Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashionista

08-04-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Designermode onbetaalbaar voor gewone vrouw

Designermode onbetaalbaar voor gewone vrouw

http://static3.hln.be/static/photo/2014/14/1/10/20140408162301/media_xll_6644485.jpg

Met de stelling of fashionitems de laatste jaren onbetaalbaar geworden zijn, lijken veel kopers het eens. Ook Hadley Freeman, journaliste bij de Engelse krant The Guardian. "De prijs voor een Chanel-handtas is de laatste vijf jaar met zeventig procent gestegen. De middenklasse wordt zo buitenspel gezet."

Freeman kreeg een berichtje van een lezeres in haar mailbox met de vraag of enkel zij vond dat mode de laatste jaren enorm duur geworden was. Ook Freeman vindt dat de fashionprijzen de laatste jaren inderdaad ongelooflijk snel de hoogte ingeschoten. "Designers weten dat ze hun prijzen redelijk vaak kunnen verhogen omdat er altijd mensen zijn die voor luxegoederen blijven betalen. Dure topmerken zoals Chanel of Dior zetten niet meer in op een vrouw uit de middenklasse die zichzelf af en toe eens wil verwennen met een dure handtas. Maak je geen illusies, ze mikken op een hogere klasse." Zo zouden merken zich vooral richten op de fenomenaal rijke klasse uit Rusland, China en het Midden-Oosten.

Ten tweede bevestigen Freeman haar berekeningen de stelling. Een Chanel-handtas is extreem duur, voor Jimmy Choo-schoenen betaal je nu 470 euro. Vijf jaar geleden kon je nog een paar schoenen scoren voor 360 euro. "Zelfs in magazines vind je geen enkele handtas meer waarvan de prijs slechts uit drie cijfers bestaat."

Een derde verklaring is te vinden in de beweegredenen van designers: "Een merk wil een elitaire uitstraling. De makkelijkste manier om dat te bereiken zijn immens hoge prijzen. Volgens mij is die tactiek gelukt. Miu Miu behoort bijvoorbeeld niet meer tot mijn prijsklasse, zelfs Miu Miu-sokken kan ik niet meer betalen."

Als raad geeft Freeman dat je als koper zelf moet afwegen hoeveel je wil betalen. "Ik raad iedereen aan om van fashion te blijven houden, maar laat je nooit oplichten. Je moet een prijs vinden die jouw liefde voor een designerstuk weerspiegelt. Als de werkelijke prijs volgens jou te hoog is, moet je het geld ervoor niet neertellen." (br.hln)

08-04-2014 om 19:28 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
07-04-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rode zolen zijn van iedereen, niet alleen van Louboutin

"Rode zolen zijn van iedereen, niet alleen van Louboutin"

http://oi57.tinypic.com/7239c4.jpg

De Brusselse rechtbank van Koophandel heeft in een vonnis geoordeeld dat rode zolen van alle tijden zijn, en dus niet alleen van Christian Louboutin, meldt De Standaard vandaag.

De Franse schoenenontwerper (51) claimt al jarenlang dat rode zolen eigen zijn aan zijn merk. Louboutin had de rechtszaak zelf aangespannen tegen Van Dalen, een keten die in België en in Nederland tientallen schoenenwinkels heeft.

In het vonnis staat dat de rode zolen van alle tijden zijn, en dus van iedereen. "Zelfs in de zestiende eeuw liep men daar al mee rond", luidt het.

De rechter is van oordeel dat de rode zool hoofdzakelijk een esthetische functie heeft. En zoiets wordt niet door het merkenrecht beschermd. Louboutin gaat in beroep. (br.hln)

07-04-2014 om 10:10 geschreven door fashionista


» Reageer (1)
03-04-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H&M en Zara bannen viscose uit bedreigde wouden

H&M en Zara bannen viscose uit bedreigde wouden

http://static3.hln.be/static/photo/2014/17/14/14/20140402180304/media_xll_6627464.jpg

De twee grootste kledingketens ter wereld, H&M en Zara/Inditex, hebben zich geëngageerd om voor hun kleding geen viscose te gebruiken die afkomstig is uit oerbossen of bedreigde wouden. Dat maakte de Canadese niet-gouvernementele organisatie Canopy vandaag bekend.

Viscose is een stroperige organische vloeistof die wordt gebruikt bij de productie van rayongarens. Bij het productieproces worden houtpulp of katoen chemisch bewerkt.

Volgens de Canadese ngo werden er het voorbije jaar zo'n 70 miljoen bomen omgehakt voor de textielproductie, 'een aantal dat de volgende twintig jaar zou verdubbelen'. Volgens Canopy worden hierbij ook bedreigde bossen niet ontzien, zoals de tropische wouden in Indonesië of de naaldwouden in het noorden van Canada.

"Deze leiders in de kledingsector tonen dat stijl hebben, niets moet kosten aan de aarde", verheugde Nicole Rycroft van de ngo zich. In totaal hebben al een 20-tal kledingmerken het initiatief 'Fashion Loved by Forest' onderschreven.

De Zweedse kledingketen H&M zegt dat hij alles zal doen om zijn bevoorradingsketen te herzien, zodat deze praktijk binnen drie jaar verdwenen is. (br.hln)

03-04-2014 om 08:58 geschreven door fashionista


» Reageer (0)
02-04-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zoveel ongedragen kledij hangt er gemiddeld in de kast

Zoveel ongedragen kledij hangt er gemiddeld in de kast

http://static3.hln.be/static/photo/2014/7/4/8/20140331123545/media_xll_6620348.jpg

Aan een impulsief koopje hier en daar ontsnapt wellicht niemand, maar voor veel vrouwen stapelt de berg ongedragen kleding zich aardig op. De gemiddelde kleerkast zou maar liefst 400 euro aan overbodige dingen bevatten. Zonde van de zuurverdiende centjes, niet? Zeker als je hoort wat de redenen voor deze verspilling zoal zijn.

Die wanhopige "Ik heb helemaal niets om aan te doen" verliest alle krediet wanneer je de resultaten van een rondvraag bij meer dan 2.100 vrouwen boven de 18 bekijkt. Zo gaven de dames aan VoucherCloud toe dat ongeveer 20 procent van hun kleerkast ongedragen achterblijft. Omgerekend is dat goed voor gemiddeld 400 euro aan pure verspilling.

De drijfveren om deze kleding te negeren lijken voor heel veel vrouwen hetzelfde: 75 procent verkiest simpelweg andere dingen uit hun collectie terwijl 51 procent bepaalde kledij verbant nadat ze negatieve reacties kregen van hun partner of vriend(inn)en.

Op de vraag waarom ze deze ongedragen items niet gewoon terugbrengen naar de winkel antwoordde maar liefst 39 procent dat ze geen moeite willen doen. Pure luiheid is dus best kostelijk, zo blijkt.

Om je bankrekening te sparen en een overdosis overbodigheid in je kleerkast te vermijden, moet je strategisch aan de slag. Maak van je hart een steen en zwier alles uit de collectie dat je al een jaar niet meer hebt gedragen. Organiseer een ruilavondje met vriendinnen of geef je kleren een nieuwe kans in een tweedehandswinkel.

Voor de toekomst: stel een (mentale) inventaris van je kast samen vooraleer je gaat winkelen. Hak knopen door en beslis voor jezelf waar je écht nood aan hebt. Laat je vooral ook niet verleiden door zogenaamde superdeals of aanlokkelijke soldenkoopjes. (br.hln)

02-04-2014 om 20:33 geschreven door fashionista


» Reageer (0)


Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 08-2018
  • 06-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!