Stijlgeheimen van de meest trendy vrouwen ter wereld
Stijlgeheimen van de meest trendy vrouwen ter wereld
Rechts: Carine Roitfeld.
De modeweken
draaien natuurlijk om de ontwerpers en de catwalks, maar het is ook de
plek waar fashionista's elkaar ontmoeten. De drie belangrijkste
moderedactrices van de wereld Anna Dello Russo (Vogue Japan), Carine
Roitfeld (Vogue Frankrijk) en Sophie Neophitou (de Amerikaanse Harpers
Bazaar) bewezen er dat ze terecht stijlkoningen zijn. Ze weten hoe ze
zich naar hun figuur moeten kleden en uniek te zijn. We bestudeerden
hun looks tijdens de shows in Milaan en Parijs en haalden daar hun
stijlgeheimen uit.
Anna Dello Russo Zij
is niet verlegen om kleur en houdt ervan om te breken met de regels.
Vaak bestaat haar look uit een eenvoudige jurk, waarbij ze veel
aandacht besteedt aan de accessoires. Ze kiest vaak een sombere kleur,
maar maakt de outfit leuker met frivole accessoires. Ook durft ze oude
spullen te dragen, ze is bijvoorbeeld trouw aan sandalen van Yves Saint
Laurent van enkele seizoenen geleden en heeft ze in alle kleuren. Als
je iets hebt waar je echt gek op bent, is het de moeite om dit
kledingstuk in verschillende kleuren te kopen.
Carine Roitfeld
Anna is dol op
transparante stoffen, ze leert vrouwen te experimenteren met stoffen.
Kies voor een kanten jurkje of blouse, maar draag er een singlet of een
onderjurkje onder om het minder pikant te maken. Anna koos op de
Fashion Week voor een gouden jurk, zo bewijst ze dat deze kleur niet
alleen 's avonds kan. Je kan dit iets subtieler kopiëren door een
gouden riem te dragen of voor een gouden blouse te kiezen onder een
blazer.
Carine Roitfeld Ze heeft een erg
nette kledingstijl. In de winter draagt ze steeds een erg opvallende
mantel en ultrahoge hakken. Kies je voor een uitgesproken jas, hou dan
de rest van je outfit eenvoudig. Daarnaast durft ze klassieke stukken
te combineren met meer trendy kledij, voor een moderne twist. Ze
bewijst ook dat elke vrouw een zwarte hemdjurk nodig heeft. Combineer
met een opvallende ketting en kniehoge laarzen en je valt meteen op. De
Franse moderedactrice zweert ook bij minihandtassen, hoe trendy de
oversized exemplaren ook zijn.
Sophia Neophitou
Sophia Neophitou Als
de creatief directeur van het Amerikaanse modeblad Harpers Bazaar en
eindredactrice van de stijlbijbel 10 is Sophia Neophitou altijd op de
hoogte van de nieuwste trends. Haar stijl valt het best te omschrijven
als de 'sexy rocklook'. Ze draagt vaak lederen motorjassen en
combineert ze met een stijlvolle, strakke rok, voor een vrouwelijke
look. Als je een zwarte outfit draagt, durf dan te experimenteren met
je accessoires als schoenen en handtassen. Ook weet ze perfect bij haar
figuur past. Ondanks haar rondingen zal ze nooit dikker lijken dan ze
is. Ze draagt wel strakke jurken, maar combineert dit met een jasje dat
de juiste probleemgebieden verdoezelt. Sophia durft ook een mannenjasje
of andere unieke stukken aan te trekken, zodat ze steeds origineel voor
de dag komt.
Foto's van zwartgeverfd model in Vogue zorgen voor ophef
Foto's van zwartgeverfd model in Vogue zorgen voor ophef
Foto: Vogue.
De Franse editie van modemagazine Vogue is nooit verlegen geweest om
controverse. Onlangs publiceerde het blad nog foto's van zogezegd
zwangere modellen die rookten en kussende vrouwen waarbij bloed uit hun
mond liep. Nu zou het Vogue volgens sommigen te ver zijn gegaan door
een blank model zwart te verven. Lara Stone In
de oktobereditie van de Franse Vogue poseert het Nederlandse model Lara
Stone, met een zwartgeverfd gezicht en lichaam. Hoofdredactrice Carine
Roitfeld zorgde zelf voor de styling van de shoot. Het nieuws
verspreide zich razendsnel op internetfora en modewebsites. Bloggers
verwijten Roitfeld en fotograaf van ongevoeligheid doordat ze de
huidskleur van het model veranderden.
Foto: Vogue.
Beledigend op alle vlakken "Het
zwart schilderen van de huid van blanke mensen voor het entertainment
van anderen is beledigend op alle vlakken. Hoewel Frankrijk niet
dezelfde geschiedenis kent als Amerika, waar het onderwerp uiterst
gevoelig is, bewijst dat de hoofdredactrice dat ze geen enkel gevoel
voor tact heeft", aldus de Amerikaanse bloggende fashionista Jezebel.
Tactloos Dominique
Sopo, vertegenwoordiger van de Franse organisatie SOS Racisme zegt dat
deze shoot niet racistisch is, maar zeker wel tactloos. "Als het doel
een artistieke foto was en niet om een blank meisje als een zwarte te
laten doorgaan, hadden ze toch beter moeten weten. Zwarten mochten lang
hun lichaam in het openbaar niet tonen en deze beelden herinneren daar
weer aan." De woordvoerder van de Franse Vogue verdedigt zich door te
zeggen dat het magazine zich van geen kwaad bewust was.
Het is
niet de eerste keer dat het zwart verven van mensen voor ophef zorgt.
Vorige week nog moest een Australtische komiek zich verontschuldigen
voor een scetch waarbij blanke zangers de Jackson 5 imiteerden door hun
gezicht zwart te verven.
Liefhebber van
parels? Dan komt de Bracli-string als geroepen. Het kruis is volledig
vervangen door parels en geeft volgens de dragers, een aangenaam en
uiterst sexy gevoel. In Amerika kent de string groot succes.
Massage In
de serie Sex and the City werd de sexy string gedragen door één van de
personages. Ook in de Playboy kreeg de lingerie lovende kritieken. Het
ding lijkt niet gemaakt voor je dagelijks comfort want het kruis werd
volledig vervangen door parels. Al heeft dat dan weer andere opwindende
voordelen...
Body Lijkt een simpele
string wat te gewoontjes, dan biedt de body nog meer fraais. Ook deze
is afgewerkt met parels. Alle stuks worden met de hand gemaakt in
Franse kant.
Blitse jurkjes met lovertjes, Fendi sjaaltjes of jasjes van Dior zijn
tegenwoordig even gegeerd bij de baby's. In Engeland lijkt die
baby-modetrend flink in opmars. Daar gaan heuse personal shoppers op
zoek naar exclusieve plunjes voor je ukje.
Carrière Ware
fashionista's wiens baby er even flitsend hoort uit te zien als de
Vuitton handtas dat ze meezeulen, doen beroep op de personal
babyshoppers. Meestal zitten de dames er warmpjes in en hebben ze het
te druk met hun carrière om nog voor de kleine de mooiste outfits te
gaan zoeken.
Accessoires Vooral in Londen
doen de personal shoppers gouden zaken. "De moeders geven uiteindelijk
meer uit aan hun baby's dan aan zichzelf", vertelt een Engelse
styliste. "Opmerkelijk is ook dat zelfs driejarigen al goed weten wat
ze willen. Vooral meisjes zijn daar snel in. En het stopt niet bij de
kleding. Zelfs lederen handtassen, diamanten juwelen, knuffels,
designerschoenen en chique zuigflessen, zijn gegeerd".
Celebs Trendsetters
op dit vlak zijn de kleintjes van enkele celebs als Suri Cruise en
Zahara Jolie-Pitt. Regelmatig duiken ze op in de magazines met dure
outfits van belangrijke ontwerpers. Die voorbeelden werken duidelijk
inspirerend bij de huidige mama's.
Emma McLaren wordt het nieuwe gezicht van Vero Moda
Emma McLaren wordt het nieuwe gezicht van Vero Moda
Emma McLaren wordt vanaf nu het nieuwe gezicht van het Deense merk Vero Moda. Na samenwerkingen met de ervaren modellen Gisele Bündchen en Erin Wasson, opteert de keten deze keer voor jeugdigheid en vernieuwing.
De Britse Emma McLaren is een van de meest populaire modellen van het moment. Ze werd 4 jaar geleden ontdekt wanneer ze slechts 14 jaar oud was. Ondertussen siert zij campagnes voor diverse ontwerpers en werkt ze voor diverse agentschappen.
In 2008 raakt haar reeds beloftevolle carrière pas echt gelanceerd. Emma McLaren loopt dan in Londen haar eerste défilé voor de herfstcollectie van de Engelse ontwerpers Ashley Isham en Allegra Hicks. Vervolgens wordt ze gefotografeerd door Bruno Ripoche voor de Engelse Marie Claire en verschijnt ze in de Glamour UK.
In datzelfde jaar neemt Emma ook deel aan de Fashion Week in New York waar ze shows loopt voor Donna Karan, Erin Fetherston, Diane Von Furstenberg en Marc Jacobs. Ze sluit hierna ook nog de show af van Bottega Veneta tijdens de presentatie van diens lentecollectie in Milaan. De merken Jil Sander, Christian Dior, Givenchy en Lanvin gingen voor Vero Moda reeds met haar in zee. (br.she)
Posh draagt lederen outfit en stiletto's op schoolfeest
Posh draagt lederen outfit en stiletto's op schoolfeest
Fashionista Victoria Beckham doet er alles aan om nooit gefotografeerd
te worden met een modeblunder. Deze week droeg ze een lederen outfit
ter waarde van 12.000 euro voor het schoolfeest van haar zoon, wat
zelfs voor Posh overdreven is.
Lederen outfit Tussen
de andere ouders die gewone t-shirts en shorts droegen, viel Posh op
met een jasje van Balmain van meer dan 7.000 euro, een lederen broek
van 1.000 euro ontworpen door DSquared, torenhoge Yves Saint
Laurentstiletto's van 500 euro en een gouden Rolex met een waarde van
meer dan 3.000 euro. Hoewel ze met deze outfit zeker trendy leek, was
haar outfit wat overdreven.
Trendy jasje Het
was niet de eerste keer dat de modeontwerpster dit trendy jasje met
epauletten droeg, ze werd er in april ook mee gespot op de vlieghaven
in LA. Stylistes wereldwijd prijzen dit kledingstuk omdat het je
afslankt.
Rode lippen zijn al lang populair bij vrouwen. Het was de
lievelingskleur van Cleopatra, zij smeerde fijngestampte kevertjes op
haar lippen. Elizabeth I bepaalde dat het de look van de eeuwige jeugd
was: ze combineerde een witte huid met felle rode lippen. Alle vrouwen
in de 16e eeuw kopieerden dit. Maar ook Audrey Hepburn en Marilyn
Monroe waren fan van rode lipstick.
Ontwerpers Designers
wereldwijd besloten dit seizoen dat rood de kleur van dit seizoen is:
van Armani, Lanvin, Dolce & Gabbana tot Jean Paul Gaultier.
Alexander McQueen dreef het zelfs nog wat verder en tekende clownmonden
bij zijn modellen.
Model bij Alexander McQueen.
Vruchtbaar Antropologen
beweren dat er een verband is tussen de lipstick en de schaamlippen,
rode lipstick zou een teken van vruchtbaarheid zijn. Maar veel vrouwen
zijn het erover eens dat je lippen rood stiften je onmiddellijk energie
geeft. Je lijkt meteen minder moe en glamoureuzer, zelfs wanneer je
baby je de afgelopen nacht drie keer wekte.
Welke kleur past bij jou? Het
geheim bij het dragen van rode lipstick zit hem erin de juiste tint
voor jou te kiezen. Want de keuze is groot: glanzend of mat, oranje of
bordeaux? Zelfs vrouwen met ros haar kunnen deze kleur aan op hun
lippen: zij moeten gewoon een donkere tint kiezen met een bruine toets.
Mensen met een roze huid gaan beter voor rood met een paarse schijn,
vrouwen met een gele teint kiezen best voor warmere tinten. De truc is
het geleidelijk aan te proberen. Je hoeft niet meteen voor knalrood te
gaan. Eens je het gewoon bent, zul je altijd naar rode lipstick grijpen.
Stervoetballer Cristiano Ronaldo vervangt David Beckham in de nieuwste
campagne van Emporio Armani underwear. De geruchten werden dit weekend
bevestigd.
Lente/zomer Ronaldo
gaat uit de kleren voor de modecampagne van lente/zomer 2010. Naast
mannenondergoed, zal de 24-jarige Portugese voetballer ook het nieuwste
jeansmodel van Armani showen.
Beckham
David
Beckham, sinds januari 2008 het gezicht van Armani underwear, werkt
volgens kenners aan zijn eigen ondergoedcollectie. Deze is voorzien
voor de herst/winter 2010. Ook vrouwlief Victoria Beckham maakte een
eind aan haar contract met het modehuis. Tijdens de vorige campagne's
poseerde ze wulps met haar man.
Beckham als model voor Armani underwear.
Geheim Giorgio
Armani wist het nieuws lange tijd te verzwijgen. De geruchtenmolen
draaide echter al volle toeren. Nu de advertentiecampagne recent met
Cristiano gemaakt is, werd het nieuws bevestigd. Deze week worden nog
de eerste tv-spotjes met de stervoetballer opgenomen.
Bij het begin van de winter zijn we allemaal op zoek naar die
nieuwe leuke jas. Maar welk model flatteert jouw lichaam eigenlijk?
Wanneer je bijna geen taille hebt, kies je best voor een jas met
een riem. Zo kan je dankzij de riem toch de illusie wekken van een
smallere taille. Ook een jas met een naveldiepe v-hals kan wonderen
doen. Je vestigt dan namelijk de aandacht op het midden van de taille.
Heb je brede heupen? Dan ga je best voor een jas met brede revers
zodat je schouders verbreed worden of een jas met een A-lijn. Koop
zeker en vast geen model dat op de heupen eindigt. Ook brede schouders
zijn gebaat bij een jas met grote revers. Ze doorbreken namelijk de
breedte van de schouders. Een lange jas doet je schouders ook smaller
lijken, net als een jas met twee rijen knopen. Deze maakt je borstkas
namelijk breder. Opgelet! Wanneer je én brede schouders én een buikje
of grote borsten hebt kies je best niet voor jas met twee rijen knopen.
Zij trekken de aandacht naar de lichaamsdelen die je wilt verdoezelen.
Grote borsten komen het best tot hun recht bij een jas met een diepe
halslijn. Deze deelt je boezem namelijk in twee. Een wijduitlopende jas
met schuine zakken vervolmaakt het zandlopersfiguur dan weer. (br.she)
De herfst is een moeilijke periode om je te kleden. Vooral als de
temperatuur schommelt, horen we regelmatig de vraag 'wat moet ik nu
weer aan?' Als de blaadjes vallen, maakt het weer voor een deel je
outfit, toch zijn er aantal moderegels die je maar beter kan volgen.
Kleur Wit
mag nog gedragen worden maar dan als accentkleur. Een totale witte
outfit berg je maar beter weg. Kies liever voor kleur. Donkere kleuren
kunnen dan weer erg winters lijken. Ga voor de kleuren oker, beige,
camel, zachtbruin en groen. Een koude herfstdag? Een wollen pull in een
flashy tint als knalrood bijvoorbeeld geeft je outfit een trendy
metamorfose.
Vrolijk Ga voor strepen of
ruiten, daar wordt elke mens vrolijk van. Verschillende ruitjes geven
een eigenzinnige mix. Streepjes kunnen ook sober lijken, zeker in
combinatie met een ton-sur-ton combinatie. Laagjes Kleding
in laagjes zijn makkelijk om je aan te passen aan de
temperatuurwisselingen. Rokjes met een A-lijn en wijde broeken,
XL-kragen, losse mouwen geven een zwierige indruk en zorgen voor een
mooi volume-effect.
Zomerjurk Moeten jouw
zomerjurkjes de kast in? Nog niet. Het kan nog als je ze weet te
combineren met een paar mooie laarzen en een vestje in leder
bijvoorbeeld. Dat geldt evengoed voor zomerse topjes of hemdjes. Geef
ze een herfstlook door ze te combineren met herfstaccessoires. Linnen
kan echt niet meer. Dit stofje hoort thuis in de zomer en kan maar
beter opgeborgen worden.
Open schoenen Tenzij
de zomerzon volop overuren maakt, kunnen open schoenen, slippers en
sandalen niet meer. Wil je de hoge laarzen nog niet aan, ga dan op zoek
naar een paar mooie ballerina's, een degelijke pump of een mooi
enkellaarsje.
Blote benen Blote benen zien
er niet uit als ze blauw wegtrekken van de kou. Haal de panty's uit de
kast. Streepjes, geruite, kniekousen of fijne kousen geven een
stijlvoller silhouet in de herfst.
Nicole Kidman blijft ontkennen dat ze botox liet, wat experts ook
beweren. Maar deze week paste ze wel een ander, meer zichtbaar trucje
toe om jonger te lijken. Met een paardenstaart werkte ze haar rimpels
weg voor jeugdige look op de rode loper in New York.
Antirimpeltruc Nicole
Kidman bond haar rosse lokken hoog op de kruin zodat haar kapsel haar
gelaatstrekken nog strakker maakte dan anders. In beautytermen wordt
dit de 'Croydon Facelift' genoemd. Ook Kate Moss, Sianna Miller, Kate
Winslet, Michelle Obama en zelfs Victoria Bekcham passen deze
eenvoudige en goedkope antirimpeltruc toe. Een toeschouwer: "Nicole
ziet er fantastisch uit. Ze had geen enkel rimpeltje. Ofwel wordt ze
heel mooi oud, ofwel hielp de paardenstaart haar jonger te maken."
Helemaal natuurlijk Sommigen
vragen zich of Kidman botox liet injecteren, ondanks het feit dat ze
dit steevast ontkent. Ze beweert zelf dat veel water te drinken, fruit
eten en yoga voor haar jeugdige uiterlijk zorgen. 'Ik ben helemaal
natuurlijk, ik heb niets aan mijn gezicht laten doen." De plastische
chirurg Martin Braun die de grootste botoxkliniek in Canada runt, is
het daar niet mee eens. "Nicole heeft te veel botox gebruikt, ze geeft
de industrie een slechte naam."
Bewerkte foto van model voor Ralph Lauren veroorzaakt rel
Bewerkte foto van model voor Ralph Lauren veroorzaakt rel
Omdat het slanke model Filippa Palmstierna volgens het Amerikaanse
modehuis Ralph Lauren nog niet mager genoeg was, besloot merk haar met
photoshop nog een pak slanker te maken voor een advertentie. De blog
BoingBoing pikte dit op en ging nog een stapje verder. Ze maakten het
model nog magerder, zodat het zeker opviel dat er met de foto geprutst
was.
Van nature slank Onder
de foto van het graatmagere model Filippa Palmstierna op BoingBoing
stond duidelijk te lezen 'Haar hoofd is duidelijk groter dan haar
heupen'. Vooral het feit dat het meisje al van nature heel slank is,
stoorde de makers van de blog. Ralph Lauren kon duidelijk niet lachen
met deze kritiek en stuurde zijn advocaten er op af. Maar de blog liet
niet met zich sollen doen. "De wet van de copyright geeft je niet het
recht critici die je wijzen op problemen af te dreigen", was het
antwoord.
Matendebat Dit voorval voert het
matendebat en het gebruik van photoshop bij modefoto's om het uiterlijk
van modellen te verbeteren. Steeds meer magazines en modehuizen
proberen af te stappen van de digitale bewerking van foto's, iets waar
de mode-industrie veel kritiek over krijgt de laatste tijd. Gisteren
nog liet een Duits magazine weten geen professionele modellen meer te
willen gebruiken voor reportages wegens te mager.
De campagne van JBC met Naomi Campbell heeft zijn doel niet gemist.
Zaterdag werd het spotje voor het eerst uitgezonden en sindsdien is de
vraag naar het jurkje dat La Campbell in de spot draagt, bijzonder
groot. Nu al zijn de betreffende jurkjes in de meeste winkels
uitverkocht.
Bijbestellen Bij
JBC werd die stormloop niet verwacht. Klanten vragen specifiek naar dat
ene jurkje dat het topmodel draagt in de clip. Wegens massaal succes,
worden nog een aantal exemplaren bijgemaakt, al zullen dat er niet
teveel zijn. Het exclusieve karakter zou er alleen maar door
verdwijnen, zo luidt het bij JBC.
Uithangbord Campbell
blijft trouwens nog tot volgend jaar het uithangbord van de Belgische
keten. In de volgende spots is ze meer op de achtergrond te zien,
weliswaar nog steeds in hetzelfde jurkje. Te zien vanaf 2 november.
Meer dan twee miljoen Britse vrouwen houden hun favoriete jeansbroek
tot 40 jaar bij, in de hoop er terug in te passen na een
vermageringskuur.
Nooit uit de mode De
helft van de volwassenen gelooft dat de jeansbroek nooit uit de mode
raakt, daarom krijgen ze het niet over hun hart hun favoriete exemplaar
weg te smijten. Uit een enquête bij 1.000 Britse vrouwen blijkt dat de
gemiddelde jeansbroek zes jaar oud is en dat vrouwen deze langer
bijhouden dan mannen.
Meest comfortabele kledingstuk Een
derde van de vrouwen, maar slechts 12 procent van de mannen bewaren een
oud exemplaar in de hoop ooit genoeg af te vallen zodat ze weer in hun
favoriete exemplaar passen. Bijna de helft van de mannen beweert er
eentje te bewaren voor smerige klusjes als verven en knutselen. Een
kwart doet het omdat dit hun meest comfortabele kledingstuk is. 8
procent bewaart zijn jeans vanwege sentimentele redenen. Een gemiddelde
volwassene bezit vijf jeansbroeken.
De laatste jaren werd breien steeds populairder, maar door de crisis
krijgt dit plots een serieuze boost. Tal van breiliefhebbende celebs
bewijzen dat deze hobby niet langer enkel voor grootmoeders is.
Grof is trendy De
verkoop van wol nam sinds vorige herfst met 30 procent toe. Ook steeg
de interesse voor breikringen, waarbij leden wol en patronen met elkaar
ruilen. De hobbywinkelketen Hobby-Craft zegt dat ze het afgelopen jaar
meer dan een miljoen bollen wol verkochten. "Steeds meer mensen
beginnen zelf dingen te maken door de recessie. Vooral grof gebreide
kledingstukken blijken populair te zijn, dit is namelijk makkelijker te
maken voor beginners. De verkoop van dikke wol steeg zelfs met 38
procent."
Kate Hudson in de breiwinkel.
Breiende celebs Weardowney, een
merk van breiwerk, heeft een breigroep in Londen en geeft ook lessen.
Oprichtster Gail Downey zegt dat celebs ook hielpen om het oma-imago
van breien kwijt te raken. "Het is glamoureuze hobby nu, degenen die
het graag doen, passen tegenwoordig niet meer in het plaatje van de
oma. Jonge vrouwen halen er voldoening uit en het werkt kalmerend."
Kimberly Stewart, dochter van de rockster Rod Stewart, komt er eerlijk
voor uit dat ze liever thuis blijft om te breien dan uit te gaan.
Andere bekende breiliefhebbers zijn Julia Roberts, Kate Hudson, Cameron
Diaz en Geri Halliwell.
Kimberley Stewart met een zakje uit de breiwinkel.
Volgend seizoen dumpen Redactrice
bij een Brits breimagazine Emma Kennedy zegt dat de revival van breien
vijf jaar geleden begon, maar dat dit het laatste jaar explosief
toenam. "Steeds meer mensen willen zelf dingen maken, in plaats van
kledij te kopen en deze het volgende seizoen weer te dumpen."
Geen betere
winkelstad in Europa dan Londen. Shopfanaten kunnen naar hartelust hun
hartje ophalen in de vele beroemde winkelstraten en blitse warenhuizen.
Deze winkelstraten moet je gezien hebben.
1. Dé winkelstraat van Londen is ongetwijfeld Oxford Street,
de drukste shoppingstraat van Europa. Hier vind je de wereldberoemde
warenhuizen Selfridges en Marks & Spencer. De 1,5 km lange straat
herbergt een heel aanbod aan winkels. Vrijwel alle grote winkelketens
hebben hier een vestiging, zoals H&M, Mexx, Esprit, Bershka en
Zara. De beroemde TopShop waar je goedkoop kopietjes van couture vindt,
is ook hier te vinden.
2. Ook Regent Street moet
je gezien hebben. Daar vind je de warenhuizen Liberty's, Dickins &
Jones en Hamley's, de grootste speelgoedwinkel. Hamley's huisvest een
schat aan speelgoed op wel zes verdiepingen. Vooral kinderen zijn er
niet weg te slaan. Op de derde verdieping staat een berenfabriek waar
je zelf een eigen beer kan maken.
3. Carnaby Street
is een zijstraat van Regent Street. Trendy winkeltjes en hippe
boetiekjes hopen de iets jongere shopper aan te spreken. Bekende
modezaken alsG-Star, Replay, Wrangler, Diesel, Hilfiger Denim en Puma
hebben er hun vestiging.
4. Exclusiever shoppen doe je in New Bond Street.
De kans is trouwens ook groot dat je een of andere celeb tegen het lijf
loopt. Alle grote modenamen zitten er, gaande van Calvin Klein, Donna
Karan, Armani, Chanel, YSL, Cerruti, Louis Vuitton, Hermes, Mulberry en
zomeer. In de Old Bond Street zijn winkels van Gucci,
Prada, Versace, Dolce & Gabbana en DKNY, te vinden. Zelfs de
antiekliefhebber is op New Bond Street aan het goede adres. Sotheby's,
het oudste veilinghuis ter wereld, heeft hier zijn stek.
5. Mannelijke shoppers halen hun hartje op in Jermyn Street.
Deze straat richt zich vooral op mannenmode. Toppers zijn Dunhill,
Turnbull & Asser, J. Floris en Harvie & Hudson. Ook zijn er
accessoireshops waar je knopen, dasspelden en andere onmisbare
kleinigheden kunt kopen.
6. Je interieur fris je op met spullen uit Kings Road en de New Kings Road. Deze straten staan boordevol meubelzaken.
7.
Alle internationale modehuizen en designerwinkels zoals Christian Dior,
Louis Vuitton, Alberta Ferretti, Dolce & Gabbana, Giani Versace,
Gucci, Chanel, Prada, Valentino, Hugo Boss en Harvey Nichols, zijn te
vinden in de Londense wijk Knightsbridge. Een toeristische trekpleister in dit gebied is het luxueuze warenhuis Harrods. Alles is hier te vinden.
8. De wijk Notting Hill
kent succes sinds de gelijknamige film met Julia Roberts en Hugh Grant.
De boekshop in de film, Travel Bookshop, staat er trouwens echt. Vooral
reisboeken zijn er gegeerd. Portobello Road is de belangrijkste straat in Notting Hill. De permanente markt is een bezoekje meer dan waard.
9. Ben je in Londen, moet je naar Camden Town geweest
zijn. Het meer alternatieve centrum van Londen is een ontmoetingsplaats
voor vele subculturen. Goths, punks, hippies,... ze voelen zich allen
thuis in deze wijk. Camden Town trekt zowel toeristen als rasechte
Londenaars. De wijk strekt zich uit tussen de metrostations Camden en
Chalk Farm. In de hoofdstraat vind je vooral kleine winkeltjes, tattoo-
en piercingzaken en restaurants. Maar de echte publiekstrekkers zijn de
markten.
WEDSTRIJD Zin om ook af te
zakken naar Londen? Dat kan als je zaterdag naar de NINA- Shoppingdag
komt. Nina.be schenkt 5 dagtickets met de Eurostar naar het mekka van
de shopper. Waarde is 270 euro per persoon.
Vijf gelukkigen
vinden een bijzonder shoppingticket in de Nina goodiebag, te krijgen op
de NINA shoppingdag in Maasmechelen Village. Succes! (br.nina)
Wie de modeshow van Louis Vuitton tijdens de Parijse modeweek graag live bijwoont, surft morgen best even naar Facebook.
Luxemerk Louis Vuitton zendt op woensdag 7 oktober om 14 uur 30 zijn modeshow live uit via zijn fanpage op Facebook. De pagina, die zo'n 620.000 fans heeft, laat het eveneens toe om meteen commentaar te geven op de ontwerpen en de mening van anderen te lezen.
Volgens een studie aan de universiteit van New York is Louis Vuitton één van de topmerken op vlak van digitale marketing. Eerder richtte Vuitton ook al een Twitterpagina op, met zo'n 40.000 volgelingen.
Claudia Schiffer en Naomi Campbell naakt voor D&G.
Naakt lijkt stilaan de norm te worden, zeker in de modewereld zie je
steeds meer blote lichamen. Wat wel vreemd is als je er over nadenkt,
modellen moeten kledij promoten, maar ze doen dat steeds vaker zonder
enig kledingstuk. Denk maar aan de parfumcampagne van Dolce &
Gabbana.
Magazines en merken Steeds
meer modemagazines trekken hun modellen steeds minder kledij aan en
tonen artistieke foto's van naakte vrouwen om de laatste trends te
illustreren. Vooral bij Franse modemagazines valt dit op, de vrouwen
daarin hebben haast niets aan. De Fransen zijn op modevlak wel altijd
iets vooruitstrevender geweest dan de rest van de wereld. Maar ook in
Amerika neemt het gebruik van naakt toe. Naakt lijkt wel de nieuwste
stijltrend te zijn. Het Amerikaanse magazine Marie Claire publiceerde
vorige editie een modereportage met vrouwen die niets droegen. En de
campagnes van grote merken volgen, denk maar aan die met een naakte
Naomi Campbell en Claudia Schiffer voor Dolce & Gabbana, de
ontblote borsten van Keira Knightley voor Chanel, een naakte Kate Moss
voor de handtassen van Longchamp, de halfnaakte medewerkers die de
kledij van American Apparel aanprijzen, maar ook traditionele merken
als Abercrombie & Fitch gebruiken vaker sexy foto's.
Kate Moss voor Longchamp.
Internet Er
zijn enkele duidelijke redenen waarom er meer naakt getoond wordt in de
media. Nieuwe technologieën zorgen ervoor dat de grenzen van het
aanvaardbare vervagen sinds het ontstaan van de kunst. Naakte beelden
bestaan echter al ontzettend lang. Van zodra mensen begonnen te
schilderen of te tekenen, dienden blote lichamen als inspiratiebron.
Maar sinds het ontstaan van het internet kwam er een explosie van
pornografie. Het wordt steeds bereikbaarder voor mensen en vooral meer
aanvaard.
Schoonheidsideaal Maar het feit
is dat seks verkoopt, het heeft een shockeffect, het trekt aandacht.
Een naakt lichaam is een goede manier om schoenen of andere accessoires
te verkopen, omdat er dan geen andere visuele elementen de aandacht
afleiden. Als vrouwen een modemagazine met naakte modellen kopen, doen
ze dat niet voor de kledij, niet voor de seks, maar voor het hele
pakket van schoonheid op zich. Een perfect naakt lichaam is iets wat
alle vrouwen willen bereiken, het is de basis voor schoonheid, het
innerlijke is daarbij veel minder van belang.
Keira Knightley voor Chanel.
Plastische chirurgie De
lichamen die je in de bladen ziet, is iets wat vrouwen moeten
nastreven, het is van enorm belang voor hun zelfvertrouwen. We kunnen
daaraan zoveel mogelijk aanpassen als we willen. Je kunt stoffen laten
injecteren, huid laten liften en implantaten laten inbrengen. Het is nu
een instrument dat kan aangepast worden, daarom is het lichaam de
nieuwe kledij geworden. Tegenwoordig kun je alles kopen, ook een mooi
lichaam, de modebladen dienen als een soort catalogus, waarin we ons
ideale lichaam maar hebben uit te kiezen.
Ontspannen ethno-elegantie, dat liet de Belgische designer Dries Van
Noten zondag in Parijs zien tijdens de voorstelling van de
vrouwencollectie voor de lente/zomer van 2010. De Antwerpenaar had zich
laten inspireren door de drie steden Parijs, Tokio en Calcutta en
bracht uit een mix van verschillende elementen een harmonische
collectie voort.
Saffraangele
ontwerpen met versieringen, kostbare manteljassen in violet en zilver,
bonte rokken die als sari's gewikkeld werden en lange sjaals. Zowel als
ensemble als op zichzelf wisten de kledingstukken het aanwezige publiek
te bekoren. De accessoires zoals tweekleurige pumps, parelkettingen en
smaragdgroene, glanzende handtassen, speelden dit jaar een belangrijke
rol.
Givenchy-Designer Riccardo Tisci toonde zich dan weer een
ware meester van de snit met architectonische jassen met grafische
patronen gedrapeerd op zwarte harembroeken.
Parijs is de laatste stad op het drukke programma van de modeweken,
maar deze is tegelijkertijd het hoogtepunt. Maar hier lijkt wel alsof
de celebs op de eerste rijen van de modeshows en de catwalk meer
aandacht krijgen dan de ontwerpen.
Rihanna en Katy Perry Parijs
is nog steeds weggelegd voor de grootste en belangrijkste modemerken:
klinkende namen als Dior, Gaultier, Lagerfeld en Lanvin stelden er hun
lentecollecties voor 2010 voor. Maar dit jaar valt het op dat er meer
gesproken wordt over de celebs op en naast de catwalk dan de kledij. Zo
lijkt het alsof Rihanna geen enkel show heeft gemist en voor elke
ontwerper hees ze zich in een andere outfit, de ene nog sexyer dan de
andere. Ook zangeres Katy Perry zat op de eerste rij bij Karl Lagerfeld
en Gaultier. Zij kreeg veel aandacht van de paparazzi, maar eerder voor
haar relatie met komiek Russel Brand dan voor haar modekennis.
Lindsay Lohan Lindsay
Lohan mocht in Parijs haar eerste couturecollectie voorstellen als
creatief directeur voor Ungaro. Maar het is duidelijk dat ze meer
succes scoort als actrice, de pers was vernietigend over haar ontwerpen.(br.hln)