vanden Avenne, WOLF. by Sofie Claes, Céline Pinckers, Conni Kaminski, Eric Beauduin, Filles a Papa, Monsieur Bul, Niyona en The Cookie Therapy. Showroom Belgium wordt georganiseerd door het Flanders Fashion Institute (FFI) en Wallonie-Bruxelles Design/Mode (WBDM).

Belgische aspect
In februari/maart 2007 organiseerde het FFI voor het eerst 'Showroom Antwerp' in Parijs, een platform voor Vlaams modetalent. Nu slaat het FFI de handen in elkaar met Wallonie-Bruxelles Design/Mode. "Ook al is Antwerpen een naam als een klok in de internationale modewereld, toch dekt de benaming 'Showroom Antwerp' nu minder de lading", aldus general manager Edith Vervliet. "We willen vooral het Belgische aspect in de verf zetten, omdat het gaat over designers uit Brussel, Vlaanderen en Wallonië."

Originele aanpak
De modeweek van Parijs brengt een enorm aanbod van merken en designers met zich mee. "Zich differentiëren van de rest is de uitdading", zo zegt Laure Capitani, projectmanager bij WBDM. Om de aandacht van de internationale scène te vatten, wordt in Showroom Belgium op 4 maart een event georganiseerd. Op een originele manier worden dan de verschillende collecties voorgesteld. Tijdens de selectieprocedures van de ontwerpers werd ook gekeken naar het businessplan van de designer. "We willen er namelijk zeker van zijn dat ze eventuele orders ook kunnen realiseren", aldus Vervliet.



21-01-2011 om 19:27 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
20-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mannenmode straalt weer luxe uit

Mannenmode straalt weer luxe uit


http://img9.imageshack.us/img9/8922/mannenmode.jpg



De mannelijke versie van de modeweek in Milaan is van start gegaan. Kleppers als Giorgio Armani, Burberry, Prada en Salvatore Ferragamo toonden er hoe zij de man anno 2011 wilden kleden. Opvallend feit: de luxe is terug, en overheerst bijna iedere collectie.



http://img808.imageshack.us/img808/489/carlopignatelli.jpg
Carlo Pignatelli



Met uitzondering van de collectie van Costume Nationale Homme pakten alle designers uit met luxueuze stofjes. Zijde, wol, satijn, leder. Niets was goed genoeg om de mannelijke silhouetten vorm te geven. Dat het iets meer mocht zijn, werd ook duidelijk in de omvang van de manbags, handtassen voor mannen. Die worden groter, opvallender en chiquer dan ooit. Geen kleine schoudertassen meer, maar echte handtasvormen in oversized versies.



http://img822.imageshack.us/img822/2782/carlopignatelli1.jpg
Carlo Pignatelli



De mannen zullen er komende herfst en winter bovendien extravaganter dan ooit uitzien, want patronen zijn weer helemaal hip. Ruitjes, streepjes, dierenafbeeldingen, … je kan het zo gek niet bedenken of je vindt het komende winter op de mannen hun vestjes, truien, en jawel: rokken. Want niemand minder dan Carlo Pignatelli introduceert dit najaar eindelijk de rok voor mannen. Geen kilt, maar een echt rokje, dat bovenop een broek wordt gedragen. Ook Franke Morello gaat mee in die trend, al kiest hij voor nonchalantere wollen exemplaren. Morello gelooft er dan ook heilig in dat 2011 een nog meer barre winter in petto heeft dan 2010. Omslagdoeken, felbedrukte poncho's en gebreide bivakmutsen, allen door Morello, zullen manlief de nodige bescherming bieden.



http://img696.imageshack.us/img696/8649/carlopignatelli3.jpg
Carlo Pignatelli



Carlo Pignatelli zet eveneens een nieuwe trend neer: grijs haar voor mannen. Nadat vrouwen zich al met dit besjes-kapsel opzadelen, krijgen mannen nu ook een kans om grijs door het leven te stappen. En de schoenen? Daar mogen mannen hun eigen zin in doen: gelakte exemplaren, trainers, boots, … alles blijft hip in 2011.  (br.she)



20-01-2011 om 14:06 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
19-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toekomstige prinses van Monaco trouwt in Armani-jurk

Toekomstige prinses van Monaco trouwt in Armani-jurk


http://www.she.be/imgpath/assets_img_she/2011/01/19/1737612/toekomstige-prinses-van-monaco-trouwt-in-armani-jurk_410x240.JPG


Charlene Wittstock geeft haar jawoord aan prins Albert II van Monaco in een jurk van Giorgio Armani. Dat maakte de Italiaanse ontwerper bekend.

De Zuid-Afrikaanse schone is al langer fan van de 76-jarige ontwerper. Ze werd onder meer op het beroemde Rose Ball Gala en op de nationale feestdag van het prinsbisdom in een jurk van Armani gespot.

De ontwerper gaf nog geen details over de jurk, maar hij wordt mogelijk geïnspireerd door het trouwkleed waarin Alberts moeder Grace Kelly trouwde in 1956. De jurk, geschonken door filmhuis MGM, werd gemaakt van Valencienneskant, 23 meter tafzijde, 90 meter tule en een sluier met duizenden parels.  (br.she)



19-01-2011 om 22:23 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
18-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer vijftigplussers dragen hoge hakken

Meer vijftigplussers dragen hoge hakken



Drie vierde van alle vrouwen boven de vijftig draagt nog altijd hoge hakken. De generatie van de glamoureuze oma's bestaat, dankzij celebs als Kim Catrall, Helen Mirren en Jane Fonda.


Vergrijzing of niet, de platte schoen is niet langer de eerste keuze voor rijpere vrouwen die modieus en slank willen overkomen. "Oudere rolmodellen weerspiegelen de stijl die oudere vrouwen willen uitdragen. Hoge hakken zijn een deel van dat pakket", vertelt hoofdredactrice Emma Soames van Saga Magazine, het tijdschrift dat de enquête onder 4.400 vijftigers liet uitvoeren.

Obsessie
Ongetwijfeld spelen oudere actrices een grote rol bij het dragen van een hoge hak, net als de populariteit van series als Sex and the City. Vooral in deze serie lijkt het wel een vrouwelijke obsessie om de schoenen te vereren, wat allicht een weerslag heeft op het succes van hoge hakken bij oudere vrouwen. "Torenhoge stiletto's hebben trouwens altijd op vrouwelijke interesse kunnen rekenen, alsof het een ritueel naar volwassenheid betreft voor vele vrouwen", aldus Soames.

Rustpauze
Volgens de rondvraag zijn oudere dames echter voorzichtig met de allerhoogste stiletto's. Meest gedragen is een meer comfortabele hak, gevolgd door de 'kitten heels'. Slechts 10 procent draagt dapper torenhoge stiletto's. "Wie hakken draagt, dient de voeten op tijd en stond een rustpauze te gunnen", vertelt Soames. "Platte schoenen zijn regelmatig een must, temeer omdat hakken tot permanente problemen met voeten en rug kunnen leiden".

Shoppingkick
Blijft de vraag waarom vrouwen zo tuk zijn op schoenen? "De shoppingkick naar het perfecte paar heeft daar allicht mee te maken", weet Soames. "De jacht naar het perfecte paar doet een vrouwenhart sneller slaan, tot 120 slagen per minuut, te vergelijken met een intensieve training. Opmerkelijk is dat de jacht naar de perfecte rok of ander kledingstuk helemaal niet hetzelfde resultaat geeft. De kick die schoenen teweegbrengen, zouden wel eens de reden kunnen zijn waarom zoveel vrouwen een zwak hebben voor schoenen".



18-01-2011 om 16:42 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
17-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 op 4 koopt geen kleding met speciale wasvoorschriften

3 op 4 koopt geen kleding met speciale wasvoorschriften



Koop jij liever geen kleding die speciale droogkuis behoeft? Dan ben je niet de enige, marktonderzoek geeft aan dat het merendeel van de dames kleding met speciale wasvoorschriften liever op de rekken laat hangen.


3 op 4 vrouwen laat kleding die enkel kan gewassen worden bij de droogkeus, links liggen. Ook handwasjes kunnen weinigen bekoren, zo blijkt uit een Brits onderzoek, uitgevoerd door Mintel. 59 procent koopt geen kleding met dergelijke wasinstructies. De belangrijkste reden: gebrek aan tijd. "Wanneer je de dagelijkse klussen op het werk, in het gezin, sociale leven en voor de kinderen optelt, opteren vrouwen graag voor meer gemak bij bepaalde taken. Wassen is daar één, vertelt consumentenonderzoeker Kat Fay. "Het ontbreekt drukke vrouwen gewoon aan tijd".


Ook strijken is niet meteen een gegeerde bezigheid. 71 procent houdt meer van kleding die niet meer gestreken hoeft te worden.



17-01-2011 om 23:31 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
16-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blonde lokken zijn ouderwets

Blonde lokken zijn ouderwets


http://img132.imageshack.us/img132/8459/blondelokkenzijnouderwe.jpg



2010 was hét jaar voor de blondines, maar 2011 kondigt een stevige terugkeer aan naar de brunettes. Volgens moderedactrices is blond dan ook de meest ouderwetse haarkleur van het moment.

Vorig jaar zagen we plots alle modellen de catwalk betreden met blond, tegen het witte aan, haar. Prachtig bij bleke huidtypes, zeker wanneer je een fan van rozige blush en felgekleurde lippen bent. Maar 2011 zegt voorgoed vaarwel aan blonde lokken. De modellen hebben hun haar weer snel bruin geverfd en ook L'Oréal komt af met 3 IT-kleuren, allen in bruine tinten. Zo vind je bij de 3 nieuwe Inoakleuren enkel nog varianten op karamel-, praliné-, en honingbruin. (br.she)


16-01-2011 om 17:27 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
15-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halfnaakte Portman poseert voor Dior

Halfnaakte Portman poseert voor Dior



Natalie Portman, het nieuwe gezicht van het nieuwste Dior-parfum, poseert zwoel voor de nieuwste reclamecampagne. Zo goed als naakt en enkel met een zwarte strik in haar haren, prijst ze het geurtje van Miss Dior Cherie aan.


Deze zomer raakte bekend dat de Amerikaanse actrice het gezicht zou worden van modehuis Dior. Met haar bekendheid hoopt ze dat het modehuis nog meer goede doelen kan steunen. De 29-jarige, binnenkort te zien in de film Black Swan, is bovendien zwanger van haar eerste spruit.






Vanaf maart verschijnen de beelden in bekende modebladen en op tv. Regisseur van het geheel bleek Sofia Coppola. Portman stapt met deze campagne in de voetsporen van Sharon Stone, Charlize Theron, Monica Belluci en Jude Law.



15-01-2011 om 18:42 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
13-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plastic afval maakt tassen trendy


Plastic afval maakt tassen trendy





Wafa Saab, directeur van een van Libanons belangrijkste verfproducenten, is een milieuvriendelijke fashionista. Aan haar arm hangt een roze en blauwe sporttas. "Het is een Trashy Bag, gemaakt van afval uit Ghana", zegt ze.

Drinkwaterzakjes
De Trashy Smart Bag is het populairste product van Trashy Bags, een Ghanees bedrijf dat in 2007 werd opgericht door de Britse ondernemer Stuart Gold. Toen hij in 2006 naar Ghana kwam, stond hij versteld van de enorme hoeveelheid afval in straten van de Ghanese hoofdstad Accra. Het viel hem op hoeveel plastic drinkwaterzakjes er te vinden waren.

Trashy Bags heeft nu zestig mensen in dienst. Ze verzamelen de plastic zakjes, reinigen en desinfecteren ze, drogen ze en naaien ze aaneen tot grote vellen. Daarmee maakt het bedrijf onder meer tassen in allerlei maten en soorten, portemonnees en hoeden.

20 miljoen zakjes
"We moedigen mensen aan om ons lege zakjes te brengen", zegt Gold. "We betalen er 20 cent per kilogram voor. We verzamelen ook plastic ijs-, vruchtensap- en yoghurtverpakkingen." Trashy Bags zegt dat het sinds zijn ontstaan ongeveer 20 miljoen plastic zakjes gerecycleerd heeft.

De tassen zijn ondertussen verkrijgbaar in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Duitsland, Japan, Nederland, Denemarken en Libanon. In Nederland zijn ze het populairst, in Japan noteert Trashy Bags zijn grootste omzet.

"Het profiel van onze klant is iemand die in het milieu en in Afrika geïnteresseerd is", zegt Gold. "Het zijn meestal mensen die veel reizen, een ruime culturele achtergrond hebben en sterk geïnteresseerd zijn in milieuthema's", merkt Maya Mazloum, die de Trashy Bags in Libanon verdeelt.


13-01-2011 om 20:42 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verleng de werking van je foundation

Verleng de werking van je foundation



http://www.she.be/imgpath/assets_img_she/2011/01/13/1731847/zo-verleng-je-de-werking-van-je-foundation_410x240.JPG



Heel wat foundations beloven een 24 uur-dekking, maar velen zijn na 4 uurtjes al een pak afgezwakt. Toch kan je via één simpele stap je foundation langer laten schitteren.

Zorg bij het aanbrengen van foundation er steeds voor dat je gezicht volledig gereinigd is. Breng dan een olievrije dagcrème aan en laat hem een klein beetje inwerken. Begin reeds met het aanbrengen van je foundation terwijl je crème nog niet volledig is opgedroogd. Kies voor een foundation die transformeert tot een poederig resultaat om de glans van de crème te verbergen. Wanneer de dagcrème dan volledig door je huid is opgenomen is de foundation als het ware vastgehecht aan je huid. Een klein beetje poeder ter afwerking, en klaar is kees.  (br.she)


13-01-2011 om 12:32 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
12-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nagellak promoten met blote borsten

Nagellak promoten met blote borsten

http://static0.hln.be/static/FOTO/pe/0/7/5/media_xl_4008335.jpg?20110112120929



Het Amerikaanse American Apparel staat op de rand van een faillissement, daarom zet het modemerk alles op alles om in de aandacht te komen. Hoewel het al langer bekend staat om zijn controversiële advertenties lijkt het nu toch voor de meesten een stapje te ver te gaan.

Topless
American Apparel werd bekend dankzij advertenties waarin jonge verkoopsters in gewaagde poses en schaars gekleed hun koopwaren promoten. Onlangs beweerde de stichter van American Apparel Dov Charney het gewaagde imago te herzien en te stoppen met deze provocerende beelden. Maar wanneer we naar hun nieuwste reclamecampagnes kijken, blijkt hij toch van gedacht te zijn veranderd. In tal van publicaties verschijnen tegenwoordig weer beelden van halfnaakte modellen, vaak gaat het niet op professionals maar personeel van American Apparel. Op eentje is een ballerina te zien die de stoppels onder haar oksels toont in een onthullend topje, in een ander beeld bengelt een erg jonge studente in een transparante t-shirt en kniekousen aan een boom. Als laatste prijst een topless dame de nieuwste lijn nagellakaan. Het gaat hier allesbehalve om functioneel naakt, want wat hebben borsten met nagels te maken, het merk wil duidelijk provoceren in ruil voor wat media-aandacht.



Ballerina showt de stoppels onder haar oksels in onthullend topje.
Ballerina showt de stoppels onder haar oksels in onthullend topje.



Verbod
Het is dan ook niet verwonderlijk dat in het verleden heel wat overheden gelijkaardige campagnes van het merk verboden. In het Verenigd Koninkrijk werd een advertentie van American Apparel niet in het magazine VICE geplaatst omdat het mensen zou kunnen beledigen. In 2007 plaatste American Apparel twee billboards in New York en Los Angeles met een beeld van een personage uit een film van regisseur Woody Allen, waarbij hij verkleed is als rabbijn. Allen klaagde het bedrijf voor 10 miljoen dollar aan en noemde de campagne goedkoop en kinderachtig. 

De beelden vallen ook niet in goede aarde bij het grote publiek. Heel wat gebruikers van Twitter reageerden al dat dit overdreven is.



12-01-2011 om 21:48 geschreven door fashionista


» Reageer (1)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!