Optische illusiejurk van Stella McCartney blijft scoren
Optische illusiejurk van Stella McCartney blijft scoren
In 2011 was Kate Winslet hét uithangsbord van de optische
illusiejurken van Stella McCartney, in 2012 werden maar liefst drie
slachtoffers gevonden: Kate Moss, Yasmin le Bon en Shalom Harlow.
De drie droegen elk een variant op de onderhand beroemde stijl tijdens
een diner ter ere van Stella's collectie op de modeweek in Londen.
Kate Moss
koos er naar goede gewoonte voor om haar lange, slanke benen te laten
zien in een zwarte minijurk. De vleeskleurige figuren ter hoogte van de
taille geven de illusie van een 'zandloperfiguur', waar zelfs iemand als
Kate Moss voordelen uit haalt.
Yasmin Le Bon
droeg de lange versie van de jurk van Kate Moss, maar met minder effect.
Het model heeft van nature uit al meer rondingen dan Kate, en deze
specifieke jurk brengt die eigenlijk niet tot zijn recht. Een misser
voor Yasmin.
De winnaar van het diner was evenwel Shalom Harlow. Deze jurk had het allemaal: optische illusie, prachtige riem én een vloeiende lijn.
We zijn niet goed bezig. Dat vindt modeontwerpster Vivienne Westwood althans. Zij vindt dat de mensen er nog nooit zo lelijk hebben uitgezien.
Vivienne Westwood stelde onlangs haar nieuwste collectie voor tijdens de Londense Fashion Week. Vrouwelijke silhouetten, zwierige rokjes en kleurrijke blouses waren schering en inslag. Dat je een centje meer moet betalen voor haar ontwerpen vindt de rosse designster geen punt. "Mensen grijpen nog veel te vaak terug naar goedkope kledij, daardoor stappen ze hoogst ongeïnspireerd door het leven." (br.she)
Zes ontwerpers brachten op een of andere
manier het winterse wollen deken naar de catwalk: als rok, jas of
poncho.
Michael Kors is de belangrijkste naam waarbij de trend
werd gespot. Hij maakte in zijn wintercollectie voor komend seizoen
veelvuldig gebruik van streepen en grote ruiten op een wolachtige stof.
Hij
maakte er midirokken van die ingesnoerd werden aan de taille met een
lederen riem. Ook de poncho was goed vertegenwoordigd, sommige zelfs nog
met de typische deken-uiteindes.
Mara Hoffman
gebruikte hetzelfde principe maar voegde er een etnisch tintje aan toe.
Vooral de oversized jas in grijze stof met zwarte, fijne streep lijkt
ons wel wat.
Michael Kors
Nog minimalistischer werd het bij Richard Chai. Hij deed het met zwart- en grijstinten.
Bij 'Boy and girl' van Band of Outsiders
mocht het iets uitbundiger. Een oversized poncho met dikke witte banden
bijvoorbeeld. Of een trui met vette strepen en 'overschot', die langs
de zij hing als een veel te lange sjaal.
Steven Alan
mixte minimalisme met etnische invloeden en kwam uit bij een rok die
schatplichtig leek aan Zuid-Amerikaanse Indianen. De strepen bevinden
zich hier in het topje.
Tot slot was er nog de prachtige
grijs-wite gestreepte jas van Rag & Bone die zomaar aangesmeten
lijkt, maar in feite minutieus is gedrapeerd. Nice! Maar hoe zich dat
praktisch vertaalt naar het straatbeeld...? (br.hln)
Voor de meeste modellen op de catwalk tijdens de Londense modeweek geldt
een strikt zonnebankverbod. Verschillende grote modeagentschappen
hebben zich bij een campagne tegen huidkanker van de Britse
kankerbestrijding aangesloten. Dat deelde de organisatie Cancer Research
vandaag voor de start van de London Fashion Week mee.
Ze
laten enkel modellen voor zich werken, die geen getaand zonnebankhuidje
hebben. "Het is met bewijzen gestaafd, dat UV-licht van zonnebanken
vooral bij mensen onder 35 jaar zware schade kan aanrichten", zei Sarah
Doukas van het agentschap Storm. In plaats daarvan wordt jonge vrouwen
aangeraden zich zelfbruiner te laten spuiten, wat geen kwaad kan.
"Modellen gelden normaal als trendsetter, daarom hopen we dat dit
bericht iedereen bereikt die denkt dat zonnebanken cool zijn", zei een
woordvoerder van First Model Management.
Een modeshow bijwonen is voor de meeste fashionista's het ultieme. Maar bij de collectievoorstelling van Niorma Kamali bleven ze dit jaar enigszins op hun honger zitten. De modeontwerpster koos namelijk voor kartonnen modellen.
Een goedkope oplossing, zo zou je de nieuwste show van Kamali best kunnen omschrijven. De ontwerpster liet al haar modellenfoto's op gigantische kartonnen borden printen en zette die kriskras in een toonzaal. Zelf noemt de ontwerpster haar creaties 'Glamazons', glamoureuze amazones. De kartonnen hebbedingen verhuisden na de show naar haar hoofdwinkel in New York. (br.she)
Naast de catwalk: Jessica Alba overtreft de modellen
Naast de catwalk: Jessica Alba overtreft de modellen
Met al de schitterende ontwerpen op de New York Fashion Week, lijkt
het onmogelijk om naast de catwalk een outfit te dragen die nóg mooier
is. Toch is dat exact wat Jessica Alba deed op de show van Michael Kors.
De 31-jarige actrice nam er plaats op de eerste rij, naast manlief Cash
Waren. Maar of iemand hem gezien hebt, betwijfelen we, want alle ogen
waren op Jessica gericht.
Ze
had dan ook een prachtige outfit aangetrokken. Gelukkig voor designer
Michael Kors ging het om één van zijn ontwerpen, waardoor de avond toch
nog rond hem bleef draaien.
De actrice schitterde in een kort
jurkje, dat tot boven haar knieën viel. De combinatie van het zwarte
leer met de rest van het appelblauwezeegroene jurkje was erg geslaagd.
De uitsnijdingen ter hoogte van Jessica's decolleté en rug zorgden voor
een perfecte overgang tussen de twee delen.
Onder
het jurkje droeg Jessica zwarte panty's, samen met een paar zwarte
pumps. Die zorgden ervoor dat de kleurencombinatie nog beter werd. Een
elegante clutch-handtas maakte de look compleet.
En natuurlijk
werd ook aan het de afwerking gedacht. Zo droeg ze een armband en
oorringen, die door haar opgestoken haar goed uitkwamen. Qua make-up
viel vooral de rode lippenstift op, die duidelijk afgestemd was op
Jessica's nagels.
Marc Jacobs onder vuur door veertienjarigen op de catwalk
Marc Jacobs onder vuur door veertienjarigen op de catwalk
Modellen op de catwalk bij Marc Jacobs
De Amerikaanse designer Marc Jacobs ligt onder vuur doordat hij twee
veertienjarige meisjes de catwalk opstuurde op de modeweek in New York,
wat tegen de richtlijnen van de industrie is. Voor de Fashion Week in New York had de voorzitter van de raad van
Amerikaanse mode-ontwerpers (CFDA) Diane von Furstenberg een lange lijst
met richtlijnen gelanceerd om modellen fit te houden. Zo moeten ze voor
gezonde maaltijden zorgen tijdens passessies, professionele hulp voor
wie met anorexia kampt en de identiteitskaart controleren om te
verzekeren dat alle meisjes ouder dan 16 jaar zijn. Maar de Amerikaanse
designer Marc Jacobs lijkt de lijst al lang weer te zijn vergeten.
De
ontwerper stuurde twee dagen geleden tijdens de voorstelling van zijn
komende wintercollectie twee minderjarige modellen op de catwalk. Het
Braziliaanse model Thairina Garcia en de ster van de wintercampagne van
Prada Ondira Hardin zijn slechts veertien jaar en mochten toch de
creaties van Marc Jacobs showen. Maar het is vooral de reactie van
Jacobs die kwaad bloed zette, hij verdedigde zijn keuze en
verontschuldigde zich niet. "Ik doe mijn shows op de manier dat ik het
wil, en niet op de manier van iemand anders", vertelt hij aan de New
York Times.
"Als
hun ouders deze meisjes een show laten doen, dan zie ik geen reden dat
iemand me zou zeggen dat ze niet op de catwalk mogen. Er zijn ook
kinderen die acteren of die in catalogussen kledij showen, als de ouders
hun toestemming geven en het kind dit zelf ook wil doen, zie ik er geen
probleem in", verklaart de designer zijn keuze. Het grootste punt met
minderjarige modellen op de catwalk is dat ze creaties die voor
volwassenen bedoeld zijn showen. Hierdoor creëert de modewereld een
schoonheidsideaal waar geen enkele volwassene vrouw aan kan voldoen.
De
discussie over jonge modellen is al even aan de gang. Britse
vrouwelijke parlementsleden kondigde aan dat ze willen dat jonge
modellen dezelfde rechten krijgen als minderjarige acteurs, namelijk een
begeleider die hen naar shoots en shows voert.(br.hln - foto ap)
Walter Van Beirendonck sluit zijn conceptstore in Antwerpen
Walter Van Beirendonck sluit zijn conceptstore in Antwerpen
Dertien jaar nadat Walter Van Beirendonck de allereerste 'concept
store' in Belgie opende, wordt de modeontwerper gedwongen om zijn winkel
te sluiten. Door een verhoging van de huurprijs, kan hij de winkel in
Antwerpen niet meer openhouden. Hij zal zich nu concentreren op zijn
collecties.
De 'Walter Store' werd in 1997 opgestart in een vervallen garage in het toen nog onontdekte Sint-Andrieskwartier in Antwerpen.
Van
Beirendonck maakte er een internationale trekpleister van, waar je kon
kiezen uit verschillende mode- en kunstcollecties. Er werden ook
regelmatig tentoonstellingen georganiseerd.
Uit
een persbericht blijkt nu dat de eigenaar van het pand in een verhoging
van 2,5 keer de huurprijs heeft afgedwongen voor de Vrederechter.
Bovendien is de verhoging met een terugwerkende kracht vanaf 1 maart
2010.
"Onder deze voorwaarden is het onmogelijk
om de winkel in het huidige pand nog op een rendabele manier open te
houden", klinkt het bij Van Beirendonck.
"Helaas,
maar dit maakt ook tijd vrij om meer energie en creativiteit te steken
in mijn collectie die heel enthousiast werd onthaald tijdens de modeweek
in Parijs."
Daarnaast staat Van Beirendonck ook in voor de
artistieke directie van de Antwerpse Modeacademie, waar een aantal
boeiende projecten lopen. En ook nieuwe uitdagingen ziet de top designer
zeker zitten. "De creatie van een nieuw winkelconcept rond mijn
collectie sluit ik zeker niet uit", laat hij weten.
Mode doet ons dromen van een samenleving zonder crisis
Mode doet ons dromen van een samenleving zonder crisis
Crisis? Niet bij de grote modehuizen. Die trekken resoluut de kaart van de opperluxe. In plaats van te beknibbelen op hun uitgaven kiezen ze voor de meest glamoureuze stofjes en accessoires.
Bont, leder, Swarovski-kristallen, het was rijkdom alom bij de nieuwste voorstellingen van de modecollecties. "Het huidige modebeeld ademt een vorm van escapisme. We kijken verlekkerd naar wat zich op de catwalk afspeelt en dromen van een samenleving waarin geen crisis heerst. We beschermen onszelf tegen de slechte tijden met een extra 'laagje'. Hoe harder het economische klimaat, hoe zachter de materialen. Hoe zwarter de toekomst, hoe feller de kleuren", verklaart trendwatcher Nathalie Bekx in een krant van De Persgroep.
Victoria stelt voor: de naamgenoot van baby Harper
Victoria stelt voor: de naamgenoot van baby Harper
Victoria Beckham op de modeweek in New York.
Heel wat celebs en fashionista's zijn fan van de handtassen van Posh,
de it-bag van komend seizoen wordt zeker de Harper. Dit is het ontwerp
waarvoor haar kersverse dochter als inspiratiebron diende.
De ontwerpster stelde afgelopen weekend haar creaties voor de
wintercollectie van 2012 in New York voor. Ze tweette ook een foto van
haar laatste handtassenreeks en onthulde dat deze genoemd is naar haar
jongste spruit Harper. Het gaat om drie suède tassen met grote zakken en
een flap vooraan. De winterse kleuren zullen perfect bij haar recentste
ontwerpen passen.
Manlief David zat in New York voor het eerst
op de eerste rij van haar show, hij legde alles vast op camera. Baby
Harper mocht backstage vertoeven, dichtbij mama. De hele familie werd
vertegenwoordigd in haar ontwerpen, de baseballtruitjes van zoon Romeo
dienden ook als inspiratiebron. Voor een Harper moet je wel heel
wat over hebben, de prijskaartjes van de accessoires van Victoria lopen
op tot 2030 euro en ze zijn razend populair. (br.hln - foto ap)
Kant blijft in op de rode loper: ook Emma Watson koos ervoor tijdens een pre-Bafta feestje. Maar was de jurk wel een goed idee?
Hot:
- de kleur: framboosroze scoort de laatste
tijd wel vaker op rode lopers en ook al is Emma's huid aan de bleke
kant, het kleur is jong genoeg om de piepjonge twintiger te doen
stralen.
- Kant: Al seizoen lang een trend, en het is een blijver: jurken met kanten lange mouwen zijn echt hot.
-
Pofrok: Veel variaties op korte jurken zijn er niet, en een pofrok
voegt een speels element toe aan een volwassen look, zoals door kant
gesuggereeerd wordt.
Not:
- Satijnen
strikken: de glanzende stof is maar moeilijk flatterend te dragen, en
een grote strik op de heup maakt dat er niet bepaald beter op.
-
De schoenen: de schoenen zijn afgestemd om de nagels (zwart!) maar zowel
het 'concept' (de gekruiste bandjes) als de kleur staan in te groot
contrast met het roze.
Hot or not? Smaken verschillen... maar
één ding is alvast zeker: Emma trok als vanouds alle aandacht naar zich
toe. De Britse ster grijnst dan ook een beetje verlegen voor het
enthousiaste geklik van de fotografen. (br.hln - foto getty)
In de late jaren '90 was het hip om een rok te dragen boven je lange
broek. Die trend lijkt nu terug te zijn, maar dan in combinatie met een
jurkje. Diane Kruger en Karolina Kurkova zijn alvast fan. Nu wij nog.
De nieuwe look lijkt geen regels te kennen, je kan combineren wat je
maar wil. Verschillende felle kleuren en patronen boven elkaar, kort of
lang.
In het begin van de week spotten
we de look bij de Tsjechische Karolina Kurkova. Het 'Victoria
Secret'-model koos voor een outfit uit de Pre-fall collectie van
Alexander Wang.
Die bestaat uit twee delen. Enerzijds is er het
rood-vleeskleurige jurkje met lange mouwen, dat tot net boven die knie
van Karoline viel. Dat combineerde ze met een kort rokje uit grijs
krokodillenleer, waaronder het kleedje tevoorschijn kwam. Die
combineerde ze met zwarte pumps.
Vandaag
ging Diane Kruger voor dezelfde stijl op het filmfestival in Berlijn.
Zij haalde haar inspiratie uit de '10 Crosby'-collectie van ontwerper
Derek Lam.
De actrice droeg een groen bloemenjurkje uit chiffon,
in combinatie met een zwart-wit gestreepte rok. Die was langer dan die
van Karolina, waardoor er slechts een klein stukje van de jurk onderuit
piepte. Opvallende gele sandalen maakten de look compleet.
Het
is moeilijk om te zeggen of de 'kleedje/rok'-combinatie binnenkort ook
in het straatbeeld te zien zal zijn. Want hoewel deze twee dames
trendsetters zijn, is het een bizarre combinatie.
Maar bizar
was ook de combinatie met de broek in de jaren '90, populair gemaakt
door onder andere Gwen Stefani en de meiden van Steps. Ook bij ons was
die trend toen een hit. Laat ons hopen dat het deze keer anders zal
zijn. (br.hln)
Gisteren maakte Kate Middleton voor de eerste keer een publiek
optreden zonder Will aan haar zijde, maar daar was niks van te merken.
Integendeel zelfs, want Kate straalde. En dat had opnieuw veel te maken
met haar schitterende outfit.
De hertogin van Cambridge koos voor een klassieke jas/jurk in grijze
tweed. Alweer ging het om een ontwerp van een 'gewoon' modelabel:
Jesiré. Voor een jurk van dit merk betaal je ongeveer 180 euro, wat
natuurlijk een peulschil is voor een lid van de koninklijke familie.
Maar
we weten het al langer: voor Kate hoeft het niet duur te zijn, als het
maar stijlvol is. En dat is ook het geval bij deze outfit.
De
brede sjaalkraag en de blinkende zwarte riem rond het middel doen het
slanke lichaam van de hertogin goed uitkomen. Bovendien is ook de stof
een voltreffer, want tweed is de meest glamoureuze stof van het najaar.
Ze
vervolledigde haar look met een opvallende diamanten outfit, een zwarte
clutch handtas en hoge hakken van Jimmy Choo. En natuurlijk waren ook
haar lange, bruine lokken perfect in model gebracht.
Met
haar prachtige verschijning deed Kate de afwezigheid van prins William
meteen vergeten. Hij werkt momenteel op de Falkland-eilanden als piloot
met een reddingshelikopter.
Van die gelegenheid maakt Kate
gebruik om haar eigen ding te doen, zoals dit bezoek aan de National
Portrait Gallery. Daar bezocht ze een tenstoonstelling van de portretten
van Lucian Freud, waar ze duidelijk van genoot. Kate studeerde
natuurlijk niet voor niets kunstgeschiedenis aan de St. Andrews
University, waar ze William leerde kennen.
Het valt niet langer te negeren: Valentijnsdag komt eraan. Dat is te
merken in bloemenwinkels, pralineshops, parfumeries en... de catwalks.
Na een indrukwekkende rode jurk van 50 kilo, die Yasmin Le Bon showde,
is het tijd voor een prachtige jurk volledig gemaakt uit 1725 rode
bloemen.
De jurk was het resultaat van een samenwerking tussen een 23-jarige
veelgeprezen florist, Joe Massie, en supermarktketen Asda. 1725 bloemen
werden er gebruikt tijdens 170 uur ontwerpwerk.
In
totaal werden er blaadjes gebruikt van 1.000 Naomi-rozen, vijftien
Carmen-rozen, 200 chrystanten, 150 paarse Powerrozen, 75 gebera's en 300
anjers. Ook de stilettoschoenen werden versierd met rozenblaadjes.
Het resultaat is een strapless jurk, met hartvormige decolleté, hoge frontale split die meer dan 11 kilo weegt.
Massie
geeft toe dat zijn ontwerp geïnspireerd is op de jurk van Stephane
Rolland die Yasmin Le Bon showde op de modeweek in Parijs.
"Het
ontwerp van deze bloemenjurk was een grote uitdaging en een
ongelofelijke ervaring. Ik wilde de romantiek van een Valentijnsboeket
weergeven: klassiek, elegant en met een sexy twist. Hopelijk inspireert
het enkele mensen om hun geliefden te verwennen met een mooi boeket",
zegt Joe Massie een de Daily Mail.
Een geschatte waarde voor de jurk is er niet, maar dat is misschien omdat de jurk niet te koop is? (br.hln)
Michelle Williams steelt de show in jurkje van Victoria Beckham
Michelle Williams steelt de show in jurkje van Victoria Beckham
Gisteren kwamen alle Oscargenomineerden samen in het Beverly Hilton
Hotel om samen te lunchen. Daar liet iedereen zich van zijn beste kant
zien, maar vooral Michelle Williams stal de show. En dat had alles te
maken met haar outfit: één van de frivole jurkjes uit de collectie van
Victoria Beckham.
"Jong, leuk en met een beetje humor", zo noemt Victoria haar nieuwe
collectie. En dat klopt ook volledig bij dit jurkje. De dreigende wolken
zijn niet meteen een patroon dat je verwacht, maar toch is het erg
geslaagd. Zeker in combinatie met de zilvergrijze pailletten die dienst
doen als regendruppels.
Bovendien zie je dat Michelle zich
duidelijk goed voelt in het lichte jurkje met het brave kraagje, dat tot
net boven haar knie kwam. Het is dan ook een perfecte match met haar
kenmerkende korte coupe, vinden wij. Verder droeg de 31-jarige actrice
simpele, zwarte pumps en hield ze ook haar make-up vrij sober.
Na
Eva Longoria en Elle MacPherson kunnen we Michelle nu ook als een echte
fan van de 'Victoria'-collectie beschouwen. Eerder was ze namelijk ook
al te zien in één van haar creaties op de BAFTA-Awards. Toen koos ze
voor de zwart-wit versie van de jurk met de wolkenkraag.
En
daar is Victoria Beckham erg blij mee, want ze bewondert de 31-jarige
Michelle. "Victoria is een enorme fan van haar stijl. Ze vindt dat
Michelle de essentie van haar nieuwe 'Victoria'-collectie perfect
samenvat", zei een bron aan de Mail Online.
Daarnaast is het
natuurlijk ook een enorm goede zaak voor Victoria's verkoopcijfers. Als
genomineerde voor 'beste actrice' krijgt Michelle heel wat aandacht,
waardoor foto's van haar (en de kleren die ze draagt) de wereld rond
gaan.
Maar ook de andere genomineerden voor 'beste actrice' deden hun best om op te vallen.
Zo koos Viola Davis (The Help) voor een opvallend fluoroze jurkje, in combinatie met grijze sandalen met een hoge hak.
Opvallen deed ook Glenn Close (Albert
Nobbs). De 64-jarige actrice droeg niet alleen een felblauwe broek,
maar ze combineerde die met een lange jas met een drukke bloemenprint.
Gedurfd.
Viola Davis, Glenn Close, Rooney Mara en Meryl Streep
Ook Rooney Mara (The Girl with the
Dragon Tattoo) droeg dit keer geen kleedje, maar wel een zwarte broek
met brede pijpen en een bijpassend bloesje. De extra touch kwam van de
witte blazer met pofmouwen.
De 62-jarige Meryl Streep (The
Iron Lady) hield het ten slotte ook bij zwart. Zij droeg een simpel
zwart jurkje met lange mouwen, samen met zwarte panty's en blinkende
peeptoes. (br.hln - foto getty)
Penelope Cruz en dierenrechtenorganisatie PETA sloegen de handen in
elkaar voor het maken van een sexy campagne tegen het gebruik van bont
in de modewereld. Qua timing kan het wel tellen, want binnenkort is het
weer tijd voor de New York Fashion Week.
PETA komt nooit celebrities te kort om hun acties tegen dierenleed te
ondersteunen, maar deze keer hebben ze wel heel goed gemikt met deze
Spaanse schone. Penelope Cruz staat dan ook bekend als een zeer grote
dierenliefhebber.
De campagne 'Give
fur the cold shoulder' mikt op New York, Londen en Milaan. In Manhatten
staat al een 21 meter hoog billboard met 'Penelope fot PETA',
strategisch geplaatst aan Madison Square Garden, net op tijd voor het
begin van Fashion Week.
Yvonne Taylor van PETA is razend
enthousiast: "Penelope Cruz is al verschenen op elke 'best-dressed'
lijst ter wereld en wat je ze nooit zal zien dragen, is bont! We konden
ons geen beter icoon wensen om de moderne, glamureuze vrouw te
vertegenwoordigen die weet dat er niets of niemand moet sterven om er
uit te zien als een moordgriet". Met
deze actie plaatst Penelope zich overtuigend op het lijstje van bekende
vrouwen die geëngageerd zijn om op te komen tegen onnodige
dierenmishandeling. Michelle Obama, Eva Mendez en Carla Bruni-Sarkozy
weren eveneens bont af.
Samen met haar man, Javier Bardem, heeft
Penelope Cruz al heel wat katten en honden gered uit het asiel. Ze is
dan ook regelmatig te zien met haar geliefde viervoeters, zelfs tijdens
interviews. Ook haar ouders moeten haar engagement ondersteunen, want
als we PetSugar mogen geloven, heeft Penelope wel eens de gewoonte om
tijdens tripjes naar Madrid dieren te redden en ze mee te nemen naar
haar ouderlijk huis.(br.hln)
Bruno Pieters: "Weigert bont en leder te gebruiken"
Bruno Pieters lanceerde gisteren zijn nieuwe label 'Honest By' waarin hij de oorsprong van alle kledingstukken analyseert en openheid creëert over de prijs. Al zal dat nooit gaan over lederen of bonten kledingstukken.
"Ik weiger bont en leder te gebruiken, wat ik in het verleden nochtans wel deed. Daar heb ik nu spijt van. Dieren dood je niet voor menselijke doeleinden, dat past niet meer in deze tijdsgeest. Al veroordeel ik niemand: er bestaat niet zoiets als goed of fout. We moeten onze intuïtie volgen", aldus Pieters in een krant van Corelio. (br.she - beeld photo news)
Waarom celebs een eigen schoenencollectie lanceren
Waarom celebs een eigen schoenencollectie lanceren
Halle Berry (Deichmann.com)
De tijd waarin elke hippe celeb een eigen parfumlijn lanceerde, lijkt
definitief voorbij te zijn. Wie nu wil tonen dat hij of zij echt
meetelt, moét een schoenencollectie op de markt brengen. Zijn ze dan
echt allemaal verzot op schoenen? Of is er meer aan de hand?
De (nog lang niet) laatste sterrencollectie is die van Halle Berry, die
vroeger ook al een eigen geurtje lanceerde. Zij creëerde een
schoenenlijn voor Deichmann Shoes, '5ths Avenue by Halle Berry'.
De lente- en zomercollectie bevat 40 paar 'limited edition' schoenen, met voornamelijk sleehakken.
"Elke
vrouw houdt van schoenen. Mijn collectie is dus een droom die uitkomt",
zei Halle net zoals haar vele voorgangers. "Het is alsof je met een
slecht kapsel en verkeerde schoenen ook geen echte vrouw bent", vindt
zij.
"Schoenen drukken ook een statement uit: ze kunnen sexy
zijn, geven aan waar je naartoe gaat, drukken je stemming uit én zijn
het ultieme accessoire", gaat 45-jarige actrice verder. "Schoenen zijn
een uitdrukking van wie je bent."
Maar
of we inderdaad Halle's persoonlijkheid in de schoenen kunnen zien,
lijkt ons twijfelachtig. Nochtans geeft zo wat elke celeb aan dat ze "de
schoenen zelf ontworpen hebben". Dat ze inspraak krijgen zal wel
kloppen, maar uiteindelijk komt het initiatief toch van de winkelketens
zelf.
Zo werkte Deichmann Shoes bijvoorbeeld zes maanden geleden
al samen met Cindy Crawford. Daarnaast is er ook Mint.com, die een
'eigen' collectie gaf aan zowel Rachel Bilson, Mary Kate & Ashley
Olsen, Kate Bosworth als Jessica Simpson. Stylistpick.com deed
hetzelfde, met een schoenenlijn voor Cheryl Cole.
Een
opvallende gelijkenis tussen de vele schoenencollecties vinden we in de
goedkope prijs. Schoenen van Halle Berry koop je al vanaf 36 euro, die
van Rachel Bilson kosten 60 euro en voor een Cheryl Cole betaal je zo'n
90 euro. Zo bereiken de winkel ketens natuurlijk een groot publiek.
Onze
conclusie: een nieuwe hype bij celebs, ja, maar wel op initiatief van
de winkelketens. Draagbare ontwerpen, een betaalbare prijs en een
bekende persoon die zijn naam en gezicht aan het product wil geven. Of
het nu kleren, parfums of schoenen zijn, dat werkt altijd. (br;hln)
Ook voor de lentecollectie heeft H&M een samenwerking met een
beroemd modehuis in petto: het Italiaanse Marni. Ondertussen raakte
bekend dat Sofia Coppola het reclamefilmpje zal regisseren, en is het
eerste beeld gelekt.
Het toont een vrouw die enigszins verveeld op een sofa met dierenprint
zit. De kledij is donker, gemaakt uit een glanzende stof en versierd met
een sombere print en zwart lint. Kostprijs: 69,90 euro. Model van
dienst zou Imogen Poots zijn, al werd dat nog niet officieel bevestigd.
Enigszins
teleurstellend zo vinden wij: dit doet veel meer aan een
wintercollectie denken dan aan een vrolijke lentecollectie. Marni staat
dan wel bekend om zijn grafische prints en ingetogen kleuren, het kan
veel zonniger dan dit. Ook de achter de schermen-foto's tonen enigszins
sombere kleuren en grote, opvallende prints.
De collectie ligt vanaf 8 maart in de winkels. (br.hln)
Kate Middleton uitgeroepen tot Hoedendraagster van het jaar
Kate Middleton uitgeroepen tot Hoedendraagster van het jaar
We dragen het niet vaak, maar als we ze dragen, dan nemen we best een voorbeeld aan Kate Middleton. Die royal werd namelijk uitgeroepen tot 'Hoedendraagster van het jaar' door de Californische Headwear Association.
Kate Middleton staat het allerleukst met een hoedje, zo heeft een Britse enquête uitgewezen. Ze werd dan ook uitgeroepen tot hoedendraagster van het jaar. Ook Johnny Depp en Brad Pitt kregen eerder al de titel van 'Hoedendrager van het jaar'. (br.she - beeld photonews)