Voor ware fashionista's ontwierp cosmeticahuis Dior 'Lady Dior',
een miniatuur van de iconische couturetas. Het kleinood is gevuld met
een tint voor je lippen en wangen, en een highlighter waarmee je je
wangen, wenkbrauwboog, neusrug en het midden van je lippen een subtiele
gloed geeft. Een luxueuze must-have, uitgegeven in een beperkte editie,
dus snel zijn is de boodschap als je je handtascollectie wil uitbreiden met dit juweeltje.
Modeontwerper Tommy Hilfiger ontwerpt voor de derde keer een exclusieve handtas voor het centrum ter preventie van borstkanker 'Breast Health International (BHI). Dit jaar wordt het Deense topmodel Helena Christensen ingeschakeld als ambassadrice van de 'limited edition'handtas.
De gele handtas draagt een prijskaartje van 349, waarvan de helft naar het BHI gaat. Volgens Hilfiger staat de tas symbool voor zijn mateloze inzet en toewijding voor BHI. De tas zal vanaf maart verkrijgbaar zijn in verschillende Flagship sotres van Tommy Hilfiger. (br.she)
De collectie bestaat uit prachtige kleuren en is volledig geïnspireerd door bloemen. Zowel qua kleur als print zie je steeds de bloemen in de collectie terugkomen: van rozen, narcissen tot orchideeën. Lichte pastelkleuren voeren de hoofdtoon, qua stoffen werd voornamelijk met satijn en kant gewerkt. Leuke accenten als satijnen plooitjes geven een moderne toets.
Dit seizoen vind je ook een bruidscollectie bij Hunkemöller: Valerie Margriet is een prachtig setje van kant met bloemenprint. (br.hln)
Franse designer gebruikt ratten en muizen als fashion-item
De London Fashion
Week gaat niet onopgemerkt voorbij. Nadat eerder al een model naakt
over de catwalk liep, heeft het model op de foto een bijzonder
hoofddeksel. Haar kap is namelijk gemaakt van de karkassen van ratten
en muizen.
Het
bizarre hoofddeksel bedekt bijna het hele gezicht, alleen de ogen
werden vrijgelaten. Onder de kin van het model bungelen zelfs nog de
rattenstaarten.
De Franse designer Charlie Le Mindu is trots op
zijn creatie. "Ik weet dat niet iedereen van ratten en muizen houdt,
maar het kunnen echt prachtige beestjes zijn", aldus de 22-jarige Le
Mindu, "Ik vind deze creatie echt schattig. Bovendien kunnen we die
beestjes beter gebruiken voor mooie dingen dan ze aan slangen te
voeren." (br.hln)
Het modemerk House of Blue Eyes maakte zijn debuut op de Fashion Week in Londen. De ontwerper Johnny Blue Eyes ging voor een wel heel bizarre mix van goth, vampieren en SM.
Bebloede, halfnaakte en kruipende modellen met halsband sierden de catwalk van House of Blue Eyes. De ontwerper Johnny Blue Eyes maakte zijn debuut als ontwerper op de Fashion Week in Londen. Toch moet hij niet onderdoen voor de grote namen. Hij stylede vroeger celebs in Groot-Brittannië en Kate Moss poseerde voor de lancering van het merk afgelopen september.
Of zijn collectie zal aanslaan en we nu binnenkort allemaal een hondenhalsband zullen dragen, blijft twijfelachtig. De ontwerper Johnny krijgt wel punten voor originaliteit. Hij ziet zijn collectie niet als mode, maar als een beweging die past bij de stijl van Vivienne Westwood en punk uit de jaren '80. We denken dat Marilyn Manson alvast fan is van de ontwerpen.
Johnny Blue Eyes geeft voor deze lente alvast een modetip: koop een grote onderbroek en draag hem over een paar dikke, kleurrijke panty's. (br.nina)
Dirk Bikkembergs zal donderdag in Milaan zijn allereerste winkel openen. Bikkembergs draait al ruim 25 jaar mee in de modewereld en heeft meer dan 50 collecties op zijn naam staan.
De allereerste Bikkembergswinkel zal gelegen zijn aan de Via Manzoni In Milaan, waar onder andere ook de Armani Megastore gelegen is. De winkel zelf zal zo'n 1300 vierkante meter groot zijn, en drie verdiepingen tellen waarin alle collecties van Bikkembergs verkocht zullen worden. (br.she)
Ze heeft haar catwalkdebuut nog maar net achter de rug, of Louise Maselis mag zich weeral opmaken voor een nieuw avontuur. Het 15-jarige meisje vertrekt vandaag naar Milaan om er voor het gerenommeerde modehuis Jil Sandes op de catwalk te lopen. Het is de tweede topopdracht in nauwelijks enkele dagen tijd voor de tiener uit Winksele. Vorige week was Louise nog in New York waar ze de nieuwe herfst- en wintercollectie van Calvin Klein showde. Het sprookje duurt dus voort voor de scholiere die vorig jaar in China de prestigieuze Elite Look-modellenwedstrijd won.
Louise keert dit weekend terug uit Milaan, net op tijd om maandag weer naar school te gaan. (br.Het Nieuwsblad)
Versace hangt goedkopere lijn Versus terug in winkels
Versace hangt goedkopere lijn Versus terug in winkels
Modehuis Versace heeft beslist haar
goedkopere collectie Versus terug te lanceren. De lijn bestaat sinds
1989 maar de productie werd 4 jaar geleden stopgezet. Het merk ziet het
meteen groots: de komende twee jaar zullen er 20 winkels van Versus
openen en er staat een défilé op de planning.
Stijlvolle, sensuele vrouwen Het
is nog wel even wachten op de budgetvriendelijke lijn van Versace,
meldt weekend.be. Pas tegen de lente van 2010 zal de vrouwencollectie
van Versus, waarschijnlijk getekend door Donatella Versace, in de
winkels liggen. Versus is budgetvriendelijker dan het hoofdmerk, de
lijn is bedoed voor jonge, stijlvolle, sensuele en futuristische
vrouwen die op luxe gesteld zijn. Maar je zal wel al eerder kunnen
genieten van accessoires, brillen en parfums van Versus.
Schuldenberg Versace
besloot vier jaar geleden Versus stop te zetten, zodat het modehuis
zich beter op het hoofdmerk kon concentreren. Zo hoopte het merk zijn
schuldenberg te kunnen verkleinen. Nu kreeg Versace volgens de directie
genoeg aandacht en wil het modehuis terug energie in Versus stoppen.
(br.nina)
De winterjas is
een deel van de garderobe dat niet jaarlijks wordt gekocht. Het
merendeel van de dames draagt zijn wintervest gemiddeld twee jaar. Dat
blijkt uit een Nederlands panelonderzoek van Textilia. Wat de
onderkleding betreft, zou slechts 9 % van de ondervraagden dagelijks
een schone beha aantrekken.
Winterjas Van
de meer dan 2.000 ondervraagden draagt 28% hun jas zelfs langer dan
drie jaar. Dit zijn vooral de wat oudere vrouwen. Dames met een kleine
portemonnee zijn het zuinigst met hun jas (34%). Slechts 5% van de
ondervraagden schaft ieder jaar een nieuw exemplaar aan.
72%
doet korter dan drie jaar met een winterjas. Anders is het met vooral
jongeren uit de grote steden. Zij volgen eerder de mode en vervangen
hun jas sneller.
Dagelijkse beha Beha's
worden dan wel vaker gekocht, ze worden niet dagelijks vervangen. 59 %
van de ondervraagden draagt dezelfde onderkleding twee tot drie dagen.
18% van de vrouwen werpt diezelfde beha pas na vier tot vijf dagen in
de wasmand, 4 % draagt deze langer dan een week. Vooral tieners doen
het langer met dezelfde lingerie. In tegenstelling tot vijftigers, die
het vaakst elke dag een schone beha aantrekken.
Opleiding Ook
hoogopgeleiden zouden minder snel een andere beha uit de kast halen.
Van de hoger opgeleiden doet 40 procent vier dagen of langer met hun
beha, tegenover 23 procent van de lager opgeleiden. (br.hln)
Heb je nog een
oude collier van je grootmoeder liggen of een zilveren ring van je
moeder? Draag ze. Volgens Britse modekenners maak je pas een statement
als je de oude juwelen opnieuw aandurft. In tijden van crisis mag er
wat blingbling gedragen worden.
Eigen stijl Ontwerpers
als Lanvin, Gucci, Louis Vuitton en Chanel brengen jaarlijks prachtige
sieraden, alleen lijken deze juweeltjes aan populariteit in te boeten.
Niet alleen zijn ze uiterst herkenbaar, maar verschijnen ze massaal in
reclamecampagnes. Bovendien dien je er astronomische bedragen voor neer
te tellen. Echte fashionista's gaan voor die look, maar gebruiken hun
eigen stijl. Geen betere manier om dat te doen dan met een vintage
juweel.
Subtieler "Steeds meer dames
willen een uniek, persoonlijk stuk", vertelt Mc Kee,
fashionverantwoordelijke bij Harrods. "Meer nog, de dure juwelen van
ontwerpers blijven vaker liggen, iedereen weet dat ze veel geld kosten
en net dat aspect getuigt bij sommigen van weinig smaak. Vintage
juwelen ogen subtieler en je zal zelden iemand anders met hetzelfde
stuk zien flaneren".
Nieuwe vintage Wil je
toch meer een hedendaagse look, zijn er een heleboel ontwerpers die aan
een oud stuk een moderne twist weten te geven. De Amerikaanse Tom Binns
bijvoorbeeld, uiterst populair bij celebs, was pionier in de 'nouveau
vintage-look'. Hij gebruikt oude diamanten en maakt er letterlijk
nieuwe juweeltjes van. Zijn stukken blijken elk seizoen uiterst
populair bij Harrods. Even gegeerd is het juwelenmerk 'House of
Lavande's' dat oud en nieuw perfect weet samen te smelten. (br.hln)
Vierde dag Londense modeweek brengt ode aan het leger
Vierde dag Londense modeweek brengt ode aan het leger
Luella
Tijdens de vierde dag van de Londense fashion week maakten Paul Smith, Julien Macdonald en Luella hun opwachting. Erg verschillende designers met een bijna gelijke visie op de modewereld zo bleek. Alle drie brachten ze op de een of andere wijze een ode aan het leger, en zijn tot de verbeelding sprekende uniformen.
Paul Smith
Paul Smith hield bijna krampachtig vast aan zijn legerthema en kwam op de proppen met talloze beige en kakikleurige items, opgesierd met gouden en zilveren legerkettingen. Om de boel toch wat op te fleuren koos de topdesigner voor leuke felroze accenten in de schoenen. Smith zijn kenmerkende streepjespatroon kwam enkel terug in de versiering op de catwalk en zijn sjaals en handschoenen. (br.she)
Actrice Sienna Miller is het nieuwe uithangbord van Hugo boss' allernieuwste parfum: Boss Orange. Miller maakte enkele dagen geleden al haar eerste stapjes in de modewereld bij de voorstelling van haar eigen kledinglijn Twenty8Twelve.
Miller is het nieuwe gezicht van Boss Orange, het nieuwe parfum van Hugo Boss. Het parfum zal midden april 2009 gelanceerd worden. Miller zou gekozen zijn omwille van haar geweldige aura, vrije geest en authentieke persoonlijke stijl.
Volgens Miller is het nieuwe parfum een prachtig parfum met een noot van musk, dat zorgt voor een zoete en erg sexy combinatie. (br.She)
Vivienne Westwood tijdens de Londense fashion Week
Vivienne Westwood tijdens de Londense fashion Week
De Londense Fashion Week is nog maar net op gang getrokken, maar heeft al heel wat celebrities en topontwerpers mogen verwelkomen. Vivienne Westwood bracht er naar oude gewoonte een memorabele punkerige collectie .
De Italiaanse
modeontwerper dankt zijn succes aan de film 'American Gigolo'. De
knappe looks van Richard Gere, die de hoofdrol vertolkte, maakten dat
zijn kleding naam en faam kreeg.
Rebelse stijl Regisseur
van de film, Paul Schrader, selecteerde indertijd de kledingontwerpen.
De look was toen zeer revolutionair: mannenmode werd opnieuw elegant
met casual maatwerk. "Richard Gere was de gedroomde man om mijn
ontwerpen te lanceren", stelt Armani aan New York Magazine. "Hij heeft
een sensuele stijl van bewegen. Zijn filmpersonage mixte een zekere
rebellie met stijl. Onze carrières zijn voor het leven verbonden".
Jodie Foster "Die
speciale band heb ik ook met Jodie Foster", beweert de 74-jarige
ontwerper. "We hebben beiden dezelfde persoonlijkheid, we weten wat we
willen en nemen daarvoor de gepaste beslissingen. Twintig jaar geleden
zei ze me: 'ik ben een actrice, jij moet me vertellen wat ik moet
dragen'. Dat apprecieerde ik enorm".
Unieke service Armani
is een graag geziene gast bij de vele celebs, maar houdt er liever van
om steeds opnieuw de grenzen te verleggen. "Iedereen waande me gek toen
ik in 2005 met de couturelijn Armani Privé begon. Volgens sommigen was
er geen plaats voor dergelijke exclusieve designs. De eerste collectie,
35 stuks in totaal, bestond voornamelijk uit avondkleding. Voor
sommigen is couture enkel voor kostuums en theater. Ik vind van niet,
ik heb deze collectie zeer pragmatisch ontworpen. Aan mijn beste
klanten wik ik graag een zeer speciale, persoonlijke service bieden". (br.nina)
De New Yorkse designer Zac Posen voelde zich duidelijk goed in zijn nopjes op de NY Fashion Week. Hij straalde tijdens de modeshow in eigen stad, en bracht het publiek een mix tussen de Russische luxueuze tsarina's en de punk girls uit de jaren 80.
Felle paarse tinten in een combinatie met roze oogschaduw en netkousen deden de toeschouwers terugmijmeren naar de punkscène en de Sex Pistols-aanhanger. Posen kon de cultuurschok niet groter maken door vlak daarna een luxueus gekleed model de catwalk op te sturen, waardoor we ons meteen terug bevonden in de Russische grootperiode. (br.she)
Je kan een man al beoordelen op straat of op een feestje voordat je er een woord mee gesproken hebt. Het enige wat je moet doen is een blik naar zijn kapsel werpen. Wij zetten alvast enkele haartypes op een rijtje.
Kort en netjes
Wanneer zijn haar kort en netjes is kan het zijn dat hij warrige persoonlijkheid heeft, maar hij kan ook erg punk-rock zijn. Kort haar toont in ieder geval op een leidersfiguur. Lang
Lang haar dat perfect gestyled is en goed onderhouden overkomt, duidt vaak op een jongen die erg met zijn uiterlijk bezig is. Hij denkt na over verschillende haarproducten en kiest de beste verzorging er tussenuit. Gevaar is echter wel, dat hij ook een ijdeltuit kan zijn die denkt dat hij mooier is dan de rest van de wereld. Met textuur en warrig
Korter haar dat een beetje warrig is en een boel textuur heeft toont aan dat hij er goed wil uitzien, maar dat hij ook kan ontspannen. Deze man wil er voor jou graag op zijn best uitzien, maar zijn wereld zal niet instorten als dat een dagje niet goed lukt. (br.she)
Wit is de laatste
maanden een trend in kleurenland. Wereldwijd krijgen meer nieuwe wagens
een wit laagje, maar ook bij mode, make-up en interieurvormgeving is de
kleur aan een opmars bezig. Volgens trendwatcher Fons van Dyck komt dit
door de wereldwijde financiële crisis.
Geen negativiteit Dat
wit het net nu goed doet, is volgens psychologen niet abnormaal. We
maken geen enkele negatieve associatie met de kleur. Het staat voor
zuiverheid en reinheid, voor waarheid en volmaaktheid, in België
associëren we het met de hoop. "In Amerika is wit als sinds vorige
zomer een trend. Fashionista's combineerden er toen witte jeans en met
accessoires in dezelfde kleur. Als alles goed gaat, kiezen vrouwen voor
de felste kledij. Maar keert het tij om, dan grijpen veel mensen terug
naar de kracht van de eenvoud. Wit is hier de beste symbolisatie voor.
Ook in de geschiedenis zien we hier bewijs van, na de Franse revolutie
waren eenvoudige, witte jurken trendy", meldt Fons van Dyck aan Het
Laatste Nieuws. (br.Nina)
Ben je een echte green queen en wil je er openlijk voor
uitkomen? Dan is de nieuwste 'living necklace' van
accessoireontwerpster en tuinarchitecte Paula Hayes echt jouw ding.
Hayes creëerde een ketting met kleine, gehaakte potjes in plaats
van pareltjes. In elk potje kan je een bloemetje of plantje naar keuze
steken.
Hayes zelf noemt het alvast het begin van een nieuw, ecologisch tijdperk.(br.she)
De jumpsuit is
niet de makkelijkst te dragen trend. Elk buikje, hoe klein het ook is,
wordt er in onthuld. Er ontstonden zelfs bij Kate Moss
zwangerschapsgeruchten toen ze een grijze transparante versie droeg. We
geven jullie enkele tips om te stralen in de jumpsuit, zodat je
fashionable op straat kan.
Je figuur Vorig
jaar introduceerden verschillende designers de jumpsuit. Deze lente zet
deze trend zich voort, maar in volledig andere stoffen en stijlen.
Alles kan én mag, maar het belangrijkste bij deze look is het juiste
exemplaar voor jouw figuur te vinden.
Boezem Als
je niet gezegend bent met een grote boezem, vermijd dan een strapless
exemplaar, dit vlakt je rondingen af. Kies voor een versie waar veel
textuur in zit, met franjes, plooitjes of een kraagje. Vrouwen met
grote borsten moeten op zoek naar het tegenovergestelde. Zij blijven
beter weg van een te drukke top, een haltertop is bij hen de beste
optie.
Taille en lengte Een jumpsuit met
riem of versiering aan de taille flatteert vrouwen met een lang
bovenlichaam, dit verlengt namelijk je benen. Vermijd wel een exemplaar
dat strak zit aan de heupen. Een riem is dan weer een afrader voor
vrouwen met een kort bovenlichaam, omdat dit je lichaam uit proportie
trekt. Vrouwen met rondingen moeten een jumpsuit met brede pijpen
kiezen. Hoe smaller de broek gaat, hoe breder je heupen lijken. Vrouwen
zonder heupen creëren met een riem een zandloperfiguur. Ook de lengte
is een belangrijk aspect. Kleine vrouwen kiezen best voor een exemplaar
dat tot halverwege de kuiten komt, bij een lange jumpsuit lijkt het
alsof je er in verdrinkt.
Niet te strak Het
is beter je jumpsuit wat te groot dan te klein kopen. Als hij slechts
iets te strak zit, worden al je negatieve punten benadrukt worden. Elke
vrouw die niet het perfecte figuur heeft, blijft beter weg van strakke
versies van lycra. Deze benadrukken namelijk vetophopingen waarvan je
niet eens wist dat je ze had. Het is beter eentje uit luchtige stoffen
als jersey, linnen of zijde aan te schaffen. Neutrale kleuren flatteren
ook meer dan felle jumpsuits of drukke prints.
Hoge hakken Wat
de accessoires betreft, zijn hoge hakken essentieel. Hierbij geldt: hoe
hoger, hoe beter. Deze verlengen je benen en maken je zo groter. Kies
voor een kleine, opvallende handtas en draag kleurrijke, grote juwelen
om een fashionable en speelse look te creëren. (br.nina)